Ik zeg ook juist dat het alleen om de prijs gaat, mensen willen veel vlees blijven eten voor weinig. Het is echt heel moeilijk voor de meeste mensen om zich aan te passen aan minder luxe dan ze gewend waren. Daarom komen veel mensen ook in de schulden als ze opeens minder inkomen hebben. Iedereeen wil meer, verplicht zijn tot minder is veel moeilijker te accepteren en op aan te passen. Reken maar op een hoop landelijk protest en op het versturen van vleespakketten vanuit het buitenland ed.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
En dat aanbod is er ook gewoon, maar dan wel alleen tegen een hogere prijs. Niks geks aan.
Het lijkt me niet dat er (veel) vraag is naar vlees wat per se dierONvriendelijk moet zijn, ongeacht de prijs. Zoveel vertrouwen heb ik dan nog wel in mijn medemensen
Ik ben er van overtuigd dat dat allemaal ontzettend mee zal meevallen.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik zeg ook juist dat het alleen om de prijs gaat, mensen willen veel vlees blijven eten voor weinig. Het is echt heel moeilijk voor de meeste mensen om zich aan te passen aan minder luxe dan ze gewend waren. Daarom komen veel.mensen ook in de schulden als ze opeens minder inkomen hebben. Iedereeen wil meer, verplicht zijn toot minder is veel moeilijker te accepteren. Reken maar op een hoop landelijk protest en op het versturen van vleespakketten vanuit het buitenland ed.
Ik ben erg benieuwd naar de 10 zaken die verboden zijn omdat 10 man en een paardenkop daar aanstoot aan hebben genomen.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:18 schreef Elfletterig het volgende:
Maar goed, tien man en een paardenkop nemen hier aanstoot aan, zijn gekwetst en verbolgen. Ik stel voor dat we het tv-programma daarom snel verbieden. Dat is tegenwoordig mode in Nederland.
Want dieren kennen geen pijn of angst? Bovendien, niemand heeft het over "behandelen als mensen". Zitten de (meeste) dieren ook totaal niet op te wachten...quote:Op woensdag 10 september 2014 15:31 schreef DeJori het volgende:
Dierenrechtenactivisten gaan over de rooie als dieren niet zo behandeld worden als mensenStelletje simpele zielen.
Dit is te simpel.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:31 schreef DeJori het volgende:
Dierenrechtenactivisten gaan over de rooie als dieren niet zo behandeld worden als mensenStelletje simpele zielen.
Dan werken ze maar wat extra uren in de avonden.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Onderschat niet de waarde die mensen hechten aan een flink stuk vlees bij hun avondeten.
Met jou valt niet te discussiëren, let maar op!quote:Op woensdag 10 september 2014 15:27 schreef Xa1pt het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de 10 zaken die verboden zijn omdat 10 man en een paardenkop daar aanstoot aan hebben genomen.
Alle dagen vlees is ook gewoon niet gezond.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan werken ze maar wat extra uren in de avonden.
quote:Op woensdag 10 september 2014 15:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met jou valt niet te discussiëren, let maar op!
Maar wel erg lekker.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:39 schreef agter het volgende:
[..]
Alle dagen vlees is ook gewoon niet gezond.
Dat is onzin. Ik vind dat ook van ondergeschikt belang. Mensen hoeven niet altijd het meest gezonde te doen, alleen vind ik het argument "ik wil een veel groter stuk vlees dan ik nodig heb" schril afsteken bij het leed wat daarmee gepaard gaat.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:39 schreef agter het volgende:
Alle dagen vlees is ook gewoon niet gezond.
Als het voor jou zo belangrijk is om 7 dagen vlees te eten, dan heb je daar vast wel wat extra geld voor over.quote:
Het is een erg belastende manier om dieren te houden. Ik ben ook voor een tax.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:46 schreef Forbry het volgende:
Sowieso, geleidelijk veranderen zal wel moeten... die bio-industrie kan niet *poef* worden omgeturnd natuurlijk, ook al regel je dat van bovenaf.
Met een finke tax zou ik overigens ook al wel heel blij zijn...
De gemiddelde consument wil het gewoon in de supermarkt kopen. Als er geen alternatief is, zullen veel mensen het gewoon kopen. Dus je moet gewoon supermarkten/winkels verbieden om dieronvriendelijk vlees in de schappn te leggen. Probleem opgelost.quote:Op woensdag 10 september 2014 10:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er zijn uitstekende alternatieven. Alleen wil de gemiddelde consument niet een paar dubbeltjes meer daarvoor uitgeven...
Ik heb nergens over "tien zaken" gesproken, dus ik hoef ook geen tien voorbeelden te geven. Het mag duidelijk zijn dat ik op een cynische manier hintte naar recente discussies, zoals een klein groepje beroepsklagers dat Zwarte Piet aan de schandpaal nagelt. Ook las ik hier vorige week nog een topic over een paar Britse moslims die boos zijn over een speelgoedvarkentje. Weliswaar in Engeland, maar ach... kan ook zo naar Nederland overwaaien. Gisteren was nog in het nieuws dat de Dierenpoes een verbod wil op het oplaten van ballonnen met helium.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd naar de 10 zaken die verboden zijn omdat 10 man en een paardenkop daar aanstoot aan hebben genomen.
Je gebruikt het woord 'mode' dus dan zullen er allicht wel meer zaken zijn waarnaar je kunt verwijzen. Of ben ik dan te naïef en heb je gewoon een paar krokodillentranen laten lopen?quote:Op woensdag 10 september 2014 15:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb nergens over "tien zaken" gesproken, dus ik hoef ook geen tien voorbeelden te geven.
Zwarte Piet is niet verboden, dus die valt in ieder geval al af.quote:Het mag duidelijk zijn dat ik op een cynische manier hintte naar recente discussies, zoals een klein groepje beroepsklagers dat Zwarte Piet aan de schandpaal nagelt.
Dat was een hoax.quote:Ook las ik hier vorige week nog een topic over een paar Britse moslims die boos zijn over een speelgoedvarkentje.
Op zich heb je ook bij de supermarkt alternatieven. Maar verder eens.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:48 schreef Kreator het volgende:
De gemiddelde consument wil het gewoon in de supermarkt kopen. Als er geen alternatief is, zullen veel mensen het gewoon kopen. Dus je moet gewoon supermarkten/winkels verbieden om dieronvriendelijk vlees in de schappn te leggen. Probleem opgelost.
Maar dat doen ze niet, omdat economie.
Dat denk ik dus ook.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
De gemiddelde consument wil het gewoon in de supermarkt kopen. Als er geen alternatief is, zullen veel mensen het gewoon kopen. Dus je moet gewoon supermarkten/winkels verbieden om dieronvriendelijk vlees in de schappn te leggen. Probleem opgelost.
Maar dat doen ze niet, omdat economie.
Te naïef ben je sowieso; dat is vragen naar de bekende weg. Verder was mijn opmerking cynisch bedoeld, zoals ik al schreef. Boer Zoekt Vrouw is niet werkelijk verboden en wordt ook niet verboden. Het was de roep om het verbieden waar ik cynisch naar verwees.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:53 schreef Xa1pt het volgende:
Je gebruikt het woord 'mode' dus dan zullen er allicht wel meer zaken zijn waarnaar je kunt verwijzen. Of ben ik dan te naïef en heb je gewoon een paar krokodillentranen laten lopen?
[..]
Zwarte Piet is niet verboden, dus die valt in ieder geval al af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |