Je weet dat er nu al problemen zijn met resistente bacteriën dankzij al die preventieve antibiotica in de bio-industrie?quote:Op woensdag 10 september 2014 13:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die dieren bestaan om uiteindelijk als stukjes vlees op ons bord te liggen.
Zou echt niet weten hoe je daar kritiek op kan hebben.
Kun je ook nog uitleggen waarom het gelul is?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:32 schreef Forbry het volgende:
[..]
Wat is dit toch voor een onwijs gelul. Vanaf nu alle wetten en regels maar afschaffen dan?
Het nieuws? Ik vind het trouwens wel grappig dat je hier voor een verbod op dierenmishandeling bent, maar jij een tijdje terug baby mutilatie aan het bagatelliseren was. Jongens zijn geen dieren in jouw opinie?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Woon jij hier in nederland? Want waar haal je dit beeld vandaan zeg?
Die worden helemaal niet vastgeklemd, die staan gewoon in een kleine ruimte en met een balk ervoor zodat ze je niet de tering kunnen trappen. Ook krijgen ze daar een lekker hapje en wordt dat vervelende volle uier geleegd. Daarna stappen ze er weer uit en gaan lekker door met hun koeienleven.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:33 schreef DarkAccountant het volgende:
Nou zeg, dierenleed, dierenleed... die big wordt gewoon even vastgehouden zodat die kleine biggetjes lekker kunnen sabbelen en zuigen.
Net zoals een koe ook wordt wordt "vastgeklemd" in een "melkmachine" en dan door de machine gemolken wordt. Zo erg vinden die koeien dat blijkbaar ook weer niet, want als ze er eenmaal aan gewend zijn stappen ze drie maal per dag uit eigen beweging die melkmachine in.
Ik denk dat ze in de.bio-industrie juist minder vaak ziek zijn door meer gebruik van antibiotica en afknippen van staarten en tanden waardoor ze elkaar niet kunen verwonden. Heb je een bron?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat er wel meer sterfte is dan alleen door doodliggen, dan komt de bio-industrie weer hoger dan de biologische teelt. Dieren zijn minder vaak ziek, worden ook minder vaak ziek door de stress van het vervoeren bv(wat bij de bio-industrie gaat om een 75% van de varkens die bij de slacht aankomen).
Ja maar wat is normaal? Op dit moment is de bio-industrie dat, en daar zijn kleine hokjes de norm. Wel zitten ze tegenwoordig gelukkig vaker samen in grotere ruimtes en dat verplichte liggen is ook achterhaald, dat vind ik wel tof.quote:.Maar ik pleit ook niet zozeer voor alles biologisch, gewoon normaal boeren heb ik geen probleem mee. Vind valstangen e.d. niet het probleem, vind de bar en boos kleine hokjes wel een probleem, er is gewoon geen natuurlijk gedrag mogelijk. Het vastliggen op de grond heb ik helemaal geen goed woord voor over, dat is hier in nederland dan ook een overblijfsel van vroeger en gelukkig de norm niet meer.
Consument modes..quote:Op woensdag 10 september 2014 14:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Je weet dat er nu al problemen zijn met resistente bacteriën dankzij al die preventieve antibiotica in de bio-industrie?
Baby mutilatie aan het bagetaliseren? Hoe kom je daarbij? Ah, je doelt op het feit dat ik bij de afschuw over meisjesbesnijdenis heb gezegd dat vele vormen daarvan gelijk zijn aan jongensbesnijding en dat ik daarom niet snap dat daar zo'n verschil in wordt gemaakt?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:36 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Kun je ook nog uitleggen waarom het gelul is?
[..]
Het nieuws? Ik vind het trouwens wel grappig dat je hier voor een verbod op dierenmishandeling bent, maar jij een tijdje terug baby mutilatie aan het bagatelliseren was. Jongens zijn geen dieren in jouw opinie?
"Alle wetten en regels maar afschaffen dan?" lijkt me uitleg genoeg. Verder doe je je eigen nadenken maarquote:Op woensdag 10 september 2014 14:36 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Kun je ook nog uitleggen waarom het gelul is?
[..]
Het nieuws? Ik vind het trouwens wel grappig dat je hier voor een verbod op dierenmishandeling bent, maar jij een tijdje terug baby mutilatie aan het bagatelliseren was. Jongens zijn geen dieren in jouw opinie?
Ze worden vaker ziek, daarom dat daar zoveel meer antibiotica gebruikt wordt. Het afknippen van de staarten is niet nodig als de dieren niet bol staan van de stress en wat meer ruimte hebben, dat is namelijk afwijkend gedrag dat ontstaat door teveel stress en niet genoeg natuurlijk gedrag kunnen vertonen.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in de.bio-industrie juist minder vaak ziek zijn door meer gebruik van antibiotica en afknippen van staarten en tanden waardoor ze elkaar niet kunen verwonden. Heb je een bron?
Normaal vind ik een tussenvorm, beetje het ouderwetse boeren, alleen dan wel met de geneugten van de moderne tijd. Wat minder de dieren als productie-eenheid zien en weer een beetje terug naar het zijn dieren die ook behoeftes hebben.quote:Ja maar wat is normaal? Op dit moment is de bio-industrie dat, en daar zijn kleine hokjes de norm. Wel zitten ze tegenwoordig gelukkig vaker samen in grotere ruimtes en dat verplichte liggen is ook achterhaald, dat vind ik wel tof.
Natuurlijk niet.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als de bio-industrie verboden wordt zie ik het zo gebeuren dat er een levendige handel ontstaat in goedkoop oostblokvlees van schimmige oorsprong, verkocht vanuit de kofferbak van een oude Mercedes op een afgelegen parkeerplaats. Alles om maar elke dag te kunnen eten. Avontuurlijk wel.
Gewoon zorgen dat duitsland meedoet, die doen het algemeen genomen toch al beter dan nederland op dit gebied.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als de bio-industrie verboden wordt zie ik het zo gebeuren dat er een levendige handel ontstaat in goedkoop oostblokvlees van schimmige oorsprong, verkocht vanuit de kofferbak van een oude Mercedes op een afgelegen parkeerplaats. Alles om maar elke dag te kunnen eten. Avontuurlijk wel.
Onderschat niet de waarde die mensen hechten aan een flink stuk vlees bij hun avondeten.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Misschien dat een hoop mensen eens gewoon wat minder gaan eten. Dus niet een stuk plofkip van 250gr, maar gewoon de helft daarvan.
Dus jij wil wel een pistool in het gezicht van boeren duwen? Zeg dat dan gewoon.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:40 schreef Forbry het volgende:
[..]
"Alle wetten en regels maar afschaffen dan?" lijkt me uitleg genoeg. Verder doe je je eigen nadenken maar
Dus bij zowel jongens als meisjes is het normaal om wekenlang zuur in een open wond te wrijven en ze een verhoogde kans op allerlei aandoeningen te geven, maar biggen die verdienen een groter hok. Prioriteiten zijn weer ver te zoeken.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Baby mutilatie aan het bagetaliseren? Hoe kom je daarbij? Ah, je doelt op het feit dat ik bij de afschuw over meisjesbesnijdenis heb gezegd dat vele vormen daarvan gelijk zijn aan jongensbesnijding en dat ik daarom niet snap dat daar zo'n verschil in wordt gemaakt?
Dan heb je wat ik daarmee bedoel nogal verkeerd begrepen, ik doelde er meer op dat ik het fijner zou vinden als we op dezelfde manier reageren op de besnijdenis van jongens.
Maar goed, jij praat nog liever over piemels dan ik, dus laten we die weg niet verder nemen.
En het nieuws, kom maar op met dat het gemeengoed is dat mensen met pistolen bedreigt worden als er wetten veranderen. Dat die wetten nageleefd moeten worden lijkt me duidelijk, dat het niet naleven consequentie's moet hebben lijkt me ook een open deur, maar het beeld wat jij schept, nee, gewoon nee.
Gewoon even? Wekenlang! Moet je eens proberen met bvb je hond, die is even sociaal en intelligent als een varken .. hoe apathisch moet die zijn voor die opgegeven heeft om overeind te willen komen? Stel je voor dat doen ze met jou op je werk, gewoon vastzetten in je blote kont op je bureaustoel met ingebouwde pot, en je eten en drinken krijg je op gezette tijden voorgekauwd in je mond via een buis .. en slapen doe je dus ook in die houding ..quote:Op woensdag 10 september 2014 14:33 schreef DarkAccountant het volgende:
Nou zeg, dierenleed, dierenleed... die big wordt gewoon even vastgehouden zodat die kleine biggetjes lekker kunnen sabbelen en zuigen.
Onderschat ook niet dat alle mensen die niet vet zijn een beetje moe worden van al het gezeik en getreiter van vetzakken zonder eigen wil over hun eten.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Onderschat niet de waarde die mensen hechten aan een flink stuk vlees bij hun avondeten.
Weet je hoeveel boeren er doodongelukkig zijn en tot over hun oren in de schulden zitten waardoor ze gedwongen worden te blijven vergroten? Dwang is er op vele manier, denk maar niet dat dat anders niet het geval is. Veel gehoorde klacht onder varkensboeren is dat ze geen boerderij meer hebben, maar een fabriek. Daar niet in kunnen veranderen omdat het bedrijf en alles wat ze hebben eigenlijk niet van hun is, maar van de bank. De verplichting te moeten betalen dwingt ze tot schaalvergroting.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:54 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dus jij wil wel een pistool in het gezicht van boeren duwen? Zeg dat dan gewoon.
Gast, je leest dingen die er niet staan, ik keur dus beide af en vroeg me vooral af waarom die verontwaardiging bij meisjesbesnijdenis er ook niet is bij jongensbesnijdenis.quote:Dus bij zowel jongens als meisjes is het normaal om wekenlang zuur in een open wond te wrijven en ze een verhoogde kans op allerlei aandoeningen te geven, maar biggen die verdienen een groter hok. Prioriteiten zijn weer ver te zoeken.
Ja, en jij komt van planeet Koekoek. Zeg dat dan gewoon.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:54 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dus jij wil wel een pistool in het gezicht van boeren duwen? Zeg dat dan gewoon.
[..]
Dus bij zowel jongens als meisjes is het normaal om wekenlang zuur in een open wond te wrijven en ze een verhoogde kans op allerlei aandoeningen te geven, maar biggen die verdienen een groter hok. Prioriteiten zijn weer ver te zoeken.
Dat wordt bijna als eerste levensbehoefte gezien. Vreemd hoe dat zo snel normaal is geworden, zo normaal dat mensen amper weten dat het voor de 2de wereld-oorlog nog niet normaal was hier.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Onderschat niet de waarde die mensen hechten aan een flink stuk vlees bij hun avondeten.
Vlees eten wordt ook niet verboden, dus...quote:Op woensdag 10 september 2014 14:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
De eerste decennia daarna ook niet .. daar komt dat idyllische plaatje van dat zondagse stuk vlees dat aangesneden werd door vader vandaan, eens in de week op zondag en als je mazzel had maandag nog wat kliekjes.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat wordt bijna als eerste levensbehoefte gezien. Vreemd hoe dat zo snel normaal is geworden, zo normaal dat mensen amper weten dat het voor de 2de wereld-oorlog nog niet normaal was hier.
Ehm, wat?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:55 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Onderschat ook niet dat alle mensen die niet vet zijn een beetje moe worden van al het gezeik en getreiter van vetzakken zonder eigen wil over hun eten.
Klopt, pas na de 2de wereld-oorlog is hier de bio-industrie ontstaan, die was nog niet zo groot in het begin. Maar de groei is monsterlijk te noemen, het is een industrie die in een ruime 50 jaar al onhoudbaar is geworden.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:01 schreef moussie het volgende:
[..]
De eerste decennia daarna ook niet .. daar komt dat idyllische plaatje van dat zondagse stuk vlees dat aangesneden werd door vader vandaan, eens in de week op zondag en als je mazzel had maandag nog wat kliekjes.
Zolang er vraag is is er altijd aanbod en dus een keus. Eerste regel van de economie.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:59 schreef Forbry het volgende:
[..]
Vlees eten wordt ook niet verboden, dus...
Verder besef je je volgens mij niet half hoe flexibel mensen (kunnen) zijn als ze éénmaal geen andere keus meer hebben.
Ik kan me hier wel in vindenquote:Op woensdag 10 september 2014 14:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze worden vaker ziek, daarom dat daar zoveel meer antibiotica gebruikt wordt. Het afknippen van de staarten is niet nodig als de dieren niet bol staan van de stress en wat meer ruimte hebben, dat is namelijk afwijkend gedrag dat ontstaat door teveel stress en niet genoeg natuurlijk gedrag kunnen vertonen.
Dieren in de bio-industrie worden sneller ziek door de stress-factor, maar ook gaan ziektes sneller rond, het is groter allemaal. Nu moet ik zeggen dat in de modernste stallen dat rondgaan van ziektes wel omlaag is gehaald door de verschillende ruimtes goed af te sluiten en dat biologisch weer wat risico's kent die bij die manier van houden horen.
Maar zoals ik al vaker heb gezegd, er is een hele wereld tussen zware bio-industrie en biologisch, een wereld waar veel te winnen valt, waar mooie compromissen zitten.
[..]
Normaal vind ik een tussenvorm, beetje het ouderwetse boeren, alleen dan wel met de geneugten van de moderne tijd. Wat minder de dieren als productie-eenheid zien en weer een beetje terug naar het zijn dieren die ook behoeftes hebben.
En dat aanbod is er ook gewoon, maar dan wel alleen tegen een hogere prijs. Niks geks aan.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zolang er vraag is is er altijd aanbod en dus een keus. Eerste regel van de economie.
Ik zeg ook juist dat het alleen om de prijs gaat, mensen willen veel vlees blijven eten voor weinig. Het is echt heel moeilijk voor de meeste mensen om zich aan te passen aan minder luxe dan ze gewend waren. Daarom komen veel mensen ook in de schulden als ze opeens minder inkomen hebben. Iedereeen wil meer, verplicht zijn tot minder is veel moeilijker te accepteren en op aan te passen. Reken maar op een hoop landelijk protest en op het versturen van vleespakketten vanuit het buitenland ed.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
En dat aanbod is er ook gewoon, maar dan wel alleen tegen een hogere prijs. Niks geks aan.
Het lijkt me niet dat er (veel) vraag is naar vlees wat per se dierONvriendelijk moet zijn, ongeacht de prijs. Zoveel vertrouwen heb ik dan nog wel in mijn medemensen
Ik ben er van overtuigd dat dat allemaal ontzettend mee zal meevallen.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik zeg ook juist dat het alleen om de prijs gaat, mensen willen veel vlees blijven eten voor weinig. Het is echt heel moeilijk voor de meeste mensen om zich aan te passen aan minder luxe dan ze gewend waren. Daarom komen veel.mensen ook in de schulden als ze opeens minder inkomen hebben. Iedereeen wil meer, verplicht zijn toot minder is veel moeilijker te accepteren. Reken maar op een hoop landelijk protest en op het versturen van vleespakketten vanuit het buitenland ed.
Ik ben erg benieuwd naar de 10 zaken die verboden zijn omdat 10 man en een paardenkop daar aanstoot aan hebben genomen.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:18 schreef Elfletterig het volgende:
Maar goed, tien man en een paardenkop nemen hier aanstoot aan, zijn gekwetst en verbolgen. Ik stel voor dat we het tv-programma daarom snel verbieden. Dat is tegenwoordig mode in Nederland.
Want dieren kennen geen pijn of angst? Bovendien, niemand heeft het over "behandelen als mensen". Zitten de (meeste) dieren ook totaal niet op te wachten...quote:Op woensdag 10 september 2014 15:31 schreef DeJori het volgende:
Dierenrechtenactivisten gaan over de rooie als dieren niet zo behandeld worden als mensenStelletje simpele zielen.
Dit is te simpel.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:31 schreef DeJori het volgende:
Dierenrechtenactivisten gaan over de rooie als dieren niet zo behandeld worden als mensenStelletje simpele zielen.
Dan werken ze maar wat extra uren in de avonden.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Met jou valt niet te discussiëren, let maar op!quote:Op woensdag 10 september 2014 15:27 schreef Xa1pt het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de 10 zaken die verboden zijn omdat 10 man en een paardenkop daar aanstoot aan hebben genomen.
Alle dagen vlees is ook gewoon niet gezond.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan werken ze maar wat extra uren in de avonden.
quote:Op woensdag 10 september 2014 15:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met jou valt niet te discussiëren, let maar op!
Maar wel erg lekker.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:39 schreef agter het volgende:
[..]
Alle dagen vlees is ook gewoon niet gezond.
Dat is onzin. Ik vind dat ook van ondergeschikt belang. Mensen hoeven niet altijd het meest gezonde te doen, alleen vind ik het argument "ik wil een veel groter stuk vlees dan ik nodig heb" schril afsteken bij het leed wat daarmee gepaard gaat.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:39 schreef agter het volgende:
Alle dagen vlees is ook gewoon niet gezond.
Als het voor jou zo belangrijk is om 7 dagen vlees te eten, dan heb je daar vast wel wat extra geld voor over.quote:
Het is een erg belastende manier om dieren te houden. Ik ben ook voor een tax.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:46 schreef Forbry het volgende:
Sowieso, geleidelijk veranderen zal wel moeten... die bio-industrie kan niet *poef* worden omgeturnd natuurlijk, ook al regel je dat van bovenaf.
Met een finke tax zou ik overigens ook al wel heel blij zijn...
De gemiddelde consument wil het gewoon in de supermarkt kopen. Als er geen alternatief is, zullen veel mensen het gewoon kopen. Dus je moet gewoon supermarkten/winkels verbieden om dieronvriendelijk vlees in de schappn te leggen. Probleem opgelost.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er zijn uitstekende alternatieven. Alleen wil de gemiddelde consument niet een paar dubbeltjes meer daarvoor uitgeven...
Ik heb nergens over "tien zaken" gesproken, dus ik hoef ook geen tien voorbeelden te geven. Het mag duidelijk zijn dat ik op een cynische manier hintte naar recente discussies, zoals een klein groepje beroepsklagers dat Zwarte Piet aan de schandpaal nagelt. Ook las ik hier vorige week nog een topic over een paar Britse moslims die boos zijn over een speelgoedvarkentje. Weliswaar in Engeland, maar ach... kan ook zo naar Nederland overwaaien. Gisteren was nog in het nieuws dat de Dierenpoes een verbod wil op het oplaten van ballonnen met helium.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd naar de 10 zaken die verboden zijn omdat 10 man en een paardenkop daar aanstoot aan hebben genomen.
Je gebruikt het woord 'mode' dus dan zullen er allicht wel meer zaken zijn waarnaar je kunt verwijzen. Of ben ik dan te naïef en heb je gewoon een paar krokodillentranen laten lopen?quote:Op woensdag 10 september 2014 15:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb nergens over "tien zaken" gesproken, dus ik hoef ook geen tien voorbeelden te geven.
Zwarte Piet is niet verboden, dus die valt in ieder geval al af.quote:Het mag duidelijk zijn dat ik op een cynische manier hintte naar recente discussies, zoals een klein groepje beroepsklagers dat Zwarte Piet aan de schandpaal nagelt.
Dat was een hoax.quote:Ook las ik hier vorige week nog een topic over een paar Britse moslims die boos zijn over een speelgoedvarkentje.
Op zich heb je ook bij de supermarkt alternatieven. Maar verder eens.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:48 schreef Kreator het volgende:
De gemiddelde consument wil het gewoon in de supermarkt kopen. Als er geen alternatief is, zullen veel mensen het gewoon kopen. Dus je moet gewoon supermarkten/winkels verbieden om dieronvriendelijk vlees in de schappn te leggen. Probleem opgelost.
Maar dat doen ze niet, omdat economie.
Dat denk ik dus ook.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
De gemiddelde consument wil het gewoon in de supermarkt kopen. Als er geen alternatief is, zullen veel mensen het gewoon kopen. Dus je moet gewoon supermarkten/winkels verbieden om dieronvriendelijk vlees in de schappn te leggen. Probleem opgelost.
Maar dat doen ze niet, omdat economie.
Te naïef ben je sowieso; dat is vragen naar de bekende weg. Verder was mijn opmerking cynisch bedoeld, zoals ik al schreef. Boer Zoekt Vrouw is niet werkelijk verboden en wordt ook niet verboden. Het was de roep om het verbieden waar ik cynisch naar verwees.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:53 schreef Xa1pt het volgende:
Je gebruikt het woord 'mode' dus dan zullen er allicht wel meer zaken zijn waarnaar je kunt verwijzen. Of ben ik dan te naïef en heb je gewoon een paar krokodillentranen laten lopen?
[..]
Zwarte Piet is niet verboden, dus die valt in ieder geval al af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |