abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 17:21:08 #251
231686 budvar
budvar
pi_144393653
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:17 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Je kan het jezelf makkelijk aanleren om dat niet elke dag te doen.
En wat is daar het praktisch nut van? :')
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
pi_144393684
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:21 schreef budvar het volgende:

[..]

Gezonder, beter voor de dieren, voor mens en milieu. En je wordt er creatiever in de keuken van waardoor je niet in hoeft te leveren op lekker.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144393702
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:21 schreef budvar het volgende:

[..]

De vleesconsumptie en -productie omlaag brengen, deze is namelijk best slecht voor de wereld.
Цой жив
pi_144393707
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Het enige wat het dan nog verteerbaar maakt(durf het woord eetbaar amper te gebruiken) is een stoofpot ervan maken ;)
Of laten staan in azijn, een soort voor-verteren dus
pleased to meet you
pi_144393765
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:16 schreef Forbry het volgende:

Eens, maar de consument is blijkbaar zwak. Ik soms ook. Wij eten hier vooral -bewust- mínder vlees en kiezen ook wel geregeld voor duurdere/diervriendelijke varianten, maar zeker niet áltijd. Toch zou ik het zelf erg fijn vinden als er alleen nog maar diervriendelijk(e) vlees/vis in de schappen ligt, ook als dat een hogere prijs betekent. :Y
Helemaal mee eens.

(behalve dan dat ik niet echt van minder vlees eten ben ;))
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 17:25:21 #256
231686 budvar
budvar
pi_144393785
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Gezonder, beter voor de dieren, voor mens en milieu. En je wordt er creatiever in de keuken van waardoor je niet in hoeft te leveren op lekker.
Maar ik wil gewoon vlees eten, veel en elke dag.
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
pi_144393796
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:25 schreef budvar het volgende:

[..]

Ga je eigen dieren houden!
pi_144393806
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:25 schreef budvar het volgende:

[..]

Dan betaal je er maar gewoon voor. Het is niet dat het onbetaalbaar is ofzo.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144393825
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als de bio-industrie verboden wordt zie ik het zo gebeuren dat er een levendige handel ontstaat in goedkoop oostblokvlees van schimmige oorsprong, verkocht vanuit de kofferbak van een oude Mercedes op een afgelegen parkeerplaats. Alles om maar elke dag te kunnen eten. Avontuurlijk wel.
Nouja rokers kopen ook nog steeds vooral gewoon hun dure tabak in de reguliere winkel. Dat zal met vleesverslaafden toch niet veel anders lopen? En bij tabak is het niet zo erg als het lang heeft geduurt voordat het bij de consument is aanbeland.. illegaal vlees wat een paar maanden heeft rondgezworven is een andere orde..
Al zijn er wel meer vleeseters dan rokers dus wie weet...
pi_144393877
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

(behalve dan dat ik niet echt van minder vlees eten ben ;))
Begrijp me niet verkeerd, ik/wij ben/zijn -op zich- juist wel enorm dol op vlees :@
Maar desondanks toch 'minder' dus (en soms ook wel 'duurder') ;)
Tails tell tales
pi_144393985
Er wordt natuurlijk ook veel uitgevoerd, he. Het is niet zo dat alleen de mensen in Nederland profiteren van wat de boeren pruduceren. Met name wat betreft varkensvlees zit daar vreemde handel in.

Maar hoe dan ook, als je een en ander zielig vindt, kun je daar het best actief aan meewerken door dat diersoort niet meer of veel minder te eten, of de duurdere biologische alternatieven te pakken.

Zo`n programma hoeft zich daar helemaal niet mee bezig te houden. Hooguit krijgt zo´n boer helemaal geen brieven, dan is het ook snel af met de bezoekjes aan die boerderij.

Overigens zitten er ook altijd biologische boeren in en kunnen kijkers zelf wel conclusies trekken wat beter is.
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 17:32:48 #262
231686 budvar
budvar
pi_144394010
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan betaal je er maar gewoon voor. Het is niet dat het onbetaalbaar is ofzo.
Nu nog niet nee maar sommigen hier zouden dat graag zien heb ik het idee.
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 17:34:12 #263
231686 budvar
budvar
pi_144394041
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:25 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ga je eigen dieren houden!
Ik ben elke maand 2 weken weg, vind ik een beetje zielig.
pi_144394047
En ik meen het echt, ik zou willen dat die vleesvreters* zelf hun dieren hielden en slachten, ipv van mekkeren over prijzen.

*vreter als in overmatig eten.
pi_144394061
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:32 schreef budvar het volgende:

[..]

Nu nog niet nee maar sommigen hier zouden graag zien heb ik het idee.
Nu is zelfs ook biologisch niet onbetaalbaar. Dus waarom zou dat dan veranderen, ik zie het eerder wat goedkoper worden als dat meer de norm wordt, dat is al gebeurd zelfs met maar een marktaandeel van 10%.
pi_144394067
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:34 schreef budvar het volgende:

[..]

Ik ben elke maand 2 weken weg, vind ik een beetje zielig.
Dan moet je de consequenties aanvaarden. En dat is:
a iemand fokt ze goedkoop maar slecht voor je op of
b iemand fokt ze duur maar goed voor je op.
pi_144394076
We moeten stoppen met denken dat dieren dezelfde gevoelens en emoties hebben als mensen. Dat is gewoon niet zo. Om te zeggen dat het dierenleed is omdat het ons oncomfortabel lijkt slaat nergens op.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_144394083
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:32 schreef budvar het volgende:

Nu nog niet nee maar sommigen hier zouden dat graag zien heb ik het idee.
Klopt. Ik zou graag willen dat eten in NL wat duurder zou worden met daarbij behorende verbetering ter zake van leefomstandigheden, maar ook een fatsoenlijk inkomen voor de boeren (en bepaald niet alleen in NL). Eten is in NL idioot goedkoop.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_144394113
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:36 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
We moeten stoppen met denken dat dieren dezelfde gevoelens en emoties hebben als mensen. Dat is gewoon niet zo. Om te zeggen dat het dierenleed is omdat het ons oncomfortabel lijkt slaat nergens op.
Nou een varken is toevallig wel een redelijk intelligent dier, te vergelijken met een hond. Al zou het niet comfortabel zijn, het is niet prettig voor ze, het is hetzelfde als een hond aan een ketting van een meter. Kan ie best oud aan worden, maar wil je dat jouw hond aandoen?
pi_144394159
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:26 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Nouja rokers kopen ook nog steeds vooral gewoon hun dure tabak in de reguliere winkel. Dat zal met vleesverslaafden toch niet veel anders lopen? En bij tabak is het niet zo erg als het lang heeft geduurt voordat het bij de consument is aanbeland.. illegaal vlees wat een paar maanden heeft rondgezworven is een andere orde..
Al zijn er wel meer vleeseters dan rokers dus wie weet...
Moest ik ook aan denken, maar er zijn vast nog wel andere/betere voorbeelden?
Sowieso, in mijn geval heeft ook dát beleid erg goed uitgepakt. Die verhoogde accijnzen (die van rond 2000 al ;) ) hebben me echt een extra zetje gegeven om te (kunnen) stoppen met roken :Y
Tails tell tales
pi_144394188
Het gekke is dat er ruimte zat is, maar dat wordt voornamelijk volgegooid met letterlijk luxe paarden. Daar kunnen boeren nl slapend rijk van worden, die stadse mensen die hun paard in de wei willen.
  woensdag 10 september 2014 @ 17:42:09 #272
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_144394230
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:39 schreef Forbry het volgende:

[..]

Moest ik ook aan denken, maar er zijn vast nog wel andere/betere voorbeelden?
Sowieso, in mijn geval heeft ook dát beleid erg goed uitgepakt. Die verhoogde accijnzen (die van rond 2000 al ;) ) hebben me echt een extra zetje gegeven om te (kunnen) stoppen met roken :Y
Waarmee ook duidelijk is geworden waarom je zo'n staatsaanhanger bent. Nooit door mama en papa geleerd zelf verantwoordelijkheid te nemen voor wat je doet. Is je (voormalige) vriend/man toevallig ook dominant?
pi_144394231
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:36 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Het is niet hetzelfde, dat beweert ook niemand, maar de behoeften van het betreffende dier ontkennen is compleet de andere kant op.
pi_144394282
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:42 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Waarmee ook duidelijk is geworden waarom je zo'n staatsaanhanger bent. Nooit door mama en papa geleerd zelf verantwoordelijkheid te nemen voor wat je doet. Is je (voormalige) vriend/man toevallig ook dominant?
De meeste mensen zijn wel eens zwak. Ik weet dat tenminste van mijzelf en durf dat ook toe te geven.
Tails tell tales
pi_144394330
En ga dus ook niet lopen brullen/janken als de overheid mij daarin "stuurt".
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')