Dat komt alleen maar omdat die anderen blijkbaar hun hoofd in hun kont hebben zitten, want iedereen die er serieus naar kijkt weet dat dit zo niet verder kan, zelfs al laten we het kopje dierenleed varen.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is wel idealistisch, want jij vindt de bio-industrie een probleem en heel veel andere mensen niet.
En ja, de dieren in de bio-industrie worden niet goed behandelt en ja ons lapje vlees is honger en dorst voor mensen aan de andere kant van de wereld, maar zolang dat de gemiddelde consument niet interesseert gaat er niets veranderen.
Want?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat komt alleen maar omdat die anderen blijkbaar hun hoofd in hun kont hebben zitten, want iedereen die er serieus naar kijkt weet dat dit zo niet verder kan, zelfs al laten we het kopje dierenleed varen.
Moet ik nu serieus gaan uitleggen waarom het zo niet door kan met de bio-industrie?quote:
Dus om geweld tegen dieren tegen te gaan ga jij met pistolen in de gezichten van andere dieren zwaaien?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:20 schreef Forbry het volgende:
Wat mij betreft gaat men alle vormen van vleesproductie waarbij dieren inhumaan/dieronvriendelijk(?) worden behandeld en/of gedood gewoon streng verbieden. Ik heb wat dat aangaat weinig vertrouwen in de consument en įls er aan die kant al iets verandert gaat het me veels te traag...
Je snapt mijn post helemaal niet. Ik begrijp dat je morele bezwaren hebt tegen de bio-industrie, maar probeer nu eens te accepteren dat de gemiddelde consument het geen moer interesseert.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Moet ik nu serieus gaan uitleggen waarom het zo niet door kan met de bio-industrie?
Kom, doe je best eens, gebruik die grijze massa eens, waarom zou ik dat stellen?
quote:Op woensdag 10 september 2014 14:21 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dus om geweld tegen dieren tegen te gaan ga jij met pistolen in de gezichten van andere dieren zwaaien?
Dus van bovenaf verbieden.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je snapt mijn post helemaal niet. Ik begrijp dat je morele bezwaren hebt tegen de bio-industrie, maar probeer nu eens te accepteren dat de gemiddelde consument het geen moer interesseert.
Dan kun je nu wel denigrerend gaan doen, maar dat maakt je post echt niet beter hoor.
Vandaar ook dat er staat dat iedereen die er serieus naar kijkt weet dat dit niet zo door kan.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je snapt mijn post helemaal niet. Ik begrijp dat je morele bezwaren hebt tegen de bio-industrie, maar probeer nu eens te accepteren dat de gemiddelde consument het geen moer interesseert.
Dan kun je nu wel denigrerend gaan doen, maar dat maakt je post echt niet beter hoor.
Volgens mij ben jij degene die iets niet begrijpt.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:23 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Waarom gebruik jij woorden als verbieden als je ze niet begrijpt?
Jij denkt dat verbieden alleen kan met een pistool? Gewoon wetten gebruiken ervoor gaat niet, kortom gewoon zorgen dat het niet in de schappen komt?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:23 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Waarom gebruik jij woorden als verbieden als je ze niet begrijpt?
Een verbod van boven gaat nooit gebeuren natuurlijk, het betekent het einde van veel banen.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Vandaar ook dat er staat dat iedereen die er serieus naar kijkt weet dat dit niet zo door kan.
Dat het vele geen moer kan schelen was me al een tijdje duidelijk, vandaar ook dat ik geen enkele moeite heb met een verbod van bovenaf, het liefste zo snel mogelijk.
Ik zou echt liever zien dat mensen zelf het juiste kiezen, maar dat doen er teveel niet blijkbaar.
Mens, dier en aarde zuchten onder de last van de bio-industrie, het is 1 van de goorste industrieen met gigantisch veel zware gevolgen op de deze wereld. Het kan echt niet zo verder, het moet veranderen.
Hoe stel jij voor om al die snode boeren, slachterijen, supermarkten en consumenten te stoppen zonder ze te bedreigen met pistolen, diefstal en gijzeling?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:23 schreef Forbry het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die iets niet begrijpt.
Nee hoor, want andere manieren van vlees produceren zijn arbeidsintensiever. Juist in die moderne vee-industrie zijn er nog maar verdacht weinig mensen nodig. Moderne varkens-megastal met 16.000 varkens, 5 medewerkers. Daar is erg veel geautomatiseerd wat veel meer banen kost dan die industrie veranderen, wat dus juist meer banen op zal leveren.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een verbod van boven gaat nooit gebeuren natuurlijk, het betekent het einde van veel banen.
Woon jij hier in nederland? Want waar haal je dit beeld vandaan zeg?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:28 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hoe stel jij voor om al die snode boeren, slachterijen, supermarkten en consumenten te stoppen zonder ze te bedreigen met pistolen, diefstal en gijzeling?
Dan zijn we eruit toch? je was het al de gehele tijd met mij eens, er gaat niets veranderen.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee hoor, want andere manieren van vlees produceren zijn arbeidsintensiever. Juist in die moderne vee-industrie zijn er nog maar verdacht weinig mensen nodig. Moderne varkens-megastal met 16.000 varkens, 5 medewerkers. Daar is erg veel geautomatiseerd wat veel meer banen kost dan die industrie veranderen, wat dus juist meer banen op zal leveren.
En ik weet het, het is een spagaat. De consument wil niet leren, wil niet genoeg handelen, roept dat de overheid het maar moet regelen. Maar de overheid heeft enorme belangen bij deze industrie en zal dus niet objectief ernaar kijken.
Wetten en regels... je weet wel, die dingen waarmee er wel meer dingen binnen de maatschappij geregeld worden... of kom jij van een andere planeet?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:28 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hoe stel jij voor om al die snode boeren, slachterijen, supermarkten en consumenten te stoppen zonder ze te bedreigen met pistolen, diefstal en gijzeling?
Een stuk papier met wat letters is niet bepaald iets wat mensen stopt. Iets wat de overheid ook weet gezien ze een monopolie op geweld hebben.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij denkt dat verbieden alleen kan met een pistool? Gewoon wetten gebruiken ervoor gaat niet, kortom gewoon zorgen dat het niet in de schappen komt?
Libertariėrpraat... Gewoon glimlachen en ja zeggen.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Woon jij hier in nederland? Want waar haal je dit beeld vandaan zeg?
Wat is dit toch voor een onwijs gelul. Vanaf nu alle wetten en regels maar afschaffen dan?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:31 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Een stuk papier met wat letters is niet bepaald iets wat mensen stopt. Iets wat de overheid ook weet gezien ze een monopolie op geweld hebben.
Het gaat om een project uit 2011, zo gedateerd is dat niet. Het kan zijn dat er wel wat is veranderd door nieuwe technieken ofzo, maar ik geloof niet dat ze bij de WUR bewust gaan liegen over de cijfers. Zij hebben namelijk geen openlijk standpunt hierin en werken aan projecten voor beide groepen.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:09 schreef erodome het volgende:
[..]
In de tussentijd is er wel het een en ander veranderd...
Bevriende varkensboer(biologisch) heeft een biggensterfte van ergens tussen de 10 en 15%. Dat ligt dus vrijwel gelijk. Die 20% die wordt aangehaald is wat het soms wel is tegenover het gemiddelde van de bio-industrie, beetje een gemene manier van rekenen, het uiterste tegenover een gemiddelde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |