abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:41:20 #176
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_145245917
quote:
7s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:04 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat we werkelijk bang worden gemaakt.
Schoolreisjes naar Parijs worden al afgeblazen
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:38:22 #177
52357 Lambiekje
pi_145248452
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe je bij angst komt. Het is eerder realiteitszin en het is nogal naïef om te denken dat we voor altijd gevrijwaard zijn van aanslagen door terroristen.
ER ZIJN GEEN TERRORISTEN.
Allen zijn CIA getraind.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:39:53 #178
52357 Lambiekje
pi_145248496
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 20:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Vertel je dat ook even face to face tegen de familie van de slachtoffers?
die zogenaamde families die aan het woord zijn geweest. Zijn trieste crisisacteurs.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:45:11 #179
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145248627
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

die zogenaamde families die aan het woord zijn geweest. Zijn trieste crisisacteurs.
Ik heb van het weekend, naar aanleiding van dit topic, nog eens goed gekeken naar de video van de onthoofding van Foley... en daar zijn toch best wel wat vraagtekens bij te zetten.

Nou zou ik hier niet glashard willen beweren dat de video in scene is gezet of een fake is. Maar ik zou evenmin grote bedragen durven inzetten op de stelling dat die video authentiek is. Daarvoor is de mogelijkheid dat die video fake is me toch net even te reeel.

Als het een fake is dan zou het zeker niet voor het eerst zijn dat er vervalst videomateriaal wordt ingezet in een oorlogscampagne.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator maandag 6 oktober 2014 @ 11:48:02 #180
249559 crew  Lavenderr
pi_145248727
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ER ZIJN GEEN TERRORISTEN.
Allen zijn CIA getraind.
en die 'allen' zijn dan?
  Moderator maandag 6 oktober 2014 @ 11:50:27 #181
249559 crew  Lavenderr
pi_145248816
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik heb van het weekend, naar aanleiding van dit topic, nog eens goed gekeken naar de video van de onthoofding van Foley... en daar zijn toch best wel wat vraagtekens bij te zetten.

Nou zou ik hier niet glashard willen beweren dat de video in scene is gezet of een fake is. Maar ik zou evenmin grote bedragen durven inzetten op de stelling dat die video authentiek is. Daarvoor is de mogelijkheid dat die video fake is me toch net even te reeel.

Als het een fake is dan zou het zeker niet voor het eerst zijn dat er vervalst videomateriaal wordt ingezet in een oorlogscampagne.
Maar als je dat aan zou nemen zou je ook aannemen dat de familie nep is?
Ik geloof in oorlogspropaganda, dat is van alle tijden, maar dat een familie niet oprecht bedroefd is om hun zoon, nee, dat gaat me vele bruggen te ver. Vind zoiets eigenlijk meer dan schandalig om zelfs maar te durven beweren. 'Crisisacteurs' :r
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:51:51 #182
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145248861
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik geloof in oorlogspropaganda, dat is van alle tijden, maar dat een familie niet oprecht bedroefd is om hun zoon, nee, dat gaat me vele bruggen te ver. Vind zoiets eigenlijk meer dan schandalig om zelfs maar te durven beweren. 'Crisisacteurs' :r
En juist omdat jij daar zo over denkt zou dat een briljante strategie zijn. Want dan is het 'not done' om zoiets te zeggen.

Als ik kijk naar de interviews met familie is er wel 1 ding dat mij opvalt: ik zie daarin geen spoor van verdriet of woede, terwijl ik dat wel zou verwachten. (Ik denk dan ook niet dat dat acteurs zijn, maar goed.. zou nog steeds kunnen.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 06-10-2014 12:00:19 ]
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:01:03 #183
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145249155
Als ze in janken uitbarsten is het niet goed.
Als ze beetje sip kijken is het niet goed.
Als ze lachen als een boer met kiespijn is het niet goed.
Als ze proberen hun tranen in te houden is het niet goed.

Wanneer is het wel goed?
Ik heb zo'n gevoel dat het geen reet uit maakt en er gewoon standaard een stempel op gedrukt word "crisis acteur"!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:01:31 #184
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_145249179
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

En juist omdat jij daar zo over denkt zou dat een briljante strategie zijn. Want dan is het 'not done' om zoiets te zeggen.

Als ik kijk naar de interviews met familie is er wel 1 ding dat mij opvalt: ik zie daarin geen spoor van verdriet of woede, terwijl ik dat wel zou verwachten.
Idd of dat er tranen zijn, je ziet nergens een spoor van emotie bij ze, in zo'n situatie zou je een wrak zijn laat staan als een robot op tv komen en de pers te woord staan. Zo ook dat interviewtje met die zogenaamde broer en zus van Foley die niet eens reageren tijdens het interview als er een schilderij van de muur afvalt. WTF? Elk normaal mens kijkt even over zijn schouder, kijkt tenminste even op maar die twee niet blijven met een stalen gezicht gewoon zitten en ratelen hun tekstje af. Was om je te bescheuren :D
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:02:11 #185
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145249210
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als ik kijk naar de interviews met familie is er wel 1 ding dat mij opvalt: ik zie daarin geen spoor van verdriet of woede, terwijl ik dat wel zou verwachten. (Ik denk dan ook niet dat dat acteurs zijn, maar goed.. zou nog steeds kunnen.)
Misschien, maar als je naar het gehele plaatje kijkt weet ik niet of de onthoofding van deze personen nou echt de doorslag gaf tot ingrijpen, de plannen lagen er immers al.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:02:16 #186
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145249218
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:01 schreef theguyver het volgende:
Als ze in janken uitbarsten is het niet goed.
Als ze beetje sip kijken is het niet goed.
Als ze lachen als een boer met kiespijn is het niet goed.
Als ze proberen hun tranen in te houden is het niet goed.

Wanneer is het wel goed?
Ik heb zo'n gevoel dat het geen reet uit maakt en er gewoon standaard een stempel op gedrukt word "crisis acteur"!
Wat ik zou verwachten is sip kijken, met hier en daar een emotioneel moment. Dat zou een volstrekt natuurlijk manier zijn om daarop te reageren. Waarom zou dat niet goed zijn?
  Moderator maandag 6 oktober 2014 @ 12:02:23 #187
249559 crew  Lavenderr
pi_145249221
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Idd of dat er tranen zijn, je ziet nergens een spoor van emotie bij ze, in zo'n situatie zou je een wrak zijn laat staan als een robot op tv komen en de pers te woord staan. Zo ook dat interviewtje met die zogenaamde broer en zus van Foley die niet eens reageren tijdens het interview als er een schilderij van de muur afvalt. WTF? Elk normaal mens kijkt even over zijn schouder, kijkt tenminste even op maar die twee niet blijven met een stalen gezicht gewoon zitten en ratelen hun tekstje af. Was om je te bescheuren :D
Ja, enorm leuk hoe mensen zich gedragen tijdens diep verdriet. Om je te bescheuren idd.
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:03:47 #188
189978 controlaltdelete
pi_145249268
quote:
13s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, enorm leuk hoe mensen zich gedragen tijdens diep verdriet. Om je te bescheuren idd.
Nou dat zijn echt geen mensen met diep verdriet. Die zaten in een studio en ratelden hun tekst af.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:04:00 #189
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145249274
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:02 schreef theguyver het volgende:

[..]

Misschien, maar als je naar het gehele plaatje kijkt weet ik niet of de onthoofding van deze personen nou echt de doorslag gaf tot ingrijpen, de plannen lagen er immers al.
Oh, dat denk ik ook niet. Als dit in scene is gezet dan is dat puur in het kader van het verwerven van steun voor ingrijpen onder de westerse bevolking. (Dat zou ook qua volgorde logischer zijn.)
  Moderator maandag 6 oktober 2014 @ 12:04:19 #190
249559 crew  Lavenderr
pi_145249283
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:03 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou dat zijn echt geen mensen met diep verdriet. Die zaten in een studio en ratelden hun tekst af.
Volgens jou.
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:05:06 #191
189978 controlaltdelete
pi_145249312
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Volgens jou.
En met mij velen anderen. Die groep wordt alleen maar groter of je het nou leuk vindt of niet.
  Moderator maandag 6 oktober 2014 @ 12:06:33 #192
249559 crew  Lavenderr
pi_145249348
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:05 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

En met mij velen anderen. Die groep wordt alleen maar groter of je het nou leuk vindt of niet.
Nou succes ermee dan met je te bescheuren om het leed van anderen.
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:12:12 #193
52357 Lambiekje
pi_145249482
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 21:20 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tuurlijk ik ben hardstikke boos op de rijken. Als je dat graag wilt geloven be my guest.
.. van mij mogen rijke best rijk zijn. Maar het moet niet zo zijn dat zij het systeem zo verkrachten/misbruiken dat de normale mensen hun baan kwijtraken, over extreme lastenverzwaring krijgen terwijl de echt boosdoeners buitenschot blijven.

De rijken zijn te rijk geworden om een gebalanceerd systeem te hebben. Alles wordt maar afgebroken, en premies verhoogd omdat een paar rijken nog rijker dan rijk willen zijn.

Het westerssysteem staat op klappen.
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:13:59 #194
189978 controlaltdelete
pi_145249530
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou succes ermee dan met je te bescheuren om het leed van anderen.

_O-
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:15:10 #195
52357 Lambiekje
pi_145249558
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

http://nationalreport.net(...)eking-crisis-actors/
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:21:22 #196
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_145249720
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

.. van mij mogen rijke best rijk zijn. Maar het moet niet zo zijn dat zij het systeem zo verkrachten/misbruiken dat de normale mensen hun baan kwijtraken, over extreme lastenverzwaring krijgen terwijl de echt boosdoeners buitenschot blijven.

De rijken zijn te rijk geworden om een gebalanceerd systeem te hebben. Alles wordt maar afgebroken, en premies verhoogd omdat een paar rijken nog rijker dan rijk willen zijn.

Het westerssysteem staat op klappen.
Helemaal mee eens hoor. Maar Lavender gelooft dat niet. Zij denkt dat wij het de rijken niet gunnen, dat daar onze kritiek vandaan komt.
Feyenoord!
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:27:03 #197
189978 controlaltdelete
pi_145249852
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens hoor. Maar Lavender gelooft dat niet. Zij denkt dat wij het de rijken niet gunnen, dat daar onze kritiek vandaan komt.
Heeft daar helemaal niets mee te maken het is niet meer dan de stok waarmee geslagen wordt om die kritiek onderuit te halen. Best zwak argument ook nog eens imo.
pi_145249898
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 19:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

We worden zo ongeveer gebombardeerd met dit soort berichten in de media:

'IS wil terroristen als vluchtelingen sturen'

Gezien het aantal aanslagen dat er werkelijk wordt gepleegd, 0, zou ik toch wel willen spreken van bangmakerij.

Dit is nu feitelijk niet heel anders dan in de aanloop naar de oorlogen in Irak en Afghanistan, 10 jaar geleden. En ook toen gebeurde er helemaal niets in het westen.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Dat er nooit wat gebeurd is, betekent natuurlijk niet dat er nooit wat kán gebeuren.
Zonder dat ik panisch ben voor aanslagen, denk ik wel dat het realistisch is te beseffen dat er dingen broeien. Deze uitzending van Brandpunt vond ik erg boeiend:
http://www.npo.nl/een-ong(...)9-2014/WO_KRO_631298
Evengoed kan oorlogspropaganda wel een afeidingsmanouevre zijn, van snode plannen van de EU die de arbeidsrechten nog meer onder druk zetten, bv...
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:34:12 #199
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_145250032
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Dat er nooit wat gebeurd is, betekent natuurlijk niet dat er nooit wat kán gebeuren.
Dat laatste is dan ook niet wat ik zeg. Die mogelijkheid is er altijd. Wat er niet altijd is is die niet-aflatende stroom berichten in de media. En dan vraag ik mij hardop af: waar is dat nu eigenlijk op gebaseerd?

Dat vroeg ik me in 2003 ook af, maar indertijd wilde men daar niets over kwijt in verband met de bescherming van betrokkenen, etc. Maar nu, ruim 10 jaar later, is dat nog steeds een raadsel.

quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Zonder dat ik panisch ben voor aanslagen, denk ik wel dat het realistisch is te beseffen dat er dingen broeien. Deze uitzending van Brandpunt vond ik erg boeiend:
Evengoed kan oorlogspropaganda wel een afeidingsmanouevre zijn, van snode plannen van de EU die de arbeidsrechten nog meer onder druk zetten, bv...
Er broeit vanalles. Maar op dit moment heb ik echt geen enkele reden om te veronderstellen dat er 'een substantiele dreiging van terreuraanslagen' is.
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:39:04 #200
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145250180
quote:

[..]

hmm interessant zou het hele stukje straks eens opzoeken.
Gedoe in de schilderswijk was maar het topje van de ijsberg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')