Ooit. Heb alleen nog maar een schrijfplan.quote:
quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ooit. Heb alleen nog maar een schrijfplan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
Dan koop ik dat en signeer je dat maar. Alleen je proefschrift zal vast niet begrijpelijk zijn voor een leek?quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:05 schreef Haushofer het volgende:
Dat eersteMoet eerst nog een proefschrift verdedigen
Ik heb aangetoond hoe je, uitgaande van symmetrieën, op algebraïsche wijze Newtons zwaartekrachttheorie kunt afleiden. De methode is analoog aan hoe je in het Standaardmodel interacties introduceert. Je krijgt dan Newtons zwaartekrachttheorie in de taal van Einsteins algemene relativiteitstheorie: zwaartekracht als gekromde ruimtetijd. Omdat de afleiding algebraïsch is hebben we Newtons theorie ook kunnen uitbreiden naar andere gevallen, bijvoorbeeld voor snaren en branen, en hebben we de theorie zogenaamd supersymmetrisch kunnen maken (een symmetrie waarvan veel fysici vermoeden dat we die experimenteel nog zullen tegenkomen).quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan koop ik dat en signeer je dat maar. Alleen je proefschrift zal vast niet begrijpelijk zijn voor een leek?Waar gaat het over?
quote:Op donderdag 29 januari 2015 10:24 schreef Molurus het volgende:
[..]Ja, een roman laat nog langer op zich wachtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik schrijf boeken over wetenschap en filosofie!
https://www.epsilon-uitga(...)e-tijd-materie/10996
https://www.spectrumboeke(...)k-niet-9789000386765
https://www.spectrumboeke(...)tronen-9789000395071
Ik zit niet in het vakgebied, maar het klinkt eigenlijk best wel relevant.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:36 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb aangetoond hoe je, uitgaande van symmetrieën, op algebraïsche wijze Newtons zwaartekrachttheorie kunt afleiden. De methode is analoog aan hoe je in het Standaardmodel interacties introduceert. Je krijgt dan Newtons zwaartekrachttheorie in de taal van Einsteins algemene relativiteitstheorie: zwaartekracht als gekromde ruimtetijd. Omdat de afleiding algebraïsch is hebben we Newtons theorie ook kunnen uitbreiden naar andere gevallen, bijvoorbeeld voor snaren en branen, en hebben we de theorie zogenaamd supersymmetrisch kunnen maken (een symmetrie waarvan veel fysici vermoeden dat we die experimenteel nog zullen tegenkomen).
De motivatie van dit onderzoek kwam vanuit de holografische hoek, maar da's nogal technisch
Denk het niet, het is niet zo'n "hip" onderwerp in de zin dat het veel aandacht krijgt, ook niet in ons vakgebied. Maar wel erg leukquote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zit niet in het vakgebied, maar het klinkt eigenlijk best wel relevant.![]()
Is het enigszins leesbaar voor leken? Kunnen wij artikelen erover verwachten in populairwetenschappelijke bladen?
Ga je die t.z.t. ook ergens publiek online zetten?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 08:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar wel erg leukHet zou voor leken wel enigszins te begrijpen zijn, denk ik.
Ik noemde hem geen 'extremistische atheist'. Dat heeft Jigzoz ervan gemaakt. Ik scheef 'radicale atheist', en dat is hij.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 20:45 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar om hem een militante extremistische atheist te noemen![]()
![]()
Wacht even, de ene gepensioneerde wetenschapper verwijt de andere gepensioneerde wetenschapper dat hij gepensioneerd is?quote:Wilson answered: “There is no dispute between me and Richard Dawkins and there never has been, because he’s a journalist, and journalists are people that report what the scientists have found and the arguments I’ve had have actually been with scientists doing research.”
Maar dat is toch hetzelfde artikel als waar ik naar verwees?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:40 schreef Molurus het volgende:
Hier een artikel over dat conflict tussen Dawkins en Wilson:
http://www.theguardian.co(...)rnalist-by-eo-wilson
Vooral dit viel me op:
[..]
Wacht even, de ene gepensioneerde wetenschapper verwijt de andere gepensioneerde wetenschapper dat hij gepensioneerd is?
Ik kende die hele Wilson niet, maar dit klinkt echt heel kinderachtig.
Kijk, als dat het niveau is..... Dit is een domme vraag, met een verborgen aanname, en levert daarom een nutteloos antwoord op. De juiste vraag gaat over de aanname, en luidt: wat is volgens u realiteit?quote:Op woensdag 28 januari 2015 10:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ook tijdens de discussieavond (debatavond wilden ze het niet noemen) werd aan hem gevraagd: bent u nou een voorvechter van het atheisme, of een voorvechter van de realiteit? Hij gaf aan: dat laatste.
Klopt. Ik was gelijk zelf aan het googlen geslagen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:55 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Maar dat is toch hetzelfde artikel als waar ik naar verwees?
Dat vindt jij omdat je geen fan bent van Dawkins?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:55 schreef JerryWesterby het volgende:
Mmm, ik heb nog wel een poos na zitten denken over mijn opmerking: 'Mocht iemand het niet weten: E.O. Wilson is...etc.', omdat ik mensen hier niet wilde beledigen door onderschatting, maar Wilson is toch echt een veel grotere naam dan Dawkins.
Los van het feit dat het toeschrijven van uitspraken aan Dawkins die hij niet zelf doet neerkomt op een stromanbenadering, dat jij een solipsist bent weten we nu wel.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:07 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Kijk, als dat het niveau is..... Dit is een domme vraag, met een verborgen aanname, en levert daarom een nutteloos antwoord op. De juiste vraag gaat over de aanname, en luidt: wat is volgens u realiteit?
Dawkins doet er a priori een aanname over, die hij niet noemt (de realiteit is dat wat we waarnemen), en begint daarna met redeneren.
Nee hoor, dat is naar mijn beste weten zoals het is.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat vindt jij omdat je geen fan bent van Dawkins?
Hij doet die aanname in zijn boeken.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Los van het feit dat het toeschrijven van uitspraken aan Dawkins die hij niet zelf doet neerkomt op een stromanbenadering, dat jij een solipsist bent weten we nu wel.
* Molurus drukt disconnectknop in, want hij is voor JW toch maar een illusie.
Grappig, je kent hem dus nauwelijks. Ik kan je verzekeren dat hij een gruwelijke hekel heeft aan het soort feminisme dat het heeft over ''older white privileged male'.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:55 schreef Isegrim het volgende:
Dat is zonder meer het geval, maar het is wel een typische 'older white privileged male'-opmerking waar ik als feminist ook kromme tenen van krijg. Dus de irritatie daarover snap ik wel.
Hij zou beter moeten weten wat betreft zijn uitgangspunten, niet wat betreft zijn uitspraken (en er zijn er velen van die aard), aangezien hij daarin gezien zijn uitgangspunten vrij konsekwent is.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:13 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind vooral de 'not so bad'-fallacy vervelend. Dawkins zou beter moeten weten.
Dat ik hem graag lees en hoor spreken betekent dat ik het overal over eens moet zijn met hem of dat ik zijn mening zou moeten weten over elk mogelijk onderwerp...? Ik pretendeer volgens mij nergens een Dawkins-kenner te zijn; ik heb lang niet alles van hem gelezen.quote:Op vrijdag 30 januari 2015 18:19 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Grappig, je kent hem dus nauwelijks. Ik kan je verzekeren dat hij een gruwelijke hekel heeft aan het soort feminisme dat het heeft over ''older white privileged male'.
Underdog?quote:Die 'dear Muslima' affaire en de 'not so bad' fallacy is misschien wel een leuk onderwerp voor een topic, als iemand geinteresseerd is. Aangezien ik het graag opneem voor de underdog wil ik Dawkins hier wel verdedigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |