Nee, ik indexeer de daadwerkelijke posts. Moet ook wel omdat je anders geen uitgebreide stats kunt laten en en Mycroft zou dan ook niet werken.quote:
Omdat ik dan geen uitgebreide stats kan laten zien. Ook moet je dan veel meer data ophalen, er zijn veel meer profielen dan dat er nieuwe posts bijkomen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:30 schreef DrNick het volgende:
Bondage, waarom doe jij het niet op basis van de postcounter in het profiel?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:32 schreef d4v1d het volgende:
even pohi gecheckt, 2 posts in crewfora.
Gewoon dat laten checken naast het indexerenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:31 schreef bondage het volgende:
[..]
Nee, ik indexeer de daadwerkelijke posts. Moet ook wel omdat je anders geen uitgebreide stats kunt laten en en Mycroft zou dan ook niet werken.
Dan missen we er dus nog één.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:32 schreef d4v1d het volgende:
even pohi gecheckt, 2 posts in crewfora.
Ach, da's 400.000 requests per dag erbij in text-only?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:32 schreef bondage het volgende:
[..]
Omdat ik dan geen uitgebreide stats kan laten zien. Ook moet je dan veel meer data ophalen, er zijn veel meer profielen dan dat er nieuwe posts bijkomen.
Jup. Beetje boel...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:33 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ach, da's 400.000 requests per dag erbij in text-only?
Weet ik niet precies. Ik heb ook geen idee hoe je het exacte aantal uit een profiel zou kunnen berekenen. Imo moet je dan zodra het 00:00 is in één keer alle profielen ophalen omdat je anders niet weet wat de stand is voor de nieuwe dag.quote:
Het grote geheim van Arceequote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:37 schreef bondage het volgende:
[..]
Weet ik niet precies. Ik heb ook geen idee hoe je het exacte aantal uit een profiel zou kunnen berekenen. Imo moet je dan zodra het 00:00 is in één keer alle profielen ophalen omdat je anders niet weet wat de stand is voor de nieuwe dag.
Blijkbaar. Ik heb er wel eens over na zitten denken maar kan geen manier of formule bedenken. Het ophalen van profielen kost tijd, er zullen profielen zijn die dan na 00:00 worden opgehaald en in die tijd kan iemand posten, je krijgt dan een verkeerd aantal voor de nieuwe dag.quote:
Misschien kan je het aan hem vragen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:41 schreef bondage het volgende:
[..]
Blijkbaar. Ik heb er wel eens over na zitten denken maar kan geen manier of formule bedenken. Het ophalen van profielen kost tijd, er zullen profielen zijn die dan na 00:00 worden opgehaald en in die tijd kan iemand posten, je krijgt dan een verkeerd aantal voor de nieuwe dag.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:41 schreef bondage het volgende:
[..]
Blijkbaar. Ik heb er wel eens over na zitten denken maar kan geen manier of formule bedenken. Het ophalen van profielen kost tijd, er zullen profielen zijn die dan na 00:00 worden opgehaald en in die tijd kan iemand posten, je krijgt dan een verkeerd aantal voor de nieuwe dag.
Ik heb hem al gelokt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:41 schreef Fylax het volgende:
[..]
Misschien kan je het aan hem vragen?
Ik hoef het niet per se te weten. Hij heeft zijn manier en ik die van mij. Het indexeren van posts geeft mij de mogelijkheden uitgebreide stats aan te bieden, dit komt echter met een aantal nadelen...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:41 schreef Fylax het volgende:
[..]
Misschien kan je het aan hem vragen?
ah oke ja snap ikquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:43 schreef bondage het volgende:
[..]
Ik hoef het niet per se te weten. Hij heeft zijn manier en ik die van mij. Het indexeren van posts geeft mij de mogelijkheden uitgebreide stats aan te bieden, dit komt echter met een aantal nadelen...
Ook na het herindexeren ontbreken er nog steeds drie posts. Zal er toch wel één verwijderd zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:33 schreef d4v1d het volgende:
Bassie en Adriaan en het avontuur naar de verloren forumpost.
quote:
Niet heel lastig toch?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:41 schreef bondage het volgende:
[..]
Maar hoe verklaar je dat hij verwijderde en posts in besloten fora kan tellen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:25 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
[..]
Vervolgens indexeert hij alle posts op de zelfde manier als waarop Monitor dat doet, en groepeert deze per dag. Zo weet je per dag de eindstand (nieuwe postcount) van alle users,
Ik heb het idee dat die vandaagtool die data gewoon direct ophaalt. Arcee hoeft geen dagstatistieken te laten zien natuurlijk, dus waarschijnlijk indexeert hij die dus pas zodra iemand handmatig z'n naam invoert daar.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:26 schreef bondage het volgende:
[..]
Maar hoe verklaar je dat hij verwijderde en posts in besloten fora kan tellen?
Kan, maar daarvoor moet je wel een beginstand hebben. Wil je weten wat iemand op een dag heeft gepost dan moet je weten was het postaantal van het begin van de dag was en dat van het huidige aftrekken. In die beginstand zit juist het probleem, wil je dat van iedere user correct indexeren dan moet je zodra het 00:00:00 is in één keer alle profielen ophalen, iets wat vanuit een technisch oogpunt natuurlijk gewoon onmogelijk is. Dit kun je ook niet berekenen op basis van geïndexeerde posts, daar ontbreken de verwijderde en posts in besloten fora.quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:30 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die vandaagtool die data gewoon direct ophaalt. Arcee hoeft geen dagstatistieken te laten zien natuurlijk, dus waarschijnlijk indexeert hij die dus pas zodra iemand handmatig z'n naam invoert daar.
Het totaal van die dag bedoel je? Dit is uiteraard mogelijk maar ook hier zullen verwijderde en posts in besloten fora niet meetellen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:10 schreef µ het volgende:
Vraagje, kan het aantal posts van de dag na de datum komen?.
(i) Top 100 van maandag 3 november 2014
\/
(i) Top 100 van maandag 3 november 2014 (4000 posts gemaakt)
oid?
Ja precies.quote:
Het geeft in ieder geval een ideequote:Dit is uiteraard mogelijk maar ook hier zullen verwijderde en posts in besloten fora niet meetellen.
Maar dat doen geen enkele cijfertjes van jou toch?quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:18 schreef bondage het volgende:
[..]
Het totaal van die dag bedoel je? Dit is uiteraard mogelijk maar ook hier zullen verwijderde en posts in besloten fora niet meetellen.
De dagcijfertool laat het wel zien.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:54 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Maar dat doen geen enkele cijfertjes van jou toch?
Is maar hoe je het bekijkt... Hij telt verwijderde posts mee, dat kun je natuurlijk ook als correct beschouwen.quote:Op woensdag 5 november 2014 00:08 schreef Toto69 het volgende:
Zucht. Arcee site klopt dus niet. Zondag ook al 448 terwijl daar 450 stond.
Jammer, lastig om 450 te pakken zoquote:Op woensdag 5 november 2014 00:09 schreef bondage het volgende:
[..]
Is maar hoe je het bekijkt... Hij telt verwijderde posts mee, dat kun je natuurlijk ook als correct beschouwen.
Het moet wel een uitdaging blijven natuurlijk.quote:Op woensdag 5 november 2014 00:11 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Jammer, lastig om 450 te pakken zo
Jouw script doet die berekening zeker pas na 12?quote:Op woensdag 5 november 2014 00:09 schreef bondage het volgende:
[..]
Is maar hoe je het bekijkt... Hij telt verwijderde posts mee, dat kun je natuurlijk ook als correct beschouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |