abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 september 2014 @ 20:16:43 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145030755
...en hier weer verder.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145031010
Over dat erachteraan bellen: het heeft toch nut gehad. De sollicitatieprocedure heeft langer geduurd dan ze gedacht hadden ivm zieken, en nu heb ik volgende week maandag een gesprek. Ik heb direct ook maar achter m'n andere sollicitatie aangebeld, die gaan deze week een selectie maken uit 7 sollicitanten. Ben benieuwd. Ik heb het liefst de laatstgenoemde baan, maar die waar ik voor op gesprek mag zou ook niet vervelend zijn.
pi_145042782
Afgewezen op de financiële functie sloot niet aan op de eisen terwijl ik alles bezat qua eisen.

Ik heb nog niets vernomen van de vacature van consumenten electronica.

Ik werd gister gebeld door het uitzendbureau over de vacature van de raamzeilen. Zij vond dat het wel aansloot bij mijn recente ervaring alleen was al iemand proef aan het draaien.

Verder gesolliciteerd op een financiële functie in Maastricht. Mijn vriendin woont vlakbij Maastricht dus hopelijk word ik daar aangenomen. Is tenminste handig qua ligging. Ik heb altijd gedroomd over het wonen in het zuiden van Limburg. Je bent zo in België en in Duitsland verder is het een prachtige omgeving :) Hopelijk wordt ik aangenomen voor langere tijd en uiteindelijk voor onbepaalde tijd

[ Bericht 22% gewijzigd door ManianMan op 30-09-2014 07:29:01 ]
pi_145045045
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 20:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Over dat erachteraan bellen: het heeft toch nut gehad. De sollicitatieprocedure heeft langer geduurd dan ze gedacht hadden ivm zieken, en nu heb ik volgende week maandag een gesprek. Ik heb direct ook maar achter m'n andere sollicitatie aangebeld, die gaan deze week een selectie maken uit 7 sollicitanten. Ben benieuwd. Ik heb het liefst de laatstgenoemde baan, maar die waar ik voor op gesprek mag zou ook niet vervelend zijn.
Alvast succes voor maandag.
pi_145045094
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 07:11 schreef ManianMan het volgende:
Afgewezen op de financiële functie sloot niet aan op de eisen terwijl ik alles bezat qua eisen.

Ik heb nog niets vernomen van de vacature van consumenten electronica.

Ik werd gister gebeld door het uitzendbureau over de vacature van de raamzeilen. Zij vond dat het wel aansloot bij mijn recente ervaring alleen was al iemand proef aan het draaien.

Verder gesolliciteerd op een financiële functie in Maastricht. Mijn vriendin woont vlakbij Maastricht dus hopelijk word ik daar aangenomen. Is tenminste handig qua ligging. Ik heb altijd gedroomd over het wonen in het zuiden van Limburg. Je bent zo in België en in Duitsland verder is het een prachtige omgeving :) Hopelijk wordt ik aangenomen voor langere tijd en uiteindelijk voor onbepaalde tijd
Ik heb ook een tijdje gewerkt in Zuid-Limburg ( omgeving Gulpen ). Een buitenfunctie, echt geweldig. Veel rondrijden in die prachtige omgeving, dat was geen straf. Ik had wel medelijden met al die schoolkinderen op de fiets. Heuveltje op.

Ik hoop dat het wat wordt.
pi_145045796
Zucht. Nog steeds geen nieuwe vacatures in het vakgebied waar ik naar werk zoek. -O-
Copthorne 2.0
pi_145049802
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:52 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ik heb ook een tijdje gewerkt in Zuid-Limburg ( omgeving Gulpen ). Een buitenfunctie, echt geweldig. Veel rondrijden in die prachtige omgeving, dat was geen straf. Ik had wel medelijden met al die schoolkinderen op de fiets. Heuveltje op.

Ik hoop dat het wat wordt.
Ik heb al antwoord terug. Ze hadden al kandidaten die beter voldeden. Waarschijnlijk kandidaten zonder diploma. Zucht het houdt nooit op. Heb je eindelijk een vacature word je afgewezen.
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:59:48 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145051069
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:26 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik heb al antwoord terug. Ze hadden al kandidaten die beter voldeden. Waarschijnlijk kandidaten zonder diploma. Zucht het houdt nooit op. Heb je eindelijk een vacature word je afgewezen.
Get used to it. Er zijn altijd 'kandidaten die beter in het profiel passen'.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145060372
Wat is doorgaans een 'normale' reactietijd voor bedrijven? Heb 14 dagen geleden een sollicitatiebrief gestuurd naar een bedrijf, maar nog niks gehoord. Verstandig om morgen te bellen?

Ander bedrijf reageerde de volgende dag al (vandaag op gesprek geweest).
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:43:32 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145060474
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:39 schreef The_Yakuza het volgende:
Wat is doorgaans een 'normale' reactietijd voor bedrijven? Heb 14 dagen geleden een sollicitatiebrief gestuurd naar een bedrijf, maar nog niks gehoord. Verstandig om morgen te bellen?

Ander bedrijf reageerde de volgende dag al (vandaag op gesprek geweest).
Er is geen normale tijd. Sommige bedrijven reageren binnen een half uur, andere reageren helemaal niet.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145061467
Van werk.nl:

quote:
Toelichting arbeidsvoorwaarden

Inlener is Thielco (mag niet gecommuniceerd worden met de kandidaten) Staat ook zeer zeker open voor 50+ Is voor langere tijd (geen projectje voor korte tijd of iets dergelijks) Werkdagen ma t/m vrijdag Reiskosten 0,90 per km
Uhmm ok, ergens heb ik het gevoel dat dit niet bij de vacature had mogen staan. :')
Hallon!
  dinsdag 30 september 2014 @ 18:17:29 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145061537
Reiskosten 0,90 per km? Waar mag ik tekenen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 30 september 2014 @ 18:17:54 #13
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_145061547
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:15 schreef BlueMage het volgende:
Van werk.nl:

[..]

Uhmm ok, ergens heb ik het gevoel dat dit niet bij de vacature had mogen staan. :')
Nee joh, hoe kom je erbij? :+
pi_145062213
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Reiskosten 0,90 per km? Waar mag ik tekenen?
Thielco, als je iets in de richting van procestechnologie hebt gestudeerd. Ik krijg trouwens ook 90 cent/km geloof ik bij m'n huidige werk.

Als je serieus bent: metaalbedrijf (verzinken van roosters geloof ik, bij Reuver) wel oppassen want naar ik begrepen heb werkt er veel tuig. :')
Hallon!
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:01:20 #15
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145063061
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:40 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Thielco, als je iets in de richting van procestechnologie hebt gestudeerd. Ik krijg trouwens ook 90 cent/km geloof ik bij m'n huidige werk.

Als je serieus bent: metaalbedrijf (verzinken van roosters geloof ik, bij Reuver) wel oppassen want naar ik begrepen heb werkt er veel tuig. :')
Lijkt me sterk, 90 cent. 19 cent is het wettelijk maximum, belastingvrij. Ze zullen wel 9 cent bedoelen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145063219
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:39 schreef The_Yakuza het volgende:
Wat is doorgaans een 'normale' reactietijd voor bedrijven? Heb 14 dagen geleden een sollicitatiebrief gestuurd naar een bedrijf, maar nog niks gehoord. Verstandig om morgen te bellen?

Ander bedrijf reageerde de volgende dag al (vandaag op gesprek geweest).
Lol, krijg echt letterlijk net mail van het desbetreffende bedrijf dat ik een assessment mag maken. :)

Gesprek voor de derde ronde van een ander traineeship vandaag gehad; volgende week krijg ik uitslag of ik naar de vierde ronde door ben :)
Ging volgens mij wel goed
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:07:32 #17
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_145063358
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:40 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Thielco, als je iets in de richting van procestechnologie hebt gestudeerd. Ik krijg trouwens ook 90 cent/km geloof ik bij m'n huidige werk.

Als je serieus bent: metaalbedrijf (verzinken van roosters geloof ik, bij Reuver) wel oppassen want naar ik begrepen heb werkt er veel tuig. :')
Nahja... openstaan voor 50+ is wel een thumbs up voor Thielco wat mij betreft.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_145064810
Kan morgen beginnen als magazijnmedewerker. 3 dagen proef daarna voor langer als het klikt. :)
pi_145065584
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:07 schreef Dromer het volgende:

[..]

Nahja... openstaan voor 50+ is wel een thumbs up voor Thielco wat mij betreft.
Ja vond ik ook wel, heb ook geen persoonlijke ervaringen met 't werk daar. :) 90 cent/km is het volgens mij toch echt voor mij, moet 't nog eens goed nazoeken obviously. :@ :')
Hallon!
pi_145065879
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, 90 cent. 19 cent is het wettelijk maximum, belastingvrij. Ze zullen wel 9 cent bedoelen.
19 cent is het wettelijk minimum. Alles daarboven wordt belast maar minder dan 19 cent mag je niet geven.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_145065946
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, 90 cent. 19 cent is het wettelijk maximum, belastingvrij. Ze zullen wel 9 cent bedoelen.
Het is vrij veel 90 cent, maar het kan. Ik krijg 33 cent/km. 19 cent belasting vrij en over de overige 14 cent wordt belasting geheven. Dus in dat geval 19 cent belasting vrij en over 71 cent moet je belasting betalen.
pi_145065992
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:59 schreef Klokov het volgende:

[..]

19 cent is het wettelijk minimum. Alles daarboven wordt belast maar minder dan 19 cent mag je niet geven.
Volgens mij is 0 cent het wettelijk minimum en mochten ze toch km-vergoeding geven is de eerste 19 cent belasting vrij.
  dinsdag 30 september 2014 @ 20:10:17 #23
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_145066336
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:53 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja vond ik ook wel, heb ook geen persoonlijke ervaringen met 't werk daar. :) 90 cent/km is het volgens mij toch echt voor mij, moet 't nog eens goed nazoeken obviously. :@ :')
Bij 90 cent de km en 100km op een dag heb je in een maand 100x21x0.9=1890 euro onkostenvergoeding.

Just saying.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_145066409
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:40 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Thielco, als je iets in de richting van procestechnologie hebt gestudeerd. Ik krijg trouwens ook 90 cent/km geloof ik bij m'n huidige werk.

Als je serieus bent: metaalbedrijf (verzinken van roosters geloof ik, bij Reuver) wel oppassen want naar ik begrepen heb werkt er veel tuig. :')
90 cent... Dat zul je wel verkeerd gelezen hebben. :)
pi_145066912
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bij 90 cent de km en 100km op een dag heb je in een maand 100x21x0.9=1890 euro onkostenvergoeding.

Just saying.
Nou ik woon dus verder weg dan ik oorspronkelijk dacht en is idd 19 cent oid. De standaard reiskostenvergoeding. Ik heb m'n haren blond geverfd, vandaar. :@ :')
Hallon!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 09:28:40 #26
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145082501
Zowaar een vacature toegestuurd gekregen. Weliswaar volkomen buiten mijn vakgebied en voor iets dat ik in alle jaren hoogstens een jaar heb gedaan, maar toch. Eens kijken hoe dit verder gaat lopen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145084793
Nou, ik ben weer thuis van de sollicitatie :P

Gesprek ging goed, ze hebben een goed beeld gegeven van de functie en ik heb mijn ervaringen op hun vragen weten toe te passen in mijn antwoorden. Zelf nog vragen aan hen gesteld (Wat maakt het leuk om bij dit bedrijf te werken, wat is leuker ten opzichte van andere bedrijven), dus ik heb het gevoel dat ik sterk in mijn schoenen stond. Begin volgende week hoor ik meer :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_145085025
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:59 schreef Klokov het volgende:
19 cent is het wettelijk minimum. Alles daarboven wordt belast maar minder dan 19 cent mag je niet geven.
Je bent in de war: er is geen wettelijk minimum.
pi_145085137
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:59 schreef Klokov het volgende:

[..]

19 cent is het wettelijk minimum. Alles daarboven wordt belast maar minder dan 19 cent mag je niet geven.
Nee hoor, ik krijg 8 cent :')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_145085940
Nou, mijn recruiter belde net (die was bij het gesprek) en die vond het wat minder gaan dan wanneer we 1 op 1 hadden gepraat. Ik was wat zenuwachtiger (en dat klopt ook), en ik praatte te snel. Ook gebruikte ik teveel bijwoorden. Maandag hoor ik het definitief, dus het wordt nog ongewild erg spannend.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 1 oktober 2014 @ 12:00:02 #31
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_145086366
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:15 schreef Queller het volgende:

[..]

Je bent in de war: er is geen wettelijk minimum.
Klopt en heb inmiddels zoveel verschillende werkgevers gehad (gewoon via uitzendbureau) daar ging het van 8 tot nu 17 cent. Gelukkig mag ik bij mijn nieuwe werkgever (per 1 november) 34 per kilometer rekenen.
pi_145087724
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:00 schreef Bassen het volgende:
Klopt en heb inmiddels zoveel verschillende werkgevers gehad (gewoon via uitzendbureau) daar ging het van 8 tot nu 17 cent. Gelukkig mag ik bij mijn nieuwe werkgever (per 1 november) 34 per kilometer rekenen.
Dat is lekker! Van ¤ 0,34 moet je het goed kunnen doen!
pi_145087766
Ik krijg 19 cent per km en ga op de fiets *O* Ook lekker.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_145087781
Ik ga met OV en krijg alles 100% vergoed :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 1 oktober 2014 @ 12:49:44 #35
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_145088021
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:40 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat is lekker! Van ¤ 0,34 moet je het goed kunnen doen!
Zeker, mijn auto kost me ongeveer ¤ 0,10 per kilometer. (auto zelf heeft geen afschrijving, dus alleen onderhoud)
pi_145093347
Net telefonisch interview gehad.

Door naar de tweede ronde maar met een kanttekening. Ze vroeg net bv waaruit blijkt dat je sales goed kan.Refereerde naar mijn bedrijf/cv, vanaf 0 begonnen, 5 jaar succesvol, blablabla maar dat vond ze te makkelijk, uhhhh oke? Moet goed nadenken wat ik toevoeg aan sales. Verder moest ik vertellen wat de functie inhoud. Tja wat kan je vertellen aan de hand van 1 a4tje. Belangrijkste feedback van de recruiter, wat voeg ik toe als medewerker sales. Dit moet ik straks beantwoorden tegenover de Teamleider/HR medewerker. En de bekende vraag, waarom dit bedrijf? De meeste mensen geven dan toch een standaard verhaal? Wat ken je tenslotte vertellen als je er zelf nog nooit gewerkt hebt.

Qua voorbereid net twee kantjes uitgetypt. Het profiel sluit perfect aan, ze vragen de juiste opleiding, qua eigenschappen komt het ook perfect overeen. Alleen nog een goed voorbeeld geven waaruit blijkt dat ik analytisch sterk ben.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:36:25 #37
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145093493
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:32 schreef stoeltafel het volgende:
Net telefonisch interview gehad.

Door naar de tweede ronde maar met een kanttekening. Ze vroeg net bv waaruit blijkt dat je sales goed kan.Refereerde naar mijn bedrijf/cv, vanaf 0 begonnen, 5 jaar succesvol, blablabla maar dat vond ze te makkelijk, uhhhh oke? Moet goed nadenken wat ik toevoeg aan sales. Verder moest ik vertellen wat de functie inhoud. Tja wat kan je vertellen aan de hand van 1 a4tje. Belangrijkste feedback van de recruiter, wat voeg ik toe als medewerker sales. Dit moet ik straks beantwoorden tegenover de Teamleider/HR medewerker. En de bekende vraag, waarom dit bedrijf? De meeste mensen geven dan toch een standaard verhaal? Wat ken je tenslotte vertellen als je er zelf nog nooit gewerkt hebt.
V: Waarom dit bedrijf?
A: Nou eigenlijk wou ik werken bij [concurrent], maar ja, die had geen vacature. Dus toen jullie maar.

Ik vind het zo'n totaal bezopen vraag. Iedereen solliciteert in eerste instantie om een betaalde baan te hebben en of dat nou bij bedrijf A of bedrijf B is, is totaal irrelevant. Bedrijf A bood toevallig een vacature aan, dus heb je gesolliciteerd.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145093660
Ik wou net zeggen, je solliciteert eerder voor een functie, dan dat je echt gaat voor een specifiek bedrijf.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_145093684
whahahaha die ga ik zeggen. Of dat je ze motivatie willen testen? Uhh check mijn brief van 2 kantjes, mijn C.V., dat ik überhaupt solliciteer zegt toch genoeg over de motivatie. Maar ben dus door wat prima is. Van de 10 brieven, verdeeld over een jaar 6 keer op gesprek geweest alleen telkens een betere kandidaat met werkervaring in het werkveld. Hopelijk gaat het nu beter.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:40 schreef franklop het volgende:
Ik wou net zeggen, je solliciteert eerder voor een functie, dan dat je echt gaat voor een specifiek bedrijf.
Mooi omschreven maar voor mij de komende week nadenken over, wat voeg ik toe als sales medewerker. Profiel is serieus een 99% match met mijn CV/karakter. Nu nog het bedrijf overtuigen :)
pi_145093735
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:40 schreef franklop het volgende:
Ik wou net zeggen, je solliciteert eerder voor een functie, dan dat je echt gaat voor een specifiek bedrijf.
Mjah helemaal als je vanuit werkloosheid solliciteert. Als je al een baan hebt of een open sollicitatie hebt gedaan is het wel een logische vraag.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:55:34 #41
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_145094151
Net even een kort gesprek gehad waar ik momenteel werk. Zie er naar uit dat het ten einde loopt, had ik opzich wel zien aankomen, maar toch jammer.

Gelukkig heb ik per 1 november vast werk en is een maand thuis zitten afgezien van het financiële plaatje qua rust wel lekker. Al is het beroerde timing, zeker nu ik moet verhuizen en met dubbele huur zit verre van ideaal.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:06:17 #42
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145094551
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:41 schreef stoeltafel het volgende:

Profiel is serieus een 99% match met mijn CV/karakter. Nu nog het bedrijf overtuigen :)
Nu maar hopen dat het een eerlijk profiel is en ze geen verborgen eisen hebben, zoals leeftijd en geslacht.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145096771
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:32 schreef stoeltafel het volgende:Wat ken je tenslotte vertellen als je er zelf nog nooit gewerkt hebt.

Qua voorbereid net twee kantjes uitgetypt. Het profiel sluit perfect aan, ze vragen de juiste opleiding, qua eigenschappen komt het ook perfect overeen. Alleen nog een goed voorbeeld geven waaruit blijkt dat ik analytisch sterk ben.
Zou hun visie en zo opzoeken en een verhaaltje verzinnen waarom jij daar enthousiast van bent geworden en ook rekening houden met vragen als "Hoe zou je deze pen(of een ander voorwerp natuurlijk) aan mij verkopen?" :')
pi_145096789
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:40 schreef franklop het volgende:
Ik wou net zeggen, je solliciteert eerder voor een functie, dan dat je echt gaat voor een specifiek bedrijf.
Ligt ook aan het bedrijf ;) heb wel leuke vacatures gezien, maar als ze vragen om vanuit een christelijke grondslag te werken.. Laat dan maar ;)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_145096914
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik krijg 19 cent per km en ga op de fiets *O* Ook lekker.
Hehe ja ik ben ook met de fiets vandaar dat ik niet echt kijk naar reiskostenvergoeding. *O*
Hallon!
pi_145096988
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:42 schreef Alfje het volgende:

[..]

Mjah helemaal als je vanuit werkloosheid solliciteert. Als je al een baan hebt of een open sollicitatie hebt gedaan is het wel een logische vraag.
Nou ik ben vanuit 'n baan weer aan het solliciteren puur omdat ik wat meer zekerheid omtrent uren en wat meer geld per maand wil, maar ja dat gaat me waarschijnlijk ook niet in dank worden afgenomen zo'n soort eerlijkheid. :')
Hallon!
pi_145099027
Weer een afwijzing gehad vandaag voor een baan waar ik zelfs een beetje voor overgekwalificeerd ben.

Beetje frustrerend.

-O-
Copthorne 2.0
pi_145099570
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:55 schreef Bassen het volgende:
Net even een kort gesprek gehad waar ik momenteel werk. Zie er naar uit dat het ten einde loopt, had ik opzich wel zien aankomen, maar toch jammer.

Gelukkig heb ik per 1 november vast werk en is een maand thuis zitten afgezien van het financiële plaatje qua rust wel lekker. Al is het beroerde timing, zeker nu ik moet verhuizen en met dubbele huur zit verre van ideaal.
Ach, zie het positief. Je hebt nu wel genoeg tijd om te verhuizen.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 19:35:12 #49
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_145101990
Ik heb overigens 14 cent per km, totaal circa 90 euro per week. Aan brandstof ben ik wekelijks 'slechts' 40-45 euro kwijt, maar de rest gaat vrijwel op aan onderhoud ... !
pi_145107415
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

V: Waarom dit bedrijf?
A: Nou eigenlijk wou ik werken bij [concurrent], maar ja, die had geen vacature. Dus toen jullie maar.

Ik vind het zo'n totaal bezopen vraag. Iedereen solliciteert in eerste instantie om een betaalde baan te hebben en of dat nou bij bedrijf A of bedrijf B is, is totaal irrelevant. Bedrijf A bood toevallig een vacature aan, dus heb je gesolliciteerd.
Ja dat gaat wel werken :N

Het is echt letterlijk 5 minuten werk, je opent de website, je leest waarin het bedrijf zich onderscheidt of zegt te onderscheiden van de rest van de bedrijven. Je noemt dat punt en dat dat perfect aansluit bij jouw visie en voila, HRMer tevreden. Klaar. Misschien dat ze nog doorvragen waarom dat je visie is maar dat doet bijna geen één HRMer. Ze proberen op een makkelijke manier kaf van koren te scheiden, ook al vind je het beroerd, als je een baan wilt zul je er toch wat energie in moeten steken. En zulke vragen zijn zo standaard dat je dit echt in moet kunnen koppen.
Zo moeilijk is het ook allemaal niet.
pi_145111188
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:43 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ja dat gaat wel werken :N

Het is echt letterlijk 5 minuten werk, je opent de website, je leest waarin het bedrijf zich onderscheidt of zegt te onderscheiden van de rest van de bedrijven. Je noemt dat punt en dat dat perfect aansluit bij jouw visie en voila, HRMer tevreden. Klaar. Misschien dat ze nog doorvragen waarom dat je visie is maar dat doet bijna geen één HRMer. Ze proberen op een makkelijke manier kaf van koren te scheiden, ook al vind je het beroerd, als je een baan wilt zul je er toch wat energie in moeten steken. En zulke vragen zijn zo standaard dat je dit echt in moet kunnen koppen.
Zo moeilijk is het ook allemaal niet.
Nou ja als ik bij 1 bedrijf op gesprek mag komen zal ik gewoon eerlijk zeggen dat het me 'n heel leuk bedrijf met 'n prima sfeer lijkt en dat ik daarom juist voor hen heb gekozen en dan lieg ik niet hoor veel positieve verhalen over die fabriek dus... :P
Hallon!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 23:20:13 #52
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145112564
quote:
12s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:52 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Nou ja als ik bij 1 bedrijf op gesprek mag komen zal ik gewoon eerlijk zeggen dat het me 'n heel leuk bedrijf met 'n prima sfeer lijkt en dat ik daarom juist voor hen heb gekozen en dan lieg ik niet hoor veel positieve verhalen over die fabriek dus... :P
Ik draai het juist om. Ik zeg dat ik op Internet en van mensen geruchten gehoord heb over andere bedrijven, die niet leuk zouden zijn om te werken, maar dat er over hun me nooit iets slechts ter ore is gekomen.

Wat niet wegneemt, dat ik het een idiote vraag blijf vinden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145112692
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik draai het juist om. Ik zeg dat ik op Internet en van mensen geruchten gehoord heb over andere bedrijven, die niet leuk zouden zijn om te werken, maar dat er over hun me nooit iets slechts ter ore is gekomen.

Wat niet wegneemt, dat ik het een idiote vraag blijf vinden.
Dat straalt echt enorme positiviteit uit inderdaad.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 23:22:41 #54
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145112693
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:43 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ja dat gaat wel werken :N

Het is echt letterlijk 5 minuten werk, je opent de website, je leest waarin het bedrijf zich onderscheidt of zegt te onderscheiden van de rest van de bedrijven. Je noemt dat punt en dat dat perfect aansluit bij jouw visie en voila, HRMer tevreden. Klaar. Misschien dat ze nog doorvragen waarom dat je visie is maar dat doet bijna geen één HRMer. Ze proberen op een makkelijke manier kaf van koren te scheiden, ook al vind je het beroerd, als je een baan wilt zul je er toch wat energie in moeten steken. En zulke vragen zijn zo standaard dat je dit echt in moet kunnen koppen.
Zo moeilijk is het ook allemaal niet.
Kom op zeg. Zij weten ook wel dat je gewoon een baan zoekt. Je zegt het ook niet, maar ik zou het zo graag eens zeggen. Maar ik verdom het om te gaan strooplikken door hun eigen propaganda te gaan papagaaien. Meestal draai ik er wel een punt aan.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 1 oktober 2014 @ 23:23:32 #55
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145112730
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:22 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat straalt echt enorme positiviteit uit inderdaad.
Als je het een beetje leuk aankleedt, ja hoor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145112925
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kom op zeg. Zij weten ook wel dat je gewoon een baan zoekt. Je zegt het ook niet, maar ik zou het zo graag eens zeggen. Maar ik verdom het om te gaan strooplikken door hun eigen propaganda te gaan papagaaien. Meestal draai ik er wel een punt aan.
En is het niet 'strooplikken' succesvol? Heb je een leuke baan in je vakgebied?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 23:28:55 #57
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145113012
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:27 schreef the85mc het volgende:

[..]

En is het niet 'strooplikken' succesvol? Heb je een leuke baan in je vakgebied?
Nee. Ik ben boven de 45. Dan word je niet op gesprek gevraagd. Dus ik krijg die vraag nooit. :D
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145113281
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Ik ben boven de 45. Dan word je niet op gesprek gevraagd. Dus ik krijg die vraag nooit. :D
Bullsh*t.
Je komt totaal niet positief over. En bovendien dat 'morele superioriteitsgevoel' van dat je een HRMer niet naar z'n mond gaat praten gaat je echt geen baan opleveren. Daar zit je dan met je moraal op de bank.
pi_145113376
Om ff op die vraag terug tw komen van waarom dit bedrijf.

Wat ik doe, (ga ik er wel van uit dat t een bedrijf is wat je opzich leuk lijkt en waar je ook wat ervaring hebt qua werkgebied)

Probeer t verhaal een beetje zo te verdraaien dat je een leuk/grappig verhaal kunt vertellen uit ervaring bij een vorige werkgever en dan een beetje te sturen op raakvlakken die je ziet bij t bedrijf waar je solliciteert.

Wat ze willen zien vaak is enthousiasme enzo. ;)

Voor mij werkte het in ieder geval. ;)
Do what you love, love what you do!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 23:46:46 #60
296595 foodlover
live and learn
pi_145113788
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

V: Waarom dit bedrijf?
A: Nou eigenlijk wou ik werken bij [concurrent], maar ja, die had geen vacature. Dus toen jullie maar.

Ik vind het zo'n totaal bezopen vraag. Iedereen solliciteert in eerste instantie om een betaalde baan te hebben en of dat nou bij bedrijf A of bedrijf B is, is totaal irrelevant. Bedrijf A bood toevallig een vacature aan, dus heb je gesolliciteerd.
Zo is het maar net, helemaal eens!

Wat een geleuter van zo'n recruiter zeg, hij/zij komt zeker net van de cursus en heeft zelf 0 werkervaring.
pi_145114538
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:46 schreef foodlover het volgende:

[..]

Zo is het maar net, helemaal eens!

Wat een geleuter van zo'n recruiter zeg, hij/zij komt zeker net van de cursus en heeft zelf 0 werkervaring.
Precies, zo'n recruiter kun je als sollicitant mooi even op z'n plek zetten. Wat denken die lui wel niet met hun gevraag? Bovendien, waar heb je recruiters nou eigenlijk voor nodig?

Oh.. wacht..
pi_145116576
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:43 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ja dat gaat wel werken :N

Het is echt letterlijk 5 minuten werk, je opent de website, je leest waarin het bedrijf zich onderscheidt of zegt te onderscheiden van de rest van de bedrijven. Je noemt dat punt en dat dat perfect aansluit bij jouw visie en voila, HRMer tevreden. Klaar. Misschien dat ze nog doorvragen waarom dat je visie is maar dat doet bijna geen één HRMer. Ze proberen op een makkelijke manier kaf van koren te scheiden, ook al vind je het beroerd, als je een baan wilt zul je er toch wat energie in moeten steken. En zulke vragen zijn zo standaard dat je dit echt in moet kunnen koppen.
Zo moeilijk is het ook allemaal niet.
Ik gaf altijd als antwoord ( en dan niet bij detacheerders, die vermeed ik zoveel mogelijk )

Ik ben nu nog in de positie dat ik op dit moment alleen nog hoef te reageren op functies in mijn vakgebied die mij interessant lijken en bij een leuke werkgever zijn. En toevallig hebben jullie een interessante vacature en lijkt het mij leuk om hier te werken.

Dat vonden ze toch altijd een mooi antwoord.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 08:10:10 #63
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_145116659
Mijn ervaring met de recruiter was totaal anders, erg leuke vrouw. Stelde ook vragen waar je serieus op kon antwoorden en ook antwoorden waar je je enthousiasme in kwijt kon. Kreeg het alleen wel benauwd toen ze na de vraag "waarom spreekt deze functie je zo aan en waarom ben jij hier geschikt voor" zei, ik heb nog geen duidelijk beeld. Toen nog eens een poging gedaan waarop de manager zei dat hij dat beeld wel had. (uiteindelijk de baan gekregen)
pi_145117905
-

[ Bericht 100% gewijzigd door The_Eskimo op 02-10-2014 09:36:39 ]
Bewoner van de Fokpool
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:42:22 #65
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_145118010
Ben wel benieuwd naar wat daar stond.
pi_145118469
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:10 schreef the85mc het volgende:

[..]

Precies, zo'n recruiter kun je als sollicitant mooi even op z'n plek zetten. Wat denken die lui wel niet met hun gevraag? Bovendien, waar heb je recruiters nou eigenlijk voor nodig?

Oh.. wacht..
Ach, als je ergens binnen komt dan weten ze het vaak al na 1 min. Is toch een kwestie of je in het team hebt. Verder praat je wat over je CV en hoe je als persoon bent.

Las gisteren nog een goede vraag die je kan stellen aan de manager/hr medewerker, waarom vindt jij het zo leuk om bij dit bedrijf te werken? Goed input die kan gebruiken.

Kreeg de laatste tijd ook vaak, hoe zouden vrienden/collega's jou omschrijven? Wat zeggen jullie? Bij mij was het, open, gedreven, toegankelijk, werkt enthousiasmerend.

Sommige bedrijven blijven wel raar hoor. Vorige week een bedrijf gemaild of ze mogelijk zien met mijn CV. Werd direct gebeld en ze klonken erg positief. Kreeg een leuke vacature door gestuurd, binnen twee uur motivatiebrief gemaild en vervolgens niks meer gehoord.... Logisch
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:39:19 #67
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145119181
Dit is een functie bij Tempo Team:

quote:
Dit is een HBO startersfunctie

Functie-eisen:

-Opleiding:HBO werk- en denkniveau.
-Ervaring:Minimaal 2 jaar werkervaring op een klantgerichte, administratieve afdeling
zoals Sales back office. Ervaring in de schoenen- /textielbranche (met A merken) is een pré.

Dus ze zoeken een schoolverlater met minimaal (!) twee jaar werkervaring _O-
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145120210
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:11 schreef ButcherPete het volgende:

[..]

Zou hun visie en zo opzoeken en een verhaaltje verzinnen waarom jij daar enthousiast van bent geworden en ook rekening houden met vragen als "Hoe zou je deze pen(of een ander voorwerp natuurlijk) aan mij verkopen?" :')
brrrrrrt exact DAT bij misco (amstelveen) gehad.
zo'n BS want ik kwam voor een IT gerelateerde sales functie.
Enthousiast over een pen zal ik niet worden
pi_145120449
Hebben jullie ook wel eens gesprekken, waarbij je het idee krijgt dat ze je al niet willen hebben voordat je nog maar plaatsneemt?

Ik had laatst echt 2 hele zure teamleiders tegenover me van een callcenter... Terwijl ik mijn jas ophing hoorde ik opeens "waarom wil jij hier werken? :{" !!! :') Het hele gesprek ging ook echt door op die toon. Na 3 vragen heb ik maar gevraagd of ik zelf ook wat vragen mocht stellen, daar leken ze nogal geïrriteerd door. Een sollicitatiegesprek moet toch geen kruisverhoor worden?

Ze leken ook totaal niet geïnteresseerd in mijn antwoorden. Ook had ik even mee mogen luisteren met een medewerkster, maar toen ik hier naar refereerde zeiden ze dat dat helemaal niet klopte wat ik had gezien, zo werken ze normaal niet. WTF? Waarom laat je me dan met zo iemand meeluisteren?!

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:18 schreef marcosta het volgende:

[..]

brrrrrrt exact DAT bij misco (amstelveen) gehad.
zo'n BS want ik kwam voor een IT gerelateerde sales functie.
Enthousiast over een pen zal ik niet worden
Het doel van die vraag is ook meer dat je je gaat richten op waar de klant specifiek naar op zoek is. Misschien wil deze graag een pen die met rode inkt schrijft? Linkshandig? Enz..
Zelf ben ik ook niet zo fan van dit soort vragen, maar ik ben dan ook totaal geen verkoper. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door ButcherPete op 02-10-2014 11:39:25 ]
pi_145121722
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 08:10 schreef Bassen het volgende:
Mijn ervaring met de recruiter was totaal anders, erg leuke vrouw. Stelde ook vragen waar je serieus op kon antwoorden en ook antwoorden waar je je enthousiasme in kwijt kon. Kreeg het alleen wel benauwd toen ze na de vraag "waarom spreekt deze functie je zo aan en waarom ben jij hier geschikt voor" zei, ik heb nog geen duidelijk beeld. Toen nog eens een poging gedaan waarop de manager zei dat hij dat beeld wel had. (uiteindelijk de baan gekregen)
Het is sowieso ook erg afhankelijk van wie je voor je krijgt. Ik heb persoonlijk alles meegemaakt van met een kater thuis komen tot op een roze wolk thuis komen en alles ertussenin.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:53:44 #71
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_145126635
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:06 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Ach, als je ergens binnen komt dan weten ze het vaak al na 1 min. Is toch een kwestie of je in het team hebt. Verder praat je wat over je CV en hoe je als persoon bent.

Las gisteren nog een goede vraag die je kan stellen aan de manager/hr medewerker, waarom vindt jij het zo leuk om bij dit bedrijf te werken? Goed input die kan gebruiken.

Kreeg de laatste tijd ook vaak, hoe zouden vrienden/collega's jou omschrijven? Wat zeggen jullie? Bij mij was het, open, gedreven, toegankelijk, werkt enthousiasmerend.

Sommige bedrijven blijven wel raar hoor. Vorige week een bedrijf gemaild of ze mogelijk zien met mijn CV. Werd direct gebeld en ze klonken erg positief. Kreeg een leuke vacature door gestuurd, binnen twee uur motivatiebrief gemaild en vervolgens niks meer gehoord.... Logisch
Meende ooit eens ergens gelezen te hebben dat je bij de politie wou werken en bezig was met de selectie voor defensie. Dat is helaas niks geworden? Of verwar ik jou nou met iemand anders?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 17:24:24 #72
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_145131157
Nou, ik ben door een W&S-bureau bij twee vacatures voorgesteld.
Eentje wil ik HEEL graag en de ander eigenlijk niet (was meer om te zien of mijn CV een beetje interessant is voor partijen)...je raadt het al, die tweede wil mij heel graag zien voor een kennismakingsgesprek. Hopelijk krijg ik ook een uitnodiging voor de eerste, want in gedachte vier ik daar al mijn 25-jarige ambtsjubileum.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_145133305
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:26 schreef ButcherPete het volgende:
Hebben jullie ook wel eens gesprekken, waarbij je het idee krijgt dat ze je al niet willen hebben voordat je nog maar plaatsneemt?

Ik had laatst echt 2 hele zure teamleiders tegenover me van een callcenter... Terwijl ik mijn jas ophing hoorde ik opeens "waarom wil jij hier werken? :{" !!! :') Het hele gesprek ging ook echt door op die toon. Na 3 vragen heb ik maar gevraagd of ik zelf ook wat vragen mocht stellen, daar leken ze nogal geïrriteerd door. Een sollicitatiegesprek moet toch geen kruisverhoor worden?

Ze leken ook totaal niet geïnteresseerd in mijn antwoorden. Ook had ik even mee mogen luisteren met een medewerkster, maar toen ik hier naar refereerde zeiden ze dat dat helemaal niet klopte wat ik had gezien, zo werken ze normaal niet. WTF? Waarom laat je me dan met zo iemand meeluisteren?!

[..]

Het doel van die vraag is ook meer dat je je gaat richten op waar de klant specifiek naar op zoek is. Misschien wil deze graag een pen die met rode inkt schrijft? Linkshandig? Enz..
Zelf ben ik ook niet zo fan van dit soort vragen, maar ik ben dan ook totaal geen verkoper. ;)
Yep, een paar keer. Het ergste vond ik bij een gemeente. Ik was blijkbaar de laatste die kwam en ik vermoed dat de keus al gemaakt was. Ik kreeg geen koffie of thee en binnen 30 minuten stond ik al buiten. En had 30 minuten lang naar 3 heel boos kijkende mensen gekeken, volgens mij wilde ze naar huis. Het was al 17:00 uur toen ik kwam, maar dan moeten ze me ook niet om 17:00 uitnodigen

[ Bericht 0% gewijzigd door zweefbij op 02-10-2014 19:41:52 ]
pi_145135871
Balen man. Ik heb erg mijn best gedaan op mijn cv en ik schrijf altijd een heldere motivatiebrief. Ik heb meer dan een jaar in het buitenland gewoond en nog steeds ontvang ik dezelfde standaard afwijzingsmails als twee jaar geleden.

Ik vrees dat het nog steeds lastig is om werk te vinden op een notariskantoor. Hebben jullie ideeën voor functies met een master Notarieel recht? Ik zoek nu vooral op kandidaat-notaris en juridisch medewerker. Ik wil mijn zoekgebied graag uitbreiden.
Copthorne 2.0
pi_145152987
Hi,

Ik heb er waarschijnlijk 1 die op de openings-titel gaat slaan;

Ik kreeg gister een e-mail van een werkgever dat deze mijn cv zeer interessant vond met het verzoek of ik met spoed een uitgebreide cv met motivatiebrief kon opsturen.

Goed dat heb ik dus gedaan en net kreeg ik een e-mail van dezelfde persoon met hoe ik aan zijn e-mail kom ? :?

Wat een rare situatie* weer

* Of mijn geboortedatum is het probleem en hij heeft een vreemde manier van afwijzen..
pi_145153126
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 12:56 schreef allsystemshalt het volgende:
Hi,

Ik heb er waarschijnlijk 1 die op de openings-titel gaat slaan;

Ik kreeg gister een e-mail van een werkgever dat deze mijn cv zeer interessant vond met het verzoek of ik met spoed een uitgebreide cv met motivatiebrief kon opsturen.

Goed dat heb ik dus gedaan en net kreeg ik een e-mail van dezelfde persoon met hoe ik aan zijn e-mail kom ? :?

Wat een rare situatie* weer

* Of mijn geboortedatum is het probleem en hij heeft een vreemde manier van afwijzen..
Dan kun je die persoon toch zijn e-mail van gister sturen met de vraag wat er precies aan de hand is?
Copthorne 2.0
pi_145153197
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:01 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Dan kun je die persoon toch zijn e-mail van gister sturen met de vraag wat er precies aan de hand is?
Ik vermoed dat het trekken aan een dood paard is..
pi_145153256
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:04 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het trekken aan een dood paard is..
Waarschijnlijk wel, maar vraag even om opheldering.
Copthorne 2.0
pi_145153375
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:06 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, maar vraag even om opheldering.
Heb ik al gedaan nog geen reactie (dus zoveel spoed zal er wel niet zijn..).
pi_145154132
Net online assessment gemaakt, maar 3-4 domme fouten gemaakt |:(

Denk over het algemeen verder wel redelijk goed :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:57:37 #81
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145159484
Zie je wel? Ik hoef niet eens na te bellen. Vanochtend gesolliciteerd op passende functie (niveau, ervaring, competenties), vanmiddag afwijzing omdat ik 'niet het gewenste profiel heb' :') WTF?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145160979
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zie je wel? Ik hoef niet eens na te bellen. Vanochtend gesolliciteerd op passende functie (niveau, ervaring, competenties), vanmiddag afwijzing omdat ik 'niet het gewenste profiel heb' :') WTF?
Dat is erg snel.

Ik heb gister ook weer een afwijzing ontvangen, weliswaar van een sollicitatie van twee weken geleden.

Ik wil zo snel mogelijk werk vinden. Hebben mensen misschien tips waar ik op kan zoeken met een master Notarieel recht? Kandidaat-notaris is nog steeds erg moeilijk, maar ik sta ook op voor een (juridisch) ondersteunende functie in binnen- of buitenland.
Copthorne 2.0
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 18:37:28 #83
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145162064
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:56 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Dat is erg snel.

Oh nee hoor. Gebeurt me minstens één keer per week. Dat heb je als je geboortedatum voor 1985 ligt. Die staat bovenin je cv, dus daar zijn ze heel snel met lezen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145163067
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:56 schreef Copthorne het volgende:
Dat is erg snel.

Ik heb gister ook weer een afwijzing ontvangen, weliswaar van een sollicitatie van twee weken geleden.

Ik wil zo snel mogelijk werk vinden. Hebben mensen misschien tips waar ik op kan zoeken met een master Notarieel recht? Kandidaat-notaris is nog steeds erg moeilijk, maar ik sta ook op voor een (juridisch) ondersteunende functie in binnen- of buitenland.
Is dit iets. Ik weet niet of het bij jou in de buurt is.
http://www.triplaw.nl/carriere/junior-kandidaat-notaris
https://www.werkenbijdelo(...)orporate-177326.html
http://www.juristopmaat.nl/
http://www.gemeentebanen.nl/vacatures?distance=5&branch=5186

[ Bericht 9% gewijzigd door zweefbij op 03-10-2014 19:14:39 ]
pi_145171858
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 19:39 schreef ManianMan het volgende:
Kan morgen beginnen als magazijnmedewerker. 3 dagen proef daarna voor langer als het klikt. :)
Het was dus tijdelijk werk voor 3 dagen en dat is mij verzwegen. Ik ben teleurgesteld om zo gedemotiveerd te worden. Normaal cancel ik tijdelijk werk omdat je er niks aan hebt. Je kunt je cv wel volproppen daarmee maar dan lijk je een jobhopper. Verdomme ben pissed. Ik krijg wel wat geld maar dat is toch alweer zo weg aan vaste lasten.
pi_145172412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 17:56 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Dat is erg snel.

Ik heb gister ook weer een afwijzing ontvangen, weliswaar van een sollicitatie van twee weken geleden.

Ik wil zo snel mogelijk werk vinden. Hebben mensen misschien tips waar ik op kan zoeken met een master Notarieel recht? Kandidaat-notaris is nog steeds erg moeilijk, maar ik sta ook op voor een (juridisch) ondersteunende functie in binnen- of buitenland.
Tomatenplukkers zoeken ze altijd wel. Handen uit de mouwen!
pi_145181113
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 22:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tomatenplukkers zoeken ze altijd wel. Handen uit de mouwen!
yep, alleen vergeet je even iets. Die willen het liefst Oost-Europeanen die ze het Oost-Europese loon kunnen betalen. Of 15 jarige die nog voor 3 cent en een kauwgumbal komen werken.
pi_145181248
Dat schijntje dat Polen hier verdienen is een godsvermogen in Polenland.
pi_145181292
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:43 schreef zweefbij het volgende:

[..]

yep, alleen vergeet je even iets. Die willen het liefst Oost-Europeanen die ze het Oost-Europese loon kunnen betalen. Of 15 jarige die nog voor 3 cent en een kauwgumbal komen werken.
Ach, dat is een dooddoenertje van werklozen om niet "onder" hun zogenaamde niveau te moeten werken, echter geen waarheid.
pi_145181405
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 10:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ach, dat is een dooddoenertje van werklozen om niet "onder" hun zogenaamde niveau te moeten werken, echter geen waarheid.
Dit antwoord is een dooddoenertje van werkenden die geen flauw idee hebben hoe het is om in deze tijd te moeten solliciteren.
pi_145181583
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:02 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dit antwoord is een dooddoenertje van werkenden die geen flauw idee hebben hoe het is om in deze tijd te moeten solliciteren.
Onzin. Tomatenplukkers hier werken niet met Poolse contracten. In NL ook gewoon met ABU contracten. Dus die smoesjes gaan niet op. Zeg dan gewoon dat dat werk te zwaar en te simpel voor je is en dat je liever een uitkering trekt.
pi_145181639
Ga ergens anders trollen joh.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:16:26 #93
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145181652
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Onzin. Tomatenplukkers hier werken niet met Poolse contracten. In NL ook gewoon met ABU contracten. Dus die smoesjes gaan niet op. Zeg dan gewoon dat dat werk te zwaar en te simpel voor je is en dat je liever een uitkering trekt.
Jij gelooft daadwerkelijk dat Polen en zo net zoveel centjes beuren als Nederlanders? En in het verlengde daarvan geloof jij serieus dat je als Nederlander van boven de 16 aan de slag komt bij een tomatenkweker?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145181656
Daar lijkt ie sowieso wel aardig mee bezig te zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_145181692
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij gelooft daadwerkelijk dat Polen en zo net zoveel centjes beuren als Nederlanders? En in het verlengde daarvan geloof jij serieus dat je als Nederlander van boven de 16 aan de slag komt bij een tomatenkweker?
Dat geloof ik niet alleen, dat weet ik zeker aangezien ik veel kwekers en dus de contracten ken.

Een NL-er komt aan de slag. Probleem is alleen dat ze meer zeuren en koffie drinken dan plukken.

Er werken zeker wel Nederlanders, maar die hebben een andere instelling en attitude dan de arrogante uitkeringstrekkers die claimen op niveau te willen werken.
pi_145181781
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet alleen, dat weet ik zeker aangezien ik veel kwekers en dus de contracten ken.

Een NL-er komt aan de slag. Probleem is alleen dat ze meer zeuren en koffie drinken dan plukken.

Er werken zeker wel Nederlanders, maar die hebben een andere instelling en attitude dan de arrogante uitkeringstrekkers die claimen op niveau te willen werken.
Over arrogante uitkeringstrekkers gesproken: ik wil volgende week uit eten van jouw belastingcenten dus graag een beetje doorwerken.
pi_145181864
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:23 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Over arrogante uitkeringstrekkers gesproken: ik wil volgende week uit eten van jouw belastingcenten dus graag een beetje doorwerken.
Veel plezier hoor bij de Febo :') maar niet meer zo mauwen dat werk vinden zo moeilijk is.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:28:13 #98
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_145181865
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet alleen, dat weet ik zeker aangezien ik veel kwekers en dus de contracten ken.

Een NL-er komt aan de slag. Probleem is alleen dat ze meer zeuren en koffie drinken dan plukken.

Er werken zeker wel Nederlanders, maar die hebben een andere instelling en attitude dan de arrogante uitkeringstrekkers die claimen op niveau te willen werken.
Welhaast kinderachtig simplisme, dit. Het aantal werklozen overstijgt het aantal beschikbare banen meer dan vijfmaal, mensen boven 45-50 jaar vallen veelal buiten de boot, en zo zijn er meer zaken die de werkelijkheid van de huidige arbeidsmarkt vormen.
pi_145181899
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:28 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Welhaast kinderachtig simplisme, dit. Het aantal werklozen overstijgt het aantal beschikbare banen meer dan vijfmaal, mensen boven 45-50 jaar vallen veelal buiten de boot, en zo zijn er meer zaken die de werkelijkheid van de huidige arbeidsmarkt vormen.
Er zijn vacatures zat. Als die allemaal opgevuld zijn, dan past jouw gezeur. Eerder niet.

Om nog maar even te zwijgen over hele volksstammen MOE-landers.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:32:13 #100
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_145181929
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn vacatures zat. Als die allemaal opgevuld zijn, dan past jouw gezeur. Eerder niet.
Heb je ook een bron?
pi_145181953
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:32 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Heb je ook een bron?
Er zijn geen vacatures? :')

MOE-landers komen, zoeken en binnen 2 dagen aan het werk. Nu jij weer.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:36:32 #102
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_145182002
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn geen vacatures? :')

MOE-landers komen, zoeken en binnen 2 dagen aan het werk. Nu jij weer.
Geen bron dus. Zie nu overigens pas je username; weer 10 minuten van mijn leven verspild.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:38:17 #103
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_145182042
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Onzin. Tomatenplukkers hier werken niet met Poolse contracten. In NL ook gewoon met ABU contracten. Dus die smoesjes gaan niet op. Zeg dan gewoon dat dat werk te zwaar en te simpel voor je is en dat je liever een uitkering trekt.
Ah, wat schattig, je gelooft nog in sprookjes. O+

Neem maar van mij aan dat die werkgevers echt niet het minimumloon willen betalen. Het is niet de enige sector waar ze het liefst zo min mogelijk uitgeven aan personeel.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_145182056
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:36 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Geen bron dus. Zie nu overigens pas je username; weer 10 minuten van mijn leven verspild.
Gast :')

Kijk gewoon eens op vacaturesites. Vacatures genoeg. Kijk eens hoeveel MOE-landers er in NL, B en D werken. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Uitkeringstrekkers hebben toch tijd genoeg.
pi_145182072
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:38 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ah, wat schattig, je gelooft nog in sprookjes. O+

Neem maar van mij aan dat die werkgevers echt niet het minimumloon willen betalen. Het is niet de enige sector waar ze het liefst zo min mogelijk uitgeven aan personeel.
Onzin. Gewoon ff lezen, dan had je gezien dat ik de contracten ken.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:39:37 #106
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_145182073
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn geen vacatures? :')

MOE-landers komen, zoeken en binnen 2 dagen aan het werk. Nu jij weer.
Dat laatste klopt. Maar dat is omdat ze fors minder verdienen dat Nederlanders.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_145182080
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet alleen, dat weet ik zeker aangezien ik veel kwekers en dus de contracten ken.

Een NL-er komt aan de slag. Probleem is alleen dat ze meer zeuren en koffie drinken dan plukken.

Er werken zeker wel Nederlanders, maar die hebben een andere instelling en attitude dan de arrogante uitkeringstrekkers die claimen op niveau te willen werken.
Tuurlijk komt een NL-er aan de slag. Probleem is alleen dat er soms wel erg veel tijd overheen gaat, wat een tijd van financiële onzekerheid is en dus van stress. Ik ken persoonlijk wel mensen die in mijn zoekperiode steeds riepen dat je zo een baan hebt en vervolgens zelf in die zure realiteit terecht kwamen. Waarop ik zoiets had van weet je nog? Toen je zei dat je zo aan bak zou komen?

Natuurlijk moet je soms je mentaliteit onder de loep nemen, maar ik denk niet dat dat op ook maar iemand hier van toepassing is. Wat dat betreft is een spiegel wel op zijn plaats, want je zou ook kunnen komen met de vacatures waarop de regulars hier kunnen solliciteren, liefst ook nog realistisch volgens UWV-normen.
pi_145182101
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:39 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat laatste klopt. Maar dat is omdat ze fors minder verdienen dat Nederlanders.
Onzin.
pi_145182102
Een troll in je topic. Schattig.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:41:28 #110
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_145182107
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gast :')

Kijk gewoon eens op vacaturesites. Vacatures genoeg. Kijk eens hoeveel MOE-landers er in NL, B en D werken. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Uitkeringstrekkers hebben toch tijd genoeg.
_O- Vacatures genoeg _O-

Bekend met het fenomeen "spookvacatures" ?

Toen ik nog werkloos was had ik daar wel zoveel last van. Vacatures die niets meer waren dan aanvulling van een portfolio van een uzb. Of heel veel dezelfde vacatures.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:43:27 #111
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_145182134
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Onzin.
Nee. Noem mij een transportbedrijf waar de MOE-landers net zoveel verdienen als de Nederlanders. En vertel mij dan waarom zij liever MOE-landers hebben dan Nederlanders en waarom ze die via schimmige constructies in dienst hebben.
Die schimmige constructies zijn namelijk niet nodig als jij MOE-landers gewoon CAO-loon geeft.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_145182138
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:40 schreef Daboman het volgende:

[..]

Tuurlijk komt een NL-er aan de slag. Probleem is alleen dat er soms wel erg veel tijd overheen gaat, wat een tijd van financiële onzekerheid is en dus van stress. Ik ken persoonlijk wel mensen die in mijn zoekperiode steeds riepen dat je zo een baan hebt en vervolgens zelf in die zure realiteit terecht kwamen. Waarop ik zoiets had van weet je nog? Toen je zei dat je zo aan bak zou komen?

Natuurlijk moet je soms je mentaliteit onder de loep nemen, maar ik denk niet dat dat op ook maar iemand hier van toepassing is. Wat dat betreft is een spiegel wel op zijn plaats, want je zou ook kunnen komen met de vacatures waarop de regulars hier kunnen solliciteren, liefst ook nog realistisch volgens UWV-normen.
Het ligt grotendeels aan de eisen die iemand stelt. Iemand met een weinig of minder gevraagde specialisatie komt zwaaiende met de UWV-normen niet ver.

Ik kan nog wel een tuinman gebruiken, maar daar zullen de meesten zich te goed voor voelen.
pi_145182145
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:41 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

_O- Vacatures genoeg _O-

Bekend met het fenomeen "spookvacatures" ?

Toen ik nog werkloos was had ik daar wel zoveel last van. Vacatures die niets meer waren dan aanvulling van een portfolio van een uzb. Of heel veel dezelfde vacatures.
Ik zie vooral veel mensen die zeuren dat er geen banen zijn maar dan in provincies wonen en weigeren te verkassen naar plekken waar werk genoeg is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:44:05 #114
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_145182150
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Een troll in je topic. Schattig.
Ik zal hem even voeren, hij heeft blijkbaar honger. :Y)
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_145182158
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:43 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Nee. Noem mij een transportbedrijf waar de MOE-landers net zoveel verdienen als de Nederlanders. En vertel mij dan waarom zij liever MOE-landers hebben dan Nederlanders en waarom ze die via schimmige constructies in dienst hebben.
Die schimmige constructies zijn namelijk niet nodig als jij MOE-landers gewoon CAO-loon geeft.
Kun je lezen? Ja? Dan zag je dat ik het over kwekers had. :')

Een NL-er verdient bij een Roemeens transportbedrijf hetzelfde als een Roemeen. Een Roemeen bij een NL transportbedrijf evenveel als een NL.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:45:09 #116
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_145182165
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het ligt grotendeels aan de eisen die iemand stelt. Iemand met een weinig of minder gevraagde specialisatie komt zwaaiende met de UWV-normen niet ver.

Ik kan nog wel een tuinman gebruiken, maar daar zullen de meesten zich te goed voor voelen.
Nah, ik ben eerder bang dat ze er niet van rond kunnen komen. Tenzij jij natuurlijk een dusdanige tuin hebt dat iemand er een fulltime baan aan heeft.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_145182169
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:28 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Welhaast kinderachtig simplisme, dit. Het aantal werklozen overstijgt het aantal beschikbare banen meer dan vijfmaal, mensen boven 45-50 jaar vallen veelal buiten de boot, en zo zijn er meer zaken die de werkelijkheid van de huidige arbeidsmarkt vormen.
Als je gemotiveerd bent en fysiek in orde dan heb je zo een baan. Weliswaar niet het leukste werk en de leukste werktijden of een vast contract maar het werk is er echt.
pi_145182177
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:41 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

_O- Vacatures genoeg _O-

Bekend met het fenomeen "spookvacatures" ?

Toen ik nog werkloos was had ik daar wel zoveel last van. Vacatures die niets meer waren dan aanvulling van een portfolio van een uzb. Of heel veel dezelfde vacatures.
Het zullen allemaal spookvacatures zijn ja. :')
pi_145182191
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zie vooral veel mensen die zeuren dat er geen banen zijn maar dan in provincies wonen en weigeren te verkassen naar plekken waar werk genoeg is.
Dit.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:47:33 #120
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_145182222
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zie vooral veel mensen die zeuren dat er geen banen zijn maar dan in provincies wonen en weigeren te verkassen naar plekken waar werk genoeg is.
Dat snap ik op zich wel. Verhuizen is niet gratis en los daarvan heb je natuurlijk ook je sociale leven ergens. Ik heb wel in een andere regio gezeten, maar daar werd ik gillend gek.

Maar vier jaar geleden heb ik als uitzendwerk ook aan de andere kant van het land gewerkt als internationaal chauffeur. Evengoed was dat 600 km woon/werk verkeer per week en daar kreeg ik maar liefst 6 euro voor. Dus dan kost je dat best een hoop geld en dat moet je dan maar net kunnen missen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_145182223
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:45 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Nah, ik ben eerder bang dat ze er niet van rond kunnen komen. Tenzij jij natuurlijk een dusdanige tuin hebt dat iemand er een fulltime baan aan heeft.
Nee, maar een hele zaterdag ben je er wel zoet mee als je door werkt. Voor doordeweeks zijn er kwekers zat die verlegen zitten om personeel.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:48:44 #122
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_145182249
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kun je lezen? Ja? Dan zag je dat ik het over kwekers had. :')

Een NL-er verdient bij een Roemeens transportbedrijf hetzelfde als een Roemeen. Een Roemeen bij een NL transportbedrijf evenveel als een NL.
Dat eerste klopt, dat tweede niet. Het zou wel moeten, maar in de praktijk weet men de mazen in de wet haarfijn te vinden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_145182254
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zie vooral veel mensen die zeuren dat er geen banen zijn maar dan in provincies wonen en weigeren te verkassen naar plekken waar werk genoeg is.
Verkassen hoeft nog niet eens, vroeger opstaan kan al veel doen. Uit deze regio rijden iedere ochtend vele busjes met bouwvakkers/monteurs etc naar het westen om daar aan het werk te gaan.
pi_145182270
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Verkassen hoeft nog niet eens, vroeger opstaan kan al veel doen. Uit deze regio rijden iedere ochtend vele busjes met bouwvakkers/monteurs etc naar het westen om daar aan het werk te gaan.
Sterker nog ik zie in Amsterdam regelmatig stratenmakers uit Emmen en omgeving.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:49:55 #125
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_145182279
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het zullen allemaal spookvacatures zijn ja. :')
Welnee, niet allemaal. Maar er zijn ook niet zoveel vacatures als het lijkt. En leeftijd is ook een ding, sommigen vonden mij destijds te oud. Ik was 36. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_145182303
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:47 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat snap ik op zich wel. Verhuizen is niet gratis en los daarvan heb je natuurlijk ook je sociale leven ergens. Ik heb wel in een andere regio gezeten, maar daar werd ik gillend gek.

Maar vier jaar geleden heb ik als uitzendwerk ook aan de andere kant van het land gewerkt als internationaal chauffeur. Evengoed was dat 600 km woon/werk verkeer per week en daar kreeg ik maar liefst 6 euro voor. Dus dan kost je dat best een hoop geld en dat moet je dan maar net kunnen missen.
Reiskosten niet vergoed door de werkgever zijn belasting aftrekbaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_145182306
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:48 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat eerste klopt, dat tweede niet. Het zou wel moeten, maar in de praktijk weet men de mazen in de wet haarfijn te vinden.
Mazen die NL-ers ook kunnen vinden. Als jij voor een Roemeense transportfirma werkt, krijg jij echt geen NL salaris.

Ook kon je dit van mijlenver aan zien te komen. Reële verdiencapaciteit van een chauffeur is simpelweg lager dan wat men in NL gewend was.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:51:29 #128
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_145182328
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Sterker nog ik zie in Amsterdam regelmatig stratenmakers uit Emmen en omgeving.
Bizar eigenlijk, ik kom in mijn werk juist weer veel bouwvakkers uit het westen tegen. 8)7
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:52:18 #129
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_145182350
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Reiskosten niet vergoed door de werkgever zijn belasting aftrekbaar.
Ook als je met de auto gaat? :{ Ik weet niet beter dan dat dat alleen voor het OV geldt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_145182353
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Sterker nog ik zie in Amsterdam regelmatig stratenmakers uit Emmen en omgeving.
Verbaast me niks. Toch zullen zat Amsterdammers beweren echt geen werk te kunnen vinden...
pi_145182395
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:49 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Welnee, niet allemaal. Maar er zijn ook niet zoveel vacatures als het lijkt. En leeftijd is ook een ding, sommigen vonden mij destijds te oud. Ik was 36. :')
Die staan er vast tussen, maar wat je zegt: niet allemaal. En als internationaal chauffeur met salaris eisen uit de goede, oude en Nederlandse tijd, zul je je ergens anders op moeten richten.
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:54:15 #132
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_145182403
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mazen die NL-ers ook kunnen vinden. Als jij voor een Roemeense transportfirma werkt, krijg jij echt geen NL salaris.

Ook kon je dit van mijlenver aan zien te komen. Reële verdiencapaciteit van een chauffeur is simpelweg lager dan wat men in NL gewend was.
Ja, dat klopt. Het probleem is dat de NL chauffeur het gewoon allemaal liet gebeuren. En nu hebben ze wat dat betreft wel een probleem. Hun lonen gaan niet snel omhoog en hun banen staan op de tocht.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_145182411
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:52 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ook als je met de auto gaat? :{ Ik weet niet beter dan dat dat alleen voor het OV geldt.
Ja maar dat valt in praktijk meestal wel tegen, volgens mij kom je daar met de gemiddelde auto niet uit de kosten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:56:16 #134
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_145182452
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die staan er vast tussen, maar wat je zegt: niet allemaal. En als internationaal chauffeur met salaris eisen uit de goede, oude en Nederlandse tijd, zul je je ergens anders op moeten richten.
Dat laatste ben ik zeker met je eens. Als chauffeur zul je je moeten specialiseren, wil je nog internationaal rijden. Of je moet nationaal gaan rijden, daar is nog best werk in.
En ik zal niet ontkennen dat er chauffeurs zijn die daar hun neus voor ophalen. Die chauffeurs zitten dan ook thuis.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:56:57 #135
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_145182468
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja maar dat valt in praktijk meestal wel tegen, volgens mij kom je daar met de gemiddelde auto niet uit de kosten.
Dat kwam ik met die 6 euro ook niet. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_145182475
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:54 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Het probleem is dat de NL chauffeur het gewoon allemaal liet gebeuren. En nu hebben ze wat dat betreft wel een probleem. Hun lonen gaan niet snel omhoog en hun banen staan op de tocht.
Dat dus. Als je dan als chauffeur je blijft richten op dat werk, blijft vragen om een salaris dat niemand meer betaalt en vooral 'zeurt' over Polen.. Tja... Beter dealen met de facts en je op iets anders richten denk ik dan. :)
pi_145182486
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:56 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat kwam ik met die 6 euro ook niet. :')
Reiskosten met OV zijn volgens mij wel volkomen aftrekbaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 4 oktober 2014 @ 11:58:14 #138
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_145182496
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Onzin. Tomatenplukkers hier werken niet met Poolse contracten. In NL ook gewoon met ABU contracten. Dus die smoesjes gaan niet op. Zeg dan gewoon dat dat werk te zwaar en te simpel voor je is en dat je liever een uitkering trekt.
Ik zal teamleider Hans even bellen dat er per ongeluk weer internet op de computer op de sociale werkplaats zit.
Hallon!
pi_145182509
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat dus. Als je dan als chauffeur je blijft richten op dat werk, blijft vragen om een salaris dat niemand meer betaalt en vooral 'zeurt' over Polen.. Tja... Beter dealen met de facts en je op iets anders richten denk ik dan. :)
Polen doen ook vooral werk op laagste niveau (klus werkzaamheden uitgezonderd), overigens is het niveau van de poolse klussers nogal verschillend, er zitten hele goede bij, maar ook hele bakken prutsers.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_145182550
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:56 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik zeker met je eens. Als chauffeur zul je je moeten specialiseren, wil je nog internationaal rijden. Of je moet nationaal gaan rijden, daar is nog best werk in.
En ik zal niet ontkennen dat er chauffeurs zijn die daar hun neus voor ophalen. Die chauffeurs zitten dan ook thuis.
Dat is dus zo ongeveer mijn punt. Niet meegaan met de tijd, blijven zeuren en de neus op blijven halen. Terwijl er zeker wel werk is, alleen misschien niet het werk waar iemand van droomde.

In de toekomst zal het moeten bijstellen van eisen alleen maar meer toe gaan nemen. Iemand die dan per se x-netto wil, binnen zijn voorkeursvakgebied en binnen een straal van 15 km van Schubbekutveen, zal dan vaker naast banen grijpen.
pi_145182620
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Polen doen ook vooral werk op laagste niveau (klus werkzaamheden uitgezonderd), overigens is het niveau van de poolse klussers nogal verschillend, er zitten hele goede bij, maar ook hele bakken prutsers.
Dat geldt voor alle nationaliteiten en veel meer werk.

En werk op het laagste niveau is vaak wat toekomst vaster dan werk daar net boven. Simpel administratief werk is eenvoudiger te automatiseren dan een straat aanleggen, een dakkapel plaatsen of aardbeien plukken.
pi_145182668
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat geldt voor alle nationaliteiten en veel meer werk.

En werk op het laagste niveau is vaak wat toekomst vaster dan werk daar net boven. Simpel administratief werk is eenvoudiger te automatiseren dan een straat aanleggen, een dakkapel plaatsen of aardbeien plukken.
Klopt, ik ben na mijn Havo ook van school gedropped, mijn vader nam me mee de bouw in, keihard werken voor weinig geld, hij gaf me toen wijze les: en zei, wil je dit je hele leven doen? Nee? Dan zou ik maar heel hard gaan leren, ik heb toen uiteindelijk een jaar lang mijn hele salaris naar particuliere opleidingen gebracht en er toch goed uitgekomen, het gaat er maar om of je bereid bent te investeren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 5 oktober 2014 @ 09:58:19 #143
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_145208268
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gast :')

Kijk gewoon eens op vacaturesites. Vacatures genoeg. Kijk eens hoeveel MOE-landers er in NL, B en D werken. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Uitkeringstrekkers hebben toch tijd genoeg.
Er zijn ook vacatures genoeg! Alleen zijn er nog meer mensen die er naar zoeken waardoor je van die 100+ reacties krijgt op 1 vacature en dan maakt het erg lastig.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 11:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zie vooral veel mensen die zeuren dat er geen banen zijn maar dan in provincies wonen en weigeren te verkassen naar plekken waar werk genoeg is.
Snap ik heel goed, het kost eerst bakken met geld om te verhuizen als dat uberhaupt al mogelijk is (als je een koophuis hebt dat je nu niet kwijt raakt) en daarna krijg je bij de meeste bedrijven een aantal keer een tijdelijk contract en dan kun je weer weg en dan zit je daar weer met hetzelfde probleem.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_145208726
Overigens valt me op dat heel veel winkels weer vacatures aan het raam hebben hangen. Wellicht interessant voor de zoekers.
  zondag 5 oktober 2014 @ 10:40:22 #145
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145208985
quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 10:22 schreef 99.999 het volgende:
Overigens valt me op dat heel veel winkels weer vacatures aan het raam hebben hangen. Wellicht interessant voor de zoekers.
Dat viel me gisteren in de stad ook op.

"Ben je 17 tot 19 jaar en zoek je een tijdelijke bijbaan...?"

"Scholier en op zoek naar een bijverdienste?"

"Wij hebben ruimte voor een tijdelijk, part-time medewerker (8 uur per week). Ideaal voor een scholier of student."

Niet echt realistisch dus om daar binnen te stappen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145209188
Denk dat jij gezien je karakter ook geen erg geslaagde winkelmedewerker zal zijn.

Overigens zag ik die leeftijdsdingen eer niet bij staan hier.
  zondag 5 oktober 2014 @ 11:18:27 #147
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_145209707
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat geldt voor alle nationaliteiten en veel meer werk.

En werk op het laagste niveau is vaak wat toekomst vaster dan werk daar net boven. Simpel administratief werk is eenvoudiger te automatiseren dan een straat aanleggen, een dakkapel plaatsen of aardbeien plukken.
Nou....

quote:
1s.gif Op zondag 5 oktober 2014 10:22 schreef 99.999 het volgende:
Overigens valt me op dat heel veel winkels weer vacatures aan het raam hebben hangen. Wellicht interessant voor de zoekers.
Ik zie het hier ook wel, maar meestal staat er achter: " tussen 16 en 20 jaar. "
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 5 oktober 2014 @ 14:36:46 #148
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_145215703
Ik vind dat die hele discussie over Polen vs "luie" Nederlanders niet in dit topic thuishoort...laten we 't houden bij hoe je zo snel mogelijk weer nieuw werk vindt.
Hallon!
pi_145215925
quote:
7s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:36 schreef BlueMage het volgende:
Ik vind dat die hele discussie over Polen vs "luie" Nederlanders niet in dit topic thuishoort...laten we 't houden bij hoe je zo snel mogelijk weer nieuw werk vindt.
Je hebt gelijk. Geen moeite en energie meer in het reageren op figuren die het leuk vinden om werkzoekende even te vertellen dat het toch vooral de schuld van de werkzoekende is dat die nog niet werkt.
pi_145217968
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 14:42 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Geen moeite en energie meer in het reageren op figuren die het leuk vinden om werkzoekende even te vertellen dat het toch vooral de schuld van de werkzoekende is dat die nog niet werkt.
bij een deel van de werkzoekende ligt het ook gewoon aan de werkzoekenden. Een ander groot deel is wel serieus bezig, maar dat verandert het beeld van de werkzoekende helaas niet.
Als ik hoor hoe sommige mensen het solliciteren (schrijven en gesprekken) aanvliegen vind ik het niet heel raar dat een ander 'beter in het profiel past'
pi_145218374
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:42 schreef Holenbeer het volgende:

Als ik hoor hoe sommige mensen het solliciteren (schrijven en gesprekken) aanvliegen vind ik het niet heel raar dat een ander 'beter in het profiel past'
Hier in dit topic of vanuit je eigen ervaring?
Dan ben ik natuurlijk wel benieuwd naar voorbeelden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_145219069
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hier in dit topic of vanuit je eigen ervaring?
Dan ben ik natuurlijk wel benieuwd naar voorbeelden.
beide, maar ik lees dit topic niet regelmatig genoeg om er ook namen en rugnummers bij te noemen.

Maar als ik hoor dat mensen meerdere brieven per dag versturen, kan ik mij prima voorstellen dat een brief te algemeen is om indruk te maken op een werkgever. Een goede brief kost nou eenmaal tijd om te maken. Die tijd ga je er ook niet insteken als je je er al bij voorbaat bij neerlegt dat je afgewezen wordt.

Tevens ken ik ze ook die tegendraads doen omdat het bijvoorbeeld gebruikelijk is op een sollicitatiegesprek een pak + das te dragen wat niet hun ding is. Vervolgens proberen ze de eer aan zichzelf te houden door te schreeuwen dat je voor zo'n werkgever niet wilt werken. Jezelf zijn, principes hebben en eerlijk zijn is prima, maar bij iets als een sollicitatiegesprek is het niet altijd handig. Kan je beter wat meelullen met je gesprekspartner. Je kan beter zelf een werkgever weigeren dan dat zij dat voor jou doen.

Zo zijn er voldoende voorbeelden dat je beter je mening niet kan ventileren wanneer je ergens anders over denkt dan volop in discussie gaan, alleen lijkt niet iedereen dat te begrijpen. Ik vind het dan begrijpelijk dat een werkgever naar de volgende sollicitant stapt, hij heeft toch keuze voldoende.
pi_145219492
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:15 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

beide, maar ik lees dit topic niet regelmatig genoeg om er ook namen en rugnummers bij te noemen.

Maar als ik hoor dat mensen meerdere brieven per dag versturen, kan ik mij prima voorstellen dat een brief te algemeen is om indruk te maken op een werkgever. Een goede brief kost nou eenmaal tijd om te maken. Die tijd ga je er ook niet insteken als je je er al bij voorbaat bij neerlegt dat je afgewezen wordt.

Tevens ken ik ze ook die tegendraads doen omdat het bijvoorbeeld gebruikelijk is op een sollicitatiegesprek een pak + das te dragen wat niet hun ding is. Vervolgens proberen ze de eer aan zichzelf te houden door te schreeuwen dat je voor zo'n werkgever niet wilt werken. Jezelf zijn, principes hebben en eerlijk zijn is prima, maar bij iets als een sollicitatiegesprek is het niet altijd handig. Kan je beter wat meelullen met je gesprekspartner. Je kan beter zelf een werkgever weigeren dan dat zij dat voor jou doen.

Zo zijn er voldoende voorbeelden dat je beter je mening niet kan ventileren wanneer je ergens anders over denkt dan volop in discussie gaan, alleen lijkt niet iedereen dat te begrijpen. Ik vind het dan begrijpelijk dat een werkgever naar de volgende sollicitant stapt, hij heeft toch keuze voldoende.
Eens, al heb ik bij sommige werkgevers het idee dat een brief een klein gedeelte is waarop men geselecteerd wordt.
Maar misschien heb ik het mis.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 5 oktober 2014 @ 16:27:36 #154
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_145219554
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 15:42 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

bij een deel van de werkzoekende ligt het ook gewoon aan de werkzoekenden. Een ander groot deel is wel serieus bezig, maar dat verandert het beeld van de werkzoekende helaas niet.
Als ik hoor hoe sommige mensen het solliciteren (schrijven en gesprekken) aanvliegen vind ik het niet heel raar dat een ander 'beter in het profiel past'
Ja ik zit in die discussie ook in het midden want ik weet uit ervaring dat er idd mensen zijn die zich te goed voelen om zoiets als tomaten plukken te gaan doen en dan liever maar 'n gat op hun cv hebben want ze zijn eigenlijk hoger opgeleid en etc etc, maar ik weet ook dat de constructies die gebruikt worden om Polen (en andere Oostblokkers) hier te laten werken op z'n minst schimmig genoemd kunnen worden...

Dat over meerdere brieven per dag, vaak wil 'n werkcoach van de gemeente die ook niet echt verder nadenkt over de zaken dat je 5 sollicitaties per dag verricht, tsja dan krijg je onzinbrieven zoals "ja ik moest van me uitkering maar weer is soliciteren!!!!!" :') niet dat ik het daarmee goedpraat maar ik kan me er iets bij voorstellen.
Hallon!
pi_145219904
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Eens, al heb ik bij sommige werkgevers het idee dat een brief een klein gedeelte is waarop men geselecteerd wordt.
Maar misschien heb ik het mis.
Een brief is 1 van de factoren die bepalend is, dus kan je beter zorgen dat het goed is. Zolang je met je cv of opleiding niet bij de top hoort (wat voor de meeste mensen geldt), kan een brief de sollicitatie maken of breken. Het is zonde wanneer je afgewezen wordt op iets als inzet en tijd (wat een brief schrijven is).
Aan de andere kant, een goede brief camoufleert niet een slecht cv. Cv heb ik ook regelmatig aangepast aan het type bedrijf waarvoor ik solliciteerde.

Zelfde met je linkedin en facebook account, het hoeft niet aangepast te worden, maar wees je wel bewust dat dit meetelt in een indruk dat een bedrijf van je heeft en reken er maar op dat ze je opzoeken. Kan je wel principieel doen dat Facebook privé is en iets voor na werktijd, maar als jij je daar als een josti gedraagt, telt het wel mee voor de indruk dat een bedrijf van jou heeft. Zorg dan op z'n minst dat je de privacyinstellingen goed zet.
pi_145220033
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:37 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Een brief is 1 van de factoren die bepalend is, dus kan je beter zorgen dat het goed is. Zolang je met je cv of opleiding niet bij de top hoort (wat voor de meeste mensen geldt), kan een brief de sollicitatie maken of breken. Het is zonde wanneer je afgewezen wordt op iets als inzet en tijd (wat een brief schrijven is).
Aan de andere kant, een goede brief camoufleert niet een slecht cv. Cv heb ik ook regelmatig aangepast aan het type bedrijf waarvoor ik solliciteerde.

Zelfde met je linkedin en facebook account, het hoeft niet aangepast te worden, maar wees je wel bewust dat dit meetelt in een indruk dat een bedrijf van je heeft en reken er maar op dat ze je opzoeken. Kan je wel principieel doen dat Facebook privé is en iets voor na werktijd, maar als jij je daar als een josti gedraagt, telt het wel mee voor de indruk dat een bedrijf van jou heeft. Zorg dan op z'n minst dat je de privacyinstellingen goed zet.
Inderdaad, goed punt.
Gelukkig heb ik mijn fb dichtgetimmerd.
LinkedIn staat niets meer op dan relevant is voor eventueel een potentiële werkgever.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_145220059
quote:
7s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:27 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja ik zit in die discussie ook in het midden want ik weet uit ervaring dat er idd mensen zijn die zich te goed voelen om zoiets als tomaten plukken te gaan doen en dan liever maar 'n gat op hun cv hebben want ze zijn eigenlijk hoger opgeleid en etc etc, maar ik weet ook dat de constructies die gebruikt worden om Polen (en andere Oostblokkers) hier te laten werken op z'n minst schimmig genoemd kunnen worden...

Wat is er precies schimmig aan een ABU-contract cf de ABU cao?

Ok, het zou ook niet mijn droombaan zijn en met het salaris kun je niet een VINEX-hut financieren en drie keer per jaar op vakantie, maar schimmig.... :?

Dat vind ik nu echt weer zoiets wat veel (vast niet iedereen) werklozen zich wijsmaken om voor zichzelf en naar buiten toe alvast te kunnen verdedigen dat die banen sowieso al geen optie zijn.
pi_145220161
quote:
7s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:27 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja ik zit in die discussie ook in het midden want ik weet uit ervaring dat er idd mensen zijn die zich te goed voelen om zoiets als tomaten plukken te gaan doen en dan liever maar 'n gat op hun cv hebben want ze zijn eigenlijk hoger opgeleid en etc etc, maar ik weet ook dat de constructies die gebruikt worden om Polen (en andere Oostblokkers) hier te laten werken op z'n minst schimmig genoemd kunnen worden...

Dat over meerdere brieven per dag, vaak wil 'n werkcoach van de gemeente die ook niet echt verder nadenkt over de zaken dat je 5 sollicitaties per dag verricht, tsja dan krijg je onzinbrieven zoals "ja ik moest van me uitkering maar weer is soliciteren!!!!!" :') niet dat ik het daarmee goedpraat maar ik kan me er iets bij voorstellen.
wat een pruts werkcoach is dat dan. Toen ik in de ww zat had ik 4 sollicitatieactiviteiten per 4 weken, dat was ook een wassen neus en het andere uiterste.
Ik geloof er niet in dat je 5 goede en serieuze brieven kan schrijven per dag. Tussen het moment van het vinden van een vacature, het achtergrond info zoeken van het bedrijf, een foutloze (!) brief te schrijven dat matcht bij organisatie en functie en je cv aan te passen voor die functie zit al zoveel uur, dat je hoogstens 1 goede brief per dag kan schrijven. Dit is wel ervaring voor sollicitaties op hbo/wo niveau, maar ik verwacht niet dat het op mbo niveau veel anders is.
  zondag 5 oktober 2014 @ 16:47:38 #159
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_145220314
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat is er precies schimmig aan een ABU-contract cf de ABU cao?

Ok, het zou ook niet mijn droombaan zijn en met het salaris kun je niet een VINEX-hut financieren en drie keer per jaar op vakantie, maar schimmig.... :?

Dat vind ik nu echt weer zoiets wat veel (vast niet iedereen) werklozen zich wijsmaken om voor zichzelf en naar buiten toe alvast te kunnen verdedigen dat die banen sowieso al geen optie zijn.
Schattig wel dat jij denkt dat die Polen niet via 'n constructie via 'n Pools uitzendbureau hier werken tegen minder dan minimumloon. O+ Maar goed dit is dus echt 'n discussie die in dit topic niet thuishoort, begin er gewoon je eigen topic over.
Hallon!
pi_145220410
Schaars aanbod van vacatures, klotezooi. Bijna een week lang niet gezocht, dacht dat er een hoop bijgekomen zouden zijn, maar valt tegen helaas. Welke sites gebruiken jullie? Zoek zelf op nationale vacaturebank, indeed en Monsterboard.
pi_145220428
quote:
10s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:47 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Schattig wel dat jij denkt dat die Polen niet via 'n constructie via 'n Pools uitzendbureau hier werken tegen minder dan minimumloon. O+ Maar goed dit is dus echt 'n discussie die in dit topic niet thuishoort, begin er gewoon je eigen topic over.
Vallen Poolse uitzendbureaus dan ook al onder de ABU CAO :?

Ik ken veel kwekers en de contracten. Nederlandse uitzendbureaus, Nederlandse CAO, Nederlands loon. :W

Altijd weer dat geneuzel om dan te kunnen verdedigen dat simpel werk geen optie is. :')
pi_145220820
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vallen Poolse uitzendbureaus dan ook al onder de ABU CAO :?

Ik ken veel kwekers en de contracten. Nederlandse uitzendbureaus, Nederlandse CAO, Nederlands loon. :W

Altijd weer dat geneuzel om dan te kunnen verdedigen dat simpel werk geen optie is. :')
en niet meer dan terecht. Voor die bedragen kan je beter thuis op de bank zitten en halve dagen zoeken naar iets beters. Probeer naast zo'n klotebaan maar eens serieus te solliciteren.
  zondag 5 oktober 2014 @ 17:00:22 #163
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_145220870
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:59 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

en niet meer dan terecht. Voor die bedragen kan je beter thuis op de bank zitten en halve dagen zoeken naar iets beters. Probeer naast zo'n klotebaan maar eens serieus te solliciteren.
Lukt mij toch vrij aardig, maar de klotebaan werd ook langzaam minder klote moet ik zeggen. :@
Hallon!
pi_145220899
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:59 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

en niet meer dan terecht. Voor die bedragen kan je beter thuis op de bank zitten en halve dagen zoeken naar iets beters. Probeer naast zo'n klotebaan maar eens serieus te solliciteren.
Indien je in de WW zit, valt daar iets voor te zeggen. Indien je in de bijstand zit, niet.
pi_145233132
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:49 schreef LUFC het volgende:
Schaars aanbod van vacatures, klotezooi. Bijna een week lang niet gezocht, dacht dat er een hoop bijgekomen zouden zijn, maar valt tegen helaas. Welke sites gebruiken jullie? Zoek zelf op nationale vacaturebank, indeed en Monsterboard.
Op Jobbird.com nog 2 vacatures gevonden :) Hopelijk komt er nu een beetje schot in de zaak. Zou mooi zijn als ik in november weer kan beginnen.
pi_145248985
Copthorne 2.0
  Redactie Frontpage maandag 6 oktober 2014 @ 15:39:16 #167
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_145256124
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:49 schreef LUFC het volgende:
Schaars aanbod van vacatures, klotezooi. Bijna een week lang niet gezocht, dacht dat er een hoop bijgekomen zouden zijn, maar valt tegen helaas. Welke sites gebruiken jullie? Zoek zelf op nationale vacaturebank, indeed en Monsterboard.
Nationalecacaturebank is echt een ramp tegenwoordig trouwens, driekwart van de vacatures is een stage :{
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:57:33 #168
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145256820
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:39 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nationalecacaturebank is echt een ramp tegenwoordig trouwens, driekwart van de vacatures is een stage :{
Ik haal er toch meer passende vacatures af dan van Monsterboard.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145263031
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik haal er toch meer passende vacatures af dan van Monsterboard.
Monsterboard staat sowieso veel crap op.
pi_145331235
Ik heb een vraag. Ik heb hier een vacature, waarbij ze vragen om het volgende op te sturen: cijferlijsten (o.a. universiteit en VWO).

Ik kan aan die cijferlijsten niet zo snel komen (ik heb geen scanner en mijn middelbare school-diploma moet ik even opzoeken). Zou het denken jullie veel uitmaken als ik mijn sollicitatie verstuur zonder deze cijferlijsten? Boeiend wat ik op de middelbare school voor Latijn had, toch?
Copthorne 2.0
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:28:30 #171
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_145331921
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:11 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb een vraag. Ik heb hier een vacature, waarbij ze vragen om het volgende op te sturen: cijferlijsten (o.a. universiteit en VWO).

Ik kan aan die cijferlijsten niet zo snel komen (ik heb geen scanner en mijn middelbare school-diploma moet ik even opzoeken). Zou het denken jullie veel uitmaken als ik mijn sollicitatie verstuur zonder deze cijferlijsten? Boeiend wat ik op de middelbare school voor Latijn had, toch?
Kun je doen, maar die CL's willen ze natuurlijk wel ontvangen. Je stuurt dus eigenlijk een onvolledige sollicitatie en veel bedrijven gooien dan direct de rest in de prullenbak
.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 21:00:37 #172
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145343937
Zowaar. 17 oktober, eerste gesprek bij een bedrijf.

Maar eerst 14 oktober naar een 'evaluatiegesprek' bij UWV. Gaat wel een half uur duren! Zal me een evaluatie worden.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145344066
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:28 schreef Yankee het volgende:

[..]

Kun je doen, maar die CL's willen ze natuurlijk wel ontvangen. Je stuurt dus eigenlijk een onvolledige sollicitatie en veel bedrijven gooien dan direct de rest in de prullenbak
Jammer. Ik heb het toch verstuurd zonder die cijferlijsten, maar ik verwacht er niet veel van.
Copthorne 2.0
  woensdag 8 oktober 2014 @ 21:05:04 #174
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145344153
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:03 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Jammer. Ik heb het toch verstuurd zonder die cijferlijsten, maar ik verwacht er niet veel van.
Je kunt natuurlijk altijd in je brief iets zetten, dat je cijferlijsten nog bij je ouders op zolder liggen, maar dat je ze bij een eventueel gesprek natuurlijk kunt meebrengen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145350374
weet iemand over de mogelijkheden voor baantjes alleen tijdens de vakantties? herfstvakantie, kerstvakantie, etc.
ik ben op zoek naar tijdelijke baantjes waar je alleen de [gehele] vakantie hoeft te werken.. uzb misschien maar zijn er ook andere mogelijkhede?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 23:51:34 #176
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_145351884
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:11 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb een vraag. Ik heb hier een vacature, waarbij ze vragen om het volgende op te sturen: cijferlijsten (o.a. universiteit en VWO).

Ik kan aan die cijferlijsten niet zo snel komen (ik heb geen scanner en mijn middelbare school-diploma moet ik even opzoeken). Zou het denken jullie veel uitmaken als ik mijn sollicitatie verstuur zonder deze cijferlijsten? Boeiend wat ik op de middelbare school voor Latijn had, toch?
Even contact opnemen met 't bedrijf en het probleem uitleggen. :)
Hallon!
  donderdag 9 oktober 2014 @ 08:36:46 #177
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_145354627
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zowaar. 17 oktober, eerste gesprek bij een bedrijf.

Maar eerst 14 oktober naar een 'evaluatiegesprek' bij UWV. Gaat wel een half uur duren! Zal me een evaluatie worden.
Ja, dat is inclusief de wachttijd, met andere woorden dat gesprek duurt hooguit 10 minuten.
pi_145388611
was ik weer.
om 1 uur een gesprek, heb er zin an!
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:39:05 #179
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145389821
Dit geeft ook zo'n motivatie:

quote:
Beste,



Hartelijk dank voor uw reactie op onze openstaande vacature. Omdat wij een zeer groot aantal reacties hebben ontvangen heeft het wat langer geduurd voordat we iedereen een antwoord terug konden sturen.

We moeten u tot onze spijt meedelen dat u helaas niet tot de kandidaten behoort, die voor een sollicitatiegesprek zijn uitgenodigd.

Wij stellen de belangstelling die u voor ons bedrijf heeft getoond zeer op prijs en wensen u veel succes bij eventuele verdere sollicitaties.

Niet de moeite nemen de mail te personaliseren, niet de moeite nemen een reden te geven, niet eens vermelden om welke vacature het gaat.... Ik word daar zo moe van.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:49:49 #180
286575 Roces18
Chef de party
pi_145398314
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit geeft ook zo'n motivatie:
[..]
Niet de moeite nemen de mail te personaliseren, niet de moeite nemen een reden te geven, niet eens vermelden om welke vacature het gaat.... Ik word daar zo moe van.
Ach, die ontvang ik ook met regelmaat. Er waren gewoon anderen die beter aansloten bij hun wensen, zo denk ik dan altijd maar. Maar heb zelf meer moeite met het vinden van banen dan normale reacties terugkrijgen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_145452942
Omdat ik geen werk kon vinden op mijn niveau (universitair rechten), heb ik een jaar customer service werk gedaan in het buitenland. Dat vond ik na een jaar behoorlijk saai. Ik ben nu in Nederland om wat beters te vinden, maar vooralsnog zijn er weinig vacatures en van de bedrijven waar ik heb gereageerd krijg ik tot nu toe alleen maar de standaard afwijzingen zoals Lord_Vetinari hierboven heeft gepost.

Ik ben anderhalve maand op zoek naar werk en ik wil weer aan de slag!

Hebben jullie tips voor banen in binnen- en buitenland waar men veel zoekt? Het hoeft geen baan op universitair niveau te zijn, maar voor iets beters dan customer service sta ik op het moment heel erg open.
Copthorne 2.0
  zondag 12 oktober 2014 @ 13:25:28 #182
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_145453071
Hoorde afgelopen werkweek dat mijn deeltijd baan bij de gemeente per 1 januari zal stoppen helaas. Ik heb er dan daar 13,5 veelal plezierige maanden gewerkt. Wat betreft mijn 2e deeltijd baan (PostNL :+) kan ik waarschijnlijk wél een contractverlenging verwachten, maar denk dat het sowieso niet onverstandig is aanvullend WW aan te vragen. Tijd om m'n CV bij te werken en het netwerk op LinkedIn eens aan te spreken.
  maandag 13 oktober 2014 @ 09:28:51 #183
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145483251
quote:
Wij zoeken kandidaten met ruime ervaring in de customer service. Het is een zeer grote pré wanneer je op de hoogte bent van de wetgeving en normering rondom ISO 9001/14001, Arbo, ADR, schadepreventie en milieuwetgeving.

Voor deze customer service is het een eis dat je beschikt over een afgeronde MBO opleiding. Verder ben je communicatief zeer vaardig in de Engelse en Nederlandse taal, ben je collegiaal, accuraat en zorgvuldig. Je handelt doeltreffend en informeert en registreert alles nauwkeurig. Je kunt afwegingen maken en hierin commerciële belangen afwegen.
quote:
Salarisindicatie: 2000 bruto per maand
:X
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 13 oktober 2014 @ 09:31:20 #184
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_145483294
Ik wijs juist die flikkers op linkedin af...iedere week een uitnodiging of de vraag of ik interesse heb in de door hun uitgezochte functies. Soms zijn ze zo brutaal dat ze naar mijn werkgever bellen en dat ik dan via de receptie te horen krijg "een oud klasgenoot staat te wachten aan de andere kant van de lijn" en dan neem ik op is het een flikker of biatch die mij werk probeert aan te smeren
Er staan twee Engelse soldaten onder een boom, zegt de ene tegen de ander:
"We are under attack"
pi_145483553
quote:
11s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]


[..]

:X
Voor een MBO-functie is dat toch redelijk?
  maandag 13 oktober 2014 @ 09:48:43 #186
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145483649
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor een MBO-functie is dat toch redelijk?
quote:
Het is een zeer grote pré wanneer je op de hoogte bent van de wetgeving en normering rondom ISO 9001/14001, Arbo, ADR, schadepreventie en milieuwetgeving.
Dat is geen MBO meer, hoor. En ik ken de werkgever (DHL). Dit betekent dat je in die functie alles mag gaan doen wat met deze zaken te maken heeft. Om aan te geven: Op onze site hadden we een medewerker die enkel en alleen bezig was met ISO. Voltijd.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145484012
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 09:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]


[..]

Dat is geen MBO meer, hoor. En ik ken de werkgever (DHL). Dit betekent dat je in die functie alles mag gaan doen wat met deze zaken te maken heeft. Om aan te geven: Op onze site hadden we een medewerker die enkel en alleen bezig was met ISO. Voltijd.
Heb eens even gekeken via Google en zie dat het vaker voorkomt: deze zaken i.c.m. MBO. Salarisindicaties zo tussen de 2k en 2.3k bruto per maand.

DHL ken ik wel, maar niet qua arbeidsvoorwaarden e.d.
  maandag 13 oktober 2014 @ 10:08:55 #188
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145484029
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 10:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb eens even gekeken via Google en zie dat het vaker voorkomt: deze zaken i.c.m. MBO. Salarisindicaties zo tussen de 2k en 2.3k bruto per maand.
DHL ken ik wel, maar niet qua arbeidsvoorwaarden e.d.
Hou dat zo... ;)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145484081
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 10:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hou dat zo... ;)
Hehe, bedacht me net nog: sommige bedrijven geven mij zonder ze goed te kennen al een gevoel dat je daar als werknemer niet moet zijn. DHL is er zo eentje.

Bij ons zouden ze voor zo'n functie HBO vermelden overigens. MBO zetten ze vrijwel nergens meer neer.
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:24:10 #190
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_145485795
Wie weet banen of bedrijven waar veel jonge mensen (20-ers of begin 30-ers) werken?
Het liefst van mbo4/hbo niveau.

Ben het werken tussen de huismoeders waar ik niets mee heb zat.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:31:05 #191
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_145485983
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:24 schreef dikkedaniel het volgende:
Wie weet banen of bedrijven waar veel jonge mensen (20-ers of begin 30-ers) werken?
Het liefst van mbo4/hbo niveau.

Ben het werken tussen de huismoeders waar ik niets mee heb zat.
wat is je achtergrond/opleiding?
  maandag 13 oktober 2014 @ 11:32:47 #192
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_145486042
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:31 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

wat is je achtergrond/opleiding?
Hbo Rechten. Als ik eens (tijdelijk) werk vind is het bij de (semi) overheid waar ik net 24 de aller allerjongste ben en de enige zonder kids.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_145486478
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:32 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
Hbo Rechten. Als ik eens (tijdelijk) werk vind is het bij de (semi) overheid waar ik net 24 de aller allerjongste ben en de enige zonder kids.
Ik heb überhaupt moeite met het vinden van werk (universitair rechten). Ik wil gewoon weer iets te doen hebben en het liefst iets beters dan customer service. Heb je misschien tips waar ik met rechten makkelijk werk kan vinden (en krijgen)?
Copthorne 2.0
pi_145490727
Hoe bepaal je een richtsalaris voor je nieuwe job? Ik heb wel wat bedragen in mijn hoofd wat ik zou willen, maar geen idee of het ook maar in de buurt komt van wat ik zou kunnen krijgen (positief-negatief). Heb 2,5 jaar werkervaring (WO-niveau en heb erg veel trainingen gehad) en wil gaan werken bij een consultant die veel adviesopdrachten en projectleiderdetachering voor overheden doet.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 13 oktober 2014 @ 14:02:38 #195
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_145490765
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:47 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik heb überhaupt moeite met het vinden van werk (universitair rechten). Ik wil gewoon weer iets te doen hebben en het liefst iets beters dan customer service. Heb je misschien tips waar ik met rechten makkelijk werk kan vinden (en krijgen)?
Heb op het moment ook geen werk meer. Met HBO Rechten zijn de opties natuurlijk nog beperkter dan wanneer je WO hebt.

Ik ben iets meer dan een jaar geleden afgestudeerd en mijn werkervaring bestaat uit IND en UWV (beiden halfjaar contract). Maar bij de (semi) overheid zit je dus vaak tussen de oudjes.
Wel kwam ik vrij snel na het zoeken hier aan de bak (als je niet te kieskeurig bent). Maar dit is natuurlijk niet echt waarvoor je rechten hebt gestudeerd.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  maandag 13 oktober 2014 @ 14:02:41 #196
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_145490769
> Beste Leon,
>
> Als collega's in de arbeidsmarktsector informeer ik je graag over mijn achtergrond en over het MVO-project dat ik dit jaar ga oppakken.
>
> Ik werk nu 15 jaar als coach, trainer en project manager en heb meer dan 4000 mensen richting een nieuwe stap in hun carrière begeleid. Ik doe dat dagelijks met veel plezier, waarbij ik bovenal het doel heb dat mensen duurzaam een baan weten te vinden die bij hen past. Ik werk als freelancer onder de noemer "Mercedonius". De website hiervan biedt alle informatie.
>
> Elk jaar pak ik een idee op om zowel de markt als mijzelf uit te dagen. Dit jaar bied ik 5 x kosteloos de training "Solliciteren met Impact" aan. Deze 1-daagse training zal 5 x worden aangeboden in één week, waarbij steeds 50 deelnemers kunnen participeren. Dat wil dus zeggen dat er voor 250 werkzoekenden een mogelijkheid is om gratis kennis op te doen om succesvol de arbeidsmarkt te benaderen. Gezien het tempo van de training is HBO of WO werk- denk denkniveau vereist.
>
> De 5 trainingsdagen zijn 3, 4, 5, 6 en 7 november. Deze trainingen worden gegeven bij Seats2Meet Strijp-S in Eindhoven, die de theaterzaal hiervoor gratis ter beschikking stelt. Een geste die past bij het MVO-karakter van deze marathon-sessie. De enige kosten zijn de kosten voor koffie, thee en een volledige verzorgde lunch en bedraagt in totaal Euro 7,50.
>
> Bijgaand tref je een brochure in PDF (voor email) en in JPG (voor social media). Aanmelden kan via de website van Mercedonius: www.mercedonius.nl
>
> Ik stuur deze informatie zodat je deze kan delen met kandidaten van jouw bureau of met werkzoekenden uit jouw omgeving. Hierdoor kunnen we samen hopelijk in korte tijd het verschil maken voor 250 werkzoekenden.
>
> Mocht je vragen hebben. Aarzel dan niet mij te bellen.
>
> Een vriendelijke groet,
>
>
>
> M E R C E D O N I U S
>
> Alexander Steegh
>

Hallo Fokkerts,

deze mailing kreeg ik binnen.
Dat wilde ik graag met jullie delen.
Kom je uit de Regio eindhoven, is het wellicht zinvol om aan te melden.

Succes met de solli's
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  maandag 13 oktober 2014 @ 14:06:35 #197
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145490902
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 13 oktober 2014 @ 14:25:21 #198
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145491619
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 14:02 schreef Nerdmans het volgende:
> Beste Leon,
>
> Als collega's in de arbeidsmarktsector informeer ik je graag over mijn achtergrond en over het MVO-project dat ik dit jaar ga oppakken.
>
> Ik werk nu 15 jaar als coach, trainer en project manager en heb meer dan 4000 mensen richting een nieuwe stap in hun carrière begeleid. Ik doe dat dagelijks met veel plezier, waarbij ik bovenal het doel heb dat mensen duurzaam een baan weten te vinden die bij hen past. Ik werk als freelancer onder de noemer "Mercedonius". De website hiervan biedt alle informatie.
>
> Elk jaar pak ik een idee op om zowel de markt als mijzelf uit te dagen. Dit jaar bied ik 5 x kosteloos de training "Solliciteren met Impact" aan. Deze 1-daagse training zal 5 x worden aangeboden in één week, waarbij steeds 50 deelnemers kunnen participeren. Dat wil dus zeggen dat er voor 250 werkzoekenden een mogelijkheid is om gratis kennis op te doen om succesvol de arbeidsmarkt te benaderen. Gezien het tempo van de training is HBO of WO werk- denk denkniveau vereist.
>
> De 5 trainingsdagen zijn 3, 4, 5, 6 en 7 november. Deze trainingen worden gegeven bij Seats2Meet Strijp-S in Eindhoven, die de theaterzaal hiervoor gratis ter beschikking stelt. Een geste die past bij het MVO-karakter van deze marathon-sessie. De enige kosten zijn de kosten voor koffie, thee en een volledige verzorgde lunch en bedraagt in totaal Euro 7,50.
>
> Bijgaand tref je een brochure in PDF (voor email) en in JPG (voor social media). Aanmelden kan via de website van Mercedonius: www.mercedonius.nl
>
> Ik stuur deze informatie zodat je deze kan delen met kandidaten van jouw bureau of met werkzoekenden uit jouw omgeving. Hierdoor kunnen we samen hopelijk in korte tijd het verschil maken voor 250 werkzoekenden.
>
> Mocht je vragen hebben. Aarzel dan niet mij te bellen.
>
> Een vriendelijke groet,
>
>
>
> M E R C E D O N I U S
>
> Alexander Steegh
>
Hallo Fokkerts,
deze mailing kreeg ik binnen.
Dat wilde ik graag met jullie delen.
Kom je uit de Regio eindhoven, is het wellicht zinvol om aan te melden.
Succes met de solli's
Aangemeld. Bedankt voor de tip! ^O^
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145494305
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 14:02 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
Heb op het moment ook geen werk meer. Met HBO Rechten zijn de opties natuurlijk nog beperkter dan wanneer je WO hebt.
Ik ben iets meer dan een jaar geleden afgestudeerd en mijn werkervaring bestaat uit IND en UWV (beiden halfjaar contract). Maar bij de (semi) overheid zit je dus vaak tussen de oudjes.
Wel kwam ik vrij snel na het zoeken hier aan de bak (als je niet te kieskeurig bent). Maar dit is natuurlijk niet echt waarvoor je rechten hebt gestudeerd.
Dat is waar. Ik heb een jaar lang administratief werk (customer service) in het buitenland gedaan. Maar iets is beter dan niets en ik zit inmiddels alweer 6 weken werkloos bij papa en mama.

Ik ben me aan het oriënteren op de mogelijkheden met een rechtenopleiding, buiten advocatenkantoren en het notariaat (lastig om daar aangenomen te worden, ik solliciteer me al weken suf en nog geen uitnodiging) en buiten customer service-werk (heb ik niet voor gestudeerd en wordt al heel snel saai).
Copthorne 2.0
pi_145531219
Even een snelle vraag. Als jullie een bevestiging krijgen als "Onlangs hebben wij van u een sollicitatiebrief ontvangen, waarvoor dank. We zullen een afweging maken, u hoort later van ons", sturen jullie er dan nog een e-mail achteraan of wachten jullie de uitslag af?
Copthorne 2.0
pi_145531464
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:24 schreef dikkedaniel het volgende:
Wie weet banen of bedrijven waar veel jonge mensen (20-ers of begin 30-ers) werken?
Het liefst van mbo4/hbo niveau.

Ben het werken tussen de huismoeders waar ik niets mee heb zat.
UPS magazijnwerk maar dan zit je tussen de Polen en Russen die messen trekken.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:22:13 #202
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_145534929
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 14:47 schreef Copthorne het volgende:
Even een snelle vraag. Als jullie een bevestiging krijgen als "Onlangs hebben wij van u een sollicitatiebrief ontvangen, waarvoor dank. We zullen een afweging maken, u hoort later van ons", sturen jullie er dan nog een e-mail achteraan of wachten jullie de uitslag af?
Ik zou even wachten, waarschijnlijk willen ze meerdere reacties afwachten om te reageren.
Is de sollicitatietermijn nog open?

Ik ben in elk geval afgewezen voor een leuke functie bij een ziekenhuis, te weinig ervaring met zorgfinanciën. Was niet helemaal een schok, maar had leuk geweest in elk geval op gesprek te mogen. Gisteren via een W&S-bureau voor echt een superleuke vacature aangemeld. Maar nu wel heel bang dat het ook niets wordt, ik wil die gewoon te graag.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_145539236
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:19 schreef Copthorne het volgende:
Omdat ik geen werk kon vinden op mijn niveau (universitair rechten), heb ik een jaar customer service werk gedaan in het buitenland. Dat vond ik na een jaar behoorlijk saai. Ik ben nu in Nederland om wat beters te vinden, maar vooralsnog zijn er weinig vacatures en van de bedrijven waar ik heb gereageerd krijg ik tot nu toe alleen maar de standaard afwijzingen zoals Lord_Vetinari hierboven heeft gepost.
Ik ben anderhalve maand op zoek naar werk en ik wil weer aan de slag!
Hebben jullie tips voor banen in binnen- en buitenland waar men veel zoekt? Het hoeft geen baan op universitair niveau te zijn, maar voor iets beters dan customer service sta ik op het moment heel erg open.
Is het momenteel zo slecht gesteld met de juridische arbeidsmarkt of waren jouw punten matig? Heb je een student-stage gelopen of iets dergelijks?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:09:17 #204
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_145546353
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 14:47 schreef Copthorne het volgende:
Even een snelle vraag. Als jullie een bevestiging krijgen als "Onlangs hebben wij van u een sollicitatiebrief ontvangen, waarvoor dank. We zullen een afweging maken, u hoort later van ons", sturen jullie er dan nog een e-mail achteraan of wachten jullie de uitslag af?
Afwachten!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 01:55:14 #205
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_145555876
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:09 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Afwachten!
Kom ff samen gamen. Ziejezo
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_145557537
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 18:24 schreef harddriver het volgende:
[..]
Is het momenteel zo slecht gesteld met de juridische arbeidsmarkt of waren jouw punten matig? Heb je een student-stage gelopen of iets dergelijks?
Het is slecht gesteld met de juridische arbeidsmarkt. Ik heb geen studentstage gelopen en ik ben inmiddels alweer 3 jaar geleden afgestudeerd. Ik had ieder jaar in één keer gehaald, maar blijkbaar doet dat er niet toe tegenwoordig.
Copthorne 2.0
  woensdag 15 oktober 2014 @ 11:24:10 #207
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145561303
Alweer een uitnodiging voor gesprek. Het wordt nu griezelig... :)
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145576219
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Alweer een uitnodiging voor gesprek. Het wordt nu griezelig... :)
Hopen dat het wat wordt.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:01:45 #209
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_145577144
Alweer 2 afwijzingen zonder enige uitleg. Ik ga er nooit aan wennen denk ik.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_145579210
Uitnodiging voor een gesprek gekregen voor voor volgende week. Kreeg vanmiddag het vervelende bericht dat ze al iemand hebben gevonden. Ik ben het zat. Meer dan zat.
pi_145583994
Ik ga de volgende keer zo het sollicitatiegesprek in:
pi_145584127
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:36 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ga de volgende keer zo het sollicitatiegesprek in:
Misschien helpt het dan ben je net zo'n gruwel als bijna iedere manager.
pi_145584329
Maar wel met een baan!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:46:15 #214
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145584455
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:01 schreef karr-1 het volgende:
Alweer 2 afwijzingen zonder enige uitleg. Ik ga er nooit aan wennen denk ik.
Doe toch maar wel. Is meer en meer de standaard vandaag de dag.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145597916
Zit in de bijstand nog steeds over 5 6 weken mag ik gaan schoffelen word er gezegd, woon nog bij mij ouders dus ik denk niet dat ik gaat schoffelen ever....pleuris gemeente helpt niks ja maak 16 verschillende cvs dan gaat het lukken.

Trouwens de meeste banen zijn niet te vinden online, zoek een bedrijf persoonlijk op lever je cv af persoonlijk of via email , de meeste mensen vinden hun baan via familie kenissen sociaal media werd mijn verteld nou daar ken ik er maar weinig van.

Ben vanmorgen weer afgewezen voor een functie, sta on hold bij 1 flexi bedrijf en sta in geschreven bij tig uitzend bureaus waar ik geen flikker meer van hoor.

Word behoorlijk frustrerende na maanden thuis zitten.
pi_145598059
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:17 schreef Copthorne het volgende:

Het is slecht gesteld met de juridische arbeidsmarkt. Ik heb geen studentstage gelopen en ik ben inmiddels alweer 3 jaar geleden afgestudeerd. Ik had ieder jaar in één keer gehaald, maar blijkbaar doet dat er niet toe tegenwoordig.
Er werkt bij mij in het ziekenhuis iemand die afgestudeerd in rechten is (master) en die werkt in de logistieke dienst (vuilnis ophalen en etenskarren verplaatsen en zo :{ ). Leuke vent, niets mis mee, maar kan geen werk vinden op zijn niveau. Zo jammer van al die kennis!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 16 oktober 2014 @ 12:20:29 #217
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_145599468
Hier heb ik een broodjes smerende collega met een master rechten.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 13:49:39 #218
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145602127
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:37 schreef AlterEg0 het volgende:
Zit in de bijstand nog steeds over 5 6 weken mag ik gaan schoffelen word er gezegd, woon nog bij mij ouders dus ik denk niet dat ik gaat schoffelen ever....pleuris gemeente helpt niks ja maak 16 verschillende cvs dan gaat het lukken.

Trouwens de meeste banen zijn niet te vinden online, zoek een bedrijf persoonlijk op lever je cv af persoonlijk of via email , de meeste mensen vinden hun baan via familie kenissen sociaal media werd mijn verteld nou daar ken ik er maar weinig van.

Ben vanmorgen weer afgewezen voor een functie, sta on hold bij 1 flexi bedrijf en sta in geschreven bij tig uitzend bureaus waar ik geen flikker meer van hoor.

Word behoorlijk frustrerende na maanden thuis zitten.
Begin hier eens mee, het zou kunnen helpen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 16 oktober 2014 @ 14:20:30 #219
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_145603078
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Begin hier eens mee, het zou kunnen helpen.
Niet nodig voor schoffelen. })
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_145603249
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Begin hier eens mee, het zou kunnen helpen.
Beetje onnodige reactie vind je niet?

Ik ben vanuit werk (maar m'n uren zijn iedere week onzeker plus het wordt gewoon steeds minder, dat merk ik wel) op zoek naar 'n andere baan maar ook dat is frustrerend: 99 van de 100 keer hoor je inderdaad nooit meer wat. :N
Hallon!
pi_145603310
Hoe je te kleden bij een kennismakingsgesprek van een recruitment onderneming? Wat zijn tevens relevante vragen om te stellen (vooral als je de functie die ze in gedachten hebben voor jou al besproken hebben)?
pi_145603396
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 14:28 schreef Syntix het volgende:
Hoe je te kleden bij een kennismakingsgesprek van een recruitment onderneming? Wat zijn tevens relevante vragen om te stellen (vooral als je de functie die ze in gedachten hebben voor jou al besproken hebben)?
Zou gewoon netjes gaan voor zo'n kennismakingsgesprek, dat is altijd beter dan in trainingspak verschijnen. :P Verder tsja om wat voor functie gaat het?
Hallon!
pi_145603473
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 14:28 schreef Syntix het volgende:
Hoe je te kleden bij een kennismakingsgesprek van een recruitment onderneming? Wat zijn tevens relevante vragen om te stellen (vooral als je de functie die ze in gedachten hebben voor jou al besproken hebben)?
Zorgen dat je zondags vrij bent en extra dagen voor Europees avontuur ^O^
pi_145605954
Solliciteer bij peak-it die zoeken altijd mensen.
Ook mensen die geen printer van een pc kunnen onderscheiden.
pi_145608011
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er werkt bij mij in het ziekenhuis iemand die afgestudeerd in rechten is (master) en die werkt in de logistieke dienst (vuilnis ophalen en etenskarren verplaatsen en zo :{ ). Leuke vent, niets mis mee, maar kan geen werk vinden op zijn niveau. Zo jammer van al die kennis!
Ik zit in dezelfde situatie. Het is inmiddels alweer drie jaar geleden dat ik ben afgestudeerd (in de tussentijd wel andere dingen gedaan gelukkig), maar ik zou nu wel graag aan de slag willen in het notariaat.
Copthorne 2.0
pi_145608347
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Begin hier eens mee, het zou kunnen helpen.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 17:25:42 #227
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145608920
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:05 schreef AlterEg0 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


En verder veel plezier bij het schoffelen of bij het zonder geld thuis zitten, want één van de eerste dingen die werkgevers checken bij een sollicitatie (brief en CV) is de spelling en de grammatica.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145608970
quote:
had hem al ontdekt te lui om te veranderen, afijn je snapt hem wel.

next.
pi_145610089
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:37 schreef AlterEg0 het volgende:
Zit in de bijstand nog steeds over 5 6 weken mag ik gaan schoffelen word er gezegd, woon nog bij mij ouders dus ik denk niet dat ik gaat schoffelen ever....pleuris gemeente helpt niks ja maak 16 verschillende cvs dan gaat het lukken.

Trouwens de meeste banen zijn niet te vinden online, zoek een bedrijf persoonlijk op lever je cv af persoonlijk of via email , de meeste mensen vinden hun baan via familie kenissen sociaal media werd mijn verteld nou daar ken ik er maar weinig van.

Ben vanmorgen weer afgewezen voor een functie, sta on hold bij 1 flexi bedrijf en sta in geschreven bij tig uitzend bureaus waar ik geen flikker meer van hoor.

Word behoorlijk frustrerende na maanden thuis zitten.
Jij komt er wel ^O^
  donderdag 16 oktober 2014 @ 18:58:25 #230
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_145611184
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Doe toch maar wel. Is meer en meer de standaard vandaag de dag.
Ik weet het, maar het is zo jammer en zo onnodig. Prima dat ik afgewezen word, maar vertel dan op zijn minst waarom, zodat ik er weer wat van leer voor een volgende keer.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_145616352
Vandaag gesolliciteerd bij een riolerings beheer firma. Ik heb aangeboden om eerst stage te lopen of een opleiding bij hun academy voordat ik mijn centen verdien daar. Hopelijk kom ik zo eens terecht bij een functie zonder uitzendmafia die ik moet nalopen
pi_145618268
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 21:02 schreef ManianMan het volgende:
Vandaag gesolliciteerd bij een riolerings beheer firma. Ik heb aangeboden om eerst stage te lopen of een opleiding bij hun academy voordat ik mijn centen verdien daar. Hopelijk kom ik zo eens terecht bij een functie zonder uitzendmafia die ik moet nalopen
Ik denk dat ik dan weet bij welk bedrijf jij hebt gesolliciteerd. Mooi bedrijf.
pi_145622761
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En verder veel plezier bij het schoffelen of bij het zonder geld thuis zitten, want één van de eerste dingen die werkgevers checken bij een sollicitatie (brief en CV) is de spelling en de grammatica.
Dat is jou mening.
pi_145626550
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:09 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat is jou mening.
Als je solliciteert voor een handarbeiders functie is het idd. niet nodig. Schippers en bouwvakkers kijken niet zo nauw met papierwerk. Het enigste wat je goed moet doen zijn de werkzaamheden die je doet.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 01:22:43 #235
321876 Cherna
Fuck the System
pi_145626551
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2014 16:15 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

beide, maar ik lees dit topic niet regelmatig genoeg om er ook namen en rugnummers bij te noemen.

Maar als ik hoor dat mensen meerdere brieven per dag versturen, kan ik mij prima voorstellen dat een brief te algemeen is om indruk te maken op een werkgever. Een goede brief kost nou eenmaal tijd om te maken. Die tijd ga je er ook niet insteken als je je er al bij voorbaat bij neerlegt dat je afgewezen wordt.

Tevens ken ik ze ook die tegendraads doen omdat het bijvoorbeeld gebruikelijk is op een sollicitatiegesprek een pak + das te dragen wat niet hun ding is. Vervolgens proberen ze de eer aan zichzelf te houden door te schreeuwen dat je voor zo'n werkgever niet wilt werken. Jezelf zijn, principes hebben en eerlijk zijn is prima, maar bij iets als een sollicitatiegesprek is het niet altijd handig. Kan je beter wat meelullen met je gesprekspartner. Je kan beter zelf een werkgever weigeren dan dat zij dat voor jou doen.

Zo zijn er voldoende voorbeelden dat je beter je mening niet kan ventileren wanneer je ergens anders over denkt dan volop in discussie gaan, alleen lijkt niet iedereen dat te begrijpen. Ik vind het dan begrijpelijk dat een werkgever naar de volgende sollicitant stapt, hij heeft toch keuze voldoende.
Toch moet je oppassen. Vaak zit iemand bij het gesprek van de afdeling waar je eventueel komt te werken. Die stelt wat gerichte vragen en prikt zo door leugens heen. Vooral op technische afdelingen is dit normaal. Vaak genoeg meegemaakt dat men vertelt alle kennis in huis te hebben maar dan stel je wat vakgerichte vragen en valt dan iemand compleet door de mand.

Natuurlijk pakt iedereen het anders aan. Maar eerlijkheid en zeker mbt tot ervaring en kennis blijf dan vooral jezelf.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:20:38 #236
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_145628208
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 23:09 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat is jou mening.
Jouw mening.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_145628718
Weinig nieuwe vacatures helaas. Zie het toch somber in om nog voor december ergens aan de slag te gaan.
pi_145628979
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 08:20 schreef Dromer het volgende:

[..]

Jouw mening.
Nee, zein mening. Niet de meine.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:52:32 #239
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_145644209
Afgelopen maandag een bericht gehad dat ik uitgenodigd zou worden voor een eerste solli-gesprek, nadat m'n CV etc. was gekeurd en ik wat suffe IQ-testjes via internet met kennelijk voldoende resultaat had afgerond. De afspraak zou ingepland worden en dan zou ik weer wat horen, maar ik heb nu nog steeds niets van ze gehoord. Da's toch raar, of niet? Het heeft verder geen haast -- ik heb een baan en de vacature gaat niet 'meteen in' --, maar in vijf dagen zou je toch verwachten dat je op z'n minst te horen krijgt wanneer het gesprek plaatsvindt? Heb gisteravond gemaild, maar ook daar (nog) geen reactie op gehad. Is dit normaal of raar?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:00:54 #240
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_145644457
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:07 schreef LUFC het volgende:
Weinig nieuwe vacatures helaas. Zie het toch somber in om nog voor december ergens aan de slag te gaan.
Als je niet bang bent uitgevallen zou je tijdelijk een baan als Zwarte Piet kunnen overwegen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  † In Memoriam † vrijdag 17 oktober 2014 @ 18:21:18 #241
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_145644942
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:07 schreef LUFC het volgende:
Weinig nieuwe vacatures helaas. Zie het toch somber in om nog voor december ergens aan de slag te gaan.
December gebeurt er sowieso bijna niets op sollicitatiegebied.
Carpe Libertatem
pi_145645168
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 18:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

December gebeurt er sowieso bijna niets op sollicitatiegebied.
voldoende bedrijven die 2 januari met een extra werknemer willen starten en aangezien veel sollicitanten toch denken dat er weinig gebeurt...
pi_145687451
Afgelopen vrijdag telefoontje gehad. Ik kan per 1 December beginnen als wetenschappelijk medewerker bij een grote farmaceut voor het ontwikkelen van testmethoden ter vervanging van dierproeven. Waarschijnlijk kan ik deze week al mijn arbeidscontract tekenen.

Het spreekt dan ook vanzelf dat ik gisteravond tot in de vroege uurtjes op stap geweest ben :-D. Ik hoop voor iedereen in dit topic dat hen zeer binnenkort hetzelfde zal gebeuren zodat deze reeks stopt.
pi_145690632
GSK?

[ Bericht 77% gewijzigd door Mint_Clansell op 19-10-2014 02:48:34 ]
pi_145720197
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 14:30 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Zou gewoon netjes gaan voor zo'n kennismakingsgesprek, dat is altijd beter dan in trainingspak verschijnen. :P Verder tsja om wat voor functie gaat het?
Dat sowieso, maar is dat inclusief das...? Consultancy functie.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 14:33 schreef Leonos het volgende:

[..]

Zorgen dat je zondags vrij bent en extra dagen voor Europees avontuur ^O^
Vrije dagen voor Ajax moet ik krijgen inderdaad ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 14:28 schreef Syntix het volgende:
Hoe je te kleden bij een kennismakingsgesprek van een recruitment onderneming? Wat zijn tevens relevante vragen om te stellen (vooral als je de functie die ze in gedachten hebben voor jou al besproken hebben)?
Nog meer mensen die vragen weten voor bij zo'n recruiter?
  maandag 20 oktober 2014 @ 06:36:26 #246
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_145723250
Netjes is bij mij voor de heren idd gewoon in pak met stropdas ja. Misschien 'n beetje overdressed maar ik zou als ik in de schoenen van de recruiter stond dat liever zien dan omgekeerd.
Hallon!
pi_145726371
Wat zijn vacaturesites toch vervelend. Als ik zoek op bijvoorbeeld "juridisch medewerker", dan krijg ik allerlei vacatures waar toevallig "juridisch" in de beschrijving staat en daarnaast zijn er een heleboel stages. Ik ben niet op zoek naar een stage, maar naar een fulltime baan om mezelf in levensonderhoud te kunnen voorzien!
Copthorne 2.0
pi_145726611
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 17:52 schreef 2thmx het volgende:
Afgelopen maandag een bericht gehad dat ik uitgenodigd zou worden voor een eerste solli-gesprek, nadat m'n CV etc. was gekeurd en ik wat suffe IQ-testjes via internet met kennelijk voldoende resultaat had afgerond. De afspraak zou ingepland worden en dan zou ik weer wat horen, maar ik heb nu nog steeds niets van ze gehoord. Da's toch raar, of niet? Het heeft verder geen haast -- ik heb een baan en de vacature gaat niet 'meteen in' --, maar in vijf dagen zou je toch verwachten dat je op z'n minst te horen krijgt wanneer het gesprek plaatsvindt? Heb gisteravond gemaild, maar ook daar (nog) geen reactie op gehad. Is dit normaal of raar?
ik wacht altijd een week voor ik contact opneem. Mensen hebben meer te doen dan alleen jouw sollicitatie en vinden het vervelend als je er steeds achteraan zit te vangen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145726642
Deze week weer vier gesprekken overigens. Ik weet dat ik niet mag zeuren, maar het is al de zoveelste week dat ik stampvol zit met dat gedoe. Waardeloze periode.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:03:56 #250
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_145726820
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:57 schreef Skv het volgende:
Deze week weer vier gesprekken overigens. Ik weet dat ik niet mag zeuren, maar het is al de zoveelste week dat ik stampvol zit met dat gedoe. Waardeloze periode.
Heb je toevallig ook gesolliciteerd bij een adviesbureau in Utrecht? Die hadden vacatures openstaan die wel bij jouw achtergrond pasten.
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:45 schreef Copthorne het volgende:
Ik ben niet op zoek naar een stage, maar naar een fulltime baan om mezelf in levensonderhoud te kunnen voorzien!
Als je aan de slag wilt binnen de juridische sector is een stage wel praktisch een hardvereiste. Ik ken eigenlijk geen juridische werkgever (op wo niveau) die zonder stages junioren aanneemt. Ook als je al afgestudeerd bent is dat een mooie manier om aan de benodigde ervaring te komen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_145726945
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 11:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

Heb je toevallig ook gesolliciteerd bij een adviesbureau in Utrecht? Die hadden vacatures openstaan die wel bij jouw achtergrond pasten.

[..]

Als je aan de slag wilt binnen de juridische sector is een stage wel praktisch een hardvereiste. Ik ken eigenlijk geen juridische werkgever (op wo niveau) die zonder stages junioren aanneemt. Ook als je al afgestudeerd bent is dat een mooie manier om aan de benodigde ervaring te komen.
Ik heb al eens in 2012 een stage gehad op een notariskantoor, maar de notaris werd enkele maanden later uit zijn ambt gezet, omdat hij klanten had misleid.

Daarna ben ik 10 maanden werkloos geweest en heb ik 15 maanden in Tsjechië gewerkt. Ik ben nu op zoek naar een positie waar ik direct aan de slag kan. Ik solliciteer veel op vacatures voor een beginnend kandidaat-notaris (als die er zijn). Ik woon bij mijn ouders momenteel en op je 25ste is dat ook niet alles.
Copthorne 2.0
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:19:15 #252
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_145727248
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 11:08 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik heb al eens in 2012 een stage gehad op een notariskantoor, maar de notaris werd enkele maanden later uit zijn ambt gezet, omdat hij klanten had misleid.

Daarna ben ik 10 maanden werkloos geweest en heb ik 15 maanden in Tsjechië gewerkt. Ik ben nu op zoek naar een positie waar ik direct aan de slag kan. Ik solliciteer veel op vacatures voor een beginnend kandidaat-notaris (als die er zijn). Ik woon bij mijn ouders momenteel en op je 25ste is dat ook niet alles.
Een vriendin van mij is momenteel KaNo en die heeft drie stages gelopen (grote kantoren, erg goede beoordelingen) + 4 jaar werkervaring als werkstudent bij een zelfstandige notaris. Had ze die ervaring niet gehad, dan had ze het notariaat laten zitten en was ze verder gegaan als fiscalist (haar tweede master) aangezien het dan gewoon een uitgemaakte zaak is. Het gaat momenteel niet lekker met het notariaat, het aantal kansen neemt af en alleen de nieuwelingen die dankzij hun netwerk en/of werkervaring superrendabel zijn komen er tussen.

Het is in dat opzicht geen schande om meer stages te lopen en goede beoordelingen te scoren. Je bouwt dan een netwerk op en verwerft praktijkervaring. Anders word je waarschijnlijk zelden tot nooit op gesprek uitgenodigd omdat je de cv check niet doorkomt. Het is natuurlijk handiger omdat al gedaan te hebben tijdens je studententijd (vanwege de stufi) maar als je 25 bent is het beter om stage te lopen dan werkeloos thuis te zitten of in het callcenter aan de slag te gaan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_145727411
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 11:19 schreef Ryon het volgende:

[..]

Een vriendin van mij is momenteel KaNo en die heeft drie stages gelopen (grote kantoren, erg goede beoordelingen) + 4 jaar werkervaring als werkstudent bij een zelfstandige notaris. Had ze die ervaring niet gehad, dan had ze het notariaat laten zitten en was ze verder gegaan als fiscalist (haar tweede master) aangezien het dan gewoon een uitgemaakte zaak is. Het gaat momenteel niet lekker met het notariaat, het aantal kansen neemt af en alleen de nieuwelingen die dankzij hun netwerk en/of werkervaring superrendabel zijn komen er tussen.

Het is in dat opzicht geen schande om meer stages te lopen en goede beoordelingen te scoren. Je bouwt dan een netwerk op en verwerft praktijkervaring. Anders word je waarschijnlijk zelden tot nooit op gesprek uitgenodigd omdat je de cv check niet doorkomt. Het is natuurlijk handiger omdat al gedaan te hebben tijdens je studententijd (vanwege de stufi) maar als je 25 bent is het beter om stage te lopen dan werkeloos thuis te zitten of in het callcenter aan de slag te gaan.
Bedankt voor je reactie. Het is even een flinke reality check, maar ook goed om dit te lezen. Als ik het zo lees, dan ben ik met mijn cv (studie afgerond binnen de kortst mogelijk periode, dat wel, maar enkel 1 stage van 2 maanden op een dubieus kantoor en administratieve werkervaring in Tsjechië) volstrekt kansloos om als KaNo aan de slag te kunnen gaan.

Ik zit een beetje in een spagaat, want ik wil een fulltime baan en verder met mijn leven, in plaats van een stage lopen ergens in de hoop dat ik op mijn 28ste misschien kandidaat-notaris word. Ik zou het helemaal niet erg vinden om het notariaat vaarwel te moeten zeggen, als ik maar een baan kan vinden dat interessanter is dan customer service-werk.
Copthorne 2.0
pi_145729424
Lastige keuze. Kan op 2e gesprek voor een traineeship, maar ben eigenlijk van mening dat het misschien een beetje te ambitieus is voor mij. Ben eigenlijk op zoek naar een functie in de financiele administratie, op den duur in de Accountancy (HBO Accountancy op zak). Klinkt ideaal dus, zo'n traineeship waarbij ik getraind wordt in Excel etc. Echter, salaris zal ¤ 1.800 bruto zijn het 1e jaar, terwijl ik bij mijn vorige werkgever al ¤ 2.000 verdiende op de financiële administratie als totale beginneling. Echter, in de Accountancy kan je al gauw richting ¤ 2.600 of meer gaan, terwijl ik met ¤ 2.200 bruto op zich ook wel redelijk tevreden ben. Los van dit financiële aspect, zal het ook vrij zwaar worden dat traineeship (veel reizen, lange dagen, weinig vrije tijd etc.) Twijfel dus waar ik goed aan doe. Misschien is gewoon een baantje op de boekhouding meer wat voor mij. Iemand ervaring met soortgelijke traineeships?
  maandag 20 oktober 2014 @ 12:30:30 #255
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_145729553
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 11:37 schreef AlterEg0 het volgende:
Zit in de bijstand nog steeds over 5 6 weken mag ik gaan schoffelen word er gezegd, woon nog bij mij ouders dus ik denk niet dat ik gaat schoffelen ever....pleuris gemeente helpt niks ja maak 16 verschillende cvs dan gaat het lukken.

Trouwens de meeste banen zijn niet te vinden online, zoek een bedrijf persoonlijk op lever je cv af persoonlijk of via email , de meeste mensen vinden hun baan via familie kenissen sociaal media werd mijn verteld nou daar ken ik er maar weinig van.

Ben vanmorgen weer afgewezen voor een functie, sta on hold bij 1 flexi bedrijf en sta in geschreven bij tig uitzend bureaus waar ik geen flikker meer van hoor.

Word behoorlijk frustrerende na maanden thuis zitten.
Wil niet beweren dat je niks doet.... maar.... Als je niet wilt werken voor je bijstand dan moet je er vanaf zien (je bent niet verplicht dit te nemen).

Dan als tweede punt, de meeste mensen vinden hun baan via vacature sites, een goed cv en de juiste houding helpen daarin een heel eind, "pleuris" gemeente is niet verantwoordelijk voor je cv.

Derde punt, inschrijven bij een uitzendbureau en vervolgens afwachten gaat je niet ver brengen, altijd achter aanbellen, langs gaan en je gezicht laten zien.
pi_145730917
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 11:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

Heb je toevallig ook gesolliciteerd bij een adviesbureau in Utrecht? Die hadden vacatures openstaan die wel bij jouw achtergrond pasten.

[..]

Als je aan de slag wilt binnen de juridische sector is een stage wel praktisch een hardvereiste. Ik ken eigenlijk geen juridische werkgever (op wo niveau) die zonder stages junioren aanneemt. Ook als je al afgestudeerd bent is dat een mooie manier om aan de benodigde ervaring te komen.
Ik ben in gesprek met drie bureaus uit utrecht. :s)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145730959
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 12:30 schreef Bassen het volgende:

[..]

Wil niet beweren dat je niks doet.... maar.... Als je niet wilt werken voor je bijstand dan moet je er vanaf zien (je bent niet verplicht dit te nemen).

Dan als tweede punt, de meeste mensen vinden hun baan via vacature sites, een goed cv en de juiste houding helpen daarin een heel eind, "pleuris" gemeente is niet verantwoordelijk voor je cv.

Derde punt, inschrijven bij een uitzendbureau en vervolgens afwachten gaat je niet ver brengen, altijd achter aanbellen, langs gaan en je gezicht laten zien.
En je netwerk inschakelen en actief benaderen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145731796
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 12:30 schreef Bassen het volgende:

Derde punt, inschrijven bij een uitzendbureau en vervolgens afwachten gaat je niet ver brengen, altijd achter aanbellen, langs gaan en je gezicht laten zien.
Bij uitzendbureau's? Ze zien je aankomen.....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:58:01 #259
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_145732290
quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Bij uitzendbureau's? Ze zien je aankomen.....
Waarom niet? Ben altijd actief achter uitzendbureaus aan geweest. In drie jaar uitzendwerk wellicht een maand met elkaar thuis gezeten, waar collega's binnen het uitzendbureau maanden thuis zaten.
pi_145732386
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:58 schreef Bassen het volgende:

[..]

Waarom niet? Ben altijd actief achter uitzendbureaus aan geweest. In drie jaar uitzendwerk wellicht een maand met elkaar thuis gezeten, waar collega's binnen het uitzendbureau maanden thuis zaten.
UZB's verwijzen je door naar het internet. Met in de vitrine's vacatures die niet bestaan. Ik vraag me al jaren af waar die mensen in hemelsnaam hun tijd mee vullen, anders dan met cursussen Pools of Bulgaars.

De tijd dat je een UZB binnenliep en met een baan naar buiten liep is echt al jaren (lees: 10/15 jaar) voorbij. Leuk dat jij, als werknemer van die toko dat 3 jaartjes gelukt, lijkt, maar dat is geen wet van Meden of Perzen....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:05:13 #261
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_145732555
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

UZB's verwijzen je door naar het internet. Met in de vitrine's vacatures die niet bestaan. Ik vraag me al jaren af waar die mensen in hemelsnaam hun tijd mee vullen, anders dan met cursussen Pools of Bulgaars.

De tijd dat je een UZB binnenliep en met een baan naar buiten liep is echt al jaren (lees: 10/15 jaar) voorbij. Leuk dat jij, als werknemer van die toko dat 3 jaartjes gelukt, lijkt, maar dat is geen wet van Meden of Perzen....
Blijkbaar, wellicht speelt het mee dat ik in de techniek zit. Gelukkig ben ik nu wel af van de uitzendbureaus, met twee week beginnen bij mijn nieuwe werkgever ^O^

-Verhuis vergoeding
-Opleiding
-13de maand
-Bonus regeling
-34cent km-vergoeding

*O*
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:08:04 #262
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_145732659
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:15 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik ben in gesprek met drie bureaus uit utrecht. :s)
Ah, dan zal diegene die ik bedoel er ongetwijfeld ook bij zitten. Interessant.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:21:22 #263
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_145733129
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 11:25 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Het is even een flinke reality check, maar ook goed om dit te lezen. Als ik het zo lees, dan ben ik met mijn cv (studie afgerond binnen de kortst mogelijk periode, dat wel, maar enkel 1 stage van 2 maanden op een dubieus kantoor en administratieve werkervaring in Tsjechië) volstrekt kansloos om als KaNo aan de slag te kunnen gaan.

Ik zit een beetje in een spagaat, want ik wil een fulltime baan en verder met mijn leven, in plaats van een stage lopen ergens in de hoop dat ik op mijn 28ste misschien kandidaat-notaris word. Ik zou het helemaal niet erg vinden om het notariaat vaarwel te moeten zeggen, als ik maar een baan kan vinden dat interessanter is dan customer service-werk.
Ik heb geen harde cijfers bij de hand (zijn die er wel?) maar als ik mijn natte vinger erbij pakt dan gaat ongeveer 10% van de afgestudeerden juristen met een notarieel diploma verder binnen het notariaat. Dit percentage raakt natuurlijk ook vertekend doordat veel studenten notarieel recht als een tweede master doen naast civiel of fiscaal recht. Die kijken na (of vlak voor) hun afstuderen naar met welk gebied zij de beste aansluiting en de beste kansen hebben.

Maar goed, de juridische vacatures die je tegenkomt op het internet zijn bogus. De beste kansen heb je bij IND en UWV als flexwerker aangezien die vanwege *omstandigheden* constant opzoek zijn naar tijdelijke krachten, maar ook dat houdt niet over en je ligt daar binnen een paar maanden er weer uit. Gemiddeld vindt 75% van de jongeren een baan door het aanspreken van het netwerk, en voor studenten rechtsgeleerdheid zal dat nog wel iets hoger liggen. Sowieso levert een oproep op internet voor een startersfunctie 100 tot 500 reacties op, waardoor veel bedrijven uberhaupt geen vacatures meer via het internet doen. Alleen via facebook of Linkedin nog wat in besloten groepen.

Als je een baan wilt zul je moeten gaan focussen. of je gaat voor het notariaat en je gaat net zolang stage lopen totdat je een kandidaatspositie kan bemachtigen of je gaat voor een baan buiten de juridische sector en dan zul je via je netwerk stapsgewijs dingen moeten gaan zoeken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:38:59 #264
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_145733857
De eerste afwijzing is een feit, nou was dat ook niet een baan waar ik 100% achter stond, dus dat kan meegespeeld hebben. Maar ik maak me wel zorgen, dat de baan waar ik een sollicitatie heb lopen en die ik wel heel graag wil ook niets wordt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:41:11 #265
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_145733934
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:55 schreef Skv het volgende:

[..]

ik wacht altijd een week voor ik contact opneem. Mensen hebben meer te doen dan alleen jouw sollicitatie en vinden het vervelend als je er steeds achteraan zit te vangen.
Daar zit wat in. Heb er ook alweer spijt van dat ik ze gemaild heb :'). Vandaag een bericht gehad dat ik morgen een gesprek heb :).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:40:13 #266
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_145736048
UWV is ook weer goed bezig, ze mailen me dat er interessante vacatures voor mij in Duitsland zijn. Komen ze met dingen als "vrachtwagenchauffeur" ok is goed eerst ff m'n rijbewijs halen. :')

Ik ben blij dat ik nog werk heb (zij het met minder uren en onzekerheid over vanalles) het is idd nog vele malen erger als je thuis zit en dan moet gaan zoeken. Ik leef dan ook met iedereen in dit topic mee. O+
Hallon!
pi_145740381
Vanochtend voorlichting WWB gehad, vrijdag op gesprek. Hopelijk wordt het allemaal goedgekeurd en heb ik even lucht tot ik een baan heb gevonden.
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:21:18 #268
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_145742573
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:20 schreef Sandertje23 het volgende:
Vanochtend voorlichting WWB gehad, vrijdag op gesprek. Hopelijk wordt het allemaal goedgekeurd en heb ik even lucht tot ik een baan heb gevonden.
Je wist niet wat bijstand is?
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_145742635
quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ah, dan zal diegene die ik bedoel er ongetwijfeld ook bij zitten. Interessant.
pm eens? :D!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145742734
quote:
3s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:38 schreef Uccie het volgende:
De eerste afwijzing is een feit, nou was dat ook niet een baan waar ik 100% achter stond, dus dat kan meegespeeld hebben. Maar ik maak me wel zorgen, dat de baan waar ik een sollicitatie heb lopen en die ik wel heel graag wil ook niets wordt.
Hoort er bij. Ik heb contact gelegd met zo'n 15 bedrijven die me aanspraken en ben bij de helft in de running ongeveer. Afwijzingen horen er bij. Merk wel dat het steeds gemakkelijker gaat, die gesprekken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_145744689
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:21 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

Je wist niet wat bijstand is?
Is verplicht als je dat aanvraagt ;)
  maandag 20 oktober 2014 @ 19:39:57 #272
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_145746205
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:25 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoort er bij. Ik heb contact gelegd met zo'n 15 bedrijven die me aanspraken en ben bij de helft in de running ongeveer. Afwijzingen horen er bij. Merk wel dat het steeds gemakkelijker gaat, die gesprekken.
Punt is dat ik nu erg in tunnelvisie zit richting 1 baan, dus ik hoop snel wat te horen, dan kan ik dat afsluiten als het niets wordt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_145748269
quote:
3s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:39 schreef Uccie het volgende:

[..]

Punt is dat ik nu erg in tunnelvisie zit richting 1 baan, dus ik hoop snel wat te horen, dan kan ik dat afsluiten als het niets wordt.
Ah, ik heb juist overal balletjes zodat als er een niks wordt, ik niet meer ergens opnieuw hoef te beginnen ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 20 oktober 2014 @ 20:23:49 #274
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_145748388
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:21 schreef Skv het volgende:

[..]

Ah, ik heb juist overal balletjes zodat als er een niks wordt, ik niet meer ergens opnieuw hoef te beginnen ;)
Ik solliciteer vanuit een baan, dus ik heb geen enorme haast. Kan me nog wel even permitteren kieskeurig te zijn. Heb wel mijzelf bij 4 W&S-bureaus ingeschreven zodat die ook gericht kunnen zoeken.
Maar op papier is dit nu gewoon DE baan en alles wat ik verder tegenkom is gewoon niet zo leuk als die baan. Heel irritant _O-
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_145753190
quote:
3s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:23 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik solliciteer vanuit een baan, dus ik heb geen enorme haast. Kan me nog wel even permitteren kieskeurig te zijn. Heb wel mijzelf bij 4 W&S-bureaus ingeschreven zodat die ook gericht kunnen zoeken.
Maar op papier is dit nu gewoon DE baan en alles wat ik verder tegenkom is gewoon niet zo leuk als die baan. Heel irritant _O-
Kan ik me voorstellen, als je je op iets focust is al het andere minder.
pi_145814772
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:21 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik heb geen harde cijfers bij de hand (zijn die er wel?) maar als ik mijn natte vinger erbij pakt dan gaat ongeveer 10% van de afgestudeerden juristen met een notarieel diploma verder binnen het notariaat. Dit percentage raakt natuurlijk ook vertekend doordat veel studenten notarieel recht als een tweede master doen naast civiel of fiscaal recht. Die kijken na (of vlak voor) hun afstuderen naar met welk gebied zij de beste aansluiting en de beste kansen hebben.

Maar goed, de juridische vacatures die je tegenkomt op het internet zijn bogus. De beste kansen heb je bij IND en UWV als flexwerker aangezien die vanwege *omstandigheden* constant opzoek zijn naar tijdelijke krachten, maar ook dat houdt niet over en je ligt daar binnen een paar maanden er weer uit. Gemiddeld vindt 75% van de jongeren een baan door het aanspreken van het netwerk, en voor studenten rechtsgeleerdheid zal dat nog wel iets hoger liggen. Sowieso levert een oproep op internet voor een startersfunctie 100 tot 500 reacties op, waardoor veel bedrijven uberhaupt geen vacatures meer via het internet doen. Alleen via facebook of Linkedin nog wat in besloten groepen.

Als je een baan wilt zul je moeten gaan focussen. of je gaat voor het notariaat en je gaat net zolang stage lopen totdat je een kandidaatspositie kan bemachtigen of je gaat voor een baan buiten de juridische sector en dan zul je via je netwerk stapsgewijs dingen moeten gaan zoeken.
Wonder boven wonder ben ik vandaag gebeld door een notariskantoor dat me volgende week dinsdag op gesprek wil hebben voor de functie van kandidaat-notaris vastgoed. :)

Het is nu zaak om me goed voor te bereiden en om me ook te verdiepen in de rechtsgebieden (onroerend goed-recht en de overdrachtsbelasting) waar je als kandidaat-notaris vastgoed mee te maken krijgt.

Hoe bereiden jullie je voor op een sollicitatiegesprek?
Copthorne 2.0
pi_145815368
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:50 schreef Copthorne het volgende:

Hoe bereiden jullie je voor op een sollicitatiegesprek?
Wat mij heeft geholpen:
-Goed de actuele situatie in kaart hebben waar het kantoor mee te maken heeft.
-Zorg dat je een goed beeld hebt van de functie.
-Verdiep je in een SMART situatie (geen idee of ze dat in die branche vragen)
- Bedenk positieve punten van jezelf en ook minder goede punten (haak aan hoe je die zou kunnen verbeteren).
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_145815409
quote:
7s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat mij heeft geholpen:
-Goed de actuele situatie in kaart hebben waar het kantoor mee te maken heeft.
-Zorg dat je een goed beeld hebt van de functie.
-Verdiep je in een SMART situatie (geen idee of ze dat in die branche vragen)
- Bedenk positieve punten van jezelf en ook minder goede punten (haak aan hoe je die zou kunnen verbeteren).
Heel erg bedankt.

Wat bedoel je met een SMART situatie? Ik weet dat doelstellingen SMART kunnen zijn, maar ik weet niet wat ik me moet voorstellen bij een situatie.
Copthorne 2.0
pi_145816079
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:12 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Heel erg bedankt.

Wat bedoel je met een SMART situatie? Ik weet dat doelstellingen SMART kunnen zijn, maar ik weet niet wat ik me moet voorstellen bij een situatie.
Ah goed dat je dit vraagt.

Wat ik merk is dat ze vaak vragen om een situatie te beschrijven uit je vorige functie waarbij jouw compentie naar voren komt.
Bijv planning
Dus: S; ik was notaris M: maakte elke dag 34 stukken af etc etc

Ben ik zo duidelijk ? :@

Kan zijn dat ze in jouw branche helemaal niet zo bezig zijn met competenties
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_145816288
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:50 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Wonder boven wonder ben ik vandaag gebeld door een notariskantoor dat me volgende week dinsdag op gesprek wil hebben voor de functie van kandidaat-notaris vastgoed. :)

Het is nu zaak om me goed voor te bereiden en om me ook te verdiepen in de rechtsgebieden (onroerend goed-recht en de overdrachtsbelasting) waar je als kandidaat-notaris vastgoed mee te maken krijgt.

Hoe bereiden jullie je voor op een sollicitatiegesprek?
Sowieso het standaard riedeltje kennen van ambitie, sterke/zwakke punten, werkervaring, opleiding etc. Daarnaast informatie over het bedrijf en uiteraard alvast wat standaard vragen klaar hebben en daar de vragen die je tijdens het gesprek hebt aan toe voegen...
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:49:22 #281
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_145816763
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:50 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Wonder boven wonder ben ik vandaag gebeld door een notariskantoor dat me volgende week dinsdag op gesprek wil hebben voor de functie van kandidaat-notaris vastgoed. :)

Het is nu zaak om me goed voor te bereiden en om me ook te verdiepen in de rechtsgebieden (onroerend goed-recht en de overdrachtsbelasting) waar je als kandidaat-notaris vastgoed mee te maken krijgt.

Hoe bereiden jullie je voor op een sollicitatiegesprek?
Zorg ook dat je weet waarom jij zo goedbij hun kantoor past. Ik weet niet of jij iets van ze weet verder, of het er erg formeel is of juist niet, hebben zij een bepaalde missie/doelstelling waar ej iets omheen kan formuleren?
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:53:45 #282
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_145816940
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:50 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Wonder boven wonder ben ik vandaag gebeld door een notariskantoor dat me volgende week dinsdag op gesprek wil hebben voor de functie van kandidaat-notaris vastgoed. :)

Het is nu zaak om me goed voor te bereiden en om me ook te verdiepen in de rechtsgebieden (onroerend goed-recht en de overdrachtsbelasting) waar je als kandidaat-notaris vastgoed mee te maken krijgt.

Hoe bereiden jullie je voor op een sollicitatiegesprek?
Goed nieuws! Als er één kantoor is waar je door de cv check heen komt dan zijn er vast meer. :) Gewoon op dat type kantoor blijven reageren en je weet nooit wat eruit komt.

Ik zou van te voren even bellen met het bedrijf en gaan vragen wat de cultuur is, wat voor opdrachten zijn doen etc. Dan kan je daar naar refereren tijdens het gesprek en dat maakt voorbereiden ook aanzienlijk makkelijker.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:07:43 #283
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_145819881
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:50 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Wonder boven wonder ben ik vandaag gebeld door een notariskantoor dat me volgende week dinsdag op gesprek wil hebben voor de functie van kandidaat-notaris vastgoed. :)
Top, succes alvast.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 20:09:30 #284
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_145828847
werk.nl ligt al de hele dag plat. Na een onderhoud van vier dagen, afgelopen week. Gaat weer lekker.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_145833954
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
werk.nl ligt al de hele dag plat. Na een onderhoud van vier dagen, afgelopen week. Gaat weer lekker.
Overheid en ICT...
pi_145850039
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ah goed dat je dit vraagt.

Wat ik merk is dat ze vaak vragen om een situatie te beschrijven uit je vorige functie waarbij jouw compentie naar voren komt.
Bijv planning
Dus: S; ik was notaris M: maakte elke dag 34 stukken af etc etc

Ben ik zo duidelijk ? :@

Kan zijn dat ze in jouw branche helemaal niet zo bezig zijn met competenties
Ah, dank. Ik snap het. Ik ga er goed over nadenken wat ik zou kunnen noemen. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:36 schreef Syntix het volgende:

[..]

Sowieso het standaard riedeltje kennen van ambitie, sterke/zwakke punten, werkervaring, opleiding etc. Daarnaast informatie over het bedrijf en uiteraard alvast wat standaard vragen klaar hebben en daar de vragen die je tijdens het gesprek hebt aan toe voegen...
Inderdaad. Over de standaard-vragen heb ik al een idee wat ik ga antwoorden en een paar vragen heb ik ook al klaar.

quote:
3s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:49 schreef Uccie het volgende:

[..]

Zorg ook dat je weet waarom jij zo goedbij hun kantoor past. Ik weet niet of jij iets van ze weet verder, of het er erg formeel is of juist niet, hebben zij een bepaalde missie/doelstelling waar ej iets omheen kan formuleren?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

Goed nieuws! Als er één kantoor is waar je door de cv check heen komt dan zijn er vast meer. :) Gewoon op dat type kantoor blijven reageren en je weet nooit wat eruit komt.

Ik zou van te voren even bellen met het bedrijf en gaan vragen wat de cultuur is, wat voor opdrachten zijn doen etc. Dan kan je daar naar refereren tijdens het gesprek en dat maakt voorbereiden ook aanzienlijk makkelijker.
Dat vind ik erg lastig, aangezien vrijwel ieder notariskantoor schrijft dat ze ambitieus zijn en dat er een informele sfeer op het kantoor is etc. Er is niet iets specifieks bij het kantoor waarom ik JUIST daar zou willen werken, behalve dat het kantoor in mijn woonplaats is, dat ik notarieel recht heb gestudeerd en dat ik graag dat werk wil doen. Ook heeft ieder kantoor naar eigen zeggen goede toekomstperspectieven. Daarnaast vind ik het lastig om aan te geven waarom nou vastgoed. Ik kom niet verder dan dat het me interessant lijkt.

Het enige raakvlak is dat ik bij mijn vorige baan met klanten uit verschillende landen werkte en dat dit kantoor dat ook doet.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 16:07 schreef Bassen het volgende:

[..]

Top, succes alvast.
Dankjewel!
Copthorne 2.0
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:37:46 #287
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_145850104
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:36 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ah, dank. Ik snap het. Ik ga er goed over nadenken wat ik zou kunnen noemen. :)

[..]

Inderdaad. Over de standaard-vragen heb ik al een idee wat ik ga antwoorden en een paar vragen heb ik ook al klaar.

[..]

[..]

Dat vind ik erg lastig, aangezien vrijwel ieder notariskantoor schrijft dat ze ambitieus zijn en dat er een informele sfeer op het kantoor is etc. Er is niet iets specifieks bij het kantoor waarom ik JUIST daar zou willen werken, behalve dat het kantoor in mijn woonplaats is, dat ik notarieel recht heb gestudeerd en dat ik graag dat werk wil doen. Ook heeft ieder kantoor naar eigen zeggen goede toekomstperspectieven. Daarnaast vind ik het lastig om aan te geven waarom nou vastgoed. Ik kom niet verder dan dat het me interessant lijkt.

Het enige raakvlak is dat ik bij mijn vorige baan met klanten uit verschillende landen werkte en dat dit kantoor dat ook doet.

[..]

Dankjewel!
Dat lijkt mij een heel goed antwoord!
Heel veel succes in elk geval.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_145851557
Elk (kantoor)bedrijf rept over ambitie, toekomstperspectieven, goed loon, vakantiedagen, leuke collega's, arbeidsvoorwaarden etc wanneer ze nieuwe mensen zoeken.
pi_145859432
Iemand ook ervaring met LTP? Heb er binnenkort een assessment (laatste ronde) en ben wel erg benieuwd naar ervaringen :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  donderdag 23 oktober 2014 @ 19:19:38 #290
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_145860556
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:36 schreef Copthorne het volgende:
Het enige raakvlak is dat ik bij mijn vorige baan met klanten uit verschillende landen werkte en dat dit kantoor dat ook doet.
Wat Uccie inderdaad zegt. Heb je dat ook nadrukkelijk in je brief gezet? Goede kans dat dat dan de trigger was om je uit te nodigen. Juristen staan er bekend om weinig tot geen buitenland ervaringen op te doen, terwijl kantoren (ook de kleinere) steeds vaker de clientèle wel in het buitenland zoeken. Zeker binnen het vastgoed.

Het is natuurlijk giswerk of deze vlieger nu ook opgaat, maar dit zijn wel de kleine dingetjes waarmee je jezelf heel positief kan onderscheiden ten opzichte van de rest van de kudde.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_145875901
Klein vraagje: als ik solliciteer bij een (klein) bedrijf waar ik vorig jaar stage heb gelopen, is het dan nodig om op het CV een beschrijving van de werkzaamheden te geven of kan ik ervan uitgaan dat ze zelf ook wel weten wat ik heb gedaan?

Heb n.l. een beetje moeite om alles op één A4-tje te krijgen en weet niet wat ik anders moet weglaten. Computervaardigheden? Middelbare school en/of afgebroken studies? Nevenactiviteiten?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:29:44 #292
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_145880533
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 01:10 schreef Igen het volgende:
Klein vraagje: als ik solliciteer bij een (klein) bedrijf waar ik vorig jaar stage heb gelopen, is het dan nodig om op het CV een beschrijving van de werkzaamheden te geven of kan ik ervan uitgaan dat ze zelf ook wel weten wat ik heb gedaan?

Heb n.l. een beetje moeite om alles op één A4-tje te krijgen en weet niet wat ik anders moet weglaten. Computervaardigheden? Middelbare school en/of afgebroken studies? Nevenactiviteiten?
Een CV van 2 a4-tjes is best acceptabel hoor.
Ga er vanuit dat degene die het leest niet wat jij precies gedaan hebt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:33:29 #293
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_145880629
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 01:10 schreef Igen het volgende:
Klein vraagje: als ik solliciteer bij een (klein) bedrijf waar ik vorig jaar stage heb gelopen, is het dan nodig om op het CV een beschrijving van de werkzaamheden te geven of kan ik ervan uitgaan dat ze zelf ook wel weten wat ik heb gedaan?

Heb n.l. een beetje moeite om alles op één A4-tje te krijgen en weet niet wat ik anders moet weglaten. Computervaardigheden? Middelbare school en/of afgebroken studies? Nevenactiviteiten?
2 A4tjes is prima inerdaad, zorg alleen wel dat die overzichtelijk en helder is.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_145880711
Nou, even een update van mijn 3 sollitiaties voor traineeships. Bij alle 3 door de eerste ronde op basis van mijn cv. Bij 1 zit ik inmiddels in ronde 5; als ik die door kom beginnen de salarisonderhandelingen.

Bij de andere 2 inmiddels afgewezen, moest twee assessments maken en alleen de top 5% ging door :')

Mocht ik maandag ronde 5 falen dan ga ik weer op zoek naar 3 nieuwe traineeships :)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:43:45 #295
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_145880840
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:37 schreef The_Yakuza het volgende:
Nou, even een update van mijn 3 sollitiaties voor traineeships. Bij alle 3 door de eerste ronde op basis van mijn cv. Bij 1 zit ik inmiddels in ronde 5; als ik die door kom beginnen de salarisonderhandelingen.

Bij de andere 2 inmiddels afgewezen, moest twee assessments maken en alleen de top 5% ging door :')

Mocht ik maandag ronde 5 falen dan ga ik weer op zoek naar 3 nieuwe traineeships :)
Klinkt goed, ik duim voor je!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_145880883
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:43 schreef Uccie het volgende:

[..]

Klinkt goed, ik duim voor je!
Thnx! :)

Heeft er trouwens niemand ervaring met LTP (assessmentbureau)?
Fuck being broke or middle class, go get it all!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:46:13 #297
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_145880899
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:45 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Thnx! :)

Heeft er trouwens niemand ervaring met LTP (assessmentbureau)?
Nee, helaas niet.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_145881471
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:37 schreef The_Yakuza het volgende:
Nou, even een update van mijn 3 sollitiaties voor traineeships. Bij alle 3 door de eerste ronde op basis van mijn cv. Bij 1 zit ik inmiddels in ronde 5; als ik die door kom beginnen de salarisonderhandelingen.

Bij de andere 2 inmiddels afgewezen, moest twee assessments maken en alleen de top 5% ging door :')

Mocht ik maandag ronde 5 falen dan ga ik weer op zoek naar 3 nieuwe traineeships :)
Daarom heb ik ook zo'n haat aan traineeships :r Niet super betaald krijgen, maar wel keiharde concurrentie. Daarnaast word je van hot naar her gestuurd gedurende de periode.
pi_145881552
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:37 schreef The_Yakuza het volgende:
Nou, even een update van mijn 3 sollitiaties voor traineeships. Bij alle 3 door de eerste ronde op basis van mijn cv. Bij 1 zit ik inmiddels in ronde 5; als ik die door kom beginnen de salarisonderhandelingen.

Bij de andere 2 inmiddels afgewezen, moest twee assessments maken en alleen de top 5% ging door :')

Mocht ik maandag ronde 5 falen dan ga ik weer op zoek naar 3 nieuwe traineeships :)
Wtf? Er zijn tegenwoordig vijf ronde's?
pi_145881576
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:13 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wtf? Er zijn tegenwoordig vijf ronde's?
Yes, + ik lees net dat ronde 6 matchingsgesprekken zijn en daarna de salarisonderhandelingen beginnen :P
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_145881600
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:14 schreef The_Yakuza het volgende:

[..]

Yes, + ik lees net dat ronde 6 matchingsgesprekken zijn en daarna de salarisonderhandelingen beginnen :P
Gaat werkelijk nergens meer over ;(

Succes gewenst :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')