SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 98% gewijzigd door debuurvrouw op 28-09-2014 08:36:22 ]
De foto was idd een al cuteness.quote:Op zondag 28 september 2014 07:50 schreef -Spring het volgende:
[..]mijn keuze zou het ook niet geweest zijn. Gelukkig is ie zoooo leuk. ♡
traangasquote:Op zondag 28 september 2014 00:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb er weer een van de fb van een mede-OUDster, sorry dames.
Maar ik zag dus Ma.ce.
En hoewel ik Mees echt heel leuk vind klinken, vind ik dit dus echt helemaal niks.
maar je zegt toch ook djenna en niet jenna op zn Hollands? Ik zag althans wel djenna als ik die naam zie.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:16 schreef Burdie het volgende:
Zoals Jolien, maar dan zonder n denk ik. Anders valt het te veel uit de toon.
Oh, ik eigenlijk niet. Ik zeg gewoon Jenna.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
maar je zegt toch ook djenna en niet jenna op zn Hollands? Ik zag althans wel djenna als ik die naam zie.
ik lees alles gelijk op met een DJ-achtige uitspraak.. ik kijk teveel amerikaanse series en films denk ik :/quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:14 schreef Brighteyes het volgende:
Whehehe, ik las het ook ja.
Ik kom net de volgende 5 broertjes en zusjes tegen in een tijdschrift:
Jarn.o, Jen.na, Jo.ena, Jen.tl en Jol.ie.
Nu vraag ik me alleen af of Jolie nou op z'n frans uitgesproken wordt of echt als j...
Zijn dat die van 19 and still counting?quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:17 schreef Stormqueen het volgende:
Amateurs. De Duggars kunnen dat veel beter
jupquote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:00 schreef Dottey het volgende:
[..]
Zijn dat die van 19 and still counting?
Ik met Zj... Limburgse hèquote:Op woensdag 1 oktober 2014 01:00 schreef Dottey het volgende:
[..]
ik lees alles gelijk op met een DJ-achtige uitspraak.. ik kijk teveel amerikaanse series en films denk ik :/
Jenna kan ik niet meer zien zonder de sheep valley van MTV voor de geest te zien springen
Ik kan mij niet eens voorstellen hoe je het dan uitspreektquote:
Als Zjennaquote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:59 schreef Dottey het volgende:
[..]
Ik kan mij niet eens voorstellen hoe je het dan uitspreekt
plakken limburgers overal een Z voor?quote:
Nee, maar in het voorbeeld dat Sjeen gaf welquote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:05 schreef Dottey het volgende:
[..]
plakken limburgers overal een Z voor?![]()
sorry, mijn kennis van limburgse taal is niet zo groot als in NIHIL!
Ze zeggen alle namen op z'n Hollands (aldus hun youtube accountquote:Op dinsdag 30 september 2014 23:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
maar je zegt toch ook djenna en niet jenna op zn Hollands? Ik zag althans wel djenna als ik die naam zie.
Ik heb niet het idee dat ze het zelf al verstaanbaar kan uitspreken.... daarbij is ze nieuw en behoorlijk verlegenquote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:57 schreef Vanyel het volgende:
Had hai meisje, hoe heet jij geprobeerd. Wist je nu ook hoe je het uit moest spreken.
En kon je ons weer inspireren met een mooie naam.
Ja, en oma had Treasure bedachtquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:36 schreef Mineola het volgende:
Bij 'Vier handen op een buik' kwamen afgelopen dinsdag moeder K.i.ra.ya. en dochter T.r.e.as.u.re Ha.il.e.y (H.ail.y? H.ail.ie? H.al.ey? Zoiets) voorbij
Oh, ik dacht even dat je Bobbie als naam in gedachten had en dat dat nu min of meer geblockt was door het nieuwe tegenoverzitkindje, maar niet dus...quote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:39 schreef Lijnloos het volgende:
Oh lekker is dat. Ik zag hier begin van het schooljaar al wel dat een nieuw kindje tegenover Minke zou komen zitten: "Bobbie". Mijn gedachte dat het weleens een meisje zou kunnen zijn bleken terecht. En hoewel ik het niet zou kiezen past het wel heel goed bij haar.
Ennuh, laat de inspiratie maar komen: Minke & ????
Oh kijk, dat is waarom het best handig is om zulke programma's boven, met het geluid uit en de ondertiteling aan, te kijken, dan blijven dat soort dingen je tenminste bespaardquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:37 schreef Mineola het volgende:
Trezjer hè. Ik had wel veel verwacht, maar wow. Dit overtrof het wel hoor.
Pieterquote:Op donderdag 9 oktober 2014 16:39 schreef Lijnloos het volgende:
Oh lekker is dat. Ik zag hier begin van het schooljaar al wel dat een nieuw kindje tegenover Minke zou komen zitten: "Bobbie". Mijn gedachte dat het weleens een meisje zou kunnen zijn bleken terecht. En hoewel ik het niet zou kiezen past het wel heel goed bij haar.
Ennuh, laat de inspiratie maar komen: Minke & ????
Spelling was idd wel goed, maar de uitspraak wat minderquote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:08 schreef Moppert het volgende:
Nee hoor volgens de site is het wel gewoon treasure.
Bobbie vind ik ook leuk voor een meisje.
Maxquote:Op donderdag 9 oktober 2014 17:56 schreef Phaidra het volgende:
Als jullie toch bezig zijn, hebben jullie ook suggesties voor jongensnamen bij I.van?
Bende gij geen trouwe vaderlander?!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:04 schreef Lijnloos het volgende:
Goeie opties al Buuf! Anna vind ik geweldig leuk maar combi met achternaam niet...
Voor een jongen vind ik bijna alles met een J leuk...
Anne dan?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:04 schreef Lijnloos het volgende:
Goeie opties al Buuf! Anna vind ik geweldig leuk maar combi met achternaam niet...
quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:19 schreef laziness het volgende:
[..]
Bende gij geen trouwe vaderlander?!
Betere naam dan dat krijg je niet hoor
ik vond het juist zo leukquote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:04 schreef Lijnloos het volgende:
Voor een jongen vind ik bijna alles met een J leuk...
Joost? Die vond je toch zo verschrikkelijk?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik vond het juist zo leuk![]()
Ik vind Bram ook leuk voor jullie. Of SebasOlivier, Joost...(mijn eigen lijstje
)
ja, gedienstigquote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:17 schreef -Spring het volgende:
[..]
Joost? Die vond je toch zo verschrikkelijk?
Meklit.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
http://www.vernoeming.nl/bizarste-kindernamen-2013
Betekent ie gedienstig? Dat wist ik niet. De Joost die ik ken is ook alles behalve dat.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:18 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, gedienstig. Maar heeft wel altijd op de lijst van hus gestaan. En heeft het hier gehaald vanwege de J.
Maar je hebt gelijk. Die was niet van eigen lijst. Ik had m ertussen getypt
neh. Komt door Joost van Ollie B Bommel. Eigenlijk is het gewoon een erg leuke naam. Het voelt alleen zo..... Gedienstig. Voor mij.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:27 schreef -Spring het volgende:
[..]
Betekent ie gedienstig? Dat wist ik niet. De Joost die ik ken is ook alles behalve dat.
Ach soooooo!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 21:28 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
neh. Komt door Joost van Ollie B Bommel. Eigenlijk is het gewoon een erg leuke naam. Het voelt alleen zo..... Gedienstig. Voor mij.
Maar zo heb ik ook altijd gedacht een zoon Thomas te noemen. Paste gewoon nooit.
Ja, die wil ik ook allemaalquote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik vond het juist zo leuk
Ik vind Bram ook leuk voor jullie. Of SebasOlivier, Joost...(mijn eigen lijstje
)
ik ken daar een rijmpje op *iets met kakke en de keutel wou niet zakke*quote:
Wat een leuke site. Nu moet ik nog minstens vijf kinderen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:11 schreef -Spring het volgende:
Dit is een leuke site!
http://mooienamen.blogspo(...)ndse%20voornamen?m=1
Nice! Effe spieken want de eerste posts beloven veel goedsquote:Op donderdag 9 oktober 2014 22:11 schreef -Spring het volgende:
Dit is een leuke site!
http://mooienamen.blogspo(...)ndse%20voornamen?m=1
Floor?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:56 schreef Kyara het volgende:
Leuk lijstje Spring! Vooral de meisjesnamen. Mijn all-time favourite meisjesnaam
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:59 schreef Kyara het volgende:
[..]
Neuh, die is iets te veel top-10. Denk ik, ik hoor hem zo vaak
Gewoon meerdere namen geven. Opgelost!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:03 schreef Lijnloos het volgende:
Haha, da's wel heel Jip&Janneke... ikzelf heb liever niet nog een M, ook omdat ik dat zelf al ben maar mijn achternaam is anders dan die van Minke, dus da's post-technisch nog wel uit elkaar te houden
Bij een meisje maken we gewoon meisjesnamen van de namen van de opa'squote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:14 schreef Lijnloos het volgende:
Dat in elk geval... MInke heeft ook nog 2 andere namen, vernoeming naar de beide oma's. In geval van jongetje komen daar nu de namen van de opa's... bij een meisje is ook dat weer puzzelen. Het moet gewoon een jongen worden
Hou es op jij... .quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:23 schreef Kyara het volgende:
[..]
Bij een meisje maken we gewoon meisjesnamen van de namen van de opa's
Denk je ook even aan de namen voor een jongen en een meisje
van Robert (neem ik aan) Kun je Robin maken en dat kan prima als meisjesnaamquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:24 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Hou es op jij... .
Maar Roberta en Leonie vind ik geen leuke namen... Maar je hebt een goed punt.
Meisjesvarianten voor Rob (ert) en Leo/Leendert zijn ook welkom. Kunnen we die ook meteen tackelen.
Lena is tof jaquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:27 schreef Lijnloos het volgende:
Lena vind ik wel een goeie! En 2 van de 3 opa's heten Rob, maar officieel Robert, dus vandaar de (ert). Robin vind ik persoonlijk niet zo....
Robine? Of Bertha.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 13:27 schreef Lijnloos het volgende:
Lena vind ik wel een goeie! En 2 van de 3 opa's heten Rob, maar officieel Robert, dus vandaar de (ert). Robin vind ik persoonlijk niet zo....
neeeegenendertig klinkt ook heus wel een beetje als Leendert.quote:
jullie hebben een Bas nodig. Echt. Heus.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:39 schreef klumsy het volgende:
Toch maar eens meelezen voor leuke jongensnamen, heb zo het gevoel dat wie die dit keer nodig zullen hebben.. Vind het echt zo lastig om een leuke jongensnaam te vinden die we beide leuk vinden
Lies en Jolijn stonden ook op ons lijstje. ♡quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:02 schreef Lamb29 het volgende:
Minke en Jolijn
Minke en Tessel
Minke en Evi
Minke en Lies
Minke en Lobke (te ke-erig maar Lobke vind ik wel erg leuk bij jullie)
Minke en Lars
Minke en Teun (jaa idd! wie zei dit al?)
Minke en Kalle
Haha goed punt wel!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:42 schreef laziness het volgende:
Jolijn kan echt niet met Lijn haar eigen naam vind ik persoonlijk.
Teveel jut & jul.
door deze post heb ik nu al een dag het intro van Seabert on mijn hoofdquote:
Hij staat bovenaan. ♡quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 22:20 schreef Lamb29 het volgende:
Vind Minke en Jolijn echt geweldig klinken samen
en Lente en Robin.. Slotje
Ah, neequote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:13 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Das zo mogelijk nog meer mijn eigen naam dan Jolijnzo scheelt het nog maar 1 letter
Ik vind Jolijn leuk, en niet storend dat hij op jouw naam lijkt. Ook een goede combi met de achternaam!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:13 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Das zo mogelijk nog meer mijn eigen naam dan Jolijnzo scheelt het nog maar 1 letter
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 11:47 schreef -Spring het volgende:
Ik wil Sien op het lijstje, maar N weigert.
marcek is een beetje raar.quote:
Ook tof!quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Is Pien al voorbij gekomen?
Haha tof.... Ik ben nog geen andere live tegengekomenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik hoorde laatst een Oona voorbij komen in de supermarkt. Ik dacht meteen "ah, een foklezer"
Sien van Sellingen ook!quote:
Tnx! Grappig dat ik een behoorlijk aantal wel op mijn lijstje had al bij I.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:02 schreef Mineola het volgende:
[..]
Max- leuk maar zo heet een jongetje uit de familie al (alleen met -ks op het eind)
Alex - twijfel, leuke naam, maar associatie met koning
Leon -maar ook naam van de man van goede vriendin, twijfel of dat meeweegt (bij I viel hij af om die reden, maar stond dus wel op de lijst).
Sacha - gaat vriend niet goedkeuren
Mads/Mats - neh
Olaf - Stond bij I. ook op de lijst, leuk
Levi - te joods voor vriend (hij krijgt kriebels van duidelijk religieuze namen) en ook wel erg populair
Mika -
Willem - mwah
Raf - leuk maar niet zo voor ons denk ik
Linus - idem
Lars - zoon van vrienden heet zo
Gunnar - neh
Anne & Cas..quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 08:16 schreef Fannetje het volgende:
Ja hoi. Mag ik ook wat suggesties in combinatie met Anne? Zowel jongen als meisje? Thanks!
We willen graag een naam die je eigenlijk niet fout kan schrijven ivm eigen trauma's over het altijd moeten spellen
Is dit de score van één dag? Heeft de hele indigoquinoayogaclub van Amsterdam Zuid geworpen?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:40 schreef Muck het volgende:
Een paar pareltjes uit de krant van vandaag:
Hannemeike
Isalinde
Mettemarie
Fienemarij
Gesina
Sjer
Evelyne
Tamika
Nealan
Sjer is erg zeg.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:40 schreef Muck het volgende:
Hannemeike
Isalinde
Mettemarie
Fienemarij
Gesina
Sjer
Evelyne
Tamika
Nealan
niet gewoon een afkorting van bijv Marcel of Marcia?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:44 schreef Burdie het volgende:
Vanmorgen gehoord in het zwembad: Mars..
ik vermoed dat de uitspraak Zjèr is?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:05 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Sjer is erg zeg.
1e vraag: ben je vernoemd naar...
En dan het je hele leven uit moeten spellen. Ik hoop dat deze baby een bruikbare tweede voornaam heeft meegekregen...
Jerôme?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik vermoed dat de uitspraak Zjèr is?
quote:
ik denk eerder van Gerardus ofzo... Sjer is geen hele rare naam in Limburg.quote:
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]Ik ken een Diòr.
Ik dacht eerst dat de chihuahua zo heette maar die heet Sanne
O, Zjeraar, ik had niet aan Limburgs gedacht. Limburgse en Friese namen kunnen erg ongewoon overkomen als je die taal niet kent.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik denk eerder van Gerardus ofzo... Sjer is geen hele rare naam in Limburg.
Gesina is heel klassiek, die vind ik als enige in het rijtje wél leukquote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:40 schreef Muck het volgende:
Hannemeike
Isalinde
Mettemarie
Fienemarij
Gesina
Sjer
Evelyne
Tamika
Nealan
quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:55 schreef Teslynd het volgende:
[..]
O, Zjeraar, ik had niet aan Limburgs gedacht. Limburgse en Friese namen kunnen erg ongewoon overkomen als je die taal niet kent.
Ik denk trouwens dat Hinke van Hinderik komt, Fries?
Fries iddquote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:55 schreef Teslynd het volgende:
[..]
O, Zjeraar, ik had niet aan Limburgs gedacht. Limburgse en Friese namen kunnen erg ongewoon overkomen als je die taal niet kent.
Ik denk trouwens dat Hinke van Hinderik komt, Fries?
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Een lijstje van deze week:
L. uut
F.e be
D. ouk uitgesproken met een au.
T. omer
K. irse
Febe, maar dan als Phebe.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Een lijstje van deze week:
L. uut
F.e be
D. ouk uitgesproken met een au.
T. omer
K. irse
Hier heb ik hulp bij nodig. Hoe is een Feber?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:45 schreef debuurvrouw het volgende:
Bij mijn jongste zit een jongens Febe in de klas. Het past bij hem.
ik ken in ieder geval wel een Luut.:D kort van Luitzen idd.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 23:07 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Hier heb ik hulp bij nodig. Hoe is een Feber?
Kan Luut hetzelfde als Luit zijn?
Uit mijn tienerjaren herinner ik me namen als Luit (j) en Nout (m). Het voelt nog steeds niet aan als namen, maar waarschijnlijk zijn het de verkortingen ergens van. Het waren trouwens boekfiguren. In het echt ben ik ze nooit tegengekomen.
Oh ik ken het als meisje.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:45 schreef debuurvrouw het volgende:
Bij mijn jongste zit een jongens Febe in de klas. Het past bij hem.
Een vriend van ons heeft z'n zoontje zo genoemd! Ze wonen in Nieuw-Zeeland trouwens, maar het is een Hebreeuwse naam las ik laatst ergens. Op zich vind ik het wel wat hebben, maar toch moet ik onwillekeurig steeds aan 'toompje' denkenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:44 schreef Gulara het volgende:
[..]
Febe, maar dan als Phebe.
Ik vind T. omer ook nog wel iets hebben.
Weekje werken. L. Uut was in de wijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]Waar vind je dit soort namen toch?
Ik ken een man van in de zestig die zo heet. Vind t niet zo'n heel gekke naamquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:03 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Weekje werken. L. Uut was in de wijk.
Kwam ook nog een m. eine tegen. Gelukkig niet de mijne.
er staan ook wel redelijk normale namen in voor bijv in Amerika. "Hope" is daar een normale naam.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 20:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
http://www.vernoeming.nl/bizarste-kindernamen-2013
Mei. ne of l. uut?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik ken een man van in de zestig die zo heet. Vind t niet zo'n heel gekke naam
ah ok, Ja dit is een mannelijke M.eine. Ken ook een M.eino... voor een meisje vind ik t raar...quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:12 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Mei. ne of l. uut?
Beide meisjes hier. En in het dialect hier hebben ze het over de meinne als het van hun is.
Jouw me. ine zal wel van Meindert afkomen.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:47 schreef Franny_G het volgende:
Mijntje, met lange ij dus, is wel weer echt meisje toch?
Annelein!quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:12 schreef Franny_G het volgende:
Ik ook!
Ik heb wel een zwak voor namen als Willemijn, Roosmarijn, Annelies, e.d.
Dat wel. Maar dat betekent hier niet dat het van jezelf is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:47 schreef Franny_G het volgende:
Mijntje, met lange ij dus, is wel weer echt meisje toch?
Met namen op "ke" kun je trouwens wel goed pesten... als je het verkleint eindigt het op kutjequote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]die vind ik stiekem wel leuk eigenlijk
maar heb zelf een"kje" naam en me daar altijd aan geergerd dus zal een dochter niet snel iets met "tje" of "kje" als naam geven.
met "ke" heb ik dan weer geen moeite....
ja weet je... er is altijd wel iets om mee te pesten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Met namen op "ke" kun je trouwens wel goed pesten... als je het verkleint eindigt het op kutjeMaar ja, bijna alle namen hebben iets, als je ze niet raar kunt verbasteren rijmen ze op iets stoms.
Dat is waarquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja weet je... er is altijd wel iets om mee te pesten.
mijn moeder heet iets dat rijmt op "pies" ik geloof niet dat ze er een trauma van heeft...
ik bedoel: als je kind gepest wordt dan kan dat met een naam zijn, maar anders vinden ze wel iets anders (tanden, bril, een bepaalde broek, wat dan ook)...
ik vind wel dat je moet trachten je kind een mensennaam te geven, je hoeft t ook niet uit te lokken
Oef.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:52 schreef __Isis__ het volgende:
Eens een klant gehad met drie dochters, alle drie de namen eindigend op -ke. Ja, zei hij, we hebben drie kutjes
Dat zou je denken hè? Nee, ik woon regio Utrecht en dit was het weekkrantjequote:Op woensdag 15 oktober 2014 20:50 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Is dit de score van één dag? Heeft de hele indigoquinoayogaclub van Amsterdam Zuid geworpen?
Mee eens. Moet zo nu en dan aan Ansje Beentjes denken. Niks mis met haar, maar toen ik haar na diverse berichten voor het eerst zag, bleek het een slagschip te zijn. Na een tijd bleek ze toch maar als Ans Beentjes verder gegaan te zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:41 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat wel. Maar dat betekent hier niet dat het van jezelf is.
Ik hou niet zo van tje namen.
De buurkinderen hier heten M.iloh en L.iamm.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 19:45 schreef purebliss het volgende:
Kom net een Y.aiden en L.iamm ( ja echt met dubbel m ) tegen
Wat dan aangaat, gaat je eerste 'echte' naam vast beter?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:14 schreef Vlindur het volgende:
Mijn naam vind ik ook stom. Ook omdat ik hem niet altijd fatsoenlijk uit m'n strot krijg
Leuk joh, stotteren
Nee, de 'Ca' blijft te hardquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:48 schreef McLaura het volgende:
[..]
Wat dan aangaat, gaat je eerste 'echte' naam vast beter?
Dat heeft vast ook enorm je naamkeuze bepaald voor kindjes.quote:
Mijn oudste heeft een naam waar ik soms bij blijf haken. Maar die gaat vaker goed dan niet goed en dus hebben we heb gewoon gegeven. Namen die beginnen met een A vallen wel af, dat doe ik mijzelf echt niet aanquote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:54 schreef Dottey het volgende:
[..]
Dat heeft vast ook enorm je naamkeuze bepaald voor kindjes.
Het lijkt mij enorm lastig als je een naam enormvindt en dat je er dan steeds over zou struikelen met stotteren. Zijn er bijvoorbeeld namen die je
vond, maar het daardoor niet zijn geworden?
* Dottey is gewoon nieuwsgierig
Oké, ik dacht even aan Sanne Hans, die wel Cola (lange klank na de k-klank) kan zeggen, maar geen cassis.quote:
Bij mij telt het wel of een naam een R bevat of niet. Niet dat ik stotter, maar ik heb een 'huig-r' in een woord, en aan het eind een Gooische R.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:54 schreef Dottey het volgende:
[..]
Dat heeft vast ook enorm je naamkeuze bepaald voor kindjes.
Het lijkt mij enorm lastig als je een naam enormvindt en dat je er dan steeds over zou struikelen met stotteren. Zijn er bijvoorbeeld namen die je
vond, maar het daardoor niet zijn geworden?
* Dottey is gewoon nieuwsgierig
quote:
Ik zou dus Gutgerrrrrrrrr zeggen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:28 schreef Moppert het volgende:
[..]![]()
Met mijn R vind ik het wel prima klinken maar ik erg mij wel aan anderen die echt eindigen met urrrrrrr
Ivarquote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:20 schreef McLaura het volgende:
[..]
Bij mij telt het wel of een naam een R bevat of niet. Niet dat ik stotter, maar ik heb een 'huig-r' in een woord, en aan het eind een Gooische R.
Rutger vind ik bijvoorbeeld prachtig, evenals Robin of Ivar. Maar ik vind mijn eigen uitspraak storend.
Oh ja, Ivarquote:
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 21:30 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh ja, Ivar![]()
Man heeft de naam al afgeschoten, maar onze volgende zoon zal ik in de afwezigheid van mijn man altijd Ivar noemen
Hoe heten jouw andere? Thijs' vriendje en tevens achterbuurjongetje heet Ivar. Zijn (tweelingzus) heet Nora en zijn kleine zusje heet Mirre.quote:
o ja, die ken ik ook! En dan heel verontwaardigd zijn als mensen het van papier uitspreken met een korte a en een korte i, want het kind heet toch echt "alicia" - noem haar dan ook zoquote:Op donderdag 23 oktober 2014 15:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kwam net a.lliss.ia tegen.Echt hoor...
dan is het niet dezelfde neequote:Op donderdag 23 oktober 2014 16:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb geen idee, ik zag het vaag via via op facebook langs komen. *weg*?
Ik vind het lijken op een creatieve spelling van billenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 16:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik ken een Bilèn. Vind ik ook al zo mooi.
Ach, wat stom, ik wéét ook wel wie je bentquote:Op donderdag 23 oktober 2014 08:49 schreef milka82 het volgende:
Nou bij de eerste was ik niet zo origineel.... Zij heet Lisanne, maar het meeste Li hahaha. Dan komt, mede onder invloed van jaren onderwijs en een andere biologische vader, M.arèn ( korte a korte e) en dan dus de Pietje Bell van de familie, Ivar!
Fynn? Dat spreek je dan toch uit als Fijn of met een beetje pech al je in Limburg woont als Fiennquote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:28 schreef Risu het volgende:
Mijn schoonmoeder is ook zo van de aparte schrijfwijze. Ik zei Finn wel mooi te vinden voor een jongen zegt ze, jaaaa maar dan met een y he, want das lekker apart.
We hebben al een naam trouwens, begint met een Y dus dat vind ze vast geweldig.
Dat kan toch ook gewoon als Finn worden uitgesproken? Dat is wel wat ik zou doen nu ik de naam voor het eerst lees. Verder vind ik het ook niet mooi hoor, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Fynn? Dat spreek je dan toch uit als Fijn of met een beetje pech al je in Limburg woont als Fienn
of als Funquote:Op donderdag 23 oktober 2014 19:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Fynn? Dat spreek je dan toch uit als Fijn of met een beetje pech al je in Limburg woont als Fienn
waarom zou je een Y als I uitspreken? Ik probeer voorbeelden te zoeken, maar kan nergens opkomen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat kan toch ook gewoon als Finn worden uitgesproken? Dat is wel wat ik zou doen nu ik de naam voor het eerst lees. Verder vind ik het ook niet mooi hoor, maar dat terzijde.
hebbesquote:
In 't Scandinavisch ligt de y qua uitspraak tussen u en i in. Dus je lippen als een u vormen en i zeggenquote:
Dandy. Candy. Milky. Lady.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 07:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
waarom zou je een Y als I uitspreken? Ik probeer voorbeelden te zoeken, maar kan nergens opkomen.
quaquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:10 schreef Lijnloos het volgende:
Ons buurmeisje heet Lynn, maar da's ook gewoon een i... Ik zou er nu ook gewoon Fin van maken kwa uitspraak.
Sorry hoor, wist niet dat je van de taalpolitie was. Ik dacht dat het allebei mocht, kennelijk niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:01 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
qua![]()
Sorry, maar ik vind "kwa" net zo erg als van die dubbele letters in namen waar het niet moet
Ik hoop dat we hier een naam hebben waarbij de y wél als ij en niet als i uitgesproken wordt?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:01 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
beter dan dyckvan een paar straten verderop
![]()
Zo zielig
En die nooit naar Amerika gaat en/of lesbisch wordtquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 21:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik hoop dat we hier een naam hebben waarbij de y wél als ij en niet als i uitgesproken wordt?
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:34 schreef Meke het volgende:
[..]
En die nooit naar Amerika gaat en/of lesbisch wordtOkee niet dezelfde schrijfwijze, maar dat is toch wel mijn eerste associatie..
Laatst trouwens een vrouwelijke M.orris. Haar ouders hadden de naam al in hun hoofd en was verteld dat het een jongetje zou worden. Toen ze werd geboren en dus een meisje bleek hebben ze de naam maar gehouden. Interessante werkwijze
Ja ik ook.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:53 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen die een uniseks naam hadden uitgekozen. Geslacht wisten ze niet, maar wel wat de naam zou worden (Dani). Vond ik ook een bijzondere werkwijze. Wel makkelijk ofzo
Ik zie veel kritiek voorbij komen op namen met onnodig dubbele letters, omdat evenwicht altijd goed is: ik vind ze vaak echt prachtig
Hoi!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 07:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
waarom zou je een Y als I uitspreken? Ik probeer voorbeelden te zoeken, maar kan nergens opkomen.
Mag ik nog wat letters kopen voor Ow zn naam? Kom er nu echt niet meer uitquote:Op zondag 26 oktober 2014 03:59 schreef Loj het volgende:
[..]
Hoi!
De naam van m'n zoon
En ik vind hem prachtig!
Als enkele i of als ie?quote:Op zondag 26 oktober 2014 03:59 schreef Loj het volgende:
[..]
Hoi!
De naam van m'n zoon
En ik vind hem prachtig!
Ook geen idee hierquote:Op zondag 26 oktober 2014 05:52 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Mag ik nog wat letters kopen voor Ow zn naam? Kom er nu echt niet meer uit.
Mee eensquote:Op zondag 26 oktober 2014 02:30 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ja ik ook.
Maar er worden sowieso vaak namen als belachelijk bestempeld waarvan ik dat reuze mee vind vallen. Ik kan slecht tegen ingewikkelde namen, of namen die gewoon spellingtechnisch niet kloppen. En er zijn er genoeg die ik niet voor mijn kind zou kiezen. Maar niet alle hondjes hoeven Fikkie te heten wat mij betreft.
Nee, ze wilden het een verrassing houden. Er was geen hulp nodig voor rare constructies of om anderszins op te vallen. Het zijn alle normale namen. Gekke roepnamen hoeven immers niet bij de burgelijke stand ingeschreven te worden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:47 schreef Dottey het volgende:
Mijn zusje( no3) heeft vandaag laten weten dat ze een zoontje gaat krijgen. Het namen verzinnen was beginnen. Er was gelijk over de zussen-app van mijn zus (no1) de eis gesteld: "Het moet wel bij de naam van mijn zoontje passen"
Zijn naam bevat een dubbele letter in het midden en nu opperen ze de meeste vreemde namen en plakken er tig letters bij :") om maar dubbele letters te krijgen.
Mijn zus (no2) oppert dat hij maar haar naam moet krijgen met een funky Z, gewoon omdat het kan.
Grappig om zo iets te zien ontstaan. Het lijkt wel het spelletjes boggle op mijn telefoon!
Ik probeer goed op mijn handen te zitten en af te wachten wat de keuze gaat worden.![]()
Hebben jullie het namen verzinnen wel eens van dichtbij, maar niet voor jezelf, mee gemaakt? Bijvoorbeeld voor het kindje van je (schoon)broer of zus of misschien beste vrienden.
Ik ben nieuwsgierig!![]()
![]()
Ze heeft 2 zoons hèquote:Op zondag 26 oktober 2014 07:09 schreef McLaura het volgende:
[..]
Als enkele i of als ie?
Van 'ie' ken ik er een paar, van 'i' geloof ik geen.....
Ik geloof ook dat zus no 3 dat negeertquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:09 schreef Elleska het volgende:
lol... dat wordt nog wat.
ik zou het trouwens echt niet accepteren als iemand gaat eisen dat de naam bij haar zoontje moet passen.
wel eens met iemand over namen aan het brainstormen geweest. maar daar kwamen gelukkig geen gekke namen uit. gewoon namen die ik zelf ook wel kan waarderen maar zelf niet zou kiezen. we zitten dus niet in elkaars vaarwater.
Begrijp ik nou echt goed dat zus #1 min of meer verwacht dat de naam van het kind van zus #3 bij de naam van het kind van zus #1 past?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:51 schreef Dottey het volgende:
[..]
Ik geloof ook dat zus no 3 dat negeert![]()
Heeft ze die namen zelf wel gekozen? Of was het meer om jou te helpen?
Mijn schoonzusje en ik waren tegelijk zwanger dus toen hebben we wel beginletters uitgewisseld. Schoonvader stelde de meisjesvariant van onze jongensnaam voor aan schoonzusje, toen moest ik wel even flink op mijn lip bijten om niks te verradenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:47 schreef Dottey het volgende:
Mijn zusje( no3) heeft vandaag laten weten dat ze een zoontje gaat krijgen. Het namen verzinnen was beginnen. Er was gelijk over de zussen-app van mijn zus (no1) de eis gesteld: "Het moet wel bij de naam van mijn zoontje passen"
Zijn naam bevat een dubbele letter in het midden en nu opperen ze de meeste vreemde namen en plakken er tig letters bij :") om maar dubbele letters te krijgen.
Mijn zus (no2) oppert dat hij maar haar naam moet krijgen met een funky Z, gewoon omdat het kan.
Grappig om zo iets te zien ontstaan. Het lijkt wel het spelletjes boggle op mijn telefoon!
Ik probeer goed op mijn handen te zitten en af te wachten wat de keuze gaat worden.![]()
Hebben jullie het namen verzinnen wel eens van dichtbij, maar niet voor jezelf, mee gemaakt? Bijvoorbeeld voor het kindje van je (schoon)broer of zus of misschien beste vrienden.
Ik ben nieuwsgierig!![]()
Verwachten is meer hopen denk ikquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Begrijp ik nou echt goed dat zus #1 min of meer verwacht dat de naam van het kind van zus #3 bij de naam van het kind van zus #1 past?
Werkelijk? En dan verwacht zus #1 ook nog een keer een zelfde soort "unieke" naam met absurde spelling?
Dat lijkt mij idd ook spannend! Wie was het eerste uitgerekend?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mijn schoonzusje en ik waren tegelijk zwanger dus toen hebben we wel beginletters uitgewisseld. Schoonvader stelde de meisjesvariant van onze jongensnaam voor aan schoonzusje, toen moest ik wel even flink op mijn lip bijten om niks te verraden.
Nou, het was een beetje een aparte situatie. Ik had eerst een miskraam gehad, en tijdens die zwangerschap hadden wij de babynamen al bedacht. Daarna werd mijn schoonzusje zwanger, en zij wilde niet 'onze' namen inpikken, dus we hadden de afspraak gemaakt om beginletters uit te wisselen. Ik was op het moment dat mijn schoonvader onze jongensnaam voorstelde weer opnieuw zwanger, maar zo pril dat we het nog niet hadden verteld. Dus ik moest extra op mijn handen zittenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:33 schreef Dottey het volgende:
[..]
Dat lijkt mij idd ook spannend! Wie was het eerste uitgerekend?
Hebben jullie het er later nog eens over gehad? Over de geheimpjes en het bijna verraden?
Wist je schoonvader van jullie namenvoorkeur? Of was het per toeval dat hij de meisjesvariant voorstelde aan je schoonzus.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou, het was een beetje een aparte situatie. Ik had eerst een miskraam gehad, en tijdens die zwangerschap hadden wij de babynamen al bedacht. Daarna werd mijn schoonzusje zwanger, en zij wilde niet 'onze' namen inpikken, dus we hadden de afspraak gemaakt om beginletters uit te wisselen. Ik was op het moment dat mijn schoonvader onze jongensnaam voorstelde weer opnieuw zwanger, maar zo pril dat we het nog niet hadden verteld. Dus ik moest extra op mijn handen zitten.
Ik zou kiezen voor de keuze die jullie het mooiste vinden en mij niets aantrekken van hoe anderen het misschien "verkeerd" zouden willen spellen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:21 schreef twist02 het volgende:
wel vriend als ik moeten vrijwel altijd zowel onze voor- als achternaam spellen. Het zijn vrij normale namen, maar er zijn nu eenmaal meerdere spellingsmogelijkheden. We hebben er beide geen trauma van ofzo, maar vervelend is het soms wel.
Dat hou je toch niet echt tegenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:21 schreef twist02 het volgende:
Oke, ik heb weer even input nodig
Vriend en ik weten het geslacht nog niet, maar eigenlijk hebben we al 2 namen in ons hoofd waar we steeds op uit blijven komen en die ik ook echt heel leuk vind
Maar nu het 'probleem': zowel vriend als ik moeten vrijwel altijd zowel onze voor- als achternaam spellen. Het zijn vrij normale namen, maar er zijn nu eenmaal meerdere spellingsmogelijkheden. We hebben er beide geen trauma van ofzo, maar vervelend is het soms wel.
Baby krijgt de achternaam van vriend, dus zit daarmee sowieso al met hetzelfde probleem. Wij zijn zelf van mening dat er bij beide babynamen een 'goede' manier van spellen is (en daar zouden wij dan ook voor gaan). Maar helaas zijn er ook mensen die het daar niet mee eens zijn () en de namen in onze ogen dus verkeerd spellen. Daardoor komt het er dus op neer dat onze kleine ook zijn/haar voor- en achternaam vaak zal moeten spellen; iets wat ik eigenlijk juist wilde voorkomen door voor 'normale' namen te kiezen.
Hoe 'erg' zouden jullie dat vinden?
Om een idee te geven: de 'goede' manier van spellen komt 3x (meisje) en 18x (jongen) zo vaak voor als de 'verkeerde' manier
Verdomme, kom je nu meequote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:31 schreef Stormqueen het volgende:
Mi Lu, dat is pas anticiperen op de op handen zijnde Chinese werelddominatie
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:31 schreef Stormqueen het volgende:
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:31 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, die garantie wilde ik dus wel graagquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:41 schreef Leandra het volgende:
Maar heb je een garantie dat je een "normale" naam niet hoeft te spellen?
Inderdaadquote:Dus neem lekker naam en de spelling die wat jullie betreft correct is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Realiteit helaasquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:41 schreef Leandra het volgende:
Maar heb je een garantie dat je een "normale" naam niet hoeft te spellen?
Erik, met een C of met een K
Robert, met 1 B of met dubbel B (ja dan wordt het Robbert, maar zo wordt Robert soms ook uitgesproken)
Carla, met een C of met een K
Thom met of zonder H
Caroline of Carolien
Sophia of Sofia
Susan of Suzan of Suzanne
En dan heb je nog de mensen die sowieso amper kunnen spellen en geen naamgevoel hebben en een naam als "Bas" nog niet kunnen schrijven als je het niet voorzegt.
Daarbij; heb je de garantie dat je kind altijd in NL blijft wonen? Grote kans dat hij/zij elders ter wereld een naam die hier gewoon is (Kees met een K of met een C.... of zeg je dan Sees??) over de grens al niet meer zonder vragen gespeld kan worden.
Dus neem lekker naam en de spelling die wat jullie betreft correct is.
Hier ook tegelijk met stiefzus zwanger en 1 week verschil in ud... dus ook inderdaad voor zowel jongens- als meisjesnamen de beginletters uitgewisseld. De jongensnamen bleken dezelfde beginletters te hebben, maar ander aantal letters. Uiteindelijk zijn de nichtjes met 3 uur verschil geboren maar met andere namenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mijn schoonzusje en ik waren tegelijk zwanger dus toen hebben we wel beginletters uitgewisseld. Schoonvader stelde de meisjesvariant van onze jongensnaam voor aan schoonzusje, toen moest ik wel even flink op mijn lip bijten om niks te verraden.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:50 schreef JufMariska het volgende:
Het hangt soms ook af van wat mensen in hun omgeving kennen. Wij vonden voor onze L.ucas de c erg logisch, maar mijn gehele schoonfamilie blijkt een k logischer te vinden.. Dus alsnog spellenDa's wel een mooi voorbeeld inderdaad! Met een K is het niet verschrikkelijk fout ofzo, maar een C is -in mijn ogen- gewoon zoveel logischerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom er nu achter hoe geniaal het is om bij een onderwijsinstelling te werken als het om namen gaatkom net een 'Roze' tegen in de database
(Werk gelukkig 'achter de schermen' dus heb geen gezichten bij de namen. Dat lijkt me dus weer verschrikkelijk als je op een kinderdagverblijf of basisschool werkt; heb je eindelijk dé naam gevonden, heet het meest onhandelbare kind uit je klas zo...)
Hier ook een zwangere schoonzus, maar zij is uitgerekend als ik 20 weken ben, dus dan weten we het geslacht pas net (en hebben eventueel nog genoeg tijd om alternatieven te bedenken). En ik vermoed dat onze smaak best een eindje uit elkaar ligt![]()
Mijn zus had destijds niet overlegd toen zij tegelijkertijd met haar schoonzusje zwanger was... En die beviel een week eerder van een jongen met de naam die mijn zus had bedachtquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:59 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Hier ook tegelijk met stiefzus zwanger en 1 week verschil in ud... dus ook inderdaad voor zowel jongens- als meisjesnamen de beginletters uitgewisseld. De jongensnamen bleken dezelfde beginletters te hebben, maar ander aantal letters. Uiteindelijk zijn de nichtjes met 3 uur verschil geboren maar met andere namen
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:50 schreef JufMariska het volgende:
Het hangt soms ook af van wat mensen in hun omgeving kennen. Wij vonden voor onze L.ucas de c erg logisch, maar mijn gehele schoonfamilie blijkt een k logischer te vinden.. Dus alsnog spellenDie hadden wij met dochter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In ziekenhuis wilden ze het gelijk met een z schrijven
Meerdere keren..
En daarbij zijn sommige mensen apart. Mij is ooit gevraagd of mijn naam met een s of z is. Ja zonja kom je dagelijks tegen![]()
Huh met een z? Hoezoquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Die hadden wij met dochter.
In ziekenhuis wilden ze het gelijk met een z schrijven
Meerdere keren..
En daarbij zijn sommige mensen apart. Mij is ooit gevraagd of mijn naam met een s of z is. Ja zonja kom je dagelijks tegen
Hahaha ik had geantwoord "met n e e op t eind!"quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
En daarbij zijn sommige mensen apart. Mij is ooit gevraagd of mijn naam met een s of z is. Ja zonja kom je dagelijks tegen
Zo hadden wij het idd ook met een nicht, zji was 3 maanden na mij uitgerekend, toen ik beviel zij zo ooooh!! dat was onze meisjesnaam!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mijn zus had destijds niet overlegd toen zij tegelijkertijd met haar schoonzusje zwanger was... En die beviel een week eerder van een jongen met de naam die mijn zus had bedachtgelukkig voor mijn zus kreeg zij een meisje, maar die was even niet blij
.
De naam van mijn zoon wordt overigens nooit verkeerd gespeeld!
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:23 schreef Poppedein het volgende:
Hahaha ik had geantwoord "met n e e op t eind!"
Wij kregen in de kraamweek een kaartje met felicitaties met de geboorte van onze dochter Layna....why????
Als ons dat zou overkomen zouden we alsnog de naam gewoon aanhouden, denk ik. Dan heten ze maar allebei hetzelfde.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Zo hadden wij het idd ook met een nicht, zji was 3 maanden na mij uitgerekend, toen ik beviel zij zo ooooh!! dat was onze meisjesnaam!
Gelukkig kregen zij een jongetje. We hadden niets overlegt en geen van ons beiden had op de naam toegegeven denk ik, maar ik had het wel heel rot voor haar gevonden denk ik.
Wauw! Bedankt! Ik zal er goed op letten!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:30 schreef kovenant het volgende:
let op,
ondanks dat je namen nog zo goed hebt bedacht, als vaders het verkloot ben je alsnog nergens.
week geleden ofzo iemand hier op Fok! die aangaf dat hij drie voornamen had omdat papa een foutje had gemaakt bij stadhuis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |