Kennelijk is het tegenwoordig normaal om voor een ánder te bepalen hoe diegene *moet* of *mag* rouwen. Maar dat bepaalt een ieder nog altijd voor zich. Ik zou persoonlijk nooit in een stille tocht meelopen oid, maar als mensen daar behoefte aan hebben, wat heb jij daar nou in godsnaam voor last van? Oprechte vraag: Wáárom zou je voor een ander bepalen 'rouwen doe je besloten'. Wie heeft jou de baas van alle andere mensen gemaakt?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 15:47 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Een stille toch vind ik altijd zo'n onzin. Net als bloemen neer kwakken bij de 'plek des doods'.
Rouwen doe je besloten. Niet publiekelijk.
Ik bepaal voor niemand wat hij of zij doet. Misschien had ik in de laatste zin meer mijn mening naar voren moeten laten komen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Kennelijk is het tegenwoordig normaal om voor een ánder te bepalen hoe diegene *moet* of *mag* rouwen. Maar dat bepaalt een ieder nog altijd voor zich. Ik zou persoonlijk nooit in een stille tocht meelopen oid, maar als mensen daar behoefte aan hebben, wat heb jij daar nou in godsnaam voor last van? Oprechte vraag: Wáárom zou je voor een ander bepalen 'rouwen doe je besloten'. Wie heeft jou de baas van alle andere mensen gemaakt?
Natuurljk heeft de bestuurder een trauma opgelopen. Tenminste als ik de verhalen mag geloven.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:01 schreef DieselTank het volgende:
Al die domme discussies en vingertjes wijzen.. Het zullen je kinderen maar zijn.. Een overleden en de ander zeer zwaargewond vechtend voor haar leven... Bah bah en dan Mario de bestuurder... Zijn leven is ook kapot. En dan nog de 50jarige en 71jarige (als ik het goed heb) bahbah..
OVer een maand of wat zullen de onderzoeken wel beschikbaar zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:05 schreef Fir3fly het volgende:
En, zijn we er al uit wie er schuldig is?
En als het nou de wéns is van de familie zelf dat de overledene op deze manier wordt herdacht? En mensen daar gehoor aan willen geven? Je weet nooit het exacte motief van anderen, je kunt niet in hun hoofd kijken. Maar da's misschien offtopic als we daar verder op doorgaan. Ik snap je punt wel voor een deel, maar ik vind dat er teveel wordt ge/veroordeeld in zulke gevallen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:55 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Ik bepaal voor niemand wat hij of zij doet. Misschien had ik in de laatste zin meer mijn mening naar voren moeten laten komen.
Maar ik ben van mening dat dit soort dingen niks bijdraagt. Dit soort dingen doen mij teveel aan Facebook denken. Het is gewoon aandacht. Aandacht waar ik tenminste niet op zit te wachten. Maar ook voor de persoon zelf die die overleden is en dit nooit zou doen of misschien de familie zelf die het liever niet wil.
Natuurlijk kunnen ze allemaal zelf beslissen maar het is gewoon puur aandachttrekkerij. Niks rouwig aan.
En ook al heeeeeeel lang geleden was er massale én openbare rouw en niet alleen in Nederland. Het is iets van alle tijd en alle culturen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:33 schreef Lovechild het volgende:
Ook vóór Facebook werden er stille tochten gehouden.
Ja verschrikkelijk .... hier zijn alleen verliezers ....quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:43 schreef Greys het volgende:
Vind het moeilijk wat ik bij die chauffeur 'moet' voelen, stom hè. Aan de ene kant vind ik het een oetlul omdat hij kennelijk toch ging rijden terwijl hij volgens zeggen al ruim voor het evenement het terrein aan de krappe kant vond en dus het risico nam. Aan de andere kant vind ik het vreselijk voor die man. Je zult in zijn schoenen staan nu en de rest van zijn leven
Het pijnlijkste is dat het gewoon voorkomen had kunnen worden.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:43 schreef Greys het volgende:
Vind het moeilijk wat ik bij die chauffeur 'moet' voelen, stom hè. Aan de ene kant vind ik het een oetlul omdat hij kennelijk toch ging rijden terwijl hij volgens zeggen al ruim voor het evenement het terrein aan de krappe kant vond en dus het risico nam. Aan de andere kant vind ik het vreselijk voor die man. Je zult in zijn schoenen staan nu en de rest van zijn leven
Dat soort dingen worden pas bekend bij het presenteren van de verschillende onderzoeken.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:44 schreef Toekito het volgende:
Is er eigenlijk al wat over dat losschieten van een kabeltje aan die truck bekend? Las er net op nu.nl weinig over.
Liever een stille tocht dan een groep klaagvrouwenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:42 schreef Greys het volgende:
[..]
En ook al heeeeeeel lang geleden was er massale én openbare rouw en niet alleen in Nederland. Het is iets van alle tijd en alle culturen.
Stille tocht is een soort herdenking van een gebeurtenis, uit respect naar de slachtoffers. Wordt inderdaad vaak gedaan bij zinloos geweld, maar dat is geen criterium ofzo.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:06 schreef HenkieVdV het volgende:
Een stille tocht voor een ongeluk, dan snap je het echt niet.Vooral het aspect stil, als in stil protest heeft vooral te maken met zinloos geweld en dergelijke.
Of het moet gericht zijn tegen de gemeente die zomaar een vergunning uitgeeft zonder veiligheidsaspecten te bekijken en nu doet alsof ze niet wisten dat er een monstertruck kwam. En al wisten ze het niet, is dat misschien nog wel triester.
Bij mijn weten is een stille tocht voor het eerst in Nederland gedaan na zinloos geweld tegen een jongen in Leeuwarden rond 1998 ofzo.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:44 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Stille tocht is een soort herdenking van een gebeurtenis, uit respect naar de slachtoffers. Wordt inderdaad vaak gedaan bij zinloos geweld, maar dat is geen criterium ofzo.
1997 Meindert Tjoelkerquote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:58 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Bij mijn weten is een stille tocht voor het eerst in Nederland gedaan na zinloos geweld tegen een jongen in Leeuwarden rond 1998 ofzo.
Een tocht uit respect voor slachtoffers/nabestaanden noemt men een rouwstoet. Daar is het ook normaal om stil te zijn of te fluisteren.
Dat vind ik ook. In mijn ogen is de voornaamste schuldige de organisatie van het evenement.quote:Op dinsdag 30 september 2014 11:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er is ook nog zoiets als een stukje eigen verantwoordelijkheid, je kunt van de gemeente niet verwachten dat ze alles van zo'n gevaarte afweten. Als je dan als ervaren stuntpiloot ziet dat eea toch wel krap bemeten is dan moet je het gewoon afblazen.
Die mag wel uit zijn functie ontheven worden door de Commissaris van de Koningin.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:00 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Die burgemeester is er wel een zootje van aan het maken.
Even grof gezegd, maar moeten dooien niet binnen 5 dagen in de oven of onder de grond liggen?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:50 schreef Troel het volgende:
Voorlopig waarschijnlijk de laatste gesprekken gehad op het gemeentehuis. We hebben onze laatste vragen kunnen stellen en eigenlijk blijven het vragen waar de onderzoeken antwoord op moeten geven.
Iets meer rust zou wel goed zijn, voor ons als lokale pers heeft het leven gewoon even stil gestaan, waar de rest van de wereld verder ging, nu is het voor ons ook weer tijd om andere zaken op te pakken (de N18 bijvoorbeeld).
Mocht er nog nieuws komen, dan zal het uiteraard gemeld worden, maar vooralsnog is het vooruit kijken naar vrijdag de stille tocht, zondag een gebedsdienst en dan aanstaande woensdag de begrafenis van Tim Hadders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |