Hier in dit topic of vanuit je eigen ervaring?quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:42 schreef Holenbeer het volgende:
Als ik hoor hoe sommige mensen het solliciteren (schrijven en gesprekken) aanvliegen vind ik het niet heel raar dat een ander 'beter in het profiel past'
beide, maar ik lees dit topic niet regelmatig genoeg om er ook namen en rugnummers bij te noemen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hier in dit topic of vanuit je eigen ervaring?
Dan ben ik natuurlijk wel benieuwd naar voorbeelden.
Eens, al heb ik bij sommige werkgevers het idee dat een brief een klein gedeelte is waarop men geselecteerd wordt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:15 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
beide, maar ik lees dit topic niet regelmatig genoeg om er ook namen en rugnummers bij te noemen.
Maar als ik hoor dat mensen meerdere brieven per dag versturen, kan ik mij prima voorstellen dat een brief te algemeen is om indruk te maken op een werkgever. Een goede brief kost nou eenmaal tijd om te maken. Die tijd ga je er ook niet insteken als je je er al bij voorbaat bij neerlegt dat je afgewezen wordt.
Tevens ken ik ze ook die tegendraads doen omdat het bijvoorbeeld gebruikelijk is op een sollicitatiegesprek een pak + das te dragen wat niet hun ding is. Vervolgens proberen ze de eer aan zichzelf te houden door te schreeuwen dat je voor zo'n werkgever niet wilt werken. Jezelf zijn, principes hebben en eerlijk zijn is prima, maar bij iets als een sollicitatiegesprek is het niet altijd handig. Kan je beter wat meelullen met je gesprekspartner. Je kan beter zelf een werkgever weigeren dan dat zij dat voor jou doen.
Zo zijn er voldoende voorbeelden dat je beter je mening niet kan ventileren wanneer je ergens anders over denkt dan volop in discussie gaan, alleen lijkt niet iedereen dat te begrijpen. Ik vind het dan begrijpelijk dat een werkgever naar de volgende sollicitant stapt, hij heeft toch keuze voldoende.
Ja ik zit in die discussie ook in het midden want ik weet uit ervaring dat er idd mensen zijn die zich te goed voelen om zoiets als tomaten plukken te gaan doen en dan liever maar 'n gat op hun cv hebben want ze zijn eigenlijk hoger opgeleid en etc etc, maar ik weet ook dat de constructies die gebruikt worden om Polen (en andere Oostblokkers) hier te laten werken op z'n minst schimmig genoemd kunnen worden...quote:Op zondag 5 oktober 2014 15:42 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
bij een deel van de werkzoekende ligt het ook gewoon aan de werkzoekenden. Een ander groot deel is wel serieus bezig, maar dat verandert het beeld van de werkzoekende helaas niet.
Als ik hoor hoe sommige mensen het solliciteren (schrijven en gesprekken) aanvliegen vind ik het niet heel raar dat een ander 'beter in het profiel past'
Een brief is 1 van de factoren die bepalend is, dus kan je beter zorgen dat het goed is. Zolang je met je cv of opleiding niet bij de top hoort (wat voor de meeste mensen geldt), kan een brief de sollicitatie maken of breken. Het is zonde wanneer je afgewezen wordt op iets als inzet en tijd (wat een brief schrijven is).quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Eens, al heb ik bij sommige werkgevers het idee dat een brief een klein gedeelte is waarop men geselecteerd wordt.
Maar misschien heb ik het mis.
Inderdaad, goed punt.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:37 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Een brief is 1 van de factoren die bepalend is, dus kan je beter zorgen dat het goed is. Zolang je met je cv of opleiding niet bij de top hoort (wat voor de meeste mensen geldt), kan een brief de sollicitatie maken of breken. Het is zonde wanneer je afgewezen wordt op iets als inzet en tijd (wat een brief schrijven is).
Aan de andere kant, een goede brief camoufleert niet een slecht cv. Cv heb ik ook regelmatig aangepast aan het type bedrijf waarvoor ik solliciteerde.
Zelfde met je linkedin en facebook account, het hoeft niet aangepast te worden, maar wees je wel bewust dat dit meetelt in een indruk dat een bedrijf van je heeft en reken er maar op dat ze je opzoeken. Kan je wel principieel doen dat Facebook privé is en iets voor na werktijd, maar als jij je daar als een josti gedraagt, telt het wel mee voor de indruk dat een bedrijf van jou heeft. Zorg dan op z'n minst dat je de privacyinstellingen goed zet.
Wat is er precies schimmig aan een ABU-contract cf de ABU cao?quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:27 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja ik zit in die discussie ook in het midden want ik weet uit ervaring dat er idd mensen zijn die zich te goed voelen om zoiets als tomaten plukken te gaan doen en dan liever maar 'n gat op hun cv hebben want ze zijn eigenlijk hoger opgeleid en etc etc, maar ik weet ook dat de constructies die gebruikt worden om Polen (en andere Oostblokkers) hier te laten werken op z'n minst schimmig genoemd kunnen worden...
wat een pruts werkcoach is dat dan. Toen ik in de ww zat had ik 4 sollicitatieactiviteiten per 4 weken, dat was ook een wassen neus en het andere uiterste.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:27 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja ik zit in die discussie ook in het midden want ik weet uit ervaring dat er idd mensen zijn die zich te goed voelen om zoiets als tomaten plukken te gaan doen en dan liever maar 'n gat op hun cv hebben want ze zijn eigenlijk hoger opgeleid en etc etc, maar ik weet ook dat de constructies die gebruikt worden om Polen (en andere Oostblokkers) hier te laten werken op z'n minst schimmig genoemd kunnen worden...
Dat over meerdere brieven per dag, vaak wil 'n werkcoach van de gemeente die ook niet echt verder nadenkt over de zaken dat je 5 sollicitaties per dag verricht, tsja dan krijg je onzinbrieven zoals "ja ik moest van me uitkering maar weer is soliciteren!!!!!"niet dat ik het daarmee goedpraat maar ik kan me er iets bij voorstellen.
Schattig wel dat jij denkt dat die Polen niet via 'n constructie via 'n Pools uitzendbureau hier werken tegen minder dan minimumloon.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat is er precies schimmig aan een ABU-contract cf de ABU cao?
Ok, het zou ook niet mijn droombaan zijn en met het salaris kun je niet een VINEX-hut financieren en drie keer per jaar op vakantie, maar schimmig....
Dat vind ik nu echt weer zoiets wat veel (vast niet iedereen) werklozen zich wijsmaken om voor zichzelf en naar buiten toe alvast te kunnen verdedigen dat die banen sowieso al geen optie zijn.
Vallen Poolse uitzendbureaus dan ook al onder de ABU CAOquote:Op zondag 5 oktober 2014 16:47 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Schattig wel dat jij denkt dat die Polen niet via 'n constructie via 'n Pools uitzendbureau hier werken tegen minder dan minimumloon.Maar goed dit is dus echt 'n discussie die in dit topic niet thuishoort, begin er gewoon je eigen topic over.
en niet meer dan terecht. Voor die bedragen kan je beter thuis op de bank zitten en halve dagen zoeken naar iets beters. Probeer naast zo'n klotebaan maar eens serieus te solliciteren.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vallen Poolse uitzendbureaus dan ook al onder de ABU CAO![]()
Ik ken veel kwekers en de contracten. Nederlandse uitzendbureaus, Nederlandse CAO, Nederlands loon.![]()
Altijd weer dat geneuzel om dan te kunnen verdedigen dat simpel werk geen optie is.
Lukt mij toch vrij aardig, maar de klotebaan werd ook langzaam minder klote moet ik zeggen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:59 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
en niet meer dan terecht. Voor die bedragen kan je beter thuis op de bank zitten en halve dagen zoeken naar iets beters. Probeer naast zo'n klotebaan maar eens serieus te solliciteren.
Indien je in de WW zit, valt daar iets voor te zeggen. Indien je in de bijstand zit, niet.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:59 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
en niet meer dan terecht. Voor die bedragen kan je beter thuis op de bank zitten en halve dagen zoeken naar iets beters. Probeer naast zo'n klotebaan maar eens serieus te solliciteren.
Op Jobbird.com nog 2 vacatures gevondenquote:Op zondag 5 oktober 2014 16:49 schreef LUFC het volgende:
Schaars aanbod van vacatures, klotezooi. Bijna een week lang niet gezocht, dacht dat er een hoop bijgekomen zouden zijn, maar valt tegen helaas. Welke sites gebruiken jullie? Zoek zelf op nationale vacaturebank, indeed en Monsterboard.
Heel erg bedankt voor de links.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 19:08 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Is dit iets. Ik weet niet of het bij jou in de buurt is.
http://www.triplaw.nl/carriere/junior-kandidaat-notaris
https://www.werkenbijdelo(...)orporate-177326.html
http://www.juristopmaat.nl/
http://www.gemeentebanen.nl/vacatures?distance=5&branch=5186
Nationalecacaturebank is echt een ramp tegenwoordig trouwens, driekwart van de vacatures is een stagequote:Op zondag 5 oktober 2014 16:49 schreef LUFC het volgende:
Schaars aanbod van vacatures, klotezooi. Bijna een week lang niet gezocht, dacht dat er een hoop bijgekomen zouden zijn, maar valt tegen helaas. Welke sites gebruiken jullie? Zoek zelf op nationale vacaturebank, indeed en Monsterboard.
Ik haal er toch meer passende vacatures af dan van Monsterboard.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nationalecacaturebank is echt een ramp tegenwoordig trouwens, driekwart van de vacatures is een stage
Monsterboard staat sowieso veel crap op.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik haal er toch meer passende vacatures af dan van Monsterboard.
Kun je doen, maar die CL's willen ze natuurlijk wel ontvangen. Je stuurt dus eigenlijk een onvolledige sollicitatie en veel bedrijven gooien dan direct de rest in de prullenbakquote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:11 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb een vraag. Ik heb hier een vacature, waarbij ze vragen om het volgende op te sturen: cijferlijsten (o.a. universiteit en VWO).
Ik kan aan die cijferlijsten niet zo snel komen (ik heb geen scanner en mijn middelbare school-diploma moet ik even opzoeken). Zou het denken jullie veel uitmaken als ik mijn sollicitatie verstuur zonder deze cijferlijsten? Boeiend wat ik op de middelbare school voor Latijn had, toch?
Jammer. Ik heb het toch verstuurd zonder die cijferlijsten, maar ik verwacht er niet veel van.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Kun je doen, maar die CL's willen ze natuurlijk wel ontvangen. Je stuurt dus eigenlijk een onvolledige sollicitatie en veel bedrijven gooien dan direct de rest in de prullenbak
Je kunt natuurlijk altijd in je brief iets zetten, dat je cijferlijsten nog bij je ouders op zolder liggen, maar dat je ze bij een eventueel gesprek natuurlijk kunt meebrengen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:03 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Jammer. Ik heb het toch verstuurd zonder die cijferlijsten, maar ik verwacht er niet veel van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |