Nou als vlees mij te duur zou worden in de supermarkt of bij de slager ga ik zelf wel wat vangen en slachten, doe ik nou met vissen ook al dus dat zal met een ree of zwijn ook wel lukkenquote:Op woensdag 10 september 2014 15:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
De gemiddelde consument wil het gewoon in de supermarkt kopen. Als er geen alternatief is, zullen veel mensen het gewoon kopen. Dus je moet gewoon supermarkten/winkels verbieden om dieronvriendelijk vlees in de schappn te leggen. Probleem opgelost.
Maar dat doen ze niet, omdat economie.
Ah, gewoon krokodillentranen dus.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Te naïef ben je sowieso; dat is vragen naar de bekende weg. Verder was mijn opmerking cynisch bedoeld, zoals ik al schreef. Boer Zoekt Vrouw is niet werkelijk verboden en wordt ook niet verboden. Het was de roep om het verbieden waar ik cynisch naar verwees.
Jawel, maar naast de goedkopere (dieronvriendelijkere) varianten en veel mensen geven daar dan toch de voorkeur aan. Mensen die keuze gewoon maar niet meer geven dan, wat mij betreft...quote:Op woensdag 10 september 2014 15:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op zich heb je ook bij de supermarkt alternatieven. Maar verder eens.
'de gemiddelde consument' kijkt praktisch alleen maar naar de prijs. Als er dan ergens in een verdomhoekje een bijzondere groene verpakking ligt met biologisch gehakt (en wat zegt dat dan nog, met 100 verschillende logo's, benamingen en waarborgen) die 2x zo duur is, dan pak je dat niet.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:55 schreef DS4 het volgende:
Op zich heb je ook bij de supermarkt alternatieven. Maar verder eens.
In een natuurlijke omgeving, waarin de moeder genoeg ruimte heeft gebeuren dat soort ongelukken amper. Het is dus vooral noodzakelijk omdat we die beesten niet genoeg ruimte geven.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:09 schreef UpsideDown het volgende:
Ja beter is het als je die biggetjes in hun hok laat platstampen door moederbig.
Varkens zijn een stuk intelligenter dan honden hoor, maar ook een stuk lekkerderquote:Op woensdag 10 september 2014 16:06 schreef Zemmus het volgende:
[..]
In een natuurlijke omgeving, waarin de moeder genoeg ruimte heeft gebeuren dat soort ongelukken amper. Het is dus vooral noodzakelijk omdat we die beesten niet genoeg ruimte geven.
Varkens zijn zeer intelligente dieren, vergelijkbaar met honden, en net zoals honden hebben zij een zekere mate van uitdaging en verrijking nodig. Het is echt zeer kwalijk dat een varken zo tussen die beugels opgesloten zijn tijd door moet brengen. Een hond die 24/7 in een te klein hokje zit vinden we ook niet normaal.
Ik heb nog nooit hond op ;-). Maar varken is inderdaad erg lekker. Dat is echter geen reden om ze te behandelen zoals op die foto.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:12 schreef budvar het volgende:
[..]
Varkens zijn een stuk intelligenter dan honden hoor, maar ook een stuk lekkerder.
Wel eens hond geprobeerd dan?quote:Op woensdag 10 september 2014 16:12 schreef budvar het volgende:
[..]
Varkens zijn een stuk intelligenter dan honden hoor, maar ook een stuk lekkerder.
Wie roept er dan om het programma te verbieden? Er wordt hooguit gezegd dat de programmamakers een betere keuze qua boer hadden kunnen maken ipv iemand te presenteren die het niet zo nauw neemt met het dierenleed. Het enige dat verboden zou moeten worden is om die dieren wekenlang in zo'n onnatuurlijke houding te fixeren, en de roep om dat verbod mag wat mij betreft heel prominent aanwezig zijn. Je cynisme raakt mijns inziens dan ook kant noch wal, die is volkomen buiten context.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Te naïef ben je sowieso; dat is vragen naar de bekende weg. Verder was mijn opmerking cynisch bedoeld, zoals ik al schreef. Boer Zoekt Vrouw is niet werkelijk verboden en wordt ook niet verboden. Het was de roep om het verbieden waar ik cynisch naar verwees.
Als ze inderdaad zoals erodome zegt wekenlang op de grond vastliggen vind ik dat ook belachelijk maar een paar uurtjes om de biggetjes te voeren noem ik geen mishandeling.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:13 schreef Zemmus het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit hond op ;-). Maar varken is inderdaad erg lekker. Dat is echter geen reden om ze te behandelen zoals op die foto.
Nee heb ik nog nooit gehad, zou het best wel eens willen proberen. Maar ik denk toch dat het niet aan varkensvlees kan tippen anders hadden we wel boerderijen vol met honden gehadquote:Op woensdag 10 september 2014 16:14 schreef DeJori het volgende:
[..]
Wel eens hond geprobeerd dan?
Ik niet in ieder geval. Zou het wel willen proberen.
QFT. Als iemand mij een bron laat zien dat ze zo langdurig liggen sluit ik me aan bij het afkeuren.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:19 schreef budvar het volgende:
[..]
Als ze inderdaad zoals erodome zegt wekenlang op de grond vastliggen vind ik dat ook belachelijk maar een paar uurtjes om de biggetjes te voeren noem ik geen mishandeling.
Alleen dat je met zo'n kudde dus vrijwel constant aan het voeden bent, in natuurlijke omstandigheden heeft de moeder even de ruimte en tijd om d'r eigen ding te doen, op deze manier is het doorlopend buffet, de biggetjes hoeven nooit te wachtenquote:Op woensdag 10 september 2014 16:19 schreef budvar het volgende:
[..]
Als ze inderdaad zoals erodome zegt wekenlang op de grond vastliggen vind ik dat ook belachelijk maar een paar uurtjes om de biggetjes te voeren noem ik geen mishandeling.
Dat mag niet, je mag niet jagen zonder vergunningen en zelfs dan moet je maar zien dat je ertussen kan komen.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:59 schreef budvar het volgende:
[..]
Nou als vlees mij te duur zou worden in de supermarkt of bij de slager ga ik zelf wel wat vangen en slachten, doe ik nou met vissen ook al dus dat zal met een ree of zwijn ook wel lukken(al moet ik dan wel een grotere vriezer kopen
)
Even een kleine mogelijke tip voor jou en mensen die met hetzelfde zitten, je kan tegenwoordig van best aardig wat bedrijfjes vlees online kopen, komen ze het thuis brengen. Als dat direct via de boer is is dat vaak goedkoper dan biologisch in de supermarkt en ook nog van betere kwaliteit.(het nadeel is alleen dat het bij direct van de boer vaak om pakketten gaat, dus je wel wat ruimte in de vriezer moet hebben).quote:Op woensdag 10 september 2014 16:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
'de gemiddelde consument' kijkt praktisch alleen maar naar de prijs. Als er dan ergens in een verdomhoekje een bijzondere groene verpakking ligt met biologisch gehakt (en wat zegt dat dan nog, met 100 verschillende logo's, benamingen en waarborgen) die 2x zo duur is, dan pak je dat niet.
Er worden complete studies gemaakt van waar in welk schap iets moet liggen om het populair te maken. 'goed' vlees ligt niet op die populaire plekken.
Denk niet dat een alternatief bieden genoeg is.
Het liefst zou ik zelf ook elke keer naar een kleine vertrouwde slager bij een boer in de buurt gaan waar ik met zekerheid kan zeggen dat dieren goed behandeld worden, maar het is me teveel moeite, te duur en ik eet niet zoveel vlees dus dat is het me niet waard en dat geldt voor veel mensen. Dus dat doe ik alleen maar als ik er toevallig in de buurt ben.
Het is gewoon net zo hypocriet als met roken. De overheid zegt dat het heel slecht is, maar doet in feite veel te weinig om het probleem aan te pakken. Een verbod zou in dit geval vrij simpel in te voeren zijn.
't Is ook nooit goed. Betere vrije uitloop kun je niet krijgen.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat mag niet, je mag niet jagen zonder vergunningen en zelfs dan moet je maar zien dat je ertussen kan komen.
Vergunningenquote:Op woensdag 10 september 2014 16:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat mag niet, je mag niet jagen zonder vergunningen en zelfs dan moet je maar zien dat je ertussen kan komen.
[..]
Even een kleine mogelijke tip voor jou en mensen die met hetzelfde zitten, je kan tegenwoordig van best aardig wat bedrijfjes vlees online kopen, komen ze het thuis brengen. Als dat direct via de boer is is dat vaak goedkoper dan biologisch in de supermarkt en ook nog van betere kwaliteit.(het nadeel is alleen dat het bij direct van de boer vaak om pakketten gaat, dus je wel wat ruimte in de vriezer moet hebben).
Ook zijn er wel online "groene" slagerijen waar je vlees kan bestellen.
Denk je dat die biggen maar een paar uur per dag voeden? Ze kunnen trouwens ook heel erg prima voeden terwijl mams staat, dat is vrij normaal bij varkens en hebben ze in de hokken met die valhekken ook geen probleem mee. Hoeven ze niet vast op de grond te liggen. Er is echt geen enkele reden ze vast te leggen, niet voor een paar uur, niet voor weken.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:19 schreef budvar het volgende:
[..]
Je mag wel het gejaagde verkopen, alhoewel ze dat meestal voor een deel zelf houden en de rest naar de poelier brengen. Waar je dus prima je wild kan kopen...quote:Op woensdag 10 september 2014 16:26 schreef DeJori het volgende:
[..]
't Is ook nooit goed. Betere vrije uitloop kun je niet krijgen.
Zonder vergunningen doen ze niet zo aardig als je met wapens buiten rond loopt te zwaaien.quote:
Nog nooit van stropen gehoord?quote:Op woensdag 10 september 2014 16:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Zonder vergunningen doen ze niet zo aardig als je met wapens buiten rond loopt te zwaaien.
Daarbij, waar wil je jagen, in je eigen achtertuin? Anders zit je al snel op terrein dat van iemand is(bv van staatsbosbeheer, of boerenland) en daar is jagen zonder toestemming ook niet toegestaan.
Maar gewoon werken om je eten normaal te kunnen betalen vind je teveel moeite?quote:Op woensdag 10 september 2014 16:36 schreef budvar het volgende:
[..]
Nog nooit van stropen gehoord?
Heb je helemaal geen vergunning voor nodig.
Ik werk gewoon hoor? Maar als vlees onbetaalbaar zou zijn ga ik stropen. En dan natuurlijk niet met die zielige valletjes maar met een serieuze kruisboog oid.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar gewoon werken om je eten normaal te kunnen betalen vind je teveel moeite?
Blijf gewoon van de wildstand af, of zorg dat je een nette vergunning hebt, mag je mee op de boerenlanderijen en nog veel meer. Gaat de wildstand er niet aan, heb jij je lekkere wild in de pan.
quote:Op woensdag 10 september 2014 16:41 schreef budvar het volgende:
[..]
Ik werk gewoon hoor? Maar als vlees onbetaalbaar zou zijn ga ik stropen. En dan natuurlijk niet met die zielige valletjes maar met een serieuze kruisboog oid.
Ik weet nog wel wat plekjes langs de maas waar koeien rondlopen.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:41 schreef budvar het volgende:
[..]
Ik werk gewoon hoor? Maar als vlees onbetaalbaar zou zijn ga ik stropen. En dan natuurlijk niet met die zielige valletjes maar met een serieuze kruisboog oid.
quote:
Beetje ver vanuit Groningenquote:Op woensdag 10 september 2014 16:42 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ik weet nog wel wat plekjes langs de maas waar koeien rondlopen.
Daarom ben ik het er wel mee eens, maar het gezeik van de consument dat zij er allemaal niets aan kunnen doen, of dat nu om dierenleed gaat of uitbuiting van mensen op een manier waarbij slavernij wellicht humaner is, dmv kopen bij b.v. Primark, is onterecht.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:01 schreef Forbry het volgende:
Jawel, maar naast de goedkopere (dieronvriendelijkere) varianten en veel mensen geven daar dan toch de voorkeur aan. Mensen die keuze gewoon maar niet meer geven dan, wat mij betreft...
Nou ja, niet huilen als je erachter komt waarom we vooral hele jonge dieren eten en waarom er voornamelijk in de herfst gejaagd wordt...quote:
Over zelf gevangen of gegroeid voedsel zal ik nooit janken.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou ja, niet huilen als je erachter komt waarom we vooral hele jonge dieren eten en waarom er voornamelijk in de herfst gejaagd wordt...
Daar kom je nog wel van terug als je een "oude" haas in de lente verschalkt hebtquote:Op woensdag 10 september 2014 16:53 schreef budvar het volgende:
[..]
Over zelf gevangen of gegroeid voedsel zal ik nooit janken.
Karaktermoord is nooit oftopic als diegene meent moreel superieur te zijn boven de rest.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Weet je hoeveel boeren er doodongelukkig zijn en tot over hun oren in de schulden zitten waardoor ze gedwongen worden te blijven vergroten? Dwang is er op vele manier, denk maar niet dat dat anders niet het geval is. Veel gehoorde klacht onder varkensboeren is dat ze geen boerderij meer hebben, maar een fabriek. Daar niet in kunnen veranderen omdat het bedrijf en alles wat ze hebben eigenlijk niet van hun is, maar van de bank. De verplichting te moeten betalen dwingt ze tot schaalvergroting.
[..]
Gast, je leest dingen die er niet staan, ik keur dus beide af en vroeg me vooral af waarom die verontwaardiging bij meisjesbesnijdenis er ook niet is bij jongensbesnijdenis.
Maar je weet dat je besneden piemels fascinatie nogal offtopic is?
Bijzonder hoe je bij domme statements die overduidelijk fout zijn volgens jou niet een keer met een echt argument kan komen.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:56 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, en jij komt van planeet Koekoek. Zeg dat dan gewoon.
Die plaat voor je kop is wel erg dik of niet soms?quote:Op woensdag 10 september 2014 16:57 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Karaktermoord is nooit oftopic als diegene meent moreel superieur te zijn boven de rest.
Haas vind ik sowieso niet zo, oud of jong. Maar goed niet lekker vlees is alsnog beter geen vlees.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar kom je nog wel van terug als je een "oude" haas in de lente verschalkt hebt
Dan verschillen we erg van mening, ik heb liever geen vlees dan niet lekker vlees. Wat ik daar zeg gaat trouwens niet alleen voor hazen op, maar voor vele dieren. En wat dacht je nog meer te vangen met je kruisboog?quote:Op woensdag 10 september 2014 17:01 schreef budvar het volgende:
[..]
Haas vind ik sowieso niet zo, oud of jong. Maar goed niet lekker vlees is alsnog beter geen vlees.
Het is niet perse niet lekker, het is wel zo taai dat je het hooguit kan uitkauwen en daarna uitspugen, doorslikken van die onverteerbare hap is iig geen aanrader.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:01 schreef budvar het volgende:
[..]
Haas vind ik sowieso niet zo, oud of jong. Maar goed niet lekker vlees is alsnog beter geen vlees.
Het enige wat het dan nog verteerbaar maakt(durf het woord eetbaar amper te gebruiken) is een stoofpot ervan makenquote:Op woensdag 10 september 2014 17:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is niet perse niet lekker, het is wel zo taai dat je het hooguit kan uitkauwen en daarna uitspugen, doorslikken van die onverteerbare hap is iig geen aanrader.
Ja, ja... iets met wetten of regels afdwingen is volkomen nieuw en/of een dom statement.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:57 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Karaktermoord is nooit oftopic als diegene meent moreel superieur te zijn boven de rest.
[..]
Bijzonder hoe je bij domme statements die overduidelijk fout zijn volgens jou niet een keer met een echt argument kan komen.
Ach kom piet, je kan en mag best zeggen dat iets te ver gaat. Het vastleggen van zeugen op de grond is al best een tijd niet normaal meer.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is boer zoekt vrouw, niet stinkhippie zoekt duffe doos, of boomknuffelaar zoekt zweefteef
Met een beetje kruisboog kan je makkelijk elk dier wat hier rondloopt of vliegt doodschieten dus keuze zat.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan verschillen we erg van mening, ik heb liever geen vlees dan niet lekker vlees. Wat ik daar zeg gaat trouwens niet alleen voor hazen op, maar voor vele dieren. En wat dacht je nog meer te vangen met je kruisboog?
Waar komt die het moet vlees zijn ook al is het niet te vreten vandaan eigenlijk?
Dan ben je blijkbaar een zeer slechte kok. Je stelt je echt mateloos aan.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:14 schreef budvar het volgende:
[..]
Met een beetje kruisboog kan je makkelijk elk dier wat hier rondloopt of vliegt doodschieten dus keuze zat.
En ik ben gewoon een vleeseter als ik een dag geen vlees zou hebben word ik zeer chagrijnig.
Eens, maar de consument is blijkbaar zwak. Ik soms ook. Wij eten hier vooral -bewust- mínder vlees en kiezen ook wel geregeld voor duurdere/diervriendelijke varianten, maar zeker niet áltijd. Toch zou ik het zelf erg fijn vinden als er alleen nog maar diervriendelijk(e) vlees/vis in de schappen ligt, ook als dat een hogere prijs betekent.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daarom ben ik het er wel mee eens, maar het gezeik van de consument dat zij er allemaal niets aan kunnen doen, of dat nu om dierenleed gaat of uitbuiting van mensen op een manier waarbij slavernij wellicht humaner is, dmv kopen bij b.v. Primark, is onterecht.
Er zijn alternatieven, maar als puntje bij paaltje komt gaan de meesten gewoon voor zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld.
Ik ben blij dat ondanks mijn plaat je standpunt wat minder gewelddadig is dan een paar maandjes eerder. Jij was namelijk degene die ze niet te vergelijken vond. Jammer dat mensen hun ongelijk nooit durven toe te geven in hetzelfde topic.quote:Op woensdag 10 september 2014 16:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Die plaat voor je kop is wel erg dik of niet soms?
Als ik heel langzaam typ, denk je dan dat je het beter kan begrijpen?
Ik vind dus dat men hetzelfde zou moeten denken over mannenbesnijdenis als over vrouwenbesnijdenis. Wat dus betekend dat het beide afschuw op zou moeten wekken.
Maar heb je nog wat te melden wat wel bij de topic hoort, of heb je echt geen ander gespreksonderwerp dan verminkte piemels?
Dit.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:16 schreef Forbry het volgende:
[..]
Eens, maar de consument is blijkbaar zwak. Ik soms ook. Wij eten hier vooral -bewust- mínder vlees en kiezen ook wel geregeld voor duurdere/diervriendelijke varianten, maar zeker niet áltijd. Toch zou ik het zelf erg fijn vinden als er alleen nog maar diervriendelijk(e) vlees/vis in de schappen ligt, ook als dat een hogere prijs betekent.
Je kan het jezelf makkelijk aanleren om dat niet elke dag te doen.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:14 schreef budvar het volgende:
[..]
En ik ben gewoon een vleeseter als ik een dag geen vlees zou hebben word ik zeer chagrijnig.
Ik vind het al vele jaren vergelijkbaar, dus ik denk dat het aan je leesvermogen ligt, iets wat ook wel blijkt uit onze verdere conversatie hier.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:17 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ondanks mijn plaat je standpunt wat minder gewelddadig is dan een paar maandjes eerder. Jij was namelijk degene die ze niet te vergelijken vond. Jammer dat mensen hun ongelijk nooit durven toe te geven in hetzelfde topic.
Ik ben dan ook geen kok, al vind ik koken wel leuk.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan ben je blijkbaar een zeer slechte kok. Je stelt je echt mateloos aan.
Dat het dierenleed minder wordt is een mooie bijkomstigheid, de slechte kanten van de vleesindustrie gaan nog veel verder dan dat.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:17 schreef agter het volgende:
[..]
Dit.
Gewoon al dat dierenleed uit de supermarkt verbannen.
kijk maar uit voor je medestropersquote:Op woensdag 10 september 2014 16:41 schreef budvar het volgende:
[..]
Thuiskok is ook kok...quote:Op woensdag 10 september 2014 17:19 schreef budvar het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen kok, al vind ik koken wel leuk.
En wat is daar het praktisch nut van?quote:Op woensdag 10 september 2014 17:17 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Je kan het jezelf makkelijk aanleren om dat niet elke dag te doen.
Gezonder, beter voor de dieren, voor mens en milieu. En je wordt er creatiever in de keuken van waardoor je niet in hoeft te leveren op lekker.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:21 schreef budvar het volgende:
[..]
En wat is daar het praktisch nut van?
De vleesconsumptie en -productie omlaag brengen, deze is namelijk best slecht voor de wereld.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:21 schreef budvar het volgende:
[..]
En wat is daar het praktisch nut van?
Of laten staan in azijn, een soort voor-verteren dusquote:Op woensdag 10 september 2014 17:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Het enige wat het dan nog verteerbaar maakt(durf het woord eetbaar amper te gebruiken) is een stoofpot ervan maken
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:16 schreef Forbry het volgende:
Eens, maar de consument is blijkbaar zwak. Ik soms ook. Wij eten hier vooral -bewust- mínder vlees en kiezen ook wel geregeld voor duurdere/diervriendelijke varianten, maar zeker niet áltijd. Toch zou ik het zelf erg fijn vinden als er alleen nog maar diervriendelijk(e) vlees/vis in de schappen ligt, ook als dat een hogere prijs betekent.
Maar ik wil gewoon vlees eten, veel en elke dag.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Gezonder, beter voor de dieren, voor mens en milieu. En je wordt er creatiever in de keuken van waardoor je niet in hoeft te leveren op lekker.
Ga je eigen dieren houden!quote:Op woensdag 10 september 2014 17:25 schreef budvar het volgende:
[..]
Maar ik wil gewoon vlees eten, veel en elke dag.
Dan betaal je er maar gewoon voor. Het is niet dat het onbetaalbaar is ofzo.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:25 schreef budvar het volgende:
[..]
Maar ik wil gewoon vlees eten, veel en elke dag.
Nouja rokers kopen ook nog steeds vooral gewoon hun dure tabak in de reguliere winkel. Dat zal met vleesverslaafden toch niet veel anders lopen? En bij tabak is het niet zo erg als het lang heeft geduurt voordat het bij de consument is aanbeland.. illegaal vlees wat een paar maanden heeft rondgezworven is een andere orde..quote:Op woensdag 10 september 2014 14:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als de bio-industrie verboden wordt zie ik het zo gebeuren dat er een levendige handel ontstaat in goedkoop oostblokvlees van schimmige oorsprong, verkocht vanuit de kofferbak van een oude Mercedes op een afgelegen parkeerplaats. Alles om maar elke dag te kunnen eten. Avontuurlijk wel.
Begrijp me niet verkeerd, ik/wij ben/zijn -op zich- juist wel enorm dol op vleesquote:Op woensdag 10 september 2014 17:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
(behalve dan dat ik niet echt van minder vlees eten ben)
Nu nog niet nee maar sommigen hier zouden dat graag zien heb ik het idee.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan betaal je er maar gewoon voor. Het is niet dat het onbetaalbaar is ofzo.
Ik ben elke maand 2 weken weg, vind ik een beetje zielig.quote:
Nu is zelfs ook biologisch niet onbetaalbaar. Dus waarom zou dat dan veranderen, ik zie het eerder wat goedkoper worden als dat meer de norm wordt, dat is al gebeurd zelfs met maar een marktaandeel van 10%.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:32 schreef budvar het volgende:
[..]
Nu nog niet nee maar sommigen hier zouden graag zien heb ik het idee.
Dan moet je de consequenties aanvaarden. En dat is:quote:Op woensdag 10 september 2014 17:34 schreef budvar het volgende:
[..]
Ik ben elke maand 2 weken weg, vind ik een beetje zielig.
Klopt. Ik zou graag willen dat eten in NL wat duurder zou worden met daarbij behorende verbetering ter zake van leefomstandigheden, maar ook een fatsoenlijk inkomen voor de boeren (en bepaald niet alleen in NL). Eten is in NL idioot goedkoop.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:32 schreef budvar het volgende:
Nu nog niet nee maar sommigen hier zouden dat graag zien heb ik het idee.
Nou een varken is toevallig wel een redelijk intelligent dier, te vergelijken met een hond. Al zou het niet comfortabel zijn, het is niet prettig voor ze, het is hetzelfde als een hond aan een ketting van een meter. Kan ie best oud aan worden, maar wil je dat jouw hond aandoen?quote:Op woensdag 10 september 2014 17:36 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
We moeten stoppen met denken dat dieren dezelfde gevoelens en emoties hebben als mensen. Dat is gewoon niet zo. Om te zeggen dat het dierenleed is omdat het ons oncomfortabel lijkt slaat nergens op.
Moest ik ook aan denken, maar er zijn vast nog wel andere/betere voorbeelden?quote:Op woensdag 10 september 2014 17:26 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Nouja rokers kopen ook nog steeds vooral gewoon hun dure tabak in de reguliere winkel. Dat zal met vleesverslaafden toch niet veel anders lopen? En bij tabak is het niet zo erg als het lang heeft geduurt voordat het bij de consument is aanbeland.. illegaal vlees wat een paar maanden heeft rondgezworven is een andere orde..
Al zijn er wel meer vleeseters dan rokers dus wie weet...
Waarmee ook duidelijk is geworden waarom je zo'n staatsaanhanger bent. Nooit door mama en papa geleerd zelf verantwoordelijkheid te nemen voor wat je doet. Is je (voormalige) vriend/man toevallig ook dominant?quote:Op woensdag 10 september 2014 17:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
Moest ik ook aan denken, maar er zijn vast nog wel andere/betere voorbeelden?
Sowieso, in mijn geval heeft ook dát beleid erg goed uitgepakt. Die verhoogde accijnzen (die van rond 2000 al) hebben me echt een extra zetje gegeven om te (kunnen) stoppen met roken
Het is niet hetzelfde, dat beweert ook niemand, maar de behoeften van het betreffende dier ontkennen is compleet de andere kant op.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:36 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
We moeten stoppen met denken dat dieren dezelfde gevoelens en emoties hebben als mensen. Dat is gewoon niet zo. Om te zeggen dat het dierenleed is omdat het ons oncomfortabel lijkt slaat nergens op.
De meeste mensen zijn wel eens zwak. Ik weet dat tenminste van mijzelf en durf dat ook toe te geven.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:42 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Waarmee ook duidelijk is geworden waarom je zo'n staatsaanhanger bent. Nooit door mama en papa geleerd zelf verantwoordelijkheid te nemen voor wat je doet. Is je (voormalige) vriend/man toevallig ook dominant?
Eten is ivm de ons omringende landen goedkoper.. maar het is wel fijn dat ook mensen met niet zoveel geld normaal voedsel kunnen krijgenquote:Op woensdag 10 september 2014 17:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. Ik zou graag willen dat eten in NL wat duurder zou worden met daarbij behorende verbetering ter zake van leefomstandigheden, maar ook een fatsoenlijk inkomen voor de boeren (en bepaald niet alleen in NL). Eten is in NL idioot goedkoop.
Helaas kopen ze vaak grote hoeveelheden slecht voedsel van dat geld.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:47 schreef Casiotone het volgende:
Eten is ivm de ons omringende landen goedkoper.. maar het is wel fijn dat ook mensen met niet zoveel geld normaal voedsel kunnen krijgen
Je bedoeld met mogelijk dodelijk geweld opsluit als je andermans ongewenste ''sturing'' ontwijkt. Een beetje alsof je wordt opgesloten voor het ontwijken van een straatroof. Maar het is de overheid dus is het oké en normaal!quote:Op woensdag 10 september 2014 17:47 schreef Forbry het volgende:
En ga dus ook niet lopen brullen/janken als de overheid mij daarin "stuurt".
quote:Op woensdag 10 september 2014 17:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Nu is zelfs ook biologisch niet onbetaalbaar. Dus waarom zou dat dan veranderen, ik zie het eerder wat goedkoper worden als dat meer de norm wordt, dat is al gebeurd zelfs met maar een marktaandeel van 10%.
Koekoek.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:52 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je bedoeld met mogelijk dodelijk geweld opsluit als je andermans ongewenste ''sturing'' ontwijkt. Een beetje alsof je wordt opgesloten voor het ontwijken van een straatroof. Maar het is de overheid dus is het oké en normaal!
Maar iedereen via de overheid dwingen iets te doen/latenquote:Op woensdag 10 september 2014 17:44 schreef Forbry het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn wel eens zwak. Ik weet dat tenminste van mijzelf en durf dat ook toe te geven.
Goed voedsel zou geen luxeproduct moeten wordenquote:Op woensdag 10 september 2014 17:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Helaas kopen ze vaak grote hoeveelheden slecht voedsel van dat geld.
Dat wordt het juist niet als je als overheid de prut verbiedt.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:53 schreef Casiotone het volgende:
Goed voedsel zou geen luxeproduct moeten worden
Je geeft er nou een rare draai aan. Het gaat (in dit geval) om het dierenleed. Maar dat dierenleed wordt ook in stand gehouden door mensen die zwak zijn. Dat was het punt.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:53 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Maar iedereen via de overheid dwingen iets te doen/laten
omdat jij zwak bent klink wel een beetje kinderachtig
[..]
Vlees is een luxe product, het is geen noodzaak, iig niet in de mate zoals we dat hier eten.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:53 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Maar iedereen via de overheid dwingen iets te doen/laten
omdat jij zwak bent klink wel een beetje kinderachtig
[..]
Ik zie hier een opening om even onze biggetjes te promoten....quote:Op woensdag 10 september 2014 16:25 schreef erodome het volgende:
[..]
[..]
Even een kleine mogelijke tip voor jou en mensen die met hetzelfde zitten, je kan tegenwoordig van best aardig wat bedrijfjes vlees online kopen, komen ze het thuis brengen. Als dat direct via de boer is is dat vaak goedkoper dan biologisch in de supermarkt en ook nog van betere kwaliteit.(het nadeel is alleen dat het bij direct van de boer vaak om pakketten gaat, dus je wel wat ruimte in de vriezer moet hebben).
Ook zijn er wel online "groene" slagerijen waar je vlees kan bestellen.
Ben ik het niet mee eens, diervriendelijk is voor mij een goed leven en een snelle (stressloze) dood. Ok, dood kan je natuurlijk zien als dieronvriendelijk en daar zit een punt in, maar het dier heeft geen idee dat hij zijn dood tegemoet gaat en als dat normaal gebeurd is het patsboem over.quote:Op woensdag 10 september 2014 18:15 schreef Casiotone het volgende:
[..]
diervriendelijk vlees bestaat niet, maar dit is al 'beter' dan de supermarkt
Tja, dieren doden/opeten is op zich niet echt diervriendelijk te noemen denk ik, maar ja, ik denk er hetzelfde over als jij. Sowieso, iedereen begrijpt in dit geval heus wel wat er wordt bedoeld met "diervriendelijk(er)".quote:Op woensdag 10 september 2014 18:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, diervriendelijk is voor mij een goed leven en een snelle (stressloze) dood. Ok, dood kan je natuurlijk zien als dieronvriendelijk en daar zit een punt in, maar het dier heeft geen idee dat hij zijn dood tegemoet gaat en als dat normaal gebeurd is het patsboem over.
Als het agent zoekt vrouw is, loop je dan te zeuren dat die bij een ME inzet met de lat mept?quote:Op woensdag 10 september 2014 17:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach kom piet, je kan en mag best zeggen dat iets te ver gaat. Het vastleggen van zeugen op de grond is al best een tijd niet normaal meer.
Dat heeft niets met stinkhippie of bomen knuffelen te maken, dat dat gewoonweg mishandeling is is overduidelijk. Het is dan ook compleet onnodig, dat zonder gelijk naar varkentjes los in de wei te moeten.
Kijk die frustratie eens, zusje van lambiekje?quote:Op woensdag 10 september 2014 18:22 schreef Alentejana het volgende:
Varkensvlees is toevallig het slechtste voor de mens dat je kunt bedenken wat vlees betreft.
Hoe kom je erbij dat een stukje varkensvlees "het slechtste voor de mens is"?quote:Op woensdag 10 september 2014 18:22 schreef Alentejana het volgende:
Varkensvlees is toevallig het slechtste voor de mens dat je kunt bedenken wat vlees betreft.
Wat betreft al of niet kunnen kopen:
Ik ben werkelijk straatarm. Ik eet zeer weinig vlees, alleen als het 30%afgeprijsd is als het tegen de datum loopt (en daar eet ik dan meerdere dagen van), maar eet verder wel zeer gezond.
Gezond eten hoeft niet duur te zijn en zeker niet te bestaan uit vlees.
We hebben vlees nodig, maar niet in kilos per week.
Ook biologisch vlees kopen is prima te doen als je weinig geld hebt. Gewoon op aanbiedingen af gaan en niet zo veel/vaak willen. De mensen die klagen over het niet kunnen betalen halen ook rustig nog een krat bier of flessen cola in huis. Kwestie van keuzes.
Nou ja, dat ze uiteindelijk dood gaan is wellicht niet zo diervriendelijk, maar ze worden wel degelijk diervriendelijk gefokt en gehouden.quote:Op woensdag 10 september 2014 18:15 schreef Casiotone het volgende:
[..]
diervriendelijk vlees bestaat niet, maar dit is al 'beter' dan de supermarkt
em als een vriend behandelen, en wanneer het jou uitkomt m een pen tussen zn ogen jagen.. als iemand dat bij mij zou doen zou ik de term "vriendelijk" niet gebruikenquote:Op woensdag 10 september 2014 19:06 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nou ja, dat ze uiteindelijk dood gaan is wellicht niet zo diervriendelijk, maar ze worden wel degelijk diervriendelijk gefokt en gehouden.
Ze hebben alle ruimte, een stal met stro, een weiland met bomen, zand, een grote poel, gras (wel steeds minder natuurlijk, het zijn varkens) en gezelschap van soortgenootjes plus nog de nodige andere dieren zoals kippen om te pesten, zodat ze lekker bezig blijven. Dat vind ik persoonlijk wel diervriendelijk te noemen (behalve misschien voor de kippen, maar die kunnen weglopen
)
En van alle manieren waarop een varken geslacht kan worden is de manier waarop de onzen geslacht worden toch ook wel één van de betere. Ze worden 's ochtends in een comfortabel, niet te groot maar ook niet te klein karretje geladen (ze lopen er zelf in, worden gelokt met voer) waar dik stro in zit. Dan worden ze 1,5 km verderop weer uitgeladen bij de slager, staan ze een tijdje samen in een klein omheind stukje terwijl ze gekeurd worden en dan komt de slager met het schietapparaat en zijn ze direct dood. Geen lange reis, geen vreemde varkens, geen doodskreten (de slager zit ook midden in het dorp, dat zouden de buren minder tof vinden) en zo weinig mogelijk stress. De beste, minst dieronvriendelijke optie, op thuis slachten (wat in NL verboden is) na imo.
Maar tot het moment van die pen zou je denken dat-ie je vriend was, en was alles helemaal prima. En na die tijd weet je toch niets meerquote:Op woensdag 10 september 2014 19:10 schreef Casiotone het volgende:
[..]
em als een vriend behandelen, en wanneer het jou uitkomt m een pen tussen zn ogen jagen.. als iemand dat bij mij zou doen zou ik de term "vriendelijk" niet gebruiken
Zeugen zitten helemaal niet vastgeklemd aan de grond, ze kunnen gewoon staan (of liggen).quote:Op woensdag 10 september 2014 17:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach kom piet, je kan en mag best zeggen dat iets te ver gaat. Het vastleggen van zeugen op de grond is al best een tijd niet normaal meer.
Dat heeft niets met stinkhippie of bomen knuffelen te maken, dat dat gewoonweg mishandeling is is overduidelijk. Het is dan ook compleet onnodig, dat zonder gelijk naar varkentjes los in de wei te moeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |