Daar valt leuk over te filosoferen. Je ziet bv een glas water en je lichaam als twee verschillende dingen. Maar wat nou op het moment dat je het water in je mond hebt? Zijn het dan nog twee verschillende dingen? Of als het in je maag is beland? Op een gegeven moment behoort het opeens tot je lichaam. Dingen zijn niet zo gescheiden van elkaar als ze lijken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vind het nogal wat, ''de eenheid in het bestaan''. Verbondenheid betekent niet ''eenheid''. Zelfs op het meest elementaire niveau niet. Wat er zal gebeuren? Wat er altijd gebeurd; verschuiving van macht. Verandering binnen de eenheid; slecht noch goed; gewoon zoals het werkt.
Die dingen spreken elkaar toch niet tegen? Wat kan ik er aan veranderen dat iemand anders onthoofd wordt? Ik zou het liever anders zien maar wat heeft het voor nut om daar bang van te worden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:36 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
[..]
Dat vlindereffect van jou is ook niet altijd even belangrijk, he?
Dat is een beetje te kort door de bocht. Maar het is wel zo dat die bepaalde mensen al eeuwen zijn geinfiltreerd in enorm veel (geheime) genootschappen. Mooi leesvoer: The Gods of Eden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:42 schreef TitusPullo het volgende:
Hebben de voorouders van die bepaalde mensen nu in de vroege middeleeuwen het schisma tussen soennieten en sjiieten veroorzaakt? Hoe hebben ze dat gedaan? Hoe hebben ze het in stand gehouden? Welke tak van de elite heeft al die christelijke broedertwisten en moordpartijen veroorzaakt?
Er zijn altijd radicalen geweest, dus er is geen sprake van een terugkeer. Je hebt ook radicale wetenschapsaanhangers, radicale christenen, radicale lefties etc etc. Kan je daar ook allemaal wel bang voor zijn dan.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:46 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De terugkeer van radicalen in onze samenleving. Dat iets angst oproept wil nog niet zeggen dat het bangmakerij is, of de veiligheidsinstructies in het vliegtuig moeten ook bangmakerij zijn.
Je hoeft er ook niet bang van te worden, maar het kan je toch wel bezig houden? Het is een ontwikkeling die nu gaande is en waar voorlopig geen einde aan schijnt te komen. Dat ik meer kans loop om om het leven te komen in een verkeersongeval dan als gevolg van een aanslag is toch geen reden om niet na te denken over een aanslag? De kans dat ik de loterij won is groter dan de kans dat ik Alexander de Grote zal ontmoeten. Toch heb ik er geld voor over om meer over Akexander de Grote te weten te komen en geef ik geen cent uit aan de loterij.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:48 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Die dingen spreken elkaar toch niet tegen? Wat kan ik er aan veranderen dat iemand anders onthoofd wordt? Ik zou het liever anders zien maar wat heeft het voor nut om daar bang van te worden.
Staat er daar ook een analyse in van de Dertigjarige Oorlog?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is een beetje te kort door de bocht. Maar het is wel zo dat die bepaalde mensen al eeuwen zijn geinfiltreerd in enorm veel (geheime) genootschappen. Mooi leesvoer: The Gods of Eden.
De terugkeer van radicale gelovigen die in Syrie hebben gestreden kan bepaald zorgelijk zijn: oudstrijders kampen vaak met geestelijke moeilijkheden. En waarom heb je het toch steeds over angst?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er zijn altijd radicalen geweest, dus er is geen sprake van een terugkeer. Je hebt ook radicale wetenschapsaanhangers, radicale christenen, radicale lefties etc etc. Kan je daar ook allemaal wel bang voor zijn dan.
Ok en wat moet ik met dat Google linkje? En waarom loop je überhaupt hier te klagen over de kosten van bedrijfssoftware die je voor de helft van de prijs in jouw link op de kop kan tikken of voor slechts ¤60 als je student bent?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
https://www.google.nl/sho(...)KAL&ved=0CJgBEKYrMAM
Je kan je er inderdaad mee bezig houden maar het is precies wat de elite wil. Het is erg slecht om je te focussen op angst aangezien dat je energie/kracht wegneemt zodat je niet meer kunt zien hoe de zaken echt in elkaar steken. Dat er dus bepaalde puppeteers achter de schermen bezig zijn die groepen zoals IS sponsoren om zo meer chaos en angst de wereld in te brengen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:55 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Je hoeft er ook niet bang van te worden, maar het kan je toch wel bezig houden? Het is een ontwikkeling die nu gaande is en waar voorlopig geen einde aan schijnt te komen. Dat ik meer kans loop om om het leven te komen in een verkeersongeval dan als gevolg van een aanslag is toch geen reden om niet na te denken over een aanslag? De kans dat ik de loterij won is groter dan de kans dat ik Alexander de Grote zal ontmoeten. Toch heb ik er geld voor over om meer over Akexander de Grote te weten te komen en geef ik geen cent uit aan de loterij.
Nee hoezo?quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:57 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Staat er daar ook een analyse in van de Dertigjarige Oorlog?
Dat geld net zo goed voor de terugkeer van soldaten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:59 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De terugkeer van radicale gelovigen die in Syrie hebben gestreden kan bepaald zorgelijk zijn: oudstrijders kampen vaak met geestelijke moeilijkheden. En waarom heb je het toch steeds over angst?
Ik ben geen student en heb een Windows 8 versie gekocht maar heb nu een nieuwe computer wat betekent dat ik weer diep in de buidel moet tasten om een nieuwe win 8 te kopen. En ik vind die prijzen vrij schandalig.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ok en wat moet ik met dat Google linkje? En waarom loop je überhaupt hier te klagen over de kosten van bedrijfssoftware die je voor de helft van de prijs in jouw link op de kop kan tikken of voor slechts ¤60 als je student bent?
Waarom is dat precies wat de elite wil? Waarom kunnen we leuk filosoferen over glazen water maar is het opeens kwalijk om je te bekommeren om het lot van andere mensen? Als ik iemand om hulp hoor roepen, ga ik kijken wat er aan de hand is. Is dat soms ook wat de elite wil?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je kan je er inderdaad mee bezig houden maar het is precies wat de elite wil. Het is erg slecht om je te focussen op angst aangezien dat je energie/kracht wegneemt zodat je niet meer kunt zien hoe de zaken echt in elkaar steken. Dat er dus bepaalde puppeteers achter de schermen bezig zijn die groepen zoals IS sponsoren om zo meer chaos en angst de wereld in te brengen.
Ja, heel goed: juist omdat het daarmee fout is gegaan, is het zaak om oudstrijders in de gaten te houden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat geld net zo goed voor de terugkeer van soldaten.
Omdat ik reuze benieuwd ben wie die bekokstoofd heeft. Sterker nog, ik wil precies weten hoe de Westeuropese geschiedenis tussen 1559 en 1648 verlopen is.quote:
Dat schijnen sommigen geen enkele aanleiding tot ongerustheid te vinden. Dat bevreemdt me zo. Die lui zijn opgefokt en zitten vol haat en zijn in staat om hier ook die haat in de praktijk te brengen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:59 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De terugkeer van radicale gelovigen die in Syrie hebben gestreden kan bepaald zorgelijk zijn: oudstrijders kampen vaak met geestelijke moeilijkheden. En waarom heb je het toch steeds over angst?
Nope. Want soldaten hebben geen haat tegen het westen. Nogal een belangrijk verschil dunkt mij.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:02 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat geld net zo goed voor de terugkeer van soldaten.
Brood en spelen. Het volk bezig houden met overleven zodat ze niet in opstand komen. Eeuwenoud principe en gebeurt nog steeds. Laat mensen tegen elkaar vechten ipv tegen hun machthebbers.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:06 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Waarom is dat precies wat de elite wil? Waarom kunnen we leuk filosoferen over glazen water maar is het opeens kwalijk om je te bekommeren om het lot van andere mensen? Als ik iemand om hulp hoor roepen, ga ik kijken wat er aan de hand is. Is dat soms ook wat de elite wil?
En wie zijn die puppeteers?
Als ik gematigd moslim was zou ik er alles aan doen om die mensen te verlinken, puur voor mijn eigen veiligheid.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat schijnen sommigen geen enkele aanleiding tot ongerustheid te vinden. Dat bevreemdt me zo. Die lui zijn opgefokt en zitten vol haat en zijn in staat om hier ook die haat in de praktijk te brengen.
Dat weet je niet. Als een soldaat bepaalde orders heeft moeten opvolgen en daardoor kleine kinderen heeft omgebracht kan hij ook wel haat tegen zijn machthebbers hebben gekregen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nope. Want soldaten hebben geen haat tegen het westen. Nogal een belangrijk verschil dunkt mij.
Kan, maar daarom heeft het leger dus mensen in dienst om die soldaten te begeleiden. Wie zorgt er voor syriegangers, de imam? Nee dat gaat goed gaanquote:Op zondag 5 oktober 2014 23:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Als een soldaat bepaalde orders heeft moeten opvolgen en daardoor kleine kinderen heeft omgebracht kan hij ook wel haat tegen zijn machthebbers hebben gekregen.
Tja dat is wel een punt. Maatschappelijk werkers misschien?quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kan, maar daarom heeft het leger dus mensen in dienst om die soldaten te begeleiden. Wie zorgt er voor syriegangers, de imam? Nee dat gaat goed gaan.
Wellicht,maar dat is niet te controleren, een militair moet verplicht in therapie of iets vergelijkbaars in het leger. Een syrieganger is vogelvrij.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja dat is wel een punt. Maatschappelijk werkers misschien?
Brood en spelen betekent iets anders.quote:Op zondag 5 oktober 2014 23:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Brood en spelen. Het volk bezig houden met overleven zodat ze niet in opstand komen. Eeuwenoud principe en gebeurt nog steeds. Laat mensen tegen elkaar vechten ipv tegen hun machthebbers.
Jij.quote:Wie zegt dat het kwalijk is om je te bekommeren over het lot van anderen?
De puppeteers zijn de ongeveer 1000 rijke families op Aarde die achter de schermen de boel bepalen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 08:05 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Brood en spelen betekent iets anders.
[..]
Jij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |