quote:New Map: Kobane Situation September 27th 2014. ISIS 13 days-Offensive evolution.
Waar staan die gekleurde stippellijnen voor?quote:
Oh je bent Baklava. Die had namelijk een DM ban.quote:Op zondag 28 september 2014 01:52 schreef Biebsie het volgende:
Underdog ik kan niet reageren op je berichten via de DM dus ik geef je hier antwoord op je vraag, antwoord = Ja die persoon ben ik ja : )
Volgens deze map zou ISISI de grens van Turkije al op diverse plaatsen zijn gepaseerd. Wie weet daar meer over?quote:
Hehe, jij blijft ook maar terug komen he.quote:Op zondag 28 september 2014 01:52 schreef Biebsie het volgende:
Underdog ik kan niet reageren op je berichten via de DM dus ik geef je hier antwoord op je vraag, antwoord = Ja die persoon ben ik ja : )
Ja ze kunnen wel van alles beweren op Twitter.quote:
Yep, maar deze heb ik nog niet op spammen of fakers betrapt.quote:Op zondag 28 september 2014 02:01 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja ze kunnen wel van alles beweren op Twitter.
Nope, die verwoest hele steden in een korte tijd. B52's gebruikten ze volgens mij tegen Saddam, zo een fors machine is beter tegen staten te gebruiken.quote:Op zondag 28 september 2014 00:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
Weet iemand of ze ook deze beesten gebruiken?
[ afbeelding ]
Ah, jij bent de_Ilias. Je hebt jezelf goed verraden.quote:Op zondag 28 september 2014 01:52 schreef Biebsie het volgende:
Jezus.... denk nu eens na.quote:Op zondag 28 september 2014 00:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
En dat maakt uit omdat?quote:Op zondag 28 september 2014 02:13 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ah, jij bent de_Ilias. Je hebt jezelf goed verraden.
Dat maakt uit omdat de_Ilias(biebsie) een racistische Marokkaan is die sympathie heeft voor ISIS. Ik vond ze al verdacht veel op elkaar lijken.quote:
Dus?quote:Op zondag 28 september 2014 02:14 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat maakt uit omdat de_Ilias een racistische Marokkaan is die sympathie heeft voor ISIS. Ik vond ze al verdacht veel op elkaar lijken.
Vrijheid van meningsuiting geldt alleen binnen de kaders van de wet. ISIS is een terroristische organisatie.quote:Op zondag 28 september 2014 02:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Al vecht die met ISIS, vrijheid van meningsuiting enzo..
Dat is geen B52. Het is een AC-110 Gunship.quote:Op zondag 28 september 2014 02:10 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Nope, die verwoest hele steden in een korte tijd. B52's gebruikten ze volgens mij tegen Saddam, zo een fors machine is beter tegen staten te gebruiken.
Vertel.quote:
- F-15 Eagle,quote:Op zondag 28 september 2014 02:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat is geen B52. Het is een AC-110 Gunship.
[..]
Vertel.
Ik zie niet in waarom ze die niet in zouden kunnen zetten. Effectief om gronddoelen uit te schakelen.quote:
Mooi dingetje! Ik heb echt met een bigsmile die video liggen te bekijken. Zonder luchtmacht zal je nooit een oorlog kunnen winnen.quote:Op zondag 28 september 2014 02:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom ze die niet in zouden kunnen zetten. Effectief om gronddoelen uit te schakelen.
Enige dat ik kan bedenken is dat er geen basis in de buurt is waarvan ie kan vertrekken. Vliegdekschip gaat niet lukken.
Vechten met ISIS schaar jij onder vrijheid van meningsuiting?quote:Op zondag 28 september 2014 02:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Al vecht die met ISIS, vrijheid van meningsuiting enzo..
twitter:Raqqa_Sl twitterde op zondag 28-09-2014 om 02:18:23#Raqqa Tell Abiad picture for City for the airstrikes on #ISIS by coalition forces #Syria http://t.co/eA5pwZxBJU reageer retweet
Ow hij vecht ook met ISISquote:Op zondag 28 september 2014 02:27 schreef primakov het volgende:
[..]
Vechten met ISIS schaar jij onder vrijheid van meningsuiting?
Nee theunderdog zegt "al vecht die met isis, vrijheid van meningsuiting", nu lijkt het alsof het laatste het eerste zinsdeel omvatquote:
quote:Koerdische peshmerga's leren schieten in Beieren
Koerdische peshmerga's zijn in Beieren begonnen met de training voor de strijd tegen Islamitische Staat. De peshmerga-soldaten leren in Duitsland antitankraketten te gebruiken van het type Milan.
Duitsland levert onder andere 500 van die raketten aan de Koerden in Noord-Irak. Het is de bedoeling dat zeker 30 strijders op de infanterieschool van Hammelburg een opleiding krijgen voor de wapens.
Het transport van de wapens, behalve de raketten ook 16.000 geweren en miljoenen stuks munitie, is deze week begonnen. Een transportvliegtuig van de Nederlandse luchtmacht met aan boord Duitse wapens en munitie vertrok in de nacht van woensdag op donderdag vanuit Duitsland.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ten-in-Beieren.dhtml
die zijn wel baasquote:Op zondag 28 september 2014 00:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
Dit stuk geeft al aan dat dit land nooit betrokken had mogen worden bij deze coalitie. Er is maar 1 manier om dit conflict op een goede en snelle manier op te lossen en dat is alle rebellen bombarderen en het regime van Assad steunen met wapens en mensen. Het feit dat SA meedoet aan deze acties in Syrie geeft al aan dat de bombardementen zich niet zullen beperken tot rebellen en dat het nu wel heel makkelijk is geworden de stellingen van Assad te bombarderen, net als in het "succesvolle" Libie scenario. Of de mensen en het land er beter van worden interesseert men niets. Als Assad namelijk weg is uit Damascus, dan begint de strijd pas echt.quote:Saudi-Arabi wil dat de aanvallen op terroristische organisaties doorgaan totdat die zijn vernietigd. Minister Faisal van Buitenlandse Zaken zei dat de strijd in het Midden-Oosten nog jaren gaat duren.
Saudi-Arabi is een van de vijf Arabische landen die de VS steunen bij de bombardementen op IS-doelen in Syri. Faisal wil met andere landen afspreken hoe ze terrorisme de komende jaren gaan bestrijden.
Volgens de minister is in Syri het extremisme fors gegroeid door de gewelddadigheden van de Syrische president Assad. Saudi-Arabi wil daarom dat bij een oplossing voor het conflict in Syri Assad buitenspel wordt gezet.
Luchtaanvallen
Een woordvoerder van het Amerikaanse leger zei eerder deze week al dat de strijd tegen terreurorganisatie Islamitische Staat waarschijnlijk jaren gaat duren. Hij noemde IS een "ernstige bedreiging die niet binnen enkele dagen of maanden de kop is ingedrukt".
Dinsdag begon de VS in samenwerking met vijf Arabische landen met luchtaanvallen op IS-doelen in Syri.
twitter:Isham_AlAssad twitterde op zondag 28-09-2014 om 00:50:29The #SyAF warplanes targeted the HQs for "#ISIS" in #DeirEzzor airport perimeter, the military Club & school in the city of industry #Mohsen reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 02:54:51According to Kurdish sources in Kobani the coalition forces are NOT targeting #ISIS positions. "They dont hit IS concentrated areas" reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 02:55:39@FiratGunay "on some occasions ISIS convoys of even 30 vehicles were on z road, they didnt bomb any of them" #syria reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 02:56:26@FiratGunay "they are bombing the empty spaces in front of us but #ISIS is on the other side of the hill, they know this" #SOSKobane reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 03:00:10@FiratGunay the source is a Kurdish YPG commander currently fighting on the front lines. No damage been inflicted on ISIS in Kobane reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 03:05:11@GrayConnolly there is a purpose. Kobani needs to fall in order to implement Turkey/Syria bufferzone. Requested by Erdogan reageer retweet
Leuk dit riedeltje, maar het is grote onzin.quote:Op zondag 28 september 2014 02:16 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting geldt alleen binnen de kaders van de wet. ISIS is een terroristische organisatie.
Nee, de mening die zo,n iemand verkondigt, niet het vechten zelf.quote:Op zondag 28 september 2014 02:27 schreef primakov het volgende:
[..]
Vechten met ISIS schaar jij onder vrijheid van meningsuiting?
niet meer dan een schijnbeweging tegen isis in kobane?quote:Op zondag 28 september 2014 10:22 schreef SadPanda het volgende:
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 02:54:51According to Kurdish sources in Kobani the coalition forces are NOT targeting #ISIS positions. "They dont hit IS concentrated areas" reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 02:55:39@FiratGunay "on some occasions ISIS convoys of even 30 vehicles were on z road, they didnt bomb any of them" #syria reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 02:56:26@FiratGunay "they are bombing the empty spaces in front of us but #ISIS is on the other side of the hill, they know this" #SOSKobane reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 03:00:10@FiratGunay the source is a Kurdish YPG commander currently fighting on the front lines. No damage been inflicted on ISIS in Kobane reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 03:05:11@GrayConnolly there is a purpose. Kobani needs to fall in order to implement Turkey/Syria bufferzone. Requested by Erdogan reageer retweet
heeft ze weer een stel van die domme baardapen neergemaaid?quote:
twitter:edwardedark twitterde op zondag 28-09-2014 om 01:48:45SOHR more than 20 people dead & injured by rebel shelling on west Aleppo http://t.co/01YanckGic #Syria reageer retweet
Precies.quote:Op zondag 28 september 2014 10:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
niet meer dan een schijnbeweging tegen isis in kobane?
Kan je nagaan ventje. Een moslima die tegen je vijanden vecht. Wat voor positie moet je nu aannemen he...quote:Op zondag 28 september 2014 10:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heeft ze weer een stel van die domme baardapen neergemaaid?
lekkere meid, ik wil wel met haar uit , ze weet welke partij ze moet kiezenquote:Op zondag 28 september 2014 10:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan je nagaan ventje. Een moslima die tegen je vijanden vecht. Wat voor positie moet je nu aannemen he...
Ik denk niet dat ze met moslimhaters uit zal gaan. Ze zal er eerder een bom op droppen, zoals ze nu doet.quote:Op zondag 28 september 2014 10:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
lekkere meid, ik wil wel met haar uit
niet zon dom burkamens
volgens mij bombardeert ze moslims hequote:Op zondag 28 september 2014 10:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze met moslimhaters uit zal gaan. Ze zal er eerder een bom op droppen, zoals ze nu doet.
Dat zijn ook gewoon westerse landen dusquote:Op zondag 28 september 2014 10:50 schreef Mutant01 het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi te zien dat de VAE en SA ook gewoon zelf bombarderen.
quote:Op zondag 28 september 2014 10:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zijn ook gewoon westerse landen dus
Ik zie Marokko nog niet meevechten tegen IS
quote:'Rond 1800 Koerdische strijders rond Kobani'
De Koerden hebben in de strijd om Ayn al-Arab (voor de Koerden Kobani) 1800 strijders gemobiliseerd om verovering van de Noord-Syrische stad door Islamitische Staat (IS) te voorkomen.
Sinds woensdag waren al 1500 Koerden in de richting van de stad opgetrokken, meldde het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten zondag.
Ayn al-Arab is al ruim een week door strijders van IS omsingeld. Zij hebben meer dan 60 dorpen in de omgeving ingenomen. Duizenden Koerden zijn naar Turkije gevlucht.
Zaterdag beschoten de jihadisten het centrum van Ayn al-Arab voor het eerst met mortiergranaten. Daardoor kwam n persoon om het leven. Verscheidene anderen raakten gewond. Tegelijkertijd vielen gevechtsvliegtuigen van de Verenigde Staten voor het eerst posities van IS bij de stad aan.
Door: ANP
Nee, IS heeft niets met islam te maken. NIETS.quote:Op zondag 28 september 2014 10:57 schreef michaelmoore het volgende:
mij
[..]
volgens mij bombardeert ze moslims he
Het lijkt er op dat het Midden-Oosten heel snel aan het radicaliseren is en dat de "horde" rap groeit. Weet iemand of hier cijfers van zijn?quote:Op zondag 28 september 2014 12:25 schreef SadPanda het volgende:
Pro-ISIS demonstratie in Jemen
British intelligence said to be in talks with Assad
The British MI6 spy agency was reportedly engaged in months-long talks with Syrian President Bashar Assad’s regime in the lead-up to the Western military campaign against the Islamic State group
Officers from the agency have been conducting discussions in Damascus with members of Assad’s intelligence network as well as senior Syrian diplomats, despite a recent assertion by British Foreign Secretary Philip Hammond that a pact with the dictator would not be “practical, sensible or helpful,” the Mirror newspaper reported.
http://www.timesofisrael.(...)assad/#ixzz3EbYJEzER
Ahhh, weinig mensen die meegaan in je slappe redeneringenquote:
Zag gisteren nog ergens een onderzoek in Turkije waarbij ik dacht 5 % vd Turkse bevolking sympathiseert met ISIS, zal in Saudi-Arabi, Jemen, Qatar en de VAE vast veel hoger zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 12:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat het Midden-Oosten heel snel aan het radicaliseren is en dat de "horde" rap groeit. Weet iemand of hier cijfers van zijn?
quote:Khorasan leader killed by U.S. strike in Syria: SITE quoting jihadist
DUBAI Sun Sep 28, 2014 6:25am EDT
(Reuters) - A Twitter account run by an Qaeda member said the leader of the al Qaeda-linked Khorasan group was killed in a U.S. air strike in Syria, SITE monitoring service said on Sunday, following several days of uncertainty over whether he survived the raid.
A U.S. official on Sept. 24 said the United States believed Mohsin al-Fadhli, a senior al Qaeda operative, had been killed in a strike a day earlier, but the Pentagon said several hours later that it was still investigating what had happened to him.
In a message posted on Sept. 27, the jihadist offered condolences for the death of Kuwaiti-born Fadhli, otherwise known as Abu Asmaa al-Kuwati or Abu Asmaa al-Jazrawi, following the Sept. 23 air strike, SITE reported.
U.S. officials have described Khorasan as a network of seasoned al Qaeda fighters with battlefield experience mostly in Pakistan and Afghanistan that is now working in league with al Qaeda’s Syrian affiliate, the Nusra Front.
true Khorasan is a term for an area including parts of Pakistan and Afghanistan where al Qaeda’s main council is believed to be in hiding.
After the Sept. 23 strikes, U.S. officials said they were was still assessing how badly Khorasan had been hit. Islamist militants on social media have said there were unconfirmed reports that the 33-year-old Fadhli had been killed.
SITE did not name the jihadist who reported Fadhli's death but said he had trained under a close associate of al Qaeda leader Ayman al-Zawahri and had fought in Khorasan before traveling to Syria.
A 2012 State Department notice offering a $7 million reward for information on Fadhli's whereabouts said he was an al Qaeda financier close to al Qaeda founder Osama bin Laden and among the few who knew in advance about the Sept. 11, 2001, attacks.
Dat vrees ik ook ja. Steeds vaker zie ik beelden van bloeddorstige demonstraties als hieronder. Nu ben ik niet gelovig, maar je zou zeggen dat dat die hordes door de duivel bezeten zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 12:57 schreef primakov het volgende:
[..]
Zag gisteren nog ergens een onderzoek in Turkije waarbij ik dacht 5 % vd Turkse bevolking sympathiseert met ISIS, zal in Saudi-Arabi, Jemen, Qatar en de VAE vast veel hoger zijn.
W8, als ze Assad willen verdrijven, dan zijn het toch Goeden?quote:Op zondag 28 september 2014 13:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat vrees ik ook ja. Steeds vaker zie ik beelden van bloeddorstige demonstraties als hieronder. Nu ben ik niet gelovig, maar je zou zeggen dat dat die hordes door de duivel bezeten zijn.
[ afbeelding ]
Volgens sommigen wel ja, maar die zijn zelf waarschijnlijk net zo hard bezetenquote:Op zondag 28 september 2014 13:14 schreef JCats het volgende:
[..]
W8, als ze Assad willen verdrijven, dan zijn het toch Goeden?
Je relativeert heel veel dingen door een vingertje te wijzen naar de VS ja, niemand hier ontkent dat de VS een grote rol spelen bij het ontstaan van deze idioten. De VS heeft ze indirect bewapend ja, maar een groot gedeelte van hun wapens is ook afkomstig van het Iraakse leger wat kennelijk niet snapt dat als je vlucht voor je vijand je wel je wapens onklaar moet maken of meenemen.quote:Op zondag 28 september 2014 13:02 schreef JCats het volgende:
primakov toch, toon ik sympathie voor nihilisten?
Wie heeft die nihilisten bewapend?
Wie gebruikt die nihilisten voor hun geopolitieke agenda?
Volgens mij is het ultieme doel het behoud van de petrodollar en de Dollar als wereldreserve munt.quote:Op zondag 28 september 2014 13:18 schreef primakov het volgende:
[..]
Je relativeert heel veel dingen door een vingertje te wijzen naar de VS ja, niemand hier ontkent dat de VS een grote rol spelen bij het ontstaan van deze idioten. De VS heeft ze indirect bewapend ja, maar een groot gedeelte van hun wapens is ook afkomstig van het Iraakse leger wat kennelijk niet snapt dat als je vlucht voor je vijand je wel je wapens onklaar moet maken of meenemen.
Vertel mij eens wat de geopolitieke agenda is dan, graag een doel van de Amerikanen. We gissen er hier allemaal naar, en ze zullen vast een bepaald doel voor ogen hebben, maar zolang dat dat niet duidelijk is heb ik een broertje dood aan redeneringen van lik-me-vestje en weinig aannemelijk gemaakte verhalen van Mossad agenten en zulks.
Niet alleen het M-O:quote:Op zondag 28 september 2014 12:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat het Midden-Oosten heel snel aan het radicaliseren is en dat de "horde" rap groeit. Weet iemand of hier cijfers van zijn?
To the question “Do you sympathize with IS?” only 1.3% responded "yes." Among supporters of the ruling Justice and Development Party (AKP), the number rose to only 2.2%. An overwhelming 93.6% of all those surveyed said “no,” while 5% were undecided.quote:Op zondag 28 september 2014 12:57 schreef primakov het volgende:
[..]
Zag gisteren nog ergens een onderzoek in Turkije waarbij ik dacht 5 % vd Turkse bevolking sympathiseert met ISIS, zal in Saudi-Arabi, Jemen, Qatar en de VAE vast veel hoger zijn.
Deze bedoelde ik ja, 1.3 dus ipv 5quote:Op zondag 28 september 2014 13:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
To the question “Do you sympathize with IS?” only 1.3% responded "yes." Among supporters of the ruling Justice and Development Party (AKP), the number rose to only 2.2%. An overwhelming 93.6% of all those surveyed said “no,” while 5% were undecided.
http://www.al-monitor.com(...)n.html#ixzz3EbpKvBY9
Begin eens met wat te lezen over Brzezinski.quote:Op zondag 28 september 2014 13:18 schreef primakov het volgende:
[..]
Vertel mij eens wat de geopolitieke agenda is dan, graag een doel van de Amerikanen.
Dan zouden er in theorie dus een miljoen ISIS-sympathisanten zijn in Turkije?quote:Op zondag 28 september 2014 13:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
To the question “Do you sympathize with IS?” only 1.3% responded "yes." Among supporters of the ruling Justice and Development Party (AKP), the number rose to only 2.2%. An overwhelming 93.6% of all those surveyed said “no,” while 5% were undecided.
http://www.al-monitor.com(...)n.html#ixzz3EbpKvBY9
Vette beelden zeg! Ze gaan bij bosjesquote:Op zondag 28 september 2014 13:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik zag dit op twitter. Niet duidelijk of dit ook werkelijk actueel is of dat het oude beelden zijn.
Ja.quote:Op zondag 28 september 2014 13:39 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dan zouden er in theorie dus een miljoen ISIS-sympathisanten zijn in Turkije?
Ja, maar iets zegt mij dat dit oude beelden zijn uit Afghanistan.quote:Op zondag 28 september 2014 14:07 schreef .Exe het volgende:
[..]
Vette beelden zeg! Ze gaan bij bosjes
Volgens hem is Irdogun van plan Syri binnen te vallen tot 38km landinwaarts.quote:Op zondag 28 september 2014 10:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
niet meer dan een schijnbeweging tegen isis in kobane?
Dat plan gaat al tijden rond, maar Turkije wil zich liever buiten oorlog in Syri houden.quote:Op zondag 28 september 2014 14:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Volgens hem is Irdogun van plan Syri binnen te vallen tot 38km landinwaarts.
EDIT:
Doel is Koerdische autonomie te voorkomen blijkbaar.
Weet niet.quote:Op zondag 28 september 2014 14:54 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat plan gaat al tijden rond, maar Turkije wil zich liever buiten oorlog in Syri houden.
Is hier al vaker gepost, Talibanstrijders die worden neergemaaid met een Apache.quote:Op zondag 28 september 2014 13:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik zag dit op twitter. Niet duidelijk of dit ook werkelijk actueel is of dat het oude beelden zijn.
Geen reden om je in een wespennest te mengen lijkt me.quote:Op zondag 28 september 2014 14:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weet niet.
Nu weer geruchten dat ISIS die ene tombe waarvan de Turken claimen dat het hun land is (terwijl de verdragtekst duidelijk betrekking heeft op de gebouwen zelf en niet de grond waar het op staat, en de tombe is toch al reeds verhuisd) zouden hebben omsingeld en de soldaten hebben gegijzeld.
quote:Op zondag 28 september 2014 12:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, IS heeft niets met islam te maken. NIETS.
Dat is al oud nieuws, volgens dit bericht heeft Turkije dit stukje Turkije in Syri al geruild voor gijzelaars (en wie weet wat nog meer)..quote:Op zondag 28 september 2014 14:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weet niet.
Nu weer geruchten dat ISIS die ene tombe waarvan de Turken claimen dat het hun land is (terwijl de verdragtekst duidelijk betrekking heeft op de gebouwen zelf en niet de grond waar het op staat, en de tombe is toch al reeds verhuisd) zouden hebben omsingeld en de soldaten hebben gegijzeld.
Raar blogje is dat, verder is het helemaal geen Turks grondgebied.quote:Op zondag 28 september 2014 15:05 schreef Toga het volgende:
[..]
Dat is al oud nieuws, volgens dit bericht heeft Turkije dit stukje Turkije in Syri al geruild voor gijzelaars (en wie weet wat nog meer)..
Precies, ik vroeg me vandaag nog af wat ze toch met dat wijzvingertje omhoog op iedere foto bedoelen;quote:
Hoezo niet?quote:Op zondag 28 september 2014 15:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Raar blogje is dat, verder is het helemaal geen Turks grondgebied.
Art 9.quote:
Doet het ertoe of het alleen de gebouwen of de grond is? Beschouw het als als een soort embassade, met een grote Turkse vlag erop. Ik denk dat Turkije dacht; als ISIS dit stukje land inneemt MOETEN we wel ingrijpen (NATO en zo), dus weet je wat? We maken een deal om gijzelaars terug te halen.quote:Op zondag 28 september 2014 15:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Lees het daadwerkelijke verdrag en niet een door zo'n Kemal-aanbidder geschreven Wiki artikel.
Waarschijnlijk zou het kunnen interpreteren als een soort ambassade idd. Maar de enige rechten die de tekst van het verdrag geeft is het plaatsen van vlaggen en een erewacht, plus natuurlijk een soort eigendomsrecht.quote:Op zondag 28 september 2014 15:14 schreef Toga het volgende:
[..]
Doet het ertoe of het alleen de gebouwen of de grond is? Beschouw het als als een soort embassade, met een grote Turkse vlag erop. Ik denk dat Turkije dacht; als ISIS dit stukje land inneemt MOETEN we wel ingrijpen (NATO en zo), dus weet je wat? We maken een deal om gijzelaars terug te halen.
Genoeg van gelezen, heeft ook een zeer goede kijk op de zaken maar alles wat hij zegt hoeft niet per definitie waar te zijn, en dit als enig argument aandragen voor wat de doelstellingen zijn van de VS is gewoon zwak. Ik raad jou aan om wat wetenschapsfilosofische literatuur en argumentatieleer boeken te lezen, als we dan toch bezig zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 13:37 schreef JCats het volgende:
[..]
Begin eens met wat te lezen over Brzezinski.
Leestips zijn altijd welkom!quote:Op zondag 28 september 2014 15:18 schreef primakov het volgende:
[..]
Genoeg van gelezen, heeft ook een zeer goede kijk op de zaken maar alles wat hij zegt hoeft niet per definitie waar te zijn, en dit als enig argument aandragen voor wat de doelstellingen zijn van de VS is gewoon zwak. Ik raad jou aan om wat wetenschapsfilosofische literatuur en argumentatieleer boeken te lezen, als we dan toch bezig zijn.
Kemalquote:Op zondag 28 september 2014 15:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Art 9.
Lees het daadwerkelijke verdrag en niet een door zo'n Kemal-aanbidder geschreven Wiki artikel.
Het verdrag geeft een eigendomsrecht over de gebouwen van de tombe aan de Turkse staat en geeft hen het recht er vlaggen en wachters te stationeren. Nu interpreteren zij dat natuurlijk van "is ons land". Hoewel het land helemaal niet is afgebakend (het gaat immers om gebouwen), de tombs is verplaatst (!) en als het om soeverein land ging dan was het niet nodig aparte rechten op te nemen over het plaatsen van vlaggen en wachters.
Diepzinnige wijsheid.quote:Op zondag 28 september 2014 15:23 schreef De_Guidance het volgende:
Ik raad jullie aan om wat Donald Ducks te lezen.
Jij leest nooit.quote:Op zondag 28 september 2014 15:24 schreef theunderdog het volgende:
Goh, de zelfverklaarde intellectuelen komen met leestips !
Lekker pretentieus, doen alsof je iets heb gelezen terwijl je alleen de wiki hebt gelezen.quote:Op zondag 28 september 2014 15:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Diepzinnige wijsheid.
Kom, op jij als zelfbenoemde liberaal hebt vast ook wel leestips.
twitter:Hevallo twitterde op zondag 28-09-2014 om 15:07:43Tomb of Suleyman Shah is near Kobane. It looks like Turkey are going to use it for justification of entering Rojava. http://t.co/laS2oktnDX reageer retweet
Ik lees niet alleen Wiki?quote:Op zondag 28 september 2014 15:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Lekker pretentieus, doen alsof je iets heb gelezen terwijl je alleen de wiki hebt gelezen.
Zijn daar Turkse soldaten ?quote:Op zondag 28 september 2014 14:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weet niet.
Het is niet in een stad. Oorspronkelijk was die tombe in of bij een kasteel.quote:Op zondag 28 september 2014 15:32 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
In welke stad is die tombe? En zijn daar Turkse soldaten ?
Stiekem hoop je natuurlijk terug te gaan naar Sevres, maar de Schotten gunde je niet een referendum!quote:Op zondag 28 september 2014 15:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het is niet in een stad. Oorspronkelijk was die tombe in of bij een kasteel.
In 1921 tekenden de Fransen, die Syri bezaten, een verdrag met Turkse opstandelingen in Ankara om de grens af te bakenen.
Een van de artikelen bepaalde dat de Turkse staat het "eigendom" "blijft behouden" over de tombe "in/bij het kasteel" en alle daarbij behorende gebouwen. Verder krijgen ze het recht daar de vlag te hijsen en wachters aan te wijzen.
Later is er een stuwmeer aangelegd, de tombe gesloopt en elders heropgebouwd.
Nu is de vraag wat is de juridische status?
De Turkse regering claimt dat het stukje land waarop de tombe staat hun grondgebied is (als exclave). Naar mijn mening rek je hiermee de tekst van het verdrag wel heel erg ver op.
Los daarvan is het verdrag natuurlijk getekend door mensen die de macht van de Ottomaanse regering usurpeerde dus je kunt je afvragen of het gehele verdrag wel klopt omdat het niet door de Ottomaanse regering is ondertekend... Het Verdrag van Lausanne bevestigt gelukkig wel de grens zoals afgesproken in het verdrag van 1921.
Staan trouwens best wel verrassende dingen in dat Verdrag van Lausanne, een aanrader om eens door te lezen...
quote:Op zondag 28 september 2014 15:23 schreef De_Guidance het volgende:
Ik raad jullie aan om wat Donald Ducks te lezen.
Precies.quote:Op zondag 28 september 2014 16:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Want Turkije is altijd nr. 1, het daadwerkelijke beleid doet er niet toe.
Waarom?quote:Op zondag 28 september 2014 15:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Stiekem hoop je natuurlijk terug te gaan naar Sevres, maar de Schotten gunde je niet een referendum!
Ze verdedigen hun nationale belangen, het is net een echt land.quote:Op zondag 28 september 2014 16:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom?
Lausanne vegen de Turken hun reet mee af, zouden ze met Sevrs ook hebben gedaan.
Vandaag ben je weer even Salafiquote:Op zondag 28 september 2014 16:10 schreef Aloulou het volgende:
Ah, de Tombe discussie weer van een of andere oud-ottomaan![]()
Laat ISIS die tombe alsjeblieft opblazen. Gelijk van het gezeik af
twitter:Kundir1 twitterde op zondag 28-09-2014 om 16:12:08KURDISH FIGHTERS ON 60MINUTES #TwitterKurds #SOS_KOBANE http://t.co/efE7Qfmmqh reageer retweet
Wat betekent dit?quote:Op zondag 28 september 2014 16:17 schreef .Exe het volgende:
twitter:Kundir1 twitterde op zondag 28-09-2014 om 16:12:08KURDISH FIGHTERS ON 60MINUTES #TwitterKurds #SOS_KOBANE http://t.co/efE7Qfmmqh reageer retweet
Dan zou het eerder 60 seconds zijnquote:
Ik snap serieus niet waar ze op doelen met die 60 minuten.quote:
Is een Amerikaanse nieuwsprogramma. Soort nieuwsuur.quote:Op zondag 28 september 2014 16:25 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik snap serieus niet waar ze op doelen met die 60 minuten.
Maar goed. Bedankt voor je antwoord.
thxquote:Op zondag 28 september 2014 16:26 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Is een Amerikaanse nieuwsprogramma. Soort nieuwsuur.
Weinig van te merken.quote:
quote:Op zondag 28 september 2014 15:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het is niet in een stad. Oorspronkelijk was die tombe in of bij een kasteel.
In 1921 tekenden de Fransen, die Syri bezaten, een verdrag met Turkse opstandelingen in Ankara om de grens af te bakenen.
Een van de artikelen bepaalde dat de Turkse staat het "eigendom" "blijft behouden" over de tombe "in/bij het kasteel" en alle daarbij behorende gebouwen. Verder krijgen ze het recht daar de vlag te hijsen en wachters aan te wijzen.
Later is er een stuwmeer aangelegd, de tombe gesloopt en elders heropgebouwd.
Nu is de vraag wat is de juridische status?
De Turkse regering claimt dat het stukje land waarop de tombe staat hun grondgebied is (als exclave). Naar mijn mening rek je hiermee de tekst van het verdrag wel heel erg ver op.
Los daarvan is het verdrag natuurlijk getekend door mensen die de macht van de Ottomaanse regering usurpeerde dus je kunt je afvragen of het gehele verdrag wel klopt omdat het niet door de Ottomaanse regering is ondertekend... Het Verdrag van Lausanne bevestigt gelukkig wel de grens zoals afgesproken in het verdrag van 1921.
Staan trouwens best wel verrassende dingen in dat Verdrag van Lausanne, een aanrader om eens door te lezen...
Ik draag u voor:quote:
O.a.:quote:Turkey undertakes that the stipulations contained in Articles 38 to 44 shall be recognised as fundamental laws, and that no law, no regulation, nor official action shall conflict or interfere with these stipulations, nor shall any law, regulation, nor official action prevail over them.
quote:The Turkish Government undertakes to assure full and complete protection of life and liberty to ali inhabitants of Turkey without distinction of birth, nationality, language, race or religion.
quote:No restrictions shall be imposed on the free use by any Turkish national of any language in private intercourse, in commerce, religion, in the press, or in publications of any kind or at public meetings.
quote:Notwithstanding the existence of the official language, adequate facilities shall be given to Turkish nationals of non-Turkish speech for the oral use of their own language before the Courts.
Volstrekt geloofwaardig vodje iddquote:Op zondag 28 september 2014 17:08 schreef IPA35 het volgende:
Teken dan gewoon geen verdrag zou ik dan zeggen...
We kunnen trouwens de VN veiligheidsraad ook opheffen na talloze schendingen van Westerse Mogendheden(inclusief NAVO lid, Raad van Europa deelnemer en EU kandidaatlidstaat Turkije) .quote:Op zondag 28 september 2014 17:08 schreef IPA35 het volgende:
Teken dan gewoon geen verdrag zou ik dan zeggen...
Goed plan wat mij betreft.quote:Op zondag 28 september 2014 17:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
We kunnen trouwens de VN veiligheidsraad ook opheffen na talloze schendingen van Westerse Mogendheden(inclusief NAVO lid, Raad van Europa deelnemer en EU kandidaatlidstaat Turkije) .
Evenals de Geneefse conventie.
twitter:Hevallo twitterde op zondag 28-09-2014 om 18:01:07RT @AliserQockiri: #world #economic #forumErdogan's son Bilal Erdogan
his ISIL brothers #SOSKobane #WEF e http://t.co/WXljYqoLBA reageer retweet
Dit bericht stond ook op de voorpagina van een Iraanse krant:quote:Op zondag 28 september 2014 18:03 schreef .Exe het volgende:
twitter:Hevallo twitterde op zondag 28-09-2014 om 18:01:07RT @AliserQockiri: #world #economic #forumErdogan's son Bilal Erdogan
Punt gemaakt, verontschuldiging!quote:Op zondag 28 september 2014 18:13 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dit bericht stond ook op de voorpagina van een Iraanse krant:
[ afbeelding ]
De bebaarde mannen zijn doodgewone restauranthouders uit hartje Istanbul. Wat deze foto aantoont is dat de zoon van Erdogan zich niet te groot voelt om met het gewone volk geassocieerd te worden, dat regionale concurrenten van Turkije met list en bedrog ISIS willen associeren met Turkije, en dat uilskuikens zoals jij hierin trappen en deze propaganda verder verspreiden.
Situatie is stabiel.quote:Op zondag 28 september 2014 18:20 schreef Biebsie het volgende:
Wie kan me informeren over Kobane? Is het onderhands al overgenomen of nog niet? Als Amerika ISIS posities bombardeert dan neem ik aan dat het snel gedaan is met ISIS?
deze hoaxquote:Op zondag 28 september 2014 18:03 schreef .Exe het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Hevallo twitterde op zondag 28-09-2014 om 18:01:07RT @AliserQockiri: #world #economic #forumErdogan's son Bilal Erdogan
Alles nog hetzelfde, alleen meer vluchtelingen van Kobani naar Turkije en YPG stevig baas in Kobani.quote:Op zondag 28 september 2014 18:20 schreef Biebsie het volgende:
Wie kan me informeren over Kobane? Is het onderhands al overgenomen of nog niet? Als Amerika ISIS posities bombardeert dan neem ik aan dat het snel gedaan is met ISIS?
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 28 september 2014 18:29 schreef SadPanda het volgende:
US/Syria: Investigate Possible Unlawful US Strikes
At Least 7 Civilians Dead; Residents Say No Evident Military Target
http://www.hrw.org/news/2(...)-unlawful-us-strikes
Waar zijn de terroristen aanhangers nu?
https://twitter.com/jenanmoussa/status/516261870806654976quote:Op zondag 28 september 2014 18:29 schreef Biebsie het volgende:
Ik lees op twitter dan ISIS de stad aan het shellen is, dat is klote.
Met het shellen zijn ze wel goed zichtbaar voor vliegtuigenquote:Op zondag 28 september 2014 18:29 schreef Biebsie het volgende:
Ik lees op twitter dan ISIS de stad aan het shellen is, dat is klote.
Dat terroristen aanhangers janken om luchtaanvallen van de Syrische regering vanwege de doden die er bij vallen maar nu stil zijn.quote:
Ze hadden toch ook 75 Irakese soldaten opgeblazen?quote:Op zondag 28 september 2014 18:29 schreef SadPanda het volgende:
US/Syria: Investigate Possible Unlawful US Strikes
At Least 7 Civilians Dead; Residents Say No Evident Military Target
http://www.hrw.org/news/2(...)-unlawful-us-strikes
Waar zijn de terroristen aanhangers nu?
De VS heeft nooit moeilijk gedaan om burgerslachtoffers, niets nieuws.quote:Op zondag 28 september 2014 18:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat terroristen aanhangers janken om luchtaanvallen van de Syrische regering vanwege de doden die er bij vallen maar nu stil zijn.
Zou wel een stuk minder zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 18:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ze hadden toch ook 75 Irakese soldaten opgeblazen?
twitter:HaraldDoornbos twitterde op zondag 28-09-2014 om 18:24:28Kurds here really wondering where coalition planes are. 1man: "We r pro West, we r fighting ISIS. WTH is nobody bombing ISIS around Kobani?" reageer retweet
Dat las ik ook maar ik las ook dat het niet waar zou zijn, weet dus niet of het waar is.quote:Op zondag 28 september 2014 18:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ze hadden toch ook 75 Irakese soldaten opgeblazen?
Kunnen ze niet gewoon hun bakkes houden? De VS heeft al rond Kobani gebombardeerd.quote:Op zondag 28 september 2014 18:36 schreef Biebsie het volgende:
twitter:HaraldDoornbos twitterde op zondag 28-09-2014 om 18:24:28Kurds here really wondering where coalition planes are. 1man: "We r pro West, we r fighting ISIS. WTH is nobody bombing ISIS around Kobani?" reageer retweet
PKK zelf is juist zwaar actief in Irak, in Syri valt dat wel mee.quote:Op zondag 28 september 2014 18:43 schreef Aloulou het volgende:
De VS zit vast aan de Turken en die willen niet dat de PKK gesteund wordt. Dit kunnen de Koerden zelf ook wel verzinnen, hoef je geen einstein voor te zijn om in te zien waarom men de Koerden in Syrie niet zoals in Irak steunt.
Dit dus, laten ze hun smoel houden.quote:Op zondag 28 september 2014 18:43 schreef Aloulou het volgende:
De VS zit vast aan de Turken en die willen niet dat de PKK gesteund wordt. Dit kunnen de Koerden zelf ook wel verzinnen, hoef je geen einstein voor te zijn om in te zien waarom men de Koerden in Syrie niet zoals in Irak steunt.
Vandaar dat ze in Syrie nu volgens Turkije flink afgemaakt moeten worden en Amerika hen niet te hard te hulp gaan schieten. Maar zelfs als ze in Irak zitten....uiteindelijk moeten ze moven daar van Sherrif Barzani. En Turkije weet dit.quote:Op zondag 28 september 2014 18:44 schreef IPA35 het volgende:
PKK zelf is juist zwaar actief in Irak, in Syri valt dat wel mee.
Ik geloof er niks van. Barzani kan nu zeker niet zonder hen.quote:Op zondag 28 september 2014 18:47 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Vandaar dat ze in Syrie nu volgens Turkije flink afgemaakt moeten worden en Amerika hen niet te hard te hulp gaan schieten. Maar zelfs als ze in Irak zitten....uiteindelijk moeten ze moven daar van Sherrif Barzani. En Turkije weet dit.
Uh volgens mij is het algemeen bekend dat de Turkse regering warme banden onderhoudt met de Koerden in Irak (de KRG dan)quote:Op zondag 28 september 2014 18:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
1800 PKKers rond Kobane, valt niet echt mee.quote:Op zondag 28 september 2014 18:44 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De organisatie is opgezet door een partij die is opgericht door iemand die uit de PKK voortkwam. Maar de YPG bestaat uit Syrische Koerden die niks van doe hebben met Koerden in Turkije verder.quote:Op zondag 28 september 2014 18:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Uh volgens mij is het algemeen bekend dat de Turkse regering warme banden onderhoudt met de Koerden in Irak (de KRG dan)
en dat er bonje is met de Syrische Koerden.
Een belangrijke Turkse minister stelde zelfs dat onafhankelijkheid voor de Iraakse Koerden logisch is en de Turkse regering dat zou steunen.
Pkk en YPG is nagenoeg hetzelfde, terwijl deze groepen voor Barzani een concurrent zijn.
Dus wat je zegt klopt niet echt.
Het heeft nooit echt geboterd tussen die groepen.quote:Op zondag 28 september 2014 18:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Barzani kan nu zeker niet zonder hen.
Mensen in die regio laten zich al snel verleiden tot marginale utopistische politieke stromingen.quote:Op zondag 28 september 2014 18:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het heeft nooit echt geboterd tussen die groepen.
PKK is in essentie nog een marxistisch-leninistische guerrillabeweging.
Hoewel calan uit de gevangenis daar wel semi afstand van nam. Benieuwd wat Karayılan erover denkt.
Dat marxistisch-leninistische kan je wel weg laten, dat is al jaren niet meer zo. ISIS gebruikt dit nog wel als propaganda.quote:Op zondag 28 september 2014 18:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het heeft nooit echt geboterd tussen die groepen.
PKK is in essentie nog een marxistisch-leninistische guerrillabeweging.
Hoewel calan uit de gevangenis daar wel semi afstand van nam. Benieuwd wat Karayılan erover denkt.
Veel zijn naar Irak gegaan in het kader van de vredesonderhandelingen.quote:Op zondag 28 september 2014 18:53 schreef UpsideDown het volgende:
De PKK zit nu in Maxmour, Kirkuk, Sinjar en Kobane. Bij elkaar een paar duizend.
Toch vreemd, van alle Koerdische milities hebben zij het minst klaargespeeld in hun geschiedenis. M.u.v. van PJAK dan.quote:Op zondag 28 september 2014 18:56 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat marxistisch-leninistische kan je wel weg laten, dat is al jaren niet meer zo. ISIS gebruikt dit nog wel als propaganda.
Ze zijn wel redelijk effectief tegen ISIS, met hun hinderlagen in Sinjar bijvoorbeeld.
Bron?quote:Op zondag 28 september 2014 18:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Veel zijn naar Irak gegaan in het kader van de vredesonderhandelingen.
Overigens ontvoert de PKK nog steeds Koerdische jongeren/kinderen om in de bergen te vechten. En dat is geen Turkse propaganda.
Dit is nogal sad.
Ontvoeren is wel Turkse propaganda, kinderen worden met de Ocalan ideologie opgevoed en een soort gebrainwasht door hun ouders. Daardoor sluiten veel zich aan bij de PKK.quote:Op zondag 28 september 2014 18:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Veel zijn naar Irak gegaan in het kader van de vredesonderhandelingen.
Overigens ontvoert de PKK nog steeds Koerdische jongeren/kinderen om in de bergen te vechten. En dat is geen Turkse propaganda.
Dit is nogal sad.
Wild zwijn is gewoon lekkerquote:Op zondag 28 september 2014 18:58 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ontvoeren is wel Turkse propaganda, kinderen worden met de Ocalan idiologie opgevoed en een soort gebrainwasht door hun ouders. Daardoor sluiten veel zich aan bij de PKK.
sinds wanneer is dat zo? bron?quote:Op zondag 28 september 2014 18:56 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat marxistisch-leninistische kan je wel weg laten, dat is al jaren niet meer zo. ISIS gebruikt dit nog wel als propaganda.
Ze zijn wel redelijk effectief tegen ISIS, met hun hinderlagen in Sinjar bijvoorbeeld.
De hele zomer stonden honderden Koerdische moeders te demonstreren bij het kantoor van BDP in Diyarbakır.quote:Op zondag 28 september 2014 18:58 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ontvoeren is wel Turkse propaganda, kinderen worden met de Ocalan ideologie opgevoed en een soort gebrainwasht door hun ouders. Daardoor sluiten veel zich aan bij de PKK.
In den beginne had de PKK inderdaad een communistische inslag, maar nu is het louter een onafhankelijkheidsbeweging. Seperatisten zeg maar.quote:Op zondag 28 september 2014 18:59 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
sinds wanneer is dat zo? bron?
En ja liever een PKK dan ISIS maar verder wordt het beeld van de PKK nogal geromantiseerd ineens.
Ook niet meer.quote:Op zondag 28 september 2014 19:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In den beginne had de PKK inderdaad een communistische inslag, maar nu is het louter een onafhankelijkheidsbeweging. Seperatisten zeg maar.
Ze willen alleen nog autonomie.quote:Op zondag 28 september 2014 19:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In den beginne had de PKK inderdaad een communistische inslag, maar nu is het louter een onafhankelijkheidsbeweging. Seperatisten zeg maar.
Mag ik daar een bron van?quote:Op zondag 28 september 2014 19:01 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De hele zomer stonden honderden Koerdische moeders te demonstreren bij het kantoor van BDP in Diyarbakır.
Hun kinderen zijn gewoon ontvoerd en meegenomen door de Pkk.
Zie niet in waarom die Koerdische moeders in Diyarbakır notabene zouden liegen.
En nee Zaman is niet Pro-regeringquote:erta Bucak, a Kurdish politician who launched a new civilian initiative called the Kurdish Democrats' Platform (KDP) in 2013 in order to support the Kurdish democratic movement and as an alternative to the terrorist Kurdistan Workers' Party's (PKK) violent methods, has said the PKK is committing a war crime by kidnapping young people under the age of 15.
Speaking to Today's Zaman, Bucak stated that the movement he leads denounces the PKK's violent methods, which are used under the pretense of defending Kurdish rights, adding: “Resorting to violence while seeking a solution to the decades-old Kurdish problem drags us into an illegitimate way of struggle. Gains through violent acts will not form the basis for a democratic world in the long term. The key to success in this matter is to convey Kurds' legitimate demands through peaceful and democratic methods instead of violence.”
At this point, Bucak expressed his reaction to the PKK's abduction of young people to make them fight against Turkish security forces after training them in the Kandil Mountains of northern Iraq, where PKK headquarters are located, saying the Rome Statute of the International Criminal Court and other international conventions on children's rights ban the recruitment of individuals under the age of 15, categorizing it as a war crime. Since these children cannot legally choose to be taken to the mountains, they should be returned to their families, he said.
Since May, more than 75 mothers whose children have been kidnapped by PKK elements in recent months have been staging a protest in Diyarbakır province, demanding that the PKK return their children.
Speaking about his newly initiated political movement, the KPD, Bucak considers it to be an interim step in the transferal of the Kurdish problem to a legal and legitimate basis in order to find a way out of the issue.
“Through this party and political initiative, we aim to create alternatives to Kurdish politics, directed by the PKK. The current political movement [the PKK and its political branch, the pro-Kurdish Peoples' Democratic Party (HDP)], with its monopoly on the determination of policies, dooms people to seek a single solution. But we have experienced that imposing a single political vision on such massive problems causes great suffering, as history shows us,” Bucak added.
Speaking about how the initiative diverges from the PKK's vision, Bucak emphasized that the KDP aims to embrace all Kurds instead of a certain segment, since they have not adopted a rigid ideology, adding: “As a new initiative, we appeal to a wide swath of society, including Kurdish religious groups and notable people in the region. We want to be a central party, in contrast to the PKK."
Continuing to define his political movement, Bucak noted that they attach huge importance to democracy as well as common values recognized globally, adding: “We also reject the use of violence in the realization of political goals in our struggle and believe that Kurdish people should have the same rights as other people in the region. And we also think that Kurdish people should have conditions that will satisfy them.”
Commenting on the ongoing settlement process between the Justice and Development Party (AK Party) and PKK leader Abdullah calan, initiated in Oslo in 2010, Bucak responded that despite his support for the process, the developments in recent months -- referring to the abduction of children and the escalating tension in southeastern Turkey -- have the potential to disrupt the settlement process.
“I have observed that Iran and its allies have made attempts to put the process at risk. Apparently Kurdish people are not the element that has created the problem but the victim of a problem created by certain actors and states. Their justified demands for democratic rights have been systematically suppressed. The Kurdish issue is a political and ethnic-based problem, and the solution should meet international standards,” Bucak said.
His father, Faik Bucak, was among 485 Kurds who, following the May 27, 1960 military coup, were taken by the army to a camp in the central province of Sivas, where they were kept for months without being allowed to appear in court while being subjected to inhumane treatment. Serta Bucak went to Germany in 1970 to study, and his Turkish citizenship was revoked in 1983 because of his political activities related to Kurds. His citizenship was restored in 1993, and he returned to Turkey in 2002. He has been invited to deliver presentations on human rights in various platforms such as the European Council (EC), the UN Human Rights Commission, the European Parliament (EP) and the Organization for Security and Cooperation in Europe (OSCE).
Met moven bedoel ik wie de politieke macht houdt in Noord-Irak. Hij zal nooit PKK dulden. Ze zijn zelf vijanden om de macht. Wat militaire overwinningen betreft heeft ie ze nu nodig. Maar daarnaast zal ie er echt wel voor zorgen dat ze geen gevaar voor zijn macht worden in zijn gebied. Barzani heeft poster van Erdogan boven zijn slaapkamer, PKK van Ocalan. Nogal essentieel verschil.quote:Op zondag 28 september 2014 18:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Barzani kan nu zeker niet zonder hen.
Alleen met Barzani en zijn KDP, die is lekker corrupt en dus een ideale partner voor Erdogan om te kopen.quote:Op zondag 28 september 2014 18:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Uh volgens mij is het algemeen bekend dat de Turkse regering warme banden onderhoudt met de Koerden in Irak (de KRG dan)
en dat er bonje is met de Syrische Koerden.
Een belangrijke Turkse minister stelde zelfs dat onafhankelijkheid voor de Iraakse Koerden logisch is en de Turkse regering dat zou steunen.
Pkk en YPG is nagenoeg hetzelfde, terwijl deze groepen voor Barzani een concurrent zijn.
Dus wat je zegt klopt niet echt.
Vandaar dat onlangs nog Koerdische families de overheid smeekten om hun kinderen terug te halen? Wel tegenstrijdig dan als ze met hart voor deze zaak opgevoed zijn...quote:Op zondag 28 september 2014 18:58 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ontvoeren is wel Turkse propaganda, kinderen worden met de Ocalan ideologie opgevoed en een soort gebrainwasht door hun ouders. Daardoor sluiten veel zich aan bij de PKK.
Een column nog wel.quote:Op zondag 28 september 2014 19:08 schreef De_Guidance het volgende:
Meer links
http://mobile.todayszaman(...)idnapped-by-pkk.html
http://www.dailysabah.com(...)rdish-public-opinion
Die Koerdische moeders waren ook gewoon op CNN Turk te zien maandelang.quote:Op zondag 28 september 2014 19:08 schreef SadPanda het volgende:
Today's Zaman is eigendom van de Glen beweging en die heeft het ook niet zo op de PKK...
CNN Trk is pro-AKP.quote:Op zondag 28 september 2014 19:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Die Koerdische moeders waren ook gewoon op CNN Turk te zien maandelang.
Ben je nou werkelijk zo naef dat je niet gelooft dat de PKK daartoe in staat is?
Zijn ook gewoon mensen hooor, geen Engeltjes.
CNN Turk, hoe gecensureerd wil je het hebben.quote:Op zondag 28 september 2014 19:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Die Koerdische moeders waren ook gewoon op CNN Turk te zien maandelang.
Ben je nou werkelijk zo naef dat je niet gelooft dat de PKK daartoe in staat is?
Zijn ook gewoon mensen hooor, geen Engeltjes.
Dat krijg je er van als Koerdische kinderen een verbod krijgen om in Koerdisch les te krijgen. Verander dat maar eens en zie hoe het daar zal opbloeien.quote:Op zondag 28 september 2014 19:10 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Vandaar dat onlangs nog Koerdische families de overheid smeekten om hun kinderen terug te halen? Wel tegenstrijdig dan als ze met hart voor deze zaak opgevoed zijn...
Kennelijk willen PKK-sympathisanten ook niet dat Koerdische kinderen naar school gaan:
http://www.todayszaman.co(...)-rampage_359742.html
http://www.todayszaman.co(...)outheast_359026.html
http://www.todayszaman.co(...)-schools_359072.html
Wie zegt dat? Dat is bullshit. Ook de PKK doet heel veel fout.quote:Op zondag 28 september 2014 19:17 schreef De_Guidance het volgende:
Jaja alle bronnen zijn leugens. Lekker makkelijk.
En bij de PKK gaat nooit wat mis, want ze hebben even een democratische rechtsstaat opgetuigd in de bergen. Met allerlei contrplemechanismen. De PKK kan nooit iets slechts doen.
Als je maar hard genoeg ontkent, zal het wel niet zo zijn, ja...quote:Op zondag 28 september 2014 19:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
CNN Trk is pro-AKP.
Ik geloof niet dat ze dat zouden doen, dat beschadigt hun imago nogal.
Normale mensen ontvoeren geen kinderen, daar hoef je geen engel voor te zijn.
Blablabla, kom gewoon met niet-Turkse neutrale bronnen.quote:Op zondag 28 september 2014 19:17 schreef De_Guidance het volgende:
Jaja alle bronnen zijn leugens. Lekker makkelijk.
En bij de PKK gaat nooit wat mis, want ze hebben even een democratische rechtsstaat opgetuigd in de bergen. Met allerlei contrplemechanismen. De PKK kan nooit iets slechts doen.
''Een keuzevak'', en dat vind jij een volwaardig alternatief?quote:Op zondag 28 september 2014 19:18 schreef Bilge het volgende:
Beelden van de protesterende moeders, voor het door de PKK gedomineerde gemeentehuis in Diyarbakir.
----
Koerdisch is een keuzevak op scholen, maar er wordt nauwelijks voor gekozen omdat kinderen ook voor vakken als 'het leven van de profeet' en Europese talen kunnen kiezen.
Ook bullshit.quote:Op zondag 28 september 2014 19:16 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
CNN Turk, hoe gecensureerd wil je het hebben.![]()
Volgens CNN Turk zijn er nooit protesten in Turkije geweest op Taksim...
Je sprak net over een 'verbod' van Koerdische lessen, en nu klaag je ineens over het ontbreken van een volwaardig alternatief zonder je leugen te rectificeren. Je bent geen volwaardige discussiepartner met wie je op volwassen wijze kunt discussieren.quote:Op zondag 28 september 2014 19:21 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
''Een keuzevak'', en dat vind jij een volwaardig alternatief?Laat de kinderen in het Koerdisch les krijgen, volledig, samen met het Turks. Tweetalig onderwijs, dat bestaat in heel veel landen.
Oh nee, ik was vergeten dat dat niet kan in Turkije, anders komt het leger naar de school en zorgen ze dat je geen les krijgt in het Koerdisch.
De Turkse staat huurt zo wat acteurs in. Ze gaan zelfs zo ver om zelf terreurorganisaties op te richten zoals de Koerdische Hezbollah om de PKK te bestrijden. Of bloedbaden aan te richten en de PKK te schuld te geven zoals het Başbağlar bloedbad of Sivas bloedbad. En ja dat is bewezen door een parlementaire commissie.quote:Op zondag 28 september 2014 19:18 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Als je maar hard genoeg ontkent, zal het wel niet zo zijn, ja...
True.quote:Op zondag 28 september 2014 19:30 schreef IPA35 het volgende:
PKK dwingt mensen voor hun te vechten, Turkse overheid dwingt mensen dorpswachter te worden als ze niet willen dat hun dorp platgebrand gaat worden.
Geen van beiden hebben ze echt een "moral highground" in deze.
Koerdische scholen zijn juist gewild.quote:Op zondag 28 september 2014 19:27 schreef Bilge het volgende:
[..]
Je sprak net over een 'verbod' van Koerdische lessen, en nu klaag je ineens over het ontbreken van een volwaardig alternatief zonder je leugen te rectificeren. Je bent geen volwaardige discussiepartner met wie je op volwassen wijze kunt discussieren.
Bovendien heeft Turkije private scholen waar Koerdisch de hoofdtaal is, maar nogmaals, Koerden mijden die scholen omdat 1) je carrierematig niets bereikt met Koerdisch (het is puur sentiment) 2) 'Koerdisch' uit talloze deeltalen bestaat die onderling niet met elkaar kunnen communiceren 3) Koerdisch-sprekenden verschillende alfabetten gebruiken. De Koerdische talen zijn ten dode opgeschreven, waardoor Koerden hun tijd en energie liever in andere vakken steken.
Het zijn communisten, dat is al reden genoeg om hen te minachten.quote:Op zondag 28 september 2014 19:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
True.
Maar de idealiseirng van de PKK hier door sommigen staat net zo ver van de realiteit.
Dat krijgen ze, als keuzevak, wat voor de PKK juist reden is om de Koerdische kinderen ver van school te houden, omdat ze vrezen voor het wegvallen van steun voor hun beweging. Dit is altijd al hun tactiek geweest; het ontvoeren van leraren, artsen en ambtenaren en het vernielen van iedere vorm van investering in de regio, zoals scholen, ziekenhuizen en fabrieken.quote:Op zondag 28 september 2014 19:16 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat krijg je er van als Koerdische kinderen een verbod krijgen om in Koerdisch les te krijgen. Verander dat maar eens en zie hoe het daar zal opbloeien.
Mwa niet helemaal. Het is dat Erdogan aan de macht is. Als CHP en/of MHP aan de macht komt gaan ze alles weer terugdraaien en zijn we weer terug in 1980.quote:Op zondag 28 september 2014 19:37 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat krijgen ze, als keuzevak, wat voor de PKK juist reden is om de Koerdische kinderen ver van school te houden, omdat ze vrezen voor het wegvallen van steun voor hun beweging. Dit is altijd al hun tactiek geweest; het ontvoeren van leraren, artsen en ambtenaren en het vernielen van iedere vorm van investering in de regio, zoals scholen, ziekenhuizen en fabrieken.
Nu kun je wel van alles gaan lopen eisen, maar feit is dat de Koerden de laatste jaren de vrijheden hebben gekregen die volwaardige burgers van een land mogen verwachten.
Klopt.quote:Op zondag 28 september 2014 19:36 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het zijn communisten, dat is al reden genoeg om hen te minachten.
Dat de PKK berhaupt is ontstaan is wel degelijk het gevolg van weinig productief regeringsbeleid geweest.
twitter:RudawEnglish twitterde op zondag 28-09-2014 om 17:08:12#Erdogan — "Why wasn't there an effort to fight against #PKK, like there is now fighting #ISIL?" #WEF reageer retweet
Nee.quote:Op zondag 28 september 2014 19:34 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Koerdische scholen zijn juist gewild.
En eht is dat de Turkse staat eht nog verbied voor staatsscholen om Koerdisch als hoofdtaal te hebben.
Anders waren duizenden scholen in Diyarbakir, Elzaig, Sirnak, SanliUrfa, Van, Bingol, Batman, Kars, en zelfs Malatya en Gaziantep nu Koerdische scholen geworden.
Dan waren in die gebieden geen scholen meer over voor etnische Turken.
En nee ik ben gene Koerd maar een Turk en ik zeg gewoon wat ik observeer onder Koerden.
En zeg eens omdat je met een taal geen carrire kunt bereiken betekent dat dan dat Koerdische kinderen dat niet mogen leren en niet in die taal mogen worden onderwezen.![]()
![]()
Met Limburgs en Fries bereik je ook niets maar toch leren enkele tienduizenden die talen.
Die komen dan ook niet aan de macht de eerstvolgende 20 jaar.quote:Op zondag 28 september 2014 19:38 schreef Malatyali0691 het volgende:
Mwa niet helemaal. Het is dat Erdogan aan de macht is. Als CHP en/of MHP aan de macht komt gaan ze alles weer terugdraaien en zijn we weer terug in 1980.
Mwa, Turkse staat is gebouwd op Franse Verlichtingsidealen. Het idee van een homogene natie is daar een onderdeel van omdat die mensen dachten dat je geen overheid kon hebben die "de Wil van de Natie" (ook door MKA veel gebruikte term om zijn daden te verantwoorden) vertegenwoordigt als het volk geen homogeen geheel vormt. In Frankrijk zijn ze daarom heel ver gegaan in het uitroeien van minderheidstalen. Van wat ik heb gelezen hadden de Turkse leiders die tijdens WW1 en daarvoor actief waren in het oosten vooral van mening dat Koerden ruwe diamanten waren die geciviliseerd konden worden door hun tribale structuur af te breken en hen de Turkse "high-culture" incl. taal bij te brengen. Vanuit dat gedachtegoed is de houding van de overheid daar denk ik te verklaren. Dit heeft niet veel te maken met de jaren 80, daarvoor was dit gedachtegoed al leidend.quote:Op zondag 28 september 2014 19:39 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Klopt.
De zeer nare coup in de jaren 80 was de grootste katalysator. Bedank Kenan Evren, de Amerikaanse containment politiek en de CIA maar.
Letterlijke CIA quote "our boys did the job"
Dat jij MHP-leider Devlet Bahceli serieus neemt.quote:Op zondag 28 september 2014 19:49 schreef De_Guidance het volgende:
En als de leider van MHP spreekt over "onze Koerdische broeders" weet je dat er landelijk toch enige verschuiving heeft plaatsgevonden in manier van denken.
Mocht ook wel.
Godverdomme, je bent er weer................quote:Op zondag 28 september 2014 19:52 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat jij MHP-leider Devlet Bahceli serieus neemt.!!__________
Just laugh!!!!
[ afbeelding ]
Ik vind die hele partij en ideologie achterlijk, maar tien jaar geleden zou zo'n uitspraak onmogelijk zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 19:52 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat jij MHP-leider Devlet Bahceli serieus neemt.!!__________
Just laugh!!!!
[ afbeelding ]
Alparslan Turkes zei ook vaak dat Koerden onze "broeders"quote:Op zondag 28 september 2014 19:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vind die hele partij en ideologie achterlijk, maar tien jaar geleden zou zo'n uitspraak onmogelijk zijn.
Turkije is ook zeer succesvol geweest.quote:Op zondag 28 september 2014 19:51 schreef De_Guidance het volgende:
De Fransen zijn volgens mij wel redelijk succesvol geweest in het uitroeien van minderheidstalen.
Verder zijn de martelingen tijdens de '80 coup wel de grootste Pkk katalysator geweest. Gecombineerd met de algemene onderdrukking die al langer bezig was.Zo is de consensus.
Ah had je me gemist schatje van me.quote:Op zondag 28 september 2014 19:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Godverdomme, je bent er weer................
Move je ass man.
Het is niet zwart of wit.quote:Op zondag 28 september 2014 19:56 schreef UpsideDown het volgende:
Als Koerden de PKK dan zo haten, waarom zwaaien ze de afgelopen dagen dan wereldwijd (inclusief Turkije zelf) met APO en PKK vlaggen?![]()
Tevens, de Turkse propagandamachines beweren dat Koerden elkaar onderling ook haten (veel Turken hier op Fok roeptoeteren letterlijk dat na), waarom helpt de PKK dan de YPG en Peshmerga met het verdrijven van ISIS, of met het veiligstellen van gevluchte Yezidi's?![]()
Het staat gewoon allemaal haaks op elkaar, wat internationale beelden laten zien en Turken beweren.
Gast die hele MHP mag van mij in de hel verbranden. IS had paar dagen geleden 300 PKK'ers gexecuteerd.quote:Op zondag 28 september 2014 19:57 schreef De_Guidance het volgende:
Net of Geert zegt "onze islamitische vrienden"
Kijk, nog meer propaganda.quote:Op zondag 28 september 2014 19:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Gast die hele MHP mag van mij in de hel verbranden. IS had paar dagen geleden 300 PKK'ers gexecuteerd.
Van mij mag IS het tienvoudige van dat aan MHP'ers/Grijze wolven executeren.
Snap ik met jouw achtergrond.quote:Op zondag 28 september 2014 19:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Gast die hele MHP mag van mij in de hel verbranden. IS had paar dagen geleden 300 PKK'ers gexecuteerd.
Van mij mag IS het tienvoudige van dat aan MHP'ers/Grijze wolven executeren.
Ik ben niet blij met de executie ofzo. Alleen als IS dat met PKK'ers doet. Waarom doen ze dat niet met Turkse fascisten.quote:Op zondag 28 september 2014 20:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Kijk, nog meer propaganda.
Koerden beweren op twitter ook dagelijks tientallen of honderden ISIS strijders te hebben gedood, dat posten we toch ook niet allemaal, zulke onzin.
Daar wordt heel Turkije van beter geloof me maar. Als IS even MHP gaat aanvallen durft MHP zich niet meer uit te spreken en gaan ze zichzelf ontbinden.quote:Op zondag 28 september 2014 20:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Snap ik met jouw achtergrond.
Maar ik vrees dat niemand daar beter van wordt.
Ben jij voor IS of Pkk?
MHP is niet zo erg zoals je denkt beste Baklava.quote:Op zondag 28 september 2014 20:02 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben niet blij met de executie ofzo. Alleen als IS dat met PKK'ers doet. Waarom doen ze dat niet met Turkse fascisten.
Ik snap jou niet helemaal eerlijk gezegd.quote:Op zondag 28 september 2014 20:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Kijk, nog meer propaganda.
Koerden beweren op twitter ook dagelijks tientallen of honderden ISIS strijders te hebben gedood, dat posten we toch ook niet allemaal, zulke onzin.
Heel leuk deze manier van discussie voeren met jou, het niet volledig eens zijn met jouw interpretatie van de door Brzezinski beschreven visie is kennelijk dus niet genoeg, leuke ad chartam hoor.quote:Op zondag 28 september 2014 16:35 schreef JCats het volgende:
[..]
Weinig van te merken.
Maar goed, lees je dan eens in over de wapenindustrie lobby.
UpsideDown heeft denk ik gewoon teveel Roj-tv gekeken.quote:Op zondag 28 september 2014 20:04 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik snap jou niet helemaal eerlijk gezegd.
Kritiek op de PKK betekent niet meteen dat iemand Erdoğan fan of Koerdenhater is. Of ontkent dat veel Koerden de Pkk als hun helden zien.
Waarom is het zwart of wit?
Ik ontkent toch niet dat er ook pro-Turkse Koerden zijn, die een goed baantje hebben bij de Turkse overheid. Die zijn er genoeg. Maar de PKK is natuurlijk niet pardoes uit de lucht komen vallen, het is een reactie op iets.quote:Op zondag 28 september 2014 19:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het is niet zwart of wit.
Een heel groot deel van de Koerden in Turkije steunt de Pkk ook.
Volgens mij beweerde niemand ook anders. Is wat anders dan dat je als ouder leuk vindt dat je zoon met een AK-47 in de bergen zit.
Maar inderdaad een groot deel van de Koerden steunt de PKK ook niet.
Meer Koerden stemmen AKP dan BDP bijvoorbeeld.
Ik denk dat jij de wereld wil opdelen in goed en slecht. Zo werkt het niet.
Er zijn ook Koerden die pro-Turks zijn maar wel opkomen voor hun volk op een vreedzame wijze. En nee ze hebben niet allemaal een baan bij de Turkse overheid.quote:Op zondag 28 september 2014 20:06 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik ontkent toch niet dat er ook pro-Turkse Koerden zijn, die een goed baantje hebben bij de Turkse overheid. Die zijn er genoeg. Maar de PKK is natuurlijk niet pardoes uit de lucht komen vallen, het is een reactie op iets.
Nee, ik ga slechts zoals veel medefokkers niet mee in ongefundeerde Turkse propagandapraatjes.quote:Op zondag 28 september 2014 20:05 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
UpsideDown heeft denk ik gewoon teveel Roj-tv gekeken.
Ik vind pro-Turks een gekke term.quote:Op zondag 28 september 2014 20:06 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik ontkent toch niet dat er ook pro-Turkse Koerden zijn, die een goed baantje hebben bij de Turkse overheid. Die zijn er genoeg. Maar de PKK is natuurlijk niet pardoes uit de lucht komen vallen, het is een reactie op iets.
Over ieder onderwerp is een pro- en antigroep, of het nou gaat om de EU, windmolenparken of het bombarderen van ISIS.quote:Op zondag 28 september 2014 20:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vind pro-Turks een gekke term.
Kunnen ook mensen zijn die geen zin hebben in gezeik en het zo prima vinden . Pro of anti een heel volk is sowieso raar.
En natuurlijk viel het niet uit de lucht, Koerden zijn decennialang hard onderdrukt.
twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 28-09-2014 om 17:32:48I just spoke over phone with source inside #Kobane city. He tells me: "they are shelling us like crazy. At least 1 civilian killed" @akhbar reageer retweet
CNN had over Koerdische rebellen paar uur geleden.quote:Op zondag 28 september 2014 20:29 schreef UpsideDown het volgende:
Berichten op twitter dat ISIS en het Turkse leger slaags geraakt zijn op de Turks/Syrische grens.
Dat zou niet nieuw zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 20:30 schreef mrstylo het volgende:
[..]
CNN had over Koerdische rebellen paar uur geleden.
Het kwam toch nog vrij onverwacht dat de VS JAN zo hard zou aanpakken, ze zijn zelf ook aardig van slag.quote:Op zondag 28 september 2014 20:38 schreef SadPanda het volgende:
Isis reconciles with al-Qaida group as Syria air strikes continue
A senior source confirmed that al-Nusra and Isis leaders were now holding war-planning meetings. While not yet formalised, the addition of at least some al-Nusra numbers to Isis would strengthen the group’s ranks and further its reach at a time when air strikes are crippling its funding sources and slowing its advances in both Syria and Iraq.
http://www.theguardian.co(...)kes-syria?CMP=twt_gu
Het is inderdaad een verbod op Koerdisch. Ik heb het natuurlijk over een volledig aanbod, geen zielig extra vakje.quote:Op zondag 28 september 2014 19:27 schreef Bilge het volgende:
Je sprak net over een 'verbod' van Koerdische lessen, en nu klaag je ineens over het ontbreken van een volwaardig alternatief zonder je leugen te rectificeren. Je bent geen volwaardige discussiepartner met wie je op volwassen wijze kunt discussieren.
Bron? Want ik las juist laatst dat Koerdische scholen werden gesloten door het leger.quote:Op zondag 28 september 2014 19:27 schreef Bilge het volgende:
Bovendien heeft Turkije private scholen waar Koerdisch de hoofdtaal is, maar nogmaals, Koerden mijden die scholen
Onzin, het gaat hier om de Turkse staat, niet over de Turkse mensen.quote:Op zondag 28 september 2014 19:30 schreef Bilge het volgende:
Hier heerst een negatieve consensus over Turken, de as van het kwaad, waardoor de meest ongeloofwaardige complottheorien zonder bewijs worden geuit en ingeslikt.
Mwah, op 13 september zei de VS al dat Khorasan een grote bedreiging voor de VS is dan ISIS. http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)voor-VS-dan-IS.dhtmlquote:Op zondag 28 september 2014 20:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het kwam toch nog vrij onverwacht dat de VS JAN zo hard zou aanpakken, ze zijn zelf ook aardig van slag.
Dus jij durft nu te propageren dat Koerden in Turkije relatief evenveel rechten hebben als een Turk in Nederland? Wie houd jij voor de gek?quote:Op zondag 28 september 2014 19:37 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat krijgen ze, als keuzevak, wat voor de PKK juist reden is om de Koerdische kinderen ver van school te houden, omdat ze vrezen voor het wegvallen van steun voor hun beweging. Dit is altijd al hun tactiek geweest; het ontvoeren van leraren, artsen en ambtenaren en het vernielen van iedere vorm van investering in de regio, zoals scholen, ziekenhuizen en fabrieken.
Nu kun je wel van alles gaan lopen eisen, maar feit is dat de Koerden de laatste jaren de vrijheden hebben gekregen die volwaardige burgers van een land mogen verwachten.
Ik had Khorasan toen nog niet direct gerijmd met JAN, hoewel beide natuurlijk een al-Qaida achtergrond hebben. Dat JAN nu ook gepakt wordt betekend dat salafisten over het gehele noorden de lul zijn, niet alleen ISIS in het oosten.quote:Op zondag 28 september 2014 20:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Mwah, op 13 september zei de VS al dat Khorasan een grote bedreiging voor de VS is dan ISIS. http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)voor-VS-dan-IS.dhtml
Is gewoon Al Nusra maar ze verzinnen een nieuwe naam omdat Nusra steun heeft onder de bevolking en de 'gematigde' rebellen met ze samenwerken.quote:Op zondag 28 september 2014 20:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat Khorasan komt ook ineens uit de lucht vallen he. NOG GEVAARLIJKER DAN IS!!
Wie verzint die shit?
Ja, maar ze zouden het vooral op de luchtvaartmaatschappijen van de VS gemunt hebben en zo.... VEEL GEVAARLIJKER DAN IS.quote:Op zondag 28 september 2014 21:00 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Is gewoon Al Nusra maar ze verzinnen een nieuwe naam omdat Nusra steun heeft onder de bevolking en de 'gematigde' rebellen met ze samenwerken.
Damn. Die ISIS-terroristen zijn echt idioten, ze weten volgens mij niemand te vriend te houden. Het Turkse leger kan ISIS totaal vernietigen.quote:Op zondag 28 september 2014 20:29 schreef UpsideDown het volgende:
Berichten op twitter dat ISIS en het Turkse leger slaags geraakt zijn op de Turks/Syrische grens.
Edit: er zou een mortier van ISIS op Turks grondgebied zijn gekomen.
Het Turkse leger kan volgens mij helemaal niks.quote:Op zondag 28 september 2014 21:03 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Damn. Die ISIS-terroristen zijn echt idioten, ze weten volgens mij niemand te vriend te houden. Het Turkse leger kan ISIS totaal vernietigen.
Khorasan is een naam voor Afghanistan/Pakistan ongeveer. Ze bedoelen dus gewoon Al Qaeda die daar actief is. Al Qaeda opereert in verschillende takken, dus wss. is er een speciale afdeling geweest van Al Qaeda die aanslagen op het Westen wou plegen(en de VS noemt die afdeling Khorasan).quote:Op zondag 28 september 2014 20:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat Khorasan komt ook ineens uit de lucht vallen he. NOG GEVAARLIJKER DAN IS!!
Wie verzint die shit?
Het Turkse grondleger is een van de sterkste grondlegers anno 2014. Als ISIS daadwerkelijk Turkije heeft aangevallen, heeft Turkije alle recht om ISIS totaal te vernietigen.quote:Op zondag 28 september 2014 21:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het Turkse leger kan volgens mij helemaal niks.
Bedankt Erdogan.twitter:RudawEnglish twitterde op zondag 28-09-2014 om 20:23:51#IS mortar shell lands inside #Turkey, wounding three people. reageer retweet
Meh... als het hier op aankomt heb ik eigenlijk alleen vertrouwen in de Duitsers.quote:Op zondag 28 september 2014 21:06 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Het Turkse grondleger is een van de sterkste grondlegers anno 2014. Als ISIS daadwerkelijk Turkije heeft aangevallen, heeft Turkije alle recht om ISIS totaal te vernietigen.
Want?quote:Op zondag 28 september 2014 21:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Meh... als het hier op aankomt heb ik eigenlijk alleen vertrouwen in de Duitsers.
Turken ook hoor.quote:Op zondag 28 september 2014 21:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die zijn vrij goed in opruimen.
Vanwege hun ''historisch verleden''? Daar kan Turkije ook iets van.quote:Op zondag 28 september 2014 21:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die zijn vrij goed in opruimen.
En de Assyriers, Grieken en Koerden.. 4 Genocides om precies te zijn(buiten de verplichte assimilatiepolitiek)quote:
Wat wachten die Turken dan nog?quote:Op zondag 28 september 2014 21:19 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
En de Assyriers, Grieken en Koerden.. 4 Genocides om precies te zijn(buiten de verplichte assimilatiepolitiek)
Bron?quote:Op zondag 28 september 2014 21:19 schreef JCats het volgende:
It has been a tough call for Assad. He and his foreign ministry have been willing to forgive and forget about McCain and the Saudis-Qataris etc. attempt to overthrow his govt. to no avail. It seems that Putin, Lavrov and Iran are gonna have to intervene with some heady politicking and increased support for Assad. I highly doubt that Russia is ready to just cede its Meditterranean port. I also saw somewhere that the EU was talking to Iran about natural gas supplies due to the ongoing situation in Ukraine, so the backroom deal cutting may have already began. Hopefully for the Syrian population that is the case.
Als het Turkse leger ISIS opruimt, dan is het een wereldheld, maar waarom zouden ze op dit moment? Er is inderdaad een incident geweest, maar Turkije heeft alle recht zich niet in een oorlog te mengen.quote:Op zondag 28 september 2014 21:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat wachten die Turken dan nog?
Dat hebben ze al lang gedaan door IS te steunen.quote:Op zondag 28 september 2014 21:22 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Als het Turkse leger ISIS opruimt, dan is het een wereldheld, maar waarom zouden ze op dit moment? Er is inderdaad een incident geweest, maar Turkije heeft alle recht zich niet in een oorlog te mengen.
Inderdaad, maar toen stonden ze aan ISIS' kant, als ze nu aan de kant van de Verlichters staan, riskeren ze:quote:Op zondag 28 september 2014 21:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat hebben ze al lang gedaan door IS te steunen.
Pfff. In Urfa moesten ze anders de Duitsers bellen seinen.quote:Op zondag 28 september 2014 21:18 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Vanwege hun ''historisch verleden''? Daar kan Turkije ook iets van.
twitter:Nutsflipped_z_1 twitterde op zondag 28-09-2014 om 21:17:21#Syria has said to the USA and EU that it will suspend covert cooperation unless full diplomatic ties are restored and coop is public. reageer retweet
Trieste actie van Assad...quote:Op zondag 28 september 2014 21:52 schreef SadPanda het volgende:
twitter:Nutsflipped_z_1 twitterde op zondag 28-09-2014 om 21:17:21#Syria has said to the USA and EU that it will suspend covert cooperation unless full diplomatic ties are restored and coop is public. reageer retweet
Want?quote:Op zondag 28 september 2014 21:54 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Trieste actie van Assad...
Waarom? Begrijpelijk toch.quote:Op zondag 28 september 2014 21:54 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Trieste actie van Assad...
quote:
Hij laat de VS en EU eerst ISIS en Al-Nusra bombarderen, met het gevolg dat die zwakker zijn geworden(waar door Assad relatief sterker in zijn schoenen zal staan), om vervolgens te zeggen: nee, niet doen! Een geplande actie.quote:
Als ik het goed begrijp, wilt Assad alleen dat Amerika ervoor uit komt dat ze met Assad samenwerken.quote:Op zondag 28 september 2014 21:59 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
[..]
Hij laat de VS en EU eerst ISIS en Al-Nusra bombarderen, met het gevolg dat die zwakker zijn geworden(waar door Assad relatief sterker in zijn schoenen zal staan), om vervolgens te zeggen: nee, niet doen! Een geplande actie.
Had dat dan van te voren gezegd, oh nee, ik was vergeten dat Assad geen man is maar een moordmachine.
Hij laat ze dat helemaal niet doen, hij heeft er niet om gevraagd. Toen het als eerst aangekondigt werd zei Syri juist 'any action of any kind without the consent of the Syrian government would be an attack on Syria'.quote:Op zondag 28 september 2014 21:59 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
[..]
Hij laat de VS en EU eerst ISIS en Al-Nusra bombarderen, met het gevolg dat die zwakker zijn geworden(waar door Assad relatief sterker in zijn schoenen zal staan), om vervolgens te zeggen: nee, niet doen! Een geplande actie.
Had dat dan van te voren gezegd, oh nee, ik was vergeten dat Assad geen man is maar een moordmachine.
quote:Op zondag 28 september 2014 22:01 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, wilt Assad alleen dat Amerika ervoor uit komt dat ze met Assad samenwerken.
Ik snap jullie gedachtegoed, alleen, stel dat de EU en VS dat niet gaan doen (vanwege imagoschade), wat gaat Assad dan doen? Gaat hij de luchtaanvallen verbieden?quote:Op zondag 28 september 2014 22:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hij laat ze dat helemaal niet doen, hij heeft er niet om gevraagd. Toen het als eerst aangekondigt werd zei Syri juist 'any action of any kind without the consent of the Syrian government would be an attack on Syria'.
Het is logisch dat Syri dit nu zegt, ondanks de geheime samenwerking blijft het westen doorgaan met ontkennen ze samenwerken.
Dan gaat de Syrische regering gewoon niet meer samenwerken met het westen zoals ze nu doen, geen informatie over ISIS en AQ doelen meer doorgeven, geen informatie over Syri-gangers doorgeven enzovoort.quote:Op zondag 28 september 2014 22:07 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
[..]
Ik snap jullie gedachtegoed, alleen, stel dat de EU en VS dat niet gaan doen (vanwege imagoschade), wat gaat Assad dan doen? Gaat hij de luchtaanvallen verbieden?
Denk je dat de EU en de VS er openlijk voor zullen uitkomen? Ik weet het zelf eerlijk gezegd niet. Het Westen heeft de beste onderhandelaars ter wereld, ik denk dat het Westen net zo goed met hoge sancties kan dreigen(wel via de achterkamer).quote:Op zondag 28 september 2014 22:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan gaat de Syrische regering gewoon niet meer samenwerken met het westen zoals ze nu doen, geen informatie over ISIS en AQ doelen meer doorgeven, geen informatie over Syri-gangers doorgeven enzovoort.
Luchtaanvallen verbieden kan Syri niet zonder hulp van Rusland.
Of laat de terroristen Assad verder aanvallen door het extremisme nog erger te laten heersen. De burgers en terroristen zullen vanzelfsprekend meer strijd gaan voeren, dus ook tegen Assad. Een van de zovele speculaties..quote:Op zondag 28 september 2014 22:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
VS verzint straks gewoon dat een van hun toestellen door Assad uit de lucht is geschoten en valt dan Assad ook aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |