abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144387858
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat gebouw werd door Hezbollah als militair instrument gebruikt, vandaar die aanval. Volgens mij werden burgers vooraf ook gewaarschuwd, dus als ze daar dan toch blijven zitten...
Volgens de IDF, de rapporten van de VN en een aantal mensenrechtenorganisaties wijzen wat anders uit.

Je snapt mijn punt toch?
pi_144387859
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:55 schreef theunderdog het volgende:
Wel grappig dat kees constant te maken krijgen met persoonlijke aanvallen dat hij zelf gewoon inhoudelijk plaats posten.

En nee, ik ben het niet eens met zijn visie.
Niet gek. Kees trollt een beetje en reageert erg selectief. Dan krijg je weleens wat om de oren ja.
pi_144387926
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:05 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Volgens de IDF, de rapporten van de VN en een aantal mensenrechtenorganisaties wijzen wat anders uit.

Je snapt mijn punt toch?
Mensenrechtenorganisaties en de VN hebben ook niet de absolute waarheid in pacht en de VN en aan de VN gelieerde organisaties zijn vaak toch anti-Israel.

Ik snap je punt wel, maar jij gelooft het één, ik het ander. Gaan we niet uit komen vandaag. Je snapt mijn punt wsl ook wel dat Israel niet doelbewust op burgers gaat schieten. Moslims hebben daar wel een handje van.
pi_144389546
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mensenrechtenorganisaties en de VN hebben ook niet de absolute waarheid in pacht en de VN en aan de VN gelieerde organisaties zijn vaak toch anti-Israel.

Ik snap je punt wel, maar jij gelooft het één, ik het ander. Gaan we niet uit komen vandaag. Je snapt mijn punt wsl ook wel dat Israel niet doelbewust op burgers gaat schieten. Moslims hebben daar wel een handje van.
De waarheid zoek ik in deze wat meer in het midden zonder er vervolgens een definitief waardeoordeel over te vellen. Deze incidenten zijn gewoon erg vergelijkbaar met wat er nu speelt: (gebouw) gebombardeerd, onschuldige doden, verschillende noemenswaardige vingers die naar Israel wijzen en nu dus de onderzoeken. Een geschiedenis van betwiste Israëlische acties die door de internationale gemeenschap als onterecht/fout worden aangemerkt dus.
pi_144389684
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:03 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

De waarheid zoek ik in deze wat meer in het midden zonder er vervolgens een definitief waardeoordeel over te vellen. Deze incidenten zijn gewoon erg vergelijkbaar met wat er nu speelt: (gebouw) gebombardeerd, onschuldige doden, verschillende noemenswaardige vingers die naar Israel wijzen en nu dus de onderzoeken. Een geschiedenis van betwiste Israëlische acties die door de internationale gemeenschap als onterecht/fout worden aangemerkt dus.
Als je het zo op schrijft, dan kan ik er wel in meegaan ja. Dat de VN onderzoek doet is ook begrijpelijk. Het zijn hun gebouwen. Sowieso zouden ze wel vaker onderzoek mogen doen en het liefst ook voor dat zo'n gebouw aan flarden wordt geschoten.
pi_144390444
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je het zo op schrijft, dan kan ik er wel in meegaan ja. Dat de VN onderzoek doet is ook begrijpelijk. Het zijn hun gebouwen. Sowieso zouden ze wel vaker onderzoek mogen doen en het liefst ook voor dat zo'n gebouw aan flarden wordt geschoten.
Ja en een strenger beleid, meer inspecties en betere communicatie, want Hamas heeft kunnen infiltreren in verschillende VN gebouwen waaronder eentje waar mensen inzaten.
pi_144390481
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:37 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Ja en een strenger beleid, meer inspecties en betere communicatie, want Hamas heeft kunnen infiltreren in verschillende VN gebouwen waaronder eentje waar mensen inzaten.
Precies. Het zou toch van de gekke dat dat überhaupt kan dat Hamas VN-gebouwen misbruikt voor militaire doeleinden en dan zit te hopen dat IDF het aan flarden schiet, zodat ze weer wat propaganda kunnen verspreiden.
pi_144391207
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:37 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Mannen met een AK-47 schijnen verbijsterend weinig respect voor mooie blauwe vlaggetjes, beter beleid, betere communicatie en meer inspecties te hebben... Die zetten namelijk hun AK tegen het hoofd van zo'n VN'er en zeggen: "maak die deur open en hou je bek".

Het enige wat helpt tegen mannen met een AK-47 die je VN-school als opslagruimte gebruiken, is er mannen met blauwe helmen en een AK-47 (of een M-16 o.i.d) neer te zetten die die mannen met een AK-47 vertellen dat ze op moeten rotten. Probleem is dat geen enkel VN-land zo gek is om dergelijke mannen te gaan leveren aan dat wespennest.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_144391296
quote:
11s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:03 schreef Karrs het volgende:

[..]

Mannen met een AK-47 schijnen verbijsterend weinig respect voor mooie blauwe vlaggetjes, beter beleid, betere communicatie en meer inspecties te hebben... Die zetten namelijk hun AK tegen het hoofd van zo'n VN'er en zeggen: "maak die deur open en hou je bek".

Het enige wat helpt tegen mannen met een AK-47 die je VN-school als opslagruimte gebruiken, is er mannen met blauwe helmen en een AK-47 (of een M-16 o.i.d) neer te zetten die die mannen met een AK-47 vertellen dat ze op moeten rotten. Probleem is dat geen enkel VN-land zo gek is om dergelijke mannen te gaan leveren aan dat wespennest.
Je vergeet dat er nog een oplossing is. Daar geen VN-gebouwen openen en het die terroristen lekker zelf uit laten zoeken in hun zandbak.
  woensdag 10 september 2014 @ 16:43:48 #110
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_144392452
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')

Lekker ongenuanceerd weer.
Ach, ISIS komt Israel, de VS en S-A wel goed uit.
Anti-Turkije
pi_144392539
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:43 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ach, ISIS komt Israel, de VS en S-A wel goed uit.
Op bepaalde fronten zeker, maar ISIS is geen uitvinding van de VS en S-A ofzo.

Niet direct in ieder geval.
pi_144392553
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:53 schreef theunderdog het volgende:
Het is geen voorgezet plan, de VS heeft bepaalde machtsvacuüms gecreëerd en daar is ISIS uit gekomen.

Nu doet ISIS bepaalde dingen die erg goed uitkomen voor de VS (het westen) ze zijn alleen te extreem en je kan het niet aan het thuisfront verkopen om hen actief te steunen. Maar als ISIS zich wat minder als wilde apen zou gedragen dan kunnen ze zeker voordelig zijn voor het westen.

Dit alles heeft alleen geen moer te maken met een "vooropgezet plan"..
Je gaat voorbij m'n punt :P. Zeg enkel dat beide kunnen..
  woensdag 10 september 2014 @ 16:47:56 #113
421524 SadPanda
pi_144392576
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Op bepaalde fronten zeker, maar ISIS is geen uitvinding van de VS en S-A ofzo.

Niet direct in ieder geval.
Klopt, daarom ook de 10.gif PI.
Anti-Turkije
pi_144392598
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:47 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Klopt, daarom ook de [ afbeelding ] PI.
Dus?

Dat hoeft mij er nog niet van te weerhouden om te reageren.
pi_144392607
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je gaat voorbij m'n punt :P. Zeg enkel dat beide kunnen..
Alles kan.
pi_144394351
quote:
Wel grappig dat kees constant te maken krijgen met persoonlijke aanvallen dat hij zelf gewoon inhoudelijk plaats posten.

Mwah hij laat zichzelf regelmatig gaan. Heel sneaky eigenlijk. Hij zegt tegen Israel (als staat) te zijn maar regelmatig lees je toch iets anders, subtiel verpakt zodat het niet opvalt :

quote:
Israel handelt alleen uit zelfverdediging??? Jullie zijn wel brutaal zeg! Eerst een land binnenvallen en de bevolking over de kling jagen en verdrijven. En dan, als die bevolking laat weten het daar toch niet helemaal mee eens te zijn, gaan miepen over aanvallen en over zelfverdediging!
Golda Meir erkende tenminste nog, dat Israel gebaseerd is op terrorisme. En dan bedoelde ze terreur van joodse kant!
Maar ja, wat wil je ook? Heb laatst nog maar eens het oude testament gelezen over Abraham, Isaak, Jacob en Jozef! Een en al moord, doodslag, verraad, bedrog en oplichterij. En toen waren jullie nog maar met 20!
Daarom moet je Kees negeren. Een Oude rukker die al jaren hetzelfde blaat.
pi_144395544
quote:
11s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:03 schreef Karrs het volgende:

[..]

Niet onwaarschijnlijk nee, maar er is verder weinig wat je kan doen. Ik zou in ieder geval zeggen; stel die regels gewoon in, al is het alleen maar om te laten zien hoeveel schijt hamas eraan heeft.
quote:
Of dat Hamas daaraan mee gaat werken. Overigens heb ik Lieberman daar vorige maand ook voor horen pleiten: http://www.jpost.com/Oper(...)ndate-in-Gaza-369969
pi_144397080
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Alles kan.
Zoals reageren binnen context.
pi_144397489
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zoals reageren binnen context.
Tussen binnen en context met "een" staan, geen dank.
pi_144397644
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tussen binnen en context met "een" staan, geen dank.
Tussen ''me'' en ''t'' moet een ''o'' staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2014 19:27:43 ]
  donderdag 11 september 2014 @ 22:29:54 #121
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_144439058
Wat een leuk interview met Kenneth Roth van Human Rights Watch bij Nieuwsuur.

HRW beschuldigt Israël van oorlogsmisdaden, en Israël aanhangers beschuldigen hem van anti-semitisme. Hij vond dat als Jood interessant en hij vond dat beschuldigingen van anti-semitisme veel te vaak misbruikt werden om kritiek op Israël te smoren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_144439229
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat een leuk interview met Kenneth Roth van Human Rights Watch bij Nieuwsuur.

HRW beschuldigt Israël van oorlogsmisdaden, en Israël aanhangers beschuldigen hem van anti-semitisme. Hij vond dat als Jood interessant en hij vond dat beschuldigingen van anti-semitisme veel te vaak misbruikt werden om kritiek op Israël te smoren.
Dat is de bekende tactiek he.
  donderdag 11 september 2014 @ 22:37:13 #123
pi_144439408
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, maar het word nooit door "autoriteiten" gemeld. Als ik Nieuwsuur dan even als autoriteit mag zien. Was ook fijn dat Twan Huys er op door vroeg.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_144439443
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, maar het word nooit door "autoriteiten" gemeld. Als ik Nieuwsuur dan even als autoriteit mag zien. Was ook fijn dat Twan Huys er op door vroeg.
Ahja op die manier, ja inderdaad.
pi_144441595
Terwijl HRW weer aan het keuvelen is en alle aandacht opeisen in de media gaat de terreur gewoon door. Chamaz is dan gestopt met raketten maar er zijn nu dagelijks rellen in Jeruzalem dat zelfs levens kost. Men spreekt van ergste rellen sinds 10 jaar. Komt niet in het nieuws (uiteraard)
pi_144442864
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:10 schreef homme7 het volgende:

[..]

je bent zo gek op die HAMAS en BOKO en IS en Jihad jongens, hou je van donkere jongens met geweren?
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Past het niet echt in je straatje, Kees?
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij is IS fanboy, maar durft het niet te zeggen, kennelijk.
Tja, zo werkt dat blijkbaar: stroman op stroman. Allemaal hersenspinsels.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144443203
quote:

Persoonlijke aanvallen raken me meestal niet zo, maar ze zijn wel hinderlijk. Zoals bromvliegen om je hoofd zoemen, maar verder geen zinvolle bijdrage aan enig gesprek leveren.
Soms ga ik wel een persoonlijk gesprek aan, bijvoorbeeld als iemand inconsequent is of onzin over zichzelf vertelt. Maar dat is meer om tot een beter begrip te komen.

Met iemand eens zijn vind ik niet zo'n punt: ik heb me ook wel eens verre gehouden van iemand die aan mijn kant stond.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144443247
quote:
15s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:57 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat heeft met het ombuigen van de feiten zodat ze bij je eigen overtuiging passen, te maken.

Wat het gaat ALWEER helemaal nergens over, zoals jij reageert.
Je maakt wat mij betreft jezelf te schande met zo'n reactie, want je kunt veel beter.
Dit is echt beneden je niveau.
pi_144443420
quote:
6s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:03 schreef waht het volgende:

[..]

Omdat Kees het recht van Israël om zichzelf te verdedigen te weinig erkent.
Ah! Interessant! Dit vind ik oprecht een goed argument waarover het waard is te spreken.

Maar dan blijft de vraag waarom mensen het handig of nodig vinden om mij met de domste drogredenen aan te vallen.
Waaraan ontleen jij je mening dat ik het genoemde recht van Israel te weinig erken?
pi_144443964
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:47 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Mwah hij laat zichzelf regelmatig gaan. Heel sneaky eigenlijk. Hij zegt tegen Israel (als staat) te zijn maar regelmatig lees je toch iets anders, subtiel verpakt zodat het niet opvalt :

[..]

Daarom moet je Kees negeren. Een Oude rukker die al jaren hetzelfde blaat.
In dit topic gaat het over Israel als staat in de zin van territoriale eenheid met een regering. Erkend door de VN maar anderzijds de VN alleen erkennend als het die staat goed uitkomt.
In die zin discussieer ik hier ook over die staat.
Jij bedoelt met Israel vooral een staat van verlangen naar eenheid met je god. Dat is heel duidelijk en ik kan je daarin ook wel volgen, maar daar gaat het in dit topic niet over. En op dat punt word ik ook niet aangevallen. Want onder ons gezegd en gezwegen: mijn aanvallers zijn wel de laatsten die dat zouden kunnen begrijpen.
Mijn aanvallers, dat zijn niet per se de mensen die het met mij oneens zijn.

En nu genoeg over mij, over tot de orde van dit topic.
pi_144444092
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik snap niet dat iemand zich dat verwijt nog aantrekt.
Hinderlijker zijn mensen die standaard denken dat Israel heus geen burgers doodt en moslims/Hamas/vul maar in/ dat wel graag doen.
Kon zo snel geen uitzending gemist vinden.
pi_144444127
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik snap niet dat iemand zich dat verwijt nog aantrekt.
Hinderlijker zijn mensen die standaard denken dat Israel heus geen burgers doodt en moslims/Hamas/vul maar in/ dat wel graag doen.
Kon zo snel geen uitzending gemist vinden.
Het is gewoon een manier om een discussiepartner vast te zetten.

Want wie wil er nu discussiëren met een antisemiet?
pi_144444219
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is gewoon een manier om een discussiepartner vast te zetten.

Want wie wil er nu discussiëren met een antisemiet?
Ja, en dat snap ik dus niet. Als iemand mij een racist of antisemiet noemt, maakt mij dat niks uit. Want ik weet van mezelf dat ik geen racist of antisemiet ben. En als ik dat wel zou zijn, zou het me ook niet uitmaken, want dan zou ik zelfs trots zijn.
Het is gewoon geen argument in een discussie die ik wil voeren. Ik ga toch ook geen discussie voeren over haarkleur of neuslengte?

Van Agt bekende ooit dat hij het gevoel had dat hij door de term antisemiet het gevoel kreeg medeverantwoordelijk te zijn aan de holocaust. Welnu: ik ben geboren in 1950, dus daar heb ik geen last van. En Van Agt zou ook wijzer moeten zijn.

Gezoem van een dikke vlieg. Doodslaan met een krant.
pi_144444238
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, en dat snap ik dus niet. Als iemand mij een racist of antisemiet noemt, maakt mij dat niks uit. Want ik weet van mezelf dat ik geen racist of antisemiet ben. En als ik dat wel zou zijn, zou het me ook niet uitmaken, want dan zou ik zelfs trots zijn.
Het is gewoon geen argument in een discussie die ik wil voeren. Ik ga toch ook geen discussie voeren over haarkleur of neuslengte?

Van Agt bekende ooit dat hij het gevoel had dat hij door de term antisemiet het gevoel kreeg medeverantwoordelijk te zijn aan de holocaust. Welnu: ik ben geboren in 1950, dus daar heb ik geen last van. En Van Agt zou ook wijzer moeten zijn.

Gezoem van een dikke vlieg. Doodslaan met een krant.
Je vergeet de buitenwereld. Heel leuk dat jij je er niets van aantrekt, maar als de Israël fanboys maar vaak genoeg roepen dat jij een antisemiet bent dan gaat de buitenwereld dat geloven.
pi_144444348
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je vergeet de buitenwereld. Heel leuk dat jij je er niets van aantrekt, maar als de Israël fanboys maar vaak genoeg roepen dat jij een antisemiet bent dan gaat de buitenwereld dat geloven.
Ja, dat verschijnsel is bekend. Maar dat heeft ook te maken met de keuze van je vrienden of kennissen. Als zij roddels geloven over mij zonder mij daarover te raadplegen, moeten ze dat zelf weten en hoef ik hen niet meer als vriend.
En wie blindelings gelooft in aanhangers van Israel hoef ik ook niet meer als vriend. Die zijn alleen maar hinderlijk en zelfs gevaarlijk.
pi_144444361
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat verschijnsel is bekend. Maar dat heeft ook te maken met de keuze van je vrienden of kennissen. Als zij roddels geloven over mij zonder mij daarover te raadplegen, moeten ze dat zelf weten en hoef ik hen niet meer als vriend.
En wie blindelings gelooft in aanhangers van Israel hoef ik ook niet meer als vriend. Die zijn alleen maar hinderlijk en zelfs gevaarlijk.
Ik heb het ook meer over mensen die de ballen hebben om publiekelijk, via blogs, media kritiek op Israël te leveren he.
pi_144444436
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik heb het ook meer over mensen die de ballen hebben om publiekelijk, via blogs, media kritiek op Israël te leveren he.
Ja OK, ik heb makkelijk praten. Dat is waar.
Maar ook als je openbaar kritiek levert, met name als jood, op Israel, kun je het verwijt antisemiet te zijn toch langs je af laten glijden. Wat houdt dat verwijt nou feitelijk in? Niks toch?

Kwetsender waren de acties tegen Gretta Duisenberg. Door diverse joodse families in haar buurt werden bekende restaurants aangezegd dat de joden die restaurants zouden boycotten als ze Gretta zouden toelaten. Antisemitisch?
pi_144444448
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 02:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja OK, ik heb makkelijk praten. Dat is waar.
Maar ook als je openbaar kritiek levert, met name als jood, op Israel, kun je het verwijt antisemiet te zijn toch langs je af laten glijden. Wat houdt dat verwijt nou feitelijk in? Niks toch?

Kwetsender waren de acties tegen Gretta Duisenberg. Door diverse joodse families in haar buurt werden bekende restaurants aangezegd dat de joden die restaurants zouden boycotten als ze Gretta zouden toelaten. Antisemitisch?
Je gaat voorbij het punt.
pi_144444481
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 02:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je gaat voorbij het punt.
Dat zou kunnen, want ik snap het punt niet zo goed.
Het punt is dat de wereld gaat geloven dat je antisemiet bent als dat vaak genoeg herhaald wordt?
Ja en?
pi_144445281
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je maakt wat mij betreft jezelf te schande met zo'n reactie, want je kunt veel beter.
Dit is echt beneden je niveau.
Boeie wat jij vindt, Kees. Tabeh maar weer.
  vrijdag 12 september 2014 @ 08:11:59 #141
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_144445758
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

[..]

en anders laat je ook je baard staan en kun je afreizen naar de Jihad gebieden om martelaar te worden
pi_144445858
Elk weldenkend persoon weet dat er misdaden zijn gepleegd door het Israelische leger. Oorlog.

In Israel heerst racisme. Genoeg boeken te koop waarin opgeroepen wordt moslims te doden hoor. Dat schuift niemand onder tafels of stoelen want je kan het gewoon kopen. Dit geldt overigens ook voor anti-joden boeken in Arabische winkels. Ik schrijf Arabieren want in die boeken wordt niet gesproken over Palestijnen. Ik schrijf joden want in die boeken wordt niet gesproken over Israeli's maar over joden.

Het antisemtisme kaart wordt momenteel gretig getroken door niet-joden (het westen)
  vrijdag 12 september 2014 @ 08:38:27 #143
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_144445994
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:45 schreef Kees22 het volgende:

Waaraan ontleen jij je mening dat ik het genoemde recht van Israel te weinig erken?
De persoon die aangevallen wordt MOET het recht houden om zich te kunnen verdedigen, het past niet om te zeggen , STILSTAAN en je laat je bekogelen tot je halfdood bent, want di eraketten doen geen pijn.

Ondertussen gaan zeij dan vrolijk door met tunnels graven en aanvallen op legerplaatsen doen of schoolbussen opblazen
pi_144447282
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah! Interessant! Dit vind ik oprecht een goed argument waarover het waard is te spreken.

Maar dan blijft de vraag waarom mensen het handig of nodig vinden om mij met de domste drogredenen aan te vallen.
Vooral op basis van onze vroegere discussies. De manier waarop Israël het land bezet is de verdediging ik noodzakelijk acht.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_144449701
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

In dit topic gaat het over Israel als staat in de zin van territoriale eenheid met een regering. Erkend door de VN maar anderzijds de VN alleen erkennend als het die staat goed uitkomt.
In die zin discussieer ik hier ook over die staat.
Jij bedoelt met Israel vooral een staat van verlangen naar eenheid met je god. Dat is heel duidelijk en ik kan je daarin ook wel volgen, maar daar gaat het in dit topic niet over. En op dat punt word ik ook niet aangevallen. Want onder ons gezegd en gezwegen: mijn aanvallers zijn wel de laatsten die dat zouden kunnen begrijpen.
Mijn aanvallers, dat zijn niet per se de mensen die het met mij oneens zijn.

En nu genoeg over mij, over tot de orde van dit topic.
Jij haalt toch regelmatig zelf het OT erbij. Jij gaat zelf afwijken van de staat Israel. Je spreekt regelmatig over dat je niet begrijpt dat een volk het Oude Testament kan volgen. Waar heb je het dan over? Je maakt zelf geen scheidingslijn meer. Zie hier nogmaals je quote

quote:
Israel handelt alleen uit zelfverdediging??? JULLIE zijn wel brutaal zeg! Eerst een land binnenvallen en de bevolking over de kling jagen en verdrijven. En dan, als die bevolking laat weten het daar toch niet helemaal mee eens te zijn, gaan miepen over aanvallen en over zelfverdediging!
Golda Meir erkende tenminste nog, dat Israel gebaseerd is op terrorisme. En dan bedoelde ze terreur van joodse kant!
Maar ja, wat wil je ook? Heb laatst nog maar eens het oude testament gelezen over Abraham, Isaak, Jacob en Jozef! Een en al moord, doodslag, verraad, bedrog en oplichterij. En toen waren JULLIE nog maar met 20!
Wie zijn die 'jullie'??
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:24:20 #146
pi_144452795
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:59 schreef waht het volgende:

[..]

Vooral op basis van onze vroegere discussies. De manier waarop Israël het land bezet is de verdediging ik noodzakelijk acht.
Jouw mening of ideaal is de Status Quo?
pi_144453119
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jouw mening of ideaal is de Status Quo?
Ideaal is complete neutralisering van Hamas/Iraanse invloed, en Palestijnse gebieden met volledige soevereiniteit. Uitgezonderd de Jordaan die het IDF mag verdedigen en Jeruzalem wat onder geen beding door Israël zal worden opgegeven.
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:39:18 #148
pi_144453325
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:33 schreef waht het volgende:

[..]

Ideaal is complete neutralisering van Hamas/Iraanse invloed, en Palestijnse gebieden met volledige soevereiniteit. Uitgezonderd de Jordaan die het IDF mag verdedigen en Jeruzalem wat onder geen beding door Israël zal worden opgegeven.
Ga ze dat in Israël vertellen. Ze sturen helemaal niet aan op Palestijnse soevereiniteit. Ze sturen aan op complete annexatie, en daarmee creëren ze een voedingsbodem voor gewapend verzet. Dus waarom je tegen Kees22 tekeer gaat snap ik werkelijk niet.
pi_144453551
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ga ze dat in Israël vertellen. Ze sturen helemaal niet aan op Palestijnse soevereiniteit. Ze sturen aan op complete annexatie, en daarmee creëren ze een voedingsbodem voor gewapend verzet. Dus waarom je tegen Kees22 tekeer gaat snap ik werkelijk niet.
Leuk, maar de Palestijnen doen het zelf ook niet. Ze hebben Gaza laten kapen door Hamas en zijn broodheer; Iran. Als Gaza het succesverhaal was geworden (economische ontwikkeling, ordehandhaving) was het uitgebreid naar de Westbank. Maar dat was te moeilijk.

Dat is dikke pech voor iedereen, vooral voor Israël dat weer bakken met geld mag verspillen aan het patrouilleren door Palestijns gebied.
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:49:20 #150
pi_144453725
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:44 schreef waht het volgende:

Dat is dikke pech voor iedereen, vooral voor Israël dat weer bakken met geld mag verspillen aan het patrouilleren door Palestijns gebied.
Dat hoeft niet, ik weet wel een paar alternatieven. Zoals terugtrekken tot de grenzen ven '67
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:50:37 #151
pi_144453777
quote:
Israeli intelligence veterans' letter to Netanyahu and military chiefs - in full

Read the letter from 34 reserve soldiers who have served in Unit 8200 explaining why they refuse to serve in Palestinian territories

Prime Minister, Mr Benjamin Netanyahu

Chief of General Staff, Benny Gantz

Military Intelligence Director, Major General Aviv Kochavi

Commander of Unit 8200

We, veterans of Unit 8200, reserve soldiers both past and present, declare that we refuse to take part in actions against Palestinians and refuse to continue serving as tools in deepening the military control over the Occupied Territories.

It is commonly thought that the service in military intelligence is free of moral dilemmas and solely contributes to the reduction of violence and harm to innocent people. However, our military service has taught us that intelligence is an integral part of Israel's military occupation over the territories. The Palestinian population under military rule is completely exposed to espionage and surveillance by Israeli intelligence. While there are severe limitations on the surveillance of Israeli citizens, the Palestinians are not afforded this protection. There's no distinction between Palestinians who are, and are not, involved in violence. Information that is collected and stored harms innocent people. It is used for political persecution and to create divisions within Palestinian society by recruiting collaborators and driving parts of Palestinian society against itself. In many cases, intelligence prevents defendants from receiving a fair trial in military courts, as the evidence against them is not revealed. Intelligence allows for the continued control over millions of people through thorough and intrusive supervision and invasion of most areas of life. This does not allow for people to lead normal lives, and fuels more violence further distancing us from the end of the conflict.

Millions of Palestinians have been living under Israeli military rule for over 47 years. This regime denies the basic rights and expropriates extensive tracts of land for Jewish settlements subject to separate and different legal systems, jurisdiction and law enforcement. This reality is not an inevitable result of the state's efforts to protect itself but rather the result of choice. Settlement expansion has nothing to do with national security. The same goes for restrictions on construction and development, economic exploitation of the West Bank, collective punishment of inhabitants of the Gaza Strip, and the actual route of the separation barrier.

In light of all this, we have concluded that as individuals who served in Unit 8200, we must take responsibility for our part in this situation and it is our moral duty to act. We cannot continue to serve this system in good conscience, denying the rights of millions of people. Therefore, those among us who are reservists, refuse to take part in the state's actions against Palestinians. We call for all soldiers serving in the Intelligence Corps, present and future, along with all the citizens of Israel, to speak out against these injustices and to take action to bring them to an end. We believe that Israel's future depends on it.

Senior academic officer Or

First sergeant Ori

Sergeant Ella

Sergeant ***

Sergeant first class Amitai

Captain Assaf

Lieutenant Assaf

First sergeant Ariel

First sergeant Guy

Sergeant first class Galia

Lieutenant Gilad

First sergeant Doron

Captain D

Professional academic officer H

First sergeant T

First sergeant Tal

Sergeant first class Yair

First sergeant Yoav

First sergeant Yuval

Lieutenant Yonatan

Sergeant first class Lior

Sergeant Liron

Sergeant Maya

Sergeant Michal

First sergeant Menahem

First sergeant Nadav

Sergeant Noa

First sergeant Sa'ar

First sergeant Eden

Sergeant Idan

Professional academic officer Amir

First sergeant Amit

Sergeant K

Sergeant Keren

Sergeant first class Regev

First sergeant Roi

Sergeant R

First sergeant Rotem

First sergeant Shira

Major Shmulik

First sergeant Schraga

Sergeant Sheri

Senior academic officer Tomer
pi_144453826
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, ik weet wel een paar alternatieven. Zoals terugtrekken tot de grenzen ven '67
Gezellig, en weer wachten tot die achterlijke Führers in Egypte of Syrië een oorlog willen beginnen. ^O^

Je moet wel erg simpel zijn om dat van Israël te verwachten.
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:54:53 #153
pi_144453937
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:52 schreef waht het volgende:

[..]

Gezellig, en weer wachten tot die achterlijke Führers in Egypte of Syrië een oorlog willen beginnen. ^O^

Ik verwacht van Israël alleen maar moordpartijen en geklaag over anti-semitisme. Dat is wat ze hebben bereikt.
pi_144453979
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ga ze dat in Israël vertellen. Ze sturen helemaal niet aan op Palestijnse soevereiniteit. Ze sturen aan op complete annexatie
Ze hebben in 2005 Gaza aan de Palestijnen gegeven. Dat doe je niet als je compleet wil annexeren.

Dat is net als dat je iemand wil doodschieten en 'm daarom een geweer met een kogel geeft. :')
quote:
, en daarmee creëren ze een voedingsbodem voor gewapend verzet.
Het is wel een casus belli, ja.

Maar jammer genoeg plegen ze terreur, geen gewapend verzet.
quote:
Dus waarom je tegen Kees22 tekeer gaat snap ik werkelijk niet.
... eh, omdat Kees22 een jodenhater is, misschien? :')
Ik zeg maar wat...
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:01:45 #155
pi_144454179
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:55 schreef Karrs het volgende:

Ik zeg maar wat...
Dat wist ik al, hoor. :*
pi_144454246
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik verwacht van Israël alleen maar moordpartijen en geklaag over anti-semitisme. Dat is wat ze hebben bereikt.
Klopt, je snapt er geen tyfus van. Dat was al bekend.
pi_144460008
Ik merk toch op dat Israël wel heel veel moet doen, maar wat moeten de Palestijnen (Hamas, Fatah) doen?
pi_144460100
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 17:24 schreef YellowBlacks het volgende:
Ik merk toch op dat Israël wel heel veel moet doen, maar wat moeten de Palestijnen (Hamas, Fatah) doen?
Onzin en propaganda verkopen. Dit op tv laten zien bijvoorbeeld

http://palwatch.org/main.aspx?fi=157&doc_id=12509
pi_144462135
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

[..]

De vraag ontwijken, zo werkt dat blijkbaar. Ach, we weten wel hoe het zit.
  vrijdag 12 september 2014 @ 21:22:23 #160
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_144467532
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gaan de Palestijnen de aanwezigheid van de Joodse immigranten dan accepteren?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_144476514
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 september 2014 06:42 schreef Karrs het volgende:

[..]

Boeie wat jij vindt, Kees. Tabeh maar weer.
Goede basis voor een gesprek is interesse voor wat je gesprekspartner te melden heeft.
pi_144476584
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:59 schreef waht het volgende:

[..]

Vet van mij.
Ik snap deze zin niet. Bedoel je dat de aanval de beste verdediging is? Dat de volledige bezetting van andermans land de beste verdediging is?
Verdediging waartegen dan?
En omvat de manier waarop Israel het land bezet dan ook de illegale nederzettingen of het platbombarderen?
pi_144476663
quote:

[..]

Terugtrekken tot de grenzen van 67 is inderdaad te debiel voor woorden, maar het verder bouwen van nederzettingen is dat in mijn ogen ook.
pi_144476681
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:38 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Jij haalt toch regelmatig zelf het OT erbij. Jij gaat zelf afwijken van de staat Israel. Je spreekt regelmatig over dat je niet begrijpt dat een volk het Oude Testament kan volgen. Waar heb je het dan over? Je maakt zelf geen scheidingslijn meer. Zie hier nogmaals je quote

[..]

Wie zijn die 'jullie'??
Dan ben ik niet duidelijk geweest. Het joodse volk volgt uitermate fanatiek het oude testament. En doet ook alle moeite om dat voor de nakomelingen levend te houden. En scheidt zich zo duidelijk af van de volkeren waartussen het woont. Met bijkomende gevolgen.
Ik zie dat, ook in diverse schakeringen van spiritualiteit. Ik zie de logische, zij het onwenselijke, gevolgen van vervolging die daarmee samenhangen. Ik zie schakeringen genoeg.

In dit citaat: jullie zijn de joden die zich in Palestina gingen vestigen tegen de wetten in en met toepassing van geweld tegen de lokale bevolking.
Ik weet ook wel dat er joden zijn die daar heel anders in staan.
pi_144476749
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:44 schreef waht het volgende:

[..]

Leuk, maar de Palestijnen doen het zelf ook niet. Ze hebben Gaza laten kapen door Hamas en zijn broodheer; Iran. Als Gaza het succesverhaal was geworden (economische ontwikkeling, ordehandhaving) was het uitgebreid naar de Westbank. Maar dat was te moeilijk.

Dat vind ik wel erg brutaal! Alsof Gaza het gebrek aan economische ontwikkeling aan zichzelf te wijten heeft. Godverdomme! Zowel de zee- als de luchthaven zijn vernietigd door Israel en alle grenzen zijn geblokkeerd door Israel.

En Israel geldverspillen aan het patrouilleren door Palestijns gebied? Het heeft in de laatste aanvallen op Gaza 1,9 miljard besteed aan het veroorzaken van 6 miljard schade. Volgens mijn kranten.

Het blijkt in de praktijk keer op keer dat de Palestijnen tot stijgende welvaart komen als Israel geen spaak in het wiel steekt.
pi_144476791
quote:

[..]

Alsof Egypte en Syrië nu een oorlog tegen Israel zouden beginnen. _O-

Ik geloof dat ik je intelligentie en inzicht overschat heb.
pi_144476799
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Terugtrekken tot de grenzen van 67 is inderdaad te debiel voor woorden, maar het verder bouwen van nederzettingen is dat in mijn ogen ook.
Oh, waarom is dat eerste te debiel voor woorden?
pi_144476817
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, waarom is dat eerste te debiel voor woorden?
Omdat dat niet zomaar gaat, het is geen slechte b-film.

Israel moet alleen nu wel stoppen met de nederzettingen, want dat is puur Palestijntje pesten.
pi_144476881
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:55 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ze hebben in 2005 Gaza aan de Palestijnen gegeven. Dat doe je niet als je compleet wil annexeren.

Dat is net als dat je iemand wil doodschieten en 'm daarom een geweer met een kogel geeft. :')
Nee, dat is niet zo. Ze hebben alle joden uit Gaza teruggetrokken en de strook vervolgens behandeld als een concentratiekamp of ghetto.
quote:
[..]

Het is wel een casus belli, ja.

Maar jammer genoeg plegen ze terreur, geen gewapend verzet.
Ach, een casus belli rechtvaardigt alleen verzet en geen terreur? En het veroorzaken van 6 miljard (dat is duizend maal 6 miljoen!) schade is geen terreur?
quote:
[..]

... eh, omdat Kees22 een jodenhater is, misschien? :')
Ik zeg maar wat...
Ja, je lult uit je nek. Zelfkennis is een groot goed.
pi_144476927
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Gaan de Palestijnen de aanwezigheid van de Joodse immigranten dan accepteren?
Goede vraag! Maar wat bedoel je dan met de aanwezigheid van de joodse immigranten? Die aanwezigheid binnen de grenzen van 67? Dan denk ik wel dat die geaccepteerd wordt. Immers: El Fatah heeft al jaren geleden de vernietiging van de joodse staat Israel uit het doel geschrapt. (Niet dat het ze enige tegemoetkoming heeft gegeven. Maar toch.)
Joodse immigranten op Palestijns gebied of in de bezette gebieden zijn natuurlijk onacceptabel.
pi_144476978
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Omdat dat niet zomaar gaat, het is geen slechte b-film.

Israel moet alleen nu wel stoppen met de nederzettingen, want dat is puur Palestijntje pesten.
Niet zomaar nee. Maar Israel heeft sinds 1967 voortdurend de regels van de VN aangaande bezet gebied geschonden door bezet gebied in gebruik te nemen. Het is Israel dat die fout heeft gemaakt en dus ook Israel dat die fout dient te herstellen. Dat dat niet zomaar gaat, hadden ze eerder kunnen bedenken. Het is niet eerlijk dat de Palestijnen daarvoor moeten bloeden.

En dat stoppen met de nederzettingen is nou juist waar de grenzen van 67 ook over gaan.
pi_144477010
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Niet zomaar nee. Maar Israel heeft sinds 1967 voortdurend de regels van de VN aangaande bezet gebied geschonden door bezet gebied in gebruik te nemen. Het is Israel dat die fout heeft gemaakt en dus ook Israel dat die fout dient te herstellen. Dat dat niet zomaar gaat, hadden ze eerder kunnen bedenken. Het is niet eerlijk dat de Palestijnen daarvoor moeten bloeden.

En dat stoppen met de nederzettingen is nou juist waar de grenzen van 67 ook over gaan.
Ik heb het over het stoppen met verder bouwen van nederzettingen.

Die extra 400 hectare laatst was niet nodig bijvoorbeeld.
pi_144477160
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zo, jij bent wel erg bescheiden. De laatste 400 ha!

De eerste ha was niet nodig, lijkt me.
Het beginnen met bouwen van illegale nederzettingen was al fout.

Peace, piece by piece.
pi_144477191
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zo, jij bent wel erg bescheiden. De laatste 400 ha!

De eerste ha was niet nodig, lijkt me.
Het beginnen met bouwen van illegale nederzettingen was al fout.

Peace, piece by piece.
Tja, kwestie van recht van de sterkste.

Ben gewoon van mening dat Israël daar alleen niet nog meer misbruik van moet maken.
pi_144477271
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tja, kwestie van recht van de sterkste.

Ben gewoon van mening dat Israël daar alleen niet nog meer misbruik van moet maken.
Recht van de sterkste? Ja, daar komt het uiteindelijk altijd op neer.
In de mensenmaatschappij hebben we een soort politie uitgevonden om dat simpele recht enigszins in rechtvaardige banen te leiden. Waarbij rechtvaardig iets anders betekent dan recht van de sterkste maar meer een recht doen aan alle belangen van alle betrokkenen.

En waarom zou Israel niet gewoon nog meer misbruik moeten maken van het recht van de sterkste?
Ik zou in dat geval zeggen: gewoon ausradieren die Gazastreiche und anneksieren die ganze besatzte westliche Jordaanstreiche.
pi_144477333
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Recht van de sterkste? Ja, daar komt het uiteindelijk altijd op neer.
In de mensenmaatschappij hebben we een soort politie uitgevonden om dat simpele recht enigszins in rechtvaardige banen te leiden. Waarbij rechtvaardig iets anders betekent dan recht van de sterkste maar meer een recht doen aan alle belangen van alle betrokkenen.

En waarom zou Israel niet gewoon nog meer misbruik moeten maken van het recht van de sterkste?
Ik zou in dat geval zeggen: gewoon ausradieren die Gazastreiche und anneksieren die ganze besatzte westliche Jordaanstreiche.
1: Binnenlands ja, als het om internationale politiek/diplomatiek gaat is recht van de sterkste evident.

2: Ohja, als Israël dat wil doen ze dat.

Ik heb het alleen liever niet, moreel gezien.
pi_144477419
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo.
Ja, dat is wel zo.
quote:
Ach, een casus belli rechtvaardigt alleen verzet en geen terreur?
Je bent een sukkel.
quote:
En het veroorzaken van 6 miljard (dat is duizend maal 6 miljoen!) schade is geen terreur?
Nee.
quote:
Ja, je lult uit je nek. Zelfkennis is een groot goed.
Je bent nog steeds een sukkel. En een jodenhater.

Geloof je overigens hier ook in?
  zaterdag 13 september 2014 @ 02:36:49 #178
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_144477464
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:31 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ja, dat is wel zo.

[..]

Je bent een sukkel.

[..]

Nee.

[..]

Ah Karrs die weer eens niet inhoudelijk reageert en zoals gewoonlijk met zijn domheid te koop loopt.

Het zal ook eens niet.
  zaterdag 13 september 2014 @ 02:37:58 #179
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_144477479
quote:

[..]

:') die extra 400 hectare, nee die andere 1000en hectare waren wel echt mooi werk
pi_144477491
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:37 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

:') die extra 400 hectare, nee die andere 1000en hectare waren wel echt mooi werk
Dat zeg ik niet.
pi_144478634
quote:

[..]

Het is geen nederzetting. Joden in 1920 hadden hier dorpen maar werden door de Arabische leger in 1948 veroverd , ondanks de joden in de dorpen hadden overgegeven werden alle mannelijke inwoners afgeslacht ( rond de 200 man) devrouwen weggejaagd, en daarna werd alles met de grond gelijk gemaakt door de Arabieren. In 1967 werd Israel aangevallen door Jordanie en hebben ze het weer ingenomen.

Het gebied is staatseigendom. Dat betekent dat er geen landeigenaar is. Het hoort bij de 4% van de Westbank waar dus alleen maar joden wonen. Het is area C gebied. Dit gebied is sowieso aan Israel toegezegd destijds (goedgekeurd door USA en zelfs de Palestijnen) omdat men uit Gaza is teruggetrokken.

Loop de media toch niet achterna en check eerst zelf je uitspraken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shokirbek85 op 13-09-2014 09:25:04 ]
pi_144479153
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:36 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Ah Karrs die weer eens niet inhoudelijk reageert en zoals gewoonlijk met zijn domheid te koop loopt.

Het zal ook eens niet.
Jank harder.
pi_144479188
Nederzettingen + muur is illegaal. = zelf aansturen op conflict - haat etc.

Net als dat het lanceren van raketten op Israël aansturen is op conflict en haat.

Het is echt geen science jongens. Terug naar de grenzen die zijn vastgesteld door de VN - twee statenoplossing, klaar.

De partijen die dat niet willen accepteren hebben pech.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144479348
quote:

[..]

Ja, dat is wel zo.

[..]

Je bent een sukkel.

[..]

Nee.

[..]

Lekker inhoudelijk bezig weer.
pi_144479355
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:56 schreef Karrs het volgende:

[..]

Jank harder.
Je valt in herhaling.
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:20:05 #186
56749 BlaZ
pi_144479457
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goede vraag! Maar wat bedoel je dan met de aanwezigheid van de joodse immigranten? Die aanwezigheid binnen de grenzen van 67? Dan denk ik wel dat die geaccepteerd wordt. Immers: El Fatah heeft al jaren geleden de vernietiging van de joodse staat Israel uit het doel geschrapt. (Niet dat het ze enige tegemoetkoming heeft gegeven. Maar toch.)
Joodse immigranten op Palestijns gebied of in de bezette gebieden zijn natuurlijk onacceptabel.
Maar dit zal voor Israel weer niet acceptabel zijn. Waar moeten die honderdduizenden immigranten heen?
De grenzen van '67 lijken me overigens een gepasseerd station. Oost-Jerusalem bijvoorbeeld, is al de facto geannexeerd.

De huidige situatie is ook vooral problematisch voor Palestijnen en een stuk minder voor Israeli's.

[ Bericht 4% gewijzigd door BlaZ op 13-09-2014 11:07:11 ]
pi_144479508

quote:
Israeli military historian van Creveld's plan for peace is to get out of the Palestinian territories occupied since the June 1967 war and complete the building of the wall. After 1967, Israel was attracted to the concept of achieving more "defensible borders," but plans along those lines have not worked out to Israel's advantage. Better, then, to return to the defense of an Israel within its pre-1967 borders. Israel's clear technological advantage over all its neighbors takes care of conventional threats, but putting down militarily insignificant terrorist or guerrilla activity is demonstrably costly in both manpower and morale. Citing the Great Wall of China, the Berlin Wall, and the line dividing Greeks and Turks in Cyprus, van Creveld argues that a wall will do the job. This "controversial plan," set within an excellent succinct survey of Israeli military doctrine and practice since 1967, actually reflects emerging mainstream Israeli thinking-for better or worse.
pi_144480979
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Alsof Egypte en Syrië nu een oorlog tegen Israel zouden beginnen. _O-

Ik geloof dat ik je intelligentie en inzicht overschat heb.
Kom op Kees, denk eens verder vooruit dan morgen. Je weet wel, zoals een regeringsleider zou moeten doen.
pi_144481075
Er zijn hier echt mensen die denken dat het fijn is om de kneuzenkermis van Assad of erger, IS, in de Golan te hebben? Nee de verdomde VN kan er niets aan doen, die worden continu ontvoerd door slecht georganiseerde rebellen. Het enige wat Israël heeft is het hoge gebied.

Als Damascus destijds net zo graag vrede had gesloten als Caïro (toen de Sinaï is teruggegeven) had het wellicht gekund. Nu is het onbespreekbaar. De Golan = Israël.
pi_144481183
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel erg brutaal! Alsof Gaza het gebrek aan economische ontwikkeling aan zichzelf te wijten heeft. Godverdomme! Zowel de zee- als de luchthaven zijn vernietigd door Israel en alle grenzen zijn geblokkeerd door Israel.
Eens, dat is niet de schuld van de Palestijnen in Gaza. Het is de schuld van Hamas die de financiering vanuit Teheran niet in gevaar wil brengen en derhalve regelmatig achterlijke aanvallen op Israël wil uitvoeren, schuilend achter de kinderen en vrouwen van Gaza.

Er is een reden waarom ook Egypte de grens met Gaza regelmatig sluit.
quote:
En Israel geldverspillen aan het patrouilleren door Palestijns gebied? Het heeft in de laatste aanvallen op Gaza 1,9 miljard besteed aan het veroorzaken van 6 miljard schade. Volgens mijn kranten.

Het blijkt in de praktijk keer op keer dat de Palestijnen tot stijgende welvaart komen als Israel geen spaak in het wiel steekt.
Bezetting is duur, is mijn punt.
  zaterdag 13 september 2014 @ 12:17:59 #191
pi_144481347
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Maar dit zal voor Israel weer niet acceptabel zijn. Waar moeten die honderdduizenden immigranten heen?
Dat probleem hebben ze zelf gecreëerd.

Je redeneert net als de War on Drugs fans: De legaliseerders moeten bewijzen dat ze ALLE problemen kunnen oplossen, terwijl de verbieders degenen zijn die de problemen creëren.
pi_144481454
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:06 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Het is geen nederzetting. Joden in 1920 hadden hier dorpen maar werden door de Arabische leger in 1948 veroverd , ondanks de joden in de dorpen hadden overgegeven werden alle mannelijke inwoners afgeslacht ( rond de 200 man) devrouwen weggejaagd, en daarna werd alles met de grond gelijk gemaakt door de Arabieren. In 1967 werd Israel aangevallen door Jordanie en hebben ze het weer ingenomen.

Het gebied is staatseigendom. Dat betekent dat er geen landeigenaar is. Het hoort bij de 4% van de Westbank waar dus alleen maar joden wonen. Het is area C gebied. Dit gebied is sowieso aan Israel toegezegd destijds (goedgekeurd door USA en zelfs de Palestijnen) omdat men uit Gaza is teruggetrokken.

Loop de media toch niet achterna en check eerst zelf je uitspraken.
_O-
  zaterdag 13 september 2014 @ 12:23:45 #193
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_144481461
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:56 schreef Karrs het volgende:

[..]

Jank harder.
je kunt ook echt niks zeggen he :')
  zaterdag 13 september 2014 @ 12:27:11 #194
56749 BlaZ
pi_144481528
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat probleem hebben ze zelf gecreëerd.

Je redeneert net als de War on Drugs fans: De legaliseerders moeten bewijzen dat ze ALLE problemen kunnen oplossen, terwijl de verbieders degenen zijn die de problemen creëren.
Dan nog, het is politiek gezien niet haalbaar. Ik denk dat de Palestijnen het best Jerusalem en een 30% van de West Bank kunnen opgeven, anders zullen ze op termijn geannexeerd worden.
pi_144482924
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:05 schreef waht het volgende:
Er zijn hier echt mensen die denken dat het fijn is om de kneuzenkermis van Assad of erger, IS, in de Golan te hebben? Nee de verdomde VN kan er niets aan doen, die worden continu ontvoerd door slecht georganiseerde rebellen. Het enige wat Israël heeft is het hoge gebied.

Als Damascus destijds net zo graag vrede had gesloten als Caïro (toen de Sinaï is teruggegeven) had het wellicht gekund. Nu is het onbespreekbaar. De Golan = Israël.
Daar is Martin van Creveld dan ook op teruggekomen nadat de stabiliteit in de regio volledig is weggevallen, daarnaast is het onderhand onmogelijk om dat politiek mogelijk te maken.
pi_144483209
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:34 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Daar is Martin van Creveld dan ook op teruggekomen nadat de stabiliteit in de regio volledig is weggevallen, daarnaast is het onderhand onmogelijk om dat politiek mogelijk te maken.
Waarschijnlijk komt hij ook terug wat betreft de Jordaan als IS bij Jordanië aanklopt. Zoals nu.
  zaterdag 13 september 2014 @ 14:27:13 #197
421524 SadPanda
pi_144484287
Gaza:

Anti-Turkije
pi_144487990
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:59 schreef Mutant01 het volgende:
Nederzettingen + muur is illegaal. = zelf aansturen op conflict - haat etc.

Net als dat het lanceren van raketten op Israël aansturen is op conflict en haat.

Het is echt geen science jongens. Terug naar de grenzen die zijn vastgesteld door de VN - twee statenoplossing, klaar.

De partijen die dat niet willen accepteren hebben pech.
Die Groot Trek
pi_144540005
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Binnenlands ja, als het om internationale politiek/diplomatiek gaat is recht van de sterkste evident.

2: Ohja, als Israël dat wil doen ze dat.

Ik heb het alleen liever niet, moreel gezien.
Ad 1: Daar heeft men de Volkerenbond en later de VN voor bedacht. Nog steeds tamelijk vrijblijvend, want als je niet mee wilt doen, ben je niet gebonden. Maar toch.
Ad 2: Dat is precies wanneer Israel zich kwalificeert als schurkenstaat: het recht van de sterkste en verder geen gezeur.
pi_144540110
quote:

Tja, vast wel.
quote:
Nee, natuurlijk niet. Bloedworst maak je van varkensbloed, niet van kinderbloed. Kinderen hebben niet genoeg bloed, namelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')