Wat slecht.quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:37 schreef Nintex het volgende:
De Amerikaanse overheid heeft een filmpje gemaakt om moslims ervan te weerhouden om naar Irak af te reizen en voor IS te vechten.
**Warning erg NSFW**
Dit gaat wel heel erg contraproductief werken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:37 schreef Nintex het volgende:
De Amerikaanse overheid heeft een filmpje gemaakt om moslims ervan te weerhouden om naar Irak af te reizen en voor IS te vechten.
**Warning erg NSFW**
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foutje, kan gebeuren.![]()
Ik hoor dit nummer in bijna alle ISIS promo filmpjes... Iemand enig idee waar je de tekst kan vinden in het Engels?
Shazaam deed het niet![]()
![]()
http://www.dailystar.com.(...)s.ashx#axzz3CSp9Qt6b
35 bodies found in Iraq town retaken from jihadists![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_luchtmacht___.html
Jezus, op deze manier word het gewoon een officieel leger.![]()
Hebben ze piloten? Zo ja. Wat willen ze er mee doen? Die worden meteen uit de lucht geknald.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:47 schreef theunderdog het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_luchtmacht___.html
Jezus, op deze manier word het gewoon een officieel leger.![]()
quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:50 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hebben ze piloten? Zo ja. Wat willen ze er mee doen? Die worden meteen uit de lucht geknald.![]()
![]()
Ja dus?quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:54 schreef Disorder het volgende:
[..]
Chapeau. Nu nog een argument. Syrië heeft toch nog steeds gewoon een luchtmacht?
Waarom zou de luchtmacht van ISIS zo uit de lucht geschoten worden? Je doet alsof ISIS niets voorstelt en dat terwijl iedereen er nu wel achter is dat het gewoon een erg sterke strijdende groepering is.![]()
De enige reden dat ze zover konden komen is omdat een gestructureerde defensiemacht in Syrië en Irak momenteel ontbreekt. Omdat het daar zo'n ontzettende teringzooi is konden ze snel uitbreiden en grondgebied veroveren. Dat ze op de grond sterk staan daar, hoewel er momenteel weinig vooruitgang is vanwege de luchtaanvallen en verzet op andere manieren, wil niet zeggen dat ze succesvol worden in de lucht.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja dus?
Waarom zou de luchtmacht van ISIS zo uit de lucht geschoten worden? Je doet alsof ISIS niets voorstelt en dat terwijl iedereen er nu wel achter is dat het gewoon een erg sterke strijdende groepering is.![]()
Niet direct, maar als ze stand weten te houden dan worden ze ook gewoon succesvol in de lucht.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:57 schreef Disorder het volgende:
[..]
De enige reden dat ze zover konden komen is omdat een gestructureerde defensiemacht in Syrië en Irak momenteel ontbreekt. Omdat het daar zo'n ontzettende teringzooi is konden ze snel uitbreiden en grondgebied veroveren. Dat ze op de grond sterk staan daar, hoewel er momenteel weinig vooruitgang is vanwege de luchtaanvallen en verzet op andere manieren, wil niet zeggen dat ze succesvol worden in de lucht.
Ze hebben alleen wel tijd nodig, uiteraard. En men moet ISIS die tijd niet geven.![]()
Ik wacht nog steeds op beelden met daarin een luchtaanval op een konvooi wat gewoon in 1x boem, verdwijnt
Zonder wrijving geen glans![]()
Die zul je niet te zien krijgen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik wacht nog steeds op beelden met daarin een luchtaanval op een konvooi wat gewoon in 1x boem, verdwijnt![]()
Ik denk het wel, al was het maar als "kijk ons eens goed bezig zijn".quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die zul je niet te zien krijgen.![]()
Een gehele konvooi vernietigen is erg lastig, zeker als je het aantal schade/burgerslachtoffers wil minimaliseren.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik denk het wel, al was het maar als "kijk ons eens goed bezig zijn".
Obama is gekke Bush niet.![]()
Had Bush toch gelijk, ze hadden hun troepen daar langer moeten laten zitten: http://www.liveleak.com/view?i=414_1409985402![]()
Bush heeft dit allemaal deels veroorzaakt.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:20 schreef Stokkie_ het volgende:
Had Bush toch gelijk, ze hadden hun troepen daar langer moeten laten zitten: http://www.liveleak.com/view?i=414_1409985402![]()
Ook dat is waarquote:Op zaterdag 6 september 2014 19:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bush heeft dit allemaal deels veroorzaakt.![]()
Zonder goede training lijkt me dat ook lastigquote:Op zaterdag 6 september 2014 16:50 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hebben ze piloten? Zo ja. Wat willen ze er mee doen? Die worden meteen uit de lucht geknald.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
De democratisch gekozen Iraakse regering wou dat niet, dat was dus niet mogelijk.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:20 schreef Stokkie_ het volgende:
Had Bush toch gelijk, ze hadden hun troepen daar langer moeten laten zitten: http://www.liveleak.com/view?i=414_1409985402Anti-Turkije![]()
Natuurlijk wel, als de VS dat wil dan doen ze dat gewoon.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De democratisch gekozen Iraakse regering wou dat niet, dat was dus niet mogelijk.![]()
Ach, Irak heeft niks voor het zeggen destijds.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De democratisch gekozen Iraakse regering wou dat niet, dat was dus niet mogelijk.![]()
Kinderziekenhuis ook nogquote:Op zondag 7 september 2014 00:07 schreef theunderdog het volgende:
http://www.trust.org/item/20140906191937-af4xd/
Iraq air strike kills seven in hospital near Kirkuk
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Het is de Iraakse luchtmacht, precisiebombardementen hoef je daar niet van te verwachten. De Syrische luchtmacht doet het niet veel beter op Raqqa.Say what?![]()
Dat maakt het niet minder triest. Het toont mij vooral aan dat er een enkele rede is om partij te kiezen.quote:Op zondag 7 september 2014 00:16 schreef UpsideDown het volgende:
Het is de Iraakse luchtmacht, precisiebombardementen hoef je daar niet van te verwachten. De Syrische luchtmacht doet het niet veel beter op Raqqa.![]()
Vertel eens hoe jij ISIS wil bestrijden?quote:Op zondag 7 september 2014 00:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De opportunisten zullen dit wel goedpraten omdat het onder controle was van ISIS.Anti-Turkije![]()
Ik zou maar partij tegen IS kiezen.quote:Op zondag 7 september 2014 00:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder triest. Het toont mij vooral aan dat er een enkele rede is om partij te kiezen.Say what?![]()
Precisiebommen.quote:Op zondag 7 september 2014 00:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Vertel eens hoe jij ISIS wil bestrijden?![]()
Nee.quote:Op zondag 7 september 2014 00:20 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik zou maar partij tegen IS kiezen.![]()
Omdat dode kinderen veel leuker zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 00:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En als dat kan waarom doet het Iraakse leger dat niet?![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 00:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat dode kinderen veel leuker zijn.
Anti-Turkije![]()
Als je IS gedoogd kan je beter maar snel ter plaatse gaan om over vrede te onderhandelen met ze. Ik vermoed dat ze je punt wel zullen begrijpen en het komt vast goed allemaal.quote:Say what?![]()
Ik gedoog ISIS niet, maar kies daarom nog niet partij voor het Iraakse leger.quote:Op zondag 7 september 2014 00:24 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als je IS gedoogd kan je beter maar snel ter plaatse gaan om over vrede te onderhandelen met ze. Ik vermoed dat ze je punt wel zullen begrijpen en het komt vast goed allemaal.
Snap je die nuance?![]()
Het Iraakse leger en de Peshmerga bestrijden IS, dat lijkt mij toch een goede zaak? Hier kan je niet tegen zijn lijkt me.quote:Op zondag 7 september 2014 00:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik gedoog ISIS niet, maar kies daarom nog niet partij voor het Iraakse leger.
Snap je die nuance?Say what?![]()
Peshmerga .... okquote:Op zondag 7 september 2014 00:28 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het Iraakse leger en de Peshmerga bestrijden IS, dat lijkt mij toch een goede zaak? Hier kan je niet tegen zijn lijkt me.
Maar het Iraakse leger bestrijden ISIS niet, die bombarderen gewoon op alles wat loopt.![]()
Wat een onzin dit. Pure propaganda. Ten eerste klopt het niet wat er staat en ten tweede heeft hij uitspraken over ISIS gedaan toen hij nog minister was.quote:![]()
Bron?quote:Op zondag 7 september 2014 00:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Peshmerga .... ok
Maar het Iraakse leger bestrijden ISIS niet, die bombarderen gewoon op alles wat loopt.
Omdat zo'n oude kist toevallig een ziekenhuis raakt is het leger opeens de slechterik.Dat heet oorlog, en in een oorlog zijn de meeste slachtoffers vrijwel altijd onschuldige burgers. Er zullen er nog vele burgers vallen in Irak en Syrië.
Say what?![]()
Het komt er wel op neer, er staat niet dat hij het gedaan heeft toen hij al premier was.quote:Op zondag 7 september 2014 00:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat een onzin dit. Pure propaganda. Ten eerste klopt het niet wat er staat en ten tweede heeft hij uitspraken over ISIS gedaan toen hij nog minister was.Anti-Turkije![]()
Omdat een paar mafkezen van ISIS yezidi,s doden zijn ze opeens de slechteriken.quote:Op zondag 7 september 2014 00:33 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Bron?
Omdat zo'n oude kist toevallig een ziekenhuis raakt is het leger opeens de slechterik.Dat heet oorlog, en in een oorlog zijn de meeste slachtoffers vrijwel altijd onschuldige burgers. Er zullen er nog vele burgers vallen in Irak en Syrië.
Dat heet oorlog, en in een oorlog zijn de meeste slachtoffers vrijwel altijd onschuldige burgers. Er zullen er nog vele burgers vallen in Irak en Syrië.
![]()
"Het komt er wel op neer"quote:Op zondag 7 september 2014 00:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het komt er wel op neer, er staat niet dat hij het gedaan heeft toen hij al premier was.
Leuk dat je toegeeft dat het gewoon propaganda is.![]()
Jij denkt dat er geen grondtroepen zijn atm die tegen ISIS vechten?quote:Op zondag 7 september 2014 00:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Peshmerga .... ok
Maar het Iraakse leger bestrijden ISIS niet, die bombarderen gewoon op alles wat loopt.![]()
Nee, dat doe ik niet. Die tekst in het plaatje is gewoon een samenvatting van de quote van die idioot.quote:Op zondag 7 september 2014 00:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
"Het komt er wel op neer"
Leuk dat je toegeeft dat het gewoon propaganda is.Anti-Turkije![]()
Oja, bewust bevolkingsgroepen uitmoorden en een mislukt bombardement is hetzelfde.quote:Op zondag 7 september 2014 00:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat een paar mafkezen van ISIS yezidi,s doden zijn ze opeens de slechteriken.Dat heet oorlog, en in een oorlog zijn de meeste slachtoffers vrijwel altijd onschuldige burgers. Er zullen er nog vele burgers vallen in Irak en Syrië.
![]()
Say what?![]()
Daar gaat het niet om, ik doel op al die onschuldige burgers die vallen tijdens aanvallen van het Iraakse leger.quote:Op zondag 7 september 2014 00:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij denkt dat er geen grondtroepen zijn atm die tegen ISIS vechten?
En hierbij zijn in principe twee mogelijkheden.
1: Ze hebben gewoon niet het materiaal om goed te handelen met precisiebommen en moeten daarom vaak onschuldige burgers meenemen in hun strijd tegen ISIS.
2: Ze doen het opzettelijk en hanteren een vuile opportunistische visie.
Ik begin toch te denken dat het het tweede is, want een aanval op een ziekenhuis gaat niet per ongeluk.![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 00:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Oja, bewust bevolkingsgroepen uitmoorden en een mislukt bombardement is hetzelfde.![]()
![]()
![]()
Wat voor strategisch belang zou het leger dan hebben bij het raken van een ziekenhuis?quote:Say what?![]()
Ze doen dat alleen maar, omdat de Koerden Kirkuk hebben overgenomen.quote:Op zondag 7 september 2014 00:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, ik doel op al die onschuldige burgers die vallen tijdens aanvallen van het Iraakse leger.
1: Ze hebben gewoon niet het materiaal om goed te handelen met precisiebommen en moeten daarom vaak onschuldige burgers meenemen in hun strijd tegen ISIS.
Ik begin toch te denken dat het het tweede is, want een aanval op een ziekenhuis gaat niet per ongeluk."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Gewoon, vuil opportunisme?quote:Op zondag 7 september 2014 00:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wat voor strategisch belang zou het leger dan hebben bij het raken van een ziekenhuis?
"we moeten ISIS bestrijden en als we dan onschuldige burgers mee moeten nemen, het zij zo"....![]()
Het uitvoeren van een bombardement op een stad is niet 1 handeling, het is een serie van handelingen waarbij tientallen soms honderden doelen vanuit de lucht onder vuur worden genomen. Ze mikken op posities waarvan zij denken dat er strijders zitten, daarbij kan vanalles geraakt worden.quote:Op zondag 7 september 2014 00:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, ik doel op al die onschuldige burgers die vallen tijdens aanvallen van het Iraakse leger.
Ik begin toch te denken dat het het tweede is, want een aanval op een ziekenhuis gaat niet per ongeluk.Say what?![]()
Precies, en het interesseert hen geen reet als daar dichtbij veel onschuldige burgers zitten.quote:Op zondag 7 september 2014 00:42 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het uitvoeren van een bombardement op een stad is niet 1 handeling, het is een serie van handelingen waarbij tientallen soms honderden doelen vanuit de lucht onder vuur worden genomen. Ze mikken op posities waarvan zij denken dat er strijders zitten, daarbij kan vanalles geraakt worden.![]()
Die nemen ze voor lief.quote:Op zondag 7 september 2014 00:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, en het interesseert hen geen reet als daar dichtbij veel onschuldige burgers zitten.Say what?![]()
Nog altijd beter dan helemaal niets doen toch? Dan zou IS ongestoord door kunnen gaan met het opbouwen van hun kalifaat, en dat lijkt me niet de bedoeling. Ik had natuurlijk ook liever gezien dat de VS die bombardementen uitvoerd, die zijn wat effectiever.quote:Op zondag 7 september 2014 00:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, je geeft me dus gelijk.
Bedankt.Say what?![]()
http://www.bbc.com/news/w(...)d&utm_medium=twitter
[b]Kurdish forces have recaptured a strategically important mountain in northern Iraq from Islamic State (IS) fighters.
Mount Zartak - north-east of the city of Mosul - was taken by IS last month, but US air strikes and elite Kurdish forces pushed the militants back.[/b]![]()
1: Ik ben dan ook pro Koerdische strijdgroepen.quote:Op zondag 7 september 2014 00:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan helemaal niets doen toch? Dan zou IS ongestoord door kunnen gaan met het opbouwen van hun kalifaat, en dat lijkt me niet de bedoeling. Ik had natuurlijk ook liever gezien dat de VS die bombardementen uitvoerd, die zijn wat effectiever.
2: Met Obama ja, met een conservatieve republikein waren de bombardementen waarschijnlijk nog veel walgelijker.![]()
Jij pakt deze 2 zinnenquote:Op zondag 7 september 2014 00:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Die tekst in het plaatje is gewoon een samenvatting van de quote van die idioot.
"IŞİD dediğimiz yapı radikal, terörize gibi bir yapı olarak görülebilir. Ama oraya katılanlar arasında Türkler, Araplar, Kürtler vardır. Oradaki yapı, daha önceki hoşnutsuzluklar öfkeler büyük bir cephede geniş bir reaksiyon doğurdu."
En verdraait de woorden compleet. Davutoglu zegt dat ISIS als terreur gezien kan worden maar dat ISIS een reactie is op de eerdere conflicten in de regio
U, beste SadPanda, liegt en bedriegt.![]()
Elite peshmerga.quote:Op zondag 7 september 2014 00:47 schreef theunderdog het volgende:
http://www.bbc.com/news/w(...)d&utm_medium=twitter
[b]Kurdish forces have recaptured a strategically important mountain in northern Iraq from Islamic State (IS) fighters.
Mount Zartak - north-east of the city of Mosul - was taken by IS last month, but US air strikes and elite Kurdish forces pushed the militants back.[/b]Het is de airforce van Amerika die al het werk doet, anders was Erbil waarschijnlijk allang gevallen een maand terug en was de peshmerga hetzelfde als het Iraakse leger.
![]()
In ieder geval gelukkig dat de IS tuig grondverlies lijden.All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon![]()
De Peshmerga kan ook profiteren van Iraakse luchtsteun, meestal wordt vooraf de aanval op een dorp/stad een luchtaanval uitgevoerd om chaos te creëren onder de strijders, wat in het voordeel is van de aanvallende partij.quote:Op zondag 7 september 2014 00:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik ben dan ook pro Koerdische strijdgroepen.
2: Met Obama ja, met een conservatieve republikein waren de bombardementen waarschijnlijk nog veel walgelijker.Say what?![]()
Uiteraard, dit ontken ik toch nergens?quote:Op zondag 7 september 2014 00:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De Peshmerga kan ook profiteren van Iraakse luchtsteun, meestal wordt vooraf de aanval op een dorp/stad een luchtaanval uitgevoerd om chaos te creëren onder de strijders, wat in het voordeel is van de aanvallende partij.![]()
True , ondankbare figuren .quote:Op zondag 7 september 2014 00:52 schreef rakotto het volgende:
[..]
Elite peshmerga.Het is de airforce van Amerika die al het werk doet, anders was Erbil waarschijnlijk allang gevallen een maand terug en was de peshmerga hetzelfde als het Iraakse leger.
![]()
In ieder geval gelukkig dat de IS tuig grondverlies lijden.
Maja, het gaat er inderdaad om dat ISIS grondverlies verliest.![]()
Zwaar overdreven, zover was het nooit gekomen. De gemixte gebieden waren welliswaar in handen van IS gevallen maar Erbil was nooit gevallen. Er stond welgeteld 1 stuks artillerie te schieten in die richting de verdedigingslinie, daarmee valt zo'n grote stad natuurlijk niet.quote:Op zondag 7 september 2014 00:52 schreef rakotto het volgende:
[..]
Elite peshmerga.Het is de airforce van Amerika die al het werk doet, anders was Erbil waarschijnlijk allang gevallen een maand terug en was de peshmerga hetzelfde als het Iraakse leger.
![]()
In ieder geval gelukkig dat de IS tuig grondverlies lijden.Say what?![]()
Steden waar het grootste deel uit Koerden of Shiiten bestaat, zal nooit onder ISIS kunnen vallen.quote:Op zondag 7 september 2014 00:52 schreef rakotto het volgende:
[..]
![]()
In ieder geval gelukkig dat de IS tuig grondverlies lijden."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Ben je ze nu aan het uitdagen om de samenstelling van steden te laten veranderen?quote:Op zondag 7 september 2014 01:01 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Steden waar het grootste deel uit Koerden of Shiiten bestaat, zal nooit onder ISIS vallen.![]()
![]()
Watte?quote:Op zondag 7 september 2014 01:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ben je ze nu aan het uitdagen om de samenstelling van steden te laten veranderen?
Nee, nog wat meer:quote:Op zondag 7 september 2014 00:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij pakt deze 2 zinnen
"IŞİD dediğimiz yapı radikal, terörize gibi bir yapı olarak görülebilir. Ama oraya katılanlar arasında Türkler, Araplar, Kürtler vardır. Oradaki yapı, daha önceki hoşnutsuzluklar öfkeler büyük bir cephede geniş bir reaksiyon doğurdu."
En verdraait de woorden compleet. Davutoglu zegt dat ISIS als terreur gezien kan worden maar dat ISIS een reactie is op de eerdere conflicten in de regio
U, beste SadPanda, liegt en bedriegt.
IŞİD dediğimiz yapı radikal, terörize gibi bir yapı olarak görülebilir. Ama oraya katılanlar arasında Türkler, Araplar, Kürtler vardır. Oradaki yapı, daha önceki hoşnutsuzluklar öfkeler büyük bir cephede geniş bir reaksiyon doğurdu.
Eğer Irak’ta Sünni Araplar dışlanmamış olsaydı böyle bir öfke birikmesi olmazdı.
Eğer Beşar Esad’a “yüzde 12’lik bir etnik yapı ülkeyi yönetmesin bu ülke hepinizin” dediğimizde dinlenseydi bunlar yaşanmazdı.
Türkiye’de çözüm süreci, düzen nasıl sağlanıyor… Çünkü devlet aklı var. Birimizin Sünni, Alevi olması devlet sorumluluğunun önüne geçmiyor.
Dedemin bir sözü vardı… 12 yıl cepheden cepheye savaşmış İstiklal Savaşı’ndan hemen önce köyüne dönünce müthiş bir kaos görmüş… “En kötü devlet devletsizlikten daha iyidir” derdi.
Bu, devleti ululamak için değil ama devletin tümüyle ortadan kalktığı durumlarda kamu düzeninin ortadan kalkması söz konusu.
IŞİD öfkeyle büyüyen bir tehdit ama işin özünü unutmamak lazım.
Met nadruk op kan... Hij verzint wat onzin over Syrië en Irak om ISIS maar goed te praten, duidelijk een ISIS apologist.Anti-Turkije![]()
Na het deel wat ik heb gequote gaat hij in waarom het een reactie is. Hij zegt nergens dat ISIS geen terreurorganisatie is, dat verzin je gewoon. Je liegt.quote:Op zondag 7 september 2014 01:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, nog wat meer:
IŞİD dediğimiz yapı radikal, terörize gibi bir yapı olarak görülebilir. Ama oraya katılanlar arasında Türkler, Araplar, Kürtler vardır. Oradaki yapı, daha önceki hoşnutsuzluklar öfkeler büyük bir cephede geniş bir reaksiyon doğurdu.
Eğer Irak’ta Sünni Araplar dışlanmamış olsaydı böyle bir öfke birikmesi olmazdı.
Eğer Beşar Esad’a “yüzde 12’lik bir etnik yapı ülkeyi yönetmesin bu ülke hepinizin” dediğimizde dinlenseydi bunlar yaşanmazdı.
Türkiye’de çözüm süreci, düzen nasıl sağlanıyor… Çünkü devlet aklı var. Birimizin Sünni, Alevi olması devlet sorumluluğunun önüne geçmiyor.
Dedemin bir sözü vardı… 12 yıl cepheden cepheye savaşmış İstiklal Savaşı’ndan hemen önce köyüne dönünce müthiş bir kaos görmüş… “En kötü devlet devletsizlikten daha iyidir” derdi.
Bu, devleti ululamak için değil ama devletin tümüyle ortadan kalktığı durumlarda kamu düzeninin ortadan kalkması söz konusu.
IŞİD öfkeyle büyüyen bir tehdit ama işin özünü unutmamak lazım.
Met nadruk op kan... Hij verzint wat onzin over Syrië en Irak om ISIS maar goed te praten, duidelijk een ISIS apologist.
De eerste 2 zinnen zijn verdraaid en in je plaatje gezet.![]()
Nou nou het plaatje klopte niet 100%. Maar nogmaals, hij zegt kan in plaats van dat het gewoon een terreurorganisatie is en verzint onzin over Syrië en Irak om ISIS maar goed te praten.quote:Op zondag 7 september 2014 01:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Na het deel wat ik heb gequote gaat hij in waarom het een reactie is. Hij zegt nergens dat ISIS geen terreurorganisatie is, dat verzin je gewoon. Je liegtAnti-Turkije![]()
Ik denk dat als het nooit zover was gekomen, dat de US niet geholpen had. De Peshmerga smeekten letterlijk om hulp en wapens. Allemaal mede mogelijk gemaakt door de laffe Irakezen die hun posten zomaar achter lieten incl. wapens toen IS aanviel.quote:Op zondag 7 september 2014 00:55 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zwaar overdreven, zover was het nooit gekomen. De gemixte gebieden waren welliswaar in handen van IS gevallen maar Erbil was nooit gevallen. Er stond welgeteld 1 stuks artillerie te schieten in die richting de verdedigingslinie, daarmee valt zo'n grote stad natuurlijk niet.All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon![]()
Nee hij geeft aan dat de daden van ISIS als terreur gezien kunnen worden maar dat het onstaan van ISIS de schuld is van landen die op een niet fatsoenlijk manier met bevolkingen in een land zijn omgegaan. Je liegt gewoon en eindelijk geef je het ook toe.quote:Op zondag 7 september 2014 01:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nou nou het plaatje klopte niet 100%. Maar nogmaals, hij zegt kan in plaats van dat het gewoon een terreurorganisatie is en verzint onzin over Syrië en Irak om ISIS maar goed te praten.![]()
Waarom 'kan'?quote:Op zondag 7 september 2014 01:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee hij geeft aan dat de daden van ISIS als terreur gezien kunnen worden maar dat het onstaan van ISIS de schuld is van landen die op een niet fatsoenlijk manier met bevolkingen in een land zijn omgegaan. Je liegt gewoon en eindelijk geef je het ook toe."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Ja, dat zeg ik net...quote:Op zondag 7 september 2014 01:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee hij geeft aan dat ISIS als terreur organisatie gezien kan worden maar dat het onstaan van ISIS de schuld is van landen die op een niet fatsoenlijk manier met bevolkingen in een land zijn omgegaan. Je liegt gewoon en eindelijk geef je het ook toe.quote:Op zondag 7 september 2014 01:14 schreef SadPanda het volgende:
hij zegt kan in plaats van dat het gewoon een terreurorganisatie is en verzint onzin over Syrië en Irak om ISIS maar goed te praten.Anti-Turkije![]()
Is nog steeds erg. Het is een terroristische daad en niet 'je kan het zien als...'quote:Op zondag 7 september 2014 01:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Verkeerd verwoord, aangepast"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Ik heb dat plaatje niet gemaakt.quote:Op zondag 7 september 2014 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zie edit
Jij maakt van "De daden van ISIS kunnen als terreur gezien worden", "ISIS is geen terreur organisatie"
[ afbeelding ]
Je liegt, je bedriegt, je verdraait woorden, je maakt propaganda.Kunnen en kan maakt geen verschil...
Maar ieder objectief persoon kan zien dat het daar wel op neer komt, hoewel hij het niet letterlijk zegt.Anti-Turkije![]()
Maar dit komt ook niet als een verrassing. Was al langer duidelijk dat Turkije ISIS hielp/helpt"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Precies.quote:Op zondag 7 september 2014 01:21 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Is nog steeds erg. Het is een terroristische daad en niet 'je kan het zien als...'Anti-Turkije![]()
Nou voor iemand die precies zegt kom je aanzetten met dingen die Davutoglu niet gezegd heeft. Ik begin steeds meer te hopen dat het conflict zich langer voortsleept. 0 sympathie voor beide zijden, slacht elkaar maar lekker afquote:![]()
Debielquote:Op zondag 7 september 2014 01:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nou voor iemand die precies zegt kom je aanzetten met dingen die Davutoglu niet gezegd heeft. Ik begin steeds meer te hopen dat het conflict zich langer voortsleept. 0 sympathie voor beide zijden, slacht elkaar maar lekker af
Een dag waarop peshmerga en isis mannetjes elkaar afknallen is een goeie dag. Blijf maar lekker elkaar de hersenen inslaan. Ondertussen lekker de zielige jongens uithangen en Turkije de schuld proberen te geven van alles en nog wat. Ja daaaagquote:![]()
![]()
![]()
Overigens wel grappig dat Davutoglu's woorden wel bevestigd worden. Mensen veroorzaken liever conflicten dan ze op te lossen. Echt Midden-Oosten style![]()
Ach die gasten vechten elkaar nog de tent uit als het ze uitkomt. Zelfs binnen Irak maken de koerden onderling ruziequote:![]()
![]()
Jij hebt het niet zo op Koerden he..quote:Op zondag 7 september 2014 01:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ach die gasten vechten elkaar nog de tent uit als het ze uitkomt. Zelfs binnen Irak maken de koerden onderling ruzie![]()
![]()
Echt...quote:Op zondag 7 september 2014 01:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Een dag waarop peshmerga en isis mannetjes elkaar afknallen is een goeie dag. Blijf maar lekker elkaar de hersenen inslaan. Ondertussen lekker de zielige jongens uithangen en Turkije de schuld proberen te geven van alles en nog wat. Ja daaaag![]()
Anti-Turkije![]()
Tja als er een aardbeving is in Erbil is het nog de schuld van de Turken.quote:Op zondag 7 september 2014 01:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij hebt het niet zo op Koerden he..![]()
Gelukkig generaliseer jij niet.quote:Op zondag 7 september 2014 01:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tja als er een aardbeving is in Erbil is het nog de schuld van de Turken.![]()
Ik kom tenminste niet met loze beschuldigingen aanzetten.quote:Op zondag 7 september 2014 01:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gelukkig generaliseer jij niet.![]()
Welke loze beschuldigingen?quote:Op zondag 7 september 2014 01:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik kom tenminste niet met loze beschuldigingen aanzetten.![]()
Hij voelt de hete adem van de Koerdische beweging in zijn nek. Daarom dat hij wild om zich heen slaat zodra hij het woord Koerd ziet.![]()
Haha ja, de elite troepen van de peshmerga hebben heldhaftige gestreden tegen ISIS. Het TSK is nu al aan het trillen hoorquote:Op zondag 7 september 2014 01:39 schreef Senor__Chang het volgende:
Hij voelt de hete adem van de Koerdische beweging in zijn nek. Daarom dat hij wild om zich heen slaat zodra hij het woord Koerd ziet.![]()
![]()
Er zijn inderdaad bronnen die beweren dat Turkije het ISIS niet lastig heeft gemaakt.quote:Op zondag 7 september 2014 01:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Turkije helpt ISIS
Davutoglu noemt ISIS geen terreurorganisatie etc.![]()
Waarom ?quote:Op zondag 7 september 2014 01:39 schreef Senor__Chang het volgende:
De Koerden in Noord-Irak stonden een paar maanden geleden te trappelen om onafhankelijkheid. Toen hadden ze nog geen tegenstand gehad in het nieuwe Irak.quote:
Dat viel ff vies tegen toen ISIS opeens opdook
Het almachtige Peshmerga bleek niets anders dan stinkende lucht te zijn![]()
Toch zijn de Koerden (PKK) wel goed in guerrilla tactieken.quote:Op zondag 7 september 2014 01:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Koerden in Noord-Irak stonden een paar maanden geleden te trappelen om onafhankelijkheid. Toen hadden ze nog geen tegenstand gehad in het nieuwe Irak.
Dat viel ff vies tegen toen ISIS opeens opdook
Het almachtige Peshmerga bleek niets anders dan stinkende lucht te zijn![]()
Iedereen kan ergens een bom neerleggen en daarna wegrennen. Daar hoef je geen specialist voor te zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 01:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Toch zijn de Koerden (PKK) wel goed in guerrilla tactieken.![]()
Das waar, maar ik snap je afkeer richting Koerden niet zo.quote:Op zondag 7 september 2014 01:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Iedereen kan ergens een bom neerleggen en daarna wegrennen. Daar hoef je geen specialist voor te zijn.![]()
Dat doet de PKK nietquote:Op zondag 7 september 2014 01:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Iedereen kan ergens een bom neerleggen en daarna wegrennen. Daar hoef je geen specialist voor te zijn."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Ze willen maar al te graag Turkije in diskrediet brengen. Vroeger zei men nog "Ja we mogen geen Koerdische propaganda maken" etc.quote:Op zondag 7 september 2014 01:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Das waar, maar ik snap je afkeer richting Koerden niet zo.
Tegenwoordig kan men nergens meer op komen en verzinnen ze maar leugens.![]()
Niet alle Koerden zijn zo.quote:Op zondag 7 september 2014 01:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze willen maar al te graag Turkije in diskrediet brengen. Vroeger zei men nog "Ja we mogen geen Koerdische propaganda maken" etc.
Tegenwoordig kan men nergens meer op komen en verzinnen ze maar leugens.![]()
Jij bent daar heen geweest en met mensen gepraat?quote:Op zondag 7 september 2014 01:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De meerderheid wel. Met name de Koerden in Noord-IrakJij doet niet eens normaal onderzoek. Alles wat je leest of hoort neem je voor waar aan.quote:"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Je loopt echt onzin te verkondigen styloquote:Op zondag 7 september 2014 01:52 schreef mrstylo het volgende:
Jij doet niet eens normaal onderzoek. Alles wat je leest of hoort neem je voor waar aan.![]()
Eh ja, maar alles heeft oorzaak en gevolg.quote:Op zondag 7 september 2014 01:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De meerderheid wel. Met name de Koerden in Noord-Irak
Ook Turkije is niet altijd oke geweest.![]()
Niet op de manier hoe hij het beschreef. PKK lokte Turkse soldaten naar de bergen en gingen daar de strijd aan. Reden daarvoor was, omdat ze veel mindere wapens hadden.quote:Op zondag 7 september 2014 01:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De PKK doet wel degelijk aan guerrilla tactieken."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Vroeger misschien, nu is de haat onzinnig en puur om Turkije in diskrediet te brengen.quote:Op zondag 7 september 2014 01:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eh ja, maar alles heeft oorzaak en gevolg.
Ook Turkije is niet altijd oke geweest.![]()
Ook ja, maar ze plaatsen ook bommen en vluchten daarna weg.quote:Op zondag 7 september 2014 01:54 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Niet op de manier hoe hij het beschreef. PKK lokte Turkse soldaten naar de bergen en gingen daar de strijd aan. Reden daarvoor was, omdat ze veel mindere wapens hadden.![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 01:54 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Niet op de manier hoe hij het beschreef. PKK lokte Turkse soldaten naar de bergen en gingen daar de strijd aan. Reden daarvoor was, omdat ze veel mindere wapens hadden.
Wat de PKK doet is IED langs de weg neerleggen en opblazen als er een legervoertuig langs komt. Daarna rennen ze als ratten weg en gaat het Turkse leger met helikopters, jets en met grondmacht op rattenjacht![]()
Dat doe ik niet. Jij doet alsof Nederlandse Koerden uit Zuid-Koerdistan, representatief zijn voor Koerden die nu in Zuid-Koerdistan wonen.quote:Op zondag 7 september 2014 01:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je loopt echt onzin te verkondigen stylo"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
True.quote:Op zondag 7 september 2014 01:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Vroeger misschien, nu is de haat onzinnig en puur om Turkije in diskrediet te brengen.![]()
Wat is daar mis mee?quote:Op zondag 7 september 2014 01:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat de PKK doet is IED langs de weg neerleggen en opblazen als er een legervoertuig langs komt.En de almachtige Turkije heeft nog steeds na 30 jaar alle 'ratten' nog steeds niet kunnen vangen.quote:Daarna rennen ze als ratten weg en gaat het Turkse leger met helikopters, jets en met grondmacht op rattenjachtTuurlijk deden zij dat. Alleen verschil is dat alle aanvallen op soldaten waren.quote:Op zondag 7 september 2014 01:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ook ja, maar ze plaatsen ook bommen en vluchten daarna weg."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Het is laf en ratting. Als ze bij de PKK echte mannen waren gingen ze echt vechten en niet bommen neerleggen en verstoppen.quote:Na iedere aanval van de PKK worden er weer een hoop ratten naar een andere wereld geschoten.quote:Op zondag 7 september 2014 01:58 schreef mrstylo het volgende:
En de almachtige Turkije heeft nog steeds na 30 jaar alle 'ratten' kunnen vangen.Fucking onzinquote:Op zondag 7 september 2014 01:58 schreef mrstylo het volgende:
Tuurlijk deden zij dat. Alleen verschil is dat alle aanvallen op soldaten waren.
Dit zijn soldaten? PKK heeft tientallen keren burgerdoelen aangevallen
PKK zijn fucking ratten die niet durven als echte mannen te strijden.![]()
Het is nogal logisch dat Turkije ze niet verslagen heeft.
Het is namelijk vrijwel onmogelijk om van guerrilla groepen te winnen. Zeker als ze zich verschuilen in de bergen, de enige manier zou dan eigenlijk zijn om vrijwel alle bergen kapot te bombarderen. Maja, dat kun je moreel zo lastig verkopen.
En dat de PKK altijd soldaten aanpakt is volledige onzin natuurlijk.![]()
theunderdog zie je nu hoe sommige mensen geïndoctrineerd worden? Zie je waarom ik boos word om berichten die Turkije in discrediet willen brengen? Het bewijs is hier. De PKK en Peshmerga zijn heldhaftige strijders die alleen goed doen en Turkije is de boeman.![]()
Je kan moeilijk verwachten dat de PKK als mannen tegen zo,n sterk leger als Turkije gaan vechten.quote:Op zondag 7 september 2014 02:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het is laf en ratting. Als ze bij de PKK echte mannen waren gingen ze echt vechten en niet bommen neerleggen en verstoppen.
[..]
Na iedere aanval van de PKK worden er weer een hoop ratten naar een andere wereld geschoten.
[..]
Fucking onzin
PKK zijn fucking ratten die niet durven als echte mannen te strijden.
Natuurlijk doen zij het via guerrilla tactieken, is toch logisch?![]()
Dat kan je niet zomaar doen. Helemaal als je geen luchtmacht of moderne wapens hebt.quote:Op zondag 7 september 2014 02:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het is laf en ratting. Als ze bij de PKK echte mannen waren gingen ze echt vechten en niet bommen neerleggen en verstoppen.Er zijn genoeg doden aan beide kanten gevallen. Heel 'stoer; ja.quote:Op zondag 7 september 2014 02:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Na iedere aanval van de PKK worden er weer een hoop ratten naar een andere wereld geschoten.Is niet bewezen. Groter kans dat het de DHKP/C was.quote:Op zondag 7 september 2014 02:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Fucking onzin
PKK zijn fucking ratten die niet durven als echte mannen te strijden."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Ja, maar ik vind jouw soms ook wel blind voor de dingen in Turkije.quote:Op zondag 7 september 2014 02:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
theunderdog zie je nu hoe sommige mensen geïndoctrineerd worden? Zie je waarom ik boos word om berichten die Turkije in discrediet willen brengen? Het bewijs is hier. De PKK en Peshmerga zijn heldhaftige strijders die alleen goed doen en Turkije is de boeman.
Zo verdient Turkije wel degelijk aan ISIS hoor.![]()
Doel was altijd Turkse soldaten. Maar je kan ook niet ontkennen dat er na een tijdje iedere scheet aan de PKK gekoppeld werd? Zelfs wanneer de DHKP/C het deed.quote:Op zondag 7 september 2014 02:03 schreef theunderdog het volgende:
Het is nogal logisch dat Turkije ze niet verslagen heeft.
Het is namelijk vrijwel onmogelijk om van guerrilla groepen te winnen. Zeker als ze zich verschuilen in de bergen, de enige manier zou dan eigenlijk zijn om vrijwel alle bergen kapot te bombarderen. Maja, dat kun je moreel zo lastig verkopen.
En dat de PKK altijd soldaten aanpakt is volledige onzin natuurlijk."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Ik kan er nog tientallen voor je opnoemen hoorquote:Op zondag 7 september 2014 02:05 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dat kan je niet zomaar doen. Helemaal als je geen luchtmacht of moderne wapens hebt.
[..]
Er zijn genoeg doden aan beide kanten gevallen. Heel 'stoer; ja.
[..]
Is niet bewezen. Groter kans dat het de DHKP/C was.
Hier, kijk dit is wat je PKK helden doen
http://tr.wikipedia.org/w(...)B6ren_patlamas%C4%B1
https://www.google.com/se(...)lamas%C4%B1&tbm=isch
Nee, de PKK zijn vieze ratten![]()
and was claimed by a Kurdish secessionist group known as the Kurdistan Freedom Falcons (TAK).quote:Op zondag 7 september 2014 02:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Fucking onzin
PKK TERRORISM: Explosion at Taksim Square / Istanbul (31.10.2010)
PKK zijn fucking ratten die niet durven als echte mannen te strijden.
http://en.wikipedia.org/wiki/2010_Istanbul_bombing
Geen PKK dus.
Anti-Turkije![]()
Ik kan me nog herinneren dat ik tv aan het kijken was en dat er live uitgezonden werd na een bomaanslag van de PKK op burgers. Weet je wat die vieze ratten hadden gedaan? Die ratten hadden een 2e bom klaar gelegd op ongeveer dezelfde plek. Waarom? Om de mensen die hulp verleenden te raken. Dat is de PKK. SMERIG![]()
PKK heeft dat altijd ontkend.quote:Op zondag 7 september 2014 02:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik kan er nog tientallen voor je opnoemen hoor
Hier, kijk dit is wat je PKK helden doen
http://tr.wikipedia.org/w(...)B6ren_patlamas%C4%B1
https://www.google.com/se(...)lamas%C4%B1&tbm=isch
Nee, de PKK zijn vieze rattenBlijf maar de PKK de schuld geven. Je hebt niet eens bewijs.quote:Op zondag 7 september 2014 02:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat ik tv aan het kijken was en dat er live uitgezonden werd na een bomaanslag van de PKK op burgers. Weet je wat die vieze ratten hadden gedaan? Die ratten hadden een 2e bom klaar gelegd op ongeveer dezelfde plek. Waarom? Om de mensen die hulp verleenden te raken. Dat is de PKK. SMERIG"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Ja, erg objectief zal die tv zender zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 02:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat ik tv aan het kijken was en dat er live uitgezonden werd na een bomaanslag van de PKK op burgers. Weet je wat die vieze ratten hadden gedaan? Die ratten hadden een 2e bom klaar gelegd op ongeveer dezelfde plek. Waarom? Om de mensen die hulp verleenden te raken. Dat is de PKK. SMERIGAnti-Turkije![]()
PKK heeft niets te zoeken in Istanbul. Had je Diyarbakir of Ankara gezegd oke."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Insert X koerdische groep. 1 grote stronthoopquote:Op zondag 7 september 2014 02:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
and was claimed by a Kurdish secessionist group known as the Kurdistan Freedom Falcons (TAK).
http://en.wikipedia.org/wiki/2010_Istanbul_bombing
Geen PKK dus.![]()
Nee heeft hij niet. Maar dat is ook zijn tactiek.quote:Op zondag 7 september 2014 02:11 schreef theunderdog het volgende:
Even iets anders, heeft Baghdadi social media?
Hoe minder hij iets zegt, hoe machtiger hij wordt."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
En dan durft jij dit te zeggenquote:Op zondag 7 september 2014 02:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Insert X koerdische groep. 1 grote stronthoopquote:Op zondag 7 september 2014 02:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
theunderdog zie je nu hoe sommige mensen geïndoctrineerd worden? Zie je waarom ik boos word om berichten die Turkije in discrediet willen brengen? Het bewijs is hier. De PKK en Peshmerga zijn heldhaftige strijders die alleen goed doen en Turkije is de boeman."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Je beschuldigt de PKK dus van iets wat ze bewezen niet gedaan hebben, maar Turkije wordt gedemoniseerd hoor!quote:Op zondag 7 september 2014 02:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Insert X koerdische groep. 1 grote stronthoopAnti-Turkije![]()
Koerden krijgen onderling altijd ruzie en splitsen zich weer op. PKK is de hoofdgroepering.quote:Op zondag 7 september 2014 02:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je beschuldigt de PKK dus van iets wat ze bewezen niet gedaan hebben, maar Turkije wordt gedemoniseerd hoor!![]()
Oke:quote:Op zondag 7 september 2014 02:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Koerden krijgen onderling altijd ruzie en splitsen zich weer op. PKK is de hoofdgroepering.
Dit kwam ook door de PKK trouwens...
Ja leuk, maar de TAK is geen onderdeel van de PKK. Je bewering klopt dus bewezen niet.quote:Op zondag 7 september 2014 02:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Koerden krijgen onderling altijd ruzie en splitsen zich weer op. PKK is de hoofdgroepering.Anti-Turkije![]()
It is unclear whether or not TAK is connected to any other Kurdish nationalist organizations, though it is believed they split off from the Kurdistan Workers Party (PKK) when they became dissatisfied with the group's tacticsquote:Op zondag 7 september 2014 02:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja leuk, maar de TAK is geen onderdeel van de PKK. Je bewering klopt dus bewezen niet.
Koerden die onderling ruzie hebben, ongehoord dit![]()
Ja, gelukkig hebben Turken altijd vrede met elkaar en houden alle Turken van de Grote Leider.quote:Op zondag 7 september 2014 02:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
It is unclear whether or not TAK is connected to any other Kurdish nationalist organizations, though it is believed they split off from the Kurdistan Workers Party (PKK) when they became dissatisfied with the group's tactics
Koerden die onderling ruzie hebben, ongehoord ditAnti-Turkije![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 02:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
It is unclear whether or not TAK is connected to any other Kurdish nationalist organizations, though it is believed they split off from the Kurdistan Workers Party (PKK) when they became dissatisfied with the group's tactics
Koerden die onderling ruzie hebben, ongehoord ditquote:The TAK released a statement on their website claiming responsibility for the attack. The statement said that "We as TAK claim responsibility for the action carried out against the police force of Turkish fascism at Istanbul's Taksim Square on 31 Oct 2010." The PKK denied involvement in the attack."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Daar zaten een tal van groeperingen die hun stem wilden laten horen. Denk je dat een demonstratie van die grootte representatief is voor Turkije?quote:Op zondag 7 september 2014 02:16 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Oke:
[ afbeelding ]
Dit kwam ook door de PKK trouwens...Erdogan pakte sinds die protesten 2x (of 3x) 50% van de stemmen
![]()
Ja het zijn echt Irak toestanden in Turkije momenteel echt waar. Heel het land ligt plat, overal gewapende strijders en iedereen snijdt elkaars keel open. Oh wachtquote:Op zondag 7 september 2014 02:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, gelukkig hebben Turken altijd vrede met elkaar en houden alle Turken van de Grote Leider.![]()
Net had je het nog over de Koerden en opeens heel Irak? De Koerden kunnen er niks aan doen dat ISIS ook hun gebied aanviel.quote:Op zondag 7 september 2014 02:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja het zijn echt Irak toestanden in Turkije momenteel echt waar. Heel het land ligt plat, overal gewapende strijders en iedereen snijdt elkaars keel open. Oh wachtAnti-Turkije![]()
Vertel mij, hoe kun je buigen voor een volk dat geen eigen land heeft?quote:
Geen haat, gewoon een vraag.![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 02:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het schijnt dat ISIS die tank later heeft gejat
Anti-Turkije![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 02:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]Stoer?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ze hebben heldhaftig gevochten tegen het Iraakse regime en vernederde het Iraakse leger waardoor Saddam zelfs een akkoord moest tekenen met Barzani in 1974. En nu hebben ze een seculiere democratie, een van de weinigen in het Midden-Oosten. Met binnenkort echte onafhankelijkheid.quote:Op zondag 7 september 2014 02:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vertel mij, hoe kun je buigen voor een volk dat geen eigen land heeft?
Geen haat, gewoon een vraag.
In Turkije boden de Koerden als enige weerstand tegen het beleid van Ataturk tegen minderheden.
In Syrië hebben ze een seculiere staat/regio die ze goed verdedigen tegen ISIS.Anti-Turkije![]()
laat maar
[ Bericht 98% gewijzigd door mrstylo op 07-09-2014 03:16:37 ]"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Allemaal leuk en aardig maar het is nog steeds een relatief achtergesteld volk en ze hebben geen eigen land.quote:Op zondag 7 september 2014 02:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ze hebben heldhaftig gevochten tegen het Iraakse regime en vernederde het Iraakse leger waardoor Saddam zelfs een akkoord moest tekenen met Barzani in 1974. En nu hebben ze een seculiere democratie, een van de weinigen in het Midden-Oosten. Met binnenkort echte onafhankelijkheid.
In Turkije boden de Koerden als enige weerstand tegen het beleid van Ataturk tegen minderheden.
In Syrië hebben ze een seculiere staat/regio die ze goed verdedigen tegen ISIS.![]()
Ze zijn superieur aan Arabieren.quote:Op zondag 7 september 2014 02:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar het is nog steeds een relatief achtergesteld volk en ze hebben geen eigen land.Anti-Turkije![]()
Lijkt een beetje op de oorlog in Rwanda door mensen die landgenoten van elkaar zijn, maar een net iets andere achtergrond hebben en elkaar voor de lol vermoorden. Mensen die voor de lol 500 mensen tegelijk levend begraven heeft niets meer met geloof te maken, maar zijn gewoon beesten. Van mij mag IS hier in ieder geval verboden worden. Geen vluchten meer met gezinnen naar die landen vanuit hier naar daarquote:Volgens de VN en vluchtelingen/ooggetuigen is er sprake van grootschalig seksueel misbruik door IS-strijders tegen vrouwen, tienermeisjes en jongens die tot de minderheden in Irak behoren. 1.500 yezidi's en christenen zouden mogelijk gedwongen worden om als seksslaaf te dienen. Ook zouden er 500 jezidi's levend begraven zijn door IS en gevonden zijn in een massagraf.I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!![]()
Zouden, zouden...Er is zoveel propaganda dat je het allemaal met een flinke bak zout moet nemenquote:Op zondag 7 september 2014 03:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Lijkt een beetje op de oorlog in Rwanda door mensen die landgenoten van elkaar zijn, maar een net iets andere achtergrond hebben en elkaar voor de lol vermoorden. Mensen die voor de lol 500 mensen tegelijk levend begraven heeft niets meer met geloof te maken, maar zijn gewoon beesten. Van mij mag IS hier in ieder geval verboden worden zoals de PKK hier ook is verboden![]()
Ik geloof er helemaal niets van.quote:Op zondag 7 september 2014 03:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Lijkt een beetje op de oorlog in Rwanda door mensen die landgenoten van elkaar zijn, maar een net iets andere achtergrond hebben en elkaar voor de lol vermoorden. Mensen die voor de lol 500 mensen tegelijk levend begraven heeft niets meer met geloof te maken, maar zijn gewoon beesten. Van mij mag IS hier in ieder geval verboden worden. Geen vluchten meer met gezinnen naar die landen vanuit hier naar daar![]()
Nah niet alles, maar dit soort geneuzel wel inderdaad.quote:Op zondag 7 september 2014 03:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zouden, zouden...Er is zoveel propaganda dat je het allemaal met een flinke bak zout moet nemen
Dit zijn allemaal aannames met 0 bewijs.![]()
4 Amerikanen dood: De wereld is te kleinquote:
Miljoenen in Irak dood door toedoen van Amerika: Ja moet de meerderheid maar in actie komen
Fuck logic![]()
Sinds wanneer volg jij deze anti Amerikaanse retoriek??quote:Op zondag 7 september 2014 04:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
4 Amerikanen dood: De wereld is te klein
Miljoenen in Irak dood door toedoen van Amerika: Ja moet de meerderheid maar in actie komen
Fuck logic![]()
Ik begin moet te worden van Amerikanen die verontwaardigd gaan doen als ze het doelwit zijn van acties.quote:Op zondag 7 september 2014 04:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Sinds wanneer volg jij deze anti Amerikaanse retoriek??![]()
Dat is gewoon diplomatiek...quote:Op zondag 7 september 2014 04:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik begin moet te worden van Amerikanen die verontwaardigd gaan doen als ze het doelwit zijn van acties.![]()
Alleen als je moraliteit mengt met diplomatiek.quote:Op zondag 7 september 2014 04:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder vervelend.
Maar laat het nu net zo zijn dat die zaken geen moer met elkaar te maken hebben :![]()
Zoals ik al had verwacht heeft barzani afgezien van onafhankelijkheid. Ik zeg niet dat de Koerden afgezien hebben van onafhankelijkheid want de meerderheid van de Koerden wil zeker weten onafhankelijkheid van Irak, maar dit zal betekenen voor barzani dat hij tegen democratische moeilijkheden aan zal kijken.
Door bij Irak te blijven kan barzani doorgaan met zijn corrupte spel in de Koerdische regio en 17% opeisen van de Iraakse begroting om zijn loyalisten mee te betalen.
Hij heeft gewoon de onafhankelijkheidskaart gebruikt om Maliki weg te krijgen wat hem ook is gelukt. En ik zal niet verbaasd zijn als hij weer met de onafhankelijkheidskaart gaat spelen in de toekomst mochten er toch weer problemen zich voordoen. Het is nooit zijn bedoeling geweest om onafhankelijk te worden in tegenstelling tot de Koerdische bevolking.
De Sijieten moeten nu intern goed nadenken over hoe het nu zit met hun toekomst. Voorgaande jaren werd er gezegd dat de Koerdische regio tegen werd gehouden door de rest van Irak in het groeien. Maar tegenwoordig wordt eerder de Sijitische deel tegengehouden door soenitische baathisten en de corrupte Koerdische leiders die 17% opeisen. Zuid-Irak heeft alle middelen om zich onafhankelijk te maken en ik denk ook niet dat ze dan geisoleerd zullen raken in de MO. Qatar, Koeweit en Iran zullen ze waarschijnlijk steunen. Zelfs Israel zal misschien het toelaten omdat zo de landverbinding tussen Iran en Syrie verdwijnt.
Grootste obstakel voor de Sijieten is dus Iran omdat die de land verbinding met Syrie niet willen verliezen. Natuurlijk heeft door de khalifaat Iran niet veel aan de huidige landverbinding maar het kan in de toekomst natuurlijk totaal anders zijn.![]()
Iraq crisis: Kurds retake strategic mountain from IS
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-29098099Anti-Turkije![]()
Hoelang horen we dit al eigenlijk? En hoelang gaan we dit nog horen?quote:[b]Op zondag 7 september 2014 02:35 schreef SadPanda
Met binnenkort echte onafhankelijkheid in Irak.
De onafhankelijkheid in Irak is oa door Barzani's dominantie ver weg. Er is geen enkele grootmacht die ervoor is. Niet Iran, niet Turkije noch Amerika. En daarmee houdt het voorlopig gewoon op. Niemand zit erop te wachten en zonder steun van een grootmacht en erkenning kan men weinig als autonome regio die van anderen waaronder Turkije afhankelijk zijn bijv economisch.Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
ClapClapYourHands heeft zich weer belachelijk gemaakt zie ik. Wat een calimero-gedrag van die gast.
Gelukkig is de situatie op de grond anders dan in de hoofden van de meeste Turken. Twee delen van Koerdistan zijn al vrij en in Turkije zijn ze sterker georganiseerd dan ooit met de HDP en de PKK die populairder wordt met de dag en qua wapenmateriaal zich ook enorm versterkt. Een beetje nationalistisch schreeuwen op internetfora gaat daar niks aan veranderen.![]()
![]()
Iran is de enige regionale macht die een onafhankelijk Koerdistan zou tegenwerken. De Turken, Amerikanen en Saudi's zullen een dergelijke actie niet in de weg staan. Niet actief helpen, maar ook niet tegenwerken.quote:Op zondag 7 september 2014 15:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hoelang horen we dit al eigenlijk? En hoelang gaan we dit nog horen?
De onafhankelijkheid in Irak is oa door Barzani's dominantie ver weg. Er is geen enkele grootmacht die ervoor is. Niet Iran, niet Turkije noch Amerika. En daarmee houdt het voorlopig gewoon op. Niemand zit erop te wachten en zonder steun van een grootmacht en erkenning kan men weinig als autonome regio die van anderen waaronder Turkije afhankelijk zijn bijv economisch.![]()
1: Toch hebben ze nog steeds geen landquote:Op zondag 7 september 2014 15:30 schreef Senor__Chang het volgende:
ClapClapYourHands heeft zich weer belachelijk gemaakt zie ik. Wat een calimero-gedrag van die gast.
Gelukkig is de situatie op de grond anders dan in de hoofden van de meeste Turken. Twee delen van Koerdistan zijn al vrij en in Turkije zijn ze sterker georganiseerd dan ooit met de HDP en de PKK die populairder wordt met de dag en qua wapenmateriaal zich ook enorm versterkt. Een beetje nationalistisch schreeuwen op internetfora gaat daar niks aan veranderen.
2: Jij bent niet minder nationalistisch.![]()
Ik las dat het juist Barzani was die daarvoor zat te pushen en dat de PUK daarin maar mee ging om te voorkomen dat ze steun zouden verliezen.quote:Op zondag 7 september 2014 15:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hoelang horen we dit al eigenlijk? En hoelang gaan we dit nog horen?
De onafhankelijkheid in Irak is oa door Barzani's dominantie ver weg. Er is geen enkele grootmacht die ervoor is. Niet Iran, niet Turkije noch Amerika. En daarmee houdt het voorlopig gewoon op. Niemand zit erop te wachten en zonder steun van een grootmacht en erkenning kan men weinig als autonome regio die van anderen waaronder Turkije afhankelijk zijn bijv economisch.
Wat ze publiekelijk zeggen is wat anders dan wat ze achter de schermen zeggen. Turkije zal erg profiteren van een onafhankelijk Iraaks Koerdistan en de VS heeft er strategisch gezien ook alleen maar voordeel bij. Maar ook publiekelijk had een Turkse offical gezegd dat ze niet tegen de onafhankelijkheid zijn.Anti-Turkije![]()
1. Dat is het punt niet. Goed lezen.quote:Op zondag 7 september 2014 15:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Toch hebben ze nog steeds geen land
2: Jij bent niet minder nationalistisch.
2. Ik ben niet nationalistisch, maar patriottisch. Ik ga niet brullen dat Koerden de beste zijn en dergelijke shit, maar ik steun wel de strijd voor onafhankelijkheid. Zie het zo; ik hou van mijn land, nationalisten haten anderen.![]()
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die Koerdische olietanker in de Golf van Mexico die zo graag olie wil lossen in Amerika?![]()
1: Daar gaat het ook niet om. Je bent romantisch aan het doen over een volk dat nog niet eens een eigen land heeft.quote:Op zondag 7 september 2014 15:35 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
1. Dat is het punt niet. Goed lezen.
2. Ik ben niet nationalistisch, maar patriottisch. Ik ga niet brullen dat Koerden de beste zijn en dergelijke shit, maar ik steun wel de strijd voor onafhankelijkheid. Zie het zo; ik hou van mijn land, nationalisten haten anderen.
Tja, ik zet daar mijn vraagtekens bij.
2: Oke, my bad.![]()
Ik geef de situatie weer zoals die is vergelijken met de afgelopen honderd jaar. Geen romantiek, maar feiten.quote:Op zondag 7 september 2014 15:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Daar gaat het ook niet om. Je bent romantisch aan het doen over een volk dat nog niet eens een eigen land heeft.
Tja, ik zet daar mijn vraagtekens bij.
2: Oke, my bad.![]()
Koerden hebben de rechtzaak in Texas gewonnen.quote:Op zondag 7 september 2014 15:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die Koerdische olietanker in de Golf van Mexico die zo graag olie wil lossen in Amerika?![]()
De KRG functioneert wel steeds meer als op zichzelf staande staat, waardoor de uiteindelijk stap naar daadwerkelijke onafhankelijkheid ook steeds kleiner wordt. De situatie leent zich er nu gewoon niet voor om die stap te zetten, wellicht over een paar jaar.Say what?![]()
De feiten staan niet los van een romantisch tintje. Je wil duidelijk laten zien dat de Koerden nu goed bezig zijn, en dat terwijl ze met meer dan 40 miljoen mensen zijn en nog steeds geen eigen land hebben.quote:Op zondag 7 september 2014 15:40 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik geef de situatie weer zoals die is vergelijken met de afgelopen honderd jaar. Geen romantiek, maar feiten.
Maar goed, geen haat verder, ik hoop dat de Koerden snel onafhankelijk kunnen zijn van de Arabieren .![]()
quote:Obama komt woensdag met plan tegen IS
De Amerikaanse president Barack Obama doet in een toespraak op woensdag uit de doeken hoe hij de terreurgroep IS (voorheen ISIS) in het Midden-Oosten wil bestrijden.
Dat heeft Obama zondag bekendgemaakt.
De VS staan vanuit de lucht al Iraakse regeringstroepen en Iraakse Koerden bij in hun strijd tegen de soennitische extremisten die sinds juni vanuit Syrië grote delen van Irak hebben ingenomen.
Islamitische Staat is een variant van al-Qaeda en beschikt inmiddels over een groot grondgebied. Daar terroriseert IS de bevolking en zegt uit te zijn op een soort islamitische heilstaat, een kalifaat, waar geen plaats is voor bijvoorbeeld sjiieten of christenen.
Door: ANPSay what?![]()
Hoe walgelijk het eigenlijk ook is, maar dat 3e onthoofdingsfilmpje zal toch ook niet lang meer op zich laten wachten?Zonder wrijving geen glans![]()
Geen actieve steun staat gelijk aan tegenwerken. Hoe? Onafhankelijkheid van in dit geval NoordIraaks Koerdistan gaat je lukken op internationaal politiek niveau en dus erkenning, en dan vervolgens militair gezien je landsgrenzen kunnen verdedigen tegen bijv Iraakse overheid. Als je bij de VN van de landen die er toe doen (en niet Haiti ofzo) geen expliciete steun en dus erkenning krijgt van je (eenzijdig) uiteroepen staat stopt het daar al. Dus een Turkie, Amerika of Saudie Arabie wat niet expliciet zich hard maakt in oa VN en bredere internationale politiek voor soeverein Koerdistan hoort bij het nee kamp. Ook als ze diplomatiek zich van "stemmen onthouden". Amerika is al jaren voor behoud van Irak en spreekt het herhaaldelijk uit. Amerika zit ook in hele M-Oosten en Irak politiek op een lijn met belangrijke partner Turkije. Turkije heeft Noord-Koerdistan al jaren met Barzani in hun zak, zo liggen de verhoudingen gewoon. Geef 1 reden waarom Turkije de huidige autonomie van Noord Irak waarin ze olie kopen van hen en economisch grootste partner zijn zouden inwisselen om voor een volledge Koerdische staat te stemmen internationaal? Wat zouden ze hiermee als Turken nog meer winnendan ze nu al hebben in Noord Irak?quote:Op zondag 7 september 2014 15:31 schreef Senor__Chang het volgende:
Iran is de enige regionale macht die een onafhankelijk Koerdistan zou tegenwerken.
Saudie Arabie is nooit in de Koerden geinteresseerd geweest, acht de kans heel klein dat ze voor een Koerdische staat zouden stemmen omdat elke afsplitsing in M-Oosten repercussies heeft voor omringende landen en voor je het weet die sjieten in Qatif (olierijkste gebied in Saudie Arabie) ook met dit idee gaan spelen. Want zodra de Koerden eigen land hebben verdeelt ook Irak in soennitishe en sjitische staat. En dan heb je de poppen aan het dansen im de hele regio en beginen in omringende landen onderdrukte minderheden logischerwijs ook met zelfde idee te spelen. Dit is de grootste nachtmerrie en reden dat Amerika 1 Irak wilt, maar ook Saudie Arabie niet zich hard maakt voor Koerdische onafhankelijkheid en zelfs Turkije er meer bij verliest dan dat de Koerden in Irak autonoom blijven en flink de Turkse belangen blijven dienen zoals nu al geval is.
Als de Koerden echt onafhankelijkheid wilden krigen hadden ze ISIS volledig hun gang moeten laten gaan om Irak defintief en blijvend te vernietigen en niet nu in samenwerking met Iraaks leger ISIS eruit trappen. Want als ISIS weg is is de "eenheid" van Irak op federale wijze weer terug op de kaart. ISIS diende ook Koerdishe belangen om de Iraakse staat op te blazen als je het zo bekijkt.Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz![]()
Weet iemand wat de Koerden doen met gevangengenomen ISIS leden? Worden die geëxecuteerd of worden die gevangen gezet?![]()
Kansloos.quote:Op zondag 7 september 2014 16:00 schreef vigen98 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)17704&type=2&theater![]()
Iraqi special forces commander on ground near Haditha, Iraq says area not cleared of Islamic State yet, but will be in next few hours - @LovedayM![]()
http://nos.nl/artikel/695(...)pens-uit-westen.html
Opmerkelijk dat Italië in dat rijtje wordt genoemd..Please Move The Deer Crossing Sign![]()
Waarschijnlijk levenslang. Dat hebben verschillende Peshmerga en Iraakse militaire leiders al gezegd. Zo ontnemen zij hun "martelaarschap".quote:Op zondag 7 september 2014 16:02 schreef vigen98 het volgende:
Weet iemand wat de Koerden doen met gevangengenomen ISIS leden? Worden die geëxecuteerd of worden die gevangen gezet?DolphinScreensaver.exe![]()
Verkeerde topicquote:Op zondag 7 september 2014 16:17 schreef JimmyJames het volgende:
http://nos.nl/artikel/695(...)pens-uit-westen.html
Opmerkelijk dat Italië in dat rijtje wordt genoemd..![]()
![]()
Niet goed. Ze moeten geëxecuteerd worden. We weten allemaal wat er van 'opsluiten' gekomen is.. Onder andere Abu Bakr al Baghdadi en Shaker Waheeb waren gevangenen en zijn na een gevangenisuitbraak ontsnaptquote:Op zondag 7 september 2014 16:17 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Waarschijnlijk levenslang. Dat hebben verschillende Peshmerga en Iraakse militaire leiders al gezegd. Zo ontnemen zij hun "martelaarschap".
-![]()
Wat mij betreft knal je ze inderdaad allemaal dood. Hoewel ik wel wat zie in het martelen en gebruiken als slaaf (heropbouw van het land o.a.).quote:Op zondag 7 september 2014 16:27 schreef SteelDogg het volgende:
[..]
Niet goed. Ze moeten geëxecuteerd worden. We weten allemaal wat er van levenslang gekomen is.. Onder andere Abu Bakr al Baghdadi en Shaker Waheeb waren gevangenen en zijn na een gevangenisuitbraak ontsnaptDolphinScreensaver.exe![]()
Dat laatste zou inderdaad goed zijn, maar martelen is onnozel en contraproductief.quote:Op zondag 7 september 2014 16:28 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Wat mij betreft knal je ze inderdaad allemaal dood. Hoewel ik wel wat zie in het martelen en gebruiken als slaaf (heropbouw van het land o.a.).![]()
Want?quote:Op zondag 7 september 2014 16:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat laatste zou inderdaad goed zijn, maar martelen is onnozel en contraproductief.Anti-Turkije![]()
Er zijn twee redenen om te martelen:quote:
1: Je wil iets weten, en dat probeer je dan met martelen uit iemand te krijgen.
Maar dat werkt dus contraproductief, omdat mensen gewoon dingen gaan schreeuwen om van de pijn af te zijn.
2: Je kan ook iemand gaan martelen puur uit sadisme, dan is het niet perse contraproductief maar het is ook niet heel nuttig.![]()
Je lekker gedragen als de beesten die je bestrijdt, goed hoorquote:Op zondag 7 september 2014 16:28 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Wat mij betreft knal je ze inderdaad allemaal dood. Hoewel ik wel wat zie in het martelen en gebruiken als slaaf (heropbouw van het land o.a.).
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.![]()
De Koerden en het Iraakse leger vermoorden geen onschuldige mensen enz. zoals IS wel doet. Belachelijk vergelijking.quote:Op zondag 7 september 2014 16:56 schreef primakov het volgende:
[..]
Je lekker gedragen als de beesten die je bestrijdt, goed hoorAnti-Turkije![]()
Het was sarcastisch bedoeld...quote:Op zondag 7 september 2014 17:00 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De Koerden en het Iraakse leger vermoorden geen onschuldige mensen enz. zoals IS wel doet. Belachelijk vergelijking.Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.![]()
Ik begrijp echt niet dat die mensen de tekst zo rustig kunnen oplezen. Het lijkt ook alsof ze het menen.I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Syrie-of-Irak.dhtml
kan geregeld worden , hullie 7 0 maagden en wij zijn van die idioten afEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Massamoord van wie?quote:Op zondag 7 september 2014 18:31 schreef sonnyspek het volgende:
https://archive.org/details/fasharred_2
Het is gebeurd.
WAARSCHUWING: Bevat beelden van massamoord."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Wat is precies gebeurd?quote:Op zondag 7 september 2014 18:31 schreef sonnyspek het volgende:
Het is gebeurd.
WAARSCHUWING: Bevat beelden van massamoord.
08:11
[ Bericht 9% gewijzigd door theunderdog op 07-09-2014 20:12:07 ]![]()
Dafuq, ze hebben een drone?quote:Op zondag 7 september 2014 18:31 schreef sonnyspek het volgende:
Het is gebeurd.
WAARSCHUWING: Bevat beelden van massamoord.![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)orde-daar-held.dhtml
Artikel over Khalid. Schijnt gewoon een Koerd te zijn![]()
![]()
Waarom is dat grappig?quote:Op zondag 7 september 2014 20:39 schreef Peunage het volgende:
Artikel over Khalid. Schijnt gewoon een Koerd te zijn![]()
Was allang bekend.quote:Op zondag 7 september 2014 20:39 schreef Peunage het volgende:
Artikel over Khalid. Schijnt gewoon een Koerd te zijn
Nog steeds een zooitje ongeregeld die echt niet zomaar strikes met drones uit kunnen voeren. Net als die gevechtsvliegtuigen. Trofeeën om indruk te maken op radicale jeugd in het Westen, maar praktisch niets waard.quote:Op zondag 7 september 2014 20:42 schreef theunderdog het volgende:
Maar ISIS heeft dus ook al drones...
Het gaat goed met hun.![]()
We zullen zienquote:Op zondag 7 september 2014 20:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nog steeds een zooitje ongeregeld die echt niet zomaar strikes met drones uit kunnen voeren. Net als die gevechtsvliegtuigen. Trofeeën om indruk te maken op radicale jeugd in het Westen, maar praktisch niets waard.![]()
http://www.mojahedin.org/newsen/30533
General Hugh Shelton: 3,000 Iranians in Iraq were supposed to be protected by the US![]()
Ik maak me meer zorgen over vuile bommen e.d. Gevechtstraining met conventionele infanteriewapens is prima geregeld. Straaljagerpiloten en drone-experts zie ik ze niet zomaar rekruteren. Maar er zijn zat geradicaliseerde wetenschappers die daar vrij riskante experimenten kunnen starten om de ongelovigen eens flink uit te dunnen.quote:![]()
Hoe zie je dat precies voor je dan?quote:Op zondag 7 september 2014 20:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen over vuile bommen e.d. Gevechtstraining met conventionele infanteriewapens is prima geregeld. Straaljagerpiloten en drone-experts zie ik ze niet zomaar rekruteren. Maar er zijn zat geradicaliseerde wetenschappers die daar vrij riskante experimenten kunnen starten om de ongelovigen eens flink uit te dunnen.
Ik denk dat jij het allemaal nogal onderschat .![]()
Hebben ze het over de Khalq terroristen?quote:Op zondag 7 september 2014 20:50 schreef theunderdog het volgende:
http://www.mojahedin.org/newsen/30533
General Hugh Shelton: 3,000 Iranians in Iraq were supposed to be protected by the US![]()
![]()
Volgens mij wel ja.quote:Op zondag 7 september 2014 20:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hebben ze het over de Khalq terroristen?
Wat dan?![]()
Wat valt er te onderschatten? Denk jij wel dat ze de kennis hebben om een straaljager op te laten stijgen en er mee te vliegen? Denk je dat ze de logistiek hebben om ze te onderhouden? Denk je dat ze de logistiek en de training hebben om met drones aanvallen uit te voeren? Dat denk ik niet. Wat ze wel hebben is fanatisme en best wel war kennis van onconventionele oorlogsvoering. Dat onderschat ik niet. Maar het oorlogje spelen met tanks, vliegtuigen en drones, daar maak ik mij niet druk over.quote:Op zondag 7 september 2014 20:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe zie je dat precies voor je dan?
Ik denk dat jij het allemaal nogal onderschat .
Ik maak me wel druk om de genocide en de andermaal apathische reactie van de rest van de wereld. Deze lui zijn tot alles in staat. Dus nee, dan is een drone het minste waar ik mij druk om maak. Ik maak me druk om vuile bommen, ziektes en meer van dat soort grappen.![]()
Mijn punt is juist dat je dit onderschat.quote:Op zondag 7 september 2014 20:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat valt er te onderschatten? Denk jij wel dat ze de kennis hebben om een straaljager op te laten stijgen en er mee te vliegen? Denk je dat ze de logistiek hebben om ze te onderhouden? Denk je dat ze de logistiek en de training hebben om met drones aanvallen uit te voeren? Dat denk ik niet. Wat ze wel hebben is fanatisme en best wel war kennis van onconventionele oorlogsvoering. Dat onderschat ik niet. Maar het oorlogje spelen met tanks, vliegtuigen en drones, daar maak ik mij niet druk over.
Ik maak me wel druk om de genocide en de andermaal apathische reactie van de rest van de wereld. Deze lui zijn tot alles in staat. Dus nee, dan is een drone het minste waar ik mij druk om maak. Ik maak me druk om vuile bommen, ziektes en meer van dat soort grappen.
In de zin van: dat gaat allemaal niet zo makkelijk. Een chemische wapen maken is ontzettend lastig. Zo was er laatst een laptop gevonden bij het oud vuil in Syrië die geheime documenten had met dat soort ideeën (het maken van handgranaten waar de builenpest in zit ofzo)..
Maar waarschijnlijk zat het gewoon bij het oud vuil omdat ze er achter kwamen dat het allemaal niet zo makkelijk is.![]()
Oh, zo. Dat zou kunnen, dat ik onderschat hoe moeilijk het is. Maar het is potentieel een veel groter gevaar dan of ze wat oorlogstuig buit hebben gemaakt.quote:Op zondag 7 september 2014 21:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mijn punt is juist dat je dit onderschat.
In de zin van: dat gaat allemaal niet zo makkelijk. Een chemische wapen maken is ontzettend lastig. Zo was er laatst een laptop gevonden bij het oud vuil in Syrië die geheime documenten had met dat soort ideeën (het maken van handgranaten waar de builenpest in zit ofzo)..
Maar waarschijnlijk zat het gewoon bij het oud vuil omdat ze er achter kwamen dat het allemaal niet zo makkelijk is.![]()
Toch kan dat wel een aantrekkingskracht op islamitische jongeren uit het westen zijn: "wij worden steeds sterker, kom met ons meedoen."quote:Op zondag 7 september 2014 20:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nog steeds een zooitje ongeregeld die echt niet zomaar strikes met drones uit kunnen voeren. Net als die gevechtsvliegtuigen. Trofeeën om indruk te maken op radicale jeugd in het Westen, maar praktisch niets waard.![]()
Dat is al van juli...quote:
Als je zo leest dan doen vooral de Peshmerga en de VS het werk.
En kijk eens aan, een Shia met een gordelboom..
![]()
![]()
![]()
![]()
Aan wat voor soort vuile bommen zat jij te denken dan?quote:Op zondag 7 september 2014 21:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Oh, zo. Dat zou kunnen, dat ik onderschat hoe moeilijk het is. Maar het is potentieel een veel groter gevaar dan of ze wat oorlogstuig buit hebben gemaakt.![]()
Gekke sekte die al-Sadr aanbiddenquote:![]()
Ik vind het vooral opvallend dat de moskeegangers hem nu een Koerdische moslim noemen nadat de Koerden de IS heeft laten verdwijnen op verschillende plekken(en dan heb ik het vooral over de Syrische front en de Kirkuk front).quote:Op zondag 7 september 2014 20:39 schreef Peunage het volgende:
Artikel over Khalid. Schijnt gewoon een Koerd te zijn
In Mosul schijnen een dozijn koerdische islamitische extremisten te zijn doodgeschoten door IS omdat IS ze niet meer vertrouwt. De overige Koerden mogen geen Koerdisch meer onderling praten.![]()
1 van de oorzaken van dit alles is Moqtada. Zijn gekut in het parlement. Of dat van z'n partij in ieder geval. Het gekut van z'n militie. Het gekut met de Amerikanen. Alles deed hij fout.![]()
Volgens dat artikel is hij ook gewoon een nodbody bij IS. Kreeg ook straf omdat hij (te veel?) Twitterde.quote:Op zondag 7 september 2014 21:34 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ik vind het vooral opvallend dat de moskeegangers hem nu een Koerdische moslim noemen nadat de Koerden de IS heeft laten verdwijnen op verschillende plekken(en dan heb ik het vooral over de Syrische front en de Kirkuk front).
In Mosul schijnen een dozijn koerdische islamitische extremisten te zijn doodgeschoten door IS omdat IS ze niet meer vertrouwt. De overige Koerden mogen geen Koerdisch meer onderling praten.![]()
Vergeet Maliki niet, die is de grootste oorzaak.quote:Op zondag 7 september 2014 21:37 schreef Peunage het volgende:
1 van de oorzaken van dit alles is Moqtada. Zijn gekut in het parlement. Of dat van z'n partij in ieder geval. Het gekut van z'n militie. Het gekut met de Amerikanen. Alles deed hij fout.![]()
Is hier een nieuwsartikel van?quote:Op zondag 7 september 2014 21:34 schreef Djibril het volgende:
Smerige shit bro.quote:Op zondag 7 september 2014 18:31 schreef sonnyspek het volgende:
Het is gebeurd.
WAARSCHUWING: Bevat beelden van massamoord.
Alle vuile wapens zijn legitiem tegen die barbaren.Say what?![]()
Synthetische ziekmakers. Zenuwgas e.d.quote:Op zondag 7 september 2014 21:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aan wat voor soort vuile bommen zat jij te denken dan?![]()
Maliki en Barzaniquote:Op zondag 7 september 2014 21:44 schreef Che_ het volgende:
[..]
Vergeet Maliki niet, die is de grootste oorzaak.![]()
Gordelboom is alleen voor de show.quote:Op zondag 7 september 2014 21:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is al van juli...
Als je zo leest dan doen vooral de Peshmerga en de VS het werk.
En kijk eens aan, een Shia met een gordelboom..
![]()
![]()
![]()
![]()
Zolang ze tegen ISIS vechten is het toch goed?quote:Op zondag 7 september 2014 21:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Stel idioten, Moqtada vooral. Klapjosti dat hij is.![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 22:03 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Gordelboom is alleen voor de show.![]()
![]()
Beter van niet.quote:Op zondag 7 september 2014 21:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Smerige shit bro.
Alle vuile wapens zijn legitiem tegen die barbaren.![]()
Beschuldigingen van een EU-ambassadeur aan het adres van Iran, Turkije en Koerdistan voor het indirect financieren van IS door hun olie te kopen en door te verkopen. Deze landen moeten onmiddelijk stoppen met het verhandelen van olie uit IS gecontroleerde gebieden. IS zou 80.000 vaten olie per dag produceren en daar miljoenen mee verdienen.
https://www.middleeastmon(...)l-from-islamic-state
http://ec.europa.eu/avser(...)eo/player/config.cfmSay what?![]()
Ja maar ik zie niet hoe je dat als een van de oorzaken van dit alles kan zien. Heeft er niks mee te maken.quote:Op zondag 7 september 2014 22:25 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Omdat Barzani een kontelikker is van Erdogan, wellicht.Anti-Turkije![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 22:21 schreef UpsideDown het volgende:
Beschuldigingen van een EU-ambassadeur aan het adres van Iran, Turkije en Koerdistan voor het indirect financieren van IS door hun olie te kopen en door te verkopen. Deze landen moeten onmiddelijk stoppen met het verhandelen van olie uit IS gecontroleerde gebieden. IS zou 80.000 vaten olie per dag produceren en daar miljoenen mee verdienen.
https://www.middleeastmon(...)l-from-islamic-state
http://ec.europa.eu/avser(...)eo/player/config.cfmVooral bangmakerij. En ze verkondigt Baghdad's standpunt. Die Arabieren hebben sterk gelobbied dus.quote:Anadolu also quoted her as saying: "The EU countries that provided arms to the Peshmerga forces to support their fight against the Islamic State did not coordinate amongst each other," adding that "there are no guarantees until now to confirm or deny that the Islamic State or Kurdish terrorist organisations have not seized those weapons."
She stressed the need to develop an international legal framework led by the North Atlantic Treaty Organisation, or NATO, in order to defeat the Islamic State and warned European parliamentarians against supporting Kurdistan's independence, saying that "such a move could cause a full collapse of the Middle East".![]()
![]()
Klopt, en Maliki van Iran.quote:Op zondag 7 september 2014 22:25 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Omdat Barzani een kontelikker is van Erdogan, wellicht.![]()
Ik denk dat het weinig verschil zou maken of ze dingen hebben of niet.quote:Op zondag 7 september 2014 22:32 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
http://mobile.todayszaman(...)arzani-tells-us.html
Maar je vind niet dat de angst van Barzani terecht is?Anti-Turkije![]()
Ik vind de genoemde getallen ook al vrij stevig, bovendien zijn die landen zelf ook niet achterlijk om olie van IS op een omslachtige manier te kopen, terwijl ze elders veel meer en sneller geleverd kunnen krijgen.quote:Op zondag 7 september 2014 22:28 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
[..]
Vooral bangmakerij. En ze verkondigt Baghdad's standpunt. Die Arabieren hebben sterk gelobbied dus.Say what?![]()
Bewijslast ligt bij Djibril, ik kan moeilijk een bron hebben voor iets wat er niet is.quote:DolphinScreensaver.exe![]()
Ik snap ook niet waarom Koerdistan en Iran olie zou kopen van ISISquote:Op zondag 7 september 2014 22:37 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik vind de genoemde getallen ook al vrij stevig, bovendien zijn die landen zelf ook niet achterlijk om olie van IS op een omslachtige manier te kopen, terwijl ze elders veel meer en sneller geleverd kunnen krijgen."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Jij zegt dat het onwaar is, dat verzin je dus.quote:Op zondag 7 september 2014 22:39 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Bewijslast ligt bij Djibril, ik kan moeilijk een bron hebben voor iets wat er niet is.Anti-Turkije![]()
Rudaw meldt het. Ik zou er niet gek van op kijken dat ze dat expres doen, zodat het minder aantrekkelijk wordt voor toekomostige terroristen van Koerdische komaf.quote:Op zondag 7 september 2014 22:39 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Bewijslast ligt bij Djibril, ik kan moeilijk een bron hebben voor iets wat er niet is."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Ik volg alle grote Arabische, Engelse en handvol Koerdische bronnen; ik zie het niet staan. Vast een vaag Twitter account als bron.quote:Op zondag 7 september 2014 22:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij zegt dat het onwaar is, dat verzin je dus.DolphinScreensaver.exe![]()
Een Engelse graag. Of een vertalingquote:Op zondag 7 september 2014 22:41 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
http://www.alsumaria.tv/mobile/news/110086/iraq-news![]()
![]()
Ja als jij het niet ziet is het niet waar.quote:Op zondag 7 september 2014 22:41 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Ik volg alle grote Arabische, Engelse en handvol Koerdische bronnen; ik zie het niet staan. Vast een vaag Twitter account als bron._!
Anti-Turkije![]()
Dat wordt gewoon gedaan, door individuen weliswaar. Zou misschien wat meer achter kunnen zitten.quote:Op zondag 7 september 2014 22:40 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom Koerdistan en Iran olie zou kopen van ISIS![]()
Het wordt inderdaad door smokkelaars opgekocht. Maar het is niet alsof die regeringen er ook maar wat mee te maken hebben zoals zij het verkondigt. En ze verbergt natuurlijk ook het feit dat Turkse smokkelaars maar al te graag olie opkopen van ISIS. Daarom vind ik het een onzinnige artikel, zonder substantie, feiten of nieuwe inzichten. Het dient slechts als bangmakerij.quote:Op zondag 7 september 2014 22:44 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon gedaan, door individuen weliswaar. Zou misschien wat meer achter kunnen zitten.![]()
Ik denk inderdaad veelal van Turkse smokkelaars aangezien de KRG zelf zat olie heeft.quote:Op zondag 7 september 2014 22:49 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad door smokkelaars opgekocht. Maar het is niet alsof die regeringen er ook maar wat mee te maken hebben zoals zij het verkondigt. En ze verbergt natuurlijk ook het feit dat Turkse smokkelaars maar al te graag olie opkopen van ISIS. Daarom vind ik het een onzinnige artikel, zonder substantie, feiten of nieuwe inzichten. Het dient slechts als bangmakerij.![]()
Hoezo, ik had veel meer verwacht eigenlijk. Zoveel is het niet eigenlijk, Nederland produceert niet eens zoveel meer.quote:Op zondag 7 september 2014 22:37 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik vind de genoemde getallen ook al vrij stevig,
Het is goedkoop. Dus dat er dan vraag is, is niet zo raar. Bovendien heeft IS behoorlijk wat kopers. Afnemers in Turkije, Irak, Iran, Syrië, Jordanië en blijkbaar ook Koerdistan kopen allemaal goedkope olie van IS. Plus de lokale markt. Dan is het niet zo vreemd dat er veel wordt geproduceerd.quote:bovendien zijn die landen zelf ook niet achterlijk om olie van IS op een omslachtige manier te kopen, terwijl ze elders veel meer en sneller geleverd kunnen krijgen.Incelfrikandel![]()
Mariwan Naqshbandi: er zijn ongeveer 400 Koerden die voor Isis vechten.quote:
Isis heeft een paar van hun vermoord , omdat ze volgens Isis verraders zijn.![]()
Jij gelooft niet dat Turkije olie koopt uit ISIS gebieden?quote:Op zondag 7 september 2014 22:28 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
[..]
Vooral bangmakerij. En ze verkondigt Baghdad's standpunt. Die Arabieren hebben sterk gelobbied dus.![]()
Sowieso korreltje zout, maar als het zo is denk ik dat ze wellicht wat aanwijzingen hadden of iets dergelijks. Lijkt me niet dat ze uit voorzorg afmaken enkel om het feit dat ze Koerden zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 23:01 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Mariwan Naqshbandi: er zijn ongeveer 400 Koerden die voor Isis vechten.
Isis heeft een paar van hun vermoord , omdat ze volgens Isis verraders zijn.
ISIS bestaat sowieso uit alleen maar verraders.![]()
Turkije niet, Turkse handelaren vast wel. Net als Irakese handelaren. Maar deze dame noemt in plaats daarvan een aantal regeringen, op de Irakese na dan. Waardoor ze op mij een indruk wekt van een buikspreekpop.quote:Op zondag 7 september 2014 23:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij gelooft niet dat Turkije olie koopt uit ISIS gebieden?![]()
Kan mij niet voorstellen dat de Turkse regering niets weet van die Turkse handelaren.quote:Op zondag 7 september 2014 23:09 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Turkije niet, Turkse handelaren vast wel. Net als Irakese handelaren. Maar deze dame noemt in plaats daarvan een aantal regeringen, op de Irakese na dan. Waardoor ze op mij een indruk wekt van een buikspreekpop.![]()
Hoe zou Iran olie moeten kopen van IS dan?quote:Op zondag 7 september 2014 22:28 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
[..]
Vooral bangmakerij. En ze verkondigt Baghdad's standpunt. Die Arabieren hebben sterk gelobbied dus.
Van Turkije en Koerdistan is het simpel, ze hebben een grens met IS/'de rebellen'.![]()
Waarom niet?quote:Op zondag 7 september 2014 23:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe zou Iran olie moeten kopen van IS dan?
Van Turkije en Koerdistan is het simpel, ze hebben een grens met IS/'de rebellen'.
Olie is olie.![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ah, de scholen zijn weer begonnen .. ;'(
[ Bericht 37% gewijzigd door Specularium op 08-09-2014 00:18:24 ]![]()
verkeerde topic?quote:Op maandag 8 september 2014 00:04 schreef El_jefe07 het volgende:
Ah, de scholen zijn weer begonnen .. ;'(
[ afbeelding ]
[ Bericht 12% gewijzigd door Specularium op 08-09-2014 00:18:43 ]Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Forum Opties Forumhop: Hop naar: