Ja, dat bedoelde ik ook. Het bleek echter 15 strafpunten te zijn voor het chassis, dus verlies ik daar niets op.quote:Op maandag 22 september 2014 22:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Er zullen geen punten afgaan voor Rosberg, maar voor Mercedes.
De manager is nu ff niet belangrijk!!!quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:49 schreef Pino112 het volgende:
543 punten excl straffen als ik het goed heb uitgerekend.
nu komen de punten nog later (al was het maar van de kwali alvast..)quote:Op zondag 12 oktober 2014 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zie het. Heb het doorgegeven
tis gefixt....thnxquote:Op zondag 12 oktober 2014 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zie het. Heb het doorgegeven
659 punten...maar had graag gezien hoe ik in de kwali het had gedaan tov de anderen (had hoge score namelijk)quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Mijn beste resultaat ooit: 671 punten
kan ik me voorstellen, maar ik heb de gehele uitslag in een keer ingevoerd. Alleen de strafpunten kloppen nog niet helemaalquote:Op zondag 12 oktober 2014 20:03 schreef Sjarkiee het volgende:
[..]
659 punten...maar had graag gezien hoe ik in de kwali het had gedaan tov de anderen (had hoge score namelijk)
Ik heb kennelijk hetzelfde team.quote:Op zondag 12 oktober 2014 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Mijn beste resultaat ooit: 671 punten
Ja, dat kan, want de puntentelling voor motor en chassis wijkt af van die van coureurs.quote:Op maandag 13 oktober 2014 17:10 schreef HenkPel het volgende:
Kleine vraag/opmerking over de puntentelling van de race in Rusland voor de F1 manager. Wellicht is deze nog voorlopig, maar ik vraag mij af of de puntentelling klopt wat betreft de motoren en chassis' van Force India en Toro Rosso. De toegekende punten voor motor en chassis zijn voor beide teams namelijk meer dan het gemiddelde van de coureurs (wat volgens mij over het algemeen de berekening is).
Klopt dit wel?
Same here.quote:Op zondag 23 november 2014 18:15 schreef Cheiron het volgende:
Nou, Bottas en Hamilton als rijders en een chassis en motor van Williams. Dat moet toch weer eens een goed ronde zijn.
Dagje sauna met Yvonne en Juicyhilquote:Op zondag 23 november 2014 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
Er komt voor de winnaars nog een leuke verrassing aan
Laten die twee eerst een dagje sauna met elkaar doen voor een review, voordat we dit als prijs weg gaan gevenquote:
Is de definitieve uitslag er al dan?quote:Op zondag 23 november 2014 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
Er komt voor de winnaars nog een leuke verrassing aan
Ik ben 54e, dus niet zeurenquote:Op maandag 24 november 2014 21:07 schreef Sjarkiee het volgende:
Een eerste plaats in de eerste ronde en nu een tweede plaats in de laatste ronde. Helaas er tussenin teveel steekjes laten vallen voor een goed eindklassement.
Toch ff koploper geweest al hoop je dan op meer dan een 53e plek op het eind....
Voor de winnaars van afgelopen jaren?quote:Op zondag 23 november 2014 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
Er komt voor de winnaars nog een leuke verrassing aan
Ja, morgen zal het bekend worden gemaakt.quote:Op woensdag 17 december 2014 21:58 schreef nickklz het volgende:
voor mij voor het eerst heel dicht bij de top 10.. 11e op het eind. . .blijft een leuk spel! Dank daarvoor..
Waren er dit jaar trouwens nog prijzen te winnen voor de winnaar?
Zal wss na de laatste test zijn.quote:Op maandag 9 februari 2015 20:39 schreef El_Pinjo het volgende:
Misschien wat aan de vroeg kant, maar is er al een idee wanneer de manager voor 2015 open gaat? Of wordt daar nog mee gewacht tot dat er meer duidelijk is over wie er mee gaat doen?
Er is niet gezegd wanneer na de laatste test hè?quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:32 schreef TechnoTuup het volgende:
Dan had ie nu toch al open moeten zijn?
Denk dat ze toch eerst moeten wachten tot de 2de coureur van Manor bekent is.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:32 schreef TechnoTuup het volgende:
Dan had ie nu toch al open moeten zijn?
Kan toch best allebei. Je team voor de manager op FOK! heb je in 10 minuutjes aangemaaktquote:Op donderdag 5 maart 2015 19:28 schreef TechnoTuup het volgende:
Idd en ik denk dat veel lui al geswitched zijn naar andere Manager. Mijn vriendengroep zit nu echt te twijfelen om te wachten op FOK! of om over te gaan naar een andere manager zoals. www.formule1meester.nl
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:34 schreef zoem het volgende:
Het is mijn bedoeling is om morgenavond de manager gereed te hebben.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:34 schreef zoem het volgende:
Het is mijn bedoeling is om morgenavond de manager gereed te hebben.
Yes! Fantastisch!quote:
Ja dat klopt.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 00:11 schreef k_man het volgende:
Tot komende vrijdag 24:00 kan er nog kosteloos gewisseld worden, toch?
Motor van Sauber en Chassis van Force India of andersom scheelt 7 miljoen in je investering. Waarom dat zo is weet ik ook niet btw.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:57 schreef Montov het volgende:
Nu er geen strafpunten meer zijn en de puntentelling voor motor en chassis identiek is, waarom is er dan een verschil in kosten van Torro Rosso en Force India tussen motor en chassis?
Ik zie het alleen bij Force India. Beide TR onderdelen kosten 45 mln. Beetje vreemd inderdaad. Misschien vanwege de Mercedes motor?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:57 schreef Montov het volgende:
Nu er geen strafpunten meer zijn en de puntentelling voor motor en chassis identiek is, waarom is er dan een verschil in kosten van Torro Rosso en Force India tussen motor en chassis?
Hoezo denk je dat?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 07:26 schreef Meike26 het volgende:
Moet wel zeggen dat het dit jaar een heel onzekere seizoens opener is wat betreft de teams en rijders. Er zijn eigenlijk maar bar weinig zekere sectoren in de lage of middenmoot. Ja, ik heb hem gevonden en hij heeft gewoon de naam Verstappen + str, de topteams zijn nog te duur, de overige teams allemaal onzeker
Lotus, ForceIndia en Sauber, hoe goed zijn die nu? Ik verwacht van alle 3 de teams dat ze zo maar uit kunnen vallen in de begin fase van de race. Financiele problemen, weinig getest of een coureur waar ik geen hoge pet van op heb. Sauber zou hiervan nog de grootste gok zijn, mogelijk een grote stap voorwaards gemaakt, maar wel 2 pannekoekjes in het team die in de eerte de beste bocht mogelijk iemand gaan t-bonen. Force India heeft 2 goede en snelle coureurs, maar nog maar weinig van die wagen gezien.
Word een spannende 1e race
Ik heb er weinig verwachtingen van. Ericsson heeft nog niet in een potente f1 wagen gereden, gezien zijn ambitieuze acties soms met zijn caterham op een Marussia, denk ik dat dat ambitieuze nog wel eens erger kan worden. Felipe Naar is meer paydriver dan een talent. Volgens mij was dat ongeval met Susie Wolf ook totaal onnodig en een mis schatting.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:47 schreef Funzel het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat?
Heb overigens dit team nu: Verstappen & Nasr, Sauber motor en FI chassis.
14 in 15 veranderen of via de link in het nieuwsbericht.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:50 schreef LuieSurinamer het volgende:
Hoe kom ik bij de F1 manager?
Want als ik via Sport -> Managerspelen -> F1 manager kom ik steeds bij die van vorig seizoen.
Nasr heeft meer talent dan Ericsson. Dat blijkt ook uit zijn F3 (kampioen) en GP2 resultaten (4de en 3de de afgelopen twee jaar).quote:Op zaterdag 7 maart 2015 14:45 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik heb er weinig verwachtingen van. Ericsson heeft nog niet in een potente f1 wagen gereden, gezien zijn ambitieuze acties soms met zijn caterham op een Marussia, denk ik dat dat ambitieuze nog wel eens erger kan worden. Felipe Naar is meer paydriver dan een talent. Volgens mij was dat ongeval met Susie Wolf ook totaal onnodig en een mis schatting.
moet nog even aangepast worden. Ga ik even doorgevenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:50 schreef LuieSurinamer het volgende:
Hoe kom ik bij de F1 manager?
Want als ik via Sport -> Managerspelen -> F1 manager kom ik steeds bij die van vorig seizoen.
En dat prijsverschil bij Force India? Is dat nou bewust?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moet nog even aangepast worden. Ga ik even doorgeven
Waarschijnlijk onbewustquote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:00 schreef k_man het volgende:
[..]
En dat prijsverschil bij Force India? Is dat nou bewust?
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:57 schreef Montov het volgende:
Nu er geen strafpunten meer zijn en de puntentelling voor motor en chassis identiek is, waarom is er dan een verschil in kosten van Torro Rosso en Force India tussen motor en chassis?
Sorry, foutje van mijn kant. De FI motor moet net zoals het chassis 40 miljoen zijn, is nu aangepast. De paar users die de FI-motor hadden gekozen hebben het verschil bijgeschreven gekregen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:00 schreef k_man het volgende:
[..]
En dat prijsverschil bij Force India? Is dat nou bewust?
Komt er nog een nieuwe racingdivas?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:56 schreef Meike26 het volgende:
Ná jaren meegedaan te hebben met de F1 manager onder de naam Bitterkoekjes F1, heb ik mijn naam veranderd... En ik ben er trots op.. !
Teveelknopjesophetstuur !
Leuke naam . Die ouwe naam trouwens ook hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:56 schreef Meike26 het volgende:
Ná jaren meegedaan te hebben met de F1 manager onder de naam Bitterkoekjes F1, heb ik mijn naam veranderd... En ik ben er trots op.. !
Teveelknopjesophetstuur !
Welke linkquote:Op zondag 8 maart 2015 23:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kan de link op de FP goed? Ik kom nog bij de oude manager
De link naar de manager.quote:
Hij start altijd pas kort van tevorenquote:Op maandag 9 maart 2015 09:12 schreef relaxx1ng het volgende:
Ik denk dat er dit jaar veel minder mensen gaan meedoen met de manager :/
De manager is veel te laat aangemaakt en zelfs de link vanuit het menu linkt naar de 2014 versie..
Zou liever hebben dat ie na 1 race pas start.quote:Op maandag 9 maart 2015 10:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij start altijd pas kort van tevoren
Vind ik ook een groot nadeel. Het is lastig te voorspellen hoe de groep Lotus - Sauber tov elkaar gaat performenquote:Op maandag 9 maart 2015 10:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zou liever hebben dat ie na 1 race pas start.
Nu is het echt een gok.
Gok je nu al verkeerd dan kan je bijna al niet meer bij komen.
Doe je dat niet, dan kiest na de eerste race iedereen hetzelfdequote:Op maandag 9 maart 2015 10:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zou liever hebben dat ie na 1 race pas start.
Nu is het echt een gok.
Gok je nu al verkeerd dan kan je bijna al niet meer bij komen.
Zoals vorig jaar gebeurd is...quote:Op maandag 9 maart 2015 10:12 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Doe je dat niet, dan kiest na de eerste race iedereen hetzelfde
GMTAquote:Op maandag 9 maart 2015 10:17 schreef nils7 het volgende:
Ik heb nu Verstappen, Nasr, Sauber M, STR C.
Maar als Sauber 't nu moeilijk gaat krijgen met Giedo wordt t toch een lastig pakket.
Ik wilde eigenlijk iets van Lotus, denk dat die wel kunnen verrassen maar dat ging lastigquote:Op maandag 9 maart 2015 10:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GMTA
Maar zelfs met Sauber in de problemen, met Max en STR heb je verder niet veel betere alternatieven meer.
Die link verwijst nu naar de correctie editie. Aangezien we op gezette tijden een deployment doen liep dat niet synchroon met het openen van de manager.quote:Op maandag 9 maart 2015 09:12 schreef relaxx1ng het volgende:
De manager is veel te laat aangemaakt en zelfs de link vanuit het menu linkt naar de 2014 versie..
Ik ben ook maar voor verstappen gegaan, ik hoop ook voor van der garde te kunnen gaanquote:
het is nog de vraag of hij ook echt zal mogen gaan rijdenquote:Op woensdag 11 maart 2015 01:28 schreef mcbrew het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/e(...)case-against-sauber/
wanneer wordt dit aangepast in de manager
Gelukkig weten we het al voor de manager sluitquote:Op woensdag 11 maart 2015 13:10 schreef Rossdale het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in het feit dat manor kansloos de race uitrijdt dan dat Sauber überhaupt met twee auto's aan de start staat
Ik denk niet dat ze gaan treiteren of bewust iets kapot gaan maken als hij gaat rijden. Na het dramatische seizoen vorig jaar wil Sauber er alles aan doen om punten te scoren dit jaar.quote:Op woensdag 11 maart 2015 06:57 schreef Meike26 het volgende:
Dat zal ik niet doen. Als Giedo al gaat rijden, zullen ze hem denk ik niet zomaar een makkelijke race geven. Technisch defect ofzoiets, even treiteren. Wel dom als ze dat gaan doen, met wat ze hebben laten zien kan de Sauber weer mee doen om de punten en eind van het jaar van groot belang zijn om harde poen te incasseren.
Het is afwachten op de definitieve bezetting. Hopelijk weten we dat op tijd, dan kunnen we nog een rijder toevoegen. Er kan immers deze ronde gratis gewisseld worden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:20 schreef nils7 het volgende:
GVD ik heb Sauber spul.... het is hen of Manor... ai ai kiezen tussen 2 onbekenden.
Denk dat veel mensen daar mee zitten, hoe wordt hier mee omgegaan door de redactie?
Het is nog meer gokken dan anders En je moet minimaal 1 onderdeel van deze 2 flutteams nemen, want je hebt niet genoeg budget voor 4x STRquote:Op donderdag 12 maart 2015 10:20 schreef sasquatsch het volgende:
De vraag is of Sauber en Manor uberhaupt gaan racen.
Is 3x STR mogelijk? Goed om te weten dat ik een backup hebquote:Op donderdag 12 maart 2015 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is nog meer gokken dan anders En je moet minimaal 1 onderdeel van deze 2 flutteams nemen, want je hebt niet genoeg budget voor 4x STR
Ja. Ook FI - 2x STR - Manor is mogelijk volgens mij.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is 3x STR mogelijk? Goed om te weten dat ik een backup heb
Klopt, dat heb ik nuquote:Op donderdag 12 maart 2015 10:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja. Ook FI - 2x STR - Manor is mogelijk volgens mij.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:12 schreef Jigzoz het volgende:
Ik ben voor de Manor-motor gegaan en de rest STR. Manor zal waarschijnlijk niet rijden, maar Sauber zeer waarschijnlijk ook niet. STR zie ik als de meest kansvolle voor punten.
Klopt, daarom lijkt het mij ook eerlijk en beter om bij Europese GP's en bij die op (noord & zuid) Amerikaanse bodem, de tijd te verruimen tot Zaterdag s'morgens 10 uur. Zeker bij GP's zoals Canada heb je maar 2/3 uur de tijd om te wisselen op basis van de uitlsagen van de vrije trainingen, terwijl je op basis van de Oosterse GP's wel die luxe hebt.quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:43 schreef LWD-Godius het volgende:
Wel handig dat de vrije trainingen zo vroeg zijn, geeft toch wat meer tijd en een beter beeld van wat ik straks als beste samen kan stellen, voor vrijdag 23:59.
Het is me wat, he meid?quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, daarom lijkt het mij ook eerlijk en beter om bij Europese GP's en bij die op (noord & zuid) Amerikaanse bodem, de tijd te verruimen tot Zaterdag s'morgens 10 uur. Zeker bij GP's zoals Canada heb je maar 2/3 uur de tijd om te wisselen op basis van de uitlsagen van de vrije trainingen, terwijl je op basis van de Oosterse GP's wel die luxe hebt.
Precies, fijn dat je me zo goed aanvoelt.quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:00 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het is me wat... bedoelde je te zeggen ?
Het is me wat, he meid?quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:05 schreef Meike26 het volgende:
Nouja, ik denk dat het niet zozeer een irritatie is, maar meer een middel om het spel beter te maken. Meer tijd om te wisselen (in geval van Europese en Amerikaanse gp's) maakt een competitiever 'kampioenschap'.
Het zelfde geld voor het afschaffen van de strafpunten, dat maakt het leuker en houdt de spelers bij het spel !
Het is zeker een punt waar we het meermalen over gehad hebben en ook van alle kanten belicht is. De reden dat we het niet veranderen is dat de Formule 1 de hele wereld over gaat en de sluittijden dan vaak van elkaar zouden verschillen. We willen zoveel mogelijk één tijd aanhouden. Daarom hebben we besloten om het op vrijdagavond 23.59 uur te houden.quote:Op donderdag 12 maart 2015 20:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, daarom lijkt het mij ook eerlijk en beter om bij Europese GP's en bij die op (noord & zuid) Amerikaanse bodem, de tijd te verruimen tot Zaterdag s'morgens 10 uur. Zeker bij GP's zoals Canada heb je maar 2/3 uur de tijd om te wisselen op basis van de uitlsagen van de vrije trainingen, terwijl je op basis van de Oosterse GP's wel die luxe hebt.
Het vervelende van Sauber is dat je er 2 onderdelen van nodig hebt, of je moet Sainz nemen meen ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:17 schreef Karstman het volgende:
Nu Sauber FP2 heeft gereden en met de stand van zaken in de rechtzaak lijkt het me op dit moment veilig om iets van Sauber te hebben. Veiliger dan Manor in elk geval, ik twijfel heel erg of ze uberhaupt de baan op komen in FP3 of de Quali.
Ik wilde eigenlijk dat laatste doen, maar daarvoor toch even zekerheid op mij vraag hierboven voordat ik dat ga proberen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:34 schreef Karstman het volgende:
Ik heb nu 1 Sauber en 1 Manor inderdaad. Er is een optie met 3x Manor en 1x Williams maar dat vind ik toch net te risky
We houden de uitslag van de FIA aan. Zolang een rijder op een positie is ge-eindigd nemen wij dat over. Niet starten betekent bij de FIA doorgaans geen eindklassering en dus geen punten.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:19 schreef Yvie_lu het volgende:
Telt helemaal niet starten altijd als 0 punten, of wordt het dan bijvoorbeeld nog geteld als een 22e plaats en dan nog toch bijvoorbeeld 14 punten?
Merci!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:30 schreef zoem het volgende:
[..]
We houden de uitslag van de FIA aan. Zolang een rijder op een positie is ge-eindigd nemen wij dat over. Niet starten betekent bij de FIA doorgaans geen eindklassering en dus geen punten.
Misschien veiliger dan Manor, maar er bestaat nog altijd het risico dat VDG en consorten beslag laten leggen op de hele flikkerse zooi van Sauber. Dan wordt er niet gereden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:17 schreef Karstman het volgende:
Nu Sauber FP2 heeft gereden en met de stand van zaken in de rechtzaak lijkt het me op dit moment veilig om iets van Sauber te hebben. Veiliger dan Manor in elk geval, ik twijfel heel erg of ze uberhaupt de baan op komen in FP3 of de Quali.
Je kunt zelfs 3x Manor plus Vettel doen. Dat is dan (letterlijk) driek keer niks, wat geheel gecompenseerd zou moeten worden door Vettel. Is een riskante strategie - als Vettel uitvalt hebt je echt niks - maar ja; hij zou ook kunnen winnen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:34 schreef Karstman het volgende:
Ik heb nu 1 Sauber en 1 Manor inderdaad. Er is een optie met 3x Manor en 1x Williams maar dat vind ik toch net te risky
Sainz, Verstappen,quote:
Die keuze heb ik ook gemaakt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:02 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Sainz, Verstappen,
Motor: Manor
Chassis: Torro Rosso
2 miljoen over.
Nope!quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:47 schreef Nattekat het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Manor, krijgen die punten?
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 13:30 schreef zoem het volgende:
[..]
We houden de uitslag van de FIA aan. Zolang een rijder op een positie is ge-eindigd nemen wij dat over. Niet starten betekent bij de FIA doorgaans geen eindklassering en dus geen punten.
In dat geval is de beste combinatie geweest:quote:
Was natuurlijk wel een enorme gok gisteravond om 23:59, VDG had gewoon het team kunnen stilleggen en dan had je meteen 150 punten achterstand gehad.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In dat geval is de beste combinatie geweest:
Sainz, Nasr, Torro Rosso, Sauber.
Max zorgt morgen natuurlijk voor vuurwerk.
Manor rijdt heel het weekend niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:15 schreef Tobi-wan het volgende:
Gisteravond op het laatste moment nog even een team gemaakt.
Verstappen, Maldonado, Force India en Manor. Precies 150 miljoen.
Nu kijk ik naar de kwalificatie... Doet Manor eigenlijk wel mee?
Haha ja ik lees het net... Misschien had ik me iets beter in moeten lezen. Begint al lekker kut dus.quote:
Dan moet ik het handmatig doen. Ik kon me herinneren dat er ooit een calculator was.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
http://managers.fok.nl/f1/f1-2015/puntentelling
Het wordt vanzelf in de manager uitgerekend als alles ingevoerd is. Dan zal er ook al een ranglijst zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:06 schreef Beach het volgende:
[..]
Dan moet ik het handmatig doen. Ik kon me herinneren dat er ooit een calculator was.
Als het goed is over 4 minutenquote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het wordt vanzelf in de manager uitgerekend als alles ingevoerd is. Dan zal er ook al een ranglijst zijn.
Die combinatie heb ik ook. (Max, Nasr, Sauber, Toro Rosso)quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In dat geval is de beste combinatie geweest:
Sainz, Nasr, Torro Rosso, Sauber.
Jammer dat ik Max heb ipv Sainz, maar verder heb ik het goed gedaan
Max zorgt morgen natuurlijk voor vuurwerk.
Wij hebben dan hetzelfdequote:
Ja, maar je bent wel erg afhankelijk van één team. Als er iets mis gaat bij TR ben je meteen de lul. Bovendien weet je met 3 x TR en 1 x Manor al zeker dat je met één onderdeel sowieso niet gaat scoren.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:52 schreef Rossdale het volgende:
Het is maar quali, ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren Ik heb zoveel mogelijk op str gegokt omdat daar de kans wel hoog van is dat ze beiden de finish halen. Bij FI, Sauber en lotus is dat nog maar de vraag.
Heb er ook, zeker aan het begin, gekozen om het een beetje te verspreiden. Jammer dat Manor niet meedoet maar dat is ook mijn eigen fout. Heb alleen even snel naar de uitslag van de trainingen gekeken en had niet gelezen over de problemen bij Manor.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, maar je bent wel erg afhankelijk van één team. Als er iets mis gaat bij TR ben je meteen de lul. Bovendien weet je met 3 x TR en 1 x Manor al zeker dat je met één onderdeel sowieso niet gaat scoren.
Hier ook. Ik had verwacht dat Manor nog wel de kwali zou kunnen rijden en daarmee een paar punten zou pakken. Maar helaas.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:29 schreef Beach het volgende:
Ach ik heb Massa, Sainz jr en 2x Manor. Sowieso al twee keer nul
Netjes dan toch, beter dan Manor iig.quote:
Enige betere combinatie was geloof ik Sainz ipv Maxquote:Op zondag 15 maart 2015 07:56 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Netjes dan toch, beter dan Manor iig.
Gewoon jammer van de pitstop van Sainz en uitvallen van Max,
maar verder hebben ze het gewoon netjes gedaan.
Compleet Sauber team + Hulkquote:Op zondag 15 maart 2015 07:57 schreef MrStock het volgende:
[..]
Enige betere combinatie was geloof ik Sainz ipv Max
Ah oke!quote:
Zoiets is alleen weggelegd voor de echte gokkers denk ik.quote:
Heb exact hetzelfde . Jammer van Max. Als zijn motor het niet had opgegeven zag ik hem wel op plaats 6-7quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In dat geval is de beste combinatie geweest:
Sainz, Nasr, Torro Rosso, Sauber.
Jammer dat ik Max heb ipv Sainz, maar verder heb ik het goed gedaan
Max zorgt morgen natuurlijk voor vuurwerk.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Nasr: 39+94=133 Sainz: 48+66=114 Hulkenberg: 30+79=109 Ericsson: 26+72=98 Perez: 28+60=88 Verstappen: 36+0=36 Sauber: 41+84=125 FI: 39+72=111 TR: 48+34=82 |
En terecht, mensen met veel Sauber hebben wel heel veel risico gelopen.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:18 schreef Bayswater het volgende:
Dat gezeik en onduidelijkheid met Sauber heeft mij en velen denk ik er van weerhouden om Sauber te nemen.
Ik heb alles verspreid en dat was niet bepaald een succes. Maldonado en Verstappen niet gefinished enManor reed dus niet. Alleen Force India chassis heeft de finish gehaald.quote:Op zondag 15 maart 2015 11:07 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
En terecht, mensen met veel Sauber hebben wel heel veel risico gelopen.
Komt door het afschaffen van de strafpuntenquote:Op zondag 15 maart 2015 16:09 schreef k_man het volgende:
Gedeelde 12e plaats nu. Zo hoog heb ik het hele vorige jaar niet gestaan.
Yeah...quote:Op zondag 15 maart 2015 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt door het afschaffen van de strafpunten
Ik vind dat die weer ingevoerd moeten worden. (sta ik iig hoger met mn manor spul)quote:Op zondag 15 maart 2015 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt door het afschaffen van de strafpunten
Niet te snel beslissen he. Eerst maar eens de vrije trainingen afwachten.quote:Op zondag 15 maart 2015 16:30 schreef Meike26 het volgende:
256 punten... Had echt niet verwacht dat Manor helemaal niet zou rijden. En Hulkie reed ook niet door. Max, ja dat was gewoon domme pech...volgende race toch maar Sauber dan.
Dit weekend was het gewoon hopen op het geluk dat iedereen van je team uit zou rijdenquote:Op zondag 15 maart 2015 16:47 schreef MrStock het volgende:
166e, maar nr 99 heeft zelfde puntenaantal.
Top200 is best aardig voor een beginner (en gewoon dom geluk hebben helpt ook )
quote:
quote:Gedurende het seizoen krijg je punten voor de prestaties van je onderdelen. Aan de hand van deze punten krijg je geld (19.000 euro per punt) waarmee je je team kunt verbeteren.
Team Nattekrant?quote:
Geluk is met de domme zullen we maar zeggen...quote:Op zondag 15 maart 2015 17:33 schreef Catatafish het volgende:
2de plaats !
Voor een complete Sauber line-up gekozen.
Bizar is dat. Én de hoogste score én nog 18 mln over op je budget.quote:Op zondag 15 maart 2015 17:33 schreef Catatafish het volgende:
2de plaats !
Voor een complete Sauber line-up gekozen.
Viel wel mee. Nasr was best snel in FP2. Op basis daarvan had ik hem gekozen. Ik vond Force India een grotere gok.quote:Op zondag 15 maart 2015 17:23 schreef Fer het volgende:
Sauber heeft amper wat laten zien op vrijdag, dat was echt een gok.
Hoezo? Was een bewuste keuze gezien de testresultaten en mogelijkheden. Wat waren mijn alternativen? Manor? Force India die maar één testweek heeft gehad?..quote:Op zondag 15 maart 2015 18:15 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Geluk is met de domme zullen we maar zeggen...
Ja, moet het nog even narekenen maar met enig geluk kan ik Ericsson inruilen voor Massa, dan heb je toch al wel een stap voor..quote:Op zondag 15 maart 2015 18:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Bizar is dat. Én de hoogste score én nog 18 mln over op je budget.
Omdat VdG het team had kunnen stilleggen (hij had toestemming van de rechter om beslag te leggen op de spullen van Sauber) als hij dat had gewild en dan had je 0 punten gehaald. Het feit dat je afhankelijk was van VdG en zijn team was voor mij (en vele anderen) genoeg reden om bij Sauber weg te blijven.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:43 schreef Catatafish het volgende:
[..]
Hoezo? Was een bewuste keuze gezien de testresultaten en mogelijkheden. Wat waren mijn alternativen? Manor? Force India die maar één testweek heeft gehad?..
Dat gaat je lukken ook, en om eerlijk te zijn baal ik een beetje van dat systeem... tenzij Massa uitvalt de volgende race heb je al een gigantische voorsprong op de rest. Voor jou leuk natuurlijk, maar voor iedereen die niet in de top 11 staat (vanaf daar kan het niet meer) is het eigenlijk al afgelopen.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:46 schreef Catatafish het volgende:
[..]
Ja, moet het nog even narekenen maar met enig geluk kan ik Ericsson inruilen voor Massa, dan heb je toch al wel een stap voor..
De mijne startte wat langzaamquote:Op zondag 15 maart 2015 21:54 schreef Karstman het volgende:
Mijn gok vloog er in ronde 1 af. Blij dat ik een sauber onderdeeltje had dat levert nog iets op....
Mwah, het was wel vrij waarschijnlijk dat Sauber zou rijden. Ik durfde de gok van Nasr wel aan. Liever dat dan iets van Manor.quote:Op zondag 15 maart 2015 18:47 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Omdat VdG het team had kunnen stilleggen (hij had toestemming van de rechter om beslag te leggen op de spullen van Sauber) als hij dat had gewild en dan had je 0 punten gehaald. Het feit dat je afhankelijk was van VdG en zijn team was voor mij (en vele anderen) genoeg reden om bij Sauber weg te blijven.
http://www.telegraaf.nl/t(...)__Saubergate___.htmlquote:Op zondag 15 maart 2015 22:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Mwah, het was wel vrij waarschijnlijk dat Sauber zou rijden. Ik durfde de gok van Nasr wel aan. Liever dat dan iets van Manor.
Ik denk dat dat wel meevalt. Zou ook voor Giedo nadelig zijn geweest als ze niet gereden zouden hebben. Ik ging er in ieder geval wel vanuit dat ze zouden rijden en eventueel na de race beslag op de spullen zou worden gelegd, dus heb ik de bewuste gok genomen om mijn Sauber onderdelen te laten staan.quote:Op maandag 16 maart 2015 09:33 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)__Saubergate___.html
Kans was echt groter dat ze niet waren gaan rijden.
Goeie bron!quote:Op maandag 16 maart 2015 09:33 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)__Saubergate___.html
Kans was echt groter dat ze niet waren gaan rijden.
Grootste krant van Nederland met een vrij goede sportafdeling igg beter dan de sportafdeling van 'kwaliteits'-kranten als de Volkskrant, Trouw, NRC etc.quote:
Grootste van Nederland? Ja. De rest absoluut nee.quote:Op maandag 16 maart 2015 19:20 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Grootste krant van Nederland met een vrij goede sportafdeling igg beter dan de sportafdeling van 'kwaliteits'-kranten als de Volkskrant, Trouw, NRC etc.
Kom toch nog een kleine twee miljoen te kort. Dan nog maar een gokje op Sauber voor race 2.quote:Op zondag 15 maart 2015 21:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat gaat je lukken ook, en om eerlijk te zijn baal ik een beetje van dat systeem... tenzij Massa uitvalt de volgende race heb je al een gigantische voorsprong op de rest. Voor jou leuk natuurlijk, maar voor iedereen die niet in de top 11 staat (vanaf daar kan het niet meer) is het eigenlijk al afgelopen.
+1quote:Op maandag 16 maart 2015 20:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Grootste van Nederland? Ja. De rest absoluut nee.
Dan is Massa duurder geworden dan ik dacht, primaquote:Op maandag 16 maart 2015 21:13 schreef Catatafish het volgende:
[..]
Kom toch nog een kleine twee miljoen te kort. Dan nog maar een gokje op Sauber voor race 2.
Dat gokje dacht ik ook te maken, toen lagen ze er beide na 500 meter uit...quote:Op maandag 16 maart 2015 22:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan is Massa duurder geworden dan ik dacht, prima
Ik denk nu over een gokje met een Lotus onderdeel ipv Torro Rosso. Betrouwbare motor, snel circuit en in Australië duidelijk sneller dan andere teams.
De kans dat ze er beiden uit liggen schat ik lager in dan de kans dat ze hoger dan TR scoren. En Lotus is iets goedkoper geworden en gaat dus nog wat opleverenquote:Op maandag 16 maart 2015 23:19 schreef Karstman het volgende:
[..]
Dat gokje dacht ik ook te maken, toen lagen ze er beide na 500 meter uit...
Dit ja, Mercedes, Ferrari en Williams lijken wel 'zekerheidjes' voor de top 6, daaronder lijkt vanalles mogelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 01:03 schreef Fer het volgende:
Zie nog geen mogelijkheden om die 8,9M nuttig te besteden, misschien maar eerst sparen.
Denk dat alleen Ferrari en Williams aanmerkelijk sneller zijn dan rest van de middenmoot. Perez op P6 en Nasr op P15 zie ik zo gebeuren volgende keer.
Ik zou verbaast zijn als ze de finish halen.quote:
15 puntjes per onderdeel max, die gaan de finish nooit halen. Je kan beter Manor dumpen, ze kosten meer dan ze opbrengen (zeker de vorige race).quote:
Met twee coureurs die uitvielen heb ik geen goede week gedraaid... Moet Manor ook dumpen dus waarschijnlijk ga ik voor Sauber Chassis en motor en dan maar hopen dat verstappen en Maldonado de finish halen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 12:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
15 puntjes per onderdeel max, die gaan de finish nooit halen. Je kan beter Manor dumpen, ze kosten meer dan ze opbrengen (zeker de vorige race).
Volgende race is een high speed baan, dus je kunt nu al voorspellen welke teams beter gaan scoren De trainingen zeggen in dat opzicht ook niet zo veelquote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:27 schreef Fer het volgende:
Waarom wachten jullie niet de vrij dag trainingen af?
Juist een reden om mijn team met 2 Mercs lekker te laten staan. Misschien nog Sainz -> Hulkenberg, maar wacht liever af totdat ik een Williams onderdeeltje kan kopen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:44 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Volgende race is een high speed baan, dus je kunt nu al voorspellen welke teams beter gaan scoren De trainingen zeggen in dat opzicht ook niet zo veel
Wat heb je dan?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 13:06 schreef Rossdale het volgende:
Wat een onzin,ik had ook 3x str en Manor. Heb nu ook een ander team zonder Manor. Komt allemaal goed
Max + Nasr en Sauber motor met TR chassis.quote:
...zodat je altijd matig scoort!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:02 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Max + Nasr en Sauber motor met TR chassis.
Kansen spreiden
Ja, die combi, eventueel Sainz ipv Max, was ik ook van plan te gaan kiezen. Ik wacht nog wel even de vrije trainingen af.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:02 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Max + Nasr en Sauber motor met TR chassis.
Kansen spreiden
Dat was al mogelijk voorgaande race... deze samenstelling. Waarom nu pas?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 17:35 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Ja, die combi, eventueel Sainz ipv Max, was ik ook van plan te gaan kiezen. Ik wacht nog wel even de vrije trainingen af.
Omdat het toen nog absoluut niet zeker was of Sauber zou rijden. Voor hetzelfde geld was er beslag gelegd, ik wilde dat risico niet nemen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 19:44 schreef MrStock het volgende:
[..]
Dat was al mogelijk voorgaande race... deze samenstelling. Waarom nu pas?
Ik ga sowieso niet wisselen, heb 4 saubers en die leveren hopelijk voldoende punten op om voor volgende race Massa te halen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Even overwegen of FI eruit flikkeren het waard gaat zijn.
Zo geweldig performen Sauber en Lotus namelijk ook weer niet. En mijn uiteindelijke doel is toch zo snel mogelijk een Williams onderdeel met 3 Sauber onderdelen hebben, dat krijg ik niet door veel te wisselen..
Als Massa uitvalt heb ik aan 3.5 miljoen genoeg.. dus daar hopen we maar op.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:20 schreef Catatafish het volgende:
[..]
Ik ga sowieso niet wisselen, heb 4 saubers en die leveren hopelijk voldoende punten op om voor volgende race Massa te halen.
Precies en dan is die 200 punten van Hammie ineens niet heel veel meer.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Massa uitvalt heb ik aan 3.5 miljoen genoeg.. dus daar hopen we maar op.
Al zal je met 4x Sauber de manager wel winnen tenzij je toevallig in het midden van het seizoen op het verkeerde moment het verkeerde Williams/Mercedesonderdeel koopt.
Ik kwam er wel achter dat ik nu Hamilton + 3x Manor kan kopen, maar die hokken gaan nooit de finish halen terwijl de Saubers prima resultaten gaan halen.
Hehe, ja nu mag Massa nog wel een DNF'je krijgen .quote:Op vrijdag 27 maart 2015 10:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Massa uitvalt heb ik aan 3.5 miljoen genoeg.. dus daar hopen we maar op.
Al zal je met 4x Sauber de manager wel winnen tenzij je toevallig in het midden van het seizoen op het verkeerde moment het verkeerde Williams/Mercedesonderdeel koopt.
Ik kwam er wel achter dat ik nu Hamilton + 3x Manor kan kopen, maar die hokken gaan nooit de finish halen terwijl de Saubers prima resultaten gaan halen.
Ik ook, maar dat is zodat ik niet teveel geld verlies. Hopen dat ik die +/- 3.7 miljoen haal uit de punten voor mijn onderdelen, dat wordt heel tricky. Aangezien ik niet verwacht dat Nasr opnieuw vijfde wordt en alles heel blijft.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:25 schreef zoem het volgende:
Ik heb maar gespreid over STR, Sauber en FI.
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 23:33 schreef Nattekat het volgende:
De verkoopkosten waren toch 0% per onderdeel? Mij wordt nu gewoon 2% getoond.
Minpunten zijn geschrapt. Als ik het goed heb.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:55 schreef Sjarkiee het volgende:
Ik vond de verkoopkosten niet opwegen om te wijzigen naar Sauber motor, TR chassis, Nasr en een TR rijder (en ja, ga je dan voor Max of Sainz....). Zo slecht deed TR het niet in Australië namelijk...wel veel pech!
Als Manor niet rijdt....ach, dan ook geen minpunten voor ze tijdens de race maar voor de volgende race gaat Manor er toch echt wel uit voor de Sauber motor!!
Liever een Ericsson die kapot gaat en een vingertje die twee Mercedessen eraf rostquote:Op zaterdag 28 maart 2015 11:40 schreef Fer het volgende:
Hopen op beter in de race, paar kapotte Lotussen en Renaults zal wel helpen.
Of dat ie zn auto zelf aan de kant gooit, ook dikke primaquote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mja ik heb het niet zo goed, maar hopen dat een Ericsson kapot gaat morgen.
quote:Op zondag 29 maart 2015 09:48 schreef Fer het volgende:
FI ruim beter dan Sauber. Gro achter Sainz, wat een geluk heb ik weer en nog 1m bespaard door geen wissels te doen.
ja, ik kan er iig niets over vinden...staat ook niets qua minpunten onder de Puntentellingquote:Op zaterdag 28 maart 2015 10:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Minpunten zijn geschrapt. Als ik het goed heb.
Strafpunten zijn weg iddquote:Op zondag 29 maart 2015 10:36 schreef Sjarkiee het volgende:
[..]
ja, ik kan er iig niets over vinden...staat ook niets qua minpunten onder de Puntentelling
Netjes.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:02 schreef Pino112 het volgende:
229 punten deze race, met kwali op 395 in totaal.
Max, Sainz, FI chassis en Sauber motorquote:Op zondag 29 maart 2015 11:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Netjes.
Ik heb 357, ben ik niet ontevreden mee maar het kan misschien net niet genoeg zijn om Massa te kopen
Zeker iets met Verstappen/Nasr/TR/Sauber? Of twee Forces?
295?quote:Op zondag 29 maart 2015 11:14 schreef Nattekat het volgende:
466 punten in totaal, 295 uit de race. De tandjes, voor mijn gevoel ging het helemaal niet zo goed
Ericsson heeft iedereen wel, die maakt niet uit, maar als Mallenado laatste was geworden had ik er nog 20 punten bij gekregen. Als ik TR had gehouden ipv Lotus 46 punten extra.
Ohja, ook lekker teampje.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Max, Sainz, FI chassis en Sauber motor
Verstappen, Nasr, Lotus, Sauber.quote:Op zondag 29 maart 2015 11:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
295?
Als je Verstappen, Lotus en Ericsson hebt vraag ik me af wat je laatste onderdeel dan is
oh zo. Dat zou dan wel kunnen ja. Al dan nog... 295? Met 2 halve uitvallers is dat best veel.quote:
Geduld hebben en tot vanavond wachten? Anders zelf met de rekenmachine aan de slag. Puntenverdeling staan bij de uitleg van de managerquote:Op zondag 29 maart 2015 11:24 schreef hmmmz het volgende:
Kan je dit punten al ergens zien of moet je dat zelf uitrekenen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |