quote:New Map: Kobane Situation September 27th 2014. ISIS 13 days-Offensive evolution.
Waar staan die gekleurde stippellijnen voor?quote:
Oh je bent Baklava. Die had namelijk een DM ban.quote:Op zondag 28 september 2014 01:52 schreef Biebsie het volgende:
Underdog ik kan niet reageren op je berichten via de DM dus ik geef je hier antwoord op je vraag, antwoord = Ja die persoon ben ik ja : )
Volgens deze map zou ISISI de grens van Turkije al op diverse plaatsen zijn gepaseerd. Wie weet daar meer over?quote:
Hehe, jij blijft ook maar terug komen he.quote:Op zondag 28 september 2014 01:52 schreef Biebsie het volgende:
Underdog ik kan niet reageren op je berichten via de DM dus ik geef je hier antwoord op je vraag, antwoord = Ja die persoon ben ik ja : )
Ja ze kunnen wel van alles beweren op Twitter.quote:
Yep, maar deze heb ik nog niet op spammen of fakers betrapt.quote:Op zondag 28 september 2014 02:01 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja ze kunnen wel van alles beweren op Twitter.
Nope, die verwoest hele steden in een korte tijd. B52's gebruikten ze volgens mij tegen Saddam, zo een fors machine is beter tegen staten te gebruiken.quote:Op zondag 28 september 2014 00:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
Weet iemand of ze ook deze beesten gebruiken?
[ afbeelding ]
Ah, jij bent de_Ilias. Je hebt jezelf goed verraden.quote:Op zondag 28 september 2014 01:52 schreef Biebsie het volgende:
Jezus.... denk nu eens na.quote:Op zondag 28 september 2014 00:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
En dat maakt uit omdat?quote:Op zondag 28 september 2014 02:13 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Ah, jij bent de_Ilias. Je hebt jezelf goed verraden.
Dat maakt uit omdat de_Ilias(biebsie) een racistische Marokkaan is die sympathie heeft voor ISIS. Ik vond ze al verdacht veel op elkaar lijken.quote:
Dus?quote:Op zondag 28 september 2014 02:14 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat maakt uit omdat de_Ilias een racistische Marokkaan is die sympathie heeft voor ISIS. Ik vond ze al verdacht veel op elkaar lijken.
Vrijheid van meningsuiting geldt alleen binnen de kaders van de wet. ISIS is een terroristische organisatie.quote:Op zondag 28 september 2014 02:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Al vecht die met ISIS, vrijheid van meningsuiting enzo..
Dat is geen B52. Het is een AC-110 Gunship.quote:Op zondag 28 september 2014 02:10 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Nope, die verwoest hele steden in een korte tijd. B52's gebruikten ze volgens mij tegen Saddam, zo een fors machine is beter tegen staten te gebruiken.
Vertel.quote:
- F-15 Eagle,quote:Op zondag 28 september 2014 02:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat is geen B52. Het is een AC-110 Gunship.
[..]
Vertel.
Ik zie niet in waarom ze die niet in zouden kunnen zetten. Effectief om gronddoelen uit te schakelen.quote:
Mooi dingetje! Ik heb echt met een bigsmile die video liggen te bekijken. Zonder luchtmacht zal je nooit een oorlog kunnen winnen.quote:Op zondag 28 september 2014 02:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom ze die niet in zouden kunnen zetten. Effectief om gronddoelen uit te schakelen.
Enige dat ik kan bedenken is dat er geen basis in de buurt is waarvan ie kan vertrekken. Vliegdekschip gaat niet lukken.
Vechten met ISIS schaar jij onder vrijheid van meningsuiting?quote:Op zondag 28 september 2014 02:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Al vecht die met ISIS, vrijheid van meningsuiting enzo..
twitter:Raqqa_Sl twitterde op zondag 28-09-2014 om 02:18:23#Raqqa Tell Abiad picture for City for the airstrikes on #ISIS by coalition forces #Syria http://t.co/eA5pwZxBJU reageer retweet
Ow hij vecht ook met ISISquote:Op zondag 28 september 2014 02:27 schreef primakov het volgende:
[..]
Vechten met ISIS schaar jij onder vrijheid van meningsuiting?
Nee theunderdog zegt "al vecht die met isis, vrijheid van meningsuiting", nu lijkt het alsof het laatste het eerste zinsdeel omvatquote:
quote:Koerdische peshmerga's leren schieten in Beieren
Koerdische peshmerga's zijn in Beieren begonnen met de training voor de strijd tegen Islamitische Staat. De peshmerga-soldaten leren in Duitsland antitankraketten te gebruiken van het type Milan.
Duitsland levert onder andere 500 van die raketten aan de Koerden in Noord-Irak. Het is de bedoeling dat zeker 30 strijders op de infanterieschool van Hammelburg een opleiding krijgen voor de wapens.
Het transport van de wapens, behalve de raketten ook 16.000 geweren en miljoenen stuks munitie, is deze week begonnen. Een transportvliegtuig van de Nederlandse luchtmacht met aan boord Duitse wapens en munitie vertrok in de nacht van woensdag op donderdag vanuit Duitsland.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ten-in-Beieren.dhtml
die zijn wel baasquote:Op zondag 28 september 2014 00:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
Dit stuk geeft al aan dat dit land nooit betrokken had mogen worden bij deze coalitie. Er is maar 1 manier om dit conflict op een goede en snelle manier op te lossen en dat is alle rebellen bombarderen en het regime van Assad steunen met wapens en mensen. Het feit dat SA meedoet aan deze acties in Syrie geeft al aan dat de bombardementen zich niet zullen beperken tot rebellen en dat het nu wel heel makkelijk is geworden de stellingen van Assad te bombarderen, net als in het "succesvolle" Libie scenario. Of de mensen en het land er beter van worden interesseert men niets. Als Assad namelijk weg is uit Damascus, dan begint de strijd pas echt.quote:Saudi-Arabi wil dat de aanvallen op terroristische organisaties doorgaan totdat die zijn vernietigd. Minister Faisal van Buitenlandse Zaken zei dat de strijd in het Midden-Oosten nog jaren gaat duren.
Saudi-Arabi is een van de vijf Arabische landen die de VS steunen bij de bombardementen op IS-doelen in Syri. Faisal wil met andere landen afspreken hoe ze terrorisme de komende jaren gaan bestrijden.
Volgens de minister is in Syri het extremisme fors gegroeid door de gewelddadigheden van de Syrische president Assad. Saudi-Arabi wil daarom dat bij een oplossing voor het conflict in Syri Assad buitenspel wordt gezet.
Luchtaanvallen
Een woordvoerder van het Amerikaanse leger zei eerder deze week al dat de strijd tegen terreurorganisatie Islamitische Staat waarschijnlijk jaren gaat duren. Hij noemde IS een "ernstige bedreiging die niet binnen enkele dagen of maanden de kop is ingedrukt".
Dinsdag begon de VS in samenwerking met vijf Arabische landen met luchtaanvallen op IS-doelen in Syri.
twitter:Isham_AlAssad twitterde op zondag 28-09-2014 om 00:50:29The #SyAF warplanes targeted the HQs for "#ISIS" in #DeirEzzor airport perimeter, the military Club & school in the city of industry #Mohsen reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 02:54:51According to Kurdish sources in Kobani the coalition forces are NOT targeting #ISIS positions. "They dont hit IS concentrated areas" reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 02:55:39@FiratGunay "on some occasions ISIS convoys of even 30 vehicles were on z road, they didnt bomb any of them" #syria reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 02:56:26@FiratGunay "they are bombing the empty spaces in front of us but #ISIS is on the other side of the hill, they know this" #SOSKobane reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 03:00:10@FiratGunay the source is a Kurdish YPG commander currently fighting on the front lines. No damage been inflicted on ISIS in Kobane reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 03:05:11@GrayConnolly there is a purpose. Kobani needs to fall in order to implement Turkey/Syria bufferzone. Requested by Erdogan reageer retweet
Leuk dit riedeltje, maar het is grote onzin.quote:Op zondag 28 september 2014 02:16 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting geldt alleen binnen de kaders van de wet. ISIS is een terroristische organisatie.
Nee, de mening die zo,n iemand verkondigt, niet het vechten zelf.quote:Op zondag 28 september 2014 02:27 schreef primakov het volgende:
[..]
Vechten met ISIS schaar jij onder vrijheid van meningsuiting?
niet meer dan een schijnbeweging tegen isis in kobane?quote:Op zondag 28 september 2014 10:22 schreef SadPanda het volgende:
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 02:54:51According to Kurdish sources in Kobani the coalition forces are NOT targeting #ISIS positions. "They dont hit IS concentrated areas" reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 02:55:39@FiratGunay "on some occasions ISIS convoys of even 30 vehicles were on z road, they didnt bomb any of them" #syria reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 02:56:26@FiratGunay "they are bombing the empty spaces in front of us but #ISIS is on the other side of the hill, they know this" #SOSKobane reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 03:00:10@FiratGunay the source is a Kurdish YPG commander currently fighting on the front lines. No damage been inflicted on ISIS in Kobane reageer retweet
twitter:FiratGunay twitterde op zondag 28-09-2014 om 03:05:11@GrayConnolly there is a purpose. Kobani needs to fall in order to implement Turkey/Syria bufferzone. Requested by Erdogan reageer retweet
heeft ze weer een stel van die domme baardapen neergemaaid?quote:
twitter:edwardedark twitterde op zondag 28-09-2014 om 01:48:45SOHR more than 20 people dead & injured by rebel shelling on west Aleppo http://t.co/01YanckGic #Syria reageer retweet
Precies.quote:Op zondag 28 september 2014 10:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
niet meer dan een schijnbeweging tegen isis in kobane?
Kan je nagaan ventje. Een moslima die tegen je vijanden vecht. Wat voor positie moet je nu aannemen he...quote:Op zondag 28 september 2014 10:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heeft ze weer een stel van die domme baardapen neergemaaid?
lekkere meid, ik wil wel met haar uit , ze weet welke partij ze moet kiezenquote:Op zondag 28 september 2014 10:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan je nagaan ventje. Een moslima die tegen je vijanden vecht. Wat voor positie moet je nu aannemen he...
Ik denk niet dat ze met moslimhaters uit zal gaan. Ze zal er eerder een bom op droppen, zoals ze nu doet.quote:Op zondag 28 september 2014 10:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
lekkere meid, ik wil wel met haar uit
niet zon dom burkamens
volgens mij bombardeert ze moslims hequote:Op zondag 28 september 2014 10:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze met moslimhaters uit zal gaan. Ze zal er eerder een bom op droppen, zoals ze nu doet.
Dat zijn ook gewoon westerse landen dusquote:Op zondag 28 september 2014 10:50 schreef Mutant01 het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi te zien dat de VAE en SA ook gewoon zelf bombarderen.
quote:Op zondag 28 september 2014 10:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zijn ook gewoon westerse landen dus
Ik zie Marokko nog niet meevechten tegen IS
quote:'Rond 1800 Koerdische strijders rond Kobani'
De Koerden hebben in de strijd om Ayn al-Arab (voor de Koerden Kobani) 1800 strijders gemobiliseerd om verovering van de Noord-Syrische stad door Islamitische Staat (IS) te voorkomen.
Sinds woensdag waren al 1500 Koerden in de richting van de stad opgetrokken, meldde het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten zondag.
Ayn al-Arab is al ruim een week door strijders van IS omsingeld. Zij hebben meer dan 60 dorpen in de omgeving ingenomen. Duizenden Koerden zijn naar Turkije gevlucht.
Zaterdag beschoten de jihadisten het centrum van Ayn al-Arab voor het eerst met mortiergranaten. Daardoor kwam n persoon om het leven. Verscheidene anderen raakten gewond. Tegelijkertijd vielen gevechtsvliegtuigen van de Verenigde Staten voor het eerst posities van IS bij de stad aan.
Door: ANP
Nee, IS heeft niets met islam te maken. NIETS.quote:Op zondag 28 september 2014 10:57 schreef michaelmoore het volgende:
mij
[..]
volgens mij bombardeert ze moslims he
Het lijkt er op dat het Midden-Oosten heel snel aan het radicaliseren is en dat de "horde" rap groeit. Weet iemand of hier cijfers van zijn?quote:Op zondag 28 september 2014 12:25 schreef SadPanda het volgende:
Pro-ISIS demonstratie in Jemen
British intelligence said to be in talks with Assad
The British MI6 spy agency was reportedly engaged in months-long talks with Syrian President Bashar Assad’s regime in the lead-up to the Western military campaign against the Islamic State group
Officers from the agency have been conducting discussions in Damascus with members of Assad’s intelligence network as well as senior Syrian diplomats, despite a recent assertion by British Foreign Secretary Philip Hammond that a pact with the dictator would not be “practical, sensible or helpful,” the Mirror newspaper reported.
http://www.timesofisrael.(...)assad/#ixzz3EbYJEzER
Ahhh, weinig mensen die meegaan in je slappe redeneringenquote:
Zag gisteren nog ergens een onderzoek in Turkije waarbij ik dacht 5 % vd Turkse bevolking sympathiseert met ISIS, zal in Saudi-Arabi, Jemen, Qatar en de VAE vast veel hoger zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 12:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat het Midden-Oosten heel snel aan het radicaliseren is en dat de "horde" rap groeit. Weet iemand of hier cijfers van zijn?
quote:Khorasan leader killed by U.S. strike in Syria: SITE quoting jihadist
DUBAI Sun Sep 28, 2014 6:25am EDT
(Reuters) - A Twitter account run by an Qaeda member said the leader of the al Qaeda-linked Khorasan group was killed in a U.S. air strike in Syria, SITE monitoring service said on Sunday, following several days of uncertainty over whether he survived the raid.
A U.S. official on Sept. 24 said the United States believed Mohsin al-Fadhli, a senior al Qaeda operative, had been killed in a strike a day earlier, but the Pentagon said several hours later that it was still investigating what had happened to him.
In a message posted on Sept. 27, the jihadist offered condolences for the death of Kuwaiti-born Fadhli, otherwise known as Abu Asmaa al-Kuwati or Abu Asmaa al-Jazrawi, following the Sept. 23 air strike, SITE reported.
U.S. officials have described Khorasan as a network of seasoned al Qaeda fighters with battlefield experience mostly in Pakistan and Afghanistan that is now working in league with al Qaeda’s Syrian affiliate, the Nusra Front.
true Khorasan is a term for an area including parts of Pakistan and Afghanistan where al Qaeda’s main council is believed to be in hiding.
After the Sept. 23 strikes, U.S. officials said they were was still assessing how badly Khorasan had been hit. Islamist militants on social media have said there were unconfirmed reports that the 33-year-old Fadhli had been killed.
SITE did not name the jihadist who reported Fadhli's death but said he had trained under a close associate of al Qaeda leader Ayman al-Zawahri and had fought in Khorasan before traveling to Syria.
A 2012 State Department notice offering a $7 million reward for information on Fadhli's whereabouts said he was an al Qaeda financier close to al Qaeda founder Osama bin Laden and among the few who knew in advance about the Sept. 11, 2001, attacks.
Dat vrees ik ook ja. Steeds vaker zie ik beelden van bloeddorstige demonstraties als hieronder. Nu ben ik niet gelovig, maar je zou zeggen dat dat die hordes door de duivel bezeten zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 12:57 schreef primakov het volgende:
[..]
Zag gisteren nog ergens een onderzoek in Turkije waarbij ik dacht 5 % vd Turkse bevolking sympathiseert met ISIS, zal in Saudi-Arabi, Jemen, Qatar en de VAE vast veel hoger zijn.
W8, als ze Assad willen verdrijven, dan zijn het toch Goeden?quote:Op zondag 28 september 2014 13:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat vrees ik ook ja. Steeds vaker zie ik beelden van bloeddorstige demonstraties als hieronder. Nu ben ik niet gelovig, maar je zou zeggen dat dat die hordes door de duivel bezeten zijn.
[ afbeelding ]
Volgens sommigen wel ja, maar die zijn zelf waarschijnlijk net zo hard bezetenquote:Op zondag 28 september 2014 13:14 schreef JCats het volgende:
[..]
W8, als ze Assad willen verdrijven, dan zijn het toch Goeden?
Je relativeert heel veel dingen door een vingertje te wijzen naar de VS ja, niemand hier ontkent dat de VS een grote rol spelen bij het ontstaan van deze idioten. De VS heeft ze indirect bewapend ja, maar een groot gedeelte van hun wapens is ook afkomstig van het Iraakse leger wat kennelijk niet snapt dat als je vlucht voor je vijand je wel je wapens onklaar moet maken of meenemen.quote:Op zondag 28 september 2014 13:02 schreef JCats het volgende:
primakov toch, toon ik sympathie voor nihilisten?
Wie heeft die nihilisten bewapend?
Wie gebruikt die nihilisten voor hun geopolitieke agenda?
Volgens mij is het ultieme doel het behoud van de petrodollar en de Dollar als wereldreserve munt.quote:Op zondag 28 september 2014 13:18 schreef primakov het volgende:
[..]
Je relativeert heel veel dingen door een vingertje te wijzen naar de VS ja, niemand hier ontkent dat de VS een grote rol spelen bij het ontstaan van deze idioten. De VS heeft ze indirect bewapend ja, maar een groot gedeelte van hun wapens is ook afkomstig van het Iraakse leger wat kennelijk niet snapt dat als je vlucht voor je vijand je wel je wapens onklaar moet maken of meenemen.
Vertel mij eens wat de geopolitieke agenda is dan, graag een doel van de Amerikanen. We gissen er hier allemaal naar, en ze zullen vast een bepaald doel voor ogen hebben, maar zolang dat dat niet duidelijk is heb ik een broertje dood aan redeneringen van lik-me-vestje en weinig aannemelijk gemaakte verhalen van Mossad agenten en zulks.
Niet alleen het M-O:quote:Op zondag 28 september 2014 12:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat het Midden-Oosten heel snel aan het radicaliseren is en dat de "horde" rap groeit. Weet iemand of hier cijfers van zijn?
To the question “Do you sympathize with IS?” only 1.3% responded "yes." Among supporters of the ruling Justice and Development Party (AKP), the number rose to only 2.2%. An overwhelming 93.6% of all those surveyed said “no,” while 5% were undecided.quote:Op zondag 28 september 2014 12:57 schreef primakov het volgende:
[..]
Zag gisteren nog ergens een onderzoek in Turkije waarbij ik dacht 5 % vd Turkse bevolking sympathiseert met ISIS, zal in Saudi-Arabi, Jemen, Qatar en de VAE vast veel hoger zijn.
Deze bedoelde ik ja, 1.3 dus ipv 5quote:Op zondag 28 september 2014 13:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
To the question “Do you sympathize with IS?” only 1.3% responded "yes." Among supporters of the ruling Justice and Development Party (AKP), the number rose to only 2.2%. An overwhelming 93.6% of all those surveyed said “no,” while 5% were undecided.
http://www.al-monitor.com(...)n.html#ixzz3EbpKvBY9
Begin eens met wat te lezen over Brzezinski.quote:Op zondag 28 september 2014 13:18 schreef primakov het volgende:
[..]
Vertel mij eens wat de geopolitieke agenda is dan, graag een doel van de Amerikanen.
Dan zouden er in theorie dus een miljoen ISIS-sympathisanten zijn in Turkije?quote:Op zondag 28 september 2014 13:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
To the question “Do you sympathize with IS?” only 1.3% responded "yes." Among supporters of the ruling Justice and Development Party (AKP), the number rose to only 2.2%. An overwhelming 93.6% of all those surveyed said “no,” while 5% were undecided.
http://www.al-monitor.com(...)n.html#ixzz3EbpKvBY9
Vette beelden zeg! Ze gaan bij bosjesquote:Op zondag 28 september 2014 13:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik zag dit op twitter. Niet duidelijk of dit ook werkelijk actueel is of dat het oude beelden zijn.
Ja.quote:Op zondag 28 september 2014 13:39 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dan zouden er in theorie dus een miljoen ISIS-sympathisanten zijn in Turkije?
Ja, maar iets zegt mij dat dit oude beelden zijn uit Afghanistan.quote:Op zondag 28 september 2014 14:07 schreef .Exe het volgende:
[..]
Vette beelden zeg! Ze gaan bij bosjes
Volgens hem is Irdogun van plan Syri binnen te vallen tot 38km landinwaarts.quote:Op zondag 28 september 2014 10:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
niet meer dan een schijnbeweging tegen isis in kobane?
Dat plan gaat al tijden rond, maar Turkije wil zich liever buiten oorlog in Syri houden.quote:Op zondag 28 september 2014 14:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Volgens hem is Irdogun van plan Syri binnen te vallen tot 38km landinwaarts.
EDIT:
Doel is Koerdische autonomie te voorkomen blijkbaar.
Weet niet.quote:Op zondag 28 september 2014 14:54 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat plan gaat al tijden rond, maar Turkije wil zich liever buiten oorlog in Syri houden.
Is hier al vaker gepost, Talibanstrijders die worden neergemaaid met een Apache.quote:Op zondag 28 september 2014 13:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik zag dit op twitter. Niet duidelijk of dit ook werkelijk actueel is of dat het oude beelden zijn.
Geen reden om je in een wespennest te mengen lijkt me.quote:Op zondag 28 september 2014 14:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weet niet.
Nu weer geruchten dat ISIS die ene tombe waarvan de Turken claimen dat het hun land is (terwijl de verdragtekst duidelijk betrekking heeft op de gebouwen zelf en niet de grond waar het op staat, en de tombe is toch al reeds verhuisd) zouden hebben omsingeld en de soldaten hebben gegijzeld.
quote:Op zondag 28 september 2014 12:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, IS heeft niets met islam te maken. NIETS.
Dat is al oud nieuws, volgens dit bericht heeft Turkije dit stukje Turkije in Syri al geruild voor gijzelaars (en wie weet wat nog meer)..quote:Op zondag 28 september 2014 14:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weet niet.
Nu weer geruchten dat ISIS die ene tombe waarvan de Turken claimen dat het hun land is (terwijl de verdragtekst duidelijk betrekking heeft op de gebouwen zelf en niet de grond waar het op staat, en de tombe is toch al reeds verhuisd) zouden hebben omsingeld en de soldaten hebben gegijzeld.
Raar blogje is dat, verder is het helemaal geen Turks grondgebied.quote:Op zondag 28 september 2014 15:05 schreef Toga het volgende:
[..]
Dat is al oud nieuws, volgens dit bericht heeft Turkije dit stukje Turkije in Syri al geruild voor gijzelaars (en wie weet wat nog meer)..
Precies, ik vroeg me vandaag nog af wat ze toch met dat wijzvingertje omhoog op iedere foto bedoelen;quote:
Hoezo niet?quote:Op zondag 28 september 2014 15:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Raar blogje is dat, verder is het helemaal geen Turks grondgebied.
Art 9.quote:
Doet het ertoe of het alleen de gebouwen of de grond is? Beschouw het als als een soort embassade, met een grote Turkse vlag erop. Ik denk dat Turkije dacht; als ISIS dit stukje land inneemt MOETEN we wel ingrijpen (NATO en zo), dus weet je wat? We maken een deal om gijzelaars terug te halen.quote:Op zondag 28 september 2014 15:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Lees het daadwerkelijke verdrag en niet een door zo'n Kemal-aanbidder geschreven Wiki artikel.
Waarschijnlijk zou het kunnen interpreteren als een soort ambassade idd. Maar de enige rechten die de tekst van het verdrag geeft is het plaatsen van vlaggen en een erewacht, plus natuurlijk een soort eigendomsrecht.quote:Op zondag 28 september 2014 15:14 schreef Toga het volgende:
[..]
Doet het ertoe of het alleen de gebouwen of de grond is? Beschouw het als als een soort embassade, met een grote Turkse vlag erop. Ik denk dat Turkije dacht; als ISIS dit stukje land inneemt MOETEN we wel ingrijpen (NATO en zo), dus weet je wat? We maken een deal om gijzelaars terug te halen.
Genoeg van gelezen, heeft ook een zeer goede kijk op de zaken maar alles wat hij zegt hoeft niet per definitie waar te zijn, en dit als enig argument aandragen voor wat de doelstellingen zijn van de VS is gewoon zwak. Ik raad jou aan om wat wetenschapsfilosofische literatuur en argumentatieleer boeken te lezen, als we dan toch bezig zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 13:37 schreef JCats het volgende:
[..]
Begin eens met wat te lezen over Brzezinski.
Leestips zijn altijd welkom!quote:Op zondag 28 september 2014 15:18 schreef primakov het volgende:
[..]
Genoeg van gelezen, heeft ook een zeer goede kijk op de zaken maar alles wat hij zegt hoeft niet per definitie waar te zijn, en dit als enig argument aandragen voor wat de doelstellingen zijn van de VS is gewoon zwak. Ik raad jou aan om wat wetenschapsfilosofische literatuur en argumentatieleer boeken te lezen, als we dan toch bezig zijn.
Kemalquote:Op zondag 28 september 2014 15:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Art 9.
Lees het daadwerkelijke verdrag en niet een door zo'n Kemal-aanbidder geschreven Wiki artikel.
Het verdrag geeft een eigendomsrecht over de gebouwen van de tombe aan de Turkse staat en geeft hen het recht er vlaggen en wachters te stationeren. Nu interpreteren zij dat natuurlijk van "is ons land". Hoewel het land helemaal niet is afgebakend (het gaat immers om gebouwen), de tombs is verplaatst (!) en als het om soeverein land ging dan was het niet nodig aparte rechten op te nemen over het plaatsen van vlaggen en wachters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |