Het erge is dat die mensen ook echt denken dat ze gelijk hebben.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Kleuterspeelzaal waar de kinderen zelf de sprookjes (Ik doe lief en dan is heeeel de wereld in vrede) mogen verzinnen.
Ik ben weg.
Maar daar denken sommige mensen niet bij na. Die zijn zo boos op die 'rijken' dat het hun verstandig denken vertroebelt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik zou het eerder verstandig dan belachelijk willen noemen. Verschil van kijk op de mens, denk ik.
Vooralsnog is het een belachelijk grote groep dat aanspraak kan doen op de winsten. Moet je nagaan wat er gebeurd als die winsten (als gevolg van verdeel en heers elders in de wereld) er niet meer zijn: hoeveel de niet-elite in het westen er dan nog aan overhoudt.
En geen enkel inzicht waarom de rijken zo rijk zijn geworden, heeft natuurlijk niets met kennis of lef te maken, of dus gewoon beter dan de rest zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar daar denken sommige mensen niet bij na. Die zijn zo boos op die 'rijken' dat het hun verstandig denken vertroebelt.
Jij denkt toch net zo goed dat je gelijk hebt wijsneus. BNW ers staan in ieder geval open voor andere meningen, nieuwe ideeen. Dat is wat de wereld voorruit helpt. Niet het denken dat de wereld zo en zo werkt dus er zal toch nooit iets veranderen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het erge is dat die mensen ook echt denken dat ze gelijk hebben.
Verschil is dat je mijn "gelijk" gewoon om je heen kan zien en dat van jou alleen hierquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij denkt toch net zo goed dat je gelijk hebt wijsneus. BNW ers staan in ieder geval open voor andere meningen, nieuwe ideeen. Dat is wat de wereld voorruit helpt. Niet het denken dat de wereld zo en zo werkt dus er zal toch nooit iets veranderen.
Tuurlijk ik ben hardstikke boos op de rijken. Als je dat graag wilt geloven be my guest.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar daar denken sommige mensen niet bij na. Die zijn zo boos op die 'rijken' dat het hun verstandig denken vertroebelt.
LOL. Ja goeie beschrijving van koningshuizen.......Het enige wat deze mensen doen is paratiseren op de rest van de bevolking al eeuwen lang. Maar dat zal je waarschijnlijk ook wel weer niet snappen....quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En geen enkel inzicht waarom de rijken zo rijk zijn geworden, heeft natuurlijk niets met kennis of lef te maken, of dus gewoon beter dan de rest zijn.
Schandalig dat mensen die iets kunnen beter af zijn dan kansloze tokkies die niets doen.
En keihard werken vergeet je nog.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En geen enkel inzicht waarom de rijken zo rijk zijn geworden, heeft natuurlijk niets met kennis of lef te maken, of dus gewoon beter dan de rest zijn.
Schandalig dat mensen die iets kunnen beter af zijn dan kansloze tokkies die niets doen.
Dat is dan weer het mooie van het leven en de "realiteit" want ik zie mijn "gelijk" ook overal om mij heen. Het word alleen nog niet door de meerderheid van de mensen gezien. Maar dat maakt niet uit, sommigen zijn nou eenmaal wat langzamer dan anderen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Verschil is dat je mijn "gelijk" gewoon om je heen kan zien en dat van jou alleen hier.
Ik zou heel graag willen dat jouw beeld klopte hoor, maar ga eens naar buiten.
gastje, ik zeg net JUIST dat dat zo is, en dat de wereld zo werkt, maar blijf mij dom noemen terwijl je keihard mijn standpunt zit te verdedigenquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:22 schreef Japie77 het volgende:
[..]
LOL. Ja goeie beschrijving van koningshuizen.......Het enige wat deze mensen doen is paratiseren op de rest van de bevolking al eeuwen lang. Maar dat zal je waarschijnlijk ook wel weer niet snappen....
Keihard werken? Grootste deel van de 1% werkt totaal niet of nauwelijks. Dat zijn gewoon parasieten op hun geld. Geld werkt.quote:
Absoluut niet mee eens.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Keihard werken? Grootste deel van de 1% werkt totaal niet of nauwelijks. Dat zijn gewoon parasieten op hun geld. Geld werkt.
Idd, Bill gates, Branson, Trump, nog nooit een dag gewerkt in hun levenquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Keihard werken? Grootste deel van de 1% werkt totaal niet of nauwelijks. Dat zijn gewoon parasieten op hun geld. Geld werkt.
Jij zei dat het met kennis, lef en beter zijn dan anderen te maken heeft. Het heeft gewoon met geboren worden in de juiste familie te maken en niks van die eigenschappen die jij noemt. Al helemaal niet het "beter zijn dan anderen" . Alsof rijke mensen beter zijn dan arme mensen.....quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
gastje, ik zeg net JUIST dat dat zo is, en dat de wereld zo werkt, maar blijf mij dom noemen terwijl je keihard mijn standpunt zit te verdedigen;
Nou ja, ik zou wel durven zeggen dat de verhouding tussen het inkomen van Bill Gates en de hoeveelheid werk die hij daarvoor verricht volkomen zoek is.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, Bill gates, Branson, Trump, nog nooit een dag gewerkt in hun leven.
