Wat slecht.quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:37 schreef Nintex het volgende:
De Amerikaanse overheid heeft een filmpje gemaakt om moslims ervan te weerhouden om naar Irak af te reizen en voor IS te vechten.
**Warning erg NSFW**
Dit gaat wel heel erg contraproductief werken.quote:Op zaterdag 6 september 2014 10:37 schreef Nintex het volgende:
De Amerikaanse overheid heeft een filmpje gemaakt om moslims ervan te weerhouden om naar Irak af te reizen en voor IS te vechten.
**Warning erg NSFW**
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foutje, kan gebeuren.![]()
Ik hoor dit nummer in bijna alle ISIS promo filmpjes... Iemand enig idee waar je de tekst kan vinden in het Engels?
Shazaam deed het niet![]()
![]()
http://www.dailystar.com.(...)s.ashx#axzz3CSp9Qt6b
35 bodies found in Iraq town retaken from jihadists![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_luchtmacht___.html
Jezus, op deze manier word het gewoon een officieel leger.![]()
Hebben ze piloten? Zo ja. Wat willen ze er mee doen? Die worden meteen uit de lucht geknald.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:47 schreef theunderdog het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_luchtmacht___.html
Jezus, op deze manier word het gewoon een officieel leger.![]()
quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:50 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hebben ze piloten? Zo ja. Wat willen ze er mee doen? Die worden meteen uit de lucht geknald.![]()
![]()
Ja dus?quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:54 schreef Disorder het volgende:
[..]
Chapeau. Nu nog een argument. Syrië heeft toch nog steeds gewoon een luchtmacht?
Waarom zou de luchtmacht van ISIS zo uit de lucht geschoten worden? Je doet alsof ISIS niets voorstelt en dat terwijl iedereen er nu wel achter is dat het gewoon een erg sterke strijdende groepering is.![]()
De enige reden dat ze zover konden komen is omdat een gestructureerde defensiemacht in Syrië en Irak momenteel ontbreekt. Omdat het daar zo'n ontzettende teringzooi is konden ze snel uitbreiden en grondgebied veroveren. Dat ze op de grond sterk staan daar, hoewel er momenteel weinig vooruitgang is vanwege de luchtaanvallen en verzet op andere manieren, wil niet zeggen dat ze succesvol worden in de lucht.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja dus?
Waarom zou de luchtmacht van ISIS zo uit de lucht geschoten worden? Je doet alsof ISIS niets voorstelt en dat terwijl iedereen er nu wel achter is dat het gewoon een erg sterke strijdende groepering is.![]()
Niet direct, maar als ze stand weten te houden dan worden ze ook gewoon succesvol in de lucht.quote:Op zaterdag 6 september 2014 16:57 schreef Disorder het volgende:
[..]
De enige reden dat ze zover konden komen is omdat een gestructureerde defensiemacht in Syrië en Irak momenteel ontbreekt. Omdat het daar zo'n ontzettende teringzooi is konden ze snel uitbreiden en grondgebied veroveren. Dat ze op de grond sterk staan daar, hoewel er momenteel weinig vooruitgang is vanwege de luchtaanvallen en verzet op andere manieren, wil niet zeggen dat ze succesvol worden in de lucht.
Ze hebben alleen wel tijd nodig, uiteraard. En men moet ISIS die tijd niet geven.![]()
Ik wacht nog steeds op beelden met daarin een luchtaanval op een konvooi wat gewoon in 1x boem, verdwijnt
Zonder wrijving geen glans![]()
Die zul je niet te zien krijgen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik wacht nog steeds op beelden met daarin een luchtaanval op een konvooi wat gewoon in 1x boem, verdwijnt![]()
Ik denk het wel, al was het maar als "kijk ons eens goed bezig zijn".quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die zul je niet te zien krijgen.![]()
Een gehele konvooi vernietigen is erg lastig, zeker als je het aantal schade/burgerslachtoffers wil minimaliseren.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik denk het wel, al was het maar als "kijk ons eens goed bezig zijn".
Obama is gekke Bush niet.![]()
Had Bush toch gelijk, ze hadden hun troepen daar langer moeten laten zitten: http://www.liveleak.com/view?i=414_1409985402![]()
Bush heeft dit allemaal deels veroorzaakt.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:20 schreef Stokkie_ het volgende:
Had Bush toch gelijk, ze hadden hun troepen daar langer moeten laten zitten: http://www.liveleak.com/view?i=414_1409985402![]()
Ook dat is waarquote:Op zaterdag 6 september 2014 19:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bush heeft dit allemaal deels veroorzaakt.![]()
Zonder goede training lijkt me dat ook lastigquote:Op zaterdag 6 september 2014 16:50 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hebben ze piloten? Zo ja. Wat willen ze er mee doen? Die worden meteen uit de lucht geknald.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
De democratisch gekozen Iraakse regering wou dat niet, dat was dus niet mogelijk.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:20 schreef Stokkie_ het volgende:
Had Bush toch gelijk, ze hadden hun troepen daar langer moeten laten zitten: http://www.liveleak.com/view?i=414_1409985402Anti-Turkije![]()
Natuurlijk wel, als de VS dat wil dan doen ze dat gewoon.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De democratisch gekozen Iraakse regering wou dat niet, dat was dus niet mogelijk.![]()
Ach, Irak heeft niks voor het zeggen destijds.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De democratisch gekozen Iraakse regering wou dat niet, dat was dus niet mogelijk.![]()
Kinderziekenhuis ook nogquote:Op zondag 7 september 2014 00:07 schreef theunderdog het volgende:
http://www.trust.org/item/20140906191937-af4xd/
Iraq air strike kills seven in hospital near Kirkuk
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Het is de Iraakse luchtmacht, precisiebombardementen hoef je daar niet van te verwachten. De Syrische luchtmacht doet het niet veel beter op Raqqa.Say what?![]()
Dat maakt het niet minder triest. Het toont mij vooral aan dat er een enkele rede is om partij te kiezen.quote:Op zondag 7 september 2014 00:16 schreef UpsideDown het volgende:
Het is de Iraakse luchtmacht, precisiebombardementen hoef je daar niet van te verwachten. De Syrische luchtmacht doet het niet veel beter op Raqqa.![]()
Vertel eens hoe jij ISIS wil bestrijden?quote:Op zondag 7 september 2014 00:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De opportunisten zullen dit wel goedpraten omdat het onder controle was van ISIS.Anti-Turkije![]()
Ik zou maar partij tegen IS kiezen.quote:Op zondag 7 september 2014 00:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder triest. Het toont mij vooral aan dat er een enkele rede is om partij te kiezen.Say what?![]()
Precisiebommen.quote:Op zondag 7 september 2014 00:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Vertel eens hoe jij ISIS wil bestrijden?![]()
Nee.quote:Op zondag 7 september 2014 00:20 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik zou maar partij tegen IS kiezen.![]()
Omdat dode kinderen veel leuker zijn.quote:Op zondag 7 september 2014 00:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En als dat kan waarom doet het Iraakse leger dat niet?![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 00:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat dode kinderen veel leuker zijn.
Anti-Turkije![]()
Als je IS gedoogd kan je beter maar snel ter plaatse gaan om over vrede te onderhandelen met ze. Ik vermoed dat ze je punt wel zullen begrijpen en het komt vast goed allemaal.quote:Say what?![]()
Ik gedoog ISIS niet, maar kies daarom nog niet partij voor het Iraakse leger.quote:Op zondag 7 september 2014 00:24 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als je IS gedoogd kan je beter maar snel ter plaatse gaan om over vrede te onderhandelen met ze. Ik vermoed dat ze je punt wel zullen begrijpen en het komt vast goed allemaal.
Snap je die nuance?![]()
Het Iraakse leger en de Peshmerga bestrijden IS, dat lijkt mij toch een goede zaak? Hier kan je niet tegen zijn lijkt me.quote:Op zondag 7 september 2014 00:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik gedoog ISIS niet, maar kies daarom nog niet partij voor het Iraakse leger.
Snap je die nuance?Say what?![]()
Peshmerga .... okquote:Op zondag 7 september 2014 00:28 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het Iraakse leger en de Peshmerga bestrijden IS, dat lijkt mij toch een goede zaak? Hier kan je niet tegen zijn lijkt me.
Maar het Iraakse leger bestrijden ISIS niet, die bombarderen gewoon op alles wat loopt.![]()
Wat een onzin dit. Pure propaganda. Ten eerste klopt het niet wat er staat en ten tweede heeft hij uitspraken over ISIS gedaan toen hij nog minister was.quote:![]()
Bron?quote:Op zondag 7 september 2014 00:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Peshmerga .... ok
Maar het Iraakse leger bestrijden ISIS niet, die bombarderen gewoon op alles wat loopt.
Omdat zo'n oude kist toevallig een ziekenhuis raakt is het leger opeens de slechterik.Dat heet oorlog, en in een oorlog zijn de meeste slachtoffers vrijwel altijd onschuldige burgers. Er zullen er nog vele burgers vallen in Irak en Syrië.
Say what?![]()
Het komt er wel op neer, er staat niet dat hij het gedaan heeft toen hij al premier was.quote:Op zondag 7 september 2014 00:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat een onzin dit. Pure propaganda. Ten eerste klopt het niet wat er staat en ten tweede heeft hij uitspraken over ISIS gedaan toen hij nog minister was.Anti-Turkije![]()
Omdat een paar mafkezen van ISIS yezidi,s doden zijn ze opeens de slechteriken.quote:Op zondag 7 september 2014 00:33 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Bron?
Omdat zo'n oude kist toevallig een ziekenhuis raakt is het leger opeens de slechterik.Dat heet oorlog, en in een oorlog zijn de meeste slachtoffers vrijwel altijd onschuldige burgers. Er zullen er nog vele burgers vallen in Irak en Syrië.
Dat heet oorlog, en in een oorlog zijn de meeste slachtoffers vrijwel altijd onschuldige burgers. Er zullen er nog vele burgers vallen in Irak en Syrië.
![]()
"Het komt er wel op neer"quote:Op zondag 7 september 2014 00:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het komt er wel op neer, er staat niet dat hij het gedaan heeft toen hij al premier was.
Leuk dat je toegeeft dat het gewoon propaganda is.![]()
Jij denkt dat er geen grondtroepen zijn atm die tegen ISIS vechten?quote:Op zondag 7 september 2014 00:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Peshmerga .... ok
Maar het Iraakse leger bestrijden ISIS niet, die bombarderen gewoon op alles wat loopt.![]()
Nee, dat doe ik niet. Die tekst in het plaatje is gewoon een samenvatting van de quote van die idioot.quote:Op zondag 7 september 2014 00:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
"Het komt er wel op neer"
Leuk dat je toegeeft dat het gewoon propaganda is.Anti-Turkije![]()
Oja, bewust bevolkingsgroepen uitmoorden en een mislukt bombardement is hetzelfde.quote:Op zondag 7 september 2014 00:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat een paar mafkezen van ISIS yezidi,s doden zijn ze opeens de slechteriken.Dat heet oorlog, en in een oorlog zijn de meeste slachtoffers vrijwel altijd onschuldige burgers. Er zullen er nog vele burgers vallen in Irak en Syrië.
![]()
Say what?![]()
Daar gaat het niet om, ik doel op al die onschuldige burgers die vallen tijdens aanvallen van het Iraakse leger.quote:Op zondag 7 september 2014 00:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij denkt dat er geen grondtroepen zijn atm die tegen ISIS vechten?
En hierbij zijn in principe twee mogelijkheden.
1: Ze hebben gewoon niet het materiaal om goed te handelen met precisiebommen en moeten daarom vaak onschuldige burgers meenemen in hun strijd tegen ISIS.
2: Ze doen het opzettelijk en hanteren een vuile opportunistische visie.
Ik begin toch te denken dat het het tweede is, want een aanval op een ziekenhuis gaat niet per ongeluk.![]()
quote:Op zondag 7 september 2014 00:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Oja, bewust bevolkingsgroepen uitmoorden en een mislukt bombardement is hetzelfde.![]()
![]()
![]()
Wat voor strategisch belang zou het leger dan hebben bij het raken van een ziekenhuis?quote:Say what?![]()
Ze doen dat alleen maar, omdat de Koerden Kirkuk hebben overgenomen.quote:Op zondag 7 september 2014 00:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, ik doel op al die onschuldige burgers die vallen tijdens aanvallen van het Iraakse leger.
1: Ze hebben gewoon niet het materiaal om goed te handelen met precisiebommen en moeten daarom vaak onschuldige burgers meenemen in hun strijd tegen ISIS.
Ik begin toch te denken dat het het tweede is, want een aanval op een ziekenhuis gaat niet per ongeluk."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Gewoon, vuil opportunisme?quote:Op zondag 7 september 2014 00:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wat voor strategisch belang zou het leger dan hebben bij het raken van een ziekenhuis?
"we moeten ISIS bestrijden en als we dan onschuldige burgers mee moeten nemen, het zij zo"....![]()
Het uitvoeren van een bombardement op een stad is niet 1 handeling, het is een serie van handelingen waarbij tientallen soms honderden doelen vanuit de lucht onder vuur worden genomen. Ze mikken op posities waarvan zij denken dat er strijders zitten, daarbij kan vanalles geraakt worden.quote:Op zondag 7 september 2014 00:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, ik doel op al die onschuldige burgers die vallen tijdens aanvallen van het Iraakse leger.
Ik begin toch te denken dat het het tweede is, want een aanval op een ziekenhuis gaat niet per ongeluk.Say what?![]()
Precies, en het interesseert hen geen reet als daar dichtbij veel onschuldige burgers zitten.quote:Op zondag 7 september 2014 00:42 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het uitvoeren van een bombardement op een stad is niet 1 handeling, het is een serie van handelingen waarbij tientallen soms honderden doelen vanuit de lucht onder vuur worden genomen. Ze mikken op posities waarvan zij denken dat er strijders zitten, daarbij kan vanalles geraakt worden.![]()
Die nemen ze voor lief.quote:Op zondag 7 september 2014 00:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, en het interesseert hen geen reet als daar dichtbij veel onschuldige burgers zitten.Say what?![]()
Nog altijd beter dan helemaal niets doen toch? Dan zou IS ongestoord door kunnen gaan met het opbouwen van hun kalifaat, en dat lijkt me niet de bedoeling. Ik had natuurlijk ook liever gezien dat de VS die bombardementen uitvoerd, die zijn wat effectiever.quote:Op zondag 7 september 2014 00:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies, je geeft me dus gelijk.
Bedankt.Say what?![]()
http://www.bbc.com/news/w(...)d&utm_medium=twitter
[b]Kurdish forces have recaptured a strategically important mountain in northern Iraq from Islamic State (IS) fighters.
Mount Zartak - north-east of the city of Mosul - was taken by IS last month, but US air strikes and elite Kurdish forces pushed the militants back.[/b]![]()
1: Ik ben dan ook pro Koerdische strijdgroepen.quote:Op zondag 7 september 2014 00:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan helemaal niets doen toch? Dan zou IS ongestoord door kunnen gaan met het opbouwen van hun kalifaat, en dat lijkt me niet de bedoeling. Ik had natuurlijk ook liever gezien dat de VS die bombardementen uitvoerd, die zijn wat effectiever.
2: Met Obama ja, met een conservatieve republikein waren de bombardementen waarschijnlijk nog veel walgelijker.![]()
Jij pakt deze 2 zinnenquote:Op zondag 7 september 2014 00:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Die tekst in het plaatje is gewoon een samenvatting van de quote van die idioot.
"IŞİD dediğimiz yapı radikal, terörize gibi bir yapı olarak görülebilir. Ama oraya katılanlar arasında Türkler, Araplar, Kürtler vardır. Oradaki yapı, daha önceki hoşnutsuzluklar öfkeler büyük bir cephede geniş bir reaksiyon doğurdu."
En verdraait de woorden compleet. Davutoglu zegt dat ISIS als terreur gezien kan worden maar dat ISIS een reactie is op de eerdere conflicten in de regio
U, beste SadPanda, liegt en bedriegt.![]()
Elite peshmerga.quote:Op zondag 7 september 2014 00:47 schreef theunderdog het volgende:
http://www.bbc.com/news/w(...)d&utm_medium=twitter
[b]Kurdish forces have recaptured a strategically important mountain in northern Iraq from Islamic State (IS) fighters.
Mount Zartak - north-east of the city of Mosul - was taken by IS last month, but US air strikes and elite Kurdish forces pushed the militants back.[/b]Het is de airforce van Amerika die al het werk doet, anders was Erbil waarschijnlijk allang gevallen een maand terug en was de peshmerga hetzelfde als het Iraakse leger.
![]()
In ieder geval gelukkig dat de IS tuig grondverlies lijden.All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon![]()
De Peshmerga kan ook profiteren van Iraakse luchtsteun, meestal wordt vooraf de aanval op een dorp/stad een luchtaanval uitgevoerd om chaos te creëren onder de strijders, wat in het voordeel is van de aanvallende partij.quote:Op zondag 7 september 2014 00:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik ben dan ook pro Koerdische strijdgroepen.
2: Met Obama ja, met een conservatieve republikein waren de bombardementen waarschijnlijk nog veel walgelijker.Say what?![]()
Uiteraard, dit ontken ik toch nergens?quote:Op zondag 7 september 2014 00:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De Peshmerga kan ook profiteren van Iraakse luchtsteun, meestal wordt vooraf de aanval op een dorp/stad een luchtaanval uitgevoerd om chaos te creëren onder de strijders, wat in het voordeel is van de aanvallende partij.![]()
True , ondankbare figuren .quote:Op zondag 7 september 2014 00:52 schreef rakotto het volgende:
[..]
Elite peshmerga.Het is de airforce van Amerika die al het werk doet, anders was Erbil waarschijnlijk allang gevallen een maand terug en was de peshmerga hetzelfde als het Iraakse leger.
![]()
In ieder geval gelukkig dat de IS tuig grondverlies lijden.
Maja, het gaat er inderdaad om dat ISIS grondverlies verliest.![]()
Zwaar overdreven, zover was het nooit gekomen. De gemixte gebieden waren welliswaar in handen van IS gevallen maar Erbil was nooit gevallen. Er stond welgeteld 1 stuks artillerie te schieten in die richting de verdedigingslinie, daarmee valt zo'n grote stad natuurlijk niet.quote:Op zondag 7 september 2014 00:52 schreef rakotto het volgende:
[..]
Elite peshmerga.Het is de airforce van Amerika die al het werk doet, anders was Erbil waarschijnlijk allang gevallen een maand terug en was de peshmerga hetzelfde als het Iraakse leger.
![]()
In ieder geval gelukkig dat de IS tuig grondverlies lijden.Say what?![]()
Steden waar het grootste deel uit Koerden of Shiiten bestaat, zal nooit onder ISIS kunnen vallen.quote:Op zondag 7 september 2014 00:52 schreef rakotto het volgende:
[..]
![]()
In ieder geval gelukkig dat de IS tuig grondverlies lijden."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Ben je ze nu aan het uitdagen om de samenstelling van steden te laten veranderen?quote:Op zondag 7 september 2014 01:01 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Steden waar het grootste deel uit Koerden of Shiiten bestaat, zal nooit onder ISIS vallen.![]()
![]()
Watte?quote:Op zondag 7 september 2014 01:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ben je ze nu aan het uitdagen om de samenstelling van steden te laten veranderen?
Nee, nog wat meer:quote:Op zondag 7 september 2014 00:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij pakt deze 2 zinnen
"IŞİD dediğimiz yapı radikal, terörize gibi bir yapı olarak görülebilir. Ama oraya katılanlar arasında Türkler, Araplar, Kürtler vardır. Oradaki yapı, daha önceki hoşnutsuzluklar öfkeler büyük bir cephede geniş bir reaksiyon doğurdu."
En verdraait de woorden compleet. Davutoglu zegt dat ISIS als terreur gezien kan worden maar dat ISIS een reactie is op de eerdere conflicten in de regio
U, beste SadPanda, liegt en bedriegt.
IŞİD dediğimiz yapı radikal, terörize gibi bir yapı olarak görülebilir. Ama oraya katılanlar arasında Türkler, Araplar, Kürtler vardır. Oradaki yapı, daha önceki hoşnutsuzluklar öfkeler büyük bir cephede geniş bir reaksiyon doğurdu.
Eğer Irak’ta Sünni Araplar dışlanmamış olsaydı böyle bir öfke birikmesi olmazdı.
Eğer Beşar Esad’a “yüzde 12’lik bir etnik yapı ülkeyi yönetmesin bu ülke hepinizin” dediğimizde dinlenseydi bunlar yaşanmazdı.
Türkiye’de çözüm süreci, düzen nasıl sağlanıyor… Çünkü devlet aklı var. Birimizin Sünni, Alevi olması devlet sorumluluğunun önüne geçmiyor.
Dedemin bir sözü vardı… 12 yıl cepheden cepheye savaşmış İstiklal Savaşı’ndan hemen önce köyüne dönünce müthiş bir kaos görmüş… “En kötü devlet devletsizlikten daha iyidir” derdi.
Bu, devleti ululamak için değil ama devletin tümüyle ortadan kalktığı durumlarda kamu düzeninin ortadan kalkması söz konusu.
IŞİD öfkeyle büyüyen bir tehdit ama işin özünü unutmamak lazım.
Met nadruk op kan... Hij verzint wat onzin over Syrië en Irak om ISIS maar goed te praten, duidelijk een ISIS apologist.Anti-Turkije![]()
Na het deel wat ik heb gequote gaat hij in waarom het een reactie is. Hij zegt nergens dat ISIS geen terreurorganisatie is, dat verzin je gewoon. Je liegt.quote:Op zondag 7 september 2014 01:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, nog wat meer:
IŞİD dediğimiz yapı radikal, terörize gibi bir yapı olarak görülebilir. Ama oraya katılanlar arasında Türkler, Araplar, Kürtler vardır. Oradaki yapı, daha önceki hoşnutsuzluklar öfkeler büyük bir cephede geniş bir reaksiyon doğurdu.
Eğer Irak’ta Sünni Araplar dışlanmamış olsaydı böyle bir öfke birikmesi olmazdı.
Eğer Beşar Esad’a “yüzde 12’lik bir etnik yapı ülkeyi yönetmesin bu ülke hepinizin” dediğimizde dinlenseydi bunlar yaşanmazdı.
Türkiye’de çözüm süreci, düzen nasıl sağlanıyor… Çünkü devlet aklı var. Birimizin Sünni, Alevi olması devlet sorumluluğunun önüne geçmiyor.
Dedemin bir sözü vardı… 12 yıl cepheden cepheye savaşmış İstiklal Savaşı’ndan hemen önce köyüne dönünce müthiş bir kaos görmüş… “En kötü devlet devletsizlikten daha iyidir” derdi.
Bu, devleti ululamak için değil ama devletin tümüyle ortadan kalktığı durumlarda kamu düzeninin ortadan kalkması söz konusu.
IŞİD öfkeyle büyüyen bir tehdit ama işin özünü unutmamak lazım.
Met nadruk op kan... Hij verzint wat onzin over Syrië en Irak om ISIS maar goed te praten, duidelijk een ISIS apologist.
De eerste 2 zinnen zijn verdraaid en in je plaatje gezet.![]()
Nou nou het plaatje klopte niet 100%. Maar nogmaals, hij zegt kan in plaats van dat het gewoon een terreurorganisatie is en verzint onzin over Syrië en Irak om ISIS maar goed te praten.quote:Op zondag 7 september 2014 01:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Na het deel wat ik heb gequote gaat hij in waarom het een reactie is. Hij zegt nergens dat ISIS geen terreurorganisatie is, dat verzin je gewoon. Je liegtAnti-Turkije![]()
Ik denk dat als het nooit zover was gekomen, dat de US niet geholpen had. De Peshmerga smeekten letterlijk om hulp en wapens. Allemaal mede mogelijk gemaakt door de laffe Irakezen die hun posten zomaar achter lieten incl. wapens toen IS aanviel.quote:Op zondag 7 september 2014 00:55 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zwaar overdreven, zover was het nooit gekomen. De gemixte gebieden waren welliswaar in handen van IS gevallen maar Erbil was nooit gevallen. Er stond welgeteld 1 stuks artillerie te schieten in die richting de verdedigingslinie, daarmee valt zo'n grote stad natuurlijk niet.All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon![]()
Nee hij geeft aan dat de daden van ISIS als terreur gezien kunnen worden maar dat het onstaan van ISIS de schuld is van landen die op een niet fatsoenlijk manier met bevolkingen in een land zijn omgegaan. Je liegt gewoon en eindelijk geef je het ook toe.quote:Op zondag 7 september 2014 01:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nou nou het plaatje klopte niet 100%. Maar nogmaals, hij zegt kan in plaats van dat het gewoon een terreurorganisatie is en verzint onzin over Syrië en Irak om ISIS maar goed te praten.![]()
Waarom 'kan'?quote:Op zondag 7 september 2014 01:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee hij geeft aan dat de daden van ISIS als terreur gezien kunnen worden maar dat het onstaan van ISIS de schuld is van landen die op een niet fatsoenlijk manier met bevolkingen in een land zijn omgegaan. Je liegt gewoon en eindelijk geef je het ook toe."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Ja, dat zeg ik net...quote:Op zondag 7 september 2014 01:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee hij geeft aan dat ISIS als terreur organisatie gezien kan worden maar dat het onstaan van ISIS de schuld is van landen die op een niet fatsoenlijk manier met bevolkingen in een land zijn omgegaan. Je liegt gewoon en eindelijk geef je het ook toe.quote:Op zondag 7 september 2014 01:14 schreef SadPanda het volgende:
hij zegt kan in plaats van dat het gewoon een terreurorganisatie is en verzint onzin over Syrië en Irak om ISIS maar goed te praten.Anti-Turkije![]()
Is nog steeds erg. Het is een terroristische daad en niet 'je kan het zien als...'quote:Op zondag 7 september 2014 01:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Verkeerd verwoord, aangepast"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Ik heb dat plaatje niet gemaakt.quote:Op zondag 7 september 2014 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zie edit
Jij maakt van "De daden van ISIS kunnen als terreur gezien worden", "ISIS is geen terreur organisatie"
[ afbeelding ]
Je liegt, je bedriegt, je verdraait woorden, je maakt propaganda.Kunnen en kan maakt geen verschil...
Maar ieder objectief persoon kan zien dat het daar wel op neer komt, hoewel hij het niet letterlijk zegt.Anti-Turkije![]()
Maar dit komt ook niet als een verrassing. Was al langer duidelijk dat Turkije ISIS hielp/helpt"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."![]()
Precies.quote:Op zondag 7 september 2014 01:21 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Is nog steeds erg. Het is een terroristische daad en niet 'je kan het zien als...'Anti-Turkije![]()
Nou voor iemand die precies zegt kom je aanzetten met dingen die Davutoglu niet gezegd heeft. Ik begin steeds meer te hopen dat het conflict zich langer voortsleept. 0 sympathie voor beide zijden, slacht elkaar maar lekker afquote:![]()
Debielquote:Op zondag 7 september 2014 01:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nou voor iemand die precies zegt kom je aanzetten met dingen die Davutoglu niet gezegd heeft. Ik begin steeds meer te hopen dat het conflict zich langer voortsleept. 0 sympathie voor beide zijden, slacht elkaar maar lekker af
Een dag waarop peshmerga en isis mannetjes elkaar afknallen is een goeie dag. Blijf maar lekker elkaar de hersenen inslaan. Ondertussen lekker de zielige jongens uithangen en Turkije de schuld proberen te geven van alles en nog wat. Ja daaaagquote:![]()
![]()
![]()
Overigens wel grappig dat Davutoglu's woorden wel bevestigd worden. Mensen veroorzaken liever conflicten dan ze op te lossen. Echt Midden-Oosten style![]()
Ach die gasten vechten elkaar nog de tent uit als het ze uitkomt. Zelfs binnen Irak maken de koerden onderling ruziequote:![]()
![]()
Jij hebt het niet zo op Koerden he..quote:Op zondag 7 september 2014 01:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ach die gasten vechten elkaar nog de tent uit als het ze uitkomt. Zelfs binnen Irak maken de koerden onderling ruzie![]()
![]()
Echt...quote:Op zondag 7 september 2014 01:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Een dag waarop peshmerga en isis mannetjes elkaar afknallen is een goeie dag. Blijf maar lekker elkaar de hersenen inslaan. Ondertussen lekker de zielige jongens uithangen en Turkije de schuld proberen te geven van alles en nog wat. Ja daaaag![]()
Anti-Turkije
Forum Opties Forumhop: Hop naar: