abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144272683
  zondag 7 september 2014 @ 15:25:18 #182
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_144273149
Iraq crisis: Kurds retake strategic mountain from IS
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-29098099
Anti-Turkije
pi_144273294
quote:
0s.gif [b]Op zondag 7 september 2014 02:35 schreef SadPanda
Met binnenkort echte onafhankelijkheid in Irak.
Hoelang horen we dit al eigenlijk? En hoelang gaan we dit nog horen?

De onafhankelijkheid in Irak is oa door Barzani's dominantie ver weg. Er is geen enkele grootmacht die ervoor is. Niet Iran, niet Turkije noch Amerika. En daarmee houdt het voorlopig gewoon op. Niemand zit erop te wachten en zonder steun van een grootmacht en erkenning kan men weinig als autonome regio die van anderen waaronder Turkije afhankelijk zijn bijv economisch.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 7 september 2014 @ 15:30:09 #184
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_144273315
ClapClapYourHands heeft zich weer belachelijk gemaakt zie ik. Wat een calimero-gedrag van die gast.

Gelukkig is de situatie op de grond anders dan in de hoofden van de meeste Turken. Twee delen van Koerdistan zijn al vrij en in Turkije zijn ze sterker georganiseerd dan ooit met de HDP en de PKK die populairder wordt met de dag en qua wapenmateriaal zich ook enorm versterkt. Een beetje nationalistisch schreeuwen op internetfora gaat daar niks aan veranderen. ;)
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  zondag 7 september 2014 @ 15:31:52 #185
358102 Senor__Chang
pi_144273370
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:29 schreef Aloulou het volgende:

[..]

De onafhankelijkheid in Irak is oa door Barzani's dominantie ver weg. Er is geen enkele grootmacht die ervoor is. Niet Iran, niet Turkije noch Amerika. En daarmee houdt het voorlopig gewoon op. Niemand zit erop te wachten en zonder steun van een grootmacht en erkenning kan men weinig als autonome regio die van anderen waaronder Turkije afhankelijk zijn bijv economisch.
Iran is de enige regionale macht die een onafhankelijk Koerdistan zou tegenwerken. De Turken, Amerikanen en Saudi's zullen een dergelijke actie niet in de weg staan. Niet actief helpen, maar ook niet tegenwerken.
Guilty as changed.
pi_144273379
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:30 schreef Senor__Chang het volgende:
ClapClapYourHands heeft zich weer belachelijk gemaakt zie ik. Wat een calimero-gedrag van die gast.

Gelukkig is de situatie op de grond anders dan in de hoofden van de meeste Turken. Twee delen van Koerdistan zijn al vrij en in Turkije zijn ze sterker georganiseerd dan ooit met de HDP en de PKK die populairder wordt met de dag en qua wapenmateriaal zich ook enorm versterkt. Een beetje nationalistisch schreeuwen op internetfora gaat daar niks aan veranderen. ;)
1: Toch hebben ze nog steeds geen land

2: Jij bent niet minder nationalistisch.
  zondag 7 september 2014 @ 15:33:46 #187
421524 SadPanda
pi_144273442
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:29 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik las dat het juist Barzani was die daarvoor zat te pushen en dat de PUK daarin maar mee ging om te voorkomen dat ze steun zouden verliezen.

Wat ze publiekelijk zeggen is wat anders dan wat ze achter de schermen zeggen. Turkije zal erg profiteren van een onafhankelijk Iraaks Koerdistan en de VS heeft er strategisch gezien ook alleen maar voordeel bij. Maar ook publiekelijk had een Turkse offical gezegd dat ze niet tegen de onafhankelijkheid zijn.
Anti-Turkije
  zondag 7 september 2014 @ 15:35:14 #188
358102 Senor__Chang
pi_144273493
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Toch hebben ze nog steeds geen land

2: Jij bent niet minder nationalistisch.
1. Dat is het punt niet. Goed lezen.

2. Ik ben niet nationalistisch, maar patriottisch. Ik ga niet brullen dat Koerden de beste zijn en dergelijke shit, maar ik steun wel de strijd voor onafhankelijkheid. Zie het zo; ik hou van mijn land, nationalisten haten anderen.
Guilty as changed.
pi_144273541
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die Koerdische olietanker in de Golf van Mexico die zo graag olie wil lossen in Amerika?
pi_144273632
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:35 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

1. Dat is het punt niet. Goed lezen.

2. Ik ben niet nationalistisch, maar patriottisch. Ik ga niet brullen dat Koerden de beste zijn en dergelijke shit, maar ik steun wel de strijd voor onafhankelijkheid. Zie het zo; ik hou van mijn land, nationalisten haten anderen.
1: Daar gaat het ook niet om. Je bent romantisch aan het doen over een volk dat nog niet eens een eigen land heeft.

Tja, ik zet daar mijn vraagtekens bij.

2: Oke, my bad.
  zondag 7 september 2014 @ 15:40:58 #191
358102 Senor__Chang
pi_144273698
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Daar gaat het ook niet om. Je bent romantisch aan het doen over een volk dat nog niet eens een eigen land heeft.

Tja, ik zet daar mijn vraagtekens bij.

2: Oke, my bad.
Ik geef de situatie weer zoals die is vergelijken met de afgelopen honderd jaar. Geen romantiek, maar feiten.
Guilty as changed.
  zondag 7 september 2014 @ 15:41:19 #192
358102 Senor__Chang
pi_144273716
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die Koerdische olietanker in de Golf van Mexico die zo graag olie wil lossen in Amerika?
Koerden hebben de rechtzaak in Texas gewonnen.
Guilty as changed.
  zondag 7 september 2014 @ 15:42:37 #193
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144273776
De KRG functioneert wel steeds meer als op zichzelf staande staat, waardoor de uiteindelijk stap naar daadwerkelijke onafhankelijkheid ook steeds kleiner wordt. De situatie leent zich er nu gewoon niet voor om die stap te zetten, wellicht over een paar jaar.
Say what?
pi_144273779
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:40 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik geef de situatie weer zoals die is vergelijken met de afgelopen honderd jaar. Geen romantiek, maar feiten.
De feiten staan niet los van een romantisch tintje. Je wil duidelijk laten zien dat de Koerden nu goed bezig zijn, en dat terwijl ze met meer dan 40 miljoen mensen zijn en nog steeds geen eigen land hebben.

Maar goed, geen haat verder, ik hoop dat de Koerden snel onafhankelijk kunnen zijn van de Arabieren .
  zondag 7 september 2014 @ 15:47:23 #195
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144273939
quote:
Obama komt woensdag met plan tegen IS

De Amerikaanse president Barack Obama doet in een toespraak op woensdag uit de doeken hoe hij de terreurgroep IS (voorheen ISIS) in het Midden-Oosten wil bestrijden.

Dat heeft Obama zondag bekendgemaakt.

De VS staan vanuit de lucht al Iraakse regeringstroepen en Iraakse Koerden bij in hun strijd tegen de soennitische extremisten die sinds juni vanuit Syrië grote delen van Irak hebben ingenomen.

Islamitische Staat is een variant van al-Qaeda en beschikt inmiddels over een groot grondgebied. Daar terroriseert IS de bevolking en zegt uit te zijn op een soort islamitische heilstaat, een kalifaat, waar geen plaats is voor bijvoorbeeld sjiieten of christenen.

Door: ANP
Say what?
pi_144274155
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:47 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Hij gaat dus zijn tactiek in het openbaar brengen?

Juist ja................. :')
pi_144274284

;( R.I.P
pi_144274345
Hoe walgelijk het eigenlijk ook is, maar dat 3e onthoofdingsfilmpje zal toch ook niet lang meer op zich laten wachten?
Zonder wrijving geen glans
pi_144274397
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:31 schreef Senor__Chang het volgende:
Iran is de enige regionale macht die een onafhankelijk Koerdistan zou tegenwerken.
Geen actieve steun staat gelijk aan tegenwerken. Hoe? Onafhankelijkheid van in dit geval NoordIraaks Koerdistan gaat je lukken op internationaal politiek niveau en dus erkenning, en dan vervolgens militair gezien je landsgrenzen kunnen verdedigen tegen bijv Iraakse overheid. Als je bij de VN van de landen die er toe doen (en niet Haiti ofzo) geen expliciete steun en dus erkenning krijgt van je (eenzijdig) uiteroepen staat stopt het daar al. Dus een Turkie, Amerika of Saudie Arabie wat niet expliciet zich hard maakt in oa VN en bredere internationale politiek voor soeverein Koerdistan hoort bij het nee kamp. Ook als ze diplomatiek zich van "stemmen onthouden". Amerika is al jaren voor behoud van Irak en spreekt het herhaaldelijk uit. Amerika zit ook in hele M-Oosten en Irak politiek op een lijn met belangrijke partner Turkije. Turkije heeft Noord-Koerdistan al jaren met Barzani in hun zak, zo liggen de verhoudingen gewoon. Geef 1 reden waarom Turkije de huidige autonomie van Noord Irak waarin ze olie kopen van hen en economisch grootste partner zijn zouden inwisselen om voor een volledge Koerdische staat te stemmen internationaal? Wat zouden ze hiermee als Turken nog meer winnendan ze nu al hebben in Noord Irak?

Saudie Arabie is nooit in de Koerden geinteresseerd geweest, acht de kans heel klein dat ze voor een Koerdische staat zouden stemmen omdat elke afsplitsing in M-Oosten repercussies heeft voor omringende landen en voor je het weet die sjieten in Qatif (olierijkste gebied in Saudie Arabie) ook met dit idee gaan spelen. Want zodra de Koerden eigen land hebben verdeelt ook Irak in soennitishe en sjitische staat. En dan heb je de poppen aan het dansen im de hele regio en beginen in omringende landen onderdrukte minderheden logischerwijs ook met zelfde idee te spelen. Dit is de grootste nachtmerrie en reden dat Amerika 1 Irak wilt, maar ook Saudie Arabie niet zich hard maakt voor Koerdische onafhankelijkheid en zelfs Turkije er meer bij verliest dan dat de Koerden in Irak autonoom blijven en flink de Turkse belangen blijven dienen zoals nu al geval is.

Als de Koerden echt onafhankelijkheid wilden krigen hadden ze ISIS volledig hun gang moeten laten gaan om Irak defintief en blijvend te vernietigen en niet nu in samenwerking met Iraaks leger ISIS eruit trappen. Want als ISIS weg is is de "eenheid" van Irak op federale wijze weer terug op de kaart. ISIS diende ook Koerdishe belangen om de Iraakse staat op te blazen als je het zo bekijkt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_144274406
Weet iemand wat de Koerden doen met gevangengenomen ISIS leden? Worden die geëxecuteerd of worden die gevangen gezet?
pi_144274665
Iraqi special forces commander on ground near Haditha, Iraq says area not cleared of Islamic State yet, but will be in next few hours - @LovedayM
  zondag 7 september 2014 @ 16:17:08 #204
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144274906
http://nos.nl/artikel/695(...)pens-uit-westen.html

Opmerkelijk dat Italië in dat rijtje wordt genoemd..
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_144274923
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 16:02 schreef vigen98 het volgende:
Weet iemand wat de Koerden doen met gevangengenomen ISIS leden? Worden die geëxecuteerd of worden die gevangen gezet?
Waarschijnlijk levenslang. Dat hebben verschillende Peshmerga en Iraakse militaire leiders al gezegd. Zo ontnemen zij hun "martelaarschap".
DolphinScreensaver.exe
pi_144274965
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 16:17 schreef JimmyJames het volgende:
http://nos.nl/artikel/695(...)pens-uit-westen.html

Opmerkelijk dat Italië in dat rijtje wordt genoemd..
Verkeerde topic :P
pi_144275230
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 16:17 schreef lDDQD het volgende:

[..]

Waarschijnlijk levenslang. Dat hebben verschillende Peshmerga en Iraakse militaire leiders al gezegd. Zo ontnemen zij hun "martelaarschap".
Niet goed. Ze moeten geëxecuteerd worden. We weten allemaal wat er van 'opsluiten' gekomen is.. Onder andere Abu Bakr al Baghdadi en Shaker Waheeb waren gevangenen en zijn na een gevangenisuitbraak ontsnapt :{
-
pi_144275295
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 16:27 schreef SteelDogg het volgende:

[..]

Niet goed. Ze moeten geëxecuteerd worden. We weten allemaal wat er van levenslang gekomen is.. Onder andere Abu Bakr al Baghdadi en Shaker Waheeb waren gevangenen en zijn na een gevangenisuitbraak ontsnapt :{
Wat mij betreft knal je ze inderdaad allemaal dood. Hoewel ik wel wat zie in het martelen en gebruiken als slaaf (heropbouw van het land o.a.).
DolphinScreensaver.exe
pi_144275496
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 16:28 schreef lDDQD het volgende:

[..]

Wat mij betreft knal je ze inderdaad allemaal dood. Hoewel ik wel wat zie in het martelen en gebruiken als slaaf (heropbouw van het land o.a.).
Dat laatste zou inderdaad goed zijn, maar martelen is onnozel en contraproductief.
  zondag 7 september 2014 @ 16:36:43 #210
421524 SadPanda
pi_144275603
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 16:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat laatste zou inderdaad goed zijn, maar martelen is onnozel en contraproductief.
Want?
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')