CNN Türk is pro-AKP.quote:Op zondag 28 september 2014 19:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Die Koerdische moeders waren ook gewoon op CNN Turk te zien maandelang.
Ben je nou werkelijk zo naïef dat je niet gelooft dat de PKK daartoe in staat is?
Zijn ook gewoon mensen hooor, geen Engeltjes.
CNN Turk, hoe gecensureerd wil je het hebben.quote:Op zondag 28 september 2014 19:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Die Koerdische moeders waren ook gewoon op CNN Turk te zien maandelang.
Ben je nou werkelijk zo naïef dat je niet gelooft dat de PKK daartoe in staat is?
Zijn ook gewoon mensen hooor, geen Engeltjes.
Dat krijg je er van als Koerdische kinderen een verbod krijgen om in Koerdisch les te krijgen. Verander dat maar eens en zie hoe het daar zal opbloeien.quote:Op zondag 28 september 2014 19:10 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Vandaar dat onlangs nog Koerdische families de overheid smeekten om hun kinderen terug te halen? Wel tegenstrijdig dan als ze met hart voor deze zaak opgevoed zijn...
Kennelijk willen PKK-sympathisanten ook niet dat Koerdische kinderen naar school gaan:
http://www.todayszaman.co(...)-rampage_359742.html
http://www.todayszaman.co(...)outheast_359026.html
http://www.todayszaman.co(...)-schools_359072.html
Wie zegt dat? Dat is bullshit. Ook de PKK doet heel veel fout.quote:Op zondag 28 september 2014 19:17 schreef De_Guidance het volgende:
Jaja alle bronnen zijn leugens. Lekker makkelijk.
En bij de PKK gaat nooit wat mis, want ze hebben even een democratische rechtsstaat opgetuigd in de bergen. Met allerlei contrplemechanismen. De PKK kan nooit iets slechts doen.
Als je maar hard genoeg ontkent, zal het wel niet zo zijn, ja...quote:Op zondag 28 september 2014 19:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
CNN Türk is pro-AKP.
Ik geloof niet dat ze dat zouden doen, dat beschadigt hun imago nogal.
Normale mensen ontvoeren geen kinderen, daar hoef je geen engel voor te zijn.
Blablabla, kom gewoon met niet-Turkse neutrale bronnen.quote:Op zondag 28 september 2014 19:17 schreef De_Guidance het volgende:
Jaja alle bronnen zijn leugens. Lekker makkelijk.
En bij de PKK gaat nooit wat mis, want ze hebben even een democratische rechtsstaat opgetuigd in de bergen. Met allerlei contrplemechanismen. De PKK kan nooit iets slechts doen.
''Een keuzevak'', en dat vind jij een volwaardig alternatief?quote:Op zondag 28 september 2014 19:18 schreef Bilge het volgende:
Beelden van de protesterende moeders, voor het door de PKK gedomineerde gemeentehuis in Diyarbakir.
----
Koerdisch is een keuzevak op scholen, maar er wordt nauwelijks voor gekozen omdat kinderen ook voor vakken als 'het leven van de profeet' en Europese talen kunnen kiezen.
Ook bullshit.quote:Op zondag 28 september 2014 19:16 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
CNN Turk, hoe gecensureerd wil je het hebben.![]()
Volgens CNN Turk zijn er nooit protesten in Turkije geweest op Taksim...
Je sprak net over een 'verbod' van Koerdische lessen, en nu klaag je ineens over het ontbreken van een volwaardig alternatief zonder je leugen te rectificeren. Je bent geen volwaardige discussiepartner met wie je op volwassen wijze kunt discussieren.quote:Op zondag 28 september 2014 19:21 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
''Een keuzevak'', en dat vind jij een volwaardig alternatief?Laat de kinderen in het Koerdisch les krijgen, volledig, samen met het Turks. Tweetalig onderwijs, dat bestaat in heel veel landen.
Oh nee, ik was vergeten dat dat niet kan in Turkije, anders komt het leger naar de school en zorgen ze dat je geen les krijgt in het Koerdisch.
De Turkse staat huurt zo wat acteurs in. Ze gaan zelfs zo ver om zelf terreurorganisaties op te richten zoals de Koerdische Hezbollah om de PKK te bestrijden. Of bloedbaden aan te richten en de PKK te schuld te geven zoals het Başbağlar bloedbad of Sivas bloedbad. En ja dat is bewezen door een parlementaire commissie.quote:Op zondag 28 september 2014 19:18 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Als je maar hard genoeg ontkent, zal het wel niet zo zijn, ja...
True.quote:Op zondag 28 september 2014 19:30 schreef IPA35 het volgende:
PKK dwingt mensen voor hun te vechten, Turkse overheid dwingt mensen dorpswachter te worden als ze niet willen dat hun dorp platgebrand gaat worden.
Geen van beiden hebben ze echt een "moral highground" in deze.
Koerdische scholen zijn juist gewild.quote:Op zondag 28 september 2014 19:27 schreef Bilge het volgende:
[..]
Je sprak net over een 'verbod' van Koerdische lessen, en nu klaag je ineens over het ontbreken van een volwaardig alternatief zonder je leugen te rectificeren. Je bent geen volwaardige discussiepartner met wie je op volwassen wijze kunt discussieren.
Bovendien heeft Turkije private scholen waar Koerdisch de hoofdtaal is, maar nogmaals, Koerden mijden die scholen omdat 1) je carrierematig niets bereikt met Koerdisch (het is puur sentiment) 2) 'Koerdisch' uit talloze deeltalen bestaat die onderling niet met elkaar kunnen communiceren 3) Koerdisch-sprekenden verschillende alfabetten gebruiken. De Koerdische talen zijn ten dode opgeschreven, waardoor Koerden hun tijd en energie liever in andere vakken steken.
Het zijn communisten, dat is al reden genoeg om hen te minachten.quote:Op zondag 28 september 2014 19:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
True.
Maar de idealiseirng van de PKK hier door sommigen staat net zo ver van de realiteit.
Dat krijgen ze, als keuzevak, wat voor de PKK juist reden is om de Koerdische kinderen ver van school te houden, omdat ze vrezen voor het wegvallen van steun voor hun beweging. Dit is altijd al hun tactiek geweest; het ontvoeren van leraren, artsen en ambtenaren en het vernielen van iedere vorm van investering in de regio, zoals scholen, ziekenhuizen en fabrieken.quote:Op zondag 28 september 2014 19:16 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Dat krijg je er van als Koerdische kinderen een verbod krijgen om in Koerdisch les te krijgen. Verander dat maar eens en zie hoe het daar zal opbloeien.
Mwa niet helemaal. Het is dat Erdogan aan de macht is. Als CHP en/of MHP aan de macht komt gaan ze alles weer terugdraaien en zijn we weer terug in 1980.quote:Op zondag 28 september 2014 19:37 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat krijgen ze, als keuzevak, wat voor de PKK juist reden is om de Koerdische kinderen ver van school te houden, omdat ze vrezen voor het wegvallen van steun voor hun beweging. Dit is altijd al hun tactiek geweest; het ontvoeren van leraren, artsen en ambtenaren en het vernielen van iedere vorm van investering in de regio, zoals scholen, ziekenhuizen en fabrieken.
Nu kun je wel van alles gaan lopen eisen, maar feit is dat de Koerden de laatste jaren de vrijheden hebben gekregen die volwaardige burgers van een land mogen verwachten.
Klopt.quote:Op zondag 28 september 2014 19:36 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het zijn communisten, dat is al reden genoeg om hen te minachten.
Dat de PKK überhaupt is ontstaan is wel degelijk het gevolg van weinig productief regeringsbeleid geweest.
twitter:RudawEnglish twitterde op zondag 28-09-2014 om 17:08:12#Erdogan — "Why wasn't there an effort to fight against #PKK, like there is now fighting #ISIL?" #WEF reageer retweet
Nee.quote:Op zondag 28 september 2014 19:34 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Koerdische scholen zijn juist gewild.
En eht is dat de Turkse staat eht nog verbied voor staatsscholen om Koerdisch als hoofdtaal te hebben.
Anders waren duizenden scholen in Diyarbakir, Elzaig, Sirnak, SanliUrfa, Van, Bingol, Batman, Kars, en zelfs Malatya en Gaziantep nu Koerdische scholen geworden.
Dan waren in die gebieden geen scholen meer over voor etnische Turken.
En nee ik ben gene Koerd maar een Turk en ik zeg gewoon wat ik observeer onder Koerden.
En zeg eens omdat je met een taal geen carrière kunt bereiken betekent dat dan dat Koerdische kinderen dat niet mogen leren en niet in die taal mogen worden onderwezen.![]()
![]()
Met Limburgs en Fries bereik je ook niets maar toch leren enkele tienduizenden die talen.
Die komen dan ook niet aan de macht de eerstvolgende 20 jaar.quote:Op zondag 28 september 2014 19:38 schreef Malatyali0691 het volgende:
Mwa niet helemaal. Het is dat Erdogan aan de macht is. Als CHP en/of MHP aan de macht komt gaan ze alles weer terugdraaien en zijn we weer terug in 1980.
Mwa, Turkse staat is gebouwd op Franse Verlichtingsidealen. Het idee van een homogene natie is daar een onderdeel van omdat die mensen dachten dat je geen overheid kon hebben die "de Wil van de Natie" (ook door MKA veel gebruikte term om zijn daden te verantwoorden) vertegenwoordigt als het volk geen homogeen geheel vormt. In Frankrijk zijn ze daarom heel ver gegaan in het uitroeien van minderheidstalen. Van wat ik heb gelezen hadden de Turkse leiders die tijdens WW1 en daarvoor actief waren in het oosten vooral van mening dat Koerden ruwe diamanten waren die geciviliseerd konden worden door hun tribale structuur af te breken en hen de Turkse "high-culture" incl. taal bij te brengen. Vanuit dat gedachtegoed is de houding van de overheid daar denk ik te verklaren. Dit heeft niet veel te maken met de jaren 80, daarvoor was dit gedachtegoed al leidend.quote:Op zondag 28 september 2014 19:39 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Klopt.
De zeer nare coup in de jaren 80 was de grootste katalysator. Bedank Kenan Evren, de Amerikaanse containment politiek en de CIA maar.
Letterlijke CIA quote "our boys did the job"
Dat jij MHP-leider Devlet Bahceli serieus neemt.quote:Op zondag 28 september 2014 19:49 schreef De_Guidance het volgende:
En als de leider van MHP spreekt over "onze Koerdische broeders" weet je dat er landelijk toch enige verschuiving heeft plaatsgevonden in manier van denken.
Mocht ook wel.
Godverdomme, je bent er weer................quote:Op zondag 28 september 2014 19:52 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat jij MHP-leider Devlet Bahceli serieus neemt.!!__________
Just laugh!!!!
[ afbeelding ]
Ik vind die hele partij en ideologie achterlijk, maar tien jaar geleden zou zo'n uitspraak onmogelijk zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 19:52 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat jij MHP-leider Devlet Bahceli serieus neemt.!!__________
Just laugh!!!!
[ afbeelding ]
Alparslan Turkes zei ook vaak dat Koerden onze "broeders"quote:Op zondag 28 september 2014 19:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vind die hele partij en ideologie achterlijk, maar tien jaar geleden zou zo'n uitspraak onmogelijk zijn.
Turkije is ook zeer succesvol geweest.quote:Op zondag 28 september 2014 19:51 schreef De_Guidance het volgende:
De Fransen zijn volgens mij wel redelijk succesvol geweest in het uitroeien van minderheidstalen.
Verder zijn de martelingen tijdens de '80 coup wel de grootste Pkk katalysator geweest. Gecombineerd met de algemene onderdrukking die al langer bezig was.Zo is de consensus.
Ah had je me gemist schatje van me.quote:Op zondag 28 september 2014 19:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Godverdomme, je bent er weer................
Move je ass man.
Het is niet zwart of wit.quote:Op zondag 28 september 2014 19:56 schreef UpsideDown het volgende:
Als Koerden de PKK dan zo haten, waarom zwaaien ze de afgelopen dagen dan wereldwijd (inclusief Turkije zelf) met APO en PKK vlaggen?![]()
Tevens, de Turkse propagandamachines beweren dat Koerden elkaar onderling ook haten (veel Turken hier op Fok roeptoeteren letterlijk dat na), waarom helpt de PKK dan de YPG en Peshmerga met het verdrijven van ISIS, of met het veiligstellen van gevluchte Yezidi's?![]()
Het staat gewoon allemaal haaks op elkaar, wat internationale beelden laten zien en Turken beweren.
Gast die hele MHP mag van mij in de hel verbranden. IS had paar dagen geleden 300 PKK'ers geëxecuteerd.quote:Op zondag 28 september 2014 19:57 schreef De_Guidance het volgende:
Net of Geert zegt "onze islamitische vrienden"
Kijk, nog meer propaganda.quote:Op zondag 28 september 2014 19:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Gast die hele MHP mag van mij in de hel verbranden. IS had paar dagen geleden 300 PKK'ers geëxecuteerd.
Van mij mag IS het tienvoudige van dat aan MHP'ers/Grijze wolven executeren.
Snap ik met jouw achtergrond.quote:Op zondag 28 september 2014 19:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Gast die hele MHP mag van mij in de hel verbranden. IS had paar dagen geleden 300 PKK'ers geëxecuteerd.
Van mij mag IS het tienvoudige van dat aan MHP'ers/Grijze wolven executeren.
Ik ben niet blij met de executie ofzo. Alleen als IS dat met PKK'ers doet. Waarom doen ze dat niet met Turkse fascisten.quote:Op zondag 28 september 2014 20:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Kijk, nog meer propaganda.
Koerden beweren op twitter ook dagelijks tientallen of honderden ISIS strijders te hebben gedood, dat posten we toch ook niet allemaal, zulke onzin.
Daar wordt heel Turkije van beter geloof me maar. Als IS even MHP gaat aanvallen durft MHP zich niet meer uit te spreken en gaan ze zichzelf ontbinden.quote:Op zondag 28 september 2014 20:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Snap ik met jouw achtergrond.
Maar ik vrees dat niemand daar beter van wordt.
Ben jij voor IS of Pkk?
MHP is niet zo erg zoals je denkt beste Baklava.quote:Op zondag 28 september 2014 20:02 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben niet blij met de executie ofzo. Alleen als IS dat met PKK'ers doet. Waarom doen ze dat niet met Turkse fascisten.
Ik snap jou niet helemaal eerlijk gezegd.quote:Op zondag 28 september 2014 20:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Kijk, nog meer propaganda.
Koerden beweren op twitter ook dagelijks tientallen of honderden ISIS strijders te hebben gedood, dat posten we toch ook niet allemaal, zulke onzin.
Heel leuk deze manier van discussie voeren met jou, het niet volledig eens zijn met jouw interpretatie van de door Brzezinski beschreven visie is kennelijk dus niet genoeg, leuke ad chartam hoor.quote:Op zondag 28 september 2014 16:35 schreef JCats het volgende:
[..]
Weinig van te merken.
Maar goed, lees je dan eens in over de wapenindustrie lobby.
UpsideDown heeft denk ik gewoon teveel Roj-tv gekeken.quote:Op zondag 28 september 2014 20:04 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik snap jou niet helemaal eerlijk gezegd.
Kritiek op de PKK betekent niet meteen dat iemand Erdoğan fan of Koerdenhater is. Of ontkent dat veel Koerden de Pkk als hun helden zien.
Waarom is het zwart of wit?
Ik ontkent toch niet dat er ook pro-Turkse Koerden zijn, die een goed baantje hebben bij de Turkse overheid. Die zijn er genoeg. Maar de PKK is natuurlijk niet pardoes uit de lucht komen vallen, het is een reactie op iets.quote:Op zondag 28 september 2014 19:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het is niet zwart of wit.
Een heel groot deel van de Koerden in Turkije steunt de Pkk ook.
Volgens mij beweerde niemand ook anders. Is wat anders dan dat je als ouder leuk vindt dat je zoon met een AK-47 in de bergen zit.
Maar inderdaad een groot deel van de Koerden steunt de PKK ook niet.
Meer Koerden stemmen AKP dan BDP bijvoorbeeld.
Ik denk dat jij de wereld wil opdelen in goed en slecht. Zo werkt het niet.
Er zijn ook Koerden die pro-Turks zijn maar wel opkomen voor hun volk op een vreedzame wijze. En nee ze hebben niet allemaal een baan bij de Turkse overheid.quote:Op zondag 28 september 2014 20:06 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik ontkent toch niet dat er ook pro-Turkse Koerden zijn, die een goed baantje hebben bij de Turkse overheid. Die zijn er genoeg. Maar de PKK is natuurlijk niet pardoes uit de lucht komen vallen, het is een reactie op iets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |