abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146815801
Inzake varkensbuik: lekkerder dan op deze manier heb ik het nog nooit gegeten:
http://ladyandpups.com/20(...)le-roast-pork-belly/

Had er laatst speciaal metalen spiesjes voor gekocht, want die had ik nog niet, maar het was de aanschaf zeer de moeite waard! En aankomende zomer ook handig bij het barbecuen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_146815936
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:30 schreef minilot het volgende:

[ afbeelding ]

Had er laatst speciaal metalen spiesjes voor gekocht, want die had ik nog niet, maar het was de aanschaf zeer de moeite waard! En aankomende zomer ook handig bij het barbecuen :)
Deze staat nog op mijn verlanglijstje om te maken.
Spiesen heb ik in de handen gehad vandaag bij de Sligro, maar niet gekocht. Misschien toch maar wel doen. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_146816813
Dit jaar t hoofdgerecht voor de hele familie! :D 22 personen om en nabij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laatste keer was t vis. Nu weet ik het nog niet
  woensdag 19 november 2014 @ 21:45:58 #259
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_146823850
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:30 schreef minilot het volgende:

[ afbeelding ]

Om pork belly crackling te krijgen, bijvoorbeeld bij het maken van porcetta van de Big Green Egg, perforeer ik de huidkant ook. Dit doe ik echter een dag van tevoren, dan bestrooi ik de huid met wat zout en baking soda en laat ik het een nacht in de folie in de koelkast staan. De volgende dag even afspoelen en je krijgt echt een briljante crackling korst.
pi_146825415
Wat een leuk toetje Bleie! Niet te lastig maar wel lekker denk ik :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 08:20 schreef minilot het volgende:
Zeer geslaagd licht toetje voor na een zware maaltijd! :Y Iets knapperigs erbij serveren is overigens wel erg lekker. Ik deed flinterdunne amandelkoekjes.
De appel is stukgekookt, het ruikt heerlijk. 't Begin van het oefenen is er alvast.
Hoeveel eiwitten heb jij ongeveer gebruikt? Ik heb nu 2 appels gekookt met kruiden, straks nog even pureren en dan de koelkast in. Morgen ga ik dan de eiwitten kloppen en ik heb inmiddels ook koekjes in huis. Van het merk 'Jules Destrooper', gekocht bij de AH. Ik hoop dat het wat is want ik heb geen tijd om van tevoren ook nog koekjes te bakken. Het ziet er zo uit:

Ik moet nog geschikte olie kopen om de kaneelvloeistofbolletjeskaviaar in te laten druppen, en misschien ook nog een druppelflesje waarmee dat handig kan. En een ijsblokjesvorm.

Leuk maar wel veel gedoe zeg :P De Monin kaneelsiroop heb ik al wel, ik zag dat er zelfs een Moninsiropen-topic op fok was _O_
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_146825851
Ha, als je op Google Afbeeldingen naar die amandelkoekjes zoekt, zie nog een heel aantal culinaire verwerkingen ervan _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kwam ze gewoon in de AH tegen, dit was het enige koekje wat me wat luchtiger leek met amandelen :Y)
pi_146827207
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:21 schreef Lot_1 het volgende:
Wat een leuk toetje Bleie! Niet te lastig maar wel lekker denk ik :Y

[..]

De appel is stukgekookt, het ruikt heerlijk. 't Begin van het oefenen is er alvast.
Hoeveel eiwitten heb jij ongeveer gebruikt? Ik heb nu 2 appels gekookt met kruiden, straks nog even pureren en dan de koelkast in. Morgen ga ik dan de eiwitten kloppen en ik heb inmiddels ook koekjes in huis. Van het merk 'Jules Destrooper', gekocht bij de AH. Ik hoop dat het wat is want ik heb geen tijd om van tevoren ook nog koekjes te bakken. Het ziet er zo uit:
[ afbeelding ]

Ik moet nog geschikte olie kopen om de kaneelvloeistofbolletjeskaviaar in te laten druppen, en misschien ook nog een druppelflesje waarmee dat handig kan. En een ijsblokjesvorm.

Leuk maar wel veel gedoe zeg :P De Monin kaneelsiroop heb ik al wel, ik zag dat er zelfs een Moninsiropen-topic op fok was _O_
Die jules de stroperkoekjes zijn; :P :D
pi_146831435
Fijn, ervaringsdeskundigen :D

Ik las net het recept van het gevulde brood wat eerder gepost werd, maar dat lijkt me ook heerlijk zeg! Wie weet probeer ik dat ook eens uit ooit.
pi_146832608
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:21 schreef Lot_1 het volgende:
De pain d'amande van Jules de Strooper is hartstikke lekker! :9

Prima alternatief voor als je geen zin of tijd hebt om zelf koekjes te bakken. :Y
pi_146832868
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 06:29 schreef minilot het volgende:

[..]

De pain d'amande van Jules de Strooper is hartstikke lekker! :9

Prima alternatief voor als je geen zin of tijd hebt om zelf koekjes te bakken. :Y
Eens, ze zijn echt heerlijk O+
pi_146835842
Ga morgen waarschijnlijk de soep der soepen maken. Hoe hebben jullie de citroengras verwerkt? Gekneusd en een knoop erin gelegd en zo in de soep, of echt gesneden? Hoeveel stengels heb ik ongeveer nodig?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_146836266
Ik wil 1 dag Hertenbiefstukjes in Rode port saus maken, Daarbij wilt mijn man graag gevulde aardappel.
Maar ik kom er niet uit wat voor groente daar bij moet. Eigenlijk wou ik rode kool..maar de combi lijkt me zo "apart" :P
pi_146837162
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik wil 1 dag Hertenbiefstukjes in Rode port saus maken, Daarbij wilt mijn man graag gevulde aardappel.
Maar ik kom er niet uit wat voor groente daar bij moet. Eigenlijk wou ik rode kool..maar de combi lijkt me zo "apart" :P
Rode kool vind ik eigenlijk alleen maar lekker bij wild. Krijg waarschijnlijk, net als elk jaar, haas met rode kool op eerste kerstdag. Kan ik nu al naar uit kijken!
pi_146837336
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:51 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Rode kool vind ik eigenlijk alleen maar lekker bij wild. Krijg waarschijnlijk, net als elk jaar, haas met rode kool op eerste kerstdag. Kan ik nu al naar uit kijken!
Hert is geen wild?
pi_146837701
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:59 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Hert is geen wild?
Voor zover ik