Kansloos.quote:Op zondag 7 september 2014 16:00 schreef vigen98 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)17704&type=2&theater
Waarschijnlijk levenslang. Dat hebben verschillende Peshmerga en Iraakse militaire leiders al gezegd. Zo ontnemen zij hun "martelaarschap".quote:Op zondag 7 september 2014 16:02 schreef vigen98 het volgende:
Weet iemand wat de Koerden doen met gevangengenomen ISIS leden? Worden die geëxecuteerd of worden die gevangen gezet?
Verkeerde topicquote:Op zondag 7 september 2014 16:17 schreef JimmyJames het volgende:
http://nos.nl/artikel/695(...)pens-uit-westen.html
Opmerkelijk dat Italië in dat rijtje wordt genoemd..
Niet goed. Ze moeten geëxecuteerd worden. We weten allemaal wat er van 'opsluiten' gekomen is.. Onder andere Abu Bakr al Baghdadi en Shaker Waheeb waren gevangenen en zijn na een gevangenisuitbraak ontsnaptquote:Op zondag 7 september 2014 16:17 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Waarschijnlijk levenslang. Dat hebben verschillende Peshmerga en Iraakse militaire leiders al gezegd. Zo ontnemen zij hun "martelaarschap".
Wat mij betreft knal je ze inderdaad allemaal dood. Hoewel ik wel wat zie in het martelen en gebruiken als slaaf (heropbouw van het land o.a.).quote:Op zondag 7 september 2014 16:27 schreef SteelDogg het volgende:
[..]
Niet goed. Ze moeten geëxecuteerd worden. We weten allemaal wat er van levenslang gekomen is.. Onder andere Abu Bakr al Baghdadi en Shaker Waheeb waren gevangenen en zijn na een gevangenisuitbraak ontsnapt
Dat laatste zou inderdaad goed zijn, maar martelen is onnozel en contraproductief.quote:Op zondag 7 september 2014 16:28 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Wat mij betreft knal je ze inderdaad allemaal dood. Hoewel ik wel wat zie in het martelen en gebruiken als slaaf (heropbouw van het land o.a.).
Want?quote:Op zondag 7 september 2014 16:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat laatste zou inderdaad goed zijn, maar martelen is onnozel en contraproductief.
Er zijn twee redenen om te martelen:quote:
Je lekker gedragen als de beesten die je bestrijdt, goed hoorquote:Op zondag 7 september 2014 16:28 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Wat mij betreft knal je ze inderdaad allemaal dood. Hoewel ik wel wat zie in het martelen en gebruiken als slaaf (heropbouw van het land o.a.).
De Koerden en het Iraakse leger vermoorden geen onschuldige mensen enz. zoals IS wel doet. Belachelijk vergelijking.quote:Op zondag 7 september 2014 16:56 schreef primakov het volgende:
[..]
Je lekker gedragen als de beesten die je bestrijdt, goed hoor
Het was sarcastisch bedoeld...quote:Op zondag 7 september 2014 17:00 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De Koerden en het Iraakse leger vermoorden geen onschuldige mensen enz. zoals IS wel doet. Belachelijk vergelijking.
Massamoord van wie?quote:Op zondag 7 september 2014 18:31 schreef sonnyspek het volgende:
https://archive.org/details/fasharred_2
Het is gebeurd.
WAARSCHUWING: Bevat beelden van massamoord.
Wat is precies gebeurd?quote:Op zondag 7 september 2014 18:31 schreef sonnyspek het volgende:
Het is gebeurd.
Dafuq, ze hebben een drone?quote:Op zondag 7 september 2014 18:31 schreef sonnyspek het volgende:
Het is gebeurd.
Waarom is dat grappig?quote:Op zondag 7 september 2014 20:39 schreef Peunage het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)orde-daar-held.dhtml
Artikel over Khalid. Schijnt gewoon een Koerd te zijn
Was allang bekend.quote:Op zondag 7 september 2014 20:39 schreef Peunage het volgende:
Nog steeds een zooitje ongeregeld die echt niet zomaar strikes met drones uit kunnen voeren. Net als die gevechtsvliegtuigen. Trofeeën om indruk te maken op radicale jeugd in het Westen, maar praktisch niets waard.quote:Op zondag 7 september 2014 20:42 schreef theunderdog het volgende:
Maar ISIS heeft dus ook al drones...
Het gaat goed met hun.
We zullen zienquote:Op zondag 7 september 2014 20:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nog steeds een zooitje ongeregeld die echt niet zomaar strikes met drones uit kunnen voeren. Net als die gevechtsvliegtuigen. Trofeeën om indruk te maken op radicale jeugd in het Westen, maar praktisch niets waard.
Ik maak me meer zorgen over vuile bommen e.d. Gevechtstraining met conventionele infanteriewapens is prima geregeld. Straaljagerpiloten en drone-experts zie ik ze niet zomaar rekruteren. Maar er zijn zat geradicaliseerde wetenschappers die daar vrij riskante experimenten kunnen starten om de ongelovigen eens flink uit te dunnen.quote:
Hoe zie je dat precies voor je dan?quote:Op zondag 7 september 2014 20:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen over vuile bommen e.d. Gevechtstraining met conventionele infanteriewapens is prima geregeld. Straaljagerpiloten en drone-experts zie ik ze niet zomaar rekruteren. Maar er zijn zat geradicaliseerde wetenschappers die daar vrij riskante experimenten kunnen starten om de ongelovigen eens flink uit te dunnen.
Hebben ze het over de Khalq terroristen?quote:Op zondag 7 september 2014 20:50 schreef theunderdog het volgende:
http://www.mojahedin.org/newsen/30533
General Hugh Shelton: 3,000 Iranians in Iraq were supposed to be protected by the US
Volgens mij wel ja.quote:Op zondag 7 september 2014 20:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hebben ze het over de Khalq terroristen?
Wat valt er te onderschatten? Denk jij wel dat ze de kennis hebben om een straaljager op te laten stijgen en er mee te vliegen? Denk je dat ze de logistiek hebben om ze te onderhouden? Denk je dat ze de logistiek en de training hebben om met drones aanvallen uit te voeren? Dat denk ik niet. Wat ze wel hebben is fanatisme en best wel war kennis van onconventionele oorlogsvoering. Dat onderschat ik niet. Maar het oorlogje spelen met tanks, vliegtuigen en drones, daar maak ik mij niet druk over.quote:Op zondag 7 september 2014 20:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe zie je dat precies voor je dan?
Ik denk dat jij het allemaal nogal onderschat .
Mijn punt is juist dat je dit onderschat.quote:Op zondag 7 september 2014 20:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat valt er te onderschatten? Denk jij wel dat ze de kennis hebben om een straaljager op te laten stijgen en er mee te vliegen? Denk je dat ze de logistiek hebben om ze te onderhouden? Denk je dat ze de logistiek en de training hebben om met drones aanvallen uit te voeren? Dat denk ik niet. Wat ze wel hebben is fanatisme en best wel war kennis van onconventionele oorlogsvoering. Dat onderschat ik niet. Maar het oorlogje spelen met tanks, vliegtuigen en drones, daar maak ik mij niet druk over.
Ik maak me wel druk om de genocide en de andermaal apathische reactie van de rest van de wereld. Deze lui zijn tot alles in staat. Dus nee, dan is een drone het minste waar ik mij druk om maak. Ik maak me druk om vuile bommen, ziektes en meer van dat soort grappen.
Oh, zo. Dat zou kunnen, dat ik onderschat hoe moeilijk het is. Maar het is potentieel een veel groter gevaar dan of ze wat oorlogstuig buit hebben gemaakt.quote:Op zondag 7 september 2014 21:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mijn punt is juist dat je dit onderschat.
In de zin van: dat gaat allemaal niet zo makkelijk. Een chemische wapen maken is ontzettend lastig. Zo was er laatst een laptop gevonden bij het oud vuil in Syrië die geheime documenten had met dat soort ideeën (het maken van handgranaten waar de builenpest in zit ofzo)..
Maar waarschijnlijk zat het gewoon bij het oud vuil omdat ze er achter kwamen dat het allemaal niet zo makkelijk is.
Toch kan dat wel een aantrekkingskracht op islamitische jongeren uit het westen zijn: "wij worden steeds sterker, kom met ons meedoen."quote:Op zondag 7 september 2014 20:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nog steeds een zooitje ongeregeld die echt niet zomaar strikes met drones uit kunnen voeren. Net als die gevechtsvliegtuigen. Trofeeën om indruk te maken op radicale jeugd in het Westen, maar praktisch niets waard.
Dat is al van juli...quote:
Aan wat voor soort vuile bommen zat jij te denken dan?quote:Op zondag 7 september 2014 21:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Oh, zo. Dat zou kunnen, dat ik onderschat hoe moeilijk het is. Maar het is potentieel een veel groter gevaar dan of ze wat oorlogstuig buit hebben gemaakt.
Gekke sekte die al-Sadr aanbiddenquote:
Ik vind het vooral opvallend dat de moskeegangers hem nu een Koerdische moslim noemen nadat de Koerden de IS heeft laten verdwijnen op verschillende plekken(en dan heb ik het vooral over de Syrische front en de Kirkuk front).quote:Op zondag 7 september 2014 20:39 schreef Peunage het volgende:
Volgens dat artikel is hij ook gewoon een nodbody bij IS. Kreeg ook straf omdat hij (te veel?) Twitterde.quote:Op zondag 7 september 2014 21:34 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ik vind het vooral opvallend dat de moskeegangers hem nu een Koerdische moslim noemen nadat de Koerden de IS heeft laten verdwijnen op verschillende plekken(en dan heb ik het vooral over de Syrische front en de Kirkuk front).
In Mosul schijnen een dozijn koerdische islamitische extremisten te zijn doodgeschoten door IS omdat IS ze niet meer vertrouwt. De overige Koerden mogen geen Koerdisch meer onderling praten.
Vergeet Maliki niet, die is de grootste oorzaak.quote:Op zondag 7 september 2014 21:37 schreef Peunage het volgende:
1 van de oorzaken van dit alles is Moqtada. Zijn gekut in het parlement. Of dat van z'n partij in ieder geval. Het gekut van z'n militie. Het gekut met de Amerikanen. Alles deed hij fout.
Is hier een nieuwsartikel van?quote:Op zondag 7 september 2014 21:34 schreef Djibril het volgende:
In Mosul schijnen een dozijn koerdische islamitische extremisten te zijn doodgeschoten door IS omdat IS ze niet meer vertrouwt. De overige Koerden mogen geen Koerdisch meer onderling praten.
Smerige shit bro.quote:Op zondag 7 september 2014 18:31 schreef sonnyspek het volgende:
Het is gebeurd.
Synthetische ziekmakers. Zenuwgas e.d.quote:Op zondag 7 september 2014 21:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aan wat voor soort vuile bommen zat jij te denken dan?
Maliki en Barzaniquote:Op zondag 7 september 2014 21:44 schreef Che_ het volgende:
[..]
Vergeet Maliki niet, die is de grootste oorzaak.
Gordelboom is alleen voor de show.quote:Op zondag 7 september 2014 21:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is al van juli...
Als je zo leest dan doen vooral de Peshmerga en de VS het werk.
En kijk eens aan, een Shia met een gordelboom..
![]()
![]()
![]()
Zolang ze tegen ISIS vechten is het toch goed?quote:Op zondag 7 september 2014 21:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Stel idioten, Moqtada vooral. Klapjosti dat hij is.
quote:Op zondag 7 september 2014 22:03 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Gordelboom is alleen voor de show.
Beter van niet.quote:Op zondag 7 september 2014 21:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Smerige shit bro.
Alle vuile wapens zijn legitiem tegen die barbaren.
Ja maar ik zie niet hoe je dat als een van de oorzaken van dit alles kan zien. Heeft er niks mee te maken.quote:Op zondag 7 september 2014 22:25 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Omdat Barzani een kontelikker is van Erdogan, wellicht.
quote:Op zondag 7 september 2014 22:21 schreef UpsideDown het volgende:
Beschuldigingen van een EU-ambassadeur aan het adres van Iran, Turkije en Koerdistan voor het indirect financieren van IS door hun olie te kopen en door te verkopen. Deze landen moeten onmiddelijk stoppen met het verhandelen van olie uit IS gecontroleerde gebieden. IS zou 80.000 vaten olie per dag produceren en daar miljoenen mee verdienen.
https://www.middleeastmon(...)l-from-islamic-state
http://ec.europa.eu/avser(...)eo/player/config.cfm
Vooral bangmakerij. En ze verkondigt Baghdad's standpunt. Die Arabieren hebben sterk gelobbied dus.quote:Anadolu also quoted her as saying: "The EU countries that provided arms to the Peshmerga forces to support their fight against the Islamic State did not coordinate amongst each other," adding that "there are no guarantees until now to confirm or deny that the Islamic State or Kurdish terrorist organisations have not seized those weapons."
She stressed the need to develop an international legal framework led by the North Atlantic Treaty Organisation, or NATO, in order to defeat the Islamic State and warned European parliamentarians against supporting Kurdistan's independence, saying that "such a move could cause a full collapse of the Middle East".
Klopt, en Maliki van Iran.quote:Op zondag 7 september 2014 22:25 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Omdat Barzani een kontelikker is van Erdogan, wellicht.
Ik denk dat het weinig verschil zou maken of ze dingen hebben of niet.quote:Op zondag 7 september 2014 22:32 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
http://mobile.todayszaman(...)arzani-tells-us.html
Ik vind de genoemde getallen ook al vrij stevig, bovendien zijn die landen zelf ook niet achterlijk om olie van IS op een omslachtige manier te kopen, terwijl ze elders veel meer en sneller geleverd kunnen krijgen.quote:Op zondag 7 september 2014 22:28 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
[..]
Vooral bangmakerij. En ze verkondigt Baghdad's standpunt. Die Arabieren hebben sterk gelobbied dus.
Bewijslast ligt bij Djibril, ik kan moeilijk een bron hebben voor iets wat er niet is.quote:
Ik snap ook niet waarom Koerdistan en Iran olie zou kopen van ISISquote:Op zondag 7 september 2014 22:37 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik vind de genoemde getallen ook al vrij stevig, bovendien zijn die landen zelf ook niet achterlijk om olie van IS op een omslachtige manier te kopen, terwijl ze elders veel meer en sneller geleverd kunnen krijgen.
Jij zegt dat het onwaar is, dat verzin je dus.quote:Op zondag 7 september 2014 22:39 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Bewijslast ligt bij Djibril, ik kan moeilijk een bron hebben voor iets wat er niet is.
Rudaw meldt het. Ik zou er niet gek van op kijken dat ze dat expres doen, zodat het minder aantrekkelijk wordt voor toekomostige terroristen van Koerdische komaf.quote:Op zondag 7 september 2014 22:39 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Bewijslast ligt bij Djibril, ik kan moeilijk een bron hebben voor iets wat er niet is.
Ik volg alle grote Arabische, Engelse en handvol Koerdische bronnen; ik zie het niet staan. Vast een vaag Twitter account als bron.quote:Op zondag 7 september 2014 22:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij zegt dat het onwaar is, dat verzin je dus.
Een Engelse graag. Of een vertalingquote:Op zondag 7 september 2014 22:41 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
http://www.alsumaria.tv/mobile/news/110086/iraq-news
Ja als jij het niet ziet is het niet waar.quote:Op zondag 7 september 2014 22:41 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Ik volg alle grote Arabische, Engelse en handvol Koerdische bronnen; ik zie het niet staan. Vast een vaag Twitter account als bron.
Dat wordt gewoon gedaan, door individuen weliswaar. Zou misschien wat meer achter kunnen zitten.quote:Op zondag 7 september 2014 22:40 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom Koerdistan en Iran olie zou kopen van ISIS
Het wordt inderdaad door smokkelaars opgekocht. Maar het is niet alsof die regeringen er ook maar wat mee te maken hebben zoals zij het verkondigt. En ze verbergt natuurlijk ook het feit dat Turkse smokkelaars maar al te graag olie opkopen van ISIS. Daarom vind ik het een onzinnige artikel, zonder substantie, feiten of nieuwe inzichten. Het dient slechts als bangmakerij.quote:Op zondag 7 september 2014 22:44 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon gedaan, door individuen weliswaar. Zou misschien wat meer achter kunnen zitten.
Ik denk inderdaad veelal van Turkse smokkelaars aangezien de KRG zelf zat olie heeft.quote:Op zondag 7 september 2014 22:49 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad door smokkelaars opgekocht. Maar het is niet alsof die regeringen er ook maar wat mee te maken hebben zoals zij het verkondigt. En ze verbergt natuurlijk ook het feit dat Turkse smokkelaars maar al te graag olie opkopen van ISIS. Daarom vind ik het een onzinnige artikel, zonder substantie, feiten of nieuwe inzichten. Het dient slechts als bangmakerij.
Hoezo, ik had veel meer verwacht eigenlijk. Zoveel is het niet eigenlijk, Nederland produceert niet eens zoveel meer.quote:Op zondag 7 september 2014 22:37 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik vind de genoemde getallen ook al vrij stevig,
Het is goedkoop. Dus dat er dan vraag is, is niet zo raar. Bovendien heeft IS behoorlijk wat kopers. Afnemers in Turkije, Irak, Iran, Syrië, Jordanië en blijkbaar ook Koerdistan kopen allemaal goedkope olie van IS. Plus de lokale markt. Dan is het niet zo vreemd dat er veel wordt geproduceerd.quote:bovendien zijn die landen zelf ook niet achterlijk om olie van IS op een omslachtige manier te kopen, terwijl ze elders veel meer en sneller geleverd kunnen krijgen.
Mariwan Naqshbandi: er zijn ongeveer 400 Koerden die voor Isis vechten.quote:
Jij gelooft niet dat Turkije olie koopt uit ISIS gebieden?quote:Op zondag 7 september 2014 22:28 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
[..]
Vooral bangmakerij. En ze verkondigt Baghdad's standpunt. Die Arabieren hebben sterk gelobbied dus.
Sowieso korreltje zout, maar als het zo is denk ik dat ze wellicht wat aanwijzingen hadden of iets dergelijks. Lijkt me niet dat ze uit voorzorg afmaken enkel om het feit dat ze Koerden zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 23:01 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Mariwan Naqshbandi: er zijn ongeveer 400 Koerden die voor Isis vechten.
Isis heeft een paar van hun vermoord , omdat ze volgens Isis verraders zijn.
Turkije niet, Turkse handelaren vast wel. Net als Irakese handelaren. Maar deze dame noemt in plaats daarvan een aantal regeringen, op de Irakese na dan. Waardoor ze op mij een indruk wekt van een buikspreekpop.quote:Op zondag 7 september 2014 23:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij gelooft niet dat Turkije olie koopt uit ISIS gebieden?
Kan mij niet voorstellen dat de Turkse regering niets weet van die Turkse handelaren.quote:Op zondag 7 september 2014 23:09 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Turkije niet, Turkse handelaren vast wel. Net als Irakese handelaren. Maar deze dame noemt in plaats daarvan een aantal regeringen, op de Irakese na dan. Waardoor ze op mij een indruk wekt van een buikspreekpop.
Hoe zou Iran olie moeten kopen van IS dan?quote:Op zondag 7 september 2014 22:28 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
[..]
Waarom niet?quote:Op zondag 7 september 2014 23:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe zou Iran olie moeten kopen van IS dan?
Van Turkije en Koerdistan is het simpel, ze hebben een grens met IS/'de rebellen'.
verkeerde topic?quote:Op maandag 8 september 2014 00:04 schreef El_jefe07 het volgende:
Ah, de scholen zijn weer begonnen .. ;'(
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |