Tenzij die morgen weer mot krijgt met Perez.quote:Op maandag 9 juni 2014 17:07 schreef Fiorano het volgende:
Ik dacht dus even dat ik baalde omdat ik Rosberg voor Massa had geruild. Maar het valt mee...
En 100 in de racequote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:30 schreef Nattekat het volgende:
218, bijna evenveel als Canada heel het weekend
Dagje sauna met juicyhil en Yvonne.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 15:49 schreef jasperg21 het volgende:
Zijn er ook prijzen hier te winnen met de F1 manager of niet?
m.v.g.
Mrmime - MimE Racing 2014
Nee. Dat laatste gaat niet gebeurenquote:Op zondag 20 juli 2014 18:44 schreef k_man het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met de manager? Krijg je daar ook dubbele punten in de laatste race?
omdat we besloten hebben dat niet te doen. We zijn gekke Bernie nietquote:
Dat kun je ook over de dubbele punten voor de laatste race zeggenquote:
Helaas aan de verkeerde kant van het circuit. Ik zat bij opkomen rechte stuk en zag alleen een flinke rookpluim in de vertequote:Op maandag 21 juli 2014 09:55 schreef Karstman het volgende:
Puntjes uit de Kwali en hij stond heel mooi in de brand, dat is ook iets waard voor de kijker
[ afbeelding ]
Heb je wel Sutil zien staanquote:Op maandag 21 juli 2014 10:28 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Helaas aan de verkeerde kant van het circuit. Ik zat bij opkomen rechte stuk en zag alleen een flinke rookpluim in de verte
True, wat een knuppelquote:
Snap wat je bedoel , maar het is te doen hoor.quote:Op maandag 21 juli 2014 23:32 schreef Zorro het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat geld aan punten gekoppeld is. Als je in het begin net verkeerd kiest, of gewoon pech hebt, kom je nooit meer bij omdat de voorsten ook meer geld te besteden hebben.
Probleem is dat ik ook niet weet hoe het dan wel moet.
Ik had in mijn eerste jaar een flinke opmars weten te maken vanuit het achterveld. Na een geweldige eindsprint was ik dat jaar 19e geworden. In mijn tweede jaar had ik een goede start (top 100), maar door lang vasthouden aan mijn tactiek werd het plek 303.quote:Op maandag 21 juli 2014 23:32 schreef Zorro het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat geld aan punten gekoppeld is. Als je in het begin net verkeerd kiest, of gewoon pech hebt, kom je nooit meer bij omdat de voorsten ook meer geld te besteden hebben.
Probleem is dat ik ook niet weet hoe het dan wel moet.
Als teams consequent zouden presteren wel ja, maar gelukkig is dat niet zo en loont het vaak wel om te wisselen van onderdeel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, dat is al jaren zo. Als je na de eerste race niet bij de eerste 100 zit ben je sowieso kansloos volgens mij.
Als in het begin een goede keuze gemaakt hebt is er niet direct noodzaak om je onderdelen te vervangen. Je onderdelen stijgen ook steeds in waarde, terwijl het zwakke onderdeel (dat zelfs een goed team in het begin heeft) blijft dalen.
Maar heb je nu aan het begin een verkeerde keuze gemaakt, dat daalt de waarde die je er voor terug koop. Het onderdeel wat je wil kopen is duurder geworden. En daar komt nog eens bovenop dat je ook nog transactiekosten moet betalen (dat is al gauw minimaal een miljoen).
Voordat je voldoende geld gespaard hebt (met je slecht presterende team) ben je al weer een aantal races verder. Dan is de voorsprong van de goede teams al zo groot dat je dat eigenlijk niet goed kan maken.
Het probleem zit vooral in de transactie kosten volgens mij. Je kan niet voor een race een gokje wagen met een andere rijder. Want iedere extra inkomsten door een goede prestatie van die rijder wordt tenietgedaan door de transactie kosten. Je kan alleen hoog scoren door zo min mogelijk te wisselen. En als je met een slecht team begonnen bent dan is zo min mogelijk wisselen al niet meer mogelijk.
Uiteraard niet, alleen dat weet niemand van te voren. Maar dat de kans groter is dat een Mercedes wint dan een Sauber beseft wel iedereen...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:54 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als teams consequent zouden presteren wel ja, maar gelukkig is dat niet zo en loont het vaak wel om te wisselen van onderdeel.
Hier maak je dus een denkfout. De transactiekosten zijn 2%.quote:Als je voor een bepaalde race (iets met veel downforce bijvoorbeeld) een onderdeel pakt van een team wat hier vaak goed presteert, dan is je kans op meer punten voor die race hoger. Als dat onderdeel inderdaad meer punten voor je binnenhaalt, krijg je hier ook nog meer geld voor terug, waarmee je de transactiekosten hebt terugverdient.
42 puntenquote:Op zondag 27 juli 2014 08:52 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij nu afvraag, hoeveel punten heb ik nu met Magnussen gescoord gister?
Uiteindelijk werd hij als 10e geclassificeerd, maar start vanuit de pitstraat?
Geen tijd en moeite genomen om dat te onderzoeken, lange week gehad, nu 1 dag rust en v.a morgen weer 6 dagen werken...quote:Op zondag 27 juli 2014 10:09 schreef Sjarkiee het volgende:
[..]
42 punten
Bij Teamgeschiedenis kan je dat zien maar ook bij het scoreoverzicht van de onderdelen.
Duh, maar ga je ook verbeteren als je de race erna hetzelfde onderdeel nog een keer gaat verbeteren?quote:Op zondag 27 juli 2014 11:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alleen wisselen als je denkt dat je team er beter van wordt ja.
Daar wordt je team meestal niet beter van nee.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Duh, maar ga je ook verbeteren als je de race erna hetzelfde onderdeel nog een keer gaat verbeteren?
Quali al weer veel punten gehaald, en ik heb berekend dat ik ongeveer 475 punten nodig heb dit weekend om eindelijk af te komen van Caterham. Berekend inclusief waardeveranderingen.
Ik kom nu op 475 punten.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:38 schreef Montov het volgende:
Quali al weer veel punten gehaald, en ik heb berekend dat ik ongeveer 475 punten nodig heb dit weekend om eindelijk af te komen van Caterham. Berekend inclusief waardeveranderingen.
Ja, dat dacht ik ook met Kvyat. Net te snel weer wisselen, een keertje pech kan gebeuren, heeft iedereen wel eens. Nu, na drie opeenvolgende races met gedoe, begin ik daar toch iets anders over te denken...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:58 schreef RudyL het volgende:
Absoluut niet teveel wisselen is ook mijn advies, dat kost alleen maar geld en maakt het juist minder snel mogelijk het absolute gewenste team te verkrijgen.
Dat laatste heb ik ook, zeker met Kvyat indd. Begin van het jaar deed hij het erg goed, beetje de beste aankoop die je kon doen voor je kersverse teampje. Nu, de laatste 3 a 4 races is hij niet meer de moneymaker van het veld. Ik zet mijn geld dan nog liever in op Bianchi (wat ik ook gedaan heb).quote:Op zondag 27 juli 2014 16:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook met Kvyat. Net te snel weer wisselen, een keertje pech kan gebeuren, heeft iedereen wel eens. Nu, na drie opeenvolgende races met gedoe, begin ik daar toch iets anders over te denken...
Of besluiten Hulk niet in te wisselen voor Bottas bijvoorbeeld.quote:Op zondag 27 juli 2014 11:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alleen wisselen als je denkt dat je team er beter van wordt ja.
Al kun je ook pech hebben.. Met de mercedessen op dit moment bijvoorbeeld
Dadelijk rammen ze elkaar in de volgende race van de baan.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:29 schreef nils7 het volgende:
Hoppa Rosberg en Hamilton in mn team nu(moest er wel wat offers voor maken
)
Dan is 'tquote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:18 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Dadelijk rammen ze elkaar in de volgende race van de baan.
Vorige race bijna 500 (489) en nu 361 met 2x FI en 2x Williamsquote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:03 schreef Rossdale het volgende:
FI en Williams presteren beiden om en om best ok. Dus ik heb risicospreiding gedaan. 2x FI en 2X WilliamsZo haal ik in ieder geval nu elke race wel aardig wat punten
Het zullen er geen 500 zijn, maar vast ook geen 200
Chilton racet toch op Spa, dus de verandering bij Marussia is teruggedraaidquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:42 schreef zoem het volgende:
Nav [Upd] Rossi vervangt Chilton op Spa en Lotterer vervanger Kobayashi op Spa hebben we Lotterer (26M, Caterham) en Rossi (27M, Marussia) toegevoegd aan de F1-manager. Kobayashi en Chilton zijn voor de aankomende GP op inactief gezet.
Hij was wel sneller in de quali.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:27 schreef k_man het volgende:
Lotterer duurder maken dan Ericsson is trouwens ook nogal raar.
Ik heb Massa, minstens zo erg. Godsamme zegquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:03 schreef LWD-Godius het volgende:
Alle users die Hamilton in hun team hebben...gecondoleerd, ik weet wat jullie meemaken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please sir. When moon? When Mustang?
Goede timing.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb Massa, minstens zo erg. Godsamme zeg
Nu ingeruild voor Ricciardo
Verschil tussen Williams en Mercedes is maar 24 punten deze race, maar qua budget is het 21 miljoen. Dat is dus maar 1 punt per miljoen. Efficienter is het om die 21 miljoen te gebruiken om een Caterham of Marussia rijder te upgraden naar Perez/Bottas/Magnussen. Dat betekent ongeveer 100 punten meer.quote:Op maandag 8 september 2014 18:08 schreef Fer het volgende:
Ik heb Williams en Mercedes, toch maar 471 puntjes, wat doe ik verkeerd? Teveel achterstand op de rest zodat ik geen budget heb voor nog een goede coureur?
Er zullen geen punten afgaan voor Rosberg, maar voor Mercedes.quote:Op maandag 22 september 2014 17:57 schreef Montov het volgende:
Vanwege Rosberg en Bottas een 'magere' score, maar toch nog 4 plaatsen gestegen. Er gaan nog wel 15 strafpunten af voor Rosberg volgens mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |