1: Binnenlands ja, als het om internationale politiek/diplomatiek gaat is recht van de sterkste evident.quote:Op zaterdag 13 september 2014 02:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Recht van de sterkste? Ja, daar komt het uiteindelijk altijd op neer.
In de mensenmaatschappij hebben we een soort politie uitgevonden om dat simpele recht enigszins in rechtvaardige banen te leiden. Waarbij rechtvaardig iets anders betekent dan recht van de sterkste maar meer een recht doen aan alle belangen van alle betrokkenen.
En waarom zou Israel niet gewoon nog meer misbruik moeten maken van het recht van de sterkste?
Ik zou in dat geval zeggen: gewoon ausradieren die Gazastreiche und anneksieren die ganze besatzte westliche Jordaanstreiche.
Ja, dat is wel zo.quote:
Je bent een sukkel.quote:Ach, een casus belli rechtvaardigt alleen verzet en geen terreur?
Nee.quote:En het veroorzaken van 6 miljard (dat is duizend maal 6 miljoen!) schade is geen terreur?
Je bent nog steeds een sukkel. En een jodenhater.quote:Ja, je lult uit je nek. Zelfkennis is een groot goed.
Ah Karrs die weer eens niet inhoudelijk reageert en zoals gewoonlijk met zijn domheid te koop loopt.quote:Op zaterdag 13 september 2014 02:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo.
[..]
Je bent een sukkel.
[..]
Nee.
[..]
Je bent nog steeds een sukkel. En een jodenhater.
Geloof je overigens hier ook in?
quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb het over het stoppen met verder bouwen van nederzettingen.
Die extra 400 hectare laatst was niet nodig bijvoorbeeld.
Dat zeg ik niet.quote:Op zaterdag 13 september 2014 02:37 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]die extra 400 hectare, nee die andere 1000en hectare waren wel echt mooi werk
Het is geen nederzetting. Joden in 1920 hadden hier dorpen maar werden door de Arabische leger in 1948 veroverd , ondanks de joden in de dorpen hadden overgegeven werden alle mannelijke inwoners afgeslacht ( rond de 200 man) devrouwen weggejaagd, en daarna werd alles met de grond gelijk gemaakt door de Arabieren. In 1967 werd Israel aangevallen door Jordanie en hebben ze het weer ingenomen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb het over het stoppen met verder bouwen van nederzettingen.
Die extra 400 hectare laatst was niet nodig bijvoorbeeld.
Jank harder.quote:Op zaterdag 13 september 2014 02:36 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ah Karrs die weer eens niet inhoudelijk reageert en zoals gewoonlijk met zijn domheid te koop loopt.
Het zal ook eens niet.
Lekker inhoudelijk bezig weer.quote:Op zaterdag 13 september 2014 02:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo.
[..]
Je bent een sukkel.
[..]
Nee.
[..]
Geloof je overigens hier ook in?
Maar dit zal voor Israel weer niet acceptabel zijn. Waar moeten die honderdduizenden immigranten heen?quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goede vraag! Maar wat bedoel je dan met de aanwezigheid van de joodse immigranten? Die aanwezigheid binnen de grenzen van 67? Dan denk ik wel dat die geaccepteerd wordt. Immers: El Fatah heeft al jaren geleden de vernietiging van de joodse staat Israel uit het doel geschrapt. (Niet dat het ze enige tegemoetkoming heeft gegeven. Maar toch.)
Joodse immigranten op Palestijns gebied of in de bezette gebieden zijn natuurlijk onacceptabel.
quote:Israeli military historian van Creveld's plan for peace is to get out of the Palestinian territories occupied since the June 1967 war and complete the building of the wall. After 1967, Israel was attracted to the concept of achieving more "defensible borders," but plans along those lines have not worked out to Israel's advantage. Better, then, to return to the defense of an Israel within its pre-1967 borders. Israel's clear technological advantage over all its neighbors takes care of conventional threats, but putting down militarily insignificant terrorist or guerrilla activity is demonstrably costly in both manpower and morale. Citing the Great Wall of China, the Berlin Wall, and the line dividing Greeks and Turks in Cyprus, van Creveld argues that a wall will do the job. This "controversial plan," set within an excellent succinct survey of Israeli military doctrine and practice since 1967, actually reflects emerging mainstream Israeli thinking-for better or worse.
Kom op Kees, denk eens verder vooruit dan morgen. Je weet wel, zoals een regeringsleider zou moeten doen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Alsof Egypte en Syrië nu een oorlog tegen Israel zouden beginnen.![]()
Ik geloof dat ik je intelligentie en inzicht overschat heb.
Eens, dat is niet de schuld van de Palestijnen in Gaza. Het is de schuld van Hamas die de financiering vanuit Teheran niet in gevaar wil brengen en derhalve regelmatig achterlijke aanvallen op Israël wil uitvoeren, schuilend achter de kinderen en vrouwen van Gaza.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel erg brutaal! Alsof Gaza het gebrek aan economische ontwikkeling aan zichzelf te wijten heeft. Godverdomme! Zowel de zee- als de luchthaven zijn vernietigd door Israel en alle grenzen zijn geblokkeerd door Israel.
Bezetting is duur, is mijn punt.quote:En Israel geldverspillen aan het patrouilleren door Palestijns gebied? Het heeft in de laatste aanvallen op Gaza 1,9 miljard besteed aan het veroorzaken van 6 miljard schade. Volgens mijn kranten.
Het blijkt in de praktijk keer op keer dat de Palestijnen tot stijgende welvaart komen als Israel geen spaak in het wiel steekt.
Dat probleem hebben ze zelf gecreëerd.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dit zal voor Israel weer niet acceptabel zijn. Waar moeten die honderdduizenden immigranten heen?
quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:06 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Het is geen nederzetting. Joden in 1920 hadden hier dorpen maar werden door de Arabische leger in 1948 veroverd , ondanks de joden in de dorpen hadden overgegeven werden alle mannelijke inwoners afgeslacht ( rond de 200 man) devrouwen weggejaagd, en daarna werd alles met de grond gelijk gemaakt door de Arabieren. In 1967 werd Israel aangevallen door Jordanie en hebben ze het weer ingenomen.
Het gebied is staatseigendom. Dat betekent dat er geen landeigenaar is. Het hoort bij de 4% van de Westbank waar dus alleen maar joden wonen. Het is area C gebied. Dit gebied is sowieso aan Israel toegezegd destijds (goedgekeurd door USA en zelfs de Palestijnen) omdat men uit Gaza is teruggetrokken.
Loop de media toch niet achterna en check eerst zelf je uitspraken.
Dan nog, het is politiek gezien niet haalbaar. Ik denk dat de Palestijnen het best Jerusalem en een 30% van de West Bank kunnen opgeven, anders zullen ze op termijn geannexeerd worden.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat probleem hebben ze zelf gecreëerd.
Je redeneert net als de War on Drugs fans: De legaliseerders moeten bewijzen dat ze ALLE problemen kunnen oplossen, terwijl de verbieders degenen zijn die de problemen creëren.
Daar is Martin van Creveld dan ook op teruggekomen nadat de stabiliteit in de regio volledig is weggevallen, daarnaast is het onderhand onmogelijk om dat politiek mogelijk te maken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:05 schreef waht het volgende:
Er zijn hier echt mensen die denken dat het fijn is om de kneuzenkermis van Assad of erger, IS, in de Golan te hebben? Nee de verdomde VN kan er niets aan doen, die worden continu ontvoerd door slecht georganiseerde rebellen. Het enige wat Israël heeft is het hoge gebied.
Als Damascus destijds net zo graag vrede had gesloten als Caïro (toen de Sinaï is teruggegeven) had het wellicht gekund. Nu is het onbespreekbaar. De Golan = Israël.
Waarschijnlijk komt hij ook terug wat betreft de Jordaan als IS bij Jordanië aanklopt. Zoals nu.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:34 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Daar is Martin van Creveld dan ook op teruggekomen nadat de stabiliteit in de regio volledig is weggevallen, daarnaast is het onderhand onmogelijk om dat politiek mogelijk te maken.
Die Groot Trekquote:Op zaterdag 13 september 2014 09:59 schreef Mutant01 het volgende:
Nederzettingen + muur is illegaal. = zelf aansturen op conflict - haat etc.
Net als dat het lanceren van raketten op Israël aansturen is op conflict en haat.
Het is echt geen science jongens. Terug naar de grenzen die zijn vastgesteld door de VN - twee statenoplossing, klaar.
De partijen die dat niet willen accepteren hebben pech.
Ad 1: Daar heeft men de Volkerenbond en later de VN voor bedacht. Nog steeds tamelijk vrijblijvend, want als je niet mee wilt doen, ben je niet gebonden. Maar toch.quote:Op zaterdag 13 september 2014 02:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Binnenlands ja, als het om internationale politiek/diplomatiek gaat is recht van de sterkste evident.
2: Ohja, als Israël dat wil doen ze dat.
Ik heb het alleen liever niet, moreel gezien.
Tja, vast wel.quote:Op zaterdag 13 september 2014 02:31 schreef Karrs het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Bloedworst maak je van varkensbloed, niet van kinderbloed. Kinderen hebben niet genoeg bloed, namelijk.quote:Geloof je overigens hier ook in?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |