En wat is daar het praktisch nut van?quote:Op woensdag 10 september 2014 17:17 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Je kan het jezelf makkelijk aanleren om dat niet elke dag te doen.
Gezonder, beter voor de dieren, voor mens en milieu. En je wordt er creatiever in de keuken van waardoor je niet in hoeft te leveren op lekker.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:21 schreef budvar het volgende:
[..]
En wat is daar het praktisch nut van?
De vleesconsumptie en -productie omlaag brengen, deze is namelijk best slecht voor de wereld.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:21 schreef budvar het volgende:
[..]
En wat is daar het praktisch nut van?
Of laten staan in azijn, een soort voor-verteren dusquote:Op woensdag 10 september 2014 17:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Het enige wat het dan nog verteerbaar maakt(durf het woord eetbaar amper te gebruiken) is een stoofpot ervan maken
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:16 schreef Forbry het volgende:
Eens, maar de consument is blijkbaar zwak. Ik soms ook. Wij eten hier vooral -bewust- mínder vlees en kiezen ook wel geregeld voor duurdere/diervriendelijke varianten, maar zeker niet áltijd. Toch zou ik het zelf erg fijn vinden als er alleen nog maar diervriendelijk(e) vlees/vis in de schappen ligt, ook als dat een hogere prijs betekent.
Maar ik wil gewoon vlees eten, veel en elke dag.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Gezonder, beter voor de dieren, voor mens en milieu. En je wordt er creatiever in de keuken van waardoor je niet in hoeft te leveren op lekker.
Ga je eigen dieren houden!quote:Op woensdag 10 september 2014 17:25 schreef budvar het volgende:
[..]
Maar ik wil gewoon vlees eten, veel en elke dag.
Dan betaal je er maar gewoon voor. Het is niet dat het onbetaalbaar is ofzo.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:25 schreef budvar het volgende:
[..]
Maar ik wil gewoon vlees eten, veel en elke dag.
Nouja rokers kopen ook nog steeds vooral gewoon hun dure tabak in de reguliere winkel. Dat zal met vleesverslaafden toch niet veel anders lopen? En bij tabak is het niet zo erg als het lang heeft geduurt voordat het bij de consument is aanbeland.. illegaal vlees wat een paar maanden heeft rondgezworven is een andere orde..quote:Op woensdag 10 september 2014 14:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als de bio-industrie verboden wordt zie ik het zo gebeuren dat er een levendige handel ontstaat in goedkoop oostblokvlees van schimmige oorsprong, verkocht vanuit de kofferbak van een oude Mercedes op een afgelegen parkeerplaats. Alles om maar elke dag te kunnen eten. Avontuurlijk wel.
Begrijp me niet verkeerd, ik/wij ben/zijn -op zich- juist wel enorm dol op vleesquote:Op woensdag 10 september 2014 17:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
(behalve dan dat ik niet echt van minder vlees eten ben)
Nu nog niet nee maar sommigen hier zouden dat graag zien heb ik het idee.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan betaal je er maar gewoon voor. Het is niet dat het onbetaalbaar is ofzo.
Ik ben elke maand 2 weken weg, vind ik een beetje zielig.quote:
Nu is zelfs ook biologisch niet onbetaalbaar. Dus waarom zou dat dan veranderen, ik zie het eerder wat goedkoper worden als dat meer de norm wordt, dat is al gebeurd zelfs met maar een marktaandeel van 10%.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:32 schreef budvar het volgende:
[..]
Nu nog niet nee maar sommigen hier zouden graag zien heb ik het idee.
Dan moet je de consequenties aanvaarden. En dat is:quote:Op woensdag 10 september 2014 17:34 schreef budvar het volgende:
[..]
Ik ben elke maand 2 weken weg, vind ik een beetje zielig.
Klopt. Ik zou graag willen dat eten in NL wat duurder zou worden met daarbij behorende verbetering ter zake van leefomstandigheden, maar ook een fatsoenlijk inkomen voor de boeren (en bepaald niet alleen in NL). Eten is in NL idioot goedkoop.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:32 schreef budvar het volgende:
Nu nog niet nee maar sommigen hier zouden dat graag zien heb ik het idee.
Nou een varken is toevallig wel een redelijk intelligent dier, te vergelijken met een hond. Al zou het niet comfortabel zijn, het is niet prettig voor ze, het is hetzelfde als een hond aan een ketting van een meter. Kan ie best oud aan worden, maar wil je dat jouw hond aandoen?quote:Op woensdag 10 september 2014 17:36 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
We moeten stoppen met denken dat dieren dezelfde gevoelens en emoties hebben als mensen. Dat is gewoon niet zo. Om te zeggen dat het dierenleed is omdat het ons oncomfortabel lijkt slaat nergens op.
Moest ik ook aan denken, maar er zijn vast nog wel andere/betere voorbeelden?quote:Op woensdag 10 september 2014 17:26 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Nouja rokers kopen ook nog steeds vooral gewoon hun dure tabak in de reguliere winkel. Dat zal met vleesverslaafden toch niet veel anders lopen? En bij tabak is het niet zo erg als het lang heeft geduurt voordat het bij de consument is aanbeland.. illegaal vlees wat een paar maanden heeft rondgezworven is een andere orde..
Al zijn er wel meer vleeseters dan rokers dus wie weet...
Waarmee ook duidelijk is geworden waarom je zo'n staatsaanhanger bent. Nooit door mama en papa geleerd zelf verantwoordelijkheid te nemen voor wat je doet. Is je (voormalige) vriend/man toevallig ook dominant?quote:Op woensdag 10 september 2014 17:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
Moest ik ook aan denken, maar er zijn vast nog wel andere/betere voorbeelden?
Sowieso, in mijn geval heeft ook dát beleid erg goed uitgepakt. Die verhoogde accijnzen (die van rond 2000 al) hebben me echt een extra zetje gegeven om te (kunnen) stoppen met roken
Het is niet hetzelfde, dat beweert ook niemand, maar de behoeften van het betreffende dier ontkennen is compleet de andere kant op.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:36 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
We moeten stoppen met denken dat dieren dezelfde gevoelens en emoties hebben als mensen. Dat is gewoon niet zo. Om te zeggen dat het dierenleed is omdat het ons oncomfortabel lijkt slaat nergens op.
De meeste mensen zijn wel eens zwak. Ik weet dat tenminste van mijzelf en durf dat ook toe te geven.quote:Op woensdag 10 september 2014 17:42 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Waarmee ook duidelijk is geworden waarom je zo'n staatsaanhanger bent. Nooit door mama en papa geleerd zelf verantwoordelijkheid te nemen voor wat je doet. Is je (voormalige) vriend/man toevallig ook dominant?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |