quote:
Op zaterdag 11 oktober 2014 15:18 schreef TheGeneral het volgende:[..]
1e set niet gezien maar ik zie Federer nu door zeer aanvallend spel gewoon Djoko onder druk zetten waardoor hij, of zelf het punt maakt, of hij Djoko dwingt een fout te maken. Djokovic is in deze 2e set, 1e kan ik niet over oordelen, ook matig door Federer. Daarnaast kun je altijd wel een partij hebben die je niet lekker speelt. Had tegen Mayer ook lang niet gespeeld en het was zijn 1e pot hier. En Cilic was gewoon unplayable op de US Open. Maar die laat dat nu ook niet meer zien.
Ik wil hem niet als favoriet bombarderen want dat lijkt Djoko mij nog, maar dat hij daar vlak onder zit lijkt me wel. ( Als Djoko er is dan)
Deed hij ook in de eerste, maar niet op zo'n niveau dat hij Djokovic buiten spel zette. Djokovic was matig en Federer forceerde gewoon veel 50/50 punten en kon zo winnen door een slechte servicegame. Een goede Novak had die set denk ik gewonnen. Deze set was Federer in het begin scherper en minder all-in naar het net.
Natuurlijk is Federer favoriet samen met Djokovic (als die meedoet), maar het is alles behalve een foregone conclusion. Dat was mijn punt. Kan zomaar een Berdych/Cilic/Nishikori tegenkomen die het op zijn heupen heeft.
Volgens mij zijn we het dus eigenlijk eens.