Niet beter als persoon, beter in iets, marketing, uitvinden, desnoods liegen en stelen, maar ze zijn ergens beter in dan jij en ik, anders waren wij ook zo rijk.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij zei dat het met kennis, lef en beter zijn dan anderen te maken heeft. Het heeft gewoon met geboren worden in de juiste familie te maken en niks van die eigenschappen die jij noemt. Al helemaal niet het "beter zijn dan anderen" . Alsof rijke mensen beter zijn dan arme mensen.....
Ik zei dan ook het grootste deel. Kijk bv naar koninshuizen of families als de Rothschilds of de Rockefellers of het Vaticaan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, Bill gates, Branson, Trump, nog nooit een dag gewerkt in hun leven.
Daar kan ik deels wel in meegaan, een voetballer die 450.000 per week krijgt is ook overbetaald, maar zo werkt het blijkbaar.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nou ja, ik zou wel durven zeggen dat de verhouding tussen het inkomen van Bill Gates en de hoeveelheid werk die hij daarvoor verricht volkomen zoek is.
Als Bill Gates onderweg naar zijn werk een briefje van honderd dollar op de grond ziet liggen dan is het zijn tijd niet waard om te bukken. Dat is toch lichtelijk belachelijk.
Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat hij niets doet.
Maar dat zegt toch niemand dat rijke mensen beter zijnquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij zei dat het met kennis, lef en beter zijn dan anderen te maken heeft. Het heeft gewoon met geboren worden in de juiste familie te maken en niks van die eigenschappen die jij noemt. Al helemaal niet het "beter zijn dan anderen" . Alsof rijke mensen beter zijn dan arme mensen.....
Rothschild en Rockefellers, wil je nou echt zeggen dat dat geld opeens is ontstaan ergens? Natuurlijk zijn de erfgenamen niet de harde werkers, maar mogen de kinderen van miljardairs niet erven, en jij en ik wel?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zei dan ook het grootste deel. Kijk bv naar koninshuizen of families als de Rothschilds of de Rockefellers of het Vaticaan.
Oh alles wat jij zegt is een feit. Geen mening. Goed dat je dat even zegt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is een feit. Maakt niet uit of je het er mee eens bent of niet.
Zo rijk word je niet alleen. Dat kan alleen maar als de maatschappij waarin je leeft je daartoe in staat stelt. Op dat punt heeft hij een heel grote 'debt to society'.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar hij heeft iets gedaan dat bijna niemand anders is gelukt en daarom is hij zo megarijk, maar hij geeft echt zo achterlijk veel weg ook.
Het ging erom hoeveel mensen van de superrijken keihard werken. Nou in dat soort omgevingen zijn er tuurlijk wel een aantal mensen die nog werken maar ook enorm veel mensen die erbij hangen en geen reet uitvoeren. Maakt mij niet uit, zoals ik al zei, vraag me af of je er gelukkig van wordt, maar het gaat erom dat de rijken rijker worden omdat dat ingebouwd zit in ons systeem (rente, geld werkt etc) en armen armer. Dat lijkt mij geen gezonde situatie die op den duur sowieso onhoudbaar is. Je krijgt dan een heel klein groepje supperrijken en de rest arm waarbij de supperrijken de armen dmv enorme legers in bedwang houden en dat gaat dan hopelijk een keer ploffen. Een of andere fransman heeft hier een tijd terug nog een enorm bewierrookt boek over geschreven.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Rothschild en Rockefellers, wil je nou echt zeggen dat dat geld opeens is ontstaan ergens? Natuurlijk zijn de erfgenamen niet de harde werkers, maar mogen de kinderen van miljardairs niet erven, en jij en ik wel?
Vaticaan ben ik met je eens, religie zou ook verboden moeten worden, de kerk ontbonden en het geld naar de armen.
I don't do youtube.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:34 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zo rijk word je niet alleen. Dat kan alleen maar als de maatschappij waarin je leeft je daartoe in staat stelt. Op dat punt heeft hij een heel grote 'debt to society'.
Wat dat betreft vond ik (dit deel van) dit college wel erg boeiend:
Hierin wordt Gates ook uitvoerig besproken.
Ok de uitleg:quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh alles wat jij zegt is een feit. Geen mening. Goed dat je dat even zegt.
Is het dan ok dat je voor Windows 8 tegenwoordig 300 euro moet betalen?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
I don't do youtube.
Maar ik snap best dat zijn vermogen deels scheef is qua arbeid, maar waar ligt de grens? Zijn product staat op bijna alle computers in de wereld, dus als hij 1 euro per persoon zou krijgen die zijn product gebruikt, is dat dan redelijk?
Het gaat om global scale, daar heb je het nou eenmaal om enorme bedragen. En is het wel ok dat Frans Bauer miljonair is?
Als "het volk" het zou kunnen zou het wel massaal protesteren, gelukkig zien de meesten in dat ze eigenlijk vrij middelmatig zijn, niet al teveel extra's toevoegen en ze schikken zich in hun lot.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het ging erom hoeveel mensen van de superrijken keihard werken. Nou in dat soort omgevingen zijn er tuurlijk wel een aantal mensen die nog werken maar ook enorm veel mensen die erbij hangen en geen reet uitvoeren. Maakt mij niet uit, zoals ik al zei, vraag me af of je er gelukkig van wordt, maar het gaat erom dat de rijken rijker worden omdat dat ingebouwd zit in ons systeem (rente, geld werkt etc) en armen armer. Dat lijkt mij geen gezonde situatie die op den duur sowieso onhoudbaar is. Je krijgt dan een heel klein groepje supperrijken en de rest arm waarbij de supperrijken de armen dmv enorme legers in bedwang houden en dat gaat dan hopelijk een keer ploffen. Een of andere fransman heeft hier een tijd terug nog een enorm bewierrookt boek over geschreven.
Your loss. In dit geval is het niet zomaar een conspiracy filmpje, maar een gratis en zeer leerzaam Harvard college over politieke filosofie.quote:
Als de overheid 60% daarvan binnen harkt in de vorm van belasting, is dat dan redelijk? Wat mij betreft wel.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:37 schreef HeatWave het volgende:
Maar ik snap best dat zijn vermogen deels scheef is qua arbeid, maar waar ligt de grens? Zijn product staat op bijna alle computers in de wereld, dus als hij 1 euro per persoon zou krijgen die zijn product gebruikt, is dat dan redelijk?
Een zekere mate van beloning voor inzet of het doen van iets dat de bevolking zeer waardeert is natuurlijk terecht. Prima als zulke mensen meer verdienen dan anderen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:37 schreef HeatWave het volgende:
Het gaat om global scale, daar heb je het nou eenmaal om enorme bedragen. En is het wel ok dat Frans Bauer miljonair is?
Nou ja, dat gebeurt dus ook natuurlijk, en ik vind het ergens pure diefstal.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Your loss. In dit geval is het niet zomaar een conspiracy filmpje, maar een gratis en zeer leerzaam Harvard college over politieke filosofie.
[..]
Als de overheid 60% daarvan binnen harkt in de vorm van belasting, is dat dan redelijk? Wat mij betreft wel.
[..]
Een zekere mate van beloning voor inzet of het doen van iets dat de bevolking zeer waardeert is natuurlijk terecht. Prima als zulke mensen meer verdienen dan anderen.
Er ontstaat wat mij betreft wel een probleem als iemand meer verdient dan hij ooit plausibel kan uitgeven. Als daar een grote belasting op wordt geheven heb ik daar helemaal geen probleem mee.
Dit.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als "het volk" het zou kunnen zou het wel massaal protesteren, gelukkig zien de meesten in dat ze eigenlijk vrij middelmatig zijn, niet al teveel extra's toevoegen en ze schikken zich in hun lot.
Ik ben beter in bepaalde dingen dan anderen, en daarom krijg ik een redelijk goed salaris, niets schokkends, maar heel erg veel mensen zouden mijn salaris willen, ben ik nu ook fout en onderdrukkend, of gewoon marginaal beter dan een deel van de bevolking. En uiteraard ook "minder" dan een heel groot deel hoor.
En dat er nou eenmaal mensen zijn die rijk zijn geboren is net zo "eerlijk" als iemand die arm is geboren, er is geen bouwplan ofzo.
Je klinkt als een rasechte libertariër.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, dat gebeurt dus ook natuurlijk, en ik vind het ergens pure diefstal.
Een mooie politieke uitspraak. Vooralsnog niet meer dan dat.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:43 schreef HeatWave het volgende:
Maar oa Bill gates heeft samen met nog meer miljardairs gepleit voor een miljardairsbelasting in de VS, nu jij weer.
Wat ik dan ook gewoon ben natuurlijkquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je klinkt als een rasechte libertariër.
[..]
Een mooie politieke uitspraak. Vooralsnog niet meer dan dat.
Ik ben ook niet voor een complete nivellering in de vorm van communisme, begrijp me niet verkeerd. Beloning naar prestatie is helemaal niets mis mee. Maar er moeten wat mij betreft wel grenzen zijn aan zelfverrijking.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat ik dan ook gewoon ben natuurlijk.
Sja, kijk eens wat de Bill and melinda Gates foundation weggeeft.
Ik vind het "het is zo oneerlijk verdeeld boehoe" altijd zo kansloos (nofi), zo kan je op elk niveau wel gaan nivelleren, het is geen communisme gelukkig.
Ik verdien meer dan een kassiere, moet die mij haten? En moet ik Messi haten omdat hij weer veel meer verdient dan ik?
Het verschil tussen ons is dat ik streef naar verbetering en jij je neerlegt bij de bestaande situatie. Het volk protesteert nu nog niet omdat het nog niet genoeg in de hoek is gedreven. Op een gegeven moment gaat dat wel gebeuren als de situatie blijft verslechteren. En er komen nieuwe ideeen op in momenten van crisis. Dus verandering gaat er hoe dan ook komen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als "het volk" het zou kunnen zou het wel massaal protesteren, gelukkig zien de meesten in dat ze eigenlijk vrij middelmatig zijn, niet al teveel extra's toevoegen en ze schikken zich in hun lot.
Ik ben beter in bepaalde dingen dan anderen, en daarom krijg ik een redelijk goed salaris, niets schokkends, maar heel erg veel mensen zouden mijn salaris willen, ben ik nu ook fout en onderdrukkend, of gewoon marginaal beter dan een deel van de bevolking. En uiteraard ook "minder" dan een heel groot deel hoor.
En dat er nou eenmaal mensen zijn die rijk zijn geboren is net zo "eerlijk" als iemand die arm is geboren, er is geen bouwplan ofzo.
Belasting is an sich diefstal. Maar wat veel erger is dat hoe meer geld je hebt hoe minder belasting je hoeft te betalen aangezien ze allemaal experts inschakelen om allemaal slimme trucjes te bedenken om eronder uit te komen. Dus dat maakt de belasting die arme mensen moeten betalen nog veel zuurder.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, dat gebeurt dus ook natuurlijk, en ik vind het ergens pure diefstal.
Maar oa Bill gates heeft samen met nog meer miljardairs gepleit voor een miljardairsbelasting in de VS, nu jij weer.
We hebben niets te klagen, waren jij en ik in de middeleeuwen geboren lagen we in een lemen hut dood te gaan voor ons 25ste.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het verschil tussen ons is dat ik streef naar verbetering en jij je neerlegt bij de bestaande situatie. Het volk protesteert nu nog niet omdat het nog niet genoeg in de hoek is gedreven. Op een gegeven moment gaat dat wel gebeuren als de situatie blijft verslechteren. En er komen nieuwe ideeen op in momenten van crisis. Dus verandering gaat er hoe dan ook komen.
Nou en? Waren we in de Rotschild familie geboren waren we nu filthy rich geweest. Dat maakt toch allemaal geen drol uit. Ik streef naar een eerlijke transparante wereld met overvloed voor iedereen zonder al die corrupte systemen die we nu hebben. We kunnen een paradijs hebben op aarde als we de boel alleen maar iets ander gaan regelen. Waarom zouden we ons dan neerleggen bij de bestaande situatie?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We hebben niets te klagen, waren jij en ik in de middeleeuwen geboren lagen we in een lemen hut dood te gaan voor ons 25ste.
We hebben nu allemaal wel een redelijk leven en erg veel meer gaat het niet worden, waarom zou het ook, we kunnen toch ook niet zoveel bijzonders? Waarom hebben we dan recht op meer dan middenklasse?
Yup dat geldt ook voor goede doelen. Het helpen van mensen staat vrijwel nooit op de eerste plaats, voor die rijke lieden is het alleen maar voordelig te schenken aan een goed doel zodat ze uiteindelijk minder belasting betalen en levert bovendien ook nog eens goede publiciteit op.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Belasting is an sich diefstal. Maar wat veel erger is dat hoe meer geld je hebt hoe minder belasting je hoeft te betalen aangezien ze allemaal experts inschakelen om allemaal slimme trucjes te bedenken om eronder uit te komen. Dus dat maakt de belasting die arme mensen moeten betalen nog veel zuurder.
Ik weet niet waar jij je Windows haalt maar ¤300?quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Is het dan ok dat je voor Windows 8 tegenwoordig 300 euro moet betalen?
Ik zie die vraag nu pas, maar dan gebruik je het toch gewoon niet? Dan neem je Linux, of gewoon helemaal geen computer, niemand verplicht je Windows te gebruiken hoor.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:12 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij je Windows haalt maar ¤300?
Ja, dat snap ik hoorquote:Op zondag 5 oktober 2014 22:15 schreef Erasmo het volgende:
Ik bedoel voor dat geld heb je een laptop met Windows 8
Vind het nogal wat, ''de eenheid in het bestaan''. Verbondenheid betekent niet ''eenheid''. Zelfs op het meest elementaire niveau niet. Wat er zal gebeuren? Wat er altijd gebeurd; verschuiving van macht. Verandering binnen de eenheid; slecht noch goed; gewoon zoals het werkt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:17 schreef Japie77 het volgende:
Je ziet de eenheid in het bestaan niet. Dat alles met elkaar verbonden is. Dat als je jezelf rijk maakt ten koste van een ander je het eigenlijk jezelf aandoet. Als er 1 land of 1 klein groepje is wat zich enorm rijk maakt ten koste van de rest wat denk je dat er dan zal gebeuren op een gegeven moment?
Da's dan ook de bedrijfsversie met veel meer functies. Bij Microsoft zelf kost het trouwens maar $200.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:17 schreef Molurus het volgende:
Windows 8.1 professional kost toch echt 279 euro bij Dixons / Mediamarkt.En dan krijg je er geen laptop bij.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je ziet de eenheid in het bestaan niet. Dat alles met elkaar verbonden is.
Dat vlindereffect van jou is ook niet altijd even belangrijk, he?quote:Waarom zou je ernaar kijken? Hoe groot is de kans dat je zelf onthoofd wordt?
https://www.google.nl/sho(...)KAL&ved=0CJgBEKYrMAMquote:Op zondag 5 oktober 2014 22:15 schreef Erasmo het volgende:
Ik bedoel voor dat geld heb je een laptop met Windows 8
De terugkeer van radicalen in onze samenleving. Dat iets angst oproept wil nog niet zeggen dat het bangmakerij is, of de veiligheidsinstructies in het vliegtuig moeten ook bangmakerij zijn.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De terugkeer van radicalen? Welke radicalen en wanneer waren deze er dan eerder?
Als het journaal elke keer weer berichten laat zien over wat voor gruweldaden IS nu weer heeft gedaan, dat is geen bangmakerij dan? Of die filmpjes met die onthoofdingen? Reken maar dat dat veel angst oproept bij veel mensen.
Daar valt leuk over te filosoferen. Je ziet bv een glas water en je lichaam als twee verschillende dingen. Maar wat nou op het moment dat je het water in je mond hebt? Zijn het dan nog twee verschillende dingen? Of als het in je maag is beland? Op een gegeven moment behoort het opeens tot je lichaam. Dingen zijn niet zo gescheiden van elkaar als ze lijken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vind het nogal wat, ''de eenheid in het bestaan''. Verbondenheid betekent niet ''eenheid''. Zelfs op het meest elementaire niveau niet. Wat er zal gebeuren? Wat er altijd gebeurd; verschuiving van macht. Verandering binnen de eenheid; slecht noch goed; gewoon zoals het werkt.
Die dingen spreken elkaar toch niet tegen? Wat kan ik er aan veranderen dat iemand anders onthoofd wordt? Ik zou het liever anders zien maar wat heeft het voor nut om daar bang van te worden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:36 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
[..]
Dat vlindereffect van jou is ook niet altijd even belangrijk, he?
Dat is een beetje te kort door de bocht. Maar het is wel zo dat die bepaalde mensen al eeuwen zijn geinfiltreerd in enorm veel (geheime) genootschappen. Mooi leesvoer: The Gods of Eden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:42 schreef TitusPullo het volgende:
Hebben de voorouders van die bepaalde mensen nu in de vroege middeleeuwen het schisma tussen soennieten en sjiieten veroorzaakt? Hoe hebben ze dat gedaan? Hoe hebben ze het in stand gehouden? Welke tak van de elite heeft al die christelijke broedertwisten en moordpartijen veroorzaakt?
Er zijn altijd radicalen geweest, dus er is geen sprake van een terugkeer. Je hebt ook radicale wetenschapsaanhangers, radicale christenen, radicale lefties etc etc. Kan je daar ook allemaal wel bang voor zijn dan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:46 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De terugkeer van radicalen in onze samenleving. Dat iets angst oproept wil nog niet zeggen dat het bangmakerij is, of de veiligheidsinstructies in het vliegtuig moeten ook bangmakerij zijn.
Je hoeft er ook niet bang van te worden, maar het kan je toch wel bezig houden? Het is een ontwikkeling die nu gaande is en waar voorlopig geen einde aan schijnt te komen. Dat ik meer kans loop om om het leven te komen in een verkeersongeval dan als gevolg van een aanslag is toch geen reden om niet na te denken over een aanslag? De kans dat ik de loterij won is groter dan de kans dat ik Alexander de Grote zal ontmoeten. Toch heb ik er geld voor over om meer over Akexander de Grote te weten te komen en geef ik geen cent uit aan de loterij.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:48 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Die dingen spreken elkaar toch niet tegen? Wat kan ik er aan veranderen dat iemand anders onthoofd wordt? Ik zou het liever anders zien maar wat heeft het voor nut om daar bang van te worden.
Staat er daar ook een analyse in van de Dertigjarige Oorlog?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is een beetje te kort door de bocht. Maar het is wel zo dat die bepaalde mensen al eeuwen zijn geinfiltreerd in enorm veel (geheime) genootschappen. Mooi leesvoer: The Gods of Eden.
De terugkeer van radicale gelovigen die in Syrie hebben gestreden kan bepaald zorgelijk zijn: oudstrijders kampen vaak met geestelijke moeilijkheden. En waarom heb je het toch steeds over angst?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er zijn altijd radicalen geweest, dus er is geen sprake van een terugkeer. Je hebt ook radicale wetenschapsaanhangers, radicale christenen, radicale lefties etc etc. Kan je daar ook allemaal wel bang voor zijn dan.
Ok en wat moet ik met dat Google linkje? En waarom loop je überhaupt hier te klagen over de kosten van bedrijfssoftware die je voor de helft van de prijs in jouw link op de kop kan tikken of voor slechts ¤60 als je student bent?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
https://www.google.nl/sho(...)KAL&ved=0CJgBEKYrMAM
Je kan je er inderdaad mee bezig houden maar het is precies wat de elite wil. Het is erg slecht om je te focussen op angst aangezien dat je energie/kracht wegneemt zodat je niet meer kunt zien hoe de zaken echt in elkaar steken. Dat er dus bepaalde puppeteers achter de schermen bezig zijn die groepen zoals IS sponsoren om zo meer chaos en angst de wereld in te brengen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:55 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Je hoeft er ook niet bang van te worden, maar het kan je toch wel bezig houden? Het is een ontwikkeling die nu gaande is en waar voorlopig geen einde aan schijnt te komen. Dat ik meer kans loop om om het leven te komen in een verkeersongeval dan als gevolg van een aanslag is toch geen reden om niet na te denken over een aanslag? De kans dat ik de loterij won is groter dan de kans dat ik Alexander de Grote zal ontmoeten. Toch heb ik er geld voor over om meer over Akexander de Grote te weten te komen en geef ik geen cent uit aan de loterij.
Nee hoezo?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:57 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Staat er daar ook een analyse in van de Dertigjarige Oorlog?
Dat geld net zo goed voor de terugkeer van soldaten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:59 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De terugkeer van radicale gelovigen die in Syrie hebben gestreden kan bepaald zorgelijk zijn: oudstrijders kampen vaak met geestelijke moeilijkheden. En waarom heb je het toch steeds over angst?
Ik ben geen student en heb een Windows 8 versie gekocht maar heb nu een nieuwe computer wat betekent dat ik weer diep in de buidel moet tasten om een nieuwe win 8 te kopen. En ik vind die prijzen vrij schandalig.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ok en wat moet ik met dat Google linkje? En waarom loop je überhaupt hier te klagen over de kosten van bedrijfssoftware die je voor de helft van de prijs in jouw link op de kop kan tikken of voor slechts ¤60 als je student bent?
Waarom is dat precies wat de elite wil? Waarom kunnen we leuk filosoferen over glazen water maar is het opeens kwalijk om je te bekommeren om het lot van andere mensen? Als ik iemand om hulp hoor roepen, ga ik kijken wat er aan de hand is. Is dat soms ook wat de elite wil?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je kan je er inderdaad mee bezig houden maar het is precies wat de elite wil. Het is erg slecht om je te focussen op angst aangezien dat je energie/kracht wegneemt zodat je niet meer kunt zien hoe de zaken echt in elkaar steken. Dat er dus bepaalde puppeteers achter de schermen bezig zijn die groepen zoals IS sponsoren om zo meer chaos en angst de wereld in te brengen.
Ja, heel goed: juist omdat het daarmee fout is gegaan, is het zaak om oudstrijders in de gaten te houden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat geld net zo goed voor de terugkeer van soldaten.
Omdat ik reuze benieuwd ben wie die bekokstoofd heeft. Sterker nog, ik wil precies weten hoe de Westeuropese geschiedenis tussen 1559 en 1648 verlopen is.quote:
Dat schijnen sommigen geen enkele aanleiding tot ongerustheid te vinden. Dat bevreemdt me zo. Die lui zijn opgefokt en zitten vol haat en zijn in staat om hier ook die haat in de praktijk te brengen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:59 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De terugkeer van radicale gelovigen die in Syrie hebben gestreden kan bepaald zorgelijk zijn: oudstrijders kampen vaak met geestelijke moeilijkheden. En waarom heb je het toch steeds over angst?
Nope. Want soldaten hebben geen haat tegen het westen. Nogal een belangrijk verschil dunkt mij.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat geld net zo goed voor de terugkeer van soldaten.
Brood en spelen. Het volk bezig houden met overleven zodat ze niet in opstand komen. Eeuwenoud principe en gebeurt nog steeds. Laat mensen tegen elkaar vechten ipv tegen hun machthebbers.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:06 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Waarom is dat precies wat de elite wil? Waarom kunnen we leuk filosoferen over glazen water maar is het opeens kwalijk om je te bekommeren om het lot van andere mensen? Als ik iemand om hulp hoor roepen, ga ik kijken wat er aan de hand is. Is dat soms ook wat de elite wil?
En wie zijn die puppeteers?
Als ik gematigd moslim was zou ik er alles aan doen om die mensen te verlinken, puur voor mijn eigen veiligheid.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat schijnen sommigen geen enkele aanleiding tot ongerustheid te vinden. Dat bevreemdt me zo. Die lui zijn opgefokt en zitten vol haat en zijn in staat om hier ook die haat in de praktijk te brengen.
Dat weet je niet. Als een soldaat bepaalde orders heeft moeten opvolgen en daardoor kleine kinderen heeft omgebracht kan hij ook wel haat tegen zijn machthebbers hebben gekregen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nope. Want soldaten hebben geen haat tegen het westen. Nogal een belangrijk verschil dunkt mij.
Kan, maar daarom heeft het leger dus mensen in dienst om die soldaten te begeleiden. Wie zorgt er voor syriegangers, de imam? Nee dat gaat goed gaanquote:Op zondag 5 oktober 2014 23:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Als een soldaat bepaalde orders heeft moeten opvolgen en daardoor kleine kinderen heeft omgebracht kan hij ook wel haat tegen zijn machthebbers hebben gekregen.
Tja dat is wel een punt. Maatschappelijk werkers misschien?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kan, maar daarom heeft het leger dus mensen in dienst om die soldaten te begeleiden. Wie zorgt er voor syriegangers, de imam? Nee dat gaat goed gaan.
Wellicht,maar dat is niet te controleren, een militair moet verplicht in therapie of iets vergelijkbaars in het leger. Een syrieganger is vogelvrij.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja dat is wel een punt. Maatschappelijk werkers misschien?
Brood en spelen betekent iets anders.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Brood en spelen. Het volk bezig houden met overleven zodat ze niet in opstand komen. Eeuwenoud principe en gebeurt nog steeds. Laat mensen tegen elkaar vechten ipv tegen hun machthebbers.
Jij.quote:Wie zegt dat het kwalijk is om je te bekommeren over het lot van anderen?
De puppeteers zijn de ongeveer 1000 rijke families op Aarde die achter de schermen de boel bepalen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 08:05 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Brood en spelen betekent iets anders.
[..]
Jij.
Schoolreisjes naar Parijs worden al afgeblazenquote:Op zondag 5 oktober 2014 19:04 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat we werkelijk bang worden gemaakt.
ER ZIJN GEEN TERRORISTEN.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je bij angst komt. Het is eerder realiteitszin en het is nogal naïef om te denken dat we voor altijd gevrijwaard zijn van aanslagen door terroristen.
die zogenaamde families die aan het woord zijn geweest. Zijn trieste crisisacteurs.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vertel je dat ook even face to face tegen de familie van de slachtoffers?
Ik heb van het weekend, naar aanleiding van dit topic, nog eens goed gekeken naar de video van de onthoofding van Foley... en daar zijn toch best wel wat vraagtekens bij te zetten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
die zogenaamde families die aan het woord zijn geweest. Zijn trieste crisisacteurs.
en die 'allen' zijn dan?quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ER ZIJN GEEN TERRORISTEN.
Allen zijn CIA getraind.
Maar als je dat aan zou nemen zou je ook aannemen dat de familie nep is?quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb van het weekend, naar aanleiding van dit topic, nog eens goed gekeken naar de video van de onthoofding van Foley... en daar zijn toch best wel wat vraagtekens bij te zetten.
Nou zou ik hier niet glashard willen beweren dat de video in scene is gezet of een fake is. Maar ik zou evenmin grote bedragen durven inzetten op de stelling dat die video authentiek is. Daarvoor is de mogelijkheid dat die video fake is me toch net even te reeel.
Als het een fake is dan zou het zeker niet voor het eerst zijn dat er vervalst videomateriaal wordt ingezet in een oorlogscampagne.
En juist omdat jij daar zo over denkt zou dat een briljante strategie zijn. Want dan is het 'not done' om zoiets te zeggen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar als je dat aan zou nemen zou je ook aannemen dat de familie nep is?
Ik geloof in oorlogspropaganda, dat is van alle tijden, maar dat een familie niet oprecht bedroefd is om hun zoon, nee, dat gaat me vele bruggen te ver. Vind zoiets eigenlijk meer dan schandalig om zelfs maar te durven beweren. 'Crisisacteurs'
Idd of dat er tranen zijn, je ziet nergens een spoor van emotie bij ze, in zo'n situatie zou je een wrak zijn laat staan als een robot op tv komen en de pers te woord staan. Zo ook dat interviewtje met die zogenaamde broer en zus van Foley die niet eens reageren tijdens het interview als er een schilderij van de muur afvalt. WTF? Elk normaal mens kijkt even over zijn schouder, kijkt tenminste even op maar die twee niet blijven met een stalen gezicht gewoon zitten en ratelen hun tekstje af. Was om je te bescheurenquote:Op maandag 6 oktober 2014 11:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
En juist omdat jij daar zo over denkt zou dat een briljante strategie zijn. Want dan is het 'not done' om zoiets te zeggen.
Als ik kijk naar de interviews met familie is er wel 1 ding dat mij opvalt: ik zie daarin geen spoor van verdriet of woede, terwijl ik dat wel zou verwachten.
Misschien, maar als je naar het gehele plaatje kijkt weet ik niet of de onthoofding van deze personen nou echt de doorslag gaf tot ingrijpen, de plannen lagen er immers al.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
En juist omdat jij daar zo over denkt zou dat een briljante strategie zijn. Want dan is het 'not done' om zoiets te zeggen.
Als ik kijk naar de interviews met familie is er wel 1 ding dat mij opvalt: ik zie daarin geen spoor van verdriet of woede, terwijl ik dat wel zou verwachten. (Ik denk dan ook niet dat dat acteurs zijn, maar goed.. zou nog steeds kunnen.)
Wat ik zou verwachten is sip kijken, met hier en daar een emotioneel moment. Dat zou een volstrekt natuurlijk manier zijn om daarop te reageren. Waarom zou dat niet goed zijn?quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:01 schreef theguyver het volgende:
Als ze in janken uitbarsten is het niet goed.
Als ze beetje sip kijken is het niet goed.
Als ze lachen als een boer met kiespijn is het niet goed.
Als ze proberen hun tranen in te houden is het niet goed.
Wanneer is het wel goed?
Ik heb zo'n gevoel dat het geen reet uit maakt en er gewoon standaard een stempel op gedrukt word "crisis acteur"!
Ja, enorm leuk hoe mensen zich gedragen tijdens diep verdriet. Om je te bescheuren idd.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:01 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Idd of dat er tranen zijn, je ziet nergens een spoor van emotie bij ze, in zo'n situatie zou je een wrak zijn laat staan als een robot op tv komen en de pers te woord staan. Zo ook dat interviewtje met die zogenaamde broer en zus van Foley die niet eens reageren tijdens het interview als er een schilderij van de muur afvalt. WTF? Elk normaal mens kijkt even over zijn schouder, kijkt tenminste even op maar die twee niet blijven met een stalen gezicht gewoon zitten en ratelen hun tekstje af. Was om je te bescheuren
Nou dat zijn echt geen mensen met diep verdriet. Die zaten in een studio en ratelden hun tekst af.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, enorm leuk hoe mensen zich gedragen tijdens diep verdriet. Om je te bescheuren idd.
Oh, dat denk ik ook niet. Als dit in scene is gezet dan is dat puur in het kader van het verwerven van steun voor ingrijpen onder de westerse bevolking. (Dat zou ook qua volgorde logischer zijn.)quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Misschien, maar als je naar het gehele plaatje kijkt weet ik niet of de onthoofding van deze personen nou echt de doorslag gaf tot ingrijpen, de plannen lagen er immers al.
Volgens jou.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:03 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nou dat zijn echt geen mensen met diep verdriet. Die zaten in een studio en ratelden hun tekst af.
En met mij velen anderen. Die groep wordt alleen maar groter of je het nou leuk vindt of niet.quote:
Nou succes ermee dan met je te bescheuren om het leed van anderen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:05 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
En met mij velen anderen. Die groep wordt alleen maar groter of je het nou leuk vindt of niet.
.. van mij mogen rijke best rijk zijn. Maar het moet niet zo zijn dat zij het systeem zo verkrachten/misbruiken dat de normale mensen hun baan kwijtraken, over extreme lastenverzwaring krijgen terwijl de echt boosdoeners buitenschot blijven.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tuurlijk ik ben hardstikke boos op de rijken. Als je dat graag wilt geloven be my guest.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou succes ermee dan met je te bescheuren om het leed van anderen.
http://nationalreport.net(...)eking-crisis-actors/quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar als je dat aan zou nemen zou je ook aannemen dat de familie nep is?
Ik geloof in oorlogspropaganda, dat is van alle tijden, maar dat een familie niet oprecht bedroefd is om hun zoon, nee, dat gaat me vele bruggen te ver. Vind zoiets eigenlijk meer dan schandalig om zelfs maar te durven beweren. 'Crisisacteurs'
Helemaal mee eens hoor. Maar Lavender gelooft dat niet. Zij denkt dat wij het de rijken niet gunnen, dat daar onze kritiek vandaan komt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
.. van mij mogen rijke best rijk zijn. Maar het moet niet zo zijn dat zij het systeem zo verkrachten/misbruiken dat de normale mensen hun baan kwijtraken, over extreme lastenverzwaring krijgen terwijl de echt boosdoeners buitenschot blijven.
De rijken zijn te rijk geworden om een gebalanceerd systeem te hebben. Alles wordt maar afgebroken, en premies verhoogd omdat een paar rijken nog rijker dan rijk willen zijn.
Het westerssysteem staat op klappen.
Heeft daar helemaal niets mee te maken het is niet meer dan de stok waarmee geslagen wordt om die kritiek onderuit te halen. Best zwak argument ook nog eens imo.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor. Maar Lavender gelooft dat niet. Zij denkt dat wij het de rijken niet gunnen, dat daar onze kritiek vandaan komt.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Dat er nooit wat gebeurd is, betekent natuurlijk niet dat er nooit wat kán gebeuren.quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
We worden zo ongeveer gebombardeerd met dit soort berichten in de media:
'IS wil terroristen als vluchtelingen sturen'
Gezien het aantal aanslagen dat er werkelijk wordt gepleegd, 0, zou ik toch wel willen spreken van bangmakerij.
Dit is nu feitelijk niet heel anders dan in de aanloop naar de oorlogen in Irak en Afghanistan, 10 jaar geleden. En ook toen gebeurde er helemaal niets in het westen.
Dat laatste is dan ook niet wat ik zeg. Die mogelijkheid is er altijd. Wat er niet altijd is is die niet-aflatende stroom berichten in de media. En dan vraag ik mij hardop af: waar is dat nu eigenlijk op gebaseerd?quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Dat er nooit wat gebeurd is, betekent natuurlijk niet dat er nooit wat kán gebeuren.
Er broeit vanalles. Maar op dit moment heb ik echt geen enkele reden om te veronderstellen dat er 'een substantiele dreiging van terreuraanslagen' is.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zonder dat ik panisch ben voor aanslagen, denk ik wel dat het realistisch is te beseffen dat er dingen broeien. Deze uitzending van Brandpunt vond ik erg boeiend:
http://www.npo.nl/een-ong(...)9-2014/WO_KRO_631298
Evengoed kan oorlogspropaganda wel een afeidingsmanouevre zijn, van snode plannen van de EU die de arbeidsrechten nog meer onder druk zetten, bv...
hmm interessant zou het hele stukje straks eens opzoeken.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Dat er nooit wat gebeurd is, betekent natuurlijk niet dat er nooit wat kán gebeuren.
Zonder dat ik panisch ben voor aanslagen, denk ik wel dat het realistisch is te beseffen dat er dingen broeien. Deze uitzending van Brandpunt vond ik erg boeiend:
http://www.npo.nl/een-ong(...)9-2014/WO_KRO_631298
Evengoed kan oorlogspropaganda wel een afeidingsmanouevre zijn, van snode plannen van de EU die de arbeidsrechten nog meer onder druk zetten, bv...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |