Bij mijn camera zit het display aan de ene kant en de lens aan de andere kant. Zou ik het display willen gebruiken om me bij te lichtenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:49 schreef liedetector het volgende:
[..]
Jewil toch niet jezelf verlichten?
dan zou ik de lens dus op mijzelf richten en het display op wat ik wil zien.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:23 schreef JustinCase het volgende:
Nog simpeler: even op de knop drukken om de camera uit de energiespaarstand te halen, omdat je het display als lampje gebruikt. En dan iets te ver indrukken. Of de verkeerde knop.
Volgens mij krijg je dan ofwel inderdaad foto's van de persoon die de camera vasthoudt (als je hetgeen wil bijlichten dat VOOR je ligt), ofwel foto's van de lucht (als je de grond voor je wil bijlichten om te zien waar je moet stappen, dan richt je de display op de grond en wijst de lens dus naar boven).quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zou je dan niet juist foto's krijgen van de persoon die de camera vasthoudt?
Ouder1, wat is die rafelrand aan dat heupbeen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De familie heeft dringend verzocht deze foto's niet meer te gebruiken.
Niet op de zaken vooruit lopen. Eerst moeten alle telefoongegevens maar eens openbaar gemaakt/gelekt worden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:52 schreef jackie12 het volgende:
Als straks blijkt dat er in al die dagen geen 1 keer naar huis is proberen te bellen/sms-en dan geloof ik niet eens dat de meiden zelf hebben gebeld.
Zelfs niet met de juiste pin.
mm... ik denk dat dat maar ten dele een reele verwachting is. Stel, er zou een rechtszaak komen, zou je dan in de rechtszaal als aanklager kunnen aankomen met voor de start van de zaak reeds in de MSM 'gelekt' feitenmateriaal?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Niet op de zaken vooruit lopen. Eerst moeten alle telefoongegevens maar eens openbaar gemaakt/gelekt worden.
Dat doet er niet toe. Zodra die gegevens in Panamese handen zijn, is er geld mee te verdienen door het stapsgewijs te lekken. Dat hebben we met de foto's ook gezien.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 20:18 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
mm... ik denk dat dat maar ten dele een reele verwachting is. Stel, er zou een rechtszaak komen, zou je dan in de rechtszaal als aanklager kunnen aankomen met voor de zaak in de MSM 'gelekt' feitenmateriaal?
Ja hoor Ouder1, dat kan ik:quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:36 schreef Ouder1 het volgende:
Nee.. dit is de locatie!
[ afbeelding ]
Kan je dat debunken?
Flauwe post 11en30, wat doe je dan hier als je er geen belang bij hebt dat de zaak wordt opgelostquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 14:57 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niemand overtuigen. Ik heb er persoonlijk geen enkel belang bij dat de zaak opgelost wordt. Ik lig er niet wakker van als de eventuele daders of derden er vrolijk mee weg komen. Sterker nog ik zal extra rustig slapen want ik kan er alleen maar gezeik van krijgen als ik zo het aantal mannen en crackheads met machetes op die berg tel. Steen? Welke steen?
Weet ik niet. Kunnen resten van weke delen zijn maar het lijkt mij eerder iets plantaardigs, soort mos of haarwortels?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ouder1, wat is die rafelrand aan dat heupbeen?
Dat zou in beide gevallen een vreemde zaak blijven, als er wel door daders toegang tot de telefoons is verkregen zouden ze ook toegang tot de contactenlijst hebben gehad. In het geval dat ze een dwaalspoor wilden maken konden ze ook pogingen om naar huisnummers te bellen faken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 17:52 schreef jackie12 het volgende:
Als straks blijkt dat er in al die dagen geen 1 keer naar huis is proberen te bellen/sms-en dan geloof ik niet eens dat de meiden zelf hebben gebeld.
Zelfs niet met de juiste pin.
Ik denk dan aan de laatste optie, in ieder geval 1 van beiden heeft 4 a 5 dagen geleefd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:27 schreef agter het volgende:
Naar aanleiding van de afgelopen tv uitzending:
Zijn er mensen die denken dat de pincode afhandig gemaakt is?
Of denkt iedereen nu dat in elk geval 1 van beiden minimaal 4 a 5 dagen geleefd heeft en en zelf de telefoon gebruikt heeft?
nee ik denk dat het mogelijk is dat ze elke keer inloggen onnodige batterij uitputting vonden, en daarom de instellingen veranderd hebben naar binnen zonder pin. maar dan iets te haastig...quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:27 schreef agter het volgende:
Of denkt iedereen nu dat in elk geval 1 van beiden minimaal 4 a 5 dagen geleefd heeft en en zelf de telefoon gebruikt heeft?
Met de nieuwe informatie is dat ongeloofwaardig geworden: Een crimineel maakt de pincode afhandig, vergeet hem na 4 dagen weer, doet 80 mislukte pogingen en stopt dan de telefoon netjes in de rugzak?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:27 schreef agter het volgende:
Ja, ik denk nu dat K minimaal 4 à 5 dagen heeft geleefd, en L minimaal 10.quote:Of denkt iedereen nu dat in elk geval 1 van beiden minimaal 4 a 5 dagen geleefd heeft en en zelf de telefoon gebruikt heeft?
Het verlengde van het Pianista pad, Sendero Culebra, loopt door naar de kust en duurt zo'n 3 dagen, een kleine 40 kilometer.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 00:19 schreef jackie12 het volgende:
Waar beginnen die? Je hebt het Pianista en die van de vulkaan Baru.
Ook las ik dat er 1 is die naar de kust gaat en 2 a 3 dagen duurt.
Daar heb je absoluut een punt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 03:13 schreef Perico het volgende:
[..]
Het verlengde van het Pianista pad, Sendero Culebra, loopt door naar de kust en duurt zo'n 3 dagen, een kleine 40 kilometer.
Ik mocht wensen dat we alle foto's hadden van 1 april, vanaf het begin, die zijn namelijk helemaal niet irrelevant. Foto 493 is er 1 van het pad, in de serie mag je eruit afleiden dat ze overal oog voor hadden.
Ik zou graag weten of ze ook een foto hebben van deze oversteek van de Rio Pianista in het begin, een mooi markant punt, als je pas op weg bent.
Zou deze ontbreken in de serie, kan dat hinten op een eerste stuk in een 4x4.
Dat zou ook verklaren, waarom ze er zo piekfijn uitzien, op de top. Als je kijkt naar Eva Wiessing, andere reporters, ook gidsen, en de Kremers.. na 600 stevige overwonnen hoogtemeters zien die er getekend uit, transpireren, ze hebben (om in wielertermen te spreken) "een jasje uitgedaan".
Letterlijk zou het betekenen dat hij ze eerder dan ook zag idd, want anders zag hij ze voor het eerst en tevens voor het laatst die keer, imo gebruik je "voor het laatst" niet indien er nooit een eerdere ontmoeting aan vooraf is gegaan.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 03:53 schreef jackie12 het volgende:
Het is uit de media en het is een vertaling:
'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag.
De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'
Volgens dit forum kende Feliciano en de meiden mekaar niet en was de boeking via de Spaanse school gegaan.
Maar "voor het laatst zag" houdt dus in dat hij ze al kon en ze al eerder zag?
Eigenlijk is het een hele aparte opmerking van hem, indien hij dit zo letterlijk gezegd heeft, waarom zou hij er uberhaupt 'voor het laatst' aan toevoegen wanneer dat voor zich spreekt, het was immers 'vlak voor ze verdwenen', alsof hij wil benadrukken ze daarna nooit meer gezien te hebben.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 03:53 schreef jackie12 het volgende:
Het is uit de media en het is een vertaling:
'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag.
De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'
Volgens dit forum kende Feliciano en de meiden mekaar niet en was de boeking via de Spaanse school gegaan.
Maar "voor het laatst zag" houdt dus in dat hij ze al kon en ze al eerder zag?
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 03:13 schreef Perico het volgende:
[..]
Het verlengde van het Pianista pad, Sendero Culebra, loopt door naar de kust en duurt zo'n 3 dagen, een kleine 40 kilometer.
quote:Op donderdag 18 september 2014 01:22 schreef Perico het volgende:
Dat is de mooie trek naar Las Cascadas Perdidas, de verloren watervallen.. meer westelijk van de Pianista.
Welkom in de wondere wereld, waar alles Culebra heet, ook de Rio Changuinola, maar de eigenlijke Rio Culebra, pas zo'n kleine veertig kilometer verderop begint.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |