abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144476514
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 september 2014 06:42 schreef Karrs het volgende:

[..]

Boeie wat jij vindt, Kees. Tabeh maar weer.
Goede basis voor een gesprek is interesse voor wat je gesprekspartner te melden heeft.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144476584
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:59 schreef waht het volgende:

[..]

Vooral op basis van onze vroegere discussies. De manier waarop Israël het land bezet is de verdediging ik noodzakelijk acht.
Vet van mij.
Ik snap deze zin niet. Bedoel je dat de aanval de beste verdediging is? Dat de volledige bezetting van andermans land de beste verdediging is?
Verdediging waartegen dan?
En omvat de manier waarop Israel het land bezet dan ook de illegale nederzettingen of het platbombarderen?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144476663
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:52 schreef waht het volgende:

[..]

Gezellig, en weer wachten tot die achterlijke Führers in Egypte of Syrië een oorlog willen beginnen. ^O^

Je moet wel erg simpel zijn om dat van Israël te verwachten.
Terugtrekken tot de grenzen van 67 is inderdaad te debiel voor woorden, maar het verder bouwen van nederzettingen is dat in mijn ogen ook.
pi_144476681
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:38 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Jij haalt toch regelmatig zelf het OT erbij. Jij gaat zelf afwijken van de staat Israel. Je spreekt regelmatig over dat je niet begrijpt dat een volk het Oude Testament kan volgen. Waar heb je het dan over? Je maakt zelf geen scheidingslijn meer. Zie hier nogmaals je quote

[..]

Wie zijn die 'jullie'??
Dan ben ik niet duidelijk geweest. Het joodse volk volgt uitermate fanatiek het oude testament. En doet ook alle moeite om dat voor de nakomelingen levend te houden. En scheidt zich zo duidelijk af van de volkeren waartussen het woont. Met bijkomende gevolgen.
Ik zie dat, ook in diverse schakeringen van spiritualiteit. Ik zie de logische, zij het onwenselijke, gevolgen van vervolging die daarmee samenhangen. Ik zie schakeringen genoeg.

In dit citaat: jullie zijn de joden die zich in Palestina gingen vestigen tegen de wetten in en met toepassing van geweld tegen de lokale bevolking.
Ik weet ook wel dat er joden zijn die daar heel anders in staan.
pi_144476749
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:44 schreef waht het volgende:

[..]

Leuk, maar de Palestijnen doen het zelf ook niet. Ze hebben Gaza laten kapen door Hamas en zijn broodheer; Iran. Als Gaza het succesverhaal was geworden (economische ontwikkeling, ordehandhaving) was het uitgebreid naar de Westbank. Maar dat was te moeilijk.

Dat is dikke pech voor iedereen, vooral voor Israël dat weer bakken met geld mag verspillen aan het patrouilleren door Palestijns gebied.
Dat vind ik wel erg brutaal! Alsof Gaza het gebrek aan economische ontwikkeling aan zichzelf te wijten heeft. Godverdomme! Zowel de zee- als de luchthaven zijn vernietigd door Israel en alle grenzen zijn geblokkeerd door Israel.

En Israel geldverspillen aan het patrouilleren door Palestijns gebied? Het heeft in de laatste aanvallen op Gaza 1,9 miljard besteed aan het veroorzaken van 6 miljard schade. Volgens mijn kranten.

Het blijkt in de praktijk keer op keer dat de Palestijnen tot stijgende welvaart komen als Israel geen spaak in het wiel steekt.
pi_144476791
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:52 schreef waht het volgende:

[..]

Gezellig, en weer wachten tot die achterlijke Führers in Egypte of Syrië een oorlog willen beginnen. ^O^

Je moet wel erg simpel zijn om dat van Israël te verwachten.
Alsof Egypte en Syrië nu een oorlog tegen Israel zouden beginnen. _O-

Ik geloof dat ik je intelligentie en inzicht overschat heb.
pi_144476799
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Terugtrekken tot de grenzen van 67 is inderdaad te debiel voor woorden, maar het verder bouwen van nederzettingen is dat in mijn ogen ook.
Oh, waarom is dat eerste te debiel voor woorden?
pi_144476817
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, waarom is dat eerste te debiel voor woorden?
Omdat dat niet zomaar gaat, het is geen slechte b-film.

Israel moet alleen nu wel stoppen met de nederzettingen, want dat is puur Palestijntje pesten.
pi_144476881
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:55 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ze hebben in 2005 Gaza aan de Palestijnen gegeven. Dat doe je niet als je compleet wil annexeren.

Dat is net als dat je iemand wil doodschieten en 'm daarom een geweer met een kogel geeft. :')
Nee, dat is niet zo. Ze hebben alle joden uit Gaza teruggetrokken en de strook vervolgens behandeld als een concentratiekamp of ghetto.
quote:
[..]

Het is wel een casus belli, ja.

Maar jammer genoeg plegen ze terreur, geen gewapend verzet.
Ach, een casus belli rechtvaardigt alleen verzet en geen terreur? En het veroorzaken van 6 miljard (dat is duizend maal 6 miljoen!) schade is geen terreur?
quote:
[..]

... eh, omdat Kees22 een jodenhater is, misschien? :')
Ik zeg maar wat...
Ja, je lult uit je nek. Zelfkennis is een groot goed.
pi_144476927
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Gaan de Palestijnen de aanwezigheid van de Joodse immigranten dan accepteren?
Goede vraag! Maar wat bedoel je dan met de aanwezigheid van de joodse immigranten? Die aanwezigheid binnen de grenzen van 67? Dan denk ik wel dat die geaccepteerd wordt. Immers: El Fatah heeft al jaren geleden de vernietiging van de joodse staat Israel uit het doel geschrapt. (Niet dat het ze enige tegemoetkoming heeft gegeven. Maar toch.)
Joodse immigranten op Palestijns gebied of in de bezette gebieden zijn natuurlijk onacceptabel.
pi_144476978
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Omdat dat niet zomaar gaat, het is geen slechte b-film.

Israel moet alleen nu wel stoppen met de nederzettingen, want dat is puur Palestijntje pesten.
Niet zomaar nee. Maar Israel heeft sinds 1967 voortdurend de regels van de VN aangaande bezet gebied geschonden door bezet gebied in gebruik te nemen. Het is Israel dat die fout heeft gemaakt en dus ook Israel dat die fout dient te herstellen. Dat dat niet zomaar gaat, hadden ze eerder kunnen bedenken. Het is niet eerlijk dat de Palestijnen daarvoor moeten bloeden.

En dat stoppen met de nederzettingen is nou juist waar de grenzen van 67 ook over gaan.
pi_144477010
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Niet zomaar nee. Maar Israel heeft sinds 1967 voortdurend de regels van de VN aangaande bezet gebied geschonden door bezet gebied in gebruik te nemen. Het is Israel dat die fout heeft gemaakt en dus ook Israel dat die fout dient te herstellen. Dat dat niet zomaar gaat, hadden ze eerder kunnen bedenken. Het is niet eerlijk dat de Palestijnen daarvoor moeten bloeden.

En dat stoppen met de nederzettingen is nou juist waar de grenzen van 67 ook over gaan.
Ik heb het over het stoppen met verder bouwen van nederzettingen.

Die extra 400 hectare laatst was niet nodig bijvoorbeeld.
pi_144477160
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zo, jij bent wel erg bescheiden. De laatste 400 ha!

De eerste ha was niet nodig, lijkt me.
Het beginnen met bouwen van illegale nederzettingen was al fout.

Peace, piece by piece.
pi_144477191
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zo, jij bent wel erg bescheiden. De laatste 400 ha!

De eerste ha was niet nodig, lijkt me.
Het beginnen met bouwen van illegale nederzettingen was al fout.

Peace, piece by piece.
Tja, kwestie van recht van de sterkste.

Ben gewoon van mening dat Israël daar alleen niet nog meer misbruik van moet maken.
pi_144477271
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tja, kwestie van recht van de sterkste.

Ben gewoon van mening dat Israël daar alleen niet nog meer misbruik van moet maken.
Recht van de sterkste? Ja, daar komt het uiteindelijk altijd op neer.
In de mensenmaatschappij hebben we een soort politie uitgevonden om dat simpele recht enigszins in rechtvaardige banen te leiden. Waarbij rechtvaardig iets anders betekent dan recht van de sterkste maar meer een recht doen aan alle belangen van alle betrokkenen.

En waarom zou Israel niet gewoon nog meer misbruik moeten maken van het recht van de sterkste?
Ik zou in dat geval zeggen: gewoon ausradieren die Gazastreiche und anneksieren die ganze besatzte westliche Jordaanstreiche.
pi_144477333
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Recht van de sterkste? Ja, daar komt het uiteindelijk altijd op neer.
In de mensenmaatschappij hebben we een soort politie uitgevonden om dat simpele recht enigszins in rechtvaardige banen te leiden. Waarbij rechtvaardig iets anders betekent dan recht van de sterkste maar meer een recht doen aan alle belangen van alle betrokkenen.

En waarom zou Israel niet gewoon nog meer misbruik moeten maken van het recht van de sterkste?
Ik zou in dat geval zeggen: gewoon ausradieren die Gazastreiche und anneksieren die ganze besatzte westliche Jordaanstreiche.
1: Binnenlands ja, als het om internationale politiek/diplomatiek gaat is recht van de sterkste evident.

2: Ohja, als Israël dat wil doen ze dat.

Ik heb het alleen liever niet, moreel gezien.
pi_144477419
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zo.
Ja, dat is wel zo.
quote:
Ach, een casus belli rechtvaardigt alleen verzet en geen terreur?
Je bent een sukkel.
quote:
En het veroorzaken van 6 miljard (dat is duizend maal 6 miljoen!) schade is geen terreur?
Nee.
quote:
Ja, je lult uit je nek. Zelfkennis is een groot goed.
Je bent nog steeds een sukkel. En een jodenhater.

Geloof je overigens hier ook in?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  zaterdag 13 september 2014 @ 02:36:49 #178
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_144477464
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:31 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ja, dat is wel zo.

[..]

Je bent een sukkel.

[..]

Nee.

[..]

Je bent nog steeds een sukkel. En een jodenhater.

Geloof je overigens hier ook in?
Ah Karrs die weer eens niet inhoudelijk reageert en zoals gewoonlijk met zijn domheid te koop loopt.

Het zal ook eens niet.
  zaterdag 13 september 2014 @ 02:37:58 #179
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_144477479
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 01:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:') die extra 400 hectare, nee die andere 1000en hectare waren wel echt mooi werk
pi_144477491
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:37 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

:') die extra 400 hectare, nee die andere 1000en hectare waren wel echt mooi werk
Dat zeg ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')