abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_146069175
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:21 schreef twist02 het volgende:
Oke, ik heb weer even input nodig ;)

Vriend en ik weten het geslacht nog niet, maar eigenlijk hebben we al 2 namen in ons hoofd waar we steeds op uit blijven komen en die ik ook echt heel leuk vind O+

Maar nu het 'probleem': zowel vriend als ik moeten vrijwel altijd zowel onze voor- als achternaam spellen. Het zijn vrij normale namen, maar er zijn nu eenmaal meerdere spellingsmogelijkheden. We hebben er beide geen trauma van ofzo, maar vervelend is het soms wel.

Baby krijgt de achternaam van vriend, dus zit daarmee sowieso al met hetzelfde probleem. Wij zijn zelf van mening dat er bij beide babynamen een 'goede' manier van spellen is (en daar zouden wij dan ook voor gaan). Maar helaas zijn er ook mensen die het daar niet mee eens zijn ( ;) ) en de namen in onze ogen dus verkeerd spellen. Daardoor komt het er dus op neer dat onze kleine ook zijn/haar voor- en achternaam vaak zal moeten spellen; iets wat ik eigenlijk juist wilde voorkomen door voor 'normale' namen te kiezen.

Hoe 'erg' zouden jullie dat vinden?

Om een idee te geven: de 'goede' manier van spellen komt 3x (meisje) en 18x (jongen) zo vaak voor als de 'verkeerde' manier
Dat hou je toch niet echt tegen ;)
Ter vergelijking: mijn achternaam bestaat uit 3 letters en wordt toch behoorlijk vaak fout geschreven. Mijn voornaam moet ik ook vaak spellen, zelfs nog voor schoonfamilie en kennissen die me al mijn hele leven kennen :') , en die is echt niet moeilijk..

In het ziekenhuis vroegen ze ook naar onze spelling van Lou's naam. Voor het geval we een Mieloe wilden ofzo :P
  woensdag 29 oktober 2014 @ 12:31:01 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_146069233
Mi Lu, dat is pas anticiperen op de op handen zijnde Chinese werelddominatie :Y)
disclaimer
pi_146069278
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:31 schreef Stormqueen het volgende:
Mi Lu, dat is pas anticiperen op de op handen zijnde Chinese werelddominatie :Y)
Verdomme, kom je nu mee :(
pi_146069305
Ja, sommige spellingswijzen zijn echt bizar en daar zou ik me ook niet snel door tegen laten houden. Vooral bij de jongensnaam denk ik ook wel dat ik dat naast me neer kan leggen (omdat die dus 18x vaker goed dan fout geschreven wordt).
Maar bij de meisjesnaam twijfel ik, omdat de 'verkeerde' manier niet écht heel verkeerd is (maar wij vinden het gewoon niks)...

quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:31 schreef Stormqueen het volgende:
Mi Lu, dat is pas anticiperen op de op handen zijnde Chinese werelddominatie :Y)
_O-
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_146069550
zelfs de meest simpele namen moeten soms gespeld worden. daar zou ik me echt niet door laten tegenhouden (zeg ik die een ramp is als het gaat om het spellen van woorden)
pi_146069652
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:31 schreef Stormqueen het volgende:
Mi Lu, dat is pas anticiperen op de op handen zijnde Chinese werelddominatie :Y)
_O-
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 29 oktober 2014 @ 12:41:29 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146069656
Maar heb je een garantie dat je een "normale" naam niet hoeft te spellen?
Erik, met een C of met een K
Robert, met 1 B of met dubbel B (ja dan wordt het Robbert, maar zo wordt Robert soms ook uitgesproken)
Carla, met een C of met een K
Thom met of zonder H
Caroline of Carolien
Sophia of Sofia
Susan of Suzan of Suzanne

En dan heb je nog de mensen die sowieso amper kunnen spellen en geen naamgevoel hebben en een naam als "Bas" nog niet kunnen schrijven als je het niet voorzegt.

Daarbij; heb je de garantie dat je kind altijd in NL blijft wonen? Grote kans dat hij/zij elders ter wereld een naam die hier gewoon is (Kees met een K of met een C.... of zeg je dan Sees?? :'( ) over de grens al niet meer zonder vragen gespeld kan worden.

Dus neem lekker naam en de spelling die wat jullie betreft correct is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146069867
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:41 schreef Leandra het volgende:
Maar heb je een garantie dat je een "normale" naam niet hoeft te spellen?
Nou, die garantie wilde ik dus wel graag ;) Maar besef me inderdaad steeds meer dat dat 'wishful thinking' is

quote:
Dus neem lekker naam en de spelling die wat jullie betreft correct is.
Inderdaad :Y en ik heb er zelf nu ook niet echt een trauma van ofzo, dus dat zal ook bij de kleine vast goedkomen

Thanks voor alle reacties! ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_146070061
Het hangt soms ook af van wat mensen in hun omgeving kennen. Wij vonden voor onze L.ucas de c erg logisch, maar mijn gehele schoonfamilie blijkt een k logischer te vinden.. Dus alsnog spellen :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 29 oktober 2014 @ 12:51:24 #285
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146070091
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:41 schreef Leandra het volgende:
Maar heb je een garantie dat je een "normale" naam niet hoeft te spellen?
Erik, met een C of met een K
Robert, met 1 B of met dubbel B (ja dan wordt het Robbert, maar zo wordt Robert soms ook uitgesproken)
Carla, met een C of met een K
Thom met of zonder H
Caroline of Carolien
Sophia of Sofia
Susan of Suzan of Suzanne

En dan heb je nog de mensen die sowieso amper kunnen spellen en geen naamgevoel hebben en een naam als "Bas" nog niet kunnen schrijven als je het niet voorzegt.

Daarbij; heb je de garantie dat je kind altijd in NL blijft wonen? Grote kans dat hij/zij elders ter wereld een naam die hier gewoon is (Kees met een K of met een C.... of zeg je dan Sees?? :'( ) over de grens al niet meer zonder vragen gespeld kan worden.

Dus neem lekker naam en de spelling die wat jullie betreft correct is.
Realiteit helaas -O-

Mijn zoon werd gisteren geschreven als Rynk :'(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 29 oktober 2014 @ 12:52:57 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146070159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:51 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Realiteit helaas -O-

Mijn zoon werd gisteren geschreven als Rynk :'(
Dat klinkt bijna exotisch :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 oktober 2014 @ 12:55:25 #287
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_146070262
Rinek hebben we ook al eens gehad :')
Maar ze bleek dyslectisch te zijn, dus dat vergaf ik dr.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_146070440
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mijn schoonzusje en ik waren tegelijk zwanger dus toen hebben we wel beginletters uitgewisseld. Schoonvader stelde de meisjesvariant van onze jongensnaam voor aan schoonzusje, toen moest ik wel even flink op mijn lip bijten om niks te verraden :').
Hier ook tegelijk met stiefzus zwanger en 1 week verschil in ud... dus ook inderdaad voor zowel jongens- als meisjesnamen de beginletters uitgewisseld. De jongensnamen bleken dezelfde beginletters te hebben, maar ander aantal letters. Uiteindelijk zijn de nichtjes met 3 uur verschil geboren maar met andere namen :P
pi_146070584
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:50 schreef JufMariska het volgende:
Het hangt soms ook af van wat mensen in hun omgeving kennen. Wij vonden voor onze L.ucas de c erg logisch, maar mijn gehele schoonfamilie blijkt een k logischer te vinden.. Dus alsnog spellen :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's wel een mooi voorbeeld inderdaad! Met een K is het niet verschrikkelijk fout ofzo, maar een C is -in mijn ogen- gewoon zoveel logischer :Y

Kom er nu achter hoe geniaal het is om bij een onderwijsinstelling te werken als het om namen gaat _O- kom net een 'Roze' tegen in de database :{
(Werk gelukkig 'achter de schermen' dus heb geen gezichten bij de namen. Dat lijkt me dus weer verschrikkelijk als je op een kinderdagverblijf of basisschool werkt; heb je eindelijk dé naam gevonden, heet het meest onhandelbare kind uit je klas zo...)

Hier ook een zwangere schoonzus, maar zij is uitgerekend als ik 20 weken ben, dus dan weten we het geslacht pas net (en hebben eventueel nog genoeg tijd om alternatieven te bedenken). En ik vermoed dat onze smaak best een eindje uit elkaar ligt :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 29 oktober 2014 @ 13:13:47 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146070958
quote:
17s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:59 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Hier ook tegelijk met stiefzus zwanger en 1 week verschil in ud... dus ook inderdaad voor zowel jongens- als meisjesnamen de beginletters uitgewisseld. De jongensnamen bleken dezelfde beginletters te hebben, maar ander aantal letters. Uiteindelijk zijn de nichtjes met 3 uur verschil geboren maar met andere namen :P
Mijn zus had destijds niet overlegd toen zij tegelijkertijd met haar schoonzusje zwanger was... En die beviel een week eerder van een jongen met de naam die mijn zus had bedacht :+ gelukkig voor mijn zus kreeg zij een meisje, maar die was even niet blij :').

De naam van mijn zoon wordt overigens nooit verkeerd gespeeld! *O*
KuikenGuppy
pi_146071132
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:50 schreef JufMariska het volgende:
Het hangt soms ook af van wat mensen in hun omgeving kennen. Wij vonden voor onze L.ucas de c erg logisch, maar mijn gehele schoonfamilie blijkt een k logischer te vinden.. Dus alsnog spellen :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hadden wij met dochter.
In ziekenhuis wilden ze het gelijk met een z schrijven :')
Meerdere keren..

En daarbij zijn sommige mensen apart. Mij is ooit gevraagd of mijn naam met een s of z is. Ja zonja kom je dagelijks tegen :')
  woensdag 29 oktober 2014 @ 13:21:55 #292
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146071259
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:18 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Die hadden wij met dochter.
In ziekenhuis wilden ze het gelijk met een z schrijven :')
Meerdere keren..

En daarbij zijn sommige mensen apart. Mij is ooit gevraagd of mijn naam met een s of z is. Ja zonja kom je dagelijks tegen :')
Huh met een z? Hoezo :') misschien heette een collega van hen zo :?

Bij onze zoon wel sporadisch een Sylvain (OK, en een keer Silverijn) maar meestal gaat het gewoon goed.
pi_146071348
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:18 schreef Sonnetje85 het volgende:


En daarbij zijn sommige mensen apart. Mij is ooit gevraagd of mijn naam met een s of z is. Ja zonja kom je dagelijks tegen :')
Hahaha ik had geantwoord "met n e e op t eind!"
Wij kregen in de kraamweek een kaartje met felicitaties met de geboorte van onze dochter Layna....why????
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_146071388
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:13 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mijn zus had destijds niet overlegd toen zij tegelijkertijd met haar schoonzusje zwanger was... En die beviel een week eerder van een jongen met de naam die mijn zus had bedacht :+ gelukkig voor mijn zus kreeg zij een meisje, maar die was even niet blij :').

De naam van mijn zoon wordt overigens nooit verkeerd gespeeld! *O*
Zo hadden wij het idd ook met een nicht, zji was 3 maanden na mij uitgerekend, toen ik beviel zij zo ooooh!! dat was onze meisjesnaam!
Gelukkig kregen zij een jongetje. We hadden niets overlegt en geen van ons beiden had op de naam toegegeven denk ik, maar ik had het wel heel rot voor haar gevonden denk ik.
:)
pi_146071489
Ook Sandra krijgen ze wel verkeerd gespeld :X
Sandera bijvoorbeeld, of Xandra.

Voor mijn kinderen nog nooit hoeven spellen. Alleen wordt Femke door Lars consequent Fenke genoemd ;) En als hij heel boos is "Nee FENKEN, niet doen!!"
pi_146071555
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:23 schreef Poppedein het volgende:
Hahaha ik had geantwoord "met n e e op t eind!"
Wij kregen in de kraamweek een kaartje met felicitaties met de geboorte van onze dochter Layna....why????
_O- :') amg...

en mja namen spellen, och. Dat hou je denk ik. Ik moet mijn achternaam altijd spellen, zo vaak dat ik het tegenwoordig bijna automatisch doe als ik mn naam ergens door moet geven :P maar mn oerhollandse niets-aan-de-hand voornaam moet k ook regelmatig spellen :?

En na de oudste dachten we bij de 2e een naam te hebben die vast niemand verkeerd zou spellen/uitspreken en die we niet zelf hoefden te spellen. Wrong :')
Elynn, Elinn, Eline, Eliane Elise, Ella, Elien, Ellien of Ellen, oh en vergeet "hoe? Aliën?" niet :') welja. Zo heb ik haar inderdaad genoemd :') gnork...
:)
pi_146071577
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Zo hadden wij het idd ook met een nicht, zji was 3 maanden na mij uitgerekend, toen ik beviel zij zo ooooh!! dat was onze meisjesnaam!
Gelukkig kregen zij een jongetje. We hadden niets overlegt en geen van ons beiden had op de naam toegegeven denk ik, maar ik had het wel heel rot voor haar gevonden denk ik.
Als ons dat zou overkomen zouden we alsnog de naam gewoon aanhouden, denk ik. Dan heten ze maar allebei hetzelfde.

Denk ik, hoor. Want mss krijgt de naam dan wel ineens een heel andere lading. Vind je m dan vanzelf niet leuk meer voor je eigen kind of zo.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 13:29:13 #298
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_146071579
Mijn broertje heet Jordan en dat klonk mijn opa en oma zo exotisch in de oren destijds dat er Donald op hun felicitatiekaartje stond, ze hebben hem ook lang af en toe zo genoemd, wij doen het nog steeds :')
En zijn kleuterjuf noemde hem consequent Jorden en schreef dat ook op al zijn werkjes en zo, want ze wilde voorkomen dat ie gepest werd om de tandenborstels, wij vonden dat zo achterlijk :r
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_146071619
let op,
ondanks dat je namen nog zo goed hebt bedacht, als vaders het verkloot ben je alsnog nergens.
week geleden ofzo iemand hier op Fok! die aangaf dat hij drie voornamen had omdat papa een foutje had gemaakt bij stadhuis
pi_146071667
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:30 schreef kovenant het volgende:
let op,
ondanks dat je namen nog zo goed hebt bedacht, als vaders het verkloot ben je alsnog nergens.
week geleden ofzo iemand hier op Fok! die aangaf dat hij drie voornamen had omdat papa een foutje had gemaakt bij stadhuis
Wauw! Bedankt! Ik zal er goed op letten!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')