Ja, ik ben ook wel benieuwd.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:30 schreef Grijzemassa het volgende:
Nog even over die gieren, dit stond in het AD van 10 april. Ik vraag me af waar dat precies was.
Aasgieren
RTV Utrecht meldt vanochtend dat de politie nog enkele dagen denkt te gaan zoeken naar de vermiste vrouwen. Een locatie waar de politie gaat zoeken is een ravijn waar ze aasgieren boven hebben zien vliegen. 'Dat duidt vaak op dode dieren, maar de autoriteiten willen hier zeker gaan zoeken
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rd-door-mannen.dhtml
Ik weet dat ik hier eerder over gelezen heb, ik denk op boquete.ning maar weet niet zeker. Daar werd de locatie wel genoemd, het was in de eerste week na de vermissing. Kan het nog niet terug vindenquote:Op vrijdag 5 september 2014 19:42 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook wel benieuwd.
Ik heb geen info kunnen vinden over zoekacties op de grond voorbij de paddock van Serracin vóór 11 april.
Photos indicate that the girls started their hike at 11 a.m. April 1 and they arrived at 1 p.m. A photo at 2 p.m. showed Kris near a ravine in Bocas del Toro. It is the last picture of either woman.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:46 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik weet dat ik hier eerder over gelezen heb, ik denk op boquete.ning maar weet niet zeker. Daar werd de locatie wel genoemd, het was in de eerste week na de vermissing. Kan het nog niet terug vinden
gieren (in een groep) blijven bij het lijk en eten het kaal in 4 dagenquote:Op vrijdag 5 september 2014 19:59 schreef hermanos het volgende:
Ik vraag me af of gieren in staat zijn om al die lichaamsdelen over die grote afstanden te verspreiden, dat zou misschien een groot raadsel kunnen verklaren. Iemand verstand van gieren hier?
Ik bedoelde deze niet, maar is wel interessant. Had ik nog niet gelezen, hij heeft het dus over de foto van Kris van 14.00 vlakbij een ravijn in Bocas. Zou hij die bij het bergbeekje bedoelen, is daar vlakbij dan een ravijn?quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:05 schreef Marrije het volgende:
[..]
Photos indicate that the girls started their hike at 11 a.m. April 1 and they arrived at 1 p.m. A photo at 2 p.m. showed Kris near a ravine in Bocas del Toro. It is the last picture of either woman.
http://boquete.ning.com/m/discussion?id=1434455%3ATopic%3A560943
bedoel je die?
Er was een bericht dat er gieren boven een ravijn waren gezien?
ik denk die foto inderdaad.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:09 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik bedoelde deze niet, maar is wel interessant. Had ik nog niet gelezen, hij heeft het dus over de foto van Kris van 14.00 vlakbij een ravijn in Bocas. Zou hij die bij het bergbeekje bedoelen, is daar vlakbij dan een ravijn?
Quebrada betekent feitelijk kloof of ravijn. Daar komt de verwarring vandaan, denk ik.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik denk die foto inderdaad.
Dat zou een local kunnen vertellen? Op ws iemand?
oh ik dacht bergbeek, nou, sorryquote:Op vrijdag 5 september 2014 20:16 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Quebrada betekent feitelijk kloof of ravijn. Daar komt de verwarring vandaan, denk ik.
De VORIGE dag?quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:14 schreef Za het volgende:
[..]
Op 1 april heeft E.W. (van de school) al aangegeven dat Kris en Lisanne de vorige dag de Pianista zouden gaan lopen, ze had ze erover horen praten. Dit heeft ze verteld aan F.G. Die dit heeft medegedeeld aan de autoriteiten. Nadat hun vermissing is ontdekt op 2 April is F.G. op 3 April hen gaan zoeken op de Pianista tot aan de eerste paddock erachter.
bron: Prensa en AFK.
Het Spaans heeft meer verschillende woorden om beekjes, watervalletjes e.d. te beschrijven. Die kunnen we dus niet goed vertalen, daarom houden we het op 'quebrada'.quote:
Vanaf #2 worden hier voortdurend dingen herhaald. Dat gaat wel eens vervelen ja...quote:
Nogal, heel ergquote:Op vrijdag 5 september 2014 20:41 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Vanaf #2 worden hier voortdurend dingen herhaald. Dat gaat wel eens vervelen ja...
Laat ik dan ook nog maar eens wat herhalen.quote:
Ja dat kunnen zequote:Op vrijdag 5 september 2014 19:59 schreef hermanos het volgende:
Ik vraag me af of gieren in staat zijn om al die lichaamsdelen over die grote afstanden te verspreiden, dat zou misschien een groot raadsel kunnen verklaren. Iemand verstand van gieren hier?
he, wacht even hoor, dat is m.i. idd. ook erg interessant om echt even bij stil te staan deze:quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:14 schreef Za het volgende:
[..]
Op 1 april heeft E.W. (van de school) al aangegeven dat Kris en Lisanne de vorige dag de Pianista zouden gaan lopen, ze had ze erover horen praten. Dit heeft ze verteld aan F.G. Die dit heeft medegedeeld aan de autoriteiten. Nadat hun vermissing is ontdekt op 2 April is F.G. op 3 April hen gaan zoeken op de Pianista tot aan de eerste paddock erachter.
Dank je voor de correctie Za! Wat bizar dat ze dan nog zo lang op de verkeerde plek hebben gezocht. Vreselijke samenloop van omstandigheden.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:14 schreef Za het volgende:
[..]
Goed gevonden!quote:Op vrijdag 5 september 2014 21:00 schreef MeloD het volgende:
[..]
Ja dat kunnen ze
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22204892
Deze resten kunnen nu pas aangespoeld zijn. De tijd heeft na de regentijd zijn werk gedaan. Alle resten zijn tot dusver in de buurt van de rivier gevonden.quote:Op vrijdag 5 september 2014 21:11 schreef MidnightB00m het volgende:
En Whiskers, bedankt voor posten van artikel. Heel bijzonder dan als de nieuwe resten dichtbij zijn gevonden bij eerste vindplaats. Is dat hele gebied eerder dan niet uitgekamt en onderzocht voor meerdere resten? En waarom zoveel later gevonden dan de eerste resten?
Ja hoor, de Meindl's staan klaar (en andere noodzakelijke rotzooi)quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:15 schreef Domnivoor het volgende:
Rubella, nog steeds interesse in een wandeltocht door La Amistad?
We zoeken nog iemand die ervaring heeft met slangen en kikkers.
Kijk eens aan. We houden nog contactquote:Op vrijdag 5 september 2014 22:17 schreef Rubella het volgende:
[..]
Ja hoor, de Meindl's staan klaar (en andere noodzakelijke rotzooi). O ja, ik woon NIET in made.
Heb jij het nieuws niet gehoord/gelezen? Iemand is zijn cobra kwijt geraakt tijdens het uitlaten. Heel het dorp in paniek en antigif werd aangerukt.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Kijk eens aan. We houden nog contact
Ken jij iemand in Made die een beestje kwijt is?
Ik vond het stukje van ongeveer 6:00 tot 7:50 heel aansprekend. Over verdwalen in de jungle.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:58 schreef hermanos het volgende:
[..]
Laat ik dan ook nog maar eens wat herhalen.
Dit filmpje: http://www.dailymotion.co(...)s03e03-panama_travel had ik al eens eerder gepost, maar het was de laatste post van een topic, volgens mij hebben niet veel mensen hem gezien. Het gaat over Bear Grylls in Panama en vanaf 8:00 is er een interessant stukje zien over diepe putten die in Panama veel voorkomen en alle ingrediënten bevatten voor een flink ongeluk.
Ze waren niet in de jungle maar het bos. En daarin kun je niet verdwalen. Zo simpel is het.quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:08 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik vond het stukje van ongeveer 6:00 tot 7:50 heel aansprekend. Over verdwalen in de jungle.
Dus hij stond daar een potje te liegen? Ga maar weer ergens anders trollen....quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:22 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ze waren niet in de jungle maar het bos. En daarin kun je niet verdwalen. Zo simpel is het.
Dat is ook samen met de putten het grootste gevaar. Alles lijkt een beetje erg op elkaar.quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:08 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik vond het stukje van ongeveer 6:00 tot 7:50 heel aansprekend. Over verdwalen in de jungle.
Onzin natuurlijk. Als ze van het pad zijn gegaan kunnen ze heel goed verdwalen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:22 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ze waren niet in de jungle maar het bos. En daarin kun je niet verdwalen. Zo simpel is het.
Op welke foto doel je?quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:44 schreef Geralt het volgende:
Waarom is de OP nog niet aangepast met de laatst bekende foto als ik vragen mag?
Onderaan de OP staan de laatst bekende fotos van die grietjes. Die met dat blauwe / groene shirt aan bedoel ik.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:51 schreef APK het volgende:
[..]
Op welke foto doel je?
Ik sla die 600 meter OP altijd over.
Er staat "Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador" en dat klopt helemaal.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:57 schreef Geralt het volgende:
Goed er staat deze:
[ afbeelding ]
IMG_499: 01/04 ; 13:01:44
En dat had deze moeten zijn:
[ afbeelding ]
IMG_500: 01/04 ; 13:01:50
Goed het scheelt maar 6 seconden, maar zoals het er nu staat klopt niet. En dat irriteert.
Vanmiddag ook al aangekaart. Kleine moeite, maar nog niet aangepast zie ik. En dat is jammer, want zoals het er nu staat klopt het simpelweg niet.
Nog 7 posts en dan mag jij het aanpassenquote:Op zaterdag 6 september 2014 01:03 schreef Geralt het volgende:
De hele zin slaat op laatst bekende foto van haar en niet op de laatste foto met dat uitzicht.
De kenners zijn het er over eens dat die foto 6 seconden later genomen is. Daar hadden ze het topics geleden al over.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:01 schreef APK het volgende:
Ik laat het aan de kenners over, zal wel weer iets met EXIF-data zijn oid.
Mij maakt het ook niets uit.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
De kenners zijn het er over eens dat die foto 6 seconden later genomen is. Daar hadden ze het topics geleden al over.
Maargoed, mij maakt het niks uit, ik blijf elke dag herhalen hier als het nog niet is aangepast. Met een dergelijke OP en zoveel wijzigingen sinds het begin is dit maar een klein verzoekje om die fout eruit te halen. Me dunkt.
Als het je niks uitmaakt waarom dan elke dag herhalenquote:Op zaterdag 6 september 2014 01:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
De kenners zijn het er over eens dat die foto 6 seconden later genomen is. Daar hadden ze het topics geleden al over.
Maargoed, mij maakt het niks uit, ik blijf elke dag herhalen hier als het nog niet is aangepast. Met een dergelijke OP en zoveel wijzigingen sinds het begin is dit maar een klein verzoekje om die fout eruit te halen. Me dunkt.
Ja in die Panamese reconstructievideo zei Feliciano dat dat in de eerste week een mogelijkheid was.. rondlopen, kijken of er gieren rondcirkelen ergens.. hij wilde toen meer actie.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:05 schreef Marrije het volgende:
perico heeft daar iets over gepost, dat feliciano daar iets over had gezegd. Het was mij alleen niet duidelijk of f die gieren daadwerkelijl had gezien of dat het een mogelijkheid zou zijn.
Haha er zou ook eens niet iets ondubbelzinnig zijn in deze zaak.quote:Op vrijdag 5 september 2014 14:48 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
'Weefsel' heeft twee betekenissen:
1) zacht organisch materiaal
2) textiel
In het Spaans staat er 'tejidos'. Dat kan ook allebei zijn.
Perico? Mata? Wat bedoelen ze hier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |