abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 15:59:40 #201
231686 budvar
budvar
pi_144391078
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

De gemiddelde consument wil het gewoon in de supermarkt kopen. Als er geen alternatief is, zullen veel mensen het gewoon kopen. Dus je moet gewoon supermarkten/winkels verbieden om dieronvriendelijk vlees in de schappn te leggen. Probleem opgelost.
Maar dat doen ze niet, omdat economie.
Nou als vlees mij te duur zou worden in de supermarkt of bij de slager ga ik zelf wel wat vangen en slachten, doe ik nou met vissen ook al dus dat zal met een ree of zwijn ook wel lukken :Y) (al moet ik dan wel een grotere vriezer kopen :P)
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_144391089
quote:
15s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Te naïef ben je sowieso; dat is vragen naar de bekende weg. Verder was mijn opmerking cynisch bedoeld, zoals ik al schreef. Boer Zoekt Vrouw is niet werkelijk verboden en wordt ook niet verboden. Het was de roep om het verbieden waar ik cynisch naar verwees.
Ah, gewoon krokodillentranen dus.
pi_144391138
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich heb je ook bij de supermarkt alternatieven. Maar verder eens.
Jawel, maar naast de goedkopere (dieronvriendelijkere) varianten en veel mensen geven daar dan toch de voorkeur aan. Mensen die keuze gewoon maar niet meer geven dan, wat mij betreft...
Tails tell tales
  Official ESF Kreviewer woensdag 10 september 2014 @ 16:02:31 #204
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_144391175
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:55 schreef DS4 het volgende:

Op zich heb je ook bij de supermarkt alternatieven. Maar verder eens.
'de gemiddelde consument' kijkt praktisch alleen maar naar de prijs. Als er dan ergens in een verdomhoekje een bijzondere groene verpakking ligt met biologisch gehakt (en wat zegt dat dan nog, met 100 verschillende logo's, benamingen en waarborgen) die 2x zo duur is, dan pak je dat niet.
Er worden complete studies gemaakt van waar in welk schap iets moet liggen om het populair te maken. 'goed' vlees ligt niet op die populaire plekken.
Denk niet dat een alternatief bieden genoeg is.

Het liefst zou ik zelf ook elke keer naar een kleine vertrouwde slager bij een boer in de buurt gaan waar ik met zekerheid kan zeggen dat dieren goed behandeld worden, maar het is me teveel moeite, te duur en ik eet niet zoveel vlees dus dat is het me niet waard en dat geldt voor veel mensen. Dus dat doe ik alleen maar als ik er toevallig in de buurt ben.

Het is gewoon net zo hypocriet als met roken. De overheid zegt dat het heel slecht is, maar doet in feite veel te weinig om het probleem aan te pakken. Een verbod zou in dit geval vrij simpel in te voeren zijn.
pi_144391273
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:09 schreef UpsideDown het volgende:
Ja beter is het als je die biggetjes in hun hok laat platstampen door moederbig.
In een natuurlijke omgeving, waarin de moeder genoeg ruimte heeft gebeuren dat soort ongelukken amper. Het is dus vooral noodzakelijk omdat we die beesten niet genoeg ruimte geven.

Varkens zijn zeer intelligente dieren, vergelijkbaar met honden, en net zoals honden hebben zij een zekere mate van uitdaging en verrijking nodig. Het is echt zeer kwalijk dat een varken zo tussen die beugels opgesloten zijn tijd door moet brengen. Een hond die 24/7 in een te klein hokje zit vinden we ook niet normaal.
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 16:12:56 #206
231686 budvar
budvar
pi_144391500
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:06 schreef Zemmus het volgende:

[..]

In een natuurlijke omgeving, waarin de moeder genoeg ruimte heeft gebeuren dat soort ongelukken amper. Het is dus vooral noodzakelijk omdat we die beesten niet genoeg ruimte geven.

Varkens zijn zeer intelligente dieren, vergelijkbaar met honden, en net zoals honden hebben zij een zekere mate van uitdaging en verrijking nodig. Het is echt zeer kwalijk dat een varken zo tussen die beugels opgesloten zijn tijd door moet brengen. Een hond die 24/7 in een te klein hokje zit vinden we ook niet normaal.
Varkens zijn een stuk intelligenter dan honden hoor, maar ook een stuk lekkerder >:).
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
pi_144391525
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:12 schreef budvar het volgende:

[..]

Varkens zijn een stuk intelligenter dan honden hoor, maar ook een stuk lekkerder >:).
Ik heb nog nooit hond op ;-). Maar varken is inderdaad erg lekker. Dat is echter geen reden om ze te behandelen zoals op die foto.
  woensdag 10 september 2014 @ 16:14:11 #208
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_144391543
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:12 schreef budvar het volgende:

[..]

Wel eens hond geprobeerd dan?
Ik niet in ieder geval. Zou het wel willen proberen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_144391729
quote:
15s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Te naïef ben je sowieso; dat is vragen naar de bekende weg. Verder was mijn opmerking cynisch bedoeld, zoals ik al schreef. Boer Zoekt Vrouw is niet werkelijk verboden en wordt ook niet verboden. Het was de roep om het verbieden waar ik cynisch naar verwees.
Wie roept er dan om het programma te verbieden? Er wordt hooguit gezegd dat de programmamakers een betere keuze qua boer hadden kunnen maken ipv iemand te presenteren die het niet zo nauw neemt met het dierenleed. Het enige dat verboden zou moeten worden is om die dieren wekenlang in zo'n onnatuurlijke houding te fixeren, en de roep om dat verbod mag wat mij betreft heel prominent aanwezig zijn. Je cynisme raakt mijns inziens dan ook kant noch wal, die is volkomen buiten context.
pleased to meet you
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 16:19:35 #210
231686 budvar
budvar
pi_144391739
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:13 schreef Zemmus het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit hond op ;-). Maar varken is inderdaad erg lekker. Dat is echter geen reden om ze te behandelen zoals op die foto.
Als ze inderdaad zoals erodome zegt wekenlang op de grond vastliggen vind ik dat ook belachelijk maar een paar uurtjes om de biggetjes te voeren noem ik geen mishandeling.
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 16:20:58 #211
231686 budvar
budvar
pi_144391788
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:14 schreef DeJori het volgende:

[..]

Wel eens hond geprobeerd dan?
Ik niet in ieder geval. Zou het wel willen proberen.
Nee heb ik nog nooit gehad, zou het best wel eens willen proberen. Maar ik denk toch dat het niet aan varkensvlees kan tippen anders hadden we wel boerderijen vol met honden gehad ;).
  woensdag 10 september 2014 @ 16:21:05 #212
361691 DeJori
pi_144391792
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:19 schreef budvar het volgende:

[..]

Als ze inderdaad zoals erodome zegt wekenlang op de grond vastliggen vind ik dat ook belachelijk maar een paar uurtjes om de biggetjes te voeren noem ik geen mishandeling.
QFT. Als iemand mij een bron laat zien dat ze zo langdurig liggen sluit ik me aan bij het afkeuren.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_144391934
quote:

[..]

Alleen dat je met zo'n kudde dus vrijwel constant aan het voeden bent, in natuurlijke omstandigheden heeft de moeder even de ruimte en tijd om d'r eigen ding te doen, op deze manier is het doorlopend buffet, de biggetjes hoeven nooit te wachten
pleased to meet you
pi_144391941
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:59 schreef budvar het volgende:

[..]

Nou als vlees mij te duur zou worden in de supermarkt of bij de slager ga ik zelf wel wat vangen en slachten, doe ik nou met vissen ook al dus dat zal met een ree of zwijn ook wel lukken :Y) (al moet ik dan wel een grotere vriezer kopen :P)
Dat mag niet, je mag niet jagen zonder vergunningen en zelfs dan moet je maar zien dat je ertussen kan komen.
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

'de gemiddelde consument' kijkt praktisch alleen maar naar de prijs. Als er dan ergens in een verdomhoekje een bijzondere groene verpakking ligt met biologisch gehakt (en wat zegt dat dan nog, met 100 verschillende logo's, benamingen en waarborgen) die 2x zo duur is, dan pak je dat niet.
Er worden complete studies gemaakt van waar in welk schap iets moet liggen om het populair te maken. 'goed' vlees ligt niet op die populaire plekken.
Denk niet dat een alternatief bieden genoeg is.

Het liefst zou ik zelf ook elke keer naar een kleine vertrouwde slager bij een boer in de buurt gaan waar ik met zekerheid kan zeggen dat dieren goed behandeld worden, maar het is me teveel moeite, te duur en ik eet niet zoveel vlees dus dat is het me niet waard en dat geldt voor veel mensen. Dus dat doe ik alleen maar als ik er toevallig in de buurt ben.

Het is gewoon net zo hypocriet als met roken. De overheid zegt dat het heel slecht is, maar doet in feite veel te weinig om het probleem aan te pakken. Een verbod zou in dit geval vrij simpel in te voeren zijn.
Even een kleine mogelijke tip voor jou en mensen die met hetzelfde zitten, je kan tegenwoordig van best aardig wat bedrijfjes vlees online kopen, komen ze het thuis brengen. Als dat direct via de boer is is dat vaak goedkoper dan biologisch in de supermarkt en ook nog van betere kwaliteit.(het nadeel is alleen dat het bij direct van de boer vaak om pakketten gaat, dus je wel wat ruimte in de vriezer moet hebben).
Ook zijn er wel online "groene" slagerijen waar je vlees kan bestellen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 10 september 2014 @ 16:26:56 #215
361691 DeJori
pi_144391980
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat mag niet, je mag niet jagen zonder vergunningen en zelfs dan moet je maar zien dat je ertussen kan komen.

't Is ook nooit goed. Betere vrije uitloop kun je niet krijgen.
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 16:29:34 #216
231686 budvar
budvar
pi_144392060
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:25 schreef erodome het volgende:

[..]

[..]

Even een kleine mogelijke tip voor jou en mensen die met hetzelfde zitten, je kan tegenwoordig van best aardig wat bedrijfjes vlees online kopen, komen ze het thuis brengen. Als dat direct via de boer is is dat vaak goedkoper dan biologisch in de supermarkt en ook nog van betere kwaliteit.(het nadeel is alleen dat het bij direct van de boer vaak om pakketten gaat, dus je wel wat ruimte in de vriezer moet hebben).
Ook zijn er wel online "groene" slagerijen waar je vlees kan bestellen.
Vergunningen :') doe niet zo raar.
pi_144392117
quote:

[..]

Denk je dat die biggen maar een paar uur per dag voeden? Ze kunnen trouwens ook heel erg prima voeden terwijl mams staat, dat is vrij normaal bij varkens en hebben ze in de hokken met die valhekken ook geen probleem mee. Hoeven ze niet vast op de grond te liggen. Er is echt geen enkele reden ze vast te leggen, niet voor een paar uur, niet voor weken.

Varkens aan de grond vast is NIET de norm hier, ook niet in de zware bio-industrie. Dit is toch wel meer een uitzondering te noemen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144392166
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:26 schreef DeJori het volgende:

[..]

't Is ook nooit goed. Betere vrije uitloop kun je niet krijgen.
Je mag wel het gejaagde verkopen, alhoewel ze dat meestal voor een deel zelf houden en de rest naar de poelier brengen. Waar je dus prima je wild kan kopen...

Zal wat worden als iedereen hier maar wat aan gaat jagen, hoelang denk je dan nog dat je die betere vrije uitloop kan krijgen?
pi_144392201
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:29 schreef budvar het volgende:

[..]

Vergunningen :') doe niet zo raar.
Zonder vergunningen doen ze niet zo aardig als je met wapens buiten rond loopt te zwaaien.
Daarbij, waar wil je jagen, in je eigen achtertuin? Anders zit je al snel op terrein dat van iemand is(bv van staatsbosbeheer, of boerenland) en daar is jagen zonder toestemming ook niet toegestaan.
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 16:36:27 #220
231686 budvar
budvar
pi_144392268
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Zonder vergunningen doen ze niet zo aardig als je met wapens buiten rond loopt te zwaaien.
Daarbij, waar wil je jagen, in je eigen achtertuin? Anders zit je al snel op terrein dat van iemand is(bv van staatsbosbeheer, of boerenland) en daar is jagen zonder toestemming ook niet toegestaan.
Nog nooit van stropen gehoord? :')
Heb je helemaal geen vergunning voor nodig.
pi_144392311
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:36 schreef budvar het volgende:

[..]

Nog nooit van stropen gehoord? :')
Heb je helemaal geen vergunning voor nodig.
Maar gewoon werken om je eten normaal te kunnen betalen vind je teveel moeite?

Blijf gewoon van de wildstand af, of zorg dat je een nette vergunning hebt, mag je mee op de boerenlanderijen en nog veel meer. Gaat de wildstand er niet aan, heb jij je lekkere wild in de pan.
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 16:41:26 #222
231686 budvar
budvar
pi_144392388
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar gewoon werken om je eten normaal te kunnen betalen vind je teveel moeite?

Blijf gewoon van de wildstand af, of zorg dat je een nette vergunning hebt, mag je mee op de boerenlanderijen en nog veel meer. Gaat de wildstand er niet aan, heb jij je lekkere wild in de pan.
Ik werk gewoon hoor? Maar als vlees onbetaalbaar zou zijn ga ik stropen. En dan natuurlijk niet met die zielige valletjes maar met een serieuze kruisboog oid.
pi_144392396
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:41 schreef budvar het volgende:

[..]

Ik werk gewoon hoor? Maar als vlees onbetaalbaar zou zijn ga ik stropen. En dan natuurlijk niet met die zielige valletjes maar met een serieuze kruisboog oid.
:')
  woensdag 10 september 2014 @ 16:42:23 #224
361691 DeJori
pi_144392416
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:41 schreef budvar het volgende:

[..]

Ik weet nog wel wat plekjes langs de maas waar koeien rondlopen.
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 16:43:46 #225
231686 budvar
budvar
pi_144392451
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:41 schreef erodome het volgende:

[..]

:')
~:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')