abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2014 @ 17:42:04 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144208653
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:39 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Er is dat ene, vaak herhaalde en vertaalde bericht in La Prensa over Jerome van Passel die verklaarde dat de meisjes eerst een poosje Spaans hebben geleerd in Turrialba. Het zou kunnen dat Van Passel onjuiste informatie heeft gekregen, of juiste informatie verkeerd heeft geïnterpreteerd. En dan is er ook nog de mogelijkheid dat Van Passel het bij het rechte eind had en dat de Nederlandse krant ernaast zat.
http://www.prensa.com/imp(...)jar-guarderia/332415
Toch iets gemist dus, dank je ^O^

Raar dat dat verder nergens naar voren wordt gebracht wel.. Al kan het natuurlijk dat dat zo is dat ze al een tijdje in Panama waren en daar ook vermist zijn geraakt. Daan sneeuwt het CR-deel eerder onder natuurlijk..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 5 september 2014 @ 17:43:15 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144208681
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:40 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ok, heel in het kort:

Als publiek, of omstander kan je nu eenmaal wel eens zomaar iets overkomen waarvan je denkt he, een (mogelijk) interessant iets voor justitie/instanties. Want het kan een feit opleveren. Ben je dan wettelijk verplicht het te melden? Ja, in WS dus wel bv. want daar help je instanties mee met onderzoek. Dus geef je zoiets door aan de instanties/mensen die erbij betrokken zijn. Dan kan er een reactie volgen van: het is uitgezocht, het is niet waar gebleken. Er is dan toch een soort feit uit naar voren gekomen, namelijk, niet waar. Nou, dat kan ook helpen bij een onderzoek, waarbij onderzoekers graag dingen uitsluiten vanwege de helderheid en juiste richtinggeving aan het onderzoek.

Een voorbeeld case uit de praktijk, stel er verdwijnen mensen in een dorp, er wordt heel uitgebreid naar ze gezocht, niets gevonden, ze vinden enige tijd erna botresten, matching DNA, dus die mensen zijn dood, verder weet men niets:

- een moordzaak is niet fijn want dan lopen er daders rond die gepakt moeten worden, misschien blijven er nu klanten en toeristen weg. tsjee, en nu? Hoe vinden we die dader(s)? En kan het weer gebeuren? Hoe lossen we dit op? Wie deed het? Case open.

of

- domme mensen die zelf niet opletten en in een rivier vallen; dat is dan wat anders, dat ligt dan aan die mensen, stom. Case closed. Goedemorgen, koffie?

Ik wacht liever op nieuwe feiten.
In WS? Wat bedoel je?
pi_144208730
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou nee, want ze leven dus gewoon daar en moeten wel vaker eten.. Zou ook een beetje onbenullig zijn om een zoekteam op elke cirkelende gier af te sturen..
Wat je weet is dat gieren cirkelen boven stervende dieren en boven lijken. Als er mensen in een jungle vermist zijn lijkt het mij dus idd heel logisch om een zoekteam te sturen naar een plek waar gieren cirkelen in het gebied waar die mensen verdwenen zijn.
Dat specifieke groepsgewijze gedrag vertonen ze anders namelijk niet.
  vrijdag 5 september 2014 @ 17:50:14 #204
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144208882
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat je weet is dat gieren cirkelen boven stervende dieren en boven lijken. Als er mensen in een jungle vermist zijn lijkt het mij dus idd heel logisch om een zoekteam te sturen naar een plek waar gieren cirkelen in het gebied waar die mensen verdwenen zijn.
Dat specifieke groepsgewijze gedrag vertonen ze anders namelijk niet.
Ja, en in de jungle leven een hoop dieren. Die ook doodgaan. En ook de koeien van boeren aan de rand van de jungle. Nogal een kostbare zaak lijkt me dan, iedere keer een officieel zoekteam optuigen...
pi_144209019
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:39 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Er is dat ene, vaak herhaalde en vertaalde bericht in La Prensa over Jerome van Passel die verklaarde dat de meisjes eerst een poosje Spaans hebben geleerd in Turrialba. Het zou kunnen dat Van Passel onjuiste informatie heeft gekregen, of juiste informatie verkeerd heeft geïnterpreteerd. En dan is er ook nog de mogelijkheid dat Van Passel het bij het rechte eind had en dat de Nederlandse krant ernaast zat.
http://www.prensa.com/imp(...)jar-guarderia/332415
Ik denk dat Jerome van Passel op de één of andere manier onjuiste informatie heeft gekregen want in de filmpjes in onderstaande link spreekt de familie van Kris en Lisanne alleen over Panama, Bocas del Toro en Boquete.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)e-afgelopen-maanden/
pi_144209048
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, en in de jungle leven een hoop dieren. Die ook doodgaan. En ook de koeien van boeren aan de rand van de jungle. Nogal een kostbare zaak lijkt me dan, iedere keer een officieel zoekteam optuigen...
Maar die zoekteams zijn er toch al? Er wordt toch al gezocht? Het gaat toch alleen over de periode dat je mensen aan het zoeken bent die in dat gebeid verdwenen zijn?
pi_144209123
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:40 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ok, heel in het kort:

Als publiek, of omstander kan je nu eenmaal wel eens zomaar iets overkomen waarvan je denkt he, een (mogelijk) interessant iets voor justitie/instanties. Want het kan een feit opleveren. Ben je dan wettelijk verplicht het te melden? Ja, in WS dus wel bv. want daar help je instanties mee met onderzoek. Dus geef je zoiets door aan de instanties/mensen die erbij betrokken zijn. Dan kan er een reactie volgen van: het is uitgezocht, het is niet waar gebleken. Er is dan toch een soort feit uit naar voren gekomen, namelijk, niet waar. Nou, dat kan ook helpen bij een onderzoek, waarbij onderzoekers graag dingen uitsluiten vanwege de helderheid en juiste richtinggeving aan het onderzoek.

Een voorbeeld case uit de praktijk, stel er verdwijnen mensen in een dorp, er wordt heel uitgebreid naar ze gezocht, niets gevonden, ze vinden enige tijd erna botresten, matching DNA, dus die mensen zijn dood, verder weet men niets:

- een moordzaak is niet fijn want dan lopen er daders rond die gepakt moeten worden, misschien blijven er nu klanten en toeristen weg. tsjee, en nu? Hoe vinden we die dader(s)? En kan het weer gebeuren? Hoe lossen we dit op? Wie deed het? Case open.

of

- domme mensen die zelf niet opletten en in een rivier vallen; dat is dan wat anders, dat ligt dan aan die mensen, stom van ze, April 1, fools day. Case closed. Goedemorgen, koffie?

Ik wacht liever op nieuwe feiten.
Dus, als ik je goed begrijp, nee. Ik snap er niks van. -edit-En hoe weet je dat die Baru is wie hij zegt, en dat wat hij beweert waar is?
You're fucking with us, right.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 05-09-2014 18:06:48 ]
  vrijdag 5 september 2014 @ 17:57:27 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144209131
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar die zoekteams zijn er toch al? Er wordt toch al gezocht? Het gaat toch alleen over de periode dat je mensen aan het zoeken bent die in dat gebeid verdwenen zijn?
Die zoeken alleen overdag. En volgens een vastgesteld "schema": eerst die route, dan die route etc..
Het zijn geen vliegende keeps en het zijn er geen honderden die overal inzetbaar zijn :N Zou heel erg kostbaar zijn.. Zeker met het risico dat het 9 vd 10 keer een dood (groot) dier betreft..

En Panama is niet heel erg rijk...
pi_144209149
quote:

[..]

Ok, voor jou gieren dus niet van belang; maar Sinaproc blijkt bij de zoektocht naar K&L idd op rondcirkelende gieren te letten
http://amcostaricaarchive(...)mes-a-police-matter/
  vrijdag 5 september 2014 @ 17:58:08 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144209151
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:57 schreef Deiner het volgende:

[..]

Dus, als ik je goed begrijp, nee. Ik snap er niks van. En hoe weet je dat die Baru is wie hij zegt, en dat wat hij beweert waar is?
You're fucking with us, right.
:? :? :?

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 05-09-2014 18:07:16 ]
  vrijdag 5 september 2014 @ 17:58:53 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144209169
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:58 schreef SAJ het volgende:

[..]

Ok, voor jou gieren dus niet van belang; maar Sinaproc blijkt bij de zoektocht naar K&L idd op rondcirkelende gieren te letten
http://amcostaricaarchive(...)mes-a-police-matter/
Ik zeg niet dat ze niet van belang zijn, ik zeg dat je niet op alle rondcirkelende gieren een team kunt zetten.. Zeker niet omdat het 9 vd 10 keer loss alarm zal zijn etc.. Zie mijn post hiervoor
pi_144209221
quote:

[..]

Is het doel nu de meisjes vinden of het optuigen van een zoekteam?

Het lijkt mij vrij kostbaar om bij vermissing en onduidelijkheid over positie dergelijke aanwijzigingen te negeren. Als het gedrag van de dieren waardevol blijkt dan is het verstandiger om dat in kaart te brengen. Pas dán kan je na gaan denken over een zoekmethode en wat je nodig hebt voor je zoektocht. Bijvoorbeeld een helicopter met lierman.
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:02:13 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144209255
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:00 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Is het doel nu de meisjes vinden of het optuigen van een zoekteam?

Het lijkt mij vrij kostbaar om bij vermissing en onduidelijkheid over positie dergelijke aanwijzigingen te negeren. Als het gedrag van de dieren waardevol blijkt dan is het verstandiger om dat in kaart te brengen. Pas dán kan je na gaan denken over een zoekmethode en wat je nodig hebt voor je zoektocht. Bijvoorbeeld een helicopter met lierman.
In kaart brengen is iets anders dan er teams op afsturen he? In kaart brengen lijkt me zeker nuttig :Y

Maar dan in de zin van: zijn er (in hindsight) gieren gezien in de buurt van etc.. Niet om op elke melding ervan een helicopter of een zoekteam te sturen. Die beesten moeten gewoon sowieso eten, en dat konden ze ook voor en (ver) na de verdwijning.
pi_144209329
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

In kaart brengen is iets anders dan er teams op afsturen he? In kaart brengen lijkt me zeker nuttig :Y
En wat is daar nuttig aan als je er niet gaat kijken? Welk doel heiligt het dan?
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:05:25 #215
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144209347
quote:

[..]

Maar dan in de zin van: zijn er (in hindsight) gieren gezien in de buurt van etc.. Niet om op elke melding ervan een helicopter of een zoekteam te sturen. Die beesten moeten gewoon sowieso eten, en dat konden ze ook voor en (ver) na de verdwijning.
Hoewel dat je (het onderzoeksteam) ook niet helpt in geval van idd in de buurt van een rivier overlden en resten meegevoerd en verspreid door de rivier in het regenseizoen..
pi_144209367
quote:

[..]

Ik draag toch het afsturen van een zoekhelicopter aan? Jij redeneert vanuit de moeite van een zoekteam ter voet om personen in een jungle (half bos) te vinden. En aan de hand daarvan vindt je de aanwijzigingen die gieren geven niet van voldoende belang. Dat lijkt mij niet de juiste volgorde van redeneren en als gevolg een oplossing vinden voor dit probleem. Het vinden van de meisjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2014 18:06:19 ]
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:06:06 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144209372
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En wat is daar nuttig aan als je er niet gaat kijken? Welk doel heiligt het dan?
Vergelijken met waar resten gevonden zijn. Maar ook daar dikke kanttekeningen op: zie mijn vorige post.
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:06:24 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144209381
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:05 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik draag toch het afsturen van een zoekhelicopter aan? Jij redeneert vanuit de moeite van een zoekteam ter voet om personen in een jungle te vinden. En aan de hand daarvan vindt je de aanwijzigingen die gieren geven niet van voldoende belang. Dat lijkt mij niet de juiste volgorde van redeneren en als gevolg een oplossing vinden voor dit probleem. Het vinden van de meisjes.
Mijn post is ge-edit ;)
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:07:32 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144209419
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:05 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik draag toch het afsturen van een zoekhelicopter aan? Jij redeneert vanuit de moeite van een zoekteam ter voet om personen in een jungle (half bos) te vinden. En aan de hand daarvan vindt je de aanwijzigingen die gieren geven niet van voldoende belang. Dat lijkt mij niet de juiste volgorde van redeneren en als gevolg een oplossing vinden voor dit probleem. Het vinden van de meisjes.
En ik redeneer even vanuit de Panamase overheid: op elke melding van gieren (die er sowieso zijn etc) een team of een helicopter afsturen is rete-duur..
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:09:48 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144209500
Owh, ik mocht iets niet melden kennelijk :D
pi_144209599
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Vergelijken met waar resten gevonden zijn. Maar ook daar dikke kanttekeningen op: zie mijn vorige post.
Achteraf dus? Dan snap ik de zin er nog steeds niet van.

quote:
Met de enorme vleugels leggen de gieren flinke afstanden af. Zij vliegen ongeveer zes tot zeven uur per dag.
Gieren leven in grote groepen die kolonies worden genoemd. Een kolonie kan bestaan uit vijftien tot twintig gierenkoppels.
http://www.dierenparkamersfoort.nl/category/soort/vogels/

Het klopt dat ze vaker moeten eten en ook vooral dieren eten. Ze leggen echter enorm grote gebieden af opzoek naar de grotere karkassen. Je zal dus niet dagelijks of wekelijks groepen gieren zien cirkelen in exact dat gebied.
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:14:55 #222
6941 APK
Factual, I think.
pi_144209672
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En ik redeneer even vanuit de Panamase overheid: op elke melding van gieren (die er sowieso zijn etc) een team of een helicopter afsturen is rete-duur..
Het gaat toch niet om elke melding?
Als er mensen vermist worden lijkt het mij uiterst nuttig om op dit soort signalen te letten.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:21:26 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144209864
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:14 schreef APK het volgende:

[..]

Het gaat toch niet om elke melding?
Als er mensen vermist worden lijkt het mij uiterst nuttig om op dit soort signalen te letten.
Hoezo NIET elke melding na die vermissing dan? En hoezo NIET elke keer een team eropaf sturen? Want ik meen toch echt te lezen dat "jullie" dat logisch zouden vinden...
pi_144209872
Excuus voor het googlebaar benoemen van man en paard. Niet handig. LS, ik mag nog niet DM-en, en kan dus niet reageren.
pi_144209878
quote:

[..]

Je werpt voor jezelf problemen op en stopt met zoeken naar oplossingen.
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:23:10 #226
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144209903
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:22 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Je werpt voor jezelf problemen op en stopt met zoeken naar oplossingen.
Goed hoor. Maar ik geef gewoon mijn mening (eea in aanmerking nemend) ;)
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:24:26 #227
6941 APK
Factual, I think.
pi_144209936
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

Hoezo NIET elke melding na die vermissing dan? En hoezo NIET elke keer een team eropaf sturen? Want ik meen toch echt te lezen dat "jullie" dat logisch zouden vinden...
Na een vermissing wel ja.
Als ze op een gewone doordeweekse zondag -als er niets aan de hand is- een paar gieren zien cirkelen dan kunnen ze het lekker laten lopen wmb.
pi_144209961
quote:

[..]

Gieren leggen enorme afstanden af en zijn er dus niet altijd in een gebied en cirkelen dus ook niet dagelijks boven dode/stervende lichamen.
Ze leven in groepen en vallen dus weldegelijk op als ze iets ontdekt hebben dat hen interesseert.
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:25:43 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144209966
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:24 schreef APK het volgende:

[..]

Na een vermissing wel ja.
Als ze op een gewone doordeweekse zondag -als er niets aan de hand is- een paar gieren zien cirkelen dan kunnen ze het lekker laten lopen wmb.
Maar anders moeten ze op elke gier een zoekteam of heli afsturen?
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:26:29 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144209985
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Gieren leggen enorme afstanden af en zijn er dus niet altijd in een gebied en cirkelen dus ook niet dagelijks boven dode/stervende lichamen.
Ze leven in groepen en vallen dus weldegelijk op als ze iets ontdekt hebben dat hen interesseert.
Het punt is dat dat 9 van de 10 keer een dier is ;) OOK na de verdwijning van K&L ;)
pi_144209987
-dubbel-
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:27:10 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144210011
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Herhaal je nog ff.. Doe ik ff mee: Het punt is dat dat 9 van de 10 keer een dier is ;) OOK na de verdwijning van K&L ;)
pi_144210043
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:21 schreef Deiner het volgende:
Excuus voor het googlebaar benoemen van man en paard. Niet handig. LS, ik mag nog niet DM-en, en kan dus niet reageren.
Excuses aanvaard :)
pi_144210046
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het punt is dat dat 9 van de 10 keer een dier is ;) OOK na de verdwijning van K&L ;)
Het punt is dat er 9 van de 10 keer geen gier in de buurt te vinden is. Zijn ze er wel dan gaan ze voor het beste, grootste en verste aas.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:28:34 #235
6941 APK
Factual, I think.
pi_144210047
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

Maar anders moeten ze op elke gier een zoekteam of heli afsturen?
Niet elke gier, een groepje dat een tijdje rondcirkelt lijkt mij meer een aanwijzing dat er iets mis kan zijn dan een chagrijnige gier die overvliegt op weg naar zijn werk.
pi_144210284
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Herhaal je nog ff.. Doe ik ff mee: Het punt is dat dat 9 van de 10 keer een dier is ;) OOK na de verdwijning van K&L ;)
4 van de 5 keer zijn het botten van een ander persoon. Stop maar met die zoekteams.

9/10 is verzonnen, waarbij 4/5 akelig in de buurt lijkt te komen. Je redenaties zijn een beetje stromannetjes hoor. :)
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:39:32 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144210365
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:36 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

4 van de 5 keer zijn het botten van een ander persoon. Stop maar met die zoekteams.

9/10 is verzonnen, waarbij 4/5 akelig in de buurt lijkt te komen. Je redenaties zijn een beetje stromannetjes hoor. :)
Kun je wel sarcastisch gaan doen, maar waar je "waarbij 4/5 akelig in de buurt lijkt te komen"op slaat ontgaat me. Of jij weet wat er gebeurd is?

Verder (en aan allen): ik geef gewoon MIJN mening, ik wil geen conflicten of kissebissen of wat dan ook.
pi_144210390
Deze gier zou er wel rond kunnen vliegen de Sarcoramphus papa of King Vulture
die komt tot 1100 meter

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 5 september 2014 @ 18:46:16 #239
6941 APK
Factual, I think.
pi_144210630
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:40 schreef StaceySinger het volgende:
Deze gier zou er wel rond kunnen vliegen de Sarcoramphus papa of King Vulture
die komt tot 1100 meter

[ afbeelding ]
Kan ook de Staceyramphus Singerus zijn geweest, die is inmiddels 1251 keer langsgevlogen, gemiddeld 9 keer per dag :+
pi_144210908
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kun je wel sarcastisch gaan doen, maar waar je "waarbij 4/5 akelig in de buurt lijkt te komen"op slaat ontgaat me. Of jij weet wat er gebeurd is?

Verder (en aan allen): ik geef gewoon MIJN mening, ik wil geen conflicten of kissebissen of wat dan ook.
Ik doe niet sarcastisch. Ik zie dat vermoeden wel vaker langskomen, volgens mij is je sarcasme-radar kapot. Tegenspraak lijkt invloed te hebben op het optreden van dat euvel.

Er zijn naast lichaamsdelen van K of L ook delen van anderen gevonden door zoekteams.
pi_144211048
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:46 schreef APK het volgende:

[..]

Kan ook de Staceyramphus Singerus zijn geweest, die is inmiddels 1251 keer langsgevlogen, gemiddeld 9 keer per dag :+
Er is eigenlijk maar een soort met een zeer goed ontwikkeld reukvermogen en dat is de Grote Geel kop Gier .Hiermee kunnen ze, zwevend boven de boomkruinen van het regenwoud, rottende karkassen vinden die onzichtbaar onder het bladerdak liggen.
Maar:
Toch zijn ze zelf niet sterk genoeg om grote dieren open te krijgen. Daarvoor wachten ze op de koningsgieren
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144211384
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:17 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]

Die dus. Daar staat bij dat ie om .50 genomen is.

Die in de OP erbij staat is van .44

Dus ik heb gelijk en je weet het.

:6
Weg zonnetje.
I´m back.
  vrijdag 5 september 2014 @ 19:05:03 #243
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144211449
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:15 schreef SAJ het volgende:

[..]

Ik blijf het vreemd vinden dat er geen meldingen zijn van locals dat ze gieren hoog in de lucht hebben waargenomen
perico heeft daar iets over gepost, dat feliciano daar iets over had gezegd. Het was mij alleen niet duidelijk of f die gieren daadwerkelijl had gezien of dat het een mogelijkheid zou zijn.
  vrijdag 5 september 2014 @ 19:05:45 #244
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144211475
Hier is mijn idee over de noodoproepen op basis van wat we nu weten:

1 april vanaf 13:39 De iPhone van Kris heeft geen bereik meer
1 april ca. 14:00? De vriend van Kris ontvangt een Whatsapp-berichtje
1 april 15:00-16:00 112/911 gebeld met de Samsung van Lisanne
1 april 16:30 en 16:42 112 gebeld met de iPhone
2 april 10:53 911 gebeld met de iPhone
2 april t/m 8 april diverse oproepen naar 911/112 met de Samsung
11 april diverse oproepen naar 911/112 met de Samsung

Bronnen:

- EenVandaag-video (zie OP)

- “entre las 3:00 p.m. y 4:00 p.m., se nos ha comunicado, aparece el registro de una llamada a emergencias en su teléfono móvil”.
http://www.panamaamerica.(...)o-haber-manipulacion

- "El informe parcial del instituto holandés revela que hubo dos llamadas de auxilio. El martes 1 de abril, a las 4 de la tarde, las chicas intentaron marcar al 112, línea de emergencia en Holanda, y al día siguiente a las 10:53 de la mañana trataron de comunicarse con el 911, línea de auxilio en Panamá."
http://laestrella.com.pa/(...)ca-llegaron/23801882

- Aanname 1: Er staat 'twee oproepen' in La Estrella. Ik ga er vanuit dat de twee van 16:30 en 16:42 als één gerekend worden.
- Aanname 2: Het gaat om een deelrapport, wat ik opvat als: een rapport over de ene telefoon en niet over de andere.
- Aanname 3: De recente berichten gaan uitsluitend over de telefoongegevens van Kris omdat Arrocha niet de ouders van Lisanne vertegenwoordigt.

Maandag zal ongetwijfeld blijken dat er weinig van klopt ;)
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  vrijdag 5 september 2014 @ 19:06:03 #245
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144211489
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vind niemand het interessant dat de nieuwe resten/botten in de buurt van de eerste vindplaats(en) zijn gevonden, of wisten jullie dit al en heb ik iets gemist?
ik had het genoemd nav een post van ik dacht domnivoor, vind het ook interessant
pi_144211752
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:11 schreef MidnightB00m het volgende:

1 tot 4 april:

-Er waren zoveel lokale inwoners die wilden helpen met zoeken, maar er weinig tot onjuiste info verspreid;
- In deze periode werd gezocht rondom de Valcan Baru;
- Op 4 april is er met een helicopter gezocht (in dit gebied?).

4 april tot 8 april:
- Op 4 april maakte Ingrid L. bekend dat ze niet de Baru hebben bewandeld, maar hoogstwaarschijnlijk El Pianista;
- Op 8 april rond 8 AM (tijd Boquete) was er een helicopter die naar het Zuiden vloog en op 9 april rond diezelfde tijd weer terug kwam.
- Op 8 april werd het volgende artikel gepost:
Op 1 april heeft E.W. (van de school) al aangegeven dat Kris en Lisanne de vorige dag de Pianista zouden gaan lopen, ze had ze erover horen praten. Dit heeft ze verteld aan F.G. Die dit heeft medegedeeld aan de autoriteiten. Nadat hun vermissing is ontdekt op 2 April is F.G. op 3 April hen gaan zoeken op de Pianista tot aan de eerste paddock erachter.

bron: Prensa en AFK.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 05-09-2014 19:23:45 ]
pi_144212034
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:46 schreef APK het volgende:

[..]

Godverdomme zeg :') :D! _O-
Ja doei.
pi_144212048
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:10 schreef Deiner het volgende:
Het wil er bij mij niet in, dat Kris en Lisanne in elf, acht, of x dagen, lopend in gebied waar kennelijk wel degelijk hier en daar bereik is, zie de vader van Kris in de video, nooit bereik zouden hebben gevonden om succesvol 911 te bellen.
Dat ze in al die dagen geen pad of richting zouden hebben kunnen vinden is één, maar ook nog eens nooit bereik, nee.

Het beeld dat er simpelweg nergens daar bereik is, komt van slechts enkele bronnen, die helemaal niet betrouwbaar hoeven zijn.
Je hebt gelijk, indien ze daar bij die paddocks enzo hebben gelopen zouden ze bereik hebben gehad.

Sterker nog, in het begrin van deze reeks was er een kaartje, gemaakt nav de informatie van locals (ik meen ook gids Baru die het gebied goed kent) met gele flaggetjes waarop te zien was tot waar er bereik zou zijn, dat kaartje is nu nergens meer te vinden. Maar het bereik was tot kilometers na de mirador zover ik me herinner.

Matador Stacey waar is dat kaartje? bvd.
pi_144212091
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 19:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Godverdomme zeg :') :D! _O-
*O*
pi_144212386
Nog even over die gieren, dit stond in het AD van 10 april. Ik vraag me af waar dat precies was.

Aasgieren
RTV Utrecht meldt vanochtend dat de politie nog enkele dagen denkt te gaan zoeken naar de vermiste vrouwen. Een locatie waar de politie gaat zoeken is een ravijn waar ze aasgieren boven hebben zien vliegen. 'Dat duidt vaak op dode dieren, maar de autoriteiten willen hier zeker gaan zoeken

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rd-door-mannen.dhtml
  vrijdag 5 september 2014 @ 19:42:41 #251
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144212931
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 19:30 schreef Grijzemassa het volgende:
Nog even over die gieren, dit stond in het AD van 10 april. Ik vraag me af waar dat precies was.

Aasgieren
RTV Utrecht meldt vanochtend dat de politie nog enkele dagen denkt te gaan zoeken naar de vermiste vrouwen. Een locatie waar de politie gaat zoeken is een ravijn waar ze aasgieren boven hebben zien vliegen. 'Dat duidt vaak op dode dieren, maar de autoriteiten willen hier zeker gaan zoeken

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rd-door-mannen.dhtml
Ja, ik ben ook wel benieuwd.
Ik heb geen info kunnen vinden over zoekacties op de grond voorbij de paddock van Serracin vóór 11 april.
pi_144213061
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 19:42 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, ik ben ook wel benieuwd.
Ik heb geen info kunnen vinden over zoekacties op de grond voorbij de paddock van Serracin vóór 11 april.
Ik weet dat ik hier eerder over gelezen heb, ik denk op boquete.ning maar weet niet zeker. Daar werd de locatie wel genoemd, het was in de eerste week na de vermissing. Kan het nog niet terug vinden :(
  vrijdag 5 september 2014 @ 19:59:56 #253
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144213827
Ik vraag me af of gieren in staat zijn om al die lichaamsdelen over die grote afstanden te verspreiden, dat zou misschien een groot raadsel kunnen verklaren. Iemand verstand van gieren hier?
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:05:18 #254
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144214101
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 19:46 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik weet dat ik hier eerder over gelezen heb, ik denk op boquete.ning maar weet niet zeker. Daar werd de locatie wel genoemd, het was in de eerste week na de vermissing. Kan het nog niet terug vinden :(
Photos indicate that the girls started their hike at 11 a.m. April 1 and they arrived at 1 p.m. A photo at 2 p.m. showed Kris near a ravine in Bocas del Toro. It is the last picture of either woman.

http://boquete.ning.com/m/discussion?id=1434455%3ATopic%3A560943

bedoel je die?
Er was een bericht dat er gieren boven een ravijn waren gezien?
pi_144214125
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 19:59 schreef hermanos het volgende:
Ik vraag me af of gieren in staat zijn om al die lichaamsdelen over die grote afstanden te verspreiden, dat zou misschien een groot raadsel kunnen verklaren. Iemand verstand van gieren hier?
gieren (in een groep) blijven bij het lijk en eten het kaal in 4 dagen
dan blijven de botten liggen

hier eten gieren een hond op in Costa Rica

Vultures Eating a Dead Dog in Costa Rica

pi_144214300
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:05 schreef Marrije het volgende:

[..]

Photos indicate that the girls started their hike at 11 a.m. April 1 and they arrived at 1 p.m. A photo at 2 p.m. showed Kris near a ravine in Bocas del Toro. It is the last picture of either woman.

http://boquete.ning.com/m/discussion?id=1434455%3ATopic%3A560943

bedoel je die?
Er was een bericht dat er gieren boven een ravijn waren gezien?
Ik bedoelde deze niet, maar is wel interessant. Had ik nog niet gelezen, hij heeft het dus over de foto van Kris van 14.00 vlakbij een ravijn in Bocas. Zou hij die bij het bergbeekje bedoelen, is daar vlakbij dan een ravijn?
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:10:34 #257
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144214350
Maar goed, een ravijn vlakbij de laatste foto. Geen idee hoe goed zo'n plek te checken is.
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:12:14 #258
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144214451
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:09 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik bedoelde deze niet, maar is wel interessant. Had ik nog niet gelezen, hij heeft het dus over de foto van Kris van 14.00 vlakbij een ravijn in Bocas. Zou hij die bij het bergbeekje bedoelen, is daar vlakbij dan een ravijn?
ik denk die foto inderdaad.
Dat zou een local kunnen vertellen? Op ws iemand?
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:14:07 #259
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144214548
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

.. en ik moest nog eten :{

maar tnx voor de info/filmpje
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:16:04 #260
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144214653
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik denk die foto inderdaad.
Dat zou een local kunnen vertellen? Op ws iemand?
Quebrada betekent feitelijk kloof of ravijn. Daar komt de verwarring vandaan, denk ik.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:20:32 #261
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144214880
Op ws hebben ze het wel over een ravijn gehad, maar ik zit mobiel en kan niet snel zoeken op woord.

http://www.websleuths.com/forums/archive/index.php/t-252115.html
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:21:20 #262
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144214920
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:16 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Quebrada betekent feitelijk kloof of ravijn. Daar komt de verwarring vandaan, denk ik.
oh ik dacht bergbeek, nou, sorry :@
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:31:37 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144215421
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 19:14 schreef Za het volgende:

[..]

Op 1 april heeft E.W. (van de school) al aangegeven dat Kris en Lisanne de vorige dag de Pianista zouden gaan lopen, ze had ze erover horen praten. Dit heeft ze verteld aan F.G. Die dit heeft medegedeeld aan de autoriteiten. Nadat hun vermissing is ontdekt op 2 April is F.G. op 3 April hen gaan zoeken op de Pianista tot aan de eerste paddock erachter.

De VORIGE dag?
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:34:18 #264
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144215567
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:21 schreef Marrije het volgende:

[..]

oh ik dacht bergbeek, nou, sorry :@
Het Spaans heeft meer verschillende woorden om beekjes, watervalletjes e.d. te beschrijven. Die kunnen we dus niet goed vertalen, daarom houden we het op 'quebrada'.
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:36:39 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144215689
Herhaling -O-
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:41:39 #266
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144215922
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Herhaling -O-
Vanaf #2 worden hier voortdurend dingen herhaald. Dat gaat wel eens vervelen ja...
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:43:17 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144216002
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:41 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Vanaf #2 worden hier voortdurend dingen herhaald. Dat gaat wel eens vervelen ja...
Nogal, heel erg :Y
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:58:37 #268
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144216759
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nogal, heel erg :Y
Laat ik dan ook nog maar eens wat herhalen.

Dit filmpje: http://www.dailymotion.co(...)s03e03-panama_travel had ik al eens eerder gepost, maar het was de laatste post van een topic, volgens mij hebben niet veel mensen hem gezien. Het gaat over Bear Grylls in Panama en vanaf 8:00 is er een interessant stukje zien over diepe putten die in Panama veel voorkomen en alle ingrediënten bevatten voor een flink ongeluk.
pi_144216865
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 19:59 schreef hermanos het volgende:
Ja dat kunnen ze :)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22204892
pi_144217105
quote:

[..]

he, wacht even hoor, dat is m.i. idd. ook erg interessant om echt even bij stil te staan deze:

de vorige dag?

Za: als je hem hebt; welke link heb je daar voor ons bij?
pi_144217128
quote:

[..]

Dank je voor de correctie Za! Wat bizar dat ze dan nog zo lang op de verkeerde plek hebben gezocht. Vreselijke samenloop van omstandigheden.
  vrijdag 5 september 2014 @ 21:06:37 #272
433440 hermanos
quedate con los pollos
pi_144217169
quote:
Goed gevonden!

Zojuist las ik ook nog dat die beesten ook voer mee nemen naar hun nest, om jongen te kunnen voeren. Hun poten zijn alleen niet gemaakt om prooien vast te kunnen houden, zoals bij roofvogels, ze vervoeren het daarom in hun snavel.

edit: wat ik probeer te zeggen is dat het misschien kan verklaren waarom sommige vondsten niet logisch / gemanipuleerd lijken te zijn.

vooral dit stukje is interessant: Additionally, spatial analysis showed that skeletal elements were dispersed by vultures to lower elevations, and that the disarticulation and dispersal of the skeletal elements occurs early in the scavenging sequence.

[ Bericht 9% gewijzigd door hermanos op 05-09-2014 21:47:13 ]
pi_144217409
En Whiskers, bedankt voor posten van artikel. Heel bijzonder dan als de nieuwe resten dichtbij zijn gevonden bij eerste vindplaats. Is dat hele gebied eerder dan niet uitgekamt en onderzocht voor meerdere resten? En waarom zoveel later gevonden dan de eerste resten?
pi_144218645
Dat is wel bizar ja.. Zeker wanneer het inderdaad grote botten à la dijbeen zijn, die vallen toch meer op dan een rib zou je denken :)
pi_144219677
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:11 schreef MidnightB00m het volgende:
En Whiskers, bedankt voor posten van artikel. Heel bijzonder dan als de nieuwe resten dichtbij zijn gevonden bij eerste vindplaats. Is dat hele gebied eerder dan niet uitgekamt en onderzocht voor meerdere resten? En waarom zoveel later gevonden dan de eerste resten?
Deze resten kunnen nu pas aangespoeld zijn. De tijd heeft na de regentijd zijn werk gedaan. Alle resten zijn tot dusver in de buurt van de rivier gevonden.
  vrijdag 5 september 2014 @ 22:15:18 #276
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144220501
Rubella, nog steeds interesse in een wandeltocht door La Amistad?
We zoeken nog iemand die ervaring heeft met slangen en kikkers. 8-)
pi_144220650
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:15 schreef Domnivoor het volgende:
Rubella, nog steeds interesse in een wandeltocht door La Amistad?
We zoeken nog iemand die ervaring heeft met slangen en kikkers. 8-)
Ja hoor, de Meindl's staan klaar (en andere noodzakelijke rotzooi) *) . O ja, ik woon NIET in made.
  vrijdag 5 september 2014 @ 22:30:55 #278
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144221294
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:17 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ja hoor, de Meindl's staan klaar (en andere noodzakelijke rotzooi) *) . O ja, ik woon NIET in made.
Kijk eens aan. We houden nog contact ;)
Ken jij iemand in Made die een beestje kwijt is?
pi_144221417
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:30 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Kijk eens aan. We houden nog contact ;)
Ken jij iemand in Made die een beestje kwijt is?
Heb jij het nieuws niet gehoord/gelezen? Iemand is zijn cobra kwijt geraakt tijdens het uitlaten. Heel het dorp in paniek en antigif werd aangerukt.
  vrijdag 5 september 2014 @ 23:08:32 #280
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144223150
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:58 schreef hermanos het volgende:

[..]

Laat ik dan ook nog maar eens wat herhalen.

Dit filmpje: http://www.dailymotion.co(...)s03e03-panama_travel had ik al eens eerder gepost, maar het was de laatste post van een topic, volgens mij hebben niet veel mensen hem gezien. Het gaat over Bear Grylls in Panama en vanaf 8:00 is er een interessant stukje zien over diepe putten die in Panama veel voorkomen en alle ingrediënten bevatten voor een flink ongeluk.
Ik vond het stukje van ongeveer 6:00 tot 7:50 heel aansprekend. Over verdwalen in de jungle. ;(
  vrijdag 5 september 2014 @ 23:22:08 #281
430880 mig72
De Professional
pi_144223759
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:08 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik vond het stukje van ongeveer 6:00 tot 7:50 heel aansprekend. Over verdwalen in de jungle. ;(
Ze waren niet in de jungle maar het bos. En daarin kun je niet verdwalen. Zo simpel is het.
  vrijdag 5 september 2014 @ 23:28:14 #282
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144224055
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:22 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ze waren niet in de jungle maar het bos. En daarin kun je niet verdwalen. Zo simpel is het.
Dus hij stond daar een potje te liegen? Ga maar weer ergens anders trollen....
pi_144224533
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:08 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Dat is ook samen met de putten het grootste gevaar. Alles lijkt een beetje erg op elkaar.
pi_144224575
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:22 schreef mig72 het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Als ze van het pad zijn gegaan kunnen ze heel goed verdwalen.
pi_144224933
Bear Grylls tackles the deadly mangroves of Panama as he parachutes into crocodile and shark infested water in the first of this two part programme. Using vines he drops into the Camino Reale viper pits where he will face one of his biggest fears in the pitch black cavern. With no food or water he has to use what he can find for nourishment and it is the local wildlife he turns to; including longhorn beetles and crab. Bear uses his own well honed skills as well as knowledge gained from local tribes to show how to survive in such a challenging place.

http://www.beargryllsstor(...)survivor-panama.html

pi_144227606
Waarom is de OP nog niet aangepast met de laatst bekende foto als ik vragen mag?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 6 september 2014 @ 00:51:28 #287
6941 APK
Factual, I think.
pi_144227843
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:44 schreef Geralt het volgende:

Waarom is de OP nog niet aangepast met de laatst bekende foto als ik vragen mag?
Op welke foto doel je?
Ik sla die 600 meter OP altijd over.
pi_144227956
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:51 schreef APK het volgende:

[..]

Op welke foto doel je?
Ik sla die 600 meter OP altijd over.
Onderaan de OP staan de laatst bekende fotos van die grietjes. Die met dat blauwe / groene shirt aan bedoel ik.

Die foto is niet de laatste bekende foto, want verder omhoog in de OP staat een foto van een paar seconden later. Het scheelt niet veel, maar het staat zo slordig. Doe het goed of laat het in zijn geheel weg.
pi_144228007
Goed er staat deze:

IMG_499: 01/04 ; 13:01:44

En dat had deze moeten zijn:

IMG_500: 01/04 ; 13:01:50

Goed het scheelt maar 6 seconden, maar zoals het er nu staat klopt niet. En dat irriteert.
Vanmiddag ook al aangekaart. Kleine moeite, maar nog niet aangepast zie ik. En dat is jammer, want zoals het er nu staat klopt het simpelweg niet.

:)
  zaterdag 6 september 2014 @ 01:01:26 #290
6941 APK
Factual, I think.
pi_144228117
Ik laat het aan de kenners over, zal wel weer iets met EXIF-data zijn oid.
  zaterdag 6 september 2014 @ 01:02:18 #291
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144228139
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:57 schreef Geralt het volgende:
Goed er staat deze:
[ afbeelding ]
IMG_499: 01/04 ; 13:01:44

En dat had deze moeten zijn:
[ afbeelding ]
IMG_500: 01/04 ; 13:01:50

Goed het scheelt maar 6 seconden, maar zoals het er nu staat klopt niet. En dat irriteert.
Vanmiddag ook al aangekaart. Kleine moeite, maar nog niet aangepast zie ik. En dat is jammer, want zoals het er nu staat klopt het simpelweg niet.

Er staat "Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador" en dat klopt helemaal. :P
pi_144228168
De hele zin slaat op laatst bekende foto van haar en niet op de laatste foto met dat uitzicht.
  zaterdag 6 september 2014 @ 01:04:33 #293
6941 APK
Factual, I think.
pi_144228197
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 september 2014 01:03 schreef Geralt het volgende:
De hele zin slaat op laatst bekende foto van haar en niet op de laatste foto met dat uitzicht.
Nog 7 posts en dan mag jij het aanpassen :+
pi_144228219
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 01:01 schreef APK het volgende:
Ik laat het aan de kenners over, zal wel weer iets met EXIF-data zijn oid.
De kenners zijn het er over eens dat die foto 6 seconden later genomen is. Daar hadden ze het topics geleden al over.

Maargoed, mij maakt het niks uit, ik blijf elke dag herhalen hier als het nog niet is aangepast. Met een dergelijke OP en zoveel wijzigingen sinds het begin is dit maar een klein verzoekje om die fout eruit te halen. Me dunkt.

zaterdag 6 september 2014 @ 01:08:38 #295
6941 APK
Factual, I think.
pi_144228319
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 01:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

De kenners zijn het er over eens dat die foto 6 seconden later genomen is. Daar hadden ze het topics geleden al over.

Maargoed, mij maakt het niks uit, ik blijf elke dag herhalen hier als het nog niet is aangepast. Met een dergelijke OP en zoveel wijzigingen sinds het begin is dit maar een klein verzoekje om die fout eruit te halen. Me dunkt.

Mij maakt het ook niets uit.
En herhaling is volgens mij een vereiste in deze reeks :+
pi_144228773
http://nos.nl/video/63243(...)ermiste-vrouwen.html
Jammer van de miscommunicatie van de school als zij die week niet vrij waren geweest was het hun dit waarschijnlijk niet overkomen.
Ik weet het is achteraf %$^6 maar toch.
pi_144229283
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 01:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

Als het je niks uitmaakt waarom dan elke dag herhalen :?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 6 september 2014 @ 02:14:28 #298
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144229610
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 19:05 schreef Marrije het volgende:
perico heeft daar iets over gepost, dat feliciano daar iets over had gezegd. Het was mij alleen niet duidelijk of f die gieren daadwerkelijl had gezien of dat het een mogelijkheid zou zijn.
Ja in die Panamese reconstructievideo zei Feliciano dat dat in de eerste week een mogelijkheid was.. rondlopen, kijken of er gieren rondcirkelen ergens.. hij wilde toen meer actie.

Hij heeft het over gallotes op 2:38... Panamese zwarte gieren.

zaterdag 6 september 2014 @ 02:22:41 #299
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144229733
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:48 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

'Weefsel' heeft twee betekenissen: :7
1) zacht organisch materiaal
2) textiel
In het Spaans staat er 'tejidos'. Dat kan ook allebei zijn.
Perico? Mata? Wat bedoelen ze hier?
Haha er zou ook eens niet iets ondubbelzinnig zijn in deze zaak.

Met een slag om de arm hou ik het op weefsel, dat is logischer in de zin die gebruikt is. Ook wordt er misschien net ietsje vaker tela gebruikt, als het om textiel gaat.

Maar dit is allerminst zeker, gewoon mijn aanname.
pi_144229757
RIP!
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')