Daarom hebben ze heel veel meer inspanningen verricht en dollars stukgeslagen op deze case dan je zou mogen verwachten zonder enige concrete aanwijzing van een misdrijf. Ze hoeven daar maar 3 dagen te zoeken bij een vermissing en kunnen dan het dossier sluiten.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Je kan ook andersom redeneren: Panama heeft er ook een economisch belang bij om NL te vriend te houden.
Dat is zeker waar. Alleen heeft Panama ook veel te verliezen als zou blijken dat 2 jonge vrouwen die als toerist naar Panama kwamen en in een plaats die bekend staat als het meest veilig, door een misdrijf om het leven gekomen zijn. El Presidente heeft duidelijk laten weten dat hij dat niet kon gebruiken. De toenemende criminaliteit in Chiriqui is een groot probleem, problemen met jeugdbendes en vaak drugs gerelateerde misdrijven lopen de spuigaten uit.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen.
Je kan ook andersom redeneren: Panama heeft er ook een economisch belang bij om NL te vriend te houden.
Ja, dat is inderdaad waar.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:32 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Daarom hebben ze heel veel meer inspanningen verricht en dollars stukgeslagen op deze case dan je zou mogen verwachten zonder enige concrete aanwijzing van een misdrijf. Ze hoeven daar maar 3 dagen te zoeken bij een vermissing en kunnen dan het dossier sluiten.
Dat is ook waar. Het is dan ook een goede zet van de ouders om ook de andere verdwijningen in de provincie er bij te betrekken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:38 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad waar.
Bij lezerscommentaren onder nieuwsberichten over deze zaak zie je dat mensen zich er groen en geel ergeren dat de autoriteiten veel meer doen voor "Las Holandesas" dan voor Panamese vermisten.
Ja, een misdrijf komt ze slecht uit. Maar is dat erger dan blijvende onzekerheid over deze zaak? Het blijft maar terugkomen in de media en bijna iedereen houdt rekening met een ernstig misdrijf.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:36 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Alleen heeft Panama ook veel te verliezen als zou blijken dat 2 jonge vrouwen die als toerist naar Panama kwamen en in een plaats die bekend staat als het meest veilig, door een misdrijf om het leven gekomen zijn. El Presidente heeft duidelijk laten weten dat hij dat niet kon gebruiken. De toenemende criminaliteit in Chiriqui is een groot probleem, jeugdbendes en vaak drugs gerelateerde misdrijven lopen de spuigaten uit.
Ik vermoed dat ze de vasthoudendheid van de ouders van Kris en de niet afnemende publieke belangstelling niet voorzien hebbenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:43 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, een misdrijf komt ze slecht uit. Maar is dat erger dan blijvende onzekerheid over deze zaak? Het blijft maar terugkomen in de media en bijna iedereen houdt rekening met een ernstig misdrijf.
Als er in april een dader was opgepakt en veroordeeld dan hadden we er nu niets meer over gehoord.
Mee eens. Hopelijk begrijpen ze de hint: ze zijn er pas vanaf als alles is uitgezocht en eventuele daders vast zittenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:44 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze de vasthoudendheid van de ouders van Kris en de niet afnemende publieke belangstelling niet voorzien hebben
Als ik dat uiterst zwakke stuk vandaag in De Telegraaf en het onsamenhangende verhaal bij HT zie dan hoeft Panama niets anders te doen dan achterover hangen en wachten tot iedereen vanzelf afgehaakt is. Ik stap bij deze ook weer op de verdwaaltrein.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:51 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Mee eens. Hopelijk begrijpen ze de hint: ze zijn er pas vanaf als alles is uitgezocht en eventuele daders vast zitten
Idd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:54 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als ik dat uiterst zwakke stuk vandaag in De Telegraaf en het onsamenhangende verhaal bij HT zie dan hoeft Panama niets anders te doen dan achterover hangen en wachten tot iedereen vanzelf afgehaakt is. Ik stap bij deze ook weer op de verdwaaltrein.
En nu is het DNA materiaal al aan alle kanten besmet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:25 schreef MidnightB00m het volgende:
Het blijft tegenstrijdige info die wij te lezen/horen krijgen. Ik vind het heel bijzonder dat het DNA geen grotere rol speelt en daar weinig info over bekend is gemaakt.
Bijvoorbeeld: hoe oud waren de andere gevonden botresten van die indiaan, vrouw, man of kind (ik weet niet meer en zoveel verschillende info ook over gehoord)? Wie zijn het? Wat is de doodsoorzaak? Waren zij ook vermist? En wanneer?
Er is een Indiaan met een klein kind van een kabelbrug in de Changuinola gevallen en meegesleurd door de rivier. Die zijn sindsdien vermist, en daar zouden die botten van kunnen zijn.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:25 schreef MidnightB00m het volgende:
Het blijft tegenstrijdige info die wij te lezen/horen krijgen. Ik vind het heel bijzonder dat het DNA geen grotere rol speelt en daar weinig info over bekend is gemaakt.
Bijvoorbeeld: hoe oud waren de andere gevonden botresten van die indiaan, vrouw, man of kind (ik weet niet meer en zoveel verschillende info ook over gehoord)? Wie zijn het? Wat is de doodsoorzaak? Waren zij ook vermist? En wanneer?
Dat geeft wel aan dat ze, voor locale begrippen, al ver gegaan zijn voor onze twee dames.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:49 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er is een Indiaan met een klein kind van een kabelbrug in de Changuinola gevallen en meegesleurd door de rivier. Die zijn sindsdien vermist, en daar zouden die botten van kunnen zijn.
Daar zul je weinig nieuws over terugvinden in de Panamese media.
Dit. Precies! Verdwaling of misdaad. Totdat het opgelost is. Net als in Spanje, met die volleybalster.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:51 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Mee eens. Hopelijk begrijpen ze de hint: ze zijn er pas vanaf als alles is uitgezocht en eventuele daders vast zitten
Ach, wat sneuquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:49 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Er is een Indiaan met een klein kind van een kabelbrug in de Changuinola gevallen en meegesleurd door de rivier. Die zijn sindsdien vermist, en daar zouden die botten van kunnen zijn.
Daar zul je weinig nieuws over terugvinden in de Panamese media.
eh..zolang as je alle gewapende overvallen en gevallen van mishandeling alleen in Boquete.ning, Altocrimen en de Spaanstalige pers voorbij ziet komen....och....quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:53 schreef Grijzemassa het volgende:
Iedereen heeft belang bij de goede naam van Boquete, de overheid van Panama, de locals maar ook de expat gemeenschap. Veel van hen doen zaken in de onroerend goed handel. Op het plaatselijke forum las ik dat de onroerend goed markt zware tijden heeft gehad de afgelopen jaren. Dat is net weer wat aan het herstellen. Veel mensen die er over denken in Boquete of omgeving te gaan wonen stellen als eerste de vraag op het forum; hoe zit het met de criminaliteit in Boquete en omgeving. Het antwoord daarop is van doorslaggevend belang voor potentiële kopers. Tot nu toe kon er steeds het antwoord gegeven worden dat er geen geschiedenis van zware criminaliteit is in Boquete. Dat wil men wel graag zo houden denk ik.
Dat is een overzicht van een user en heeft geen enkele formele statusquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:42 schreef eigendeegcookie het volgende:
Hoe zit t nou met de blauwe schoen?
Ik zag in het overzicht van de gevonden en niet gevonden spullen dat hij als 'ongerelateerd' was aangemerkt. Maar de moeder van Kris wist zeker dat Kris zulke schoenen had, en had meegenomen?
Heeft er, behalve ik, nog iemand een theorie over waarom die schoen in de jungle is gevonden en niet op de hostelkamer?
Inderdaad. Voor media als de Telegraaf en Late Night gaat het alleen om de verkoop resp. kijkcijfers. Of er ook echt iets te melden valt, doet er niet toe.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:54 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als ik dat uiterst zwakke stuk vandaag in De Telegraaf en het onsamenhangende verhaal bij HT zie dan hoeft Panama niets anders te doen dan achterover hangen en wachten tot iedereen vanzelf afgehaakt is. Ik stap bij deze ook weer op de verdwaaltrein.
De schoen was dus niet van K of L.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:42 schreef eigendeegcookie het volgende:
Hoe zit t nou met de blauwe schoen?
Ik zag in het overzicht van de gevonden en niet gevonden spullen dat hij als 'ongerelateerd' was aangemerkt. Maar de moeder van Kris wist zeker dat Kris zulke schoenen had, en had meegenomen?
Heeft er, behalve ik, nog iemand een theorie over waarom die schoen in de jungle is gevonden en niet op de hostelkamer?
Zegt wie?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De schoen was dus niet van K of L.
Als je nauwkeurig gaat zoeken in zo'n groot gebied, vind je allerlei zaken die daar in tientallen jaren door mensen zijn achtergelaten.
Oja?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De schoen was dus niet van K of L.
Als je nauwkeurig gaat zoeken in zo'n groot gebied, vind je allerlei zaken die daar in tientallen jaren door mensen zijn achtergelaten.
Zonde van je geld, Domnivoor, en het stond 10 minuten later al op diverse websitesquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 08:11 schreef Domnivoor het volgende:
Bedankt voor de tip Poekje01. Ik ga gelijk een Telegraaf halen.
Televaag heet dat dingquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:55 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Zonde van je geld, Domnivoor, en het stond 10 minuten later al op diverse websites
(toen jij nog onderweg was naar de winkel om de Story... eh... Telegrof te halen.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |