abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 oktober 2014 @ 19:41:36 #226
163650 Greys
pi_145102240
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:47 schreef 10minuteman het volgende:

[..]

Een stille toch vind ik altijd zo'n onzin. Net als bloemen neer kwakken bij de 'plek des doods'.

Rouwen doe je besloten. Niet publiekelijk.
Kennelijk is het tegenwoordig normaal om voor een ánder te bepalen hoe diegene *moet* of *mag* rouwen. Maar dat bepaalt een ieder nog altijd voor zich. Ik zou persoonlijk nooit in een stille tocht meelopen oid, maar als mensen daar behoefte aan hebben, wat heb jij daar nou in godsnaam voor last van? Oprechte vraag: Wáárom zou je voor een ander bepalen 'rouwen doe je besloten'. Wie heeft jou de baas van alle andere mensen gemaakt? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 1 oktober 2014 @ 19:55:57 #227
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_145102815
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Kennelijk is het tegenwoordig normaal om voor een ánder te bepalen hoe diegene *moet* of *mag* rouwen. Maar dat bepaalt een ieder nog altijd voor zich. Ik zou persoonlijk nooit in een stille tocht meelopen oid, maar als mensen daar behoefte aan hebben, wat heb jij daar nou in godsnaam voor last van? Oprechte vraag: Wáárom zou je voor een ander bepalen 'rouwen doe je besloten'. Wie heeft jou de baas van alle andere mensen gemaakt? :)
Ik bepaal voor niemand wat hij of zij doet. Misschien had ik in de laatste zin meer mijn mening naar voren moeten laten komen.

Maar ik ben van mening dat dit soort dingen niks bijdraagt. Dit soort dingen doen mij teveel aan Facebook denken. Het is gewoon aandacht. Aandacht waar ik tenminste niet op zit te wachten. Maar ook voor de persoon zelf die die overleden is en dit nooit zou doen of misschien de familie zelf die het liever niet wil.

Natuurlijk kunnen ze allemaal zelf beslissen maar het is gewoon puur aandachttrekkerij. Niks rouwig aan.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 19:58:01 #228
434872 10minuteman
pi_145102899
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:01 schreef DieselTank het volgende:
Al die domme discussies en vingertjes wijzen.. Het zullen je kinderen maar zijn.. Een overleden en de ander zeer zwaargewond vechtend voor haar leven... Bah bah en dan Mario de bestuurder... Zijn leven is ook kapot. En dan nog de 50jarige en 71jarige (als ik het goed heb) bahbah..
Natuurljk heeft de bestuurder een trauma opgelopen. Tenminste als ik de verhalen mag geloven.

Feit blijft is dat er mensen stonden die gewoon niet na zaten te denken met hun kroost op de eerste rang achter de dranghekken. Bij het zien van de kleine afzetting voor de monstertruck zou er al alarmbellen moeten gaan rinkelen.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:05:16 #229
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145103211
En, zijn we er al uit wie er schuldig is?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:05:48 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_145103243
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:05 schreef Fir3fly het volgende:
En, zijn we er al uit wie er schuldig is?
OVer een maand of wat zullen de onderzoeken wel beschikbaar zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 oktober 2014 @ 20:19:11 #231
163650 Greys
pi_145103770
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:55 schreef 10minuteman het volgende:

[..]

Ik bepaal voor niemand wat hij of zij doet. Misschien had ik in de laatste zin meer mijn mening naar voren moeten laten komen.

Maar ik ben van mening dat dit soort dingen niks bijdraagt. Dit soort dingen doen mij teveel aan Facebook denken. Het is gewoon aandacht. Aandacht waar ik tenminste niet op zit te wachten. Maar ook voor de persoon zelf die die overleden is en dit nooit zou doen of misschien de familie zelf die het liever niet wil.

Natuurlijk kunnen ze allemaal zelf beslissen maar het is gewoon puur aandachttrekkerij. Niks rouwig aan.
En als het nou de wéns is van de familie zelf dat de overledene op deze manier wordt herdacht? En mensen daar gehoor aan willen geven? Je weet nooit het exacte motief van anderen, je kunt niet in hun hoofd kijken. Maar da's misschien offtopic als we daar verder op doorgaan. Ik snap je punt wel voor een deel, maar ik vind dat er teveel wordt ge/veroordeeld in zulke gevallen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:22:54 #232
434872 10minuteman
pi_145103905
Oke, duidelijk. Dan laten we het hierbij :).
pi_145104329
Ook vóór Facebook werden er stille tochten gehouden.
Don't you love her madly?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 oktober 2014 @ 20:42:08 #234
163650 Greys
pi_145104705
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:33 schreef Lovechild het volgende:
Ook vóór Facebook werden er stille tochten gehouden.
En ook al heeeeeeel lang geleden was er massale én openbare rouw en niet alleen in Nederland. Het is iets van alle tijd en alle culturen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 1 oktober 2014 @ 20:43:44 #235
163650 Greys
pi_145104786
Vind het moeilijk wat ik bij die chauffeur 'moet' voelen, stom hè. Aan de ene kant vind ik het een oetlul omdat hij kennelijk toch ging rijden terwijl hij volgens zeggen al ruim voor het evenement het terrein aan de krappe kant vond en dus het risico nam. Aan de andere kant vind ik het vreselijk voor die man. Je zult in zijn schoenen staan nu en de rest van zijn leven :X
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:44:59 #236
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145104843
Is er eigenlijk al wat over dat losschieten van een kabeltje aan die truck bekend? Las er net op nu.nl weinig over.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  Spellchecker woensdag 1 oktober 2014 @ 20:50:37 #237
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_145105102
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:43 schreef Greys het volgende:
Vind het moeilijk wat ik bij die chauffeur 'moet' voelen, stom hè. Aan de ene kant vind ik het een oetlul omdat hij kennelijk toch ging rijden terwijl hij volgens zeggen al ruim voor het evenement het terrein aan de krappe kant vond en dus het risico nam. Aan de andere kant vind ik het vreselijk voor die man. Je zult in zijn schoenen staan nu en de rest van zijn leven :X
Ja verschrikkelijk .... hier zijn alleen verliezers ....
  woensdag 1 oktober 2014 @ 21:02:49 #238
434872 10minuteman
pi_145105590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:43 schreef Greys het volgende:
Het pijnlijkste is dat het gewoon voorkomen had kunnen worden.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:45:10 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_145110840
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:44 schreef Toekito het volgende:
Is er eigenlijk al wat over dat losschieten van een kabeltje aan die truck bekend? Las er net op nu.nl weinig over.
Dat soort dingen worden pas bekend bij het presenteren van de verschillende onderzoeken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:45:32 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_145110864
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:42 schreef Greys het volgende:

[..]

En ook al heeeeeeel lang geleden was er massale én openbare rouw en niet alleen in Nederland. Het is iets van alle tijd en alle culturen.
Liever een stille tocht dan een groep klaagvrouwen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:50:02 #241
35189 Troel
scherp en bot
pi_145111081
Voorlopig waarschijnlijk de laatste gesprekken gehad op het gemeentehuis. We hebben onze laatste vragen kunnen stellen en eigenlijk blijven het vragen waar de onderzoeken antwoord op moeten geven.

Iets meer rust zou wel goed zijn, voor ons als lokale pers heeft het leven gewoon even stil gestaan, waar de rest van de wereld verder ging, nu is het voor ons ook weer tijd om andere zaken op te pakken (de N18 bijvoorbeeld).

Mocht er nog nieuws komen, dan zal het uiteraard gemeld worden, maar vooralsnog is het vooruit kijken naar vrijdag de stille tocht, zondag een gebedsdienst en dan aanstaande woensdag de begrafenis van Tim Hadders.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145111863
Een stille tocht voor een ongeluk, dan snap je het echt niet. :') Vooral het aspect stil, als in stil protest heeft vooral te maken met zinloos geweld en dergelijke.

Of het moet gericht zijn tegen de gemeente die zomaar een vergunning uitgeeft zonder veiligheidsaspecten te bekijken en nu doet alsof ze niet wisten dat er een monstertruck kwam. En al wisten ze het niet, is dat misschien nog wel triester. :')
  woensdag 1 oktober 2014 @ 23:41:01 #243
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_145113557
Hoe is het met de zes slachtoffers die er erg slecht aan toe waren? Is er al verbetering?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_145113700
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:06 schreef HenkieVdV het volgende:
Een stille tocht voor een ongeluk, dan snap je het echt niet. :') Vooral het aspect stil, als in stil protest heeft vooral te maken met zinloos geweld en dergelijke.

Of het moet gericht zijn tegen de gemeente die zomaar een vergunning uitgeeft zonder veiligheidsaspecten te bekijken en nu doet alsof ze niet wisten dat er een monstertruck kwam. En al wisten ze het niet, is dat misschien nog wel triester. :')
Stille tocht is een soort herdenking van een gebeurtenis, uit respect naar de slachtoffers. Wordt inderdaad vaak gedaan bij zinloos geweld, maar dat is geen criterium ofzo.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_145114192
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:44 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Stille tocht is een soort herdenking van een gebeurtenis, uit respect naar de slachtoffers. Wordt inderdaad vaak gedaan bij zinloos geweld, maar dat is geen criterium ofzo.
Bij mijn weten is een stille tocht voor het eerst in Nederland gedaan na zinloos geweld tegen een jongen in Leeuwarden rond 1998 ofzo.
Een tocht uit respect voor slachtoffers/nabestaanden noemt men een rouwstoet. Daar is het ook normaal om stil te zijn of te fluisteren.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:06:26 #246
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_145114439
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:58 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Bij mijn weten is een stille tocht voor het eerst in Nederland gedaan na zinloos geweld tegen een jongen in Leeuwarden rond 1998 ofzo.
Een tocht uit respect voor slachtoffers/nabestaanden noemt men een rouwstoet. Daar is het ook normaal om stil te zijn of te fluisteren.
1997 Meindert Tjoelker
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_145115859
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 11:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er is ook nog zoiets als een stukje eigen verantwoordelijkheid, je kunt van de gemeente niet verwachten dat ze alles van zo'n gevaarte afweten. Als je dan als ervaren stuntpiloot ziet dat eea toch wel krap bemeten is dan moet je het gewoon afblazen.
Dat vind ik ook. In mijn ogen is de voornaamste schuldige de organisatie van het evenement.

En bij ongelukken zie je altijd dat procedures niet zijn gevolgd, dat het papierwerk feitelijk niet in orde was, dat de certificaten en/of vergunningen kritiekloos zijn vrijgegeven, et cetera et cetera. Maar dan blijft het feit dat de organisator van het evenement het beste kan inschatten wat veilig is en wat niet, en ook de maatregelen kan treffen.

Maar ja, de gemeente gaat niet vrijuit. Ik vind sowieso dat gemeentes vaak te graag evenementen willen organiseren in hun stad. Een beetje gemeente heeft om de twee weken welk een evenement in de zomer, niet normaal meer tegenwoordig.
pi_145115884
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:00 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Die burgemeester is er wel een zootje van aan het maken.
Die mag wel uit zijn functie ontheven worden door de Commissaris van de Koningin.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145115886
Correctie; Koning natuurlijk met die zuipschuit aan het roer in dit land inmiddels. :@

[ Bericht 2% gewijzigd door Geralt op 02-10-2014 01:30:46 ]
pi_145115954
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:50 schreef Troel het volgende:
Voorlopig waarschijnlijk de laatste gesprekken gehad op het gemeentehuis. We hebben onze laatste vragen kunnen stellen en eigenlijk blijven het vragen waar de onderzoeken antwoord op moeten geven.

Iets meer rust zou wel goed zijn, voor ons als lokale pers heeft het leven gewoon even stil gestaan, waar de rest van de wereld verder ging, nu is het voor ons ook weer tijd om andere zaken op te pakken (de N18 bijvoorbeeld).

Mocht er nog nieuws komen, dan zal het uiteraard gemeld worden, maar vooralsnog is het vooruit kijken naar vrijdag de stille tocht, zondag een gebedsdienst en dan aanstaande woensdag de begrafenis van Tim Hadders.
Even grof gezegd, maar moeten dooien niet binnen 5 dagen in de oven of onder de grond liggen? :@

Volgende week woensdag zijn dan 10 dagen na zn dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')