abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 16:44:21 #226
231686 budvar
budvar
pi_144392469
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:42 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik weet nog wel wat plekjes langs de maas waar koeien rondlopen.
Beetje ver vanuit Groningen :P.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_144392571
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:01 schreef Forbry het volgende:

Jawel, maar naast de goedkopere (dieronvriendelijkere) varianten en veel mensen geven daar dan toch de voorkeur aan. Mensen die keuze gewoon maar niet meer geven dan, wat mij betreft...
Daarom ben ik het er wel mee eens, maar het gezeik van de consument dat zij er allemaal niets aan kunnen doen, of dat nu om dierenleed gaat of uitbuiting van mensen op een manier waarbij slavernij wellicht humaner is, dmv kopen bij b.v. Primark, is onterecht.

Er zijn alternatieven, maar als puntje bij paaltje komt gaan de meesten gewoon voor zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_144392664
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:44 schreef budvar het volgende:

[..]

Beetje ver vanuit Groningen :P.
Nou ja, niet huilen als je erachter komt waarom we vooral hele jonge dieren eten en waarom er voornamelijk in de herfst gejaagd wordt...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 16:53:28 #229
231686 budvar
budvar
pi_144392771
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou ja, niet huilen als je erachter komt waarom we vooral hele jonge dieren eten en waarom er voornamelijk in de herfst gejaagd wordt...
Over zelf gevangen of gegroeid voedsel zal ik nooit janken.
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
pi_144392846
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:53 schreef budvar het volgende:

[..]

Over zelf gevangen of gegroeid voedsel zal ik nooit janken.
Daar kom je nog wel van terug als je een "oude" haas in de lente verschalkt hebt ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 10 september 2014 @ 16:57:21 #231
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_144392915
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Weet je hoeveel boeren er doodongelukkig zijn en tot over hun oren in de schulden zitten waardoor ze gedwongen worden te blijven vergroten? Dwang is er op vele manier, denk maar niet dat dat anders niet het geval is. Veel gehoorde klacht onder varkensboeren is dat ze geen boerderij meer hebben, maar een fabriek. Daar niet in kunnen veranderen omdat het bedrijf en alles wat ze hebben eigenlijk niet van hun is, maar van de bank. De verplichting te moeten betalen dwingt ze tot schaalvergroting.

[..]

Gast, je leest dingen die er niet staan, ik keur dus beide af en vroeg me vooral af waarom die verontwaardiging bij meisjesbesnijdenis er ook niet is bij jongensbesnijdenis.

Maar je weet dat je besneden piemels fascinatie nogal offtopic is?
Karaktermoord is nooit oftopic als diegene meent moreel superieur te zijn boven de rest.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:56 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, en jij komt van planeet Koekoek. Zeg dat dan gewoon.
Bijzonder hoe je bij domme statements die overduidelijk fout zijn volgens jou niet een keer met een echt argument kan komen.
pi_144392997
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:57 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Karaktermoord is nooit oftopic als diegene meent moreel superieur te zijn boven de rest.

Die plaat voor je kop is wel erg dik of niet soms?

Als ik heel langzaam typ, denk je dan dat je het beter kan begrijpen?
Ik vind dus dat men hetzelfde zou moeten denken over mannenbesnijdenis als over vrouwenbesnijdenis. Wat dus betekend dat het beide afschuw op zou moeten wekken.

Maar heb je nog wat te melden wat wel bij de topic hoort, of heb je echt geen ander gespreksonderwerp dan verminkte piemels?
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 17:01:49 #233
231686 budvar
budvar
pi_144393065
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Daar kom je nog wel van terug als je een "oude" haas in de lente verschalkt hebt ;)
Haas vind ik sowieso niet zo, oud of jong. Maar goed niet lekker vlees is alsnog beter geen vlees.
pi_144393086
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:01 schreef budvar het volgende:

[..]

Haas vind ik sowieso niet zo, oud of jong. Maar goed niet lekker vlees is alsnog beter geen vlees.
Dan verschillen we erg van mening, ik heb liever geen vlees dan niet lekker vlees. Wat ik daar zeg gaat trouwens niet alleen voor hazen op, maar voor vele dieren. En wat dacht je nog meer te vangen met je kruisboog?
Waar komt die het moet vlees zijn ook al is het niet te vreten vandaan eigenlijk?
pi_144393164
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:01 schreef budvar het volgende:

[..]

Het is niet perse niet lekker, het is wel zo taai dat je het hooguit kan uitkauwen en daarna uitspugen, doorslikken van die onverteerbare hap is iig geen aanrader.
pleased to meet you
pi_144393239
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is niet perse niet lekker, het is wel zo taai dat je het hooguit kan uitkauwen en daarna uitspugen, doorslikken van die onverteerbare hap is iig geen aanrader.
Het enige wat het dan nog verteerbaar maakt(durf het woord eetbaar amper te gebruiken) is een stoofpot ervan maken ;)
pi_144393255
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:57 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

[..]

Bijzonder hoe je bij domme statements die overduidelijk fout zijn volgens jou niet een keer met een echt argument kan komen.
Ja, ja... iets met wetten of regels afdwingen is volkomen nieuw en/of een dom statement.

Koekoek ze fijn verder!
Tails tell tales
  woensdag 10 september 2014 @ 17:10:20 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144393290
Het is boer zoekt vrouw, niet stinkhippie zoekt duffe doos, of boomknuffelaar zoekt zweefteef
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144393355
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is boer zoekt vrouw, niet stinkhippie zoekt duffe doos, of boomknuffelaar zoekt zweefteef
Ach kom piet, je kan en mag best zeggen dat iets te ver gaat. Het vastleggen van zeugen op de grond is al best een tijd niet normaal meer.
Dat heeft niets met stinkhippie of bomen knuffelen te maken, dat dat gewoonweg mishandeling is is overduidelijk. Het is dan ook compleet onnodig, dat zonder gelijk naar varkentjes los in de wei te moeten.
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 17:14:35 #240
231686 budvar
budvar
pi_144393438
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan verschillen we erg van mening, ik heb liever geen vlees dan niet lekker vlees. Wat ik daar zeg gaat trouwens niet alleen voor hazen op, maar voor vele dieren. En wat dacht je nog meer te vangen met je kruisboog?
Waar komt die het moet vlees zijn ook al is het niet te vreten vandaan eigenlijk?
Met een beetje kruisboog kan je makkelijk elk dier wat hier rondloopt of vliegt doodschieten dus keuze zat.
En ik ben gewoon een vleeseter als ik een dag geen vlees zou hebben word ik zeer chagrijnig.
pi_144393480
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:14 schreef budvar het volgende:

[..]

Met een beetje kruisboog kan je makkelijk elk dier wat hier rondloopt of vliegt doodschieten dus keuze zat.
En ik ben gewoon een vleeseter als ik een dag geen vlees zou hebben word ik zeer chagrijnig.
Dan ben je blijkbaar een zeer slechte kok. Je stelt je echt mateloos aan.
pi_144393497
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daarom ben ik het er wel mee eens, maar het gezeik van de consument dat zij er allemaal niets aan kunnen doen, of dat nu om dierenleed gaat of uitbuiting van mensen op een manier waarbij slavernij wellicht humaner is, dmv kopen bij b.v. Primark, is onterecht.

Er zijn alternatieven, maar als puntje bij paaltje komt gaan de meesten gewoon voor zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld.
Eens, maar de consument is blijkbaar zwak. Ik soms ook. Wij eten hier vooral -bewust- mínder vlees en kiezen ook wel geregeld voor duurdere/diervriendelijke varianten, maar zeker niet áltijd. Toch zou ik het zelf erg fijn vinden als er alleen nog maar diervriendelijk(e) vlees/vis in de schappen ligt, ook als dat een hogere prijs betekent. :Y
Tails tell tales
  woensdag 10 september 2014 @ 17:17:07 #243
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_144393516
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Die plaat voor je kop is wel erg dik of niet soms?

Als ik heel langzaam typ, denk je dan dat je het beter kan begrijpen?
Ik vind dus dat men hetzelfde zou moeten denken over mannenbesnijdenis als over vrouwenbesnijdenis. Wat dus betekend dat het beide afschuw op zou moeten wekken.

Maar heb je nog wat te melden wat wel bij de topic hoort, of heb je echt geen ander gespreksonderwerp dan verminkte piemels?
Ik ben blij dat ondanks mijn plaat je standpunt wat minder gewelddadig is dan een paar maandjes eerder. Jij was namelijk degene die ze niet te vergelijken vond. Jammer dat mensen hun ongelijk nooit durven toe te geven in hetzelfde topic.
pi_144393519
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:16 schreef Forbry het volgende:

[..]

Eens, maar de consument is blijkbaar zwak. Ik soms ook. Wij eten hier vooral -bewust- mínder vlees en kiezen ook wel geregeld voor duurdere/diervriendelijke varianten, maar zeker niet áltijd. Toch zou ik het zelf erg fijn vinden als er alleen nog maar diervriendelijk(e) vlees/vis in de schappen ligt, ook als dat een hogere prijs betekent. :Y
Dit.
Gewoon al dat dierenleed uit de supermarkt verbannen.
Make my day!
pi_144393522
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:14 schreef budvar het volgende:

[..]

Je kan het jezelf makkelijk aanleren om dat niet elke dag te doen.
Цой жив
pi_144393550
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:17 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ondanks mijn plaat je standpunt wat minder gewelddadig is dan een paar maandjes eerder. Jij was namelijk degene die ze niet te vergelijken vond. Jammer dat mensen hun ongelijk nooit durven toe te geven in hetzelfde topic.
Ik vind het al vele jaren vergelijkbaar, dus ik denk dat het aan je leesvermogen ligt, iets wat ook wel blijkt uit onze verdere conversatie hier.
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 17:19:06 #247
231686 budvar
budvar
pi_144393585
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan ben je blijkbaar een zeer slechte kok. Je stelt je echt mateloos aan.
Ik ben dan ook geen kok, al vind ik koken wel leuk.
pi_144393593
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:17 schreef agter het volgende:

[..]

Dit.
Gewoon al dat dierenleed uit de supermarkt verbannen.
Dat het dierenleed minder wordt is een mooie bijkomstigheid, de slechte kanten van de vleesindustrie gaan nog veel verder dan dat.
Цой жив
pi_144393619
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:41 schreef budvar het volgende:

[..]

Ik werk gewoon hoor? Maar als vlees onbetaalbaar zou zijn ga ik stropen. En dan natuurlijk niet met die zielige valletjes maar met een serieuze kruisboog oid.
kijk maar uit voor je medestropers
http://www.eenvandaag.nl/(...)t_wildstand_neemt_af
pi_144393632
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:19 schreef budvar het volgende:

[..]

Ik ben dan ook geen kok, al vind ik koken wel leuk.
Thuiskok is ook kok...

Maar als je een beetje kan koken is zonder vlees geen enkel probleem. Als je alleen maar saai aardappel groente en vlees eet en dan het vlees weglaat kan ik me voorstellen dat je het vlees echt mist.

Maar niemand heeft het hier over geen vlees meer, alleen maar over die zware bio-industrie(de kiloknallers e.d.) weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')