quote:Vervolgens kwam ik bij Boer Zoekt Vrouw uit. Daar kijk ik eigenlijk nooit naar. Ik vind het snel vervelen en bovendien te plat. Maar toen ik erin zapte, zag ik net het beeld voorbij komen van een zeug die in een beugel geklemd zat, met allemaal biggetjes om zich heen. Je zag Yvon Jaspers ook een beetje kijken van: ik vind dit eigenlijk niet zo'n fijn gezicht. Toch zei ze er niets van.'
Logisch toch? Het programma gaat over boerenliefde, niet over dierenwelzijn.
'Ik snap best dat Yvon Jaspers er niets over zegt, want daarmee wordt het programma verpest. Het is ook goed dat Nederlanders via dat programma eens zien hoe varkens behandeld worden. Maar als er vervolgens helemaal niets over gezegd wordt, dan lijkt het net of het oké is dat dieren zo klem worden gelegd. Dan gaan we het straks allemaal normaal vinden ook. Daarom kies ik ervoor om er wél iets over te zeggen op Twitter. Boer Zoekt Vrouw weet van tevoren naar wat voor boerderijen ze gaan. Ze hadden ook biologische boerderijen kunnen uitkiezen.'
bron
Ik zie het. Dat is dan nieuw in de laatste 10 jaar of zo. Ik heb het nog nooit gezien.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Kijk nog eens naar het plaatje in de OP.
? Ik weet niet wie lambiekje is en ook niet waarom je denkt dat er iets uit frustratie geuit wordt?quote:Op woensdag 10 september 2014 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk die frustratie eens, zusje van lambiekje?
Ik had het over wat vleessoorten betreft. Staat er ook achter.quote:Op woensdag 10 september 2014 18:54 schreef agter het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat een stukje varkensvlees "het slechtste voor de mens is"?
Gelukkig zit er veel verzadigd vet in varkensvlees, dat is juist gezond!quote:Op woensdag 10 september 2014 22:06 schreef Alentejana het volgende:
Bij Boer zoekt vrouw hebben mensen de keus om te schrijven, en de rest heeft de keus om te kijken.
Je kunt ook best zelf beslissen of je het okee vind of niet. Dat hoeven zij niet voor jou te doen en ze hoeven het al helemaal niet weg te laten alsof het niet bestaat. Het is gewoon zoals het is.
[..]
? Ik weet niet wie lambiekje is en ook niet waarom je denkt dat er iets uit frustratie geuit wordt?
[..]
Ik had het over wat vleessoorten betreft. Staat er ook achter.
Varkensvlees komt in vergelijking met andere vleessoorten gewoon het slechts uit de bus.
Er zit behoorlijk wat verzadigd vet in varkensvlees met name is het niet magere.
Het heeft ook de hoogste concentratie zwavel en dat kan voor gewrichtsklachten zorgen.
Daarbij, maar daar is meen ik geen wetenschappelijke ondersteuning voor, zijn er mensen die puisten krijgen van varkensvlees.
Maar een slager zal het natuurlijk de hemel in prijzen want er zitten ook heus goede dingen in, maar die vind je dus ook in ander vlees, de betere alternatieven.
Volgens mij is het vooral zo mateloos populair omdat het (meeste van het varken) goedkoop is.
Intensieve varkenshouderij is daarbij op zich ook slecht voor het milieu, maar dat is weer een ander verhaal.
Ik ben van mening dat je geen enkel dier intensief moet houden. En niet eens zo zeer voor de diervriendelijkheid, maar hygiëne en ziektes indammen wordt dan ook lastiger men dan heb je dus te maken met volksgezondheid.
Maar wellicht is het wel het meest praktische voor de boeren die zich aan allerlei regeltjes moeten houden en de vraag aan moeten kunnen.
Het is trouwens niet alleen de nederlandse consument die een en ander in stand houd, er gaat genoeg de grens over. Het is een groter plaatje.
Bedankt vor die informatie!quote:Op woensdag 10 september 2014 22:53 schreef budvar het volgende:
[..]
Gelukkig zit er veel verzadigd vet in varkensvlees, dat is juist gezond!
http://jessevandervelde.com/verzadigd-vet-gezonder-dan-je-denkt/
http://www.telegraaf.nl/v(...)lechte_vetten__.html
http://www.eetgoedvoeljegoed.nl/verzadigd-vet-is-gezond/
En ja ik weet dat het voedingscentrum dat niet zegt maar die worden gesponsord door Unilever dus hun advies moet je met een paar kilo zout nemen.
Als dit soort praktijken gebruikelijk zijn zou het nogal hypocriet zijn om het niet te tonen.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:17 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Bedankt vor die informatie!
Maar het gaat ook niet alleen om het verzadigd vet.
Wat is jouw mening eigenlijk over tonen van dit soort dingen in "Boer zoekt vrouw"?
Dit is echt niet gebruikelijk hier in nederland. Ik heb toch de kraamstallen laten zien, ze zijn erg klein, maar de zeugen kunnen wel degelijk staan.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:59 schreef budvar het volgende:
[..]
Als dit soort praktijken gebruikelijk zijn zou het nogal hypocriet zijn om het niet te tonen.
Dat ze het laten zien vind ik geen probleem, dat het mag wel. Er zijn prima alternatieven, dit is erg onnodig.quote:Op donderdag 11 september 2014 12:35 schreef Vasilevski het volgende:
Het is ja wat. Het zou zelfcensuur zijn om dat niet te laten zien. Gebruikelijk of niet, deze boer doet het wel zo.
Ik vind het ook prima dat ze het uitzenden. Zou het merkwaardiger vinden als ze dat (bewust) níet deden en het lijkt me ook juist wel goed in het kader van bewustwording enzo. Daarnaast vind ik het ook niet nodig dat ze in het programma zélf kritische geluiden laten horen. Gezien doel, sfeer, etc. van het programma horen die daar niet echt thuis. Wel vind ik de beelden bepaald niet "fraai" en vind ik het wel heel goed/fijn dat er -buiten het programma om- kritisch op wordt gereageerd (geheel in lijn met die schuingedrukte tekst in de OP dus).quote:Op donderdag 11 september 2014 12:35 schreef Vasilevski het volgende:
Het is ja wat. Het zou zelfcensuur zijn om dat niet te laten zien. Gebruikelijk of niet, deze boer doet het wel zo.
Dat ze het laten zien is prima. Kijkers kunnen hun conclusies trekken. Er zijn genoeg mensen die niet weten hoe het er bij sommige boeren aan toe gaat.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat ze het laten zien vind ik geen probleem, dat het mag wel. Er zijn prima alternatieven, dit is erg onnodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |