Waar je dat vandaan haalt is me een raadsel. Maar wanneer nog niks duidelijk is over de eventuele straf zou ik meer in m'n maag zitten met het feit dat ik eventueel de gevangenis in moet dan met de slachtoffers.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:33 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Jij zou uit die truck stappen, meerdere doden en gewonden aantreffen en denken 'Nou, daar ben ik goed van af gekomen.'?
Een stille toch vind ik altijd zo'n onzin. Net als bloemen neer kwakken bij de 'plek des doods'.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:33 schreef Troel het volgende:
Ik sprak vanochtend met de organisator en die gaf inderdaad aan dat vergunning compleet was en dat er dus gesproken is over een monstertruck.
Inmiddels is bekend dat er inderdaad een stille tocht zal zijn vrijdag om 19.00 uur.
NB voor de melezers van het AD: geen verder commentaar mijnerzijds over dit laatste nieuwstwitter:DABNOS twitterde op woensdag 01-10-2014 om 15:51:34ANP-persalarm: Chauffeur #monstertruck #Haaksbergen vrij, zo meldt Openbaar Ministerie. Hij blijft wel verdachte. #MarioD reageer retweet
Ach ja, die discussie is er ook al zo vaak geweest.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:47 schreef 10minuteman het volgende:
Een stille toch vind ik altijd zo'n onzin. Net als bloemen neer kwakken bij de 'plek des doods'.
Rouwen doe je besloten. Niet publiekelijk.
Mag ik ook zeggen "een stille tocht is voor het facebookgepeupel"?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:53 schreef Isabeau het volgende:
"Een stille tocht, dat is nou echt niets voor mij" kan je ook zeggen
Waarom is eigenlijk alleen hij verdachte en niet bijvoorbeeld ook degene die de plaatsing van de dranghekken en publiek bedacht heeft?quote:
Ik zou met beide in mijn maag zitten.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:37 schreef CherryOnTop het volgende:
Waar je dat vandaan haalt is me een raadsel. Maar wanneer nog niks duidelijk is over de eventuele straf zou ik meer in m'n maag zitten met het feit dat ik eventueel de gevangenis in moet dan met de slachtoffers.
Hij is verdacht van dood door schuld. Tja, hij was degene die in de auto zat en daadwerkelijk de actie verrichtte, niet de persoon die de rest bedachtquote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:58 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarom is eigenlijk alleen hij verdachte en niet bijvoorbeeld ook degene die de plaatsing van de dranghekken en publiek bedacht heeft?
[..]
Ik zou met beide in mijn maag zitten.
toen ik ze een keer live zag lekte er ook vloeistof en stopte hij eennpaar minuten later. Volgens mij is het koelwater of koelvloeistof.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:32 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat soort wielen krijg je alleen gestuurd met hydraulische besturing. mensen claimen een slangetje te hebben gezien die vloeistof lekte: hydraulische olie?
Maar die ander heeft toch ook een verantwoordelijkheid als hij besluit om die monstertruck los te laten op een klein pleintje?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Hij is verdacht van dood door schuld. Tja, hij was degene die in de auto zat en daadwerkelijk de actie verrichtte, niet de persoon die de rest bedacht
Omdat dat is zoals het werktquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:07 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar die ander heeft toch ook een verantwoordelijkheid als hij besluit om die monstertruck los te laten op een klein pleintje?
Waarom gaat dan de een de cel in onder het strafrecht en mag de ander zich thuis beraden op alleen civielrechtelijke gevolgen?
hoe het bij monstertrucks zit weet ik niet, maar racetrucks hebben watergekoelde remmen. het lijkt dus altijd of ze/de remmen lekken, maar dat hoort gewoon zo en is niks meer of minder dan kraanwater.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:03 schreef DieselTank het volgende:
[..]
toen ik ze een keer live zag lekte er ook vloeistof en stopte hij eennpaar minuten later. Volgens mij is het koelwater of koelvloeistof.
nou ik denk niet dat ze hun remmen koelen want ze rijden niet heel lang en het koelen met water verslechterd de remmen heel snel door de temperatuur verschillen... Het blijft maar een machine gemaakt door hem zelf..quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hoe het bij monstertrucks zit weet ik niet, maar racetrucks hebben watergekoelde remmen. het lijkt dus altijd of ze/de remmen lekken, maar dat hoort gewoon zo en is niks meer of minder dan kraanwater.
'Standaard procedure' maar ook wel logisch want uiteindelijk is de bestuurder degene die het gaspedaal in heeft gedrukt en aan het stuur heeft gedraaid.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:07 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar die ander heeft toch ook een verantwoordelijkheid als hij besluit om die monstertruck los te laten op een klein pleintje?
Waarom gaat dan de een de cel in onder het strafrecht en mag de ander zich thuis beraden op alleen civielrechtelijke gevolgen?
Die heeft PTSS.. die diagnose kan ik alvast stellenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:54 schreef MaLo het volgende:
[..]
http://www.tubantia.nl/re(...)n-eet-niet-1.4559481
Ik ben blij dat ik me niet voor kan stellen hoe die man zich moet voelen...
Burgermeester ook bij voorbaat indekken:quote:Op woensdag 1 oktober 2014 07:45 schreef Troel het volgende:
Het eerste gemeenteraadslid heeft zich openlijk uitgesproken over het optreden van de burgemeester. In het AD noemt hij dat optreden "tot nu toe niet sterk".
Er komt ook een extra gemeenteraadsvergadering.
Die burgemeester is er wel een zootje van aan het maken.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Burgermeester ook bij voorbaat indekken:
'wir haben es nicht gewust, truck stond niet in de vergunning'.
http://www.nu.nl/binnenla(...)raag-vergunning.html
en dan met zo'n tekst onder je naam in dit topic reageren bahbah...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:01 schreef DieselTank het volgende:
Al die domme discussies en vingertjes wijzen.. Het zullen je kinderen maar zijn.. Een overleden en de ander zeer zwaargewond vechtend voor haar leven... Bah bah en dan Mario de bestuurder... Zijn leven is ook kapot. En dan nog de 50jarige en 71jarige (als ik het goed heb) bahbah..
Kennelijk is het tegenwoordig normaal om voor een ánder te bepalen hoe diegene *moet* of *mag* rouwen. Maar dat bepaalt een ieder nog altijd voor zich. Ik zou persoonlijk nooit in een stille tocht meelopen oid, maar als mensen daar behoefte aan hebben, wat heb jij daar nou in godsnaam voor last van? Oprechte vraag: Wáárom zou je voor een ander bepalen 'rouwen doe je besloten'. Wie heeft jou de baas van alle andere mensen gemaakt?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:47 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Een stille toch vind ik altijd zo'n onzin. Net als bloemen neer kwakken bij de 'plek des doods'.
Rouwen doe je besloten. Niet publiekelijk.
Ik bepaal voor niemand wat hij of zij doet. Misschien had ik in de laatste zin meer mijn mening naar voren moeten laten komen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Kennelijk is het tegenwoordig normaal om voor een ánder te bepalen hoe diegene *moet* of *mag* rouwen. Maar dat bepaalt een ieder nog altijd voor zich. Ik zou persoonlijk nooit in een stille tocht meelopen oid, maar als mensen daar behoefte aan hebben, wat heb jij daar nou in godsnaam voor last van? Oprechte vraag: Wáárom zou je voor een ander bepalen 'rouwen doe je besloten'. Wie heeft jou de baas van alle andere mensen gemaakt?
Natuurljk heeft de bestuurder een trauma opgelopen. Tenminste als ik de verhalen mag geloven.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:01 schreef DieselTank het volgende:
Al die domme discussies en vingertjes wijzen.. Het zullen je kinderen maar zijn.. Een overleden en de ander zeer zwaargewond vechtend voor haar leven... Bah bah en dan Mario de bestuurder... Zijn leven is ook kapot. En dan nog de 50jarige en 71jarige (als ik het goed heb) bahbah..
OVer een maand of wat zullen de onderzoeken wel beschikbaar zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:05 schreef Fir3fly het volgende:
En, zijn we er al uit wie er schuldig is?
En als het nou de wéns is van de familie zelf dat de overledene op deze manier wordt herdacht? En mensen daar gehoor aan willen geven? Je weet nooit het exacte motief van anderen, je kunt niet in hun hoofd kijken. Maar da's misschien offtopic als we daar verder op doorgaan. Ik snap je punt wel voor een deel, maar ik vind dat er teveel wordt ge/veroordeeld in zulke gevallen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:55 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Ik bepaal voor niemand wat hij of zij doet. Misschien had ik in de laatste zin meer mijn mening naar voren moeten laten komen.
Maar ik ben van mening dat dit soort dingen niks bijdraagt. Dit soort dingen doen mij teveel aan Facebook denken. Het is gewoon aandacht. Aandacht waar ik tenminste niet op zit te wachten. Maar ook voor de persoon zelf die die overleden is en dit nooit zou doen of misschien de familie zelf die het liever niet wil.
Natuurlijk kunnen ze allemaal zelf beslissen maar het is gewoon puur aandachttrekkerij. Niks rouwig aan.
En ook al heeeeeeel lang geleden was er massale én openbare rouw en niet alleen in Nederland. Het is iets van alle tijd en alle culturen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:33 schreef Lovechild het volgende:
Ook vóór Facebook werden er stille tochten gehouden.
Ja verschrikkelijk .... hier zijn alleen verliezers ....quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:43 schreef Greys het volgende:
Vind het moeilijk wat ik bij die chauffeur 'moet' voelen, stom hè. Aan de ene kant vind ik het een oetlul omdat hij kennelijk toch ging rijden terwijl hij volgens zeggen al ruim voor het evenement het terrein aan de krappe kant vond en dus het risico nam. Aan de andere kant vind ik het vreselijk voor die man. Je zult in zijn schoenen staan nu en de rest van zijn leven
Het pijnlijkste is dat het gewoon voorkomen had kunnen worden.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:43 schreef Greys het volgende:
Vind het moeilijk wat ik bij die chauffeur 'moet' voelen, stom hè. Aan de ene kant vind ik het een oetlul omdat hij kennelijk toch ging rijden terwijl hij volgens zeggen al ruim voor het evenement het terrein aan de krappe kant vond en dus het risico nam. Aan de andere kant vind ik het vreselijk voor die man. Je zult in zijn schoenen staan nu en de rest van zijn leven
Dat soort dingen worden pas bekend bij het presenteren van de verschillende onderzoeken.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:44 schreef Toekito het volgende:
Is er eigenlijk al wat over dat losschieten van een kabeltje aan die truck bekend? Las er net op nu.nl weinig over.
Liever een stille tocht dan een groep klaagvrouwenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:42 schreef Greys het volgende:
[..]
En ook al heeeeeeel lang geleden was er massale én openbare rouw en niet alleen in Nederland. Het is iets van alle tijd en alle culturen.
Stille tocht is een soort herdenking van een gebeurtenis, uit respect naar de slachtoffers. Wordt inderdaad vaak gedaan bij zinloos geweld, maar dat is geen criterium ofzo.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:06 schreef HenkieVdV het volgende:
Een stille tocht voor een ongeluk, dan snap je het echt niet.Vooral het aspect stil, als in stil protest heeft vooral te maken met zinloos geweld en dergelijke.
Of het moet gericht zijn tegen de gemeente die zomaar een vergunning uitgeeft zonder veiligheidsaspecten te bekijken en nu doet alsof ze niet wisten dat er een monstertruck kwam. En al wisten ze het niet, is dat misschien nog wel triester.
Bij mijn weten is een stille tocht voor het eerst in Nederland gedaan na zinloos geweld tegen een jongen in Leeuwarden rond 1998 ofzo.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:44 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Stille tocht is een soort herdenking van een gebeurtenis, uit respect naar de slachtoffers. Wordt inderdaad vaak gedaan bij zinloos geweld, maar dat is geen criterium ofzo.
1997 Meindert Tjoelkerquote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:58 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Bij mijn weten is een stille tocht voor het eerst in Nederland gedaan na zinloos geweld tegen een jongen in Leeuwarden rond 1998 ofzo.
Een tocht uit respect voor slachtoffers/nabestaanden noemt men een rouwstoet. Daar is het ook normaal om stil te zijn of te fluisteren.
Dat vind ik ook. In mijn ogen is de voornaamste schuldige de organisatie van het evenement.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er is ook nog zoiets als een stukje eigen verantwoordelijkheid, je kunt van de gemeente niet verwachten dat ze alles van zo'n gevaarte afweten. Als je dan als ervaren stuntpiloot ziet dat eea toch wel krap bemeten is dan moet je het gewoon afblazen.
Die mag wel uit zijn functie ontheven worden door de Commissaris van de Koningin.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:00 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Die burgemeester is er wel een zootje van aan het maken.
Even grof gezegd, maar moeten dooien niet binnen 5 dagen in de oven of onder de grond liggen?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:50 schreef Troel het volgende:
Voorlopig waarschijnlijk de laatste gesprekken gehad op het gemeentehuis. We hebben onze laatste vragen kunnen stellen en eigenlijk blijven het vragen waar de onderzoeken antwoord op moeten geven.
Iets meer rust zou wel goed zijn, voor ons als lokale pers heeft het leven gewoon even stil gestaan, waar de rest van de wereld verder ging, nu is het voor ons ook weer tijd om andere zaken op te pakken (de N18 bijvoorbeeld).
Mocht er nog nieuws komen, dan zal het uiteraard gemeld worden, maar vooralsnog is het vooruit kijken naar vrijdag de stille tocht, zondag een gebedsdienst en dan aanstaande woensdag de begrafenis van Tim Hadders.
Die had ook te veel gezopen.quote:
Die uitspraak is hem duur komen te staan.quote:Moet je hier komen, sla ik je voor je bek, kom maar op, klojo, dikke hufter!
Wat als je vriendin ook dronken is?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 01:34 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die had ook te veel gezopen.
[..]
Die uitspraak is hem duur komen te staan.
Beter had hij gewoon naar zn vriendin geluisterd die hem meerdere keren geprobeerd heeft te bedaren.
Protip: als je dronken ben altijd naar je vriendin luisteren. Die weet het beter op zulke momenten.
Anale seksquote:Op donderdag 2 oktober 2014 01:45 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Wat als je vriendin ook dronken is?
Officieel is daar niets over bekend gemaakt, maar je hoort iedereen zeggen dat er nog één kritiek is en de rest stabiel. Dat zegt overigens niets over de kwaliteit van leven, maar dat het levensgevaar geweken is.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:41 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hoe is het met de zes slachtoffers die er erg slecht aan toe waren? Is er al verbetering?
Er zijn uitzonderingen mogelijk. In dit geval kan ik me de uitzondering goed voorstellen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 01:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Even grof gezegd, maar moeten dooien niet binnen 5 dagen in de oven of onder de grond liggen?
Volgende week woensdag zijn dan 10 dagen na zn dood.
Het wordt allemaal hoe langer hoe ongeloofwaardiger.quote:''Er wordt weliswaar melding gemaakt van de komst van een monstertruck, maar er wordt niet duidelijk wat deze monstertruck nu precies gaat doen. Het geven van een demonstratie of een stunt en de wijze waarop dit gedaan gaat worden, wordt verder niet toegelicht'', zegt burgemeester Hans Gerritsen in een toelichting.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |