Spannend hoor. En dat is natuurlijk veel minder mooi, logisch of waardig dan zonder enige grond verklaren dat het bovenstaande slechts een 'deel van de werkelijkheid is'.quote:Op maandag 26 januari 2015 18:46 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
De fout die men maakt is dat men een deel van de werkelijkheid neemt (de waarneming van dingen in ruimte en tijd die we fysische verschijnselen noemen en die onderzocht en geanalyseerd worden om te kijken hoe ze werken (wetenschap)), en vervolgens zonder enige grond verklaart dat dat alles is. Dat daarmee onze hele werkelijkheid beschreven wordt.
(Boem, een filosofisch punt recht op de neus van de vuurvlieg. Even kijken of hij iets in de gaten heeft.)
Je bedoelt dat er bij jou niets anders is? Dat heet eliminatief materialisme, zoals bij Dennet, Churchland en zo. Die claimen dat ze niet bewust zijn. Een soort omgekeerde Descartes: 'Ik ben een biologische robot, dus ik ben niet bewust.' Of: 'Ik ben niet, dus ik denk niet'. Dat is evident onjuist, aangezien je minimaal die stelling moet denken om hem voor waar aan te nemen. En daarmee wordt hij onwaar.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Spannend hoor. En dat is natuurlijk veel minder mooi, logisch of waardig dan zonder enige grond verklaren dat het bovenstaande slechts een 'deel van de werkelijkheid is'.
Prachtig staaltje filosofie Jerry. Stuur het op naar de heer Pigliucci, hij zal er vast compleet van ondersteboven zijn.
In theorie zou ik dat geweest kunnen zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:14 schreef Isegrim het volgende:
Mijn vriend zag iemand op Fok kijken toen we in de signeerrij stonden. Wie van jullie was dat?![]()
Same here. Geen nieuwe dingen, wel grote amusementswaarde.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:14 schreef Isegrim het volgende:
Ik vond het een leuke avond. Niet per se nieuwe dingen gehoord, maar ik heb me heel goed vermaakt en vond het een leuk publiek.
Ik durf het je niet te zeggen, nooit gezien volgens mij.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:33 schreef Isegrim het volgende:
Krauss is een leuke spreker.Die gast die het aankondigde, is dat niet degene die ook in Proefkonijnen zat?
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:37 schreef Isegrim het volgende:
De man van de wijn vroeg aan mijn vriend wat voor evenement het was. Toen mijn vriend dat in het kort had uitgelegd vroeg hij 'of dat die in die rolstoel was'.
Lieven Scheire.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik durf het je niet te zeggen, nooit gezien volgens mij.Ik kende hem in elk geval niet, maar hij was erg geestig.
Zou ik ook kunnen zijn geweest.. ongeveer een kwartier voor het begin stond ik boven.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:14 schreef Isegrim het volgende:
Mijn vriend zag iemand op Fok kijken toen we in de signeerrij stonden. Wie van jullie was dat?
Je zag dat Krauss direct reageert, had steeds snel zijn antwoord klaar, meestal met wat humor. Terwijl Krauss dan bezig was zag je Dawkins goed nadenken en kwam vervolgens ook scherp uit de hoek. Zoals helemaal op het einde als antwoord op de laatste vraag over de vergelijking religie - computervirus. Was wel goed gevonden en hij was dat ter plekke aan het verzinnen. M.a.w. ze vulden elkaar wel goed aan vond ik.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
In theorie zou ik dat geweest kunnen zijn.(Groen vest)
[..]
Same here. Geen nieuwe dingen, wel grote amusementswaarde.
Ik denk wel dat we geluk hebben gehad dat Krauss is aangeschoven. Met alleen Dawkins zou de avond denk ik een stuk saaier zijn geweest.
Wij een stukje eerder volgens mij.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:43 schreef falling_away het volgende:
[..]
Zou ik ook kunnen zijn geweest.. ongeveer een kwartier voor het begin stond ik boven.
Eigenlijk wel een beetje voorspelbaar. Dit trekt toch de fanatiekelingen en dat zijn nu eenmaal meestal mannen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wij een stukje eerder volgens mij.
Lag het trouwens aan mij of was de verhouding mannen-vrouwen nogal in het voordeel van de mannen?
Hoog tijd om daar wat aan te doen dan.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eigenlijk wel een beetje voorspelbaar. Dit trekt toch de fanatiekelingen en dat zijn nu eenmaal meestal mannen.
Dat is eigenlijk ook een van de voornaamste redenen dat ik figuren zoals Dawkins en eventuele "voorstellingen" van hem vermijd. Wat is de meerwaarde van zoiets bekijken als je toch voornamelijk aan het jaknikken bent? Niet dat het verder geen vermakelijke vent zou zijn trouwens.quote:
Ik ben niet zo gauw uitgekeken op Dawkins, vind het een heerlijke man. Krauss ook trouwens. En ik heb wellicht geen nieuwe feiten geleerd, maar wel wat interessante invalshoeken gehoord.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook een van de voornaamste redenen dat ik figuren zoals Dawkins en eventuele "voorstellingen" van hem vermijd. Wat is de meerwaarde van zoiets bekijken als je toch voornamelijk aan het jaknikken bent? Niet dat het verder geen vermakelijke vent zou zijn trouwens.
Eerlijke vraag trouwens, ik ben zelf nooit bij iets dergelijks geweest. Als ik op youtube dat soort bijeenkomsten bekijk ben ik er ook al binnen een paar minuten op uitgekeken.
Ik ken het. Bij bijeenkomsten over taal of literatuur ben ik als man extreem in de minderheid.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoog tijd om daar wat aan te doen dan.![]()
Ik zei gisteren al; was ik vrijgezel geweest, dan was ik daar op zoek gegaan naar een partner. Meteen raakvlakken en keus genoeg.
Bewondering speelt ook een stevige rol. Vergelijk het met muziek. Live zien is tof.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook een van de voornaamste redenen dat ik figuren zoals Dawkins en eventuele "voorstellingen" van hem vermijd. Wat is de meerwaarde van zoiets bekijken als je toch voornamelijk aan het jaknikken bent? Niet dat het verder geen vermakelijke vent zou zijn trouwens.
Eerlijke vraag trouwens, ik ben zelf nooit bij iets dergelijks geweest. Als ik op youtube dat soort bijeenkomsten bekijk ben ik er ook al binnen een paar minuten op uitgekeken.
Dat ook.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 18:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bewondering speelt ook een stevige rol. Vergelijk het met muziek. Live zien is tof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |