Zijn die schoenen dan nog in Utrecht? [of Amersfoort]quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De schoen was dus niet van K of L.
Als je nauwkeurig gaat zoeken in zo'n groot gebied, vind je allerlei zaken die daar in tientallen jaren door mensen zijn achtergelaten.
Gelukkig heb ik eerst rustig mijn koffie opgedronken Danyoquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:55 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Zonde van je geld, Domnivoor, en het stond 10 minuten later al op diverse websites
(toen jij nog onderweg was naar de winkel om de Story... eh... Telegrof te halen.)
Welke bedoel je, die mannen-schoen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:02 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Zijn die schoenen dan nog in Utrecht? [of Amersfoort]
Wie zegt dat die blauwe schoen een "mannenschoen" is? Ik vind het iig geen typische mannenschoen. Gewoon een DocMartin(achtige) schoen. Die door beide geslachten wordt gedragen dus. Bergschoenen zijn toch ook niet ineens "mannenschoenen" omdat het toevallig geen pumps zijn?quote:
die blauwe schoen.quote:
Pumps? Daar heb ik het helemaal niet over.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie zegt dat die blauwe schoen een "mannenschoen" is? Ik vind het iig geen typische mannenschoen. Gewoon een DocMartin(achtige) schoen. Die door beide geslachten wordt gedragen dus. Bergschoenen zijn toch ook niet ineens "mannenschoenen" omdat het toevallig geen pumps zijn?
Je noemt iets een "mannenschoen". Dáár reageer ik op.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:11 schreef agter het volgende:
[..]
Pumps? Daar heb ik het helemaal niet over.
De schoen leek me gewoon wat breed voor een dame. Dat is alles.
Ik weet niet wat je met die smileys bedoelt, Domnivoor, maar Perico heeft gelijk over de Sendero Culebra, die het verlengde is van Sendero Pianista aan de andere kant van de mirador.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 07:11 schreef Domnivoor het volgende:
Op zaterdag 4 oktober 2014 03:13 schreef Perico het volgende:
Het verlengde van het Pianista pad, Sendero Culebra, loopt door naar de kust en duurt zo'n 3 dagen, een kleine 40 kilometer.
Op donderdag 18 september 2014 01:22 schreef Perico het volgende:
Dat is de mooie trek naar Las Cascadas Perdidas, de verloren watervallen.. meer westelijk van de Pianista. Welkom in de wondere wereld, waar alles Culebra heet, ook de Rio Changuinola, maar de eigenlijke Rio Culebra, pas zo'n kleine veertig kilometer verderop begint.![]()
Een schoen welke er nogal breed uitziet, associeer ik met een herenvoet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je noemt iets een "mannenschoen". Dáár reageer ik op.
Camino Culebraquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:13 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je met die smileys bedoelt, Domnivoor, maar Perico heeft gelijk over de Sendero Culebra, die het verlengde is van Sendero Pianista aan de andere kant van de mirador.
Alleen wat hij schreef over Rio Culebra is niet juist, hij verwart deze rivier met de Rio Culubre,
die inderdaad 40 kilometer verder de Rio Changuinola instroomt. Het is mij echter nog steeds
niet 100% duidelijk welke rivier bedoeld wordt met Rio Culebra, de ene keer lees ik dat dit
de bijnaam is van de Rio Changuinola, de andere keer dat het de kleinere rivier is die van
de Continental Divide (ten oosten van de mirador) later in de Rio Changuinola stroomt
(ter hoogte van die 2e en 3e kabelbruggen). Dan is er nog een Rio Pata de Macho, dat is
de kleinere rivier waar de 1e "brug" overheen gaat (er is daar geen brug, men gebruikt een
losse kabel/stuk touw). Die naam is opmerkelijk, want de berg die Pata de Macho heet,
is dan weer een stuk ten oosten van waar de Rio Culebra begint. En inderdaad het hele
gebied daar heet Alto Culebra, al heb ik geen idee tot waar dat precies loopt.
Dat raakt mij niet persoonlijk, ik vind alleen dat er hier heel snel etiketjes geplakt worden die vervolgens een eigen leven gaan leiden. Dat probeer ik te voorkomen door op je post te reageren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:16 schreef agter het volgende:
[..]
Een schoen welke er nogal breed uitziet, associeer ik met een herenvoet.
Excuses als jou dat persoonlijk raakt.
Als je gaat zoeken op georganiseerde tochten die de hele camino culebra doen zit je eerder op 6 dagenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:18 schreef schuschuho het volgende:
Het verlengde van het Pianista pad, Sendero Culebra, loopt door naar de kust en duurt zo'n 3 dagen, een kleine 40 kilometer.
40 km lopen in 3 dagen?
El Pianista met het verlengde ervan heet Camino de Culebra.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:13 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je met die smileys bedoelt, Domnivoor, maar Perico heeft gelijk over de Sendero Culebra, die het verlengde is van Sendero Pianista aan de andere kant van de mirador.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:19 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik vind het belangrijk, want als Kris zulke schoenen had, en nu zijn ze nergens te vinden, dan is die ene wsk van Kris. De 5e schoen, nog helemaal schoon.
Dat zou aansluiten bij het vermoeden van overhaast vertrek richting Mirador.
Mijn theorie: Ze hebben info opgezocht over El Pianista, ze gaan wandelschoenen halen. Stel dat Lisanne dat ging doen, en Kris ging ondertussen naar de winkel ofzo. Komt L. terug met wandelschoenen aan, en die blauwe in dr hand voor Kris. Maar o! Kris had al bruine wandelschoenen aan, nou moet L weer terug om ze terug te brengen.
-waarom heeft ze daar geen tijd voor?
-waarom is het geen bezwaar dat die zware schoenen wel even mee naar boven gaan?
Ze worden gebracht!
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:19 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik vind het belangrijk, want als Kris zulke schoenen had, en nu zijn ze nergens te vinden, dan is die ene wsk van Kris. De 5e schoen, nog helemaal schoon.
Dat zou aansluiten bij het vermoeden van overhaast vertrek richting Mirador.
Mijn theorie: Ze hebben info opgezocht over El Pianista, ze gaan wandelschoenen halen. Stel dat Lisanne dat ging doen, en Kris ging ondertussen naar de winkel ofzo. Komt L. terug met wandelschoenen aan, en die blauwe in dr hand voor Kris. Maar o! Kris had al bruine wandelschoenen aan, nou moet L weer terug om ze terug te brengen.
-waarom heeft ze daar geen tijd voor?
-waarom is het geen bezwaar dat die zware schoenen wel even mee naar boven gaan?
Ze worden gebracht!
38 kilometer om iets preciezer te zijn. Ja, dat is iets meer dan 12 km. per dag,quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:18 schreef schuschuho het volgende:
40 km lopen in 3 dagen?
Nu begin ik al die Culebra's ook door elkaar te halen... maar dan is de informatie op deze website dan dus niet juist: http://www.hablayapanama.(...)uete/hiking/#culebraquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:20 schreef Domnivoor het volgende:
El Pianista met het verlengde ervan heet Camino de Culebra.
El Sendero Culebra is een wandelroute langs de verloren watervallen. Die is ergens anders.
De smileys staan erbij omdat Perico dat zelf in dit topic heeft uitgelegd.
Ja.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:36 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Nu begin ik al die Culebra's ook door elkaar te halen... maar dan is de informatie op deze website dan dus niet juist: http://www.hablayapanama.(...)uete/hiking/#culebra
Met de Culebra trail (Sendero Culebra in het spaans) wordt hier dan dus de Camino de Culebra
bedoeld?
hmmm.... volgens Google translate:quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:36 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Nu begin ik al die Culebra's ook door elkaar te halen... maar dan is de informatie op deze website dan dus niet juist: http://www.hablayapanama.(...)uete/hiking/#culebra
Met de Culebra trail (Sendero Culebra in het spaans) wordt hier dan dus de Camino de Culebra
bedoeld?
Nee.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:40 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
hmmm.... volgens Google translate:
Camino de Culebra = Snake Path
Sendero Culebra = Snake Path
Hebben we het hier niet gewoon over dezelfde trail?
Ja, daar staat het verkeerd op. De fout is overigens begrijpelijkquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:36 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
bedoeld?
Ik was twee weken geleden in de Alpen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:29 schreef MeloD het volgende:
Net iets meer dan 2 uur doen over ruim 600 hoogtemeters in een omgeving waar de meesten rustig rond willen kijken en foto's willen maken, ik vind het opmerkelijk. Gemiddelde mens stijgt 300m in een uur. En staat dan niet zo onbezweet op een foto denk ik. Ik niet iig, en ik heb best wat hike ervaring
Rare jongens die Panamezen om alles dezelfde naam te geven....quote:
Maar dat doen ze welquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:48 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Rare jongens die Panamezen om alles dezelfde naam te geven....
... nog een wonder dat ze zelf niet constant verdwalen dan.
Vanavond in hart van Nederland.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:05 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Is het ook niet nieuw dat de "zwarte" foto's niet letterlijk zwart zijn, dat er net als op 542 en 550 wel iets op te zien is? Of was dat al bekend?
Het moet niet gekker gaan worden...quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:51 schreef vronie het volgende:
[..]
Vanavond in hart van Nederland.
Werd er gezegd dat door Dick Steffens op een van de donkere foto's een wand van een boot te zien zou zijn.
Heb je een linkje (ja lui nuquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:51 schreef vronie het volgende:
[..]
Werd er gezegd dat door Dick Steffens op een van de donkere foto's een wand van een boot te zien zou zijn.
Eindelijk is de Ark van Noah teruggevonden ! ;-)quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je een linkje (ja lui nu)
En ik heb vooralsnog niet zo'n hoge pet op van die Steffens
En een boot????? (Redelijk) vlak na de Mirador lijkt me dat meer dan bizar..
Nee sorry geen link ik heb al gezocht misschien dat morgen de uitzending in vermist staat.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je een linkje (ja lui nu)
En ik heb vooralsnog niet zo'n hoge pet op van die Steffens
En een boot????? (Redelijk) vlak na de Mirador lijkt me dat meer dan bizar..
quote:Op zondag 5 oktober 2014 00:00 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Eindelijk is de Ark van Noah teruggevonden ! ;-)
Ik hoop echt dat ik het goed heb gehoord anders sta ik hier nu voor paal.quote:Op zondag 5 oktober 2014 00:00 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Eindelijk is de Ark van Noah teruggevonden ! ;-)
Kennelijk is het toch wel te doen. Op de website van een hotel in Boquete staat over El Pianista:quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:29 schreef MeloD het volgende:
Net iets meer dan 2 uur doen over ruim 600 hoogtemeters in een omgeving waar de meesten rustig rond willen kijken en foto's willen maken, ik vind het opmerkelijk. Gemiddelde mens stijgt 300m in een uur. En staat dan niet zo onbezweet op een foto denk ik. Ik niet iig, en ik heb best wat hike ervaring
quote:Time: Approximately 3 hours (1.5 – 2 hours up; 1.25 hours – 1.5 hours down)
Ik kan het ook niet vinden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:51 schreef vronie het volgende:
[..]
Het stuk in de Televaag is tot nu toe echt de slechste publicatie van deze zaak.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 08:23 schreef Domnivoor het volgende:
'Kris en Lisanne waren niet verdwaald'
Het is al vaak gezegd hier: de meiden waren elkaar kwijt of de een is plotseling overledenquote:Zo is de telefoon van Kremers dagen na hun verdwijning enkele keren ingeschakeld zonder dat de goede pincode werd ingevoerd..... In de dagen daarna werd haar telefoon nog vier keer aangezet zonder of door een foute pincode in te toetsen....
De onderzoekers concluderen daaruit dat 'er een derde bij betrokken is'.
In een diepe, donkere lokatie (of grot) groeien geen planten. We weten dat de foto's redelijkquote:De laatste zeventig van de 133 foto's lijken gemaakt vanuit een diepe, donkere locatie. Steffens denkt dat de vrouwen mogelijk opgesloten zaten.
Ja duh.... dat eten en drinken is na 10 dagen wel een keer op...quote:Meer sporen wijzen er echter op dat de meisjes niet van plan waren een uitgebreide voettocht te ondernemen. In de teruggevonden rugzak zat geen eten en drinken, geen antimuggenspray of zonnebrandcrème.
Het ergste is dat niks van wat hij aanvoert zijn stelligheden onderbouwt. NIKS.quote:Op zondag 5 oktober 2014 00:19 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Het stuk in de Televaag is tot nu toe echt de slechste publicatie van deze zaak.
Maar goed, wat verwacht men van de meest subjectieve en op sensatie beluste krant van ons land.
Welke zichzelf enigszins respecterende oud-rechercheur gaat zich laten interviewen door
de Telegraaf ??? Dan weet je toch dat alles verdraaid en opgeblazen wordt?
Het erge is dat we nu niet eens weten of er veel zaken in het NFI rapport niet deugen,
of die Dick Steffens zaken verkeerd geïnterpreteerd heeft of dat de Telegraaf de boel
compleet verdraaid en opgeblazen heeft. Maar hoe kan een ervaren oud-rechercheur
zo kort de bocht met zoveel voorbarige conclusies komen? Ja, daar moet iets achter
zitten of hij is helemaal niet ervaren/goed als men denkt.
Er is al veel over gezegd, maar even de blunders (nog een keer) op een rij:
[..]
Het is al vaak gezegd hier: de meiden waren elkaar kwijt of de een is plotseling overleden
of heel erg ziek geworden, de ander wist de pincode van de een niet. Geen aanwijzing
dat er een derde persoon was. Het NFI constateert trouwens niets, die onderzoeken alleen,
conclusies daaruit zijn dus door Dick Steffens gedaan.
[..]
In een diepe, donkere lokatie (of grot) groeien geen planten. We weten dat de foto's redelijk
vlak na elkaar zijn gemaakt (1 minuut en 40 seconden verschil) en we weten ook redelijk zeker
dat er water stroomt achter de platte steen (met de tak erop). Niets op de foto's duidt op een
afgesloten ruimte waar ze opgesloten konden zitten.
[..]
Ja duh.... dat eten en drinken is na 10 dagen wel een keer op...
bovendien zat er nog wel een (leeg?) flesje in de rugzak.
Het wordt eens tijd dat we de familie Kremers en Dick Steffens wat resultaten van de
onderzoeken die hier en op WS hebben plaatsgevonden doorsturen...
Weer het zelfde 'domme' verhaal.quote:Op zondag 5 oktober 2014 00:10 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet vinden.
Wel een nieuwsberichtje op HvN, niet de moeite waard:
http://www.hartvannederla(...)adselachtig-verhaal/
Umberto heeft waarschijnlijk die 70/80 foto's verward met inlogpogingen. Dit is niet door Kremers of Stoffels gezegdquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:17 schreef agter het volgende:
Heeft nog iemand een verklaring voor het feit dat er bij Humberto gesproken werd over 80 keer proberen in te loggen op de telefoons, en dat het Telegraaf-artikel dit niet noemt, sterker nog: die hebben het over vier mislukte inlogpogingen.
Dat scheelt nogal, 4 of 80.
Hoe zou dit kunnen?
Correct. Maar het waren toch 90 foto's?quote:Op zondag 5 oktober 2014 00:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Umberto heeft waarschijnlijk die 70/80 foto's verward met inlogpogingen. Dit is niet door Kremers of Stoffels gezegd
90quote:Op zondag 5 oktober 2014 00:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Umberto heeft waarschijnlijk die 70/80 foto's verward met inlogpogingen. Dit is niet door Kremers of Stoffels gezegd
quote:Op zondag 5 oktober 2014 00:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
meeesleuren door de rivier ??? ..heeft zij dat gezegd , ja ?? ..................quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:54 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja op dat moment werd dat nog als een mogelijkheid gezien. Maar na onderzoek van de resten is de conclusie van Pitty geweest; dood door de gevolgen van meesleuren door de rivier of uitputting etc., als gevolg van verdwalen.
Dat is ook de reden dat in Panama alleen naar resten is gezocht en geen politie onderzoek is geweest.
Kan iemand dit (al) bevestigen? En is de foto ook openbaar gemaakt? Kan me er nu helemaals niets bij voorstellen namelijk... een boot?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:51 schreef vronie het volgende:
[..]
Het is uiteraard logischer dat een dader is gaan hakken en Hans en Grietje heeft gespeeld met de restenquote:Op zondag 5 oktober 2014 01:16 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
meeesleuren door de rivier ??? ..heeft zij dat gezegd , ja ?? ..................
En dan weet zij ook haarfijn uit te leggen, waar de rest is gebleven dan ??
......4 armen.....3 benen.......2 lichamen.......2 schedels.......3 voeten.......allemaal meegesleurd door
de rivier ??? ......maar nu kwijt dus.......gewoon kwijt.......of moet dat dan allemaal nog gevonden worden......de komende tijd.......komend jaar .....komende 5 jaar.......komende 10 jaar........??
die lui daar in Panama.....s p o r e n niet ! Hebben een I Q van 100 ( gedeeld door 3 denk ik )
( och ja, kom ik weer bitserig over, zeker ....ik wor dr sjaggerijnig van, mee en dan )
schijtzooi.....
wat een aparte en geirriteerde reactiequote:Op zaterdag 4 oktober 2014 19:50 schreef schuschuho het volgende:
[..]
En nu even je ogen dicht en daarna nog een keer kijken! Zie je het nu? Pfff!
Heb ik ook gelezen misschien dat het bericht van hart van Nederland van 22.30 hier geplaats wordt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 00:10 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet vinden.
Wel een nieuwsberichtje op HvN, niet de moeite waard:
http://www.hartvannederla(...)adselachtig-verhaal/
Niet nodig ditquote:Op zondag 5 oktober 2014 01:26 schreef Deiner het volgende:
De wand van een U-boot, bestuurd door meidenbloed proostende nazi-indianenzombies in het uniform van SS-Divizion Winnetu Kopfenschneller. Moeilijk te zien. Kan ook begroeiing zijn.
dat ben ik met je eens ja ! ........er worden hier dus heeeel snel `etiketjes ` geplakt ja.......quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat raakt mij niet persoonlijk, ik vind alleen dat er hier heel snel etiketjes geplakt worden die vervolgens een eigen leven gaan leiden. Dat probeer ik te voorkomen door op je post te reageren.
benieuwd wanneer wij die foto te zien krijgenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:51 schreef vronie het volgende:
[..]
http://walshwords.files.wordpress.com/2013/03/fitz2.jpgquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:51 schreef vronie het volgende:
[..]
Als nu Global Maps, Google Maps, en Bing Maps het allemaal Rio Culebra noemen... wie ben ik dan om het niet zo over te nemen... omdat Baru het zegt?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:13 schreef danyoromijn het volgende:
Alleen wat hij schreef over Rio Culebra is niet juist, hij verwart deze rivier met de Rio Culubre,
die inderdaad 40 kilometer verder de Rio Changuinola instroomt.
Ja ik ben niet meer scherp. Ik ben niet meer in de running voor professor of the mountain badge. Zelfs niet voor master of the mountain.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:20 schreef Domnivoor het volgende:
El Pianista met het verlengde ervan heet Camino de Culebra.
El Sendero Culebra is een wandelroute langs de verloren watervallen. Die is ergens anders.
De smileys staan erbij omdat Perico dat zelf in dit topic heeft uitgelegd.
Er is een uitvoerige discussie geweest, over dat foto 499 waarover jij het hebt, mogelijk gefotoshopt is.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:30 schreef Crazy-me het volgende:
ik lees nu al een tijdje zo nu en dan mee. Ik wil het volgende toch even checken.
Heeft iemand het al gehad over de foto van Lisanne bij de Mirador (zonder de duimen omhoog).
Tussen haar rechterarm en haar zij is een andere kleur te zien dan de achtergrond van de foto. Dit gedeelte is niet groen, terwijl dat volgens mij wel groen hoort te zijn.
Is dat al eens besproken en zo ja, hoe kan dit?
quote:Op zondag 5 oktober 2014 01:33 schreef Deiner het volgende:
Laten we de eerzame pensionado-rechercheur serieus nemen, alle reden toe hier, en zeggen: Full size pics or it didn't happen.
genoeg om te kunnen concluderen dat Lisanne daar "op" een foto van een ander vrouwspersoon is gefotoshopped? Wat zou daarvoor dan de reden kunnen zijn?quote:Op zondag 5 oktober 2014 02:57 schreef Perico het volgende:
[..]
Er is een uitvoerige discussie geweest, over dat foto 499 waarover jij het hebt, mogelijk gefotoshopt is.
Dit was ingegeven door het feit, dat de broer van Lisanne deze foto als....
.....
Deze foto heeft Photoshop bewerkingsmetadata, hij heeft aan de lichtinstellingen en kleuren gesleuteld. Enkelen dachten toen dat Lisanne op de achtergrond geplakt is, ook omdat er wat bibberige pixels rond haar gelaatstrekken en haren staan, die daarop kunnen duiden.
Als je nu Photoshop zelf vraagt:
is de foto één geheel, met een scherpstelpunt, en de achtergrond die normaliter wat out of focus is, of zijn er delen die "los" laten, omdat ze buiten het normale patroon vallen of bewerkt zijn, krijg je dit resultaat:
......
Het geeft wel aan, dat users als Grijzemassa met recht toen al vraagtekens zetten, dat komt niet zomaar lukraak uit de lucht vallen. Als je de originele foto kon analyseren, zou je het zeker weten, nu is er teveel ruis in de metadata terecht gekomen.
[..]
1) wie zegt dat t nieuwe stroom was?quote:Op zondag 5 oktober 2014 04:02 schreef Poekje01 het volgende:
uit dat artikel
https://blendle.nl/i/de-t(...)41004-1_02_1/welcome
De telefoon van Kris heeft geen activiteiten meer geregistreerd tussen 6 april 13.38 uur en 11 april 10.51 uur. Maar dan plotseling wordt de telefoon ineens weer aangezet zonder de sim-pincode in te voeren. De onderzoekers concluderen daaruit: „Dat er een derde bij betrokken is.” „We geloven naar mate er meer feiten bekend worden überhaupt niet meer ...
Dat er een derde bij betrokken is...
zo vreemd is die conclusie niet. Er is gezegd dat toen de meiden weggingen, beide telefoons half leeg waren.
In onze tabel staat ergens dat de Samsung van Lisanne na 5 april helemaal niet meer is gebruikt.
Lijkt er sterk op dat iemand de iPhone 4 telefoon eerst een tijdje aan een lader heeft gehad, om hem vervolgens daarna weer op te starten op 11/4. Kan. Ik zie geen reden waarom het NFI niet de plotseling (nieuwe) laadcapaciteit niet moet hebben kunnen constateren. Ze hebben die vanaf 1 april toch ook?
Maar... zowel Sinaproc als F hebben gezegd dat de telefoonopladers van de meiden nog in hun kamers lagen.
3 vragen:
1) Dus hoe kwam de iPhone dan aan nieuwe stroom?
2) Wat gebeurt er trouwens precies als je een uitstaande telefoon opstart en tegelijk met een pennetje reset?
3) Waarom zouden de meiden niet een Whatsapp of text message ingetypt hebben - terwijl ze frekwente
users waren, ook al kan je die niet versturen?
Zei iemand in de 4x4 naar boven naar de Mirador soms tegen ze:
no, no, muchachas, issa no use, here no reach. All way up no reach for telefono.
But atop Mirador plenty reach. Wan some water? Here is my bottle.
You canna take there plenty pctures from each ather.
En hoe lang doet die batterij t t als je wifi niet constant aanhebt? En als je foon uberhaupt niet constant aanstaat?quote:Op zondag 5 oktober 2014 04:24 schreef Poekje01 het volgende:
hoe lang doe jij met een iPhone 4? Ik gebruik er 1 als doorschakelcentrale nr voicemail. Na 3 dagen is ie leeg, zonder daar verder handelingen op uit te voeren (WiFi staat aan). De dames begonnen hun tocht met 2 halflege telefoons.
Wie zegt dat het oude stroom was?
Net zo serieus als afvragen dat de batterij opnieuw is opgeladen op basis van t feit dat jij 3 dagen doet met een batterij.quote:
als je kijkt in de excel tabel in de OP zie je dat er call attempts zijn gedaan, nergens staat de telefoon aan, want er moet stroom bespaart worden, want de toestellen zijn bijna leeg. Op 11 april staat de gebruikte telefoon 5 minuten aan. Dat kost stroom. Waar kwam die vandaan?quote:Op zondag 5 oktober 2014 04:30 schreef marsan het volgende:
[..]
Net zo serieus als afvragen dat de batterij opnieuw is opgeladen op basis van t feit dat jij 3 dagen doet met een batterij.
Omdat hij nergens aanstaat, was de batterij niet leeg.quote:Op zondag 5 oktober 2014 04:37 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
als je kijkt in de excel tabel in de OP zie je dat er call attempts zijn gedaan, nergens staat de telefoon aan, want er moet stroom bespaart worden, want de toestellen zijn bijna leeg. Op 11 april staat de gebruikte telefoon 5 minuten aan. Dat kost stroom. Waar kwam die vandaan?
zonder de PIN code in te toetsen? Al die dagen dat de telefoons niet zijn gebruikt, waren zoekteams van Sinaproc actief. Dat is opvallend te noemen. Ik denk eerder dat een Sinaproccer, SENA of vrijwillige zoeker (of iemand anders) de telefoons en rugzak veel eerder of op uiterlijk 11 april al gevonden heeft. ... even aanzetten ...oh... kom er niet in... swipen.. nee...donder maar terug in de kast.quote:Op zondag 5 oktober 2014 04:39 schreef marsan het volgende:
[..]
Omdat hij nergens aanstaat, was de batterij niet leeg.
11 April weet de laatste van de 2 dat t bijna einde verhaal is en zet m daarom aan voor een laatste poging.
Ja, die ene wiens foon t niet was.quote:Op zondag 5 oktober 2014 04:43 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
zonder de PIN code in te toetsen? Al die dagen dat de telefoons niet zijn gebruikt, waren zoekteams van Sinaproc actief. Ik denk eerder dat een Sinaproccer, SENA of vrijwillige zoeker (of iemand anders) de telefoons en rugzak op 11 april gevonden heeft. ... even aanzetten ...oh... kom er niet in... swipen.. nee...
oh, terwijl je al die dagen nergens in het gebied bereik hebt gehad, behalve op 2 april, en waarom wachtte je toen dan niet totdat een 112/911 telefoniste opnam? Had je je verhaal even kunnen doen.Wat zou jij doen in zo'n geval? Bellen, oh nee, ophangen. In een 112 situatie?quote:Op zondag 5 oktober 2014 04:39 schreef marsan het volgende:
[..]
Omdat hij nergens aanstaat, was de batterij niet leeg.
11 April weet de laatste van de 2 dat t bijna einde verhaal is en zet m daarom aan voor een laatste poging.
zie het bij jou ook niet, wel een denkproces, maar dan aan jouw kant.quote:Op zondag 5 oktober 2014 04:45 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja, die ene wiens foon t niet was.
Je denkt weer een hoop, maar ook een fatsoenlijke onderbouwing die verder gaan dan ' ik denk' ?
Degenen die dat dachten, veronderstelden dat Lisanne is uitgeknipt van een andere foto en daarop is geplakt. Niet in de plaats van iemand anders. Toen werd er nog vermoed, dat voor de herdenkingsdienst een mooie foto gewenst was, maar dat er mogelijk geen sprekend portret was met alleen haar erop.quote:Op zondag 5 oktober 2014 03:31 schreef Poekje01 het volgende:
genoeg om te kunnen concluderen dat Lisanne daar "op" een foto van een ander vrouwspersoon is gefotoshopped? Wat zou daarvoor dan de reden kunnen zijn?
Het is mijn vage vermoeden, dat toen Arrocha in het gebied een paar dagen eind augustus veel paden afliep en iedereen ondervroeg die op zijn pad kwam, met de foto's ter herkenning bij de hand, deze zijn gelekt naar TVN-2.com, Nexpanama.com en journalisten als Demeterio Abrego, die de foto van Kris op Twitter publiceerde.quote:Kwam die foto (ook) uit de Panamese pers?
Hoe kwamen we uberhaupt ook weer aan alle foto's die we tot nu te zien hebben gekregen?
Nee je vindt een foon en gaat 112/911 belllen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 04:47 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
oh, terwijl je al die dagen nergens in het gebied bereik hebt gehad, behalve op 2 april, en waarom wachtte je toen dan niet totdat een 112/911 telefoniste opnam? Had je je verhaal even kunnen doen.Wat zou jij doen in zo'n geval? Bellen, oh nee, ophangen. In een 112 situatie?
Maar ik probeer ook niet een idee te onderbouwen. Ik probeer om een goede onderbouwing te krijgen om t officiële verhaal onderuit te halen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 04:49 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
zie het bij jou ook niet, wel een denkproces, maar dan aan jouw kant.
die 112/911 functionaliteit is het enige dat werkt als je batterij bijna leeg is, of als je geen bereik hebt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 04:50 schreef marsan het volgende:
[..]
Nee je vindt een foon en gaat 112/911 belllen.
Dat is logisch inderdaad.
Wat is meer logisch: iemand in nood die dat nr belt, of iemand die een foon vindt/steelt?
Maar met welke insteek belt een vinder dat nr dan? Voor iemand in nood laat die reden zich raden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 04:53 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
die 112/911 functionaliteit is het enige dat werkt als je batterij bijna leeg is, of als je geen bereik hebt.
Dat geldt ook voor een vinder.
op basis van logica en feiten... een officieel verhaal onderuit halen.... kan... onderuit halen.... kan...quote:Op zondag 5 oktober 2014 04:52 schreef marsan het volgende:
[..]
Maar ik probeer ook niet een idee te onderbouwen. Ik probeer om een goede onderbouwing te krijgen om t officiële verhaal onderuit te halen.
Niet alleen op basis van denken, maar ook basis van logica en feiten.
Misschien help je meer door ze niet te laten geloven in hun waanidee?quote:Op zondag 5 oktober 2014 04:57 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
op basis van logica en feiten... een officieel verhaal onderuit halen.... kan... onderuit halen.... kan...
ik probeer op basis van logica en feiten een stel ouders te helpen die een kind verloren hebben en vol met vragen zitten over hun mogelijke doodsoorzaak.
mee eens. Kan echter ook iemand anders zijn, ff proberen wat ik kan met het tst, oh, je kan hier op drukken...quote:Op zondag 5 oktober 2014 04:55 schreef marsan het volgende:
[..]
Maar met welke insteek belt een vinder dat nr dan? Voor iemand in nood laat die reden zich raden.
Wie bepaalt wat het meest voor de hand ligt? Jij?quote:Op zondag 5 oktober 2014 05:01 schreef marsan het volgende:
[..]
Misschien help je meer door ze niet te laten geloven in hun waanidee?
Misschien is t gewoon zo dat hun kinderen verdwaalden en zo om zijn gekomen. Hoe hard t ook mag zijn, maar mss is t aanvaarden van wat t meest voor hand licht wel meet hulp dan t laten leiden door irreële twijfels?
Nee, het onderzoek.quote:Op zondag 5 oktober 2014 05:03 schreef Rica het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat het meest voor de hand ligt? Jij?
Je krijgt dan een melding dat je dat noodnummer belt en dan moet je nog een handeling verrichten voor je echt belt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 05:03 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
mee eens. Kan echter ook iemand anders zijn, ff proberen wat ik kan met het tst, oh, je kan hier op drukken...
je bent in nood, ah.
met welke insteek bel je dan 112/911 op 2 april, als je nog bij de pinken bent - aanname- je krijgt ten lange leste en bij hoge uitzondering nu wel verbinding, en .... hangt op.
Ieder zijn eigen mening, prima. Zo kunnen alle onderzoekers van het neergeschoten vliegtuig in de Oekraine ook wel stoppen. Heeft geen zin. Oorzaak onbekend. Jachtvlieger van de Oekrainse luchtmacht met boordkannonnen of Russische huurlingen met vanuit een commandowagen vol electronica afgevuurde raket. Beide uitgangspunten en stellingnames kennen voor- en tegenargumenten van 2 politiek/militaire kampen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 05:01 schreef marsan het volgende:
[..]
Misschien help je meer door ze niet te laten geloven in hun waanidee?
Misschien is t gewoon zo dat hun kinderen verdwaalden en zo om zijn gekomen. Hoe hard t ook mag zijn, maar mss is t aanvaarden van wat t meest voor hand licht wel meet hulp dan t laten leiden door irreële twijfels?
Een onderzoek dat alleen stelt "we weten niet wat er gebeurd is". Right.quote:
Ik vind het juist niet zo voor de hand liggen, dat het je dagen niet lukt om door andere keuzes te maken en dingen af te vinken, uit een redelijk beperkt en duidelijk gebied te geraken.quote:Op zondag 5 oktober 2014 05:01 schreef marsan het volgende:
Hoe hard t ook mag zijn, maar mss is t aanvaarden van wat t meest voor hand licht wel meet hulp dan t laten leiden door irreële twijfels?
Nee, bij dat vliegtuig zijn er duidelijke open vragen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 05:07 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen mening, prima. Zo kunnen alle onderzoekers van het neergeschoten vliegtuig in de Oekraine ook wel stoppen. Heeft geen zin. Oorzaak onbekend. En toch willen families vaak dit soort dingen weten.
Hier 1 familie niet. De ander wel.
Je mag ze meehelpen, het hoeft niet idd.
Ik meen de waarheid niet te kennen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 05:08 schreef Rica het volgende:
[..]
Een onderzoek dat alleen stelt "we weten niet wat er gebeurd is". Right.
Niemand kan iets uitsluiten en als je goed naar die ouders luistert geven ze dat ook aan. De enigen die ik steeds met grote stelligheid dingen zie beweren zijn de verdwaaltheorie-aanhangers. Die menen de waarheid te kennen.
ik vind vragen en meningen naast elkaar zetten prima.quote:Op zondag 5 oktober 2014 05:11 schreef marsan het volgende:
[..]
Nee, bij dat vliegtuig zijn er duidelijke open vragen.
Bij die 2 meisjes zijn er ook vragen maar van een heel andere orde. Er is een duidelijke aanname dat ze verdwaald zijn.
Daar vragen bij stellen is logisch, maar er moet ook een fundament zijn op die vragen op te stoelen. Ik zie op dit moment niet genoeg om aan te nemen dat t anders is gegaan.
Jij wel, mag.
Ik mag daar vragen bij stellen, en jij kunt daar mss weer op antwoorden. Mss kom ik oom tot die vragen, mss kom jij tot een steviger fundament door mijn vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |