abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142521671
Hoe zit dat eigenlijk met de manager? Krijg je daar ook dubbele punten in de laatste race? :7
pi_142524531
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 16:12 schreef Beach het volgende:

[..]

Dagje sauna met juicyhil en Yvonne.
Nice ^O^

zet al mijn kaarten op Lotus w/
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 juli 2014 @ 20:00:19 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_142524843
quote:
5s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:44 schreef k_man het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met de manager? Krijg je daar ook dubbele punten in de laatste race? :7
Nee. Dat laatste gaat niet gebeuren :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_142528885
Waarom eigenlijk niet?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 juli 2014 @ 21:26:00 #230
Maffe Fries
pi_142529152
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:21 schreef k_man het volgende:
Waarom eigenlijk niet?
omdat we besloten hebben dat niet te doen. We zijn gekke Bernie niet
pi_142529171
Doet wel af aan het realiteitsgehalte.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 juli 2014 @ 22:55:52 #232
Maffe Fries
pi_142533733
quote:
7s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:26 schreef k_man het volgende:
Doet wel af aan het realiteitsgehalte.
Dat kun je ook over de dubbele punten voor de laatste race zeggen
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 juli 2014 @ 23:01:19 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_142534021
Met weer een uitvalbeurt van Massa en Kvyat ben ik officieel uitgeschakeld voor de rest van het seizoen :W
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_142535846
Ja, ik heb én Kvyat én een STR-chassis. -O-

Gelukkig heb ik ook Rosberg
  maandag 21 juli 2014 @ 08:41:44 #235
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_142543611
Gelukkig reed Kvyat een bazenquali, dus dat levert toch nog best wat puntjes op O+
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_142544792
Puntjes uit de Kwali en hij stond heel mooi in de brand, dat is ook iets waard voor de kijker :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 21 juli 2014 @ 10:28:56 #237
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_142545486
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 09:55 schreef Karstman het volgende:
Puntjes uit de Kwali en hij stond heel mooi in de brand, dat is ook iets waard voor de kijker :)
[ afbeelding ]
Helaas aan de verkeerde kant van het circuit. Ik zat bij opkomen rechte stuk en zag alleen een flinke rookpluim in de verte :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 juli 2014 @ 10:30:51 #238
Maffe Fries
pi_142545539
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:28 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Helaas aan de verkeerde kant van het circuit. Ik zat bij opkomen rechte stuk en zag alleen een flinke rookpluim in de verte :P
Heb je wel Sutil zien staan :+
pi_142549852
Hatseflats , 553 punten :P
- Djehoetie / Jehuty -
  maandag 21 juli 2014 @ 13:45:31 #240
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_142551409
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heb je wel Sutil zien staan :+
True, wat een knuppel _O- Ook Hamilton de barričre in zien vliegen trouwens, heerlijk O+

Het duurde ook echt megalang voordat er marshalls de baan op kwamen om die Sauber weg te duwen. Stond net geen kraan in de buurt en iedereen stond elkaar wat schaapachtig aan te kijken leek het wel.
  FOK!Fotograaf maandag 21 juli 2014 @ 23:32:09 #241
842 Zorro
Z
pi_142579214
Ik blijf het jammer vinden dat geld aan punten gekoppeld is. Als je in het begin net verkeerd kiest, of gewoon pech hebt, kom je nooit meer bij omdat de voorsten ook meer geld te besteden hebben.

Probleem is dat ik ook niet weet hoe het dan wel moet.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_142595509
quote:
6s.gif Op maandag 21 juli 2014 23:32 schreef Zorro het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat geld aan punten gekoppeld is. Als je in het begin net verkeerd kiest, of gewoon pech hebt, kom je nooit meer bij omdat de voorsten ook meer geld te besteden hebben.

Snap wat je bedoel , maar het is te doen hoor.
Stond zelf in het begin best hoog , daarna een verkeerde keuze waardoor ik flink gezakt ben.
En nu sta ik weer 32e dacht ik :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Altron op 22-07-2014 14:37:31 ]
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 22 juli 2014 @ 14:27:18 #243
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_142595637
quote:
6s.gif Op maandag 21 juli 2014 23:32 schreef Zorro het volgende:

Ik had in mijn eerste jaar een flinke opmars weten te maken vanuit het achterveld. Na een geweldige eindsprint was ik dat jaar 19e geworden. In mijn tweede jaar had ik een goede start (top 100), maar door lang vasthouden aan mijn tactiek werd het plek 303.
pi_142599352
Klimmen en dalen kan best, maar er is inderdaad wel sprake van een zichzelf versterkende voorsprong als je in het begin de goede keuze gemaakt hebt.

Niet alleen omdat je dan in het begin meer punten scoort en daarmee meer geld binnenharkt, maar ook omdat je onderdelen zodoende meer waard worden en dus meer opbrengen als je ze weer inruilt voor iets anders.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2014 16:04:13 ]
pi_142675602
Uiteraard heeft het wel te maken met de eerste keuze, maar dit hoeft ook niet alles te betekenen. Ben vorig jaar vanaf plek 754 na ronde 1 langzaam gestegen tot plek 34 na ronde 6. Dat heeft te maken met een eerst tegenvallend resultaat en een daarna steeds beter presterend onderdeel, maar ook aan het vasthouden aan het onderdeel. Volgens mij is het daarbij 'redelijk' te doen om op basis van de testen vooraf aan het seizoen in te zetten op de prijs / kwaliteit onderdelen.

Natuurlijk is de factor geluk, met kwali en race uitrijden wel van belang.
pi_142676576
Juiste onderdelen kiezen helpt voor de goede start inderdaad en dan een beetje mazzel en goed aan/verkopen dan kun je een eind komen. Ik begon ergens hoog in de 500 en sta inmiddels op 210 en vind niet dat ik het heel beroerd doe voor een rookie. Zit nu vooral twijfelen of ik Kvyatt ga inruilen voor Hulk of juist een onderdeel ga upgraden, maar eens kijken wat historische gezien het meeste verschil heeft gemaakt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  FOK!Fotograaf donderdag 24 juli 2014 @ 22:02:42 #247
842 Zorro
Z
pi_142698246
Je kan wel stijgen met wat meeval, maar ik verwacht dat de top zoveel allemaal na 3 wedstrijden daar stond en daar blijft. Niet dat ik nou denk te winnen of dat heel belangrijk vind, maar ik vind het op een of andere manier gewoon ergens niet kloppen, dat is alles. Het hele seizoen hangt af van het begin. De coureurs zelf kunnen gewoon nog terugkomen als de auto wordt verbeterd zeg maar :)

Niet heel belangrijk, maar ik hoop dat de organisatie een beetje hierover nadenkt, ideetjes opdoen en zo :)
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:07:43 #248
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_142709355
Ja, dat is al jaren zo. Als je na de eerste race niet bij de eerste 100 zit ben je sowieso kansloos volgens mij.

Als in het begin een goede keuze gemaakt hebt is er niet direct noodzaak om je onderdelen te vervangen. Je onderdelen stijgen ook steeds in waarde, terwijl het zwakke onderdeel (dat zelfs een goed team in het begin heeft) blijft dalen.

Maar heb je nu aan het begin een verkeerde keuze gemaakt, dat daalt de waarde die je er voor terug koop. Het onderdeel wat je wil kopen is duurder geworden. En daar komt nog eens bovenop dat je ook nog transactiekosten moet betalen (dat is al gauw minimaal een miljoen).
Voordat je voldoende geld gespaard hebt (met je slecht presterende team) ben je al weer een aantal races verder. Dan is de voorsprong van de goede teams al zo groot dat je dat eigenlijk niet goed kan maken.

Het probleem zit vooral in de transactie kosten volgens mij. Je kan niet voor een race een gokje wagen met een andere rijder. Want iedere extra inkomsten door een goede prestatie van die rijder wordt tenietgedaan door de transactie kosten. Je kan alleen hoog scoren door zo min mogelijk te wisselen. En als je met een slecht team begonnen bent dan is zo min mogelijk wisselen al niet meer mogelijk.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:54:09 #249
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_142709771
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, dat is al jaren zo. Als je na de eerste race niet bij de eerste 100 zit ben je sowieso kansloos volgens mij.

Als in het begin een goede keuze gemaakt hebt is er niet direct noodzaak om je onderdelen te vervangen. Je onderdelen stijgen ook steeds in waarde, terwijl het zwakke onderdeel (dat zelfs een goed team in het begin heeft) blijft dalen.

Maar heb je nu aan het begin een verkeerde keuze gemaakt, dat daalt de waarde die je er voor terug koop. Het onderdeel wat je wil kopen is duurder geworden. En daar komt nog eens bovenop dat je ook nog transactiekosten moet betalen (dat is al gauw minimaal een miljoen).
Voordat je voldoende geld gespaard hebt (met je slecht presterende team) ben je al weer een aantal races verder. Dan is de voorsprong van de goede teams al zo groot dat je dat eigenlijk niet goed kan maken.

Het probleem zit vooral in de transactie kosten volgens mij. Je kan niet voor een race een gokje wagen met een andere rijder. Want iedere extra inkomsten door een goede prestatie van die rijder wordt tenietgedaan door de transactie kosten. Je kan alleen hoog scoren door zo min mogelijk te wisselen. En als je met een slecht team begonnen bent dan is zo min mogelijk wisselen al niet meer mogelijk.
Als teams consequent zouden presteren wel ja, maar gelukkig is dat niet zo en loont het vaak wel om te wisselen van onderdeel.

Als je voor een bepaalde race (iets met veel downforce bijvoorbeeld) een onderdeel pakt van een team wat hier vaak goed presteert, dan is je kans op meer punten voor die race hoger. Als dat onderdeel inderdaad meer punten voor je binnenhaalt, krijg je hier ook nog meer geld voor terug, waarmee je de transactiekosten hebt terugverdient.

Dus zonder extra geld kwijt te raken (dit blijft ongeveer gelijk) verdien je wel meer punten ^O^
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:51:41 #250
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_142712183
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:54 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Als teams consequent zouden presteren wel ja, maar gelukkig is dat niet zo en loont het vaak wel om te wisselen van onderdeel.

Uiteraard niet, alleen dat weet niemand van te voren. Maar dat de kans groter is dat een Mercedes wint dan een Sauber beseft wel iedereen...

quote:
Als je voor een bepaalde race (iets met veel downforce bijvoorbeeld) een onderdeel pakt van een team wat hier vaak goed presteert, dan is je kans op meer punten voor die race hoger. Als dat onderdeel inderdaad meer punten voor je binnenhaalt, krijg je hier ook nog meer geld voor terug, waarmee je de transactiekosten hebt terugverdient.
Hier maak je dus een denkfout. De transactiekosten zijn 2%.
Een prijsstijging is 0,025% per punt.

Stel je onderdeel koste 40 miljoen.
Bij verkoop betaal je dus 2% van 40 = 800.000

Laten we voor het gemak stellen dat het onderdeel wat je kocht (met veel downforce) ook 40 miljoen kosten. Om de verkoopkosten te compenseren zou hij dus 800.000 euro moeten stijgen.
Dat betekend dat hij 80 punten meer moet halen dan je oude onderdeel zou halen

Dat is best veel hoor. Dat zal met 1 coureur en een goed weekend misschien wel lukken. Met een motor of chassis is het bijna niet te doen om met een gelijk kostend onderdeel 80 punten meer te halen.

En dan komt de volgende race, lage downforce.., kan je weer gaan wisselen en verlies je nog meer...

Ik ben 1x met de manager in de top 10 geëindigd. Ik heb dat seizoen bijna niet gewisseld. Ik was dat seizoen gestart met Button en Perrez, en beide hadden een super seizoen.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')