abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2015 @ 19:23:27 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149082235
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 18:46 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

De fout die men maakt is dat men een deel van de werkelijkheid neemt (de waarneming van dingen in ruimte en tijd die we fysische verschijnselen noemen en die onderzocht en geanalyseerd worden om te kijken hoe ze werken (wetenschap)), en vervolgens zonder enige grond verklaart dat dat alles is. Dat daarmee onze hele werkelijkheid beschreven wordt.
(Boem, een filosofisch punt recht op de neus van de vuurvlieg. Even kijken of hij iets in de gaten heeft.)
Spannend hoor. En dat is natuurlijk veel minder mooi, logisch of waardig dan zonder enige grond verklaren dat het bovenstaande slechts een 'deel van de werkelijkheid is'.

Prachtig staaltje filosofie Jerry. Stuur het op naar de heer Pigliucci, hij zal er vast compleet van ondersteboven zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 26 januari 2015 @ 19:48:32 #102
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_149083183
Jammer dat je er niet bij bent, Jerry. Dat was nóg vermakelijker geweest :)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 26 januari 2015 @ 22:35:46 #103
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_149090433
quote:
14s.gif Op maandag 26 januari 2015 19:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Spannend hoor. En dat is natuurlijk veel minder mooi, logisch of waardig dan zonder enige grond verklaren dat het bovenstaande slechts een 'deel van de werkelijkheid is'.

Prachtig staaltje filosofie Jerry. Stuur het op naar de heer Pigliucci, hij zal er vast compleet van ondersteboven zijn.
Je bedoelt dat er bij jou niets anders is? Dat heet eliminatief materialisme, zoals bij Dennet, Churchland en zo. Die claimen dat ze niet bewust zijn. Een soort omgekeerde Descartes: 'Ik ben een biologische robot, dus ik ben niet bewust.' Of: 'Ik ben niet, dus ik denk niet'. Dat is evident onjuist, aangezien je minimaal die stelling moet denken om hem voor waar aan te nemen. En daarmee wordt hij onwaar.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_149091833
Op de valreep toch nog een gesigneerd boek. 8-) (vooraf waren we net te laat)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149100566

*O*
pi_149100766
Mijn vriend zag iemand op Fok kijken toen we in de signeerrij stonden. Wie van jullie was dat? :+

Ik vond het een leuke avond. Niet per se nieuwe dingen gehoord, maar ik heb me heel goed vermaakt en vond het een leuk publiek.
pi_149101130
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:06 schreef Isegrim het volgende:
[ afbeelding ]

*O*
_O_
pi_149101203
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:14 schreef Isegrim het volgende:
Mijn vriend zag iemand op Fok kijken toen we in de signeerrij stonden. Wie van jullie was dat? :+
In theorie zou ik dat geweest kunnen zijn. :) (Groen vest)

quote:

Ik vond het een leuke avond. Niet per se nieuwe dingen gehoord, maar ik heb me heel goed vermaakt en vond het een leuk publiek.
Same here. Geen nieuwe dingen, wel grote amusementswaarde.

De persoon die de aankondigingen deed had een groot gevoel voor humor, en ook erg grappig om Krauss te zien zitten met zo'n Charlie Hebdo krantje. (Heeft iemand daar toevallig een foto van? Anders is het wachten op de youtube.)

Ik denk wel dat we geluk hebben gehad dat Krauss is aangeschoven. Met alleen Dawkins zou de avond denk ik een stuk saaier zijn geweest.
pi_149101250
Krauss is een leuke spreker. :Y Die gast die het aankondigde, is dat niet degene die ook in Proefkonijnen zat?
pi_149101327
De man van de wijn vroeg aan mijn vriend wat voor evenement het was. Toen mijn vriend dat in het kort had uitgelegd vroeg hij 'of dat die in die rolstoel was'. :D
pi_149101357
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:33 schreef Isegrim het volgende:
Krauss is een leuke spreker. :Y Die gast die het aankondigde, is dat niet degene die ook in Proefkonijnen zat?
Ik durf het je niet te zeggen, nooit gezien volgens mij. :@ Ik kende hem in elk geval niet, maar hij was erg geestig. :)
pi_149101389
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:37 schreef Isegrim het volgende:
De man van de wijn vroeg aan mijn vriend wat voor evenement het was. Toen mijn vriend dat in het kort had uitgelegd vroeg hij 'of dat die in die rolstoel was'. :D
_O-

Ja, sommige mensen kunnen die bekende wetenschappers niet uit elkaar houden. Hoe vaak ik al niet mensen de naam "Dawking" heb zien gebruiken ook.
pi_149101476
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik durf het je niet te zeggen, nooit gezien volgens mij. :@ Ik kende hem in elk geval niet, maar hij was erg geestig. :)
Lieven Scheire. :Y
pi_149101565
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:43 schreef Isegrim het volgende:
Lieven Scheire
Kan bijna niet missen, dat is hem inderdaad! :Y
pi_149101944
O.a. comedian, dus dat verklaart veel. ;)
pi_149103037
Zou wel tof zijn als er een keer zo'n avond iets dichter bij huis zou zijn. Amsterdam moet toch kunnen, zou je zeggen...
pi_149105034
quote:

Zou ik ook kunnen zijn geweest.. ongeveer een kwartier voor het begin stond ik boven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

In theorie zou ik dat geweest kunnen zijn. :) (Groen vest)

[..]

Same here. Geen nieuwe dingen, wel grote amusementswaarde.

Ik denk wel dat we geluk hebben gehad dat Krauss is aangeschoven. Met alleen Dawkins zou de avond denk ik een stuk saaier zijn geweest.
Je zag dat Krauss direct reageert, had steeds snel zijn antwoord klaar, meestal met wat humor. Terwijl Krauss dan bezig was zag je Dawkins goed nadenken en kwam vervolgens ook scherp uit de hoek. Zoals helemaal op het einde als antwoord op de laatste vraag over de vergelijking religie - computervirus. Was wel goed gevonden en hij was dat ter plekke aan het verzinnen. M.a.w. ze vulden elkaar wel goed aan vond ik.

Leuke avond gehad :)
Alpha kenny one
pi_149111215
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:43 schreef falling_away het volgende:

[..]

Zou ik ook kunnen zijn geweest.. ongeveer een kwartier voor het begin stond ik boven.

Wij een stukje eerder volgens mij. :Y

Lag het trouwens aan mij of was de verhouding mannen-vrouwen nogal in het voordeel van de mannen?
pi_149111322
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 17:56 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wij een stukje eerder volgens mij. :Y

Lag het trouwens aan mij of was de verhouding mannen-vrouwen nogal in het voordeel van de mannen?
Eigenlijk wel een beetje voorspelbaar. Dit trekt toch de fanatiekelingen en dat zijn nu eenmaal meestal mannen.
pi_149111805
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eigenlijk wel een beetje voorspelbaar. Dit trekt toch de fanatiekelingen en dat zijn nu eenmaal meestal mannen.
Hoog tijd om daar wat aan te doen dan. :Y *O* Ik zei gisteren al; was ik vrijgezel geweest, dan was ik daar op zoek gegaan naar een partner. Meteen raakvlakken en keus genoeg. :D
pi_149112229
quote:
Niet per se nieuwe dingen gehoord,
Dat is eigenlijk ook een van de voornaamste redenen dat ik figuren zoals Dawkins en eventuele "voorstellingen" van hem vermijd. Wat is de meerwaarde van zoiets bekijken als je toch voornamelijk aan het jaknikken bent? Niet dat het verder geen vermakelijke vent zou zijn trouwens.

Eerlijke vraag trouwens, ik ben zelf nooit bij iets dergelijks geweest. Als ik op youtube dat soort bijeenkomsten bekijk ben ik er ook al binnen een paar minuten op uitgekeken.
Conscience do cost.
pi_149112595
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk ook een van de voornaamste redenen dat ik figuren zoals Dawkins en eventuele "voorstellingen" van hem vermijd. Wat is de meerwaarde van zoiets bekijken als je toch voornamelijk aan het jaknikken bent? Niet dat het verder geen vermakelijke vent zou zijn trouwens.

Eerlijke vraag trouwens, ik ben zelf nooit bij iets dergelijks geweest. Als ik op youtube dat soort bijeenkomsten bekijk ben ik er ook al binnen een paar minuten op uitgekeken.
Ik ben niet zo gauw uitgekeken op Dawkins, vind het een heerlijke man. Krauss ook trouwens. En ik heb wellicht geen nieuwe feiten geleerd, maar wel wat interessante invalshoeken gehoord.

En met dat jaknikken doel jij misschien op de anti-religie-component? Want dat is echt niet de hoofdmoot bij Dawkins. Natuurlijk is het zijn stokpaardje, maar hij heeft echt meer te vertellen dan dat. :Y
pi_149112745
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:18 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hoog tijd om daar wat aan te doen dan. :Y *O* Ik zei gisteren al; was ik vrijgezel geweest, dan was ik daar op zoek gegaan naar een partner. Meteen raakvlakken en keus genoeg. :D
Ik ken het. Bij bijeenkomsten over taal of literatuur ben ik als man extreem in de minderheid.

Niet dat ik daar ooit op zoek zou gaan naar een partner trouwens. Taal- en literatuurfreaks zijn doorgaans lelijk en bovendien zijn het meestal niet zulke aantrekkelijke mensen. Veel te veel praatjes.
pi_149112786
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Bewondering speelt ook een stevige rol. Vergelijk het met muziek. Live zien is tof.
pi_149112864
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 18:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Bewondering speelt ook een stevige rol. Vergelijk het met muziek. Live zien is tof.
Dat ook. :Y Ik heb idd veel bewondering voor Dawkins en vond het daarom supertof om hem eens In Het Echt te zien. :D Was ook echt een tikje zenuwachtig bij het signeren. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')