abonnement Unibet Coolblue
pi_145154851
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:57 schreef Marrije het volgende:

[..]

Het zal maar toevallig een steen zijn bij een fotoplek, waar toeristen min of meer langskomen en foto's maken. Dan zou het nog wel eens kunnen.
Je moet dan een 360 graden foto hebben want die twee locaties moeten wel heel dicht op elkaar hebben gelegen.
pi_145154900
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er valt niets te debunken als jij je bron niet geeft.
Die heb je helemaal niet nodig om vast te stellen dat ze identiek zijn. En dat niet alleen, ook de stenen in het water kloppen. Meer dan 100% match ga je inderdaad niet vinden. En nee, er zijn helemaal niet veel stenen die op elkaar lijken. Of je moet ze zien als Europese meisjes die ook allemaal op elkaar lijken in de ogen van een Panamees.
pi_145154984
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:01 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Je kan beter toch de normale naam gebruiken anders klopt het niet meer, ook niet voor leken. Het heupbeen (os coxae) bestaat namelijk uit drie aaneen gegroeide botten. Een van de drie is het darmbeen (os ileum), de andere twee het zitbeen en het schaambeen.

Als ik het goed begrijp is het deel van het heupbeen gevonden dat oorspronkelijk het darmbeen is?
Nee, het gehele heupbeen is gevonden. Eén heupbeen dus. Dus drie aan elkaar gegroeide delen.
Leken hier denken echter dat die aan het heiligbeen en het andere heupbeen vergroeid zijn en dat het dus gebroken is.

Overigens is het voor mij wel een punt dat die verbindingen tussen heiligbeen en heupbenen er erg lang over doen om te vergaan. Daar had ik direct een probleem mee toen ik die foto zag. Bij zo'n verbinding zal het bot eerder scheuren/breken dan de verbinding los zal gaan. Het gaat er bij mij niet in dat deze ligamenten ontbonden zijn en er tegelijkertijd een stuk huid wordt gevonden en nog weke delen in die schoen.
pi_145154998
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:01 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp is het deel van het heupbeen gevonden dat oorspronkelijk het darmbeen is?
Ziet er wel naar uit ja. -edit-

Vraag is valt dit er zo spontaan af als de zachte weefsels vergaan zijn?

[ Bericht 13% gewijzigd door Lavenderr op 03-10-2014 14:20:57 ]
pi_145155020
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:03 schreef 11en30 het volgende:
En nee, er zijn helemaal niet veel stenen die op elkaar lijken.
Bron? Of is dat jouw perceptie?
pi_145155049
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:07 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ziet er wel naar uit ja.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De familie heeft dringend verzocht deze foto's niet meer te gebruiken.
pi_145155287
[/quote]
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:01 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Je kan beter toch de normale naam gebruiken anders klopt het niet meer, ook niet voor leken. Het heupbeen (os coxae) bestaat namelijk uit drie aaneen gegroeide botten. Een van de drie is het darmbeen (os ileum), de andere twee het zitbeen en het schaambeen.

Als ik het goed begrijp is het deel van het heupbeen gevonden dat oorspronkelijk het darmbeen is?
Net de foto's erbij gezocht:

-edit-
Als ik dit zo zie is dit zelfs een volledig intact heupbeen vanaf centraal in het lichaam bekeken (mediaal). Hoewel het moeilijk te zien is op dit fotootje, zie ik dat het heupbeen inclusief darmbeen, zitbeen en schaambeen intact is. Lijkt mij dus vanachter mijn pc-scherm geen bekkenbreuk te zijn.

[ Bericht 15% gewijzigd door Lavenderr op 03-10-2014 14:20:28 ]
pi_145155336
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:15 schreef oxylus11 het volgende:
>knip<
[/quote]
Nogmaals: De familie heeft dringend verzocht deze foto's niet meer te plaatsen/posten/gebruiken.

Een beetje respect voor de familie graag?
pi_145155621
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

>knip<
Nogmaals: De familie heeft dringend verzocht deze foto's niet meer te plaatsen/posten/gebruiken.

Een beetje respect voor de familie graag?
[/quote]
Deze foto's zijn over de hele wereld vertoont onder andere op TV. Ze staan al bijna 100 topics lang in nota bene de OP van ieder topic. Als ik dan een relevante opmerking wil maken over het al dan niet gebroken zijn van het heupbeen dan is dit niet respectvol?
Aan het idee dat het gebroken zou zijn worden hier de wildste theorieën opgehangen, door wat toelichting te geven aan de hand van de foto kan er moeilijk iemand gekwetst zijn. Lijkt mij erger voor de ouders dat er allerlei vreemde theorieën worden bedacht, dan dat de foto voor de 10000001 ste nog een keer extra getoond wordt.
pi_145155699
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:24 schreef oxylus11 het volgende:
Deze foto's zijn over de hele wereld vertoont onder andere op TV. Ze staan al bijna 100 topics lang in nota bene de OP van ieder topic
Niet iedere OP want ik heb ze er al meerdere malen uitgehaald. Als ze zo gemakkelijk te vinden zijn dan googlen mensen ze maar als ze ze zo graag willen zien.
Je kan het prima uitleggen zonder die foto's.
pi_145155714
Zonder materiaal kan niet gewebsleuth worden. Case closed.
pi_145155717
Een vraag. Welke foto is volgens jullie eerder genomen op de top van K of L?, drijven de wolken landinwaarts of richting zee?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:31:07 #113
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145155807
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:03 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Die heb je helemaal niet nodig om vast te stellen dat ze identiek zijn. En dat niet alleen, ook de stenen in het water kloppen. Meer dan 100% match ga je inderdaad niet vinden. En nee, er zijn helemaal niet veel stenen die op elkaar lijken. Of je moet ze zien als Europese meisjes die ook allemaal op elkaar lijken in de ogen van een Panamees.
Die bron heb je inderdaad niet nodig. Toch zul je met een betere foto moeten komen om ons te overtuigen. Voor mij lijken al die stenen wel op elkaar.
← Heb je mijn usericon gezien? Dat is De Locatie. Kun jij dat debunken? ;)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_145155977
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:31 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Die bron heb je inderdaad niet nodig. Toch zul je met een betere foto moeten komen om ons te overtuigen. Voor mij lijken al die stenen wel op elkaar.
← Heb je mijn usericon gezien? Dat is De Locatie. Kun jij dat debunken? ;)
Nee.. dit is de locatie!

Kan je dat debunken?
pi_145155990
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:28 schreef ToniB het volgende:
Een vraag. Welke foto is volgens jullie eerder genomen op de top van K of L?, drijven de wolken landinwaarts of richting zee?
Naar mijn idee is de foto van Kris - veel- later of juist -veel- vroeger genomen; het lijkt op die foto een beetje heiig. Op de foto's NA de Mirador is er meer zon ( oa aan de schaduw te zien) dan op de foto van K op de top.
(foto van L. met duimen omhoog bedoel ik hier niet mee)

[ Bericht 3% gewijzigd door Lutalo op 03-10-2014 14:46:31 ]
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145156470
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:31 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Die bron heb je inderdaad niet nodig. Toch zul je met een betere foto moeten komen om ons te overtuigen.
Ik wil helemaal niemand overtuigen. Ik heb er persoonlijk geen enkel belang bij dat de zaak opgelost wordt. Ik lig er niet wakker van als de eventuele daders of derden er vrolijk mee weg komen. Sterker nog ik zal extra rustig slapen want ik kan er alleen maar gezeik van krijgen als ik zo het aantal mannen en crackheads met machetes op die berg tel. Steen? Welke steen?

[ Bericht 6% gewijzigd door 11en30 op 03-10-2014 17:05:07 ]
pi_145156542
op één van de foto's stond een "maan" die nog niet goed verklaart is aangezien er geen maan was en waarschijnlijk geen helikopter rond 1 uur 's nachts en ook geen waterdruppel. Kan het een vuurvliegje oid zijn? Komen die daar überhaupt voor?

"we went for a walk in the forest at night. The information was, that you could see glow worms at night on this path. And glow worms we did see ! I just can't get them with my little camera and my little photographic skills, so you just get a picture of the path"
New Zeeland
http://nicole-newzealand.(...)-joseph-glacier.html
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:23:29 #118
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145157090
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:28 schreef ToniB het volgende:
Een vraag. Welke foto is volgens jullie eerder genomen op de top van K of L?, drijven de wolken landinwaarts of richting zee?
De foto's zijn in elk geval heel kort na elkaar genomen, omdat dezelfde wolk erop te zien is. Ik denk dat de foto van Lisanne eerder genomen is, omdat de wolk op de foto van Kris aan de rechterkant begint op te lossen, zoals schapenwolken dat doen. Ik denk niet dat er op die plaats spontaan een stukje wolk bij komt.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145157213
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:23 schreef Gorraay het volgende:

[..]

De foto's zijn in elk geval heel kort na elkaar genomen, omdat dezelfde wolk erop te zien is. Ik denk dat de foto van Lisanne eerder genomen is, omdat de wolk op de foto van Kris aan de rechterkant begint op te lossen, zoals schapenwolken dat doen. Ik denk niet dat er op die plaats spontaan een stukje wolk bij komt.
Het is jammer dat er net een stukje mist tussen de 2 foto's waar 6 seconden tussen zit.
Ik zie het namelijk niet dat de wolken overeenkomen
pi_145157582
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:00 schreef ToniB het volgende:
op één van de foto's stond een "maan" die nog niet goed verklaart is aangezien er geen maan was en waarschijnlijk geen helikopter rond 1 uur 's nachts en ook geen waterdruppel. Kan het een vuurvliegje oid zijn? Komen die daar überhaupt voor?
[ afbeelding ]
"we went for a walk in the forest at night. The information was, that you could see glow worms at night on this path. And glow worms we did see ! I just can't get them with my little camera and my little photographic skills, so you just get a picture of the path"
New Zeeland
http://nicole-newzealand.(...)-joseph-glacier.html
Als dit een geflitste foto is, waar het naar uitziet, en als je één van die lichte, min of meer ronde vlekjes bedoelt, kan het van alles zijn. Klein en dicht bij de camera. doordat het zo dichtbij is, komt het lichter op de foto dan de rest, en als rondje vanwege verregaande onscherpte. Heel dichtbij komen ze als doorzichtige bollen op de foto. Ufo-gekkies zijn er dol op, die noemen ze Orbs. Ik heb heel wat stofjes en druppeltjes gezien op flitsfoto's van point&shoot camera's, die er zo uitzagen. In huis soms een stofje, en ik scholen bijna altijd op elke foto een aantal. Op deze foto staan er ook een stuk of wat. één is helderder dan de rest, tja... ze moeten dat woud beter stofzuigen, en horren voor de ingang doen.

Waarom zou dat helderste bolletje trouwens geen druppeltje kunnen zijn?
pi_145158170
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, het gehele heupbeen is gevonden. Eén heupbeen dus. Dus drie aan elkaar gegroeide delen.
Leken hier denken echter dat die aan het heiligbeen en het andere heupbeen vergroeid zijn en dat het dus gebroken is.

Overigens is het voor mij wel een punt dat die verbindingen tussen heiligbeen en heupbenen er erg lang over doen om te vergaan. Daar had ik direct een probleem mee toen ik die foto zag. Bij zo'n verbinding zal het bot eerder scheuren/breken dan de verbinding los zal gaan. Het gaat er bij mij niet in dat deze ligamenten ontbonden zijn en er tegelijkertijd een stuk huid wordt gevonden en nog weke delen in die schoen.
Dat woud is ook afgekeurd als test-lab voor het bepalen van de snelheid van zulke processen. Er is niemand die zorgt voor homogene omstandigheden, en misschien lekt het dak ook nog. Wat een zooi. En zo'n schoen, dat verstoort de proef natuurlijk helemaal. Je zult zien, dat ze niet eens weten of dat een antibacteriële sok was. Het wil er bij mij niet in, dat het dan nog wat uitmaakt of die verschillen er bij jou of wie dan ook, wel of niet in willen.
pi_145158257
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 02:37 schreef Domnivoor het volgende:

Er zijn verschillende redenen te bedenken waarom ze wilde inloggen:
- misschien wilde ze een afscheidsboodschap achterlaten op de enige telefoon die nog werkte
- of wilde ze kijken of er iets op de iPhone stond waarmee ze de weg terug kon vinden: locatielogs, foto's, een navigatie-app etc.
- of ze dacht dat het wél zou lukken om 112/911 te bellen als ze ingelogd was.
Aha, dat verklaart inderdaad waarom er geen afscheidsbericht was.
Lisanne's telefoon was op, ze wist de pincode van de iPhone van Kris niet en
kon vervolgens geen bericht achterlaten dat Kris verongelukt was, ook
geen SMS/whatsapp opstarten om zo een bericht achter te laten.
Inloggen is inderdaad noodzakelijk om een bericht achter te kunnen laten.
pi_145158563
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:54 schreef Ceto het volgende:

[..]

In de trant van: iemand is toevallig langsgelopen, ziet tas en gaat de inhoud uitproberen? Waarom laat hij dan op dat moment de telefoons ongemoeid? Waarom die dan niet uitproberen? Dat snap ik dan niet en daarom vind ik dat niet erg aannemelijk. Ik denk ook niet dat de foto symbolisch is. De meiden waren bezig met overleven en ik denk niet dat ze bezig waren met hints maken en achterlaten. Als de foto van de tak de tak als onderwerp had, dan was de foto in landscape gemaakt, niet portret. De foto's lijken mij wèl van K&L. Ze hoorden iets, of werden in hun slaapplaats overvallen door stijgend water/iets anders? Klommen op de rots, wisten dat die hoog was en ze er af konden vallen en maakten wat foto's om zich heen om zich te oriënteren, hoever ze konden op de rots. Of de tak (om te zwaaien) was gevallen en konden ze in het donker niet terugvinden. Zoiets denk ik dat er achter de foto's zit.
Foto maken omdat je geen zaklantaren hebt. Tja, simpelste verklaring, en mensen maken vaak foto's om iets te bekijken wat niet goed te zien is. Als er een foto van van bovenaf tussen zat met wat ouwe troep, zonder dat je een schutting ziet zou daar ook van alles achter te zoeken zijn.
Nog een reden voor nietszeggende foto's: een of meer foto's gaan niet goed, worden bijv. niet geflitst, en je wilt kijken of dat aan de afstand kan liggen. Nog simpeler: even op de knop drukken om de camera uit de energiespaarstand te halen, omdat je het display als lampje gebruikt. En dan iets te ver indrukken. Of de verkeerde knop.
pi_145159752
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:23 schreef JustinCase het volgende:
Nog simpeler: even op de knop drukken om de camera uit de energiespaarstand te halen, omdat je het display als lampje gebruikt. En dan iets te ver indrukken. Of de verkeerde knop.
Zou je dan niet juist foto's krijgen van de persoon die de camera vasthoudt?
pi_145160805
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:08 schreef Ouder1 het volgende:
Zou je dan niet juist foto's krijgen van de persoon die de camera vasthoudt?
Jewil toch niet jezelf verlichten?
pi_145160869
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:49 schreef liedetector het volgende:

[..]

Jewil toch niet jezelf verlichten?
Bij mijn camera zit het display aan de ene kant en de lens aan de andere kant. Zou ik het display willen gebruiken om me bij te lichten
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:23 schreef JustinCase het volgende:
Nog simpeler: even op de knop drukken om de camera uit de energiespaarstand te halen, omdat je het display als lampje gebruikt. En dan iets te ver indrukken. Of de verkeerde knop.
dan zou ik de lens dus op mijzelf richten en het display op wat ik wil zien.

Maar misschien is dat bij die camera anders?
pi_145160897
Als straks blijkt dat er in al die dagen geen 1 keer naar huis is proberen te bellen/sms-en dan geloof ik niet eens dat de meiden zelf hebben gebeld.

Zelfs niet met de juiste pin.
pi_145160975
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zou je dan niet juist foto's krijgen van de persoon die de camera vasthoudt?
Volgens mij krijg je dan ofwel inderdaad foto's van de persoon die de camera vasthoudt (als je hetgeen wil bijlichten dat VOOR je ligt), ofwel foto's van de lucht (als je de grond voor je wil bijlichten om te zien waar je moet stappen, dan richt je de display op de grond en wijst de lens dus naar boven).

Misschien hebben ze de camera dus gebruikt om de grond bij te lichten, vandaar de donkere foto's. Wat ik niet weet, is of het eigenlijk wel mogelijk dat je de lucht daar ziet. Is het daar niet te dichtbegroeid voor?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 19:58:53 #129
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145165322
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De familie heeft dringend verzocht deze foto's niet meer te gebruiken.
Ouder1, wat is die rafelrand aan dat heupbeen?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 20:04:16 #130
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145165584
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:52 schreef jackie12 het volgende:
Als straks blijkt dat er in al die dagen geen 1 keer naar huis is proberen te bellen/sms-en dan geloof ik niet eens dat de meiden zelf hebben gebeld.

Zelfs niet met de juiste pin.
Niet op de zaken vooruit lopen. Eerst moeten alle telefoongegevens maar eens openbaar gemaakt/gelekt worden.
pi_145166160
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Niet op de zaken vooruit lopen. Eerst moeten alle telefoongegevens maar eens openbaar gemaakt/gelekt worden.
mm... ik denk dat dat maar ten dele een reele verwachting is. Stel, er zou een rechtszaak komen, zou je dan in de rechtszaal als aanklager kunnen aankomen met voor de start van de zaak reeds in de MSM 'gelekt' feitenmateriaal?

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 03-10-2014 22:38:18 ]
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 20:21:30 #132
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145166269
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 20:18 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

mm... ik denk dat dat maar ten dele een reele verwachting is. Stel, er zou een rechtszaak komen, zou je dan in de rechtszaal als aanklager kunnen aankomen met voor de zaak in de MSM 'gelekt' feitenmateriaal?
Dat doet er niet toe. Zodra die gegevens in Panamese handen zijn, is er geld mee te verdienen door het stapsgewijs te lekken. Dat hebben we met de foto's ook gezien.
pi_145170160
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:36 schreef Ouder1 het volgende:

Nee.. dit is de locatie!
[ afbeelding ]
Kan je dat debunken?
Ja hoor Ouder1, dat kan ik:

http://wandelfotootjes.bl(...)-bram-vermeulen.html
pi_145170682
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:57 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niemand overtuigen. Ik heb er persoonlijk geen enkel belang bij dat de zaak opgelost wordt. Ik lig er niet wakker van als de eventuele daders of derden er vrolijk mee weg komen. Sterker nog ik zal extra rustig slapen want ik kan er alleen maar gezeik van krijgen als ik zo het aantal mannen en crackheads met machetes op die berg tel. Steen? Welke steen?
Flauwe post 11en30, wat doe je dan hier als je er geen belang bij hebt dat de zaak wordt opgelost
of zelfs liever wil dat het niet wordt opgelost? Volgens mij wil je vooral erg interessant doen met
"jouw steen". Niemand hier en ook niet op het andere forum is ervan overtuigd dat dit dezelfde steen is, terwijl jij zelf zegt er 100% van overtuigd te zijn (heb je de steen zelf gezien dan?).
pi_145174127
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 19:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ouder1, wat is die rafelrand aan dat heupbeen?
Weet ik niet. Kunnen resten van weke delen zijn maar het lijkt mij eerder iets plantaardigs, soort mos of haarwortels?
pi_145175294
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:52 schreef jackie12 het volgende:
Als straks blijkt dat er in al die dagen geen 1 keer naar huis is proberen te bellen/sms-en dan geloof ik niet eens dat de meiden zelf hebben gebeld.

Zelfs niet met de juiste pin.
Dat zou in beide gevallen een vreemde zaak blijven, als er wel door daders toegang tot de telefoons is verkregen zouden ze ook toegang tot de contactenlijst hebben gehad. In het geval dat ze een dwaalspoor wilden maken konden ze ook pogingen om naar huisnummers te bellen faken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Grijzemassa op 03-10-2014 23:59:31 ]
pi_145176190
Vraag over de trails:

Waar beginnen die? Je hebt het Pianista en die van de vulkaan Baru.
Ook las ik dat er 1 is die naar de kust gaat en 2 a 3 dagen duurt.

Is er een kaart waar die opstaan? Een plattegrond ofzo van het gebied met daarin de verschillende hikes vermeld?
En is er een hike die begint of eindigt bij dat spookkasteel?
pi_145176474
Naar aanleiding van de afgelopen tv uitzending:
Zijn er mensen die denken dat de pincode afhandig gemaakt is?
Of denkt iedereen nu dat in elk geval 1 van beiden minimaal 4 a 5 dagen geleefd heeft en en zelf de telefoon gebruikt heeft?
Make my day!
pi_145176651
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 00:27 schreef agter het volgende:
Naar aanleiding van de afgelopen tv uitzending:
Zijn er mensen die denken dat de pincode afhandig gemaakt is?
Of denkt iedereen nu dat in elk geval 1 van beiden minimaal 4 a 5 dagen geleefd heeft en en zelf de telefoon gebruikt heeft?
Ik denk dan aan de laatste optie, in ieder geval 1 van beiden heeft 4 a 5 dagen geleefd.
Dan zou de ander plotseling niet meer aanspreekbaar geweest of overleden zijn, aangezien anders de pincode doorgegeven zou zijn. Ze kunnen elkaar ook kwijt geraakt.
pi_145176807
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 00:27 schreef agter het volgende:
Naar aanleiding van de afgelopen tv uitzending:
Zijn er mensen die denken dat de pincode afhandig gemaakt is?
Of denkt iedereen nu dat in elk geval 1 van beiden minimaal 4 a 5 dagen geleefd heeft en en zelf de telefoon gebruikt heeft?
nee ik denk dat het mogelijk is dat ze elke keer inloggen onnodige batterij uitputting vonden, en daarom de instellingen veranderd hebben naar binnen zonder pin. maar dan iets te haastig...
uiteindelijk lukt altijd alles
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 00:51:43 #141
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145177168
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 00:27 schreef agter het volgende:
Naar aanleiding van de afgelopen tv uitzending:
Zijn er mensen die denken dat de pincode afhandig gemaakt is?
Met de nieuwe informatie is dat ongeloofwaardig geworden: Een crimineel maakt de pincode afhandig, vergeet hem na 4 dagen weer, doet 80 mislukte pogingen en stopt dan de telefoon netjes in de rugzak?
quote:
Of denkt iedereen nu dat in elk geval 1 van beiden minimaal 4 a 5 dagen geleefd heeft en en zelf de telefoon gebruikt heeft?
Ja, ik denk nu dat K minimaal 4 à 5 dagen heeft geleefd, en L minimaal 10.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_145178173


[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 04-10-2014 02:49:45 ]
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 03:13:43 #143
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145178516
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 00:19 schreef jackie12 het volgende:
Waar beginnen die? Je hebt het Pianista en die van de vulkaan Baru.
Ook las ik dat er 1 is die naar de kust gaat en 2 a 3 dagen duurt.
Het verlengde van het Pianista pad, Sendero Culebra, loopt door naar de kust en duurt zo'n 3 dagen, een kleine 40 kilometer.

Ik mocht wensen dat we alle foto's hadden van 1 april, vanaf het begin, die zijn namelijk helemaal niet irrelevant. Foto 493 is er 1 van het pad, in de serie mag je eruit afleiden dat ze overal oog voor hadden.

Ik zou graag weten of ze ook een foto hebben van deze oversteek van de Rio Pianista in het begin, een mooi markant punt, als je pas op weg bent.


Zou deze ontbreken in de serie, kan dat hinten op een eerste stuk in een 4x4.

Dat zou ook verklaren, waarom ze er zo piekfijn uitzien, op de top. Als je kijkt naar Eva Wiessing, andere reporters, ook gidsen, en de Kremers.. na 600 stevige overwonnen hoogtemeters zien die er getekend uit, transpireren, ze hebben (om in wielertermen te spreken) "een jasje uitgedaan".
pi_145178606
Op dinsdagmiddag (1 april) kreeg F, die al vele jaren zijn diensten als gids leverde aan de hen, een telefoontje van de school Spanish by the River, er werd hem verteld dat twee jongeren geïnteresseerd waren in het verkrijgen van zijn diensten.
Toen F woensdag aankwam bij de school en wachtte op de meisjes etc.

http://www.panamaamerica.(...)-su-paso-por-boquete

Volgens dit artikel zou F pas gebeld zijn voor zijn diensten op het moment dat Kris en Lisanne eigenlijk al verdwenen waren.
pi_145178653
Het is uit de media en het is een vertaling:

'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag.
De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'

Volgens dit forum kende Feliciano en de meiden mekaar niet en was de boeking via de Spaanse school gegaan.
Maar "voor het laatst zag" houdt dus in dat hij ze al kon en ze al eerder zag?
pi_145178679
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 03:13 schreef Perico het volgende:

[..]

Het verlengde van het Pianista pad, Sendero Culebra, loopt door naar de kust en duurt zo'n 3 dagen, een kleine 40 kilometer.

Ik mocht wensen dat we alle foto's hadden van 1 april, vanaf het begin, die zijn namelijk helemaal niet irrelevant. Foto 493 is er 1 van het pad, in de serie mag je eruit afleiden dat ze overal oog voor hadden.

Ik zou graag weten of ze ook een foto hebben van deze oversteek van de Rio Pianista in het begin, een mooi markant punt, als je pas op weg bent.


Zou deze ontbreken in de serie, kan dat hinten op een eerste stuk in een 4x4.

Dat zou ook verklaren, waarom ze er zo piekfijn uitzien, op de top. Als je kijkt naar Eva Wiessing, andere reporters, ook gidsen, en de Kremers.. na 600 stevige overwonnen hoogtemeters zien die er getekend uit, transpireren, ze hebben (om in wielertermen te spreken) "een jasje uitgedaan".
Daar heb je absoluut een punt.
Alle mensen die de Pianista doen en die dingen op t internet zetten laten foto's en filmpjes zien eigenlijk al vanaf het begin van de Pianista.
Watervalletjes, rivieren enz. leuke dingen om te filmen/fotograveren.
Die van K en L beginnen pas veel later.
En shit he. Die NOS journaliste maar ook Hans en Roelie zien er moe en bezweet uit (zelfs de 2 gidsen bij Feliciona moeten effe zitten)
Lisanne en Kris zien er schoon en fit uit op de mirador.
Dus 4x4...geen gekke gedachte!
pi_145178699
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 03:53 schreef jackie12 het volgende:
Het is uit de media en het is een vertaling:

'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag.
De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'

Volgens dit forum kende Feliciano en de meiden mekaar niet en was de boeking via de Spaanse school gegaan.
Maar "voor het laatst zag" houdt dus in dat hij ze al kon en ze al eerder zag?
Letterlijk zou het betekenen dat hij ze eerder dan ook zag idd, want anders zag hij ze voor het eerst en tevens voor het laatst die keer, imo gebruik je "voor het laatst" niet indien er nooit een eerdere ontmoeting aan vooraf is gegaan.
pi_145178714
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 03:53 schreef jackie12 het volgende:
Het is uit de media en het is een vertaling:

'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag.
De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'

Volgens dit forum kende Feliciano en de meiden mekaar niet en was de boeking via de Spaanse school gegaan.
Maar "voor het laatst zag" houdt dus in dat hij ze al kon en ze al eerder zag?
Eigenlijk is het een hele aparte opmerking van hem, indien hij dit zo letterlijk gezegd heeft, waarom zou hij er uberhaupt 'voor het laatst' aan toevoegen wanneer dat voor zich spreekt, het was immers 'vlak voor ze verdwenen', alsof hij wil benadrukken ze daarna nooit meer gezien te hebben.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 07:11:24 #149
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145179058
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 03:13 schreef Perico het volgende:

[..]

Het verlengde van het Pianista pad, Sendero Culebra, loopt door naar de kust en duurt zo'n 3 dagen, een kleine 40 kilometer.
:N
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 01:22 schreef Perico het volgende:

Dat is de mooie trek naar Las Cascadas Perdidas, de verloren watervallen.. meer westelijk van de Pianista.

Welkom in de wondere wereld, waar alles Culebra heet, ook de Rio Changuinola, maar de eigenlijke Rio Culebra, pas zo'n kleine veertig kilometer verderop begint.
8-)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_145179285
pagina groot artikel in De Telegraaf vandaag, bladzijde 2!

(quotes)
...maar de 2 Panamese rechtshulpverzoeken van 20 juni 2014 aan de Nederlandse autoriteiten reppen over "een vermoedelijk delict van vrijheidsberoving van Lisanne Froon en Kris Kremers...

In het NFI rapport staat dat er geen SMS of Whatsapp na 31 maart op de telefoon is geconstateerd, aldus de justitie bronnen. .....

Om 11:05u begonnen de meiden aan het wandelpad.

De ouders van Kris hebben eergisteren een lange lijst met vragen ingediend bij justitie. En die komen eigenlijk allemaal neer op 1 verzoek, gedegen onderzoek naar de ware achtergrond van de verdwijning en dood van Kris Kremers en Lisanne Froon.
(eind quotes)


.....Ik zie meer noodoproepen staan dan volgens mij ons FOK! bekend, in de ochtend van 02/04, in de tijdlijn vh artikel, bovenaan...

[ Bericht 46% gewijzigd door Poekje01 op 04-10-2014 08:04:35 ]
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 08:11:21 #151
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145179450
Bedankt voor de tip Poekje01. Ik ga gelijk een Telegraaf halen.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 08:20:44 #152
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145179516
telegraaf.nl
quote:
za 04 okt 2014, 08:10
|

Raadsels rond mobieltjes Kris en Lisanne

De telefoon van één van de in Panama omgekomen reisvriendinnen Kris Kremers en Lisanne Froon is mogelijk na hun verdwijning gebruikt door een onbekend persoon. Dit blijkt uit het onderzoeksrapport van het Nederlandse gerechtelijk laboratorium NFI, waar De Telegraaf inzage in heeft gekregen.

Foto: Politie

Vanaf de verdwijningsdatum op 1 april tot 5 april is de telefoon telkens aangezet door het invoeren van de juiste code. Maar vanaf 5 april wordt de iPhone vier keer aangezet zonder of door een foute pincode in te toetsen. De onderzoekers concluderen daaruit dat er mogelijk een derde bij betrokken was.

Ook zijn er foto’s teruggevonden op de camera. De laatste zeventig fotobestanden „lijken gemaakt vanuit een diepe, donkere locatie”. „Een verklaring voor die foto’s zou kunnen zijn dat de vrouwen daar opgesloten hebben gezeten”, aldus particulier rechercheur Dick Steffens, die de familie bijstaat.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 08:23:18 #153
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145179536
'Kris en Lisanne waren niet verdwaald'

Onderzoekers houden er rekening mee dat bij de verdwijning van Kris Kremers en Lisanne Froon in de jungle in Panama mogelijk anderen betrokken zijn geweest en dat de twee helemaal niet verdwaald waren. Zo is de telefoon van Kremers dagen na hun verdwijning enkele keren ingeschakeld zonder dat de goede pincode werd ingevoerd. Dat staat in het rapport van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) dat De Telegraaf in handen heeft.
Uit het onderzoek blijkt dat Kremers en Froon tot drie dagen na hun verdwijning op 1 april geprobeerd hebben om alarm te slaan met hun mobiele telefoons. Omdat ze geen bereik hadden, leverde dat niets op maar hun zeven belpogingen werden wel geregistreerd.

Daarna spaarden de twee vrouwen vermoedelijk de batterij van hun telefoon. Het mobieltje van Froon werd na 4 april niet meer gebruikt, Kremers gebruikte haar toestel tot 5 april. In de dagen daarna werd haar telefoon nog vier keer aangezet zonder of door een foute pincode in te toetsen. De laatste keer gebeurde dat op 11 april.

De onderzoekers concluderen daaruit dat 'er een derde bij betrokken is'. "We geloven naar mate er meer feiten bekend worden überhaupt niet meer in een verdwaling", zegt particulier rechercheur Dick Steffens, die de nabestaanden bijstaat, in de krant.

Kremers en Froon probeerden volgens het onderzoek waarschijnlijk ook de aandacht de trekken van overvliegende helikopters door met hun digitale camera naar de hemel te flitsen. De laatste zeventig van de 133 foto's lijken gemaakt vanuit een diepe, donkere locatie. Steffens denkt dat de vrouwen mogelijk opgesloten zaten.

De Nederlandse autoriteiten gingen vooralsnog uit van een vermissing met noodlottige afloop. Meer sporen wijzen er echter op dat de meisjes niet van plan waren een uitgebreide voettocht te ondernemen. In de teruggevonden rugzak zat geen eten en drinken, geen antimuggenspray of zonnebrandcrème.

Kris Kremers en Lisanne Froon werden op 1 april voor het laatst gezien bij de plaats Boquete. In juni werden de eerste botresten van de twee gevonden. Onlangs liet het OM weten dat er op de botresten geen sporen van geweld zijn aangetroffen.


Bron: Novum / nieuws.nl
http://www.nieuws.nl/alge(...)waren-niet-verdwaald

[ Bericht 1% gewijzigd door Domnivoor op 04-10-2014 08:29:14 ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 08:35:29 #154
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145179614
Zo zo.
pi_145179861
Waarom weer een derde persoon?

-Kris gaat als eerste dood.
-Lisanne neemt de iPhone van Kris mee maar weet de code niet (meer).

Lijkt mij een logischer verhaal?
pi_145179922
Hier het volledige artikel uit de Telegraaf van 4 oktober 2014:

za 04 okt 2014, 08:19

’Iemand anders gebruikte telefoon Kris Kremers’

Mobieltjes vertellen raadselachtig verhaal

Bart Olmer

AMERSFOORT -

De in Panama omgekomen reisvriendinnen Kris Kremers en Lisanne Froon hebben tot drie dagen na hun verdwijning op 1 april nog gepoogd alarm te slaan via hun mobieltjes. Zelfs een week later – in de nacht van 8 april – hebben ze mogelijk nog getracht de aandacht te trekken van overvliegende helikopters door met hun digitale Canon-camera naar de hemel te flitsen.

De ouders van Lisanne

Dit blijkt uit het 160 pagina’s tellende onderzoeksrapport van het Nederlandse gerechtelijk laboratorium NFI, waar de teruggevonden telefoons van Kris (een iPhone 4) en van Lisanne (een Samsung Galaxy S3) zijn onderzocht. Ook is hier de geheugenkaart van de digitale Canon-camera onderzocht. De Telegraaf heeft via justitiebronnen exclusief inzage gekregen in dit dossier.

Aan het einde van de middag op verdwijningsdatum 1 april hebben de meiden twee keer vergeefs gepoogd 112 te bellen. Hun telefoons hebben dan al drie uur geen dekking meer. Maar de belpogingen zijn wel geregistreerd op de telefoons.

Om 16.39 uur is vanaf de iPhone van Kris een noodoproep gedaan naar 112. Twaalf minuten later probeert Lisanne met haar Samsung ook 112 te bereiken. Ook op 2 en 3 april worden er nog eens vijf pogingen gedaan noodoproepen te doen naar 112 en 911. Door gebrek aan een gsm-netwerk komt er telkens geen verbinding tot stand.

Batterijen
Na 3 april zijn er geen noodoproepen meer geweest. Kennelijk om de batterijen te sparen zijn de telefoons elke keer na gebruik uitgeschakeld, blijkt uit het NFI-onderzoek. De Samsung-telefoon van Lisanne heeft geen activiteiten meer gehad na 4 april 05.00 uur. De iPhone van Kris blijft wel actief. En daarop gebeuren mysterieuze dingen. De iPhone van Kris moet telkens worden ontgrendeld met de viercijferig toestelbeveiligingscode 0556 en daarna met de sim-pincode. Vanaf 1 april tot 5 april is de telefoon telkens aangezet door het invoeren van de juiste twee codes, zegt de NFI-onderzoeker in zijn rapport. Hij concludeert dat de iPhone in bezit en gebruik is geweest van Kris „tot en met de ochtend van 5 april 2014”.

Maar vanaf 5 april 13.37 wordt de iPhone vier keer aangezet zonder of door een foute pincode in te toetsen. Bijvoorbeeld op 6 april om 10.25 uur en om 13.37 uur is de telefoon aangezet zonder juiste code. Maar er worden wel bewuste handelingen uitgevoerd, zoals het openen van het bedieningspaneel door te ’swipen’ met een vinger over het scherm.

De telefoon van Kris heeft geen activiteiten meer geregistreerd tussen 6 april 13.38 uur en 11 april 10.51 uur. Maar dan plotseling wordt de telefoon ineens weer aangezet zonder de sim-pincode in te voeren. De onderzoekers concluderen daaruit: „Dat er een derde bij betrokken is.” „We geloven naar mate er meer feiten bekend worden überhaupt niet meer in een verdwaling”, aldus particulier rechercheur Dick Steffens, die de familie bijstaat in hun pogingen een goed onderzoek af te dwingen.

Foute codes
De NFI-wetenchapper heeft een huiveringwekkende conclusie over het plotsklaps invoeren van geen of foute codes: „Ik heb voor deze verandering geen technische aanleiding kunnen vinden. Het lijkt me niet uit te sluiten dat de verandering van het (inlog)patroon het gevolg is van het gebruik van het toestel door een andere persoon dan de oorspronkelijke gebruiker of eigenaar van de iPhone. Ik bedoel daarmee een gebruiker die geen kennis had van de pincode.”

Minstens zo huiveringwekkend is de ontdekking van een serie foto’s op de geheugenkaart van de teruggevonden Canon-camera. De laatste zeventig van de 133 opeenvolgende fotobestanden „lijken gemaakt vanuit een diepe, donkere locatie, vrijwel zeker na zonsondergang en met vermoedelijk veel overhangende begroeiing”. Die foto’s zijn „op 8 april gemaakt in de nacht”, aldus betrokken bronnen. „Mogelijk om aandacht te trekken.”

Dit vermoedt ook particulier rechercheur Steffens: „Een verklaring voor die donkere foto’s zou kunnen zijn dat de vrouwen daar opgesloten hebben gezeten en door middel van de flits op de camera aandacht hebben geprobeerd te trekken. Bekend is dat in het gebied veel helikopterverkeer is. Wellicht zijn de foto’s gemaakt op een tijdstip dat er een helikopter overvloog. Maar dat is enigszins speculeren.”

Van verdwalen lijkt geen sprake te kunnen zijn, zegt Steffens. „Alle tot nu toe gevonden sporen zijn verspreid, vele uren van elkaar, aangetroffen.”

Prostitutie
De Nederlandse autoriteiten lijken uit te gaan van een vermissing met noodlottige afloop, maar de twee Panamese rechtshulpverzoeken van 20 juni 2014 aan de Nederlandse autoriteiten reppen over „een vermoedelijk delict van vrijheidsberoving ten nadele van Lisanne Froon en Kris Kremers. Het voorafgaande is gebaseerd op het verdrag van de VN tegen transnationale georganiseerde misdaad”. In het gebied, berucht om drugshandel en prostitutie, zijn dit jaar alleen al 51 mensen verdwenen.

Meer sporen wijzen erop dat de meisjes niet van plan waren een uitgebreide voettocht te ondernemen. In de teruggevonden rugzak zat geen eten, geen drinken, geen antimuggenspray Deet of zonnebrandcrème. Met name Kris zou vanwege haar witte huid nimmer zonder crème zijn vertrokken. Kris had een behoorlijke reiservaring en „het is erg onwaarschijnlijk dat je geen eten en drinken meeneemt als je een behoorlijke voettocht gaat maken”, aldus Steffens.

Het zou logisch zijn te veronderstellen dat de vrouwen ook moeten hebben gepoogd per sms of whatsapp berichten te versturen. „Dat lijkt ons ook, maar in het NFI-rapport staat dat er geen sms of whatsapp na 31 maart op de telefoons is geconstateerd”, aldus de justitiebronnen.

Wel is exact bekend hoeveel batterijcapaciteit de telefoons van de vrouwen hadden vanaf het moment van hun verdwijning op 1 april: beide telefoons waren slechts half opgeladen. „Dit duidt er vermoedelijk op dat de twee vrouwen geen lange tocht zouden gaan maken”, oordeelt rechercheur Steffens.

Om 11.05 uur begonnen de meiden aan het wandelpad. „Er is een foto gemaakt van Kris vóór de eerste noodoproep van 16.39. Op die foto zie je een vrolijke Kris. Niets duidt erop dat beide vrouwen toen in moeilijkheden waren. Tussen het maken van die foto en de eerste noodoproep heeft hooguit een à twee twee uur gezeten. Er moet zich dus zeer waarschijnlijk een zeer acute noodtoestand hebben voorgedaan”, aldus Steffens.

De ouders van Kris hebben eergisteren een lange lijst met vragen ingediend bij justitie. En die komen eigenlijk allemaal neer op één verzoek: gedegen onderzoek door de Nederlandse justitie naar de ware achtergrond van de verdwijning en de dood van Kris Kremers en Lisanne Froon.
pi_145179995
Ze moeten de vinders van de rugtas maar eens goed ondervragen. Die hebben volgens mij die tas véél eerder gevonden en de telefoons aangezet.

Als ik een telefoon zou vinden, dan zou ik hem ook even testen en kijken wat er op het display staat.

Het zal meteen het mysterie van de opvallend schone rugtas ophelderen.
pi_145180188
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 03:13 schreef Perico het volgende:

[..]

Het verlengde van het Pianista pad, Sendero Culebra, loopt door naar de kust en duurt zo'n 3 dagen, een kleine 40 kilometer.

Ik mocht wensen dat we alle foto's hadden van 1 april, vanaf het begin, die zijn namelijk helemaal niet irrelevant. Foto 493 is er 1 van het pad, in de serie mag je eruit afleiden dat ze overal oog voor hadden.

Ik zou graag weten of ze ook een foto hebben van deze oversteek van de Rio Pianista in het begin, een mooi markant punt, als je pas op weg bent.


Zou deze ontbreken in de serie, kan dat hinten op een eerste stuk in een 4x4.

Dat zou ook verklaren, waarom ze er zo piekfijn uitzien, op de top. Als je kijkt naar Eva Wiessing, andere reporters, ook gidsen, en de Kremers.. na 600 stevige overwonnen hoogtemeters zien die er getekend uit, transpireren, ze hebben (om in wielertermen te spreken) "een jasje uitgedaan".
Deze gedachte heb ik steeds in mijn hoofd gehad. K&L zijn met een 4x4 naar boven gebracht tot een stukje onder de Mirador. Zo in de buurt van de finca van LG, want tot daar kun je ongeveer komen met een 4x4.
pi_145180268
De nachtfoto's zijn in een paar uur gemaakt. Je kunt niet tegelijkertijd opgesloten zitten én een minuut later op de lokatie van de 2 uitgelekte nachtfoto's zijn tenzij deze tijdens een ontsnapping zijn gemaakt. Die moet dan wel mislukt zijn gezien de lokatie van de steen.
pi_145180677
Dus na 31 maart 0 sms/appjes.
pi_145180836
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:12 schreef jackie12 het volgende:
Dus na 31 maart 0 sms/appjes.

Verder de batterij maar half opgeladen.

pi_145180841
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:12 schreef jackie12 het volgende:
Dus na 31 maart 0 sms/appjes.
Maar hoe zit het dan met smsje naar vriend? En lisanne heeft nog ge-smst met die Nederlandse jongen Bas op 1 april.
pi_145180845
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:12 schreef jackie12 het volgende:
Dus na 31 maart 0 sms/appjes.
geen sms of whatsapp......misschen omdat je dan, wanneer je bericht terug krijgt, een geluid zou horen ?? ....maar dat geluid kun je toch UIT zetten.......of niet ? ( als er daders in de buurt waren, bedoel ik ).......als er op dat moment nog geen daders, bij betrokken waren, dan is dit zeer vreemd te noemen ja.....
pi_145180883
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:42 schreef 11en30 het volgende:
De nachtfoto's zijn in een paar uur gemaakt. Je kunt niet tegelijkertijd opgesloten zitten én een minuut later op de lokatie van de 2 uitgelekte nachtfoto's zijn tenzij deze tijdens een ontsnapping zijn gemaakt. Die moet dan wel mislukt zijn gezien de lokatie van de steen.
ik denk niet dat de foto van onderaf werd genomen maar vanaf een plateau. M.i. van boven naar beneden gefotografeerd.
pi_145180947
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:05 schreef Mr.Ping het volgende:
Waarom weer een derde persoon?

-Kris gaat als eerste dood.
-Lisanne neemt de iPhone van Kris mee maar weet de code niet (meer).

Lijkt mij een logischer verhaal?
Dit. Rare conclusies raar verhaal
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:45:52 #166
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145181149
Beste Pannamatopic peeps :)
Zouden jullie ook even naar deze zaak kunnen kijken?
BNW / De vermissing van Miriam
Heb een topic over gemaakt en zo veel mogelijk informatie er bij gepost wat ik er over heb.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  † In Memoriam † zaterdag 4 oktober 2014 @ 10:55:08 #167
240917 Mula
pi_145181280
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:05 schreef Mr.Ping het volgende:
Waarom weer een derde persoon?

-Kris gaat als eerste dood.
-Lisanne neemt de iPhone van Kris mee maar weet de code niet (meer).

Lijkt mij een logischer verhaal?
Of hun geestestoestand was na een aantal dagen in de jungle zo verslechterd dat ze simpelweg de codes niet meer wisten.
pi_145181432
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:29 schreef ToniB het volgende:

[..]

ik denk niet dat de foto van onderaf werd genomen maar vanaf een plateau. M.i. van boven naar beneden gefotografeerd.
Ja, dat leek mij ook het geval te zijn. Je zag beneden ook een vrouw staan.
pi_145181441
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 09:05 schreef Mr.Ping het volgende:
Waarom weer een derde persoon?

-Kris gaat als eerste dood.
-Lisanne neemt de iPhone van Kris mee maar weet de code niet (meer).

Lijkt mij een logischer verhaal?
Tja, lijkt mij ook een aannemelijk scenario.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_145181515
Tussen het maken vd de laatste foto van K en de eerste noodoproep zat 1 hooguit 2 uur? Vlg de tijdaanduiding bij de foto niet.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145181544
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:09 schreef Lutalo het volgende:
Tussen het maken vd de laatste foto van K en de eerste noodoproep zat 1 hooguit 2 uur? Vlg de tijdaanduiding bij de foto niet.
De tijdsaanduiding van de foto is onjuist, toch?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:19:54 #172
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145181712
Wat me opvalt is dat er niet zo veel in staat wat nog niet in Panamese kranten gepubliceerd is.
De Telegraaf heeft een NFI-rapport van 160 pagina's. Hebben ze dat echt helemaal gelezen? Of hebben ze alleen met die oud-rechercheurs gesproken en dat aangevuld met gegevens uit het artikel van La Estrella?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_145181858
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

De tijdsaanduiding van de foto is onjuist, toch?
Was dat al een feit of is dat een conclusie nav die bewuste bewering?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145181902
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:19 schreef Domnivoor het volgende:
Wat me opvalt is dat er niet zo veel in staat wat nog niet in Panamese kranten gepubliceerd is.
De Telegraaf heeft een NFI-rapport van 160 pagina's. Hebben ze dat echt helemaal gelezen? Of hebben ze alleen met die oud-rechercheurs gesproken en dat aangevuld met gegevens uit het artikel van La Estrella?
En naar RTL late night van Umberto gekeken.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145181932
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tja, lijkt mij ook een aannemelijk scenario.
Mij niet. Volgens het Telegraaf artikel zijn er 2 codes nodig voor de iphone van Kris: 1 om de iphone te unlocken en 1 om de simkaart te ontgrendelen.

Bij een aantal inlogpogingen is geen van beide codes correct ingevoerd. Als het Lisanne was, dan had ze vast wel 1 vd 2 codes ter beschikking. Zeker als je verdwaalt zou je die info delen denk ik.

Ik las gister ook ergens info over vingeradrukken op de telefoon en DNA op de rugzak. En dat 1 van de adrukken zou matchen met een database in Panama? Is dat hier ook langsgekomen?
pi_145181992
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:32 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mij niet. Volgens het Telegraaf artikel zijn er 2 codes nodig voor de iphone van Kris: 1 om de iphone te unlocken en 1 om de simkaart te ontgrendelen.

Bij een aantal inlogpogingen is geen van beide codes correct ingevoerd. Als het Lisanne was, dan had ze vast wel 1 vd 2 codes ter beschikking. Zeker als je verdwaalt zou je die info delen denk ik.

Ik las gister ook ergens info over vingeradrukken op de telefoon en DNA op de rugzak. En dat 1 van de adrukken zou matchen met een database in Panama? Is dat hier ook langsgekomen?
Nee die vingerafdruk is naar Panama verstuurd maar die hebben er nog niets mee gedaan.
Hij is nog niet door de database gehaald en we weten ook niet of dat nog gaat gebeuren.
pi_145182243
Hmm, die 80 inlogpogingen worden nu niet meer genoemd. Nu gaat het opeens over 4 keer zonder juiste pin proberen in te loggen?
Make my day!
pi_145182271
Van verdwalen lijkt geen sprake te kunnen zijn, zegt Steffens. „Alle tot nu toe gevonden sporen zijn verspreid, vele uren van elkaar, aangetroffen.”

Wat een voorbarige uitspraak. Onprofessioneel komt dat over.
Vele uren van elkaar aangetroffen, ja langs de oever van een rivier, in het regenseizoen.
Wat is daar vreemd aan?
Stel dat het opzettelijk neergelegd zou zijn, is het dan ineens niet vreemd dat alles zo verspreid ligt?
Als het echt zo vreemd is dat alles verspreid is gevonden, dan zou een dader in dat geval ook wel heel onnozel bezig zijn geweest.
pi_145182287
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:32 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mij niet. Volgens het Telegraaf artikel zijn er 2 codes nodig voor de iphone van Kris: 1 om de iphone te unlocken en 1 om de simkaart te ontgrendelen.

Bij een aantal inlogpogingen is geen van beide codes correct ingevoerd. Als het Lisanne was, dan had ze vast wel 1 vd 2 codes ter beschikking. Zeker als je verdwaalt zou je die info delen denk ik.

Ik las gister ook ergens info over vingeradrukken op de telefoon en DNA op de rugzak. En dat 1 van de adrukken zou matchen met een database in Panama? Is dat hier ook langsgekomen?
dat 1 van de 2 afdrukken zou matchen met een database in Panama, heb ik ook gelezen.
pi_145182339
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:50 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

dat 1 van de 2 afdrukken zou matchen met een database in Panama, heb ik ook gelezen.
Dat is echt onzin, heb je een bron? Iemand heeft dat hier zo gepost maar dat was gewoon verkeerd gelezen of vertaald door diegene. Die vingerafdruk is nog niet eens door de database gehaald.
pi_145182352
quote:
Maar vanaf 5 april 13.37 wordt de iPhone vier keer aangezet zonder of door een foute pincode in te toetsen. Bijvoorbeeld op 6 april om 10.25 uur en om 13.37 uur is de telefoon aangezet zonder juiste code. Maar er worden wel bewuste handelingen uitgevoerd, zoals het openen van het bedieningspaneel door te ’swipen’ met een vinger over het scherm.
Als het verhaal van de Telegraaf alle bewijzen noemt voor een misdrijf, is het bewijs wel flinterdun. Het lijkt inderdaad dat Kris de telefoon na 5 april niet meer zelf heeft gebruikt, maar een ander. Maar 'die ander' kan ook Lisanne zijn geweest. Dat wordt hiermee niet uitgesloten.

quote:
Minstens zo huiveringwekkend is de ontdekking van een serie foto’s op de geheugenkaart van de teruggevonden Canon-camera. De laatste zeventig van de 133 opeenvolgende fotobestanden „lijken gemaakt vanuit een diepe, donkere locatie, vrijwel zeker na zonsondergang en met vermoedelijk veel overhangende begroeiing”. Die foto’s zijn „op 8 april gemaakt in de nacht”, aldus betrokken bronnen. „Mogelijk om aandacht te trekken.”
Kunnen we niet beoordelen, want de echt donkere foto's hebben we niet gezien. Maar de 2 foto's die wel naar buiten zijn gekomen van die serie, zien er niet uit alsof die uit een donkere diepe locatie zijn. De foto's zijn van bovenop een rots. Bovendien: ook al zouden de foto's vanuit een donkere diepe locatie zijn, dan wil nog niet zeggen dat ze daar door derden zijn opgesloten.

Ik zie geen opmerking dat na 5 april de Samsung is aangezet (zoals de advocaat zou hebben beweerd). Is dat dan wellicht toch niet waar?

quote:
Meer sporen wijzen erop dat de meisjes niet van plan waren een uitgebreide voettocht te ondernemen. In de teruggevonden rugzak zat geen eten, geen drinken, geen antimuggenspray Deet of zonnebrandcrème. Met name Kris zou vanwege haar witte huid nimmer zonder crème zijn vertrokken. Kris had een behoorlijke reiservaring en „het is erg onwaarschijnlijk dat je geen eten en drinken meeneemt als je een behoorlijke voettocht gaat maken”, aldus Steffens.
Er zat wel een flesje water in de tas. Vreemd dat ze dat niet noemen, want het zou juist heel interessant zijn om te weten wat voor water daar in zat!

Een lange voettocht wilden ze inderdaad niet maken, daar zal iedereen het wel over eens zijn. Hard bewijs voor een misdrijf zie ik alleen niet in dit verhaal genoemd.

quote:
Aan het einde van de middag op verdwijningsdatum 1 april hebben de meiden twee keer vergeefs gepoogd 112 te bellen. Hun telefoons hebben dan al drie uur geen dekking meer. Maar de belpogingen zijn wel geregistreerd op de telefoons.
Blijkt dat ook uit de telefoongegevens? Dan moet men dus kunnen achterhalen wanneer de meiden wel en geen bereik hebben gehad. Dat moet in hun wandeling voor de Mirador dus ook aan en uit zijn gegaan? Het feit dat het bereik niet meer wordt genoemd, kunnen we daaruit concluderen dat er niet meer bereik is geweest? Dan zijn de meiden dus niet meer terug over de mirador gegaan, maar achter de mirador gebleven.

quote:
Tussen het maken van die foto en de eerste noodoproep heeft hooguit een à twee twee uur gezeten. Er moet zich dus zeer waarschijnlijk een zeer acute noodtoestand hebben voorgedaan”, aldus Steffens.
Dat klopt dan niet met de tijd op de laatste foto: 14.00 uur. Er zit minstens 2,5 uur tussen. Dan kan het haast geen plotselinge noodtoestand zijn geweest. Waarom waren de meiden om 16.30 nog achter de Mirador?
Ze wilden geen lange wandeling maken, waren verstandige meiden die risico's meden en op tijd weer terug wilden zijn. Dan verwacht je dat ze gepland hadden rond 17.00 weer terug zijn bij het restaurant/begin trail, niet dat ze dan nog achter de Mirador zouden zitten.
Waarom zaten ze daar dan wèl? Dan kan er juist geen sprake zijn van een plotseling ongeluk, dan hadden ze die dichter bij het eindpunt gekregen. Blijft over verdwaling (of eerder: doorlopen na Mirador in de veronderstelling dat het pad zo liep en ze die kant op moesten om terug te gaan) of vrijheidsberoving, maar dan al eerder op de dag. Of beiden.
pi_145182369
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:50 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

dat 1 van de 2 afdrukken zou matchen met een database in Panama, heb ik ook gelezen.
Dat was een onjuiste vertaling. :)
Make my day!
pi_145182373
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:49 schreef Grijzemassa het volgende:
Van verdwalen lijkt geen sprake te kunnen zijn, zegt Steffens. „Alle tot nu toe gevonden sporen zijn verspreid, vele uren van elkaar, aangetroffen.”

Wat een voorbarige uitspraak. Onprofessioneel komt dat over.
Vele uren van elkaar aangetroffen, ja langs de oever van een rivier, in het regenseizoen.
Wat is daar vreemd aan?
Stel dat het opzettelijk neergelegd zou zijn, is het dan ineens niet vreemd dat alles zo verspreid ligt?
Als het echt zo vreemd is dat alles verspreid is gevonden, dan zou een dader in dat geval ook wel heel onnozel bezig zijn geweest.
misschien door de plotselinge media-aandacht, dat hadden ze waarschijnlijk niet verwacht....
pi_145182427
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 05:15 schreef Marrije het volgende:
Wat ik mij afvraag, misschien al antwoord op gegeven in een vorig deel maar ondanks dat ik vrijwel alles lees onthoud ik ook niet alles. Die camera, die laatste 90 foto's. Wat als de laatste 90 foto's genomen waren door L/K en info bevatte, maar iemand dat om watvoor reden dan ook eraf wilde hebben, is het dan mogelijk om die 90 foto's te verwijderen en dan 'op die plek' opnieuw 90 foto's te maken waardoor die 90 foto's van K/L nooit meer terug te halen zijn?
Dat heb ik een tijdje terug gepost, maar toen kreeg ik er geen enkele reactie op :-P Leek me ook een mogelijkheid, hoewel we niet weten of de kaart vol was... als er nog veel schrijfruimte op het kaartje over was, is het minder waarschijnlijk, want dan blijven er nog genoeg stukjes data over. Tenzij de persoon die de foto's wilde wissen en overschrijven dacht, dat elke foto z'n 'vaste' blokje data inneemt, een beetje zoals op een ouderwets rolletje, en 90 donkere foto's dus 90 gewist foto's exact zouden overschrijven.
Ik neem aan dat de onderzoekers het kaartje wel hebben onderzocht op sporen van gewiste foto's, maar ja, wij hebben het volledige rapport niet gezien dus 100% zeker?
pi_145182525
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:52 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

misschien door de plotselinge media-aandacht, dat hadden ze waarschijnlijk niet verwacht....
Ja ik bedoel als het een dwaalspoor zou zijn. Is het dan wel of niet vreemd als alles verspreid langs de rivieroever wordt gevonden. Steffers zegt dat van verdwalen geen sprake kan zijn om de reden dat het verspreid aangetroffen is. Als dat zo is, waarom zou een dader het dan wel zo doen?
pi_145182528
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_145182540
kan het weer naar nws ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_145182544
van een camera, kan mogelijk alles gewist worden ( en misschien weer opnieuw eroverheen gefotografeerd worden .....)
van de telefoons kan n i e t s gewist worden, is altijd terug te halen.......( je kunt denken dat je iets wist, in werkelijkheid is dit niet zo...)
pi_145182554
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:55 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Dat heb ik een tijdje terug gepost, maar toen kreeg ik er geen enkele reactie op :-P Leek me ook een mogelijkheid, hoewel we niet weten of de kaart vol was... als er nog veel schrijfruimte op het kaartje over was, is het minder waarschijnlijk, want dan blijven er nog genoeg stukjes data over. Tenzij de persoon die de foto's wilde wissen en overschrijven dacht, dat elke foto z'n 'vaste' blokje data inneemt, een beetje zoals op een ouderwets rolletje, en 90 donkere foto's dus 90 gewist foto's exact zouden overschrijven.
Ik neem aan dat de onderzoekers het kaartje wel hebben onderzocht op sporen van gewiste foto's, maar ja, wij hebben het volledige rapport niet gezien dus 100% zeker?
Waarom dan niet de geheugenkaart (en camera) stuk maken/ laten verdwijnen?
Make my day!
pi_145182685
Ik vind er overigens teleurstellend weinig nieuws in staan.
Make my day!
pi_145182758
volgens mij, is die bovenstaande foto van beneden naar boven gefotografeerd, het voelt alsof....1 van de 2 meisjes is gevallen, en vervolgens toen die foto naar boven toe, heeft gemaakt....Ik meen het ook te kunnen zien aan die groeven daar bovenaan, gemaakt door eventuele watersporen, wanneer het hevig regent, dan loopt dat water daar naar beneden soms......denk ik, ik weet niet zeker....
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 12:12:36 #192
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145182788
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:55 schreef Mula het volgende:

[..]

Of hun geestestoestand was na een aantal dagen in de jungle zo verslechterd dat ze simpelweg de codes niet meer wisten.
Dit dus. Heel aannemelijk maar zelden naar voren gebracht.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145182853
quote:
Dat lijkt me toch van bovenaf.
pi_145182887
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:12 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Dit dus. Heel aannemelijk maar zelden naar voren gebracht.
Wat ook kan is dat er vocht achter het telefoonscherm is gekomen en het scherm niet meer leesbaar was. Wanneer begon het ook alweer te regenen in die week, weet iemand dat nog?
pi_145182891
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:52 schreef Ceto het volgende:
Waarom zaten ze daar dan wèl? Dan kan er juist geen sprake zijn van een plotseling ongeluk, dan hadden ze die dichter bij het eindpunt gekregen. Blijft over verdwaling (of eerder: doorlopen na Mirador in de veronderstelling dat het pad zo liep en ze die kant op moesten om terug te gaan) of vrijheidsberoving, maar dan al eerder op de dag. Of beiden.
Waarom trek je die conclusie? Kan er niet iets gebeurd zijn waardoor ze tussen het begin daarvan en de noodoproep niet hebben kunnen bellen?
Val - botbreuk (zeer onwaarschijnlijk) zal idd snel ná die val een noodoproep zijn gedaan maar
Eng dier (stier, grote kat-achtige) zullen ze pas bellen als ze zich relatiefveilig voelen, net als
Verkrachting - dan ga je ook pas bellen als de dader(s) weg is/zijn.
pi_145182913
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:18 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Wat ook kan is dat er vocht achter het telefoonscherm is gekomen en het scherm niet meer leesbaar was. Wanneer begon het ook alweer te regenen in die week, weet iemand dat nog?
Zou mij niets verbazen als het toestel technisch niet meer helemaal 100% zou functioneren, in al dat vocht, na zoveel dagen.
Make my day!
pi_145182987
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:55 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Dat heb ik een tijdje terug gepost, maar toen kreeg ik er geen enkele reactie op :-P Leek me ook een mogelijkheid, hoewel we niet weten of de kaart vol was... als er nog veel schrijfruimte op het kaartje over was, is het minder waarschijnlijk, want dan blijven er nog genoeg stukjes data over. Tenzij de persoon die de foto's wilde wissen en overschrijven dacht, dat elke foto z'n 'vaste' blokje data inneemt, een beetje zoals op een ouderwets rolletje, en 90 donkere foto's dus 90 gewist foto's exact zouden overschrijven.
Ik neem aan dat de onderzoekers het kaartje wel hebben onderzocht op sporen van gewiste foto's, maar ja, wij hebben het volledige rapport niet gezien dus 100% zeker?
als die donkere foto's gemaakt zijn met het doel andere foto's te overschrijven, dan had er niet steeds 3 minuten tussen hoeven zitten. die 3 minuten tussentijd heb je wel nodig om de flits op te laden, althans, bij lage batterijpower.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_145182989
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:19 schreef agter het volgende:

[..]

Zou mij niets verbazen als het toestel technisch niet meer helemaal 100% zou functioneren, in al dat vocht, na zoveel dagen.
Precies, ik heb dat zelf ook een keer gehad. Ik fietste in de stromende regen en mijn telefoon zat in mijn jaszak maar die jas was niet waterdicht. Het heeft dagen geduurd voordat ik hem weer kon gebruiken.
pi_145183055
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:18 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Wat ook kan is dat er vocht achter het telefoonscherm is gekomen en het scherm niet meer leesbaar was. Wanneer begon het ook alweer te regenen in die week, weet iemand dat nog?
ik meen vanaf 4 april...
pi_145183065
Ik zou net als iedereen willen dat er eens duidelijk aanwijzingen kwamen voor wat er gebeurd is.
Iets waar je concreet verder mee kan. Maar het is weer oud nieuw in een nieuw jasje. ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')