Eten is ivm de ons omringende landen goedkoper.. maar het is wel fijn dat ook mensen met niet zoveel geld normaal voedsel kunnen krijgenquote:Op woensdag 10 september 2014 17:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. Ik zou graag willen dat eten in NL wat duurder zou worden met daarbij behorende verbetering ter zake van leefomstandigheden, maar ook een fatsoenlijk inkomen voor de boeren (en bepaald niet alleen in NL). Eten is in NL idioot goedkoop.
Helaas kopen ze vaak grote hoeveelheden slecht voedsel van dat geld.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:47 schreef Casiotone het volgende:
Eten is ivm de ons omringende landen goedkoper.. maar het is wel fijn dat ook mensen met niet zoveel geld normaal voedsel kunnen krijgen
Je bedoeld met mogelijk dodelijk geweld opsluit als je andermans ongewenste ''sturing'' ontwijkt. Een beetje alsof je wordt opgesloten voor het ontwijken van een straatroof. Maar het is de overheid dus is het oké en normaal!quote:Op woensdag 10 september 2014 17:47 schreef Forbry het volgende:
En ga dus ook niet lopen brullen/janken als de overheid mij daarin "stuurt".
quote:Op woensdag 10 september 2014 17:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Nu is zelfs ook biologisch niet onbetaalbaar. Dus waarom zou dat dan veranderen, ik zie het eerder wat goedkoper worden als dat meer de norm wordt, dat is al gebeurd zelfs met maar een marktaandeel van 10%.
Koekoek.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:52 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je bedoeld met mogelijk dodelijk geweld opsluit als je andermans ongewenste ''sturing'' ontwijkt. Een beetje alsof je wordt opgesloten voor het ontwijken van een straatroof. Maar het is de overheid dus is het oké en normaal!
Maar iedereen via de overheid dwingen iets te doen/latenquote:Op woensdag 10 september 2014 17:44 schreef Forbry het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn wel eens zwak. Ik weet dat tenminste van mijzelf en durf dat ook toe te geven.
Goed voedsel zou geen luxeproduct moeten wordenquote:Op woensdag 10 september 2014 17:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Helaas kopen ze vaak grote hoeveelheden slecht voedsel van dat geld.
Dat wordt het juist niet als je als overheid de prut verbiedt.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:53 schreef Casiotone het volgende:
Goed voedsel zou geen luxeproduct moeten worden
Je geeft er nou een rare draai aan. Het gaat (in dit geval) om het dierenleed. Maar dat dierenleed wordt ook in stand gehouden door mensen die zwak zijn. Dat was het punt.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:53 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Maar iedereen via de overheid dwingen iets te doen/laten
omdat jij zwak bent klink wel een beetje kinderachtig
[..]
Vlees is een luxe product, het is geen noodzaak, iig niet in de mate zoals we dat hier eten.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:53 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Maar iedereen via de overheid dwingen iets te doen/laten
omdat jij zwak bent klink wel een beetje kinderachtig
[..]
Ik zie hier een opening om even onze biggetjes te promoten....quote:Op woensdag 10 september 2014 16:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat mag niet, je mag niet jagen zonder vergunningen en zelfs dan moet je maar zien dat je ertussen kan komen.
[..]
Even een kleine mogelijke tip voor jou en mensen die met hetzelfde zitten, je kan tegenwoordig van best aardig wat bedrijfjes vlees online kopen, komen ze het thuis brengen. Als dat direct via de boer is is dat vaak goedkoper dan biologisch in de supermarkt en ook nog van betere kwaliteit.(het nadeel is alleen dat het bij direct van de boer vaak om pakketten gaat, dus je wel wat ruimte in de vriezer moet hebben).
Ook zijn er wel online "groene" slagerijen waar je vlees kan bestellen.
Ben ik het niet mee eens, diervriendelijk is voor mij een goed leven en een snelle (stressloze) dood. Ok, dood kan je natuurlijk zien als dieronvriendelijk en daar zit een punt in, maar het dier heeft geen idee dat hij zijn dood tegemoet gaat en als dat normaal gebeurd is het patsboem over.quote:Op woensdag 10 september 2014 18:15 schreef Casiotone het volgende:
[..]
diervriendelijk vlees bestaat niet, maar dit is al 'beter' dan de supermarkt
Tja, dieren doden/opeten is op zich niet echt diervriendelijk te noemen denk ik, maar ja, ik denk er hetzelfde over als jij. Sowieso, iedereen begrijpt in dit geval heus wel wat er wordt bedoeld met "diervriendelijk(er)".quote:Op woensdag 10 september 2014 18:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, diervriendelijk is voor mij een goed leven en een snelle (stressloze) dood. Ok, dood kan je natuurlijk zien als dieronvriendelijk en daar zit een punt in, maar het dier heeft geen idee dat hij zijn dood tegemoet gaat en als dat normaal gebeurd is het patsboem over.
Als het agent zoekt vrouw is, loop je dan te zeuren dat die bij een ME inzet met de lat mept?quote:Op woensdag 10 september 2014 17:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach kom piet, je kan en mag best zeggen dat iets te ver gaat. Het vastleggen van zeugen op de grond is al best een tijd niet normaal meer.
Dat heeft niets met stinkhippie of bomen knuffelen te maken, dat dat gewoonweg mishandeling is is overduidelijk. Het is dan ook compleet onnodig, dat zonder gelijk naar varkentjes los in de wei te moeten.
Kijk die frustratie eens, zusje van lambiekje?quote:Op woensdag 10 september 2014 18:22 schreef Alentejana het volgende:
Varkensvlees is toevallig het slechtste voor de mens dat je kunt bedenken wat vlees betreft.
Hoe kom je erbij dat een stukje varkensvlees "het slechtste voor de mens is"?quote:Op woensdag 10 september 2014 18:22 schreef Alentejana het volgende:
Varkensvlees is toevallig het slechtste voor de mens dat je kunt bedenken wat vlees betreft.
Wat betreft al of niet kunnen kopen:
Ik ben werkelijk straatarm. Ik eet zeer weinig vlees, alleen als het 30%afgeprijsd is als het tegen de datum loopt (en daar eet ik dan meerdere dagen van), maar eet verder wel zeer gezond.
Gezond eten hoeft niet duur te zijn en zeker niet te bestaan uit vlees.
We hebben vlees nodig, maar niet in kilos per week.
Ook biologisch vlees kopen is prima te doen als je weinig geld hebt. Gewoon op aanbiedingen af gaan en niet zo veel/vaak willen. De mensen die klagen over het niet kunnen betalen halen ook rustig nog een krat bier of flessen cola in huis. Kwestie van keuzes.
Nou ja, dat ze uiteindelijk dood gaan is wellicht niet zo diervriendelijk, maar ze worden wel degelijk diervriendelijk gefokt en gehouden.quote:Op woensdag 10 september 2014 18:15 schreef Casiotone het volgende:
[..]
diervriendelijk vlees bestaat niet, maar dit is al 'beter' dan de supermarkt
em als een vriend behandelen, en wanneer het jou uitkomt m een pen tussen zn ogen jagen.. als iemand dat bij mij zou doen zou ik de term "vriendelijk" niet gebruikenquote:Op woensdag 10 september 2014 19:06 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nou ja, dat ze uiteindelijk dood gaan is wellicht niet zo diervriendelijk, maar ze worden wel degelijk diervriendelijk gefokt en gehouden.
Ze hebben alle ruimte, een stal met stro, een weiland met bomen, zand, een grote poel, gras (wel steeds minder natuurlijk, het zijn varkens) en gezelschap van soortgenootjes plus nog de nodige andere dieren zoals kippen om te pesten, zodat ze lekker bezig blijven. Dat vind ik persoonlijk wel diervriendelijk te noemen (behalve misschien voor de kippen, maar die kunnen weglopen
)
En van alle manieren waarop een varken geslacht kan worden is de manier waarop de onzen geslacht worden toch ook wel één van de betere. Ze worden 's ochtends in een comfortabel, niet te groot maar ook niet te klein karretje geladen (ze lopen er zelf in, worden gelokt met voer) waar dik stro in zit. Dan worden ze 1,5 km verderop weer uitgeladen bij de slager, staan ze een tijdje samen in een klein omheind stukje terwijl ze gekeurd worden en dan komt de slager met het schietapparaat en zijn ze direct dood. Geen lange reis, geen vreemde varkens, geen doodskreten (de slager zit ook midden in het dorp, dat zouden de buren minder tof vinden) en zo weinig mogelijk stress. De beste, minst dieronvriendelijke optie, op thuis slachten (wat in NL verboden is) na imo.
Maar tot het moment van die pen zou je denken dat-ie je vriend was, en was alles helemaal prima. En na die tijd weet je toch niets meerquote:Op woensdag 10 september 2014 19:10 schreef Casiotone het volgende:
[..]
em als een vriend behandelen, en wanneer het jou uitkomt m een pen tussen zn ogen jagen.. als iemand dat bij mij zou doen zou ik de term "vriendelijk" niet gebruiken
Zeugen zitten helemaal niet vastgeklemd aan de grond, ze kunnen gewoon staan (of liggen).quote:Op woensdag 10 september 2014 17:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach kom piet, je kan en mag best zeggen dat iets te ver gaat. Het vastleggen van zeugen op de grond is al best een tijd niet normaal meer.
Dat heeft niets met stinkhippie of bomen knuffelen te maken, dat dat gewoonweg mishandeling is is overduidelijk. Het is dan ook compleet onnodig, dat zonder gelijk naar varkentjes los in de wei te moeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |