Goede basis voor een gesprek is interesse voor wat je gesprekspartner te melden heeft.quote:Op vrijdag 12 september 2014 06:42 schreef Karrs het volgende:
[..]
Boeie wat jij vindt, Kees. Tabeh maar weer.
Vet van mij.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:59 schreef waht het volgende:
[..]
Vooral op basis van onze vroegere discussies. De manier waarop Israël het land bezet is de verdediging ik noodzakelijk acht.
Terugtrekken tot de grenzen van 67 is inderdaad te debiel voor woorden, maar het verder bouwen van nederzettingen is dat in mijn ogen ook.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:52 schreef waht het volgende:
[..]
Gezellig, en weer wachten tot die achterlijke Führers in Egypte of Syrië een oorlog willen beginnen.![]()
Je moet wel erg simpel zijn om dat van Israël te verwachten.
Dan ben ik niet duidelijk geweest. Het joodse volk volgt uitermate fanatiek het oude testament. En doet ook alle moeite om dat voor de nakomelingen levend te houden. En scheidt zich zo duidelijk af van de volkeren waartussen het woont. Met bijkomende gevolgen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:38 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Jij haalt toch regelmatig zelf het OT erbij. Jij gaat zelf afwijken van de staat Israel. Je spreekt regelmatig over dat je niet begrijpt dat een volk het Oude Testament kan volgen. Waar heb je het dan over? Je maakt zelf geen scheidingslijn meer. Zie hier nogmaals je quote
[..]
Wie zijn die 'jullie'??
Dat vind ik wel erg brutaal! Alsof Gaza het gebrek aan economische ontwikkeling aan zichzelf te wijten heeft. Godverdomme! Zowel de zee- als de luchthaven zijn vernietigd door Israel en alle grenzen zijn geblokkeerd door Israel.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:44 schreef waht het volgende:
[..]
Leuk, maar de Palestijnen doen het zelf ook niet. Ze hebben Gaza laten kapen door Hamas en zijn broodheer; Iran. Als Gaza het succesverhaal was geworden (economische ontwikkeling, ordehandhaving) was het uitgebreid naar de Westbank. Maar dat was te moeilijk.
Dat is dikke pech voor iedereen, vooral voor Israël dat weer bakken met geld mag verspillen aan het patrouilleren door Palestijns gebied.
Alsof Egypte en Syrië nu een oorlog tegen Israel zouden beginnen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:52 schreef waht het volgende:
[..]
Gezellig, en weer wachten tot die achterlijke Führers in Egypte of Syrië een oorlog willen beginnen.![]()
Je moet wel erg simpel zijn om dat van Israël te verwachten.
Oh, waarom is dat eerste te debiel voor woorden?quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Terugtrekken tot de grenzen van 67 is inderdaad te debiel voor woorden, maar het verder bouwen van nederzettingen is dat in mijn ogen ook.
Omdat dat niet zomaar gaat, het is geen slechte b-film.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, waarom is dat eerste te debiel voor woorden?
Nee, dat is niet zo. Ze hebben alle joden uit Gaza teruggetrokken en de strook vervolgens behandeld als een concentratiekamp of ghetto.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ze hebben in 2005 Gaza aan de Palestijnen gegeven. Dat doe je niet als je compleet wil annexeren.
Dat is net als dat je iemand wil doodschieten en 'm daarom een geweer met een kogel geeft.
Ach, een casus belli rechtvaardigt alleen verzet en geen terreur? En het veroorzaken van 6 miljard (dat is duizend maal 6 miljoen!) schade is geen terreur?quote:[..]
Het is wel een casus belli, ja.
Maar jammer genoeg plegen ze terreur, geen gewapend verzet.
Ja, je lult uit je nek. Zelfkennis is een groot goed.quote:[..]
... eh, omdat Kees22 een jodenhater is, misschien?
Ik zeg maar wat...
Goede vraag! Maar wat bedoel je dan met de aanwezigheid van de joodse immigranten? Die aanwezigheid binnen de grenzen van 67? Dan denk ik wel dat die geaccepteerd wordt. Immers: El Fatah heeft al jaren geleden de vernietiging van de joodse staat Israel uit het doel geschrapt. (Niet dat het ze enige tegemoetkoming heeft gegeven. Maar toch.)quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gaan de Palestijnen de aanwezigheid van de Joodse immigranten dan accepteren?
Niet zomaar nee. Maar Israel heeft sinds 1967 voortdurend de regels van de VN aangaande bezet gebied geschonden door bezet gebied in gebruik te nemen. Het is Israel dat die fout heeft gemaakt en dus ook Israel dat die fout dient te herstellen. Dat dat niet zomaar gaat, hadden ze eerder kunnen bedenken. Het is niet eerlijk dat de Palestijnen daarvoor moeten bloeden.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat dat niet zomaar gaat, het is geen slechte b-film.
Israel moet alleen nu wel stoppen met de nederzettingen, want dat is puur Palestijntje pesten.
Ik heb het over het stoppen met verder bouwen van nederzettingen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Niet zomaar nee. Maar Israel heeft sinds 1967 voortdurend de regels van de VN aangaande bezet gebied geschonden door bezet gebied in gebruik te nemen. Het is Israel dat die fout heeft gemaakt en dus ook Israel dat die fout dient te herstellen. Dat dat niet zomaar gaat, hadden ze eerder kunnen bedenken. Het is niet eerlijk dat de Palestijnen daarvoor moeten bloeden.
En dat stoppen met de nederzettingen is nou juist waar de grenzen van 67 ook over gaan.
Zo, jij bent wel erg bescheiden. De laatste 400 ha!quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb het over het stoppen met verder bouwen van nederzettingen.
Die extra 400 hectare laatst was niet nodig bijvoorbeeld.
Tja, kwestie van recht van de sterkste.quote:Op zaterdag 13 september 2014 02:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zo, jij bent wel erg bescheiden. De laatste 400 ha!
De eerste ha was niet nodig, lijkt me.
Het beginnen met bouwen van illegale nederzettingen was al fout.
Peace, piece by piece.
Recht van de sterkste? Ja, daar komt het uiteindelijk altijd op neer.quote:Op zaterdag 13 september 2014 02:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja, kwestie van recht van de sterkste.
Ben gewoon van mening dat Israël daar alleen niet nog meer misbruik van moet maken.
1: Binnenlands ja, als het om internationale politiek/diplomatiek gaat is recht van de sterkste evident.quote:Op zaterdag 13 september 2014 02:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Recht van de sterkste? Ja, daar komt het uiteindelijk altijd op neer.
In de mensenmaatschappij hebben we een soort politie uitgevonden om dat simpele recht enigszins in rechtvaardige banen te leiden. Waarbij rechtvaardig iets anders betekent dan recht van de sterkste maar meer een recht doen aan alle belangen van alle betrokkenen.
En waarom zou Israel niet gewoon nog meer misbruik moeten maken van het recht van de sterkste?
Ik zou in dat geval zeggen: gewoon ausradieren die Gazastreiche und anneksieren die ganze besatzte westliche Jordaanstreiche.
Ja, dat is wel zo.quote:
Je bent een sukkel.quote:Ach, een casus belli rechtvaardigt alleen verzet en geen terreur?
Nee.quote:En het veroorzaken van 6 miljard (dat is duizend maal 6 miljoen!) schade is geen terreur?
Je bent nog steeds een sukkel. En een jodenhater.quote:Ja, je lult uit je nek. Zelfkennis is een groot goed.
Ah Karrs die weer eens niet inhoudelijk reageert en zoals gewoonlijk met zijn domheid te koop loopt.quote:Op zaterdag 13 september 2014 02:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo.
[..]
Je bent een sukkel.
[..]
Nee.
[..]
Je bent nog steeds een sukkel. En een jodenhater.
Geloof je overigens hier ook in?
quote:Op zaterdag 13 september 2014 01:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb het over het stoppen met verder bouwen van nederzettingen.
Die extra 400 hectare laatst was niet nodig bijvoorbeeld.
Dat zeg ik niet.quote:Op zaterdag 13 september 2014 02:37 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]die extra 400 hectare, nee die andere 1000en hectare waren wel echt mooi werk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |