Nee die vingerafdruk is naar Panama verstuurd maar die hebben er nog niets mee gedaan.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:32 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mij niet. Volgens het Telegraaf artikel zijn er 2 codes nodig voor de iphone van Kris: 1 om de iphone te unlocken en 1 om de simkaart te ontgrendelen.
Bij een aantal inlogpogingen is geen van beide codes correct ingevoerd. Als het Lisanne was, dan had ze vast wel 1 vd 2 codes ter beschikking. Zeker als je verdwaalt zou je die info delen denk ik.
Ik las gister ook ergens info over vingeradrukken op de telefoon en DNA op de rugzak. En dat 1 van de adrukken zou matchen met een database in Panama? Is dat hier ook langsgekomen?
dat 1 van de 2 afdrukken zou matchen met een database in Panama, heb ik ook gelezen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:32 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mij niet. Volgens het Telegraaf artikel zijn er 2 codes nodig voor de iphone van Kris: 1 om de iphone te unlocken en 1 om de simkaart te ontgrendelen.
Bij een aantal inlogpogingen is geen van beide codes correct ingevoerd. Als het Lisanne was, dan had ze vast wel 1 vd 2 codes ter beschikking. Zeker als je verdwaalt zou je die info delen denk ik.
Ik las gister ook ergens info over vingeradrukken op de telefoon en DNA op de rugzak. En dat 1 van de adrukken zou matchen met een database in Panama? Is dat hier ook langsgekomen?
Dat is echt onzin, heb je een bron? Iemand heeft dat hier zo gepost maar dat was gewoon verkeerd gelezen of vertaald door diegene. Die vingerafdruk is nog niet eens door de database gehaald.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:50 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
dat 1 van de 2 afdrukken zou matchen met een database in Panama, heb ik ook gelezen.
Als het verhaal van de Telegraaf alle bewijzen noemt voor een misdrijf, is het bewijs wel flinterdun. Het lijkt inderdaad dat Kris de telefoon na 5 april niet meer zelf heeft gebruikt, maar een ander. Maar 'die ander' kan ook Lisanne zijn geweest. Dat wordt hiermee niet uitgesloten.quote:Maar vanaf 5 april 13.37 wordt de iPhone vier keer aangezet zonder of door een foute pincode in te toetsen. Bijvoorbeeld op 6 april om 10.25 uur en om 13.37 uur is de telefoon aangezet zonder juiste code. Maar er worden wel bewuste handelingen uitgevoerd, zoals het openen van het bedieningspaneel door te ’swipen’ met een vinger over het scherm.
Kunnen we niet beoordelen, want de echt donkere foto's hebben we niet gezien. Maar de 2 foto's die wel naar buiten zijn gekomen van die serie, zien er niet uit alsof die uit een donkere diepe locatie zijn. De foto's zijn van bovenop een rots. Bovendien: ook al zouden de foto's vanuit een donkere diepe locatie zijn, dan wil nog niet zeggen dat ze daar door derden zijn opgesloten.quote:Minstens zo huiveringwekkend is de ontdekking van een serie foto’s op de geheugenkaart van de teruggevonden Canon-camera. De laatste zeventig van de 133 opeenvolgende fotobestanden „lijken gemaakt vanuit een diepe, donkere locatie, vrijwel zeker na zonsondergang en met vermoedelijk veel overhangende begroeiing”. Die foto’s zijn „op 8 april gemaakt in de nacht”, aldus betrokken bronnen. „Mogelijk om aandacht te trekken.”
Er zat wel een flesje water in de tas. Vreemd dat ze dat niet noemen, want het zou juist heel interessant zijn om te weten wat voor water daar in zat!quote:Meer sporen wijzen erop dat de meisjes niet van plan waren een uitgebreide voettocht te ondernemen. In de teruggevonden rugzak zat geen eten, geen drinken, geen antimuggenspray Deet of zonnebrandcrème. Met name Kris zou vanwege haar witte huid nimmer zonder crème zijn vertrokken. Kris had een behoorlijke reiservaring en „het is erg onwaarschijnlijk dat je geen eten en drinken meeneemt als je een behoorlijke voettocht gaat maken”, aldus Steffens.
Blijkt dat ook uit de telefoongegevens? Dan moet men dus kunnen achterhalen wanneer de meiden wel en geen bereik hebben gehad. Dat moet in hun wandeling voor de Mirador dus ook aan en uit zijn gegaan? Het feit dat het bereik niet meer wordt genoemd, kunnen we daaruit concluderen dat er niet meer bereik is geweest? Dan zijn de meiden dus niet meer terug over de mirador gegaan, maar achter de mirador gebleven.quote:Aan het einde van de middag op verdwijningsdatum 1 april hebben de meiden twee keer vergeefs gepoogd 112 te bellen. Hun telefoons hebben dan al drie uur geen dekking meer. Maar de belpogingen zijn wel geregistreerd op de telefoons.
Dat klopt dan niet met de tijd op de laatste foto: 14.00 uur. Er zit minstens 2,5 uur tussen. Dan kan het haast geen plotselinge noodtoestand zijn geweest. Waarom waren de meiden om 16.30 nog achter de Mirador?quote:Tussen het maken van die foto en de eerste noodoproep heeft hooguit een à twee twee uur gezeten. Er moet zich dus zeer waarschijnlijk een zeer acute noodtoestand hebben voorgedaan”, aldus Steffens.
Dat was een onjuiste vertaling.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:50 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
dat 1 van de 2 afdrukken zou matchen met een database in Panama, heb ik ook gelezen.
misschien door de plotselinge media-aandacht, dat hadden ze waarschijnlijk niet verwacht....quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:49 schreef Grijzemassa het volgende:
Van verdwalen lijkt geen sprake te kunnen zijn, zegt Steffens. „Alle tot nu toe gevonden sporen zijn verspreid, vele uren van elkaar, aangetroffen.”
Wat een voorbarige uitspraak. Onprofessioneel komt dat over.
Vele uren van elkaar aangetroffen, ja langs de oever van een rivier, in het regenseizoen.
Wat is daar vreemd aan?
Stel dat het opzettelijk neergelegd zou zijn, is het dan ineens niet vreemd dat alles zo verspreid ligt?
Als het echt zo vreemd is dat alles verspreid is gevonden, dan zou een dader in dat geval ook wel heel onnozel bezig zijn geweest.
Dat heb ik een tijdje terug gepost, maar toen kreeg ik er geen enkele reactie op :-P Leek me ook een mogelijkheid, hoewel we niet weten of de kaart vol was... als er nog veel schrijfruimte op het kaartje over was, is het minder waarschijnlijk, want dan blijven er nog genoeg stukjes data over. Tenzij de persoon die de foto's wilde wissen en overschrijven dacht, dat elke foto z'n 'vaste' blokje data inneemt, een beetje zoals op een ouderwets rolletje, en 90 donkere foto's dus 90 gewist foto's exact zouden overschrijven.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 05:15 schreef Marrije het volgende:
Wat ik mij afvraag, misschien al antwoord op gegeven in een vorig deel maar ondanks dat ik vrijwel alles lees onthoud ik ook niet alles. Die camera, die laatste 90 foto's. Wat als de laatste 90 foto's genomen waren door L/K en info bevatte, maar iemand dat om watvoor reden dan ook eraf wilde hebben, is het dan mogelijk om die 90 foto's te verwijderen en dan 'op die plek' opnieuw 90 foto's te maken waardoor die 90 foto's van K/L nooit meer terug te halen zijn?
Ja ik bedoel als het een dwaalspoor zou zijn. Is het dan wel of niet vreemd als alles verspreid langs de rivieroever wordt gevonden. Steffers zegt dat van verdwalen geen sprake kan zijn om de reden dat het verspreid aangetroffen is. Als dat zo is, waarom zou een dader het dan wel zo doen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:52 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
misschien door de plotselinge media-aandacht, dat hadden ze waarschijnlijk niet verwacht....
Waarom dan niet de geheugenkaart (en camera) stuk maken/ laten verdwijnen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:55 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Dat heb ik een tijdje terug gepost, maar toen kreeg ik er geen enkele reactie op :-P Leek me ook een mogelijkheid, hoewel we niet weten of de kaart vol was... als er nog veel schrijfruimte op het kaartje over was, is het minder waarschijnlijk, want dan blijven er nog genoeg stukjes data over. Tenzij de persoon die de foto's wilde wissen en overschrijven dacht, dat elke foto z'n 'vaste' blokje data inneemt, een beetje zoals op een ouderwets rolletje, en 90 donkere foto's dus 90 gewist foto's exact zouden overschrijven.
Ik neem aan dat de onderzoekers het kaartje wel hebben onderzocht op sporen van gewiste foto's, maar ja, wij hebben het volledige rapport niet gezien dus 100% zeker?
Dit dus. Heel aannemelijk maar zelden naar voren gebracht.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 10:55 schreef Mula het volgende:
[..]
Of hun geestestoestand was na een aantal dagen in de jungle zo verslechterd dat ze simpelweg de codes niet meer wisten.
Wat ook kan is dat er vocht achter het telefoonscherm is gekomen en het scherm niet meer leesbaar was. Wanneer begon het ook alweer te regenen in die week, weet iemand dat nog?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:12 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dit dus. Heel aannemelijk maar zelden naar voren gebracht.
Waarom trek je die conclusie? Kan er niet iets gebeurd zijn waardoor ze tussen het begin daarvan en de noodoproep niet hebben kunnen bellen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:52 schreef Ceto het volgende:
Waarom zaten ze daar dan wèl? Dan kan er juist geen sprake zijn van een plotseling ongeluk, dan hadden ze die dichter bij het eindpunt gekregen. Blijft over verdwaling (of eerder: doorlopen na Mirador in de veronderstelling dat het pad zo liep en ze die kant op moesten om terug te gaan) of vrijheidsberoving, maar dan al eerder op de dag. Of beiden.
Zou mij niets verbazen als het toestel technisch niet meer helemaal 100% zou functioneren, in al dat vocht, na zoveel dagen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:18 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat ook kan is dat er vocht achter het telefoonscherm is gekomen en het scherm niet meer leesbaar was. Wanneer begon het ook alweer te regenen in die week, weet iemand dat nog?
als die donkere foto's gemaakt zijn met het doel andere foto's te overschrijven, dan had er niet steeds 3 minuten tussen hoeven zitten. die 3 minuten tussentijd heb je wel nodig om de flits op te laden, althans, bij lage batterijpower.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 11:55 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Dat heb ik een tijdje terug gepost, maar toen kreeg ik er geen enkele reactie op :-P Leek me ook een mogelijkheid, hoewel we niet weten of de kaart vol was... als er nog veel schrijfruimte op het kaartje over was, is het minder waarschijnlijk, want dan blijven er nog genoeg stukjes data over. Tenzij de persoon die de foto's wilde wissen en overschrijven dacht, dat elke foto z'n 'vaste' blokje data inneemt, een beetje zoals op een ouderwets rolletje, en 90 donkere foto's dus 90 gewist foto's exact zouden overschrijven.
Ik neem aan dat de onderzoekers het kaartje wel hebben onderzocht op sporen van gewiste foto's, maar ja, wij hebben het volledige rapport niet gezien dus 100% zeker?
Precies, ik heb dat zelf ook een keer gehad. Ik fietste in de stromende regen en mijn telefoon zat in mijn jaszak maar die jas was niet waterdicht. Het heeft dagen geduurd voordat ik hem weer kon gebruiken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:19 schreef agter het volgende:
[..]
Zou mij niets verbazen als het toestel technisch niet meer helemaal 100% zou functioneren, in al dat vocht, na zoveel dagen.
ik meen vanaf 4 april...quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 12:18 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat ook kan is dat er vocht achter het telefoonscherm is gekomen en het scherm niet meer leesbaar was. Wanneer begon het ook alweer te regenen in die week, weet iemand dat nog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |