abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145195206
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:30 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Je kan ook andersom redeneren: Panama heeft er ook een economisch belang bij om NL te vriend te houden.
Daarom hebben ze heel veel meer inspanningen verricht en dollars stukgeslagen op deze case dan je zou mogen verwachten zonder enige concrete aanwijzing van een misdrijf. Ze hoeven daar maar 3 dagen te zoeken bij een vermissing en kunnen dan het dossier sluiten.
pi_145195304
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:30 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen.
Je kan ook andersom redeneren: Panama heeft er ook een economisch belang bij om NL te vriend te houden.
Dat is zeker waar. Alleen heeft Panama ook veel te verliezen als zou blijken dat 2 jonge vrouwen die als toerist naar Panama kwamen en in een plaats die bekend staat als het meest veilig, door een misdrijf om het leven gekomen zijn. El Presidente heeft duidelijk laten weten dat hij dat niet kon gebruiken. De toenemende criminaliteit in Chiriqui is een groot probleem, problemen met jeugdbendes en vaak drugs gerelateerde misdrijven lopen de spuigaten uit.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:38:55 #78
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145195377
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:32 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Daarom hebben ze heel veel meer inspanningen verricht en dollars stukgeslagen op deze case dan je zou mogen verwachten zonder enige concrete aanwijzing van een misdrijf. Ze hoeven daar maar 3 dagen te zoeken bij een vermissing en kunnen dan het dossier sluiten.
Ja, dat is inderdaad waar.
Bij lezerscommentaren onder nieuwsberichten over deze zaak zie je dat mensen zich er groen en geel ergeren dat de autoriteiten veel meer doen voor "Las Holandesas" dan voor Panamese vermisten.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145195510
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:38 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad waar.
Bij lezerscommentaren onder nieuwsberichten over deze zaak zie je dat mensen zich er groen en geel ergeren dat de autoriteiten veel meer doen voor "Las Holandesas" dan voor Panamese vermisten.
Dat is ook waar. Het is dan ook een goede zet van de ouders om ook de andere verdwijningen in de provincie er bij te betrekken.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:43:11 #80
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145195512
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:36 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Alleen heeft Panama ook veel te verliezen als zou blijken dat 2 jonge vrouwen die als toerist naar Panama kwamen en in een plaats die bekend staat als het meest veilig, door een misdrijf om het leven gekomen zijn. El Presidente heeft duidelijk laten weten dat hij dat niet kon gebruiken. De toenemende criminaliteit in Chiriqui is een groot probleem, jeugdbendes en vaak drugs gerelateerde misdrijven lopen de spuigaten uit.
Ja, een misdrijf komt ze slecht uit. Maar is dat erger dan blijvende onzekerheid over deze zaak? Het blijft maar terugkomen in de media en bijna iedereen houdt rekening met een ernstig misdrijf.
Als er in april een dader was opgepakt en veroordeeld dan hadden we er nu niets meer over gehoord.
pi_145195559
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:43 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, een misdrijf komt ze slecht uit. Maar is dat erger dan blijvende onzekerheid over deze zaak? Het blijft maar terugkomen in de media en bijna iedereen houdt rekening met een ernstig misdrijf.
Als er in april een dader was opgepakt en veroordeeld dan hadden we er nu niets meer over gehoord.
Ik vermoed dat ze de vasthoudendheid van de ouders van Kris en de niet afnemende publieke belangstelling niet voorzien hebben ;)
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 20:51:05 #82
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145195750
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:44 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze de vasthoudendheid van de ouders van Kris en de niet afnemende publieke belangstelling niet voorzien hebben ;)
Mee eens. Hopelijk begrijpen ze de hint: ze zijn er pas vanaf als alles is uitgezocht en eventuele daders vast zitten ;)
pi_145195844
Iedereen heeft belang bij de goede naam van Boquete, de overheid van Panama, de locals maar ook de expat gemeenschap. Veel van hen doen zaken in de onroerend goed handel. Op het plaatselijke forum las ik dat de onroerend goed markt zware tijden heeft gehad de afgelopen jaren. Dat is net weer wat aan het herstellen. Veel mensen die er over denken in Boquete of omgeving te gaan wonen stellen als eerste de vraag op het forum; hoe zit het met de criminaliteit in Boquete en omgeving. Het antwoord daarop is van doorslaggevend belang voor potentiële kopers. Tot nu toe kon er steeds het antwoord gegeven worden dat er geen geschiedenis van zware criminaliteit is in Boquete. Dat wil men wel graag zo houden denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 04-10-2014 21:05:38 ]
pi_145195871
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:51 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Mee eens. Hopelijk begrijpen ze de hint: ze zijn er pas vanaf als alles is uitgezocht en eventuele daders vast zitten ;)
Als ik dat uiterst zwakke stuk vandaag in De Telegraaf en het onsamenhangende verhaal bij HT zie dan hoeft Panama niets anders te doen dan achterover hangen en wachten tot iedereen vanzelf afgehaakt is. Ik stap bij deze ook weer op de verdwaaltrein.
pi_145196629
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:54 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Als ik dat uiterst zwakke stuk vandaag in De Telegraaf en het onsamenhangende verhaal bij HT zie dan hoeft Panama niets anders te doen dan achterover hangen en wachten tot iedereen vanzelf afgehaakt is. Ik stap bij deze ook weer op de verdwaaltrein.
Idd.
Is er mss niets extra's meer? Zijn dit alle aanwijzingen?
Alleen maar wachten tot er nieuwe botresten opduiken, met mss een andere boodschap?

Waarom zetten de ouders niet eens duidelijk op papier waarom verdwalen/ongeluk geen optie zou kunnen zijn? Want de redenen die nu aangevoerd worden, zijn idd onsamenhangend.
Make my day!
pi_145196870
Het blijft tegenstrijdige info die wij te lezen/horen krijgen. Ik vind het heel bijzonder dat het DNA geen grotere rol speelt en daar weinig info over bekend is gemaakt.

Bijvoorbeeld: hoe oud waren de andere gevonden botresten van die indiaan, vrouw, man of kind (ik weet niet meer en zoveel verschillende info ook over gehoord)? Wie zijn het? Wat is de doodsoorzaak? Waren zij ook vermist? En wanneer?
pi_145197743
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:25 schreef MidnightB00m het volgende:
Het blijft tegenstrijdige info die wij te lezen/horen krijgen. Ik vind het heel bijzonder dat het DNA geen grotere rol speelt en daar weinig info over bekend is gemaakt.

Bijvoorbeeld: hoe oud waren de andere gevonden botresten van die indiaan, vrouw, man of kind (ik weet niet meer en zoveel verschillende info ook over gehoord)? Wie zijn het? Wat is de doodsoorzaak? Waren zij ook vermist? En wanneer?
En nu is het DNA materiaal al aan alle kanten besmet. :(
Make my day!
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 21:49:06 #88
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145197873
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:25 schreef MidnightB00m het volgende:

Er is een Indiaan met een klein kind van een kabelbrug in de Changuinola gevallen en meegesleurd door de rivier. Die zijn sindsdien vermist, en daar zouden die botten van kunnen zijn.
Daar zul je weinig nieuws over terugvinden in de Panamese media.
pi_145198129
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:49 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Er is een Indiaan met een klein kind van een kabelbrug in de Changuinola gevallen en meegesleurd door de rivier. Die zijn sindsdien vermist, en daar zouden die botten van kunnen zijn.
Dat geeft wel aan dat ze, voor locale begrippen, al ver gegaan zijn voor onze twee dames.

[ Bericht 0% gewijzigd door agter op 04-10-2014 22:08:53 ]
Make my day!
pi_145199215
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:51 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dit. Precies! Verdwaling of misdaad. Totdat het opgelost is. Net als in Spanje, met die volleybalster.
Als het ff kan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 04-10-2014 22:34:14 ]
pi_145199269
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 21:49 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ach, wat sneu -O- Ik hoop dat hun identiteit dan vastgesteld kan worden als het inderdaad hun botresten betrof...
pi_145199324
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:53 schreef Grijzemassa het volgende:
Iedereen heeft belang bij de goede naam van Boquete, de overheid van Panama, de locals maar ook de expat gemeenschap. Veel van hen doen zaken in de onroerend goed handel. Op het plaatselijke forum las ik dat de onroerend goed markt zware tijden heeft gehad de afgelopen jaren. Dat is net weer wat aan het herstellen. Veel mensen die er over denken in Boquete of omgeving te gaan wonen stellen als eerste de vraag op het forum; hoe zit het met de criminaliteit in Boquete en omgeving. Het antwoord daarop is van doorslaggevend belang voor potentiële kopers. Tot nu toe kon er steeds het antwoord gegeven worden dat er geen geschiedenis van zware criminaliteit is in Boquete. Dat wil men wel graag zo houden denk ik.
eh..zolang as je alle gewapende overvallen en gevallen van mishandeling alleen in Boquete.ning, Altocrimen en de Spaanstalige pers voorbij ziet komen....och....

Als het alleen zou gaan verdwaling... aan de andere kant, in dat geval, als je iemand ziet sterven, qua telefoongebruik ed., wat doet zoiets wel niet met je... dat is nogal een impact ...

[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 05-10-2014 03:00:44 ]
pi_145199732
Hoe zit t nou met de blauwe schoen?
Ik zag in het overzicht van de gevonden en niet gevonden spullen dat hij als 'ongerelateerd' was aangemerkt. Maar de moeder van Kris wist zeker dat Kris zulke schoenen had, en had meegenomen?
Heeft er, behalve ik, nog iemand een theorie over waarom die schoen in de jungle is gevonden en niet op de hostelkamer?
uiteindelijk lukt altijd alles
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:44:59 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145199807
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:42 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik zag in het overzicht van de gevonden en niet gevonden spullen dat hij als 'ongerelateerd' was aangemerkt. Maar de moeder van Kris wist zeker dat Kris zulke schoenen had, en had meegenomen?
Heeft er, behalve ik, nog iemand een theorie over waarom die schoen in de jungle is gevonden en niet op de hostelkamer?
Dat is een overzicht van een user en heeft geen enkele formele status
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:48:38 #95
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145199944
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 20:54 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Inderdaad. Voor media als de Telegraaf en Late Night gaat het alleen om de verkoop resp. kijkcijfers. Of er ook echt iets te melden valt, doet er niet toe.

Er was ook niets te melden: emo-journalistiek.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:51:13 #96
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145200020
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:42 schreef eigendeegcookie het volgende:
De schoen was dus niet van K of L.

Als je nauwkeurig gaat zoeken in zo'n groot gebied, vind je allerlei zaken die daar in tientallen jaren door mensen zijn achtergelaten.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:53:18 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145200082
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Als je nauwkeurig gaat zoeken in zo'n groot gebied, vind je allerlei zaken die daar in tientallen jaren door mensen zijn achtergelaten.
Zegt wie?
pi_145200119
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Oja?
pi_145200157
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 08:11 schreef Domnivoor het volgende:
Bedankt voor de tip Poekje01. Ik ga gelijk een Telegraaf halen.
Zonde van je geld, Domnivoor, en het stond 10 minuten later al op diverse websites
(toen jij nog onderweg was naar de winkel om de Story... eh... Telegrof te halen.)
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 22:57:57 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145200209
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 22:55 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Zonde van je geld, Domnivoor, en het stond 10 minuten later al op diverse websites
(toen jij nog onderweg was naar de winkel om de Story... eh... Telegrof te halen.)
Televaag heet dat ding :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')