abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:37:57 #126
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_145235247
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh alles wat jij zegt is een feit. Geen mening. Goed dat je dat even zegt.
Ok de uitleg:

Belangrijkste is dat het principe rente herverdelend werkt. Het zorgt ervoor dat mensen die veel geld hebben nog meer krijgen en mensen die weinig hebben nog minder. Mensen die minder als ongeveer een miljoen hebben betalen meer geld aan rente dan dat ze ontvangen in hun leven. Dus zijn die supperrijken parasieten aangezien ze het geld "wegzuigen" van de rest.
Feyenoord!
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:38:53 #127
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_145235290
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

I don't do youtube.

Maar ik snap best dat zijn vermogen deels scheef is qua arbeid, maar waar ligt de grens? Zijn product staat op bijna alle computers in de wereld, dus als hij 1 euro per persoon zou krijgen die zijn product gebruikt, is dat dan redelijk?

Het gaat om global scale, daar heb je het nou eenmaal om enorme bedragen. En is het wel ok dat Frans Bauer miljonair is?
Is het dan ok dat je voor Windows 8 tegenwoordig 300 euro moet betalen?
Feyenoord!
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:40:57 #128
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145235394
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het ging erom hoeveel mensen van de superrijken keihard werken. Nou in dat soort omgevingen zijn er tuurlijk wel een aantal mensen die nog werken maar ook enorm veel mensen die erbij hangen en geen reet uitvoeren. Maakt mij niet uit, zoals ik al zei, vraag me af of je er gelukkig van wordt, maar het gaat erom dat de rijken rijker worden omdat dat ingebouwd zit in ons systeem (rente, geld werkt etc) en armen armer. Dat lijkt mij geen gezonde situatie die op den duur sowieso onhoudbaar is. Je krijgt dan een heel klein groepje supperrijken en de rest arm waarbij de supperrijken de armen dmv enorme legers in bedwang houden en dat gaat dan hopelijk een keer ploffen. Een of andere fransman heeft hier een tijd terug nog een enorm bewierrookt boek over geschreven.
Als "het volk" het zou kunnen zou het wel massaal protesteren, gelukkig zien de meesten in dat ze eigenlijk vrij middelmatig zijn, niet al teveel extra's toevoegen en ze schikken zich in hun lot.

Ik ben beter in bepaalde dingen dan anderen, en daarom krijg ik een redelijk goed salaris, niets schokkends, maar heel erg veel mensen zouden mijn salaris willen, ben ik nu ook fout en onderdrukkend, of gewoon marginaal beter dan een deel van de bevolking. En uiteraard ook "minder" dan een heel groot deel hoor.

En dat er nou eenmaal mensen zijn die rijk zijn geboren is net zo "eerlijk" als iemand die arm is geboren, er is geen bouwplan ofzo.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:41:48 #129
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145235442
quote:

[..]

I don't do youtube.
Your loss. In dit geval is het niet zomaar een conspiracy filmpje, maar een gratis en zeer leerzaam Harvard college over politieke filosofie.

quote:

Maar ik snap best dat zijn vermogen deels scheef is qua arbeid, maar waar ligt de grens? Zijn product staat op bijna alle computers in de wereld, dus als hij 1 euro per persoon zou krijgen die zijn product gebruikt, is dat dan redelijk?
Als de overheid 60% daarvan binnen harkt in de vorm van belasting, is dat dan redelijk? Wat mij betreft wel.

quote:

Het gaat om global scale, daar heb je het nou eenmaal om enorme bedragen. En is het wel ok dat Frans Bauer miljonair is?
Een zekere mate van beloning voor inzet of het doen van iets dat de bevolking zeer waardeert is natuurlijk terecht. Prima als zulke mensen meer verdienen dan anderen.

Er ontstaat wat mij betreft wel een probleem als iemand meer verdient dan hij ooit plausibel kan uitgeven. Als daar een grote belasting op wordt geheven heb ik daar helemaal geen probleem mee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:43:34 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145235542
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Your loss. In dit geval is het niet zomaar een conspiracy filmpje, maar een gratis en zeer leerzaam Harvard college over politieke filosofie.

[..]

Als de overheid 60% daarvan binnen harkt in de vorm van belasting, is dat dan redelijk? Wat mij betreft wel.

[..]

Een zekere mate van beloning voor inzet of het doen van iets dat de bevolking zeer waardeert is natuurlijk terecht. Prima als zulke mensen meer verdienen dan anderen.

Er ontstaat wat mij betreft wel een probleem als iemand meer verdient dan hij ooit plausibel kan uitgeven. Als daar een grote belasting op wordt geheven heb ik daar helemaal geen probleem mee.
Nou ja, dat gebeurt dus ook natuurlijk, en ik vind het ergens pure diefstal.

Maar oa Bill gates heeft samen met nog meer miljardairs gepleit voor een miljardairsbelasting in de VS, nu jij weer ;).
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 5 oktober 2014 @ 21:45:42 #131
249559 crew  Lavenderr
pi_145235651
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als "het volk" het zou kunnen zou het wel massaal protesteren, gelukkig zien de meesten in dat ze eigenlijk vrij middelmatig zijn, niet al teveel extra's toevoegen en ze schikken zich in hun lot.

Ik ben beter in bepaalde dingen dan anderen, en daarom krijg ik een redelijk goed salaris, niets schokkends, maar heel erg veel mensen zouden mijn salaris willen, ben ik nu ook fout en onderdrukkend, of gewoon marginaal beter dan een deel van de bevolking. En uiteraard ook "minder" dan een heel groot deel hoor.

En dat er nou eenmaal mensen zijn die rijk zijn geboren is net zo "eerlijk" als iemand die arm is geboren, er is geen bouwplan ofzo.
Dit.
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:47:37 #132
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145235755
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je klinkt als een rasechte libertariër. :)

quote:

Maar oa Bill gates heeft samen met nog meer miljardairs gepleit voor een miljardairsbelasting in de VS, nu jij weer ;).
Een mooie politieke uitspraak. Vooralsnog niet meer dan dat.
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:50:02 #133
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145235872
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je klinkt als een rasechte libertariër. :)

[..]

Een mooie politieke uitspraak. Vooralsnog niet meer dan dat.
Wat ik dan ook gewoon ben natuurlijk :).

Sja, kijk eens wat de Bill and melinda Gates foundation weggeeft ;).

Ik vind het "het is zo oneerlijk verdeeld boehoe" altijd zo kansloos (nofi), zo kan je op elk niveau wel gaan nivelleren, het is geen communisme gelukkig.

Ik verdien meer dan een kassiere, moet die mij haten? En moet ik Messi haten omdat hij weer veel meer verdient dan ik?
Get woke, go broke!
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:54:45 #134
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145236109
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat ik dan ook gewoon ben natuurlijk :).

Sja, kijk eens wat de Bill and melinda Gates foundation weggeeft ;).

Ik vind het "het is zo oneerlijk verdeeld boehoe" altijd zo kansloos (nofi), zo kan je op elk niveau wel gaan nivelleren, het is geen communisme gelukkig.

Ik verdien meer dan een kassiere, moet die mij haten? En moet ik Messi haten omdat hij weer veel meer verdient dan ik?
Ik ben ook niet voor een complete nivellering in de vorm van communisme, begrijp me niet verkeerd. Beloning naar prestatie is helemaal niets mis mee. Maar er moeten wat mij betreft wel grenzen zijn aan zelfverrijking.

Ik zou niet willen zeggen dat Bill Gates zijn rijkdommen volledig verdient. Deels wel, en prima dat hij meer verdient dan anderen. Maar de hoeveelheid geld die hij binnen haalt staat eenvoudig niet in verhouding tot de geleverde prestatie.

Bovendien kun je niet stellen dat hij op dat punt volledige zelfbeschikking heeft: hij heeft dat inkomen grotendeels te danken aan de maatschappij, en is zodoende de maatschappij heel wat verschuldigd.

Gelukkig voelt hij dat ook aan, en geeft hij heel wat aan goede doelen. Het is mooi dat hij dat vrijwillig doet, maar ik zou er echt geen bezwaar tegen hebben als dat een plicht was. Het is onderdeel van het sociale contract waarmee deelname aan de maatschappij gepaard gaat.

(Dit is alsnog een samenvatting van het eerder gelinkte college. :P )
  zondag 5 oktober 2014 @ 21:59:22 #135
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_145236346
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het verschil tussen ons is dat ik streef naar verbetering en jij je neerlegt bij de bestaande situatie. Het volk protesteert nu nog niet omdat het nog niet genoeg in de hoek is gedreven. Op een gegeven moment gaat dat wel gebeuren als de situatie blijft verslechteren. En er komen nieuwe ideeen op in momenten van crisis. Dus verandering gaat er hoe dan ook komen.
Feyenoord!
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:01:44 #136
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_145236473
quote:

[..]

Belasting is an sich diefstal. Maar wat veel erger is dat hoe meer geld je hebt hoe minder belasting je hoeft te betalen aangezien ze allemaal experts inschakelen om allemaal slimme trucjes te bedenken om eronder uit te komen. Dus dat maakt de belasting die arme mensen moeten betalen nog veel zuurder.
Feyenoord!
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:01:58 #137
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145236487
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het verschil tussen ons is dat ik streef naar verbetering en jij je neerlegt bij de bestaande situatie. Het volk protesteert nu nog niet omdat het nog niet genoeg in de hoek is gedreven. Op een gegeven moment gaat dat wel gebeuren als de situatie blijft verslechteren. En er komen nieuwe ideeen op in momenten van crisis. Dus verandering gaat er hoe dan ook komen.
We hebben niets te klagen, waren jij en ik in de middeleeuwen geboren lagen we in een lemen hut dood te gaan voor ons 25ste.

We hebben nu allemaal wel een redelijk leven en erg veel meer gaat het niet worden, waarom zou het ook, we kunnen toch ook niet zoveel bijzonders? Waarom hebben we dan recht op meer dan middenklasse?
Get woke, go broke!
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:05:18 #138
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_145236655
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

We hebben niets te klagen, waren jij en ik in de middeleeuwen geboren lagen we in een lemen hut dood te gaan voor ons 25ste.

We hebben nu allemaal wel een redelijk leven en erg veel meer gaat het niet worden, waarom zou het ook, we kunnen toch ook niet zoveel bijzonders? Waarom hebben we dan recht op meer dan middenklasse?
Nou en? Waren we in de Rotschild familie geboren waren we nu filthy rich geweest. Dat maakt toch allemaal geen drol uit. Ik streef naar een eerlijke transparante wereld met overvloed voor iedereen zonder al die corrupte systemen die we nu hebben. We kunnen een paradijs hebben op aarde als we de boel alleen maar iets ander gaan regelen. Waarom zouden we ons dan neerleggen bij de bestaande situatie?

We hebben absoluut niet ALLEMAAL een redelijk leven. Zeg dat maar tegen kinderen in Afrika of India.
Feyenoord!
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:09:31 #139
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_145236866
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Belasting is an sich diefstal. Maar wat veel erger is dat hoe meer geld je hebt hoe minder belasting je hoeft te betalen aangezien ze allemaal experts inschakelen om allemaal slimme trucjes te bedenken om eronder uit te komen. Dus dat maakt de belasting die arme mensen moeten betalen nog veel zuurder.
Yup dat geldt ook voor goede doelen. Het helpen van mensen staat vrijwel nooit op de eerste plaats, voor die rijke lieden is het alleen maar voordelig te schenken aan een goed doel zodat ze uiteindelijk minder belasting betalen en levert bovendien ook nog eens goede publiciteit op.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:12:24 #140
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145237002
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:38 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Is het dan ok dat je voor Windows 8 tegenwoordig 300 euro moet betalen?
Ik weet niet waar jij je Windows haalt maar ¤300? :')
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:14:14 #141
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145237105
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:12 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij je Windows haalt maar ¤300? :')
Ik zie die vraag nu pas, maar dan gebruik je het toch gewoon niet? Dan neem je Linux, of gewoon helemaal geen computer, niemand verplicht je Windows te gebruiken hoor.
Get woke, go broke!
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:15:00 #142
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145237143
Ik bedoel voor dat geld heb je een laptop met Windows 8 :D
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:16:19 #143
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145237208
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:15 schreef Erasmo het volgende:
Ja, dat snap ik hoor ;).
Get woke, go broke!
pi_145237260
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:17 schreef Japie77 het volgende:
Je ziet de eenheid in het bestaan niet. Dat alles met elkaar verbonden is. Dat als je jezelf rijk maakt ten koste van een ander je het eigenlijk jezelf aandoet. Als er 1 land of 1 klein groepje is wat zich enorm rijk maakt ten koste van de rest wat denk je dat er dan zal gebeuren op een gegeven moment?
Vind het nogal wat, ''de eenheid in het bestaan''. Verbondenheid betekent niet ''eenheid''. Zelfs op het meest elementaire niveau niet. Wat er zal gebeuren? Wat er altijd gebeurd; verschuiving van macht. Verandering binnen de eenheid; slecht noch goed; gewoon zoals het werkt.
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:17:47 #145
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145237272
Windows 8.1 professional kost toch echt 279 euro bij Dixons / Mediamarkt. :P En dan krijg je er geen laptop bij.
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:20:59 #146
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145237436
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:17 schreef Molurus het volgende:
Windows 8.1 professional kost toch echt 279 euro bij Dixons / Mediamarkt. :P En dan krijg je er geen laptop bij.
Da's dan ook de bedrijfsversie met veel meer functies. Bij Microsoft zelf kost het trouwens maar $200.
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:36:19 #147
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_145238150
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:17 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je ziet de eenheid in het bestaan niet. Dat alles met elkaar verbonden is.
quote:
Waarom zou je ernaar kijken? Hoe groot is de kans dat je zelf onthoofd wordt?
Dat vlindereffect van jou is ook niet altijd even belangrijk, he?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:42:21 #148
235357 TitusPullo
pi_145238425
Hebben de voorouders van die bepaalde mensen nu in de vroege middeleeuwen het schisma tussen soennieten en sjiieten veroorzaakt? Hoe hebben ze dat gedaan? Hoe hebben ze het in stand gehouden? Welke tak van de elite heeft al die christelijke broedertwisten en moordpartijen veroorzaakt?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:43:07 #149
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_145238464
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 22:15 schreef Erasmo het volgende:
https://www.google.nl/sho(...)KAL&ved=0CJgBEKYrMAM
Feyenoord!
  zondag 5 oktober 2014 @ 22:46:24 #150
235357 TitusPullo
pi_145238644
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

De terugkeer van radicalen? Welke radicalen en wanneer waren deze er dan eerder?

Als het journaal elke keer weer berichten laat zien over wat voor gruweldaden IS nu weer heeft gedaan, dat is geen bangmakerij dan? Of die filmpjes met die onthoofdingen? Reken maar dat dat veel angst oproept bij veel mensen.
De terugkeer van radicalen in onze samenleving. Dat iets angst oproept wil nog niet zeggen dat het bangmakerij is, of de veiligheidsinstructies in het vliegtuig moeten ook bangmakerij zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')