abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2015 @ 19:23:27 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149082235
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 18:46 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

De fout die men maakt is dat men een deel van de werkelijkheid neemt (de waarneming van dingen in ruimte en tijd die we fysische verschijnselen noemen en die onderzocht en geanalyseerd worden om te kijken hoe ze werken (wetenschap)), en vervolgens zonder enige grond verklaart dat dat alles is. Dat daarmee onze hele werkelijkheid beschreven wordt.
(Boem, een filosofisch punt recht op de neus van de vuurvlieg. Even kijken of hij iets in de gaten heeft.)
Spannend hoor. En dat is natuurlijk veel minder mooi, logisch of waardig dan zonder enige grond verklaren dat het bovenstaande slechts een 'deel van de werkelijkheid is'.

Prachtig staaltje filosofie Jerry. Stuur het op naar de heer Pigliucci, hij zal er vast compleet van ondersteboven zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 26 januari 2015 @ 19:48:32 #102
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_149083183
Jammer dat je er niet bij bent, Jerry. Dat was nóg vermakelijker geweest :)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 26 januari 2015 @ 22:35:46 #103
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_149090433
quote:
14s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Spannend hoor. En dat is natuurlijk veel minder mooi, logisch of waardig dan zonder enige grond verklaren dat het bovenstaande slechts een 'deel van de werkelijkheid is'.

Prachtig staaltje filosofie Jerry. Stuur het op naar de heer Pigliucci, hij zal er vast compleet van ondersteboven zijn.
Je bedoelt dat er bij jou niets anders is? Dat heet eliminatief materialisme, zoals bij Dennet, Churchland en zo. Die claimen dat ze niet bewust zijn. Een soort omgekeerde Descartes: 'Ik ben een biologische robot, dus ik ben niet bewust.' Of: 'Ik ben niet, dus ik denk niet'. Dat is evident onjuist, aangezien je minimaal die stelling moet denken om hem voor waar aan te nemen. En daarmee wordt hij onwaar.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_149091833
Op de valreep toch nog een gesigneerd boek. 8-) (vooraf waren we net te laat)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149100566

*O*
pi_149100766
Mijn vriend zag iemand op Fok kijken toen we in de signeerrij stonden. Wie van jullie was dat? :+

Ik vond het een leuke avond. Niet per se nieuwe dingen gehoord, maar ik heb me heel goed vermaakt en vond het een leuk publiek.
pi_149101130
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:06 schreef Isegrim het volgende:
[ afbeelding ]

*O*
_O_
pi_149101203
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:14 schreef Isegrim het volgende:
Mijn vriend zag iemand op Fok kijken toen we in de signeerrij stonden. Wie van jullie was dat? :+
In theorie zou ik dat geweest kunnen zijn. :) (Groen vest)

quote:

Ik vond het een leuke avond. Niet per se nieuwe dingen gehoord, maar ik heb me heel goed vermaakt en vond het een leuk publiek.
Same here. Geen nieuwe dingen, wel grote amusementswaarde.

De persoon die de aankondigingen deed had een groot gevoel voor humor, en ook erg grappig om Krauss te zien zitten met zo'n Charlie Hebdo krantje. (Heeft iemand daar toevallig een foto van? Anders is het wachten op de youtube.)

Ik denk wel dat we geluk hebben gehad dat Krauss is aangeschoven. Met alleen Dawkins zou de avond denk ik een stuk saaier zijn geweest.
pi_149101250
Krauss is een leuke spreker. :Y Die gast die het aankondigde, is dat niet degene die ook in Proefkonijnen zat?
pi_149101327
De man van de wijn vroeg aan mijn vriend wat voor evenement het was. Toen mijn vriend dat in het kort had uitgelegd vroeg hij 'of dat die in die rolstoel was'. :D
pi_149101357
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:33 schreef Isegrim het volgende:
Krauss is een leuke spreker. :Y Die gast die het aankondigde, is dat niet degene die ook in Proefkonijnen zat?
Ik durf het je niet te zeggen, nooit gezien volgens mij. :@ Ik kende hem in elk geval niet, maar hij was erg geestig. :)
pi_149101389
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:37 schreef Isegrim het volgende:
De man van de wijn vroeg aan mijn vriend wat voor evenement het was. Toen mijn vriend dat in het kort had uitgelegd vroeg hij 'of dat die in die rolstoel was'. :D
_O-

Ja, sommige mensen kunnen die bekende wetenschappers niet uit elkaar houden. Hoe vaak ik al niet mensen de naam "Dawking" heb zien gebruiken ook.
pi_149101476
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik durf het je niet te zeggen, nooit gezien volgens mij. :@ Ik kende hem in elk geval niet, maar hij was erg geestig. :)
Lieven Scheire. :Y
pi_149101565
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:43 schreef Isegrim het volgende:
Lieven Scheire
Kan bijna niet missen, dat is hem inderdaad! :Y
pi_149101944
O.a. comedian, dus dat verklaart veel. ;)
pi_149103037
Zou wel tof zijn als er een keer zo'n avond iets dichter bij huis zou zijn. Amsterdam moet toch kunnen, zou je zeggen...
pi_149105034
quote:

Zou ik ook kunnen zijn geweest.. ongeveer een kwartier voor het begin stond ik boven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

In theorie zou ik dat geweest kunnen zijn. :) (Groen vest)

[..]

Same here. Geen nieuwe dingen, wel grote amusementswaarde.

Ik denk wel dat we geluk hebben gehad dat Krauss is aangeschoven. Met alleen Dawkins zou de avond denk ik een stuk saaier zijn geweest.
Je zag dat Krauss direct reageert, had steeds snel zijn antwoord klaar, meestal met wat humor. Terwijl Krauss dan bezig was zag je Dawkins goed nadenken en kwam vervolgens ook scherp uit de hoek. Zoals helemaal op het einde als antwoord op de laatste vraag over de vergelijking religie - computervirus. Was wel goed gevonden en hij was dat ter plekke aan het verzinnen. M.a.w. ze vulden elkaar wel goed aan vond ik.

Leuke avond gehad :)
Alpha kenny one
pi_149111215
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:43 schreef falling_away het volgende:

[..]

Zou ik ook kunnen zijn geweest.. ongeveer een kwartier voor het begin stond ik boven.

Wij een stukje eerder volgens mij. :Y

Lag het trouwens aan mij of was de verhouding mannen-vrouwen nogal in het voordeel van de mannen?
pi_149111322
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:56 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wij een stukje eerder volgens mij. :Y

Lag het trouwens aan mij of was de verhouding mannen-vrouwen nogal in het voordeel van de mannen?
Eigenlijk wel een beetje voorspelbaar. Dit trekt toch de fanatiekelingen en dat zijn nu eenmaal meestal mannen.
pi_149111805
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eigenlijk wel een beetje voorspelbaar. Dit trekt toch de fanatiekelingen en dat zijn nu eenmaal meestal mannen.
Hoog tijd om daar wat aan te doen dan. :Y *O* Ik zei gisteren al; was ik vrijgezel geweest, dan was ik daar op zoek gegaan naar een partner. Meteen raakvlakken en keus genoeg. :D
pi_149112229
quote:
Niet per se nieuwe dingen gehoord,
Dat is eigenlijk ook een van de voornaamste redenen dat ik figuren zoals Dawkins en eventuele "voorstellingen" van hem vermijd. Wat is de meerwaarde van zoiets bekijken als je toch voornamelijk aan het jaknikken bent? Niet dat het verder geen vermakelijke vent zou zijn trouwens.

Eerlijke vraag trouwens, ik ben zelf nooit bij iets dergelijks geweest. Als ik op youtube dat soort bijeenkomsten bekijk ben ik er ook al binnen een paar minuten op uitgekeken.
Conscience do cost.
pi_149112595
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk ook een van de voornaamste redenen dat ik figuren zoals Dawkins en eventuele "voorstellingen" van hem vermijd. Wat is de meerwaarde van zoiets bekijken als je toch voornamelijk aan het jaknikken bent? Niet dat het verder geen vermakelijke vent zou zijn trouwens.

Eerlijke vraag trouwens, ik ben zelf nooit bij iets dergelijks geweest. Als ik op youtube dat soort bijeenkomsten bekijk ben ik er ook al binnen een paar minuten op uitgekeken.
Ik ben niet zo gauw uitgekeken op Dawkins, vind het een heerlijke man. Krauss ook trouwens. En ik heb wellicht geen nieuwe feiten geleerd, maar wel wat interessante invalshoeken gehoord.

En met dat jaknikken doel jij misschien op de anti-religie-component? Want dat is echt niet de hoofdmoot bij Dawkins. Natuurlijk is het zijn stokpaardje, maar hij heeft echt meer te vertellen dan dat. :Y
pi_149112745
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:18 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hoog tijd om daar wat aan te doen dan. :Y *O* Ik zei gisteren al; was ik vrijgezel geweest, dan was ik daar op zoek gegaan naar een partner. Meteen raakvlakken en keus genoeg. :D
Ik ken het. Bij bijeenkomsten over taal of literatuur ben ik als man extreem in de minderheid.

Niet dat ik daar ooit op zoek zou gaan naar een partner trouwens. Taal- en literatuurfreaks zijn doorgaans lelijk en bovendien zijn het meestal niet zulke aantrekkelijke mensen. Veel te veel praatjes.
pi_149112786
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Bewondering speelt ook een stevige rol. Vergelijk het met muziek. Live zien is tof.
pi_149112864
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Bewondering speelt ook een stevige rol. Vergelijk het met muziek. Live zien is tof.
Dat ook. :Y Ik heb idd veel bewondering voor Dawkins en vond het daarom supertof om hem eens In Het Echt te zien. :D Was ook echt een tikje zenuwachtig bij het signeren. :')
pi_149112971
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat ook. :Y Ik heb idd veel bewondering voor Dawkins en vond het daarom supertof om hem eens In Het Echt te zien. :D Was ook echt een tikje zenuwachtig bij het signeren. :')
Ik zou exact hetzelfde hebben hoor. Het blijven toch indrukwekkende persoonlijkheden.
pi_149113942
Wat ook wel een beetje speelt: Dawkins wordt natuurlijk ook vaak op een bepaalde manier neergezet in de media: rabiaat anti-religieus en ook enkel maar daarmee bezig, op het obsessieve af. Ik wilde wel eens zien hoe hij nou echt is. Ik vond hem erg bedachtzaam. Hij was veel minder aan het woord dan Krauss, maar áls hij aan het woord was, had hij zonder uitzondering iets zinnigs bij te dragen.
pi_149114245
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:27 schreef Isegrim het volgende:
Wat ook wel een beetje speelt: Dawkins wordt natuurlijk ook vaak op een bepaalde manier neergezet in de media: rabiaat anti-religieus en ook enkel maar daarmee bezig, op het obsessieve af. Ik wilde wel eens zien hoe hij nou echt is. Ik vond hem erg bedachtzaam. Hij was veel minder aan het woord dan Krauss, maar áls hij aan het woord was, had hij zonder uitzondering iets zinnigs bij te dragen.
Ik snap sowieso niet helemaal waarom Dawkins nu precies wordt neergezet als 'de profeet van het atheïsme'. Als je het mij vraagt is er geen enkele atheïst die dat zo ziet, en het lijkt me dat er wel fanatieker atheïsten in aanmerking komen voor die titel. :)

Ik vermoed dat dat te maken heeft met het feit dat hij een evolutiebioloog is, en dat hij - hoewel hij religie bekritiseert - maar zelden echt in debat gaat over religie.

Want als men bijvoorbeeld Christopher Hitchens had uitgeroepen tot 'de profeet van het atheïsme' dan had dat publieke debat er heel anders uitgezien denk ik.

Dat de religieuze kritiek op zijn vakgebied hem ertoe zet om uitgesproken kritiek te hebben op religie, daar heb ik alle begrip voor. Maar persoonlijk hoor ik hem liever praten over zijn vakgebied dan over religie. Wat betreft dat laatste zijn er veel betere critici voorhanden.
pi_149114426
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik snap sowieso niet helemaal waarom Dawkins nu precies wordt neergezet als 'de profeet van het atheïsme'. Als je het mij vraagt is er geen enkele atheïst die dat zo ziet, en het lijkt me dat er wel fanatieker atheïsten in aanmerking komen voor die titel. :)

Ik vermoed dat dat te maken heeft met het feit dat hij een evolutiebioloog is, en dat hij - hoewel hij religie bekritiseert - maar zelden echt in debat gaat over religie.

Want als men bijvoorbeeld Christopher Hitchens had uitgeroepen tot 'de profeet van het atheïsme' dan had dat publieke debat er heel anders uitgezien denk ik.

Dat de religieuze kritiek op zijn vakgebied hem ertoe zet om uitgesproken kritiek te hebben op religie, daar heb ik alle begrip voor. Maar persoonlijk hoor ik hem liever praten over zijn vakgebied dan over religie. Wat betreft dat laatste zijn er veel betere critici voorhanden.
Nou ja... Ik heb 'm ook wel een paar keer bezig gezien in gesprekken met religieuze figuren waarbij hij zich nogal liet gaan. Da's natuurlijk koren op de molen van critici.
pi_149114560
Hitchens was wel een stukje gemener ja. :P Maar ook Hitchens vind ik heerlijk. :Y

Ik hoor Dawkins ook graag over religie praten, gewoon omdat hij mijn gedachten zo goed verwoordt. :D
pi_149114759
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja... Ik heb 'm ook wel een paar keer bezig gezien in gesprekken met religieuze figuren waarbij hij zich nogal liet gaan. Da's natuurlijk koren op de molen van critici.
Andersom nog veel erger. :P
pi_149114870
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:49 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Andersom nog veel erger. :P
Absoluut! Daarom vind ik termen als 'militant', 'fundamentalistisch' of zelfs 'extremistisch' atheïsme zo debiel.
pi_149114913
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat was ook een beetje mijn punt. Het is niet bepaald de beste vertegenwoordiger van het atheïsme, en het lijkt me dat dat voor gelovigen juist heel wenselijk is: zolang men met Dawkins bezig is is men niet bezig met mensen zoals bijvoorbeeld Hitchens, Harris of Dennett.
pi_149114950
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:44 schreef Isegrim het volgende:
Hitchens was wel een stukje gemener ja. :P Maar ook Hitchens vind ik heerlijk. :Y

Hitchens was zeker fel. Maar wat ik belangrijker vind: hij had veel meer verstand van religie dan Dawkins.
pi_149115375
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hitchens was zeker fel. Maar wat ik belangrijker vind: hij had veel meer verstand van religie dan Dawkins.
Dat geloof ik ook wel ja. :Y
pi_149116073
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Logisch overigens, aangezien ze een heel ander perspectief hadden. Hitchens richtte zich op de inhoud van religie terwijl Dawkins vooral bezig is met aantonen dat het allemaal onzin is.
pi_149116841
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:27 schreef Isegrim het volgende:
^O^ Helemaal mee eens. Juist dat bedachtzame waardeer ik in Dawkins (flegmatische Brit met typisch Engelse humor). Eerst nadenken en dan met een mooie analogie komen. Hij heeft zich in het verleden in de hitte van het debat wel eens laten gaan, niks mis mee vind ik. Maar om hem een militante extremistische atheist te noemen :N _O-

Krauss is veel meer een flapuit, hij praat graag en dat doet ie goed. Hij is ook grappig en kan levendig vertellen. Zijn uitwijding bv. over wat je waar kunt zeggen: in Belgie kan hij dingen zeggen, die hij in Saoedi-Arabie niet kan zeggen (ook uit "respect"). Maar zodra je publiekelijk spreekt wordt dat op internet verspreid en kan je daar op afgerekend worden. Fouten maak je ook zei hij en dat is juist helemaal niet erg om toe te geven, omdat het laat zien dat je iets geleerd hebt.
Ik vond het een erg leuke, gezellige, ongedwongen avond. Leuk dat jullie dat ook vonden *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 27-01-2015 20:50:57 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:53:10 #138
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149117126
Leuk dat iedereen een goede avond had. Ik kon er helaas niet bij zijn, hopelijk volgende keer.
pi_149117400
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maar om hem een militante extremistische atheist te noemen :N _O-

Nou in dit filmpje roept hij wel degelijk letterlijk op tot militant atheïsme.. Vanaf ongeveer 4:00

Alpha kenny one
pi_149117758
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:00 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nou in dit filmpje roept hij wel degelijk letterlijk op tot militant atheïsme.. Vanaf ongeveer 4:00

Hij gebruikt dat woord hier wel met een knipoog en niet als oproep om gewapend de straat op te gaan als een atheïstische versie van IS. :D
pi_149118543
quote:

[..]

De reactie van het publiek is veelzeggend.

Probeer je dit voor te stellen: een Imam houdt een preek voor zijn parochie, en roept op tot 'militante islam', waarop het publiek in lachen uitbarst.

Zie je dat al voor je? Ik ook niet. :) Dat men daar zonder enige gene om kan lachen betekent 1 heel belangrijk ding: er is niet zoiets als 'atheïstisch geweld', helemaal niet.
pi_149118680
quote:

[..]

Bedoel je dit nu zelf sarcastisch? Als je het hele filmpje bekijkt is het een mooi voorbeeld van Dawkins' sarcastische toon. Het zou me niet verbazen als creationisten dat stukje zouden gebruiken om te "bewijzen" dat hij werkelijk oproept tot militant atheisme :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 27-01-2015 21:41:38 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_149119064
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Ik heb ook nooit echt z'n werk gelezen dus voor mij is de man niet veel meer dan een populaire internet-atheist die dingen schrijft en zegt waar ik het hoogstwaarschijnlijk mee eens ben. :P
Conscience do cost.
pi_149119615
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Ik heb ook nooit echt z'n werk gelezen dus voor mij is de man niet veel meer dan een populaire internet-atheist die dingen schrijft en zegt waar ik het hoogstwaarschijnlijk mee eens ben. :P
Hij heeft ook heel veel populairwetenschappelijke boeken geschreven en documentaires gemaakt die niets met religie te maken hebben.

Maar op de een of andere manier blijft vooral het beeld van publieke atheïst hangen. Nu doet hij zelf ook niet bijster veel om dat beeld te bestrijden, maar het is jammer dat al het andere daardoor een beetje buiten beeld blijft. Als wetenschapper is Dawkins in mijn ogen veel interessanter.

Deze twee zijn bijvoorbeeld erg de moeite waard vind ik:

(1e van 5 delen)

Dit zou verplichte kost op scholen mogen zijn wat mij betreft, zeker die Christmas Lectures.
pi_149120827
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:31 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Bedoel je dit nu zelf sarcastisch? Als je het hele filmpje bekijkt is het een mooi voorbeeld van Dawkins' sarcastische toon. Het zou me niet verbazen als creationisten dat stukje zouden gebruiken om te "bewijzen" dat hij werkelijk oproept tot militant atheisme :')
Yep.. Dat is precies wat ook gebeurt. Was idd niet serieus bedoeld maar wilde aangeven dat dit de beeldvorming van Dawkins in die richting duwt bij creationisten.
Alpha kenny one
pi_149120874
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 22:15 schreef falling_away het volgende:

[..]

Yep.. Dat is precies wat ook gebeurt. Was idd niet serieus bedoeld maar wilde aangeven dat dit de beeldvorming van Dawkins in die richting duwt bij creationisten.
Ja, die hebben per definitie een gebrek aan gevoel voor humor. :P
pi_149123814

Hier zijn een aantal fokkers in beeld, maar ik zeg lekker niet waar. :P
pi_149124044
Heel ver weg ben ik ook in beeld denk ik. :')
pi_149125743
quote:
Op vrijdag 23 januari 2015 23:19 schreef JerryWesterby het volgende:
Wow! Wie is het?
Mea culpa. :@
quote:
Wel een beetje zielig natuurlijk, maar wat doe je eraan.
;(
  woensdag 28 januari 2015 @ 00:51:05 #150
224960 highender
Travellin' Light
pi_149127147
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:20 schreef Isegrim het volgende:
Heel ver weg ben ik ook in beeld denk ik. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149128377
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:18 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo'n gek idee, de meeste mensen zoeken toch een partner die een beetje hetzelfde denkt op levensbeschouwelijke gebied.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_149128404
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Hij kan redelijk goed schrijven, zijn wetenschapsboek voor kinderen (of jongeren) is een erg goed kado als je nog familieleden hebt in die leeftijdscategorie. Al weet ik niet of het ook in het Nederlands bestaat.
pi_149128414
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:50 schreef Molurus het volgende:

Maar op de een of andere manier blijft vooral het beeld van publieke atheïst hangen. Nu doet hij zelf ook niet bijster veel om dat beeld te bestrijden, maar het is jammer dat al het andere daardoor een beetje buiten beeld blijft. Als wetenschapper is Dawkins in mijn ogen veel interessanter.

Ik denk dat meespeelt dat hij qua wetenschap al een paar jaar 'met pensioen' is. En zich nu meer met dat lezingen circuit en zijn foundation bezig houdt.
pi_149129335
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 02:48 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Hij kan redelijk goed schrijven, zijn wetenschapsboek voor kinderen (of jongeren) is een erg goed kado als je nog familieleden hebt in die leeftijdscategorie. Al weet ik niet of het ook in het Nederlands bestaat.
Deze bedoel je, denk ik? :)

http://www.bol.com/nl/p/d(...)id/9200000009953336/
pi_149129744
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:53 schreef Fir3fly het volgende:
Leuk dat iedereen een goede avond had. Ik kon er helaas niet bij zijn, hopelijk volgende keer.
Idem :P
pi_149131359
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 02:49 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Ik denk dat meespeelt dat hij qua wetenschap al een paar jaar 'met pensioen' is. En zich nu meer met dat lezingen circuit en zijn foundation bezig houdt.
Toch is ook dat de 'Richard Dawkins Foundation for Reason and Science'. Niet de 'Richard Dawkins Foundation for Atheism'.

Ook tijdens de discussieavond (debatavond wilden ze het niet noemen) werd aan hem gevraagd: bent u nou een voorvechter van het atheisme, of een voorvechter van de realiteit? Hij gaf aan: dat laatste.

Die nadruk op atheisme wordt als je het mij vraagt vooral door de buitenwereld erop gelegd.
pi_149131389
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:53 schreef Fir3fly het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 08:42 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Idem :P
Daar ga ik jullie beide aan houden. :Y)
pi_149137793
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:06 schreef Isegrim het volgende:
[ afbeelding ]

*O*
^O^ _O_
Twee helden. :D
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_149138342
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:15 schreef laforest het volgende:

[..]

^O^ _O_
Twee helden. :D
Waar was jij dan?

Slacker. -O-
pi_149138442
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 14:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waar was jij dan?

Slacker. -O-
Ik was in Oostenrijk een essay aan het schrijven over de (sociaal) filosofische onderbouwing voor de legalisatie van drugs in Ierland. :Y
pi_149139513
Overigens ook opvallend dat Krauss hier 'strak in het pak' was. Van voorgaande optredens was ik vrijetijdskleding en all star schoentjes gewend.

Maar dat zal wel zijn om niet al te zeer uit de toon te vallen naast Dawkins. :)
pi_149139996
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:10 schreef Molurus het volgende:
Overigens ook opvallend dat Krauss hier 'strak in het pak' was. Van voorgaande optredens was ik vrijetijdskleding en all star schoentjes gewend.

Maar dat zal wel zijn om niet al te zeer uit de toon te vallen naast Dawkins. :)
https://www.youtube.com/results?search_query=krauss+and+dawkins
Doet hij meestal met Dawkins. :P
  woensdag 28 januari 2015 @ 15:31:02 #163
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149140201
Ik ben ondanks dat een groot fan van zijn boeken ben, een beetje afgehaakt bij de persoon Richard Dawkins, na die hele sneue 'Dear Muslima' episode.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149140699
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:31 schreef DustPuppy het volgende:
Ik ben ondanks dat een groot fan van zijn boeken ben, een beetje afgehaakt bij de persoon Richard Dawkins, na die hele sneue 'Dear Muslima' episode.
Ik had die helemaal gemist eigenlijk. Net even bijgelezen. Hij heeft er kennelijk wel excuses voor gemaakt. Inderdaad beetje domme actie.
  woensdag 28 januari 2015 @ 15:48:10 #165
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149140732
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik had die helemaal gemist eigenlijk. Net even bijgelezen. Hij heeft er kennelijk wel excuses voor gemaakt. Inderdaad beetje domme actie.
Gruwelijk domme actie. En dan de aansluitende periode waarin hij niet op een convention wou komen als Rebecca Watson er ook was. Echt heel kinderachtig.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149140835
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:48 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Gruwelijk domme actie. En dan de aansluitende periode waarin hij niet op een convention wou komen als Rebecca Watson er ook was. Echt heel kinderachtig.
Beetje jammer. -O-
pi_149140836
Die affaire is voor mij helemaal nieuw, maar als ik het zo teruglees lijkt het niet meer dan een storm in een glas water.

Wellicht geen handige opmerking van hem, maar zoals Krauss in Antwerpen ook al zei: in die positie wordt alles wat je zegt onder een vergrootglas gelegd.
pi_149140981
Dat is zonder meer het geval, maar het is wel een typische 'older white privileged male'-opmerking waar ik als feminist ook kromme tenen van krijg. Dus de irritatie daarover snap ik wel.
  woensdag 28 januari 2015 @ 16:13:43 #169
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149141577
Ik vind vooral de 'not so bad'-fallacy vervelend. Dawkins zou beter moeten weten.
pi_149142012
quote:
14s.gif Op woensdag 28 januari 2015 16:13 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind vooral de 'not so bad'-fallacy vervelend. Dawkins zou beter moeten weten.
:Y
pi_149146762
quote:
:Y
pi_149161931
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

[..]

Daar ga ik jullie beide aan houden. :Y)
Misschien wel als Isegrim haar exemplaar van mijn boek laat signeren :7 Wat nog wel even op zich laat wachten, trouwens :')
pi_149162772
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 08:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Misschien wel als Isegrim haar exemplaar van mijn boek laat signeren :7 Wat nog wel even op zich laat wachten, trouwens :')
Wanneer komt het uit?
pi_149162792
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 08:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Is het wachten op je boek, of op het moment dat je beroemd wordt? :)
pi_149163483
Dat eerste :P Moet eerst nog een proefschrift verdedigen :Y
pi_149163615
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 09:30 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wanneer komt het uit?
Ooit. Heb alleen nog maar een schrijfplan.
pi_149163822
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:13 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ooit. Heb alleen nog maar een schrijfplan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+
pi_149164289
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:05 schreef Haushofer het volgende:
Dat eerste :P Moet eerst nog een proefschrift verdedigen :Y
Dan koop ik dat en signeer je dat maar. Alleen je proefschrift zal vast niet begrijpelijk zijn voor een leek? -O- Waar gaat het over?
  donderdag 29 januari 2015 @ 11:49:53 #179
437608 Indomitable
Ying Yang & Bang
pi_149168371
quote:
Your famed intelligence is nothing more than the fart of god :D
Alpha kenny one
pi_149168508
"Gaytheist" vond ik ook wel leuk gevonden. :D
pi_149172299
quote:
Oh die ga ik nog eens kijken, heb hem al eens gezien, maar die is wel tof ja. :D
pi_149200258
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:47 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dan koop ik dat en signeer je dat maar. Alleen je proefschrift zal vast niet begrijpelijk zijn voor een leek? -O- Waar gaat het over?
Ik heb aangetoond hoe je, uitgaande van symmetrieën, op algebraïsche wijze Newtons zwaartekrachttheorie kunt afleiden. De methode is analoog aan hoe je in het Standaardmodel interacties introduceert. Je krijgt dan Newtons zwaartekrachttheorie in de taal van Einsteins algemene relativiteitstheorie: zwaartekracht als gekromde ruimtetijd. Omdat de afleiding algebraïsch is hebben we Newtons theorie ook kunnen uitbreiden naar andere gevallen, bijvoorbeeld voor snaren en branen, en hebben we de theorie zogenaamd supersymmetrisch kunnen maken (een symmetrie waarvan veel fysici vermoeden dat we die experimenteel nog zullen tegenkomen).

De motivatie van dit onderzoek kwam vanuit de holografische hoek, maar da's nogal technisch :P
pi_149200273
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

SPOILER
:+
Ja, een roman laat nog langer op zich wachten :P
pi_149200337
Betalen voor twee debielen in één kamer? :r
pi_149200377
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 08:36 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik heb aangetoond hoe je, uitgaande van symmetrieën, op algebraïsche wijze Newtons zwaartekrachttheorie kunt afleiden. De methode is analoog aan hoe je in het Standaardmodel interacties introduceert. Je krijgt dan Newtons zwaartekrachttheorie in de taal van Einsteins algemene relativiteitstheorie: zwaartekracht als gekromde ruimtetijd. Omdat de afleiding algebraïsch is hebben we Newtons theorie ook kunnen uitbreiden naar andere gevallen, bijvoorbeeld voor snaren en branen, en hebben we de theorie zogenaamd supersymmetrisch kunnen maken (een symmetrie waarvan veel fysici vermoeden dat we die experimenteel nog zullen tegenkomen).

De motivatie van dit onderzoek kwam vanuit de holografische hoek, maar da's nogal technisch :P
Ik zit niet in het vakgebied, maar het klinkt eigenlijk best wel relevant. ^O^

Is het enigszins leesbaar voor leken? Kunnen wij artikelen erover verwachten in populairwetenschappelijke bladen?
pi_149200400
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 08:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zit niet in het vakgebied, maar het klinkt eigenlijk best wel relevant. ^O^

Is het enigszins leesbaar voor leken? Kunnen wij artikelen erover verwachten in populairwetenschappelijke bladen?
Denk het niet, het is niet zo'n "hip" onderwerp in de zin dat het veel aandacht krijgt, ook niet in ons vakgebied. Maar wel erg leuk :) Het zou voor leken wel enigszins te begrijpen zijn, denk ik. :Y
pi_149203754
Onlangs 'Road to Reality' van Penrose aangeschaft, ideaal boek boek voor leken, echter heb je wel wat wiskundige kennis nodig, maar het meeste wordt gewoon uitgelegd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_149211273
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 08:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Maar wel erg leuk :) Het zou voor leken wel enigszins te begrijpen zijn, denk ik. :Y
Ga je die t.z.t. ook ergens publiek online zetten? :) Zou hem in elk geval wel willen lezen.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 17:26:34 #190
339669 JerryWesterby
pi_149214627
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maar om hem een militante extremistische atheist te noemen :N _O-

Ik noemde hem geen 'extremistische atheist'. Dat heeft Jigzoz ervan gemaakt. Ik scheef 'radicale atheist', en dat is hij.

Waar het bij hem mis gaat is als hij de manier waarop de wereld van spinnen en schelpen in elkaar zit projecteert op onze menselijke, interpersoonlijke wereld, daar vervolgens levensbeschouwelijke conclusies aan verbindt, en dan beweert dat die conclusies wetenschappelijk bewezen zijn. En dan ook nog dat iedereen die er anders over denkt dom, gek of kwaadwillend is.

Als je googelt op bijvoorbeeld 'Dawkins' en 'radical' kom je allemaal stukken tegen van atheisten die zich van hem distantieren.

Hier een leuke nugget die ik tegen kwam van ene Eleanor Robertson:

'Another day, another tweet from Richard Dawkins proving that if non-conscious material is given enough time, it is capable of evolving into an obstreperous crackpot who should have retired from public speech when he had the chance to bow out before embarrassing himself.'

Hij heeft nu trouwens ook al ruzie met niemand minder dan E.O. Wilson, die hem een 'journalist' noemt, naar aanleiding van zijn review van Wilson's 'The Social Conquest of Earth'.

Dat boek is overigens een aanrader. Het gaat over groepselectie in evolutie, voor Dawkins een taboe dat maar iets minder erg is dan creationisme, maar waarvan Wilson tegenwoordig overtuigd is.

http://www.theguardian.co(...)rnalist-by-eo-wilson

Mocht iemand het niet weten: E.O. Wilson is de grondlegger van de sociobiologie, dat vanwege de slechte reputatie die het opliep in de zeventiger jaren (politiek zeer incorrect, rotte eieren voor Wilson), tegenwoordig evolutionaire psychologie heet, waarvan Dawkins een enthousiast aanhanger is.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_149214907
Hier een artikel over dat conflict tussen Dawkins en Wilson:

Vooral dit viel me op:

quote:
Wilson answered: “There is no dispute between me and Richard Dawkins and there never has been, because he’s a journalist, and journalists are people that report what the scientists have found and the arguments I’ve had have actually been with scientists doing research.”
Wacht even, de ene gepensioneerde wetenschapper verwijt de andere gepensioneerde wetenschapper dat hij gepensioneerd is? _O-

Ik kende die hele Wilson niet, maar dit klinkt echt heel kinderachtig.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 17:55:46 #192
339669 JerryWesterby
pi_149215273
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:40 schreef Molurus het volgende:
Hier een artikel over dat conflict tussen Dawkins en Wilson:

Vooral dit viel me op:

[..]

Wacht even, de ene gepensioneerde wetenschapper verwijt de andere gepensioneerde wetenschapper dat hij gepensioneerd is? _O-

Ik kende die hele Wilson niet, maar dit klinkt echt heel kinderachtig.
Maar dat is toch hetzelfde artikel als waar ik naar verwees?

Mmm, ik heb nog wel een poos na zitten denken over mijn opmerking: 'Mocht iemand het niet weten: E.O. Wilson is...etc.', omdat ik mensen hier niet wilde beledigen door onderschatting, maar Wilson is toch echt een veel grotere naam dan Dawkins.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 18:07:01 #193
339669 JerryWesterby
pi_149215518
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ook tijdens de discussieavond (debatavond wilden ze het niet noemen) werd aan hem gevraagd: bent u nou een voorvechter van het atheisme, of een voorvechter van de realiteit? Hij gaf aan: dat laatste.
Kijk, als dat het niveau is..... Dit is een domme vraag, met een verborgen aanname, en levert daarom een nutteloos antwoord op. De juiste vraag gaat over de aanname, en luidt: wat is volgens u realiteit?

Dawkins doet er a priori een aanname over, die hij niet noemt (de realiteit is dat wat we waarnemen), en begint daarna met redeneren. De redenering klopt alleen als de aanname juist is. En dat laatste is onwaarschijnlijk. Wat we waarnemen bestaat uit verschijningen in ons bewustzijn. De bewoners van The Matrix (de film) bijvoorbeeld vergisten zich radicaal over wat realiteit was. Een rode pil zoals Neo kreeg hebben wij niet. We krijgen default de blauwe pil. Zoals Morpheus zegt: 'You take the blue pill, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe'.

Niet dat ik beweer dat de echte realiteit is zoals die van The Matrix, maar het gaat om het principe (zie ook de demon van Descartes, of het brein in een vat scenario). Je moet uiterst skeptisch zijn over wat we als de 'realiteit' beschouwen.

Morpheus: 'What is real? How do you define 'real'? If you're talking about what you can feel, what you can smell, what you can taste and see, then 'real' is simply electrical signals interpreted by your brain.'

Dit principe is in de filosofie welbekend, maar in de natuurwetenschappen natuurlijk niet, want die bestuderen juist dat wat we als realiteit beschouwen, niet dat wat werkelijk de realiteit is, want die kennen we niet, en kan ook niet wetenschappelijk gekend worden.

Met andere woorden: binnen de context van de fysica (en ons dagelijks leven) is de matrix de echte realiteit. Zo'n skepticisme is dan niet nodig, en zelfs ongewenst. Het is wel gewenst als het gaat over metafysische vragen, zoals over atheisme of over wat werkelijk realiteit is. Mensen als Dawkins slaan die stap over, omdat ze hun wetenschappelijk denken zonder meer extrapoleren naar een filosofische stelling. Maar die stelling is in een filosofische context vrij naief. Dawkins weet dit soort dingen wel, alleen de konsekwenties bevallen hem niet. De meeste van zijn volgelingen echter hebben jammer genoeg niets in de gaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door JerryWesterby op 30-01-2015 18:52:51 ]
pi_149215521
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:55 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Maar dat is toch hetzelfde artikel als waar ik naar verwees?
Klopt. Ik was gelijk zelf aan het googlen geslagen. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:55 schreef JerryWesterby het volgende:

Mmm, ik heb nog wel een poos na zitten denken over mijn opmerking: 'Mocht iemand het niet weten: E.O. Wilson is...etc.', omdat ik mensen hier niet wilde beledigen door onderschatting, maar Wilson is toch echt een veel grotere naam dan Dawkins.
Dat vindt jij omdat je geen fan bent van Dawkins?

Zoals gezegd, ik ken die hele Wilson niet. Maar hij komt over als een oude mopperkont die het niet kan hebben dat hij minder aandacht krijgt dan Dawkins.
pi_149215547
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 18:07 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Kijk, als dat het niveau is..... Dit is een domme vraag, met een verborgen aanname, en levert daarom een nutteloos antwoord op. De juiste vraag gaat over de aanname, en luidt: wat is volgens u realiteit?

Dawkins doet er a priori een aanname over, die hij niet noemt (de realiteit is dat wat we waarnemen), en begint daarna met redeneren.
Los van het feit dat het toeschrijven van uitspraken aan Dawkins die hij niet zelf doet neerkomt op een stromanbenadering, dat jij een solipsist bent weten we nu wel. :P

* Molurus drukt disconnectknop in, want hij is voor JW toch maar een illusie.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 18:13:56 #196
339669 JerryWesterby
pi_149215631
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 18:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat vindt jij omdat je geen fan bent van Dawkins?

Nee hoor, dat is naar mijn beste weten zoals het is.
(en tot op zekere hoogte ben ik best een fan van Dawkins...)
  vrijdag 30 januari 2015 @ 18:16:22 #197
339669 JerryWesterby
pi_149215677
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 18:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Los van het feit dat het toeschrijven van uitspraken aan Dawkins die hij niet zelf doet neerkomt op een stromanbenadering, dat jij een solipsist bent weten we nu wel. :P

* Molurus drukt disconnectknop in, want hij is voor JW toch maar een illusie.
Hij doet die aanname in zijn boeken.

En als je denkt dat jij voor mij een illusie bent heb je mijn post niet goed gelezen. Jij bent voor mij realiteit.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 18:19:29 #198
339669 JerryWesterby
pi_149215733
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 15:55 schreef Isegrim het volgende:
Dat is zonder meer het geval, maar het is wel een typische 'older white privileged male'-opmerking waar ik als feminist ook kromme tenen van krijg. Dus de irritatie daarover snap ik wel.
Grappig, je kent hem dus nauwelijks. Ik kan je verzekeren dat hij een gruwelijke hekel heeft aan het soort feminisme dat het heeft over ''older white privileged male'.

Die 'dear Muslima' affaire en de 'not so bad' fallacy is misschien wel een leuk onderwerp voor een topic, als iemand geinteresseerd is. Aangezien ik het graag opneem voor de underdog wil ik Dawkins hier wel verdedigen.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 18:44:03 #199
339669 JerryWesterby
pi_149216150
quote:
Hij zou beter moeten weten wat betreft zijn uitgangspunten, niet wat betreft zijn uitspraken (en er zijn er velen van die aard), aangezien hij daarin gezien zijn uitgangspunten vrij konsekwent is.

Natuurlijk heeft hij op een bepaald letterlijk en 'autistisch' niveau gelijk met die dear muslima tekst. Dat is de manier waarop hij denkt. Maar dat letterlijke, reductionistische, fysicalistische niveau is niet het niveau waarop onze menselijke wereld zich afspeelt. In feite is dit de kern van waar het om gaat: de stelling dat de mens te reduceren is tot, en daarom niets meer is dan, een fysisch systeem. Dawkins accepteert daarvan de konsekwenties. De meeste mensen die in blijde geloofsijver zijn stelling onderschrijven en verdedigen volgen de konskewenties ervan niet. Ze gaan gewoon door met leven alsof ze wel degelijk meer zijn dan een organisme, en hun leven zinvol is, betekenis heeft etc. Ook Dawkins doet dat natuurlijk het grootste deel van zijn tijd. Dat is eigenlijk hypocriet. Je hoort dan je stelling in twijfel te trekken en te gaan nadenken over hoe het werkelijk zit.

Eigenlijk is dat de kernvraag: hoe is het mogelijk dat een wereld van zinloze materie leidt tot zinvol bewustzijn.

Of de wereld is zinvol, of hij is zinloos. Eén van beide is het geval. Óf zinloze materie is fundamenteel, óf zinvol bewustzijn is fundamenteel. Één van die dingen is correct en het andere is fout.

[ Bericht 0% gewijzigd door JerryWesterby op 30-01-2015 19:03:07 ]
pi_149217195
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 18:19 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Grappig, je kent hem dus nauwelijks. Ik kan je verzekeren dat hij een gruwelijke hekel heeft aan het soort feminisme dat het heeft over ''older white privileged male'.
Dat ik hem graag lees en hoor spreken betekent dat ik het overal over eens moet zijn met hem of dat ik zijn mening zou moeten weten over elk mogelijk onderwerp...? Ik pretendeer volgens mij nergens een Dawkins-kenner te zijn; ik heb lang niet alles van hem gelezen.

Ik kende die hele affaire niet en vind het een vrij trieste en dus wat teleurstellende actie.

quote:
Die 'dear Muslima' affaire en de 'not so bad' fallacy is misschien wel een leuk onderwerp voor een topic, als iemand geinteresseerd is. Aangezien ik het graag opneem voor de underdog wil ik Dawkins hier wel verdedigen.
Underdog? :D

Ik zou zeggen, wat let je? Maar lijkt me dat elk mogelijk argument voor of tegen wel zo'n beetje gegeven is sindsdien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')