Begin eens met wat te lezen over Brzezinski.quote:Op zondag 28 september 2014 13:18 schreef primakov het volgende:
[..]
Vertel mij eens wat de geopolitieke agenda is dan, graag een doel van de Amerikanen.
Dan zouden er in theorie dus een miljoen ISIS-sympathisanten zijn in Turkije?quote:Op zondag 28 september 2014 13:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
To the question “Do you sympathize with IS?” only 1.3% responded "yes." Among supporters of the ruling Justice and Development Party (AKP), the number rose to only 2.2%. An overwhelming 93.6% of all those surveyed said “no,” while 5% were undecided.
http://www.al-monitor.com(...)n.html#ixzz3EbpKvBY9
Vette beelden zeg! Ze gaan bij bosjesquote:Op zondag 28 september 2014 13:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik zag dit op twitter. Niet duidelijk of dit ook werkelijk actueel is of dat het oude beelden zijn.
Ja.quote:Op zondag 28 september 2014 13:39 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dan zouden er in theorie dus een miljoen ISIS-sympathisanten zijn in Turkije?
Ja, maar iets zegt mij dat dit oude beelden zijn uit Afghanistan.quote:Op zondag 28 september 2014 14:07 schreef .Exe het volgende:
[..]
Vette beelden zeg! Ze gaan bij bosjes
Volgens hem is Irdogun van plan Syri binnen te vallen tot 38km landinwaarts.quote:Op zondag 28 september 2014 10:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
niet meer dan een schijnbeweging tegen isis in kobane?
Dat plan gaat al tijden rond, maar Turkije wil zich liever buiten oorlog in Syri houden.quote:Op zondag 28 september 2014 14:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Volgens hem is Irdogun van plan Syri binnen te vallen tot 38km landinwaarts.
EDIT:
Doel is Koerdische autonomie te voorkomen blijkbaar.
Weet niet.quote:Op zondag 28 september 2014 14:54 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat plan gaat al tijden rond, maar Turkije wil zich liever buiten oorlog in Syri houden.
Is hier al vaker gepost, Talibanstrijders die worden neergemaaid met een Apache.quote:Op zondag 28 september 2014 13:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik zag dit op twitter. Niet duidelijk of dit ook werkelijk actueel is of dat het oude beelden zijn.
Geen reden om je in een wespennest te mengen lijkt me.quote:Op zondag 28 september 2014 14:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weet niet.
Nu weer geruchten dat ISIS die ene tombe waarvan de Turken claimen dat het hun land is (terwijl de verdragtekst duidelijk betrekking heeft op de gebouwen zelf en niet de grond waar het op staat, en de tombe is toch al reeds verhuisd) zouden hebben omsingeld en de soldaten hebben gegijzeld.
quote:Op zondag 28 september 2014 12:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, IS heeft niets met islam te maken. NIETS.
Dat is al oud nieuws, volgens dit bericht heeft Turkije dit stukje Turkije in Syri al geruild voor gijzelaars (en wie weet wat nog meer)..quote:Op zondag 28 september 2014 14:58 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weet niet.
Nu weer geruchten dat ISIS die ene tombe waarvan de Turken claimen dat het hun land is (terwijl de verdragtekst duidelijk betrekking heeft op de gebouwen zelf en niet de grond waar het op staat, en de tombe is toch al reeds verhuisd) zouden hebben omsingeld en de soldaten hebben gegijzeld.
Raar blogje is dat, verder is het helemaal geen Turks grondgebied.quote:Op zondag 28 september 2014 15:05 schreef Toga het volgende:
[..]
Dat is al oud nieuws, volgens dit bericht heeft Turkije dit stukje Turkije in Syri al geruild voor gijzelaars (en wie weet wat nog meer)..
Precies, ik vroeg me vandaag nog af wat ze toch met dat wijzvingertje omhoog op iedere foto bedoelen;quote:
Hoezo niet?quote:Op zondag 28 september 2014 15:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Raar blogje is dat, verder is het helemaal geen Turks grondgebied.
Art 9.quote:
Doet het ertoe of het alleen de gebouwen of de grond is? Beschouw het als als een soort embassade, met een grote Turkse vlag erop. Ik denk dat Turkije dacht; als ISIS dit stukje land inneemt MOETEN we wel ingrijpen (NATO en zo), dus weet je wat? We maken een deal om gijzelaars terug te halen.quote:Op zondag 28 september 2014 15:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Lees het daadwerkelijke verdrag en niet een door zo'n Kemal-aanbidder geschreven Wiki artikel.
Waarschijnlijk zou het kunnen interpreteren als een soort ambassade idd. Maar de enige rechten die de tekst van het verdrag geeft is het plaatsen van vlaggen en een erewacht, plus natuurlijk een soort eigendomsrecht.quote:Op zondag 28 september 2014 15:14 schreef Toga het volgende:
[..]
Doet het ertoe of het alleen de gebouwen of de grond is? Beschouw het als als een soort embassade, met een grote Turkse vlag erop. Ik denk dat Turkije dacht; als ISIS dit stukje land inneemt MOETEN we wel ingrijpen (NATO en zo), dus weet je wat? We maken een deal om gijzelaars terug te halen.
Genoeg van gelezen, heeft ook een zeer goede kijk op de zaken maar alles wat hij zegt hoeft niet per definitie waar te zijn, en dit als enig argument aandragen voor wat de doelstellingen zijn van de VS is gewoon zwak. Ik raad jou aan om wat wetenschapsfilosofische literatuur en argumentatieleer boeken te lezen, als we dan toch bezig zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 13:37 schreef JCats het volgende:
[..]
Begin eens met wat te lezen over Brzezinski.
Leestips zijn altijd welkom!quote:Op zondag 28 september 2014 15:18 schreef primakov het volgende:
[..]
Genoeg van gelezen, heeft ook een zeer goede kijk op de zaken maar alles wat hij zegt hoeft niet per definitie waar te zijn, en dit als enig argument aandragen voor wat de doelstellingen zijn van de VS is gewoon zwak. Ik raad jou aan om wat wetenschapsfilosofische literatuur en argumentatieleer boeken te lezen, als we dan toch bezig zijn.
Kemalquote:Op zondag 28 september 2014 15:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Art 9.
Lees het daadwerkelijke verdrag en niet een door zo'n Kemal-aanbidder geschreven Wiki artikel.
Het verdrag geeft een eigendomsrecht over de gebouwen van de tombe aan de Turkse staat en geeft hen het recht er vlaggen en wachters te stationeren. Nu interpreteren zij dat natuurlijk van "is ons land". Hoewel het land helemaal niet is afgebakend (het gaat immers om gebouwen), de tombs is verplaatst (!) en als het om soeverein land ging dan was het niet nodig aparte rechten op te nemen over het plaatsen van vlaggen en wachters.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |