Mwa, Turkse staat is gebouwd op Franse Verlichtingsidealen. Het idee van een homogene natie is daar een onderdeel van omdat die mensen dachten dat je geen overheid kon hebben die "de Wil van de Natie" (ook door MKA veel gebruikte term om zijn daden te verantwoorden) vertegenwoordigt als het volk geen homogeen geheel vormt. In Frankrijk zijn ze daarom heel ver gegaan in het uitroeien van minderheidstalen. Van wat ik heb gelezen hadden de Turkse leiders die tijdens WW1 en daarvoor actief waren in het oosten vooral van mening dat Koerden ruwe diamanten waren die geciviliseerd konden worden door hun tribale structuur af te breken en hen de Turkse "high-culture" incl. taal bij te brengen. Vanuit dat gedachtegoed is de houding van de overheid daar denk ik te verklaren. Dit heeft niet veel te maken met de jaren 80, daarvoor was dit gedachtegoed al leidend.quote:Op zondag 28 september 2014 19:39 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Klopt.
De zeer nare coup in de jaren 80 was de grootste katalysator. Bedank Kenan Evren, de Amerikaanse containment politiek en de CIA maar.
Letterlijke CIA quote "our boys did the job"
Dat jij MHP-leider Devlet Bahceli serieus neemt.quote:Op zondag 28 september 2014 19:49 schreef De_Guidance het volgende:
En als de leider van MHP spreekt over "onze Koerdische broeders" weet je dat er landelijk toch enige verschuiving heeft plaatsgevonden in manier van denken.
Mocht ook wel.
Godverdomme, je bent er weer................quote:Op zondag 28 september 2014 19:52 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat jij MHP-leider Devlet Bahceli serieus neemt.!!__________
Just laugh!!!!
[ afbeelding ]
Ik vind die hele partij en ideologie achterlijk, maar tien jaar geleden zou zo'n uitspraak onmogelijk zijn.quote:Op zondag 28 september 2014 19:52 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Dat jij MHP-leider Devlet Bahceli serieus neemt.!!__________
Just laugh!!!!
[ afbeelding ]
Alparslan Turkes zei ook vaak dat Koerden onze "broeders"quote:Op zondag 28 september 2014 19:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vind die hele partij en ideologie achterlijk, maar tien jaar geleden zou zo'n uitspraak onmogelijk zijn.
Turkije is ook zeer succesvol geweest.quote:Op zondag 28 september 2014 19:51 schreef De_Guidance het volgende:
De Fransen zijn volgens mij wel redelijk succesvol geweest in het uitroeien van minderheidstalen.
Verder zijn de martelingen tijdens de '80 coup wel de grootste Pkk katalysator geweest. Gecombineerd met de algemene onderdrukking die al langer bezig was.Zo is de consensus.
Ah had je me gemist schatje van me.quote:Op zondag 28 september 2014 19:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Godverdomme, je bent er weer................
Move je ass man.
Het is niet zwart of wit.quote:Op zondag 28 september 2014 19:56 schreef UpsideDown het volgende:
Als Koerden de PKK dan zo haten, waarom zwaaien ze de afgelopen dagen dan wereldwijd (inclusief Turkije zelf) met APO en PKK vlaggen?![]()
Tevens, de Turkse propagandamachines beweren dat Koerden elkaar onderling ook haten (veel Turken hier op Fok roeptoeteren letterlijk dat na), waarom helpt de PKK dan de YPG en Peshmerga met het verdrijven van ISIS, of met het veiligstellen van gevluchte Yezidi's?![]()
Het staat gewoon allemaal haaks op elkaar, wat internationale beelden laten zien en Turken beweren.
Gast die hele MHP mag van mij in de hel verbranden. IS had paar dagen geleden 300 PKK'ers geëxecuteerd.quote:Op zondag 28 september 2014 19:57 schreef De_Guidance het volgende:
Net of Geert zegt "onze islamitische vrienden"
Kijk, nog meer propaganda.quote:Op zondag 28 september 2014 19:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Gast die hele MHP mag van mij in de hel verbranden. IS had paar dagen geleden 300 PKK'ers geëxecuteerd.
Van mij mag IS het tienvoudige van dat aan MHP'ers/Grijze wolven executeren.
Snap ik met jouw achtergrond.quote:Op zondag 28 september 2014 19:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Gast die hele MHP mag van mij in de hel verbranden. IS had paar dagen geleden 300 PKK'ers geëxecuteerd.
Van mij mag IS het tienvoudige van dat aan MHP'ers/Grijze wolven executeren.
Ik ben niet blij met de executie ofzo. Alleen als IS dat met PKK'ers doet. Waarom doen ze dat niet met Turkse fascisten.quote:Op zondag 28 september 2014 20:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Kijk, nog meer propaganda.
Koerden beweren op twitter ook dagelijks tientallen of honderden ISIS strijders te hebben gedood, dat posten we toch ook niet allemaal, zulke onzin.
Daar wordt heel Turkije van beter geloof me maar. Als IS even MHP gaat aanvallen durft MHP zich niet meer uit te spreken en gaan ze zichzelf ontbinden.quote:Op zondag 28 september 2014 20:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Snap ik met jouw achtergrond.
Maar ik vrees dat niemand daar beter van wordt.
Ben jij voor IS of Pkk?
MHP is niet zo erg zoals je denkt beste Baklava.quote:Op zondag 28 september 2014 20:02 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben niet blij met de executie ofzo. Alleen als IS dat met PKK'ers doet. Waarom doen ze dat niet met Turkse fascisten.
Ik snap jou niet helemaal eerlijk gezegd.quote:Op zondag 28 september 2014 20:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Kijk, nog meer propaganda.
Koerden beweren op twitter ook dagelijks tientallen of honderden ISIS strijders te hebben gedood, dat posten we toch ook niet allemaal, zulke onzin.
Heel leuk deze manier van discussie voeren met jou, het niet volledig eens zijn met jouw interpretatie van de door Brzezinski beschreven visie is kennelijk dus niet genoeg, leuke ad chartam hoor.quote:Op zondag 28 september 2014 16:35 schreef JCats het volgende:
[..]
Weinig van te merken.
Maar goed, lees je dan eens in over de wapenindustrie lobby.
UpsideDown heeft denk ik gewoon teveel Roj-tv gekeken.quote:Op zondag 28 september 2014 20:04 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik snap jou niet helemaal eerlijk gezegd.
Kritiek op de PKK betekent niet meteen dat iemand Erdoğan fan of Koerdenhater is. Of ontkent dat veel Koerden de Pkk als hun helden zien.
Waarom is het zwart of wit?
Ik ontkent toch niet dat er ook pro-Turkse Koerden zijn, die een goed baantje hebben bij de Turkse overheid. Die zijn er genoeg. Maar de PKK is natuurlijk niet pardoes uit de lucht komen vallen, het is een reactie op iets.quote:Op zondag 28 september 2014 19:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het is niet zwart of wit.
Een heel groot deel van de Koerden in Turkije steunt de Pkk ook.
Volgens mij beweerde niemand ook anders. Is wat anders dan dat je als ouder leuk vindt dat je zoon met een AK-47 in de bergen zit.
Maar inderdaad een groot deel van de Koerden steunt de PKK ook niet.
Meer Koerden stemmen AKP dan BDP bijvoorbeeld.
Ik denk dat jij de wereld wil opdelen in goed en slecht. Zo werkt het niet.
Er zijn ook Koerden die pro-Turks zijn maar wel opkomen voor hun volk op een vreedzame wijze. En nee ze hebben niet allemaal een baan bij de Turkse overheid.quote:Op zondag 28 september 2014 20:06 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik ontkent toch niet dat er ook pro-Turkse Koerden zijn, die een goed baantje hebben bij de Turkse overheid. Die zijn er genoeg. Maar de PKK is natuurlijk niet pardoes uit de lucht komen vallen, het is een reactie op iets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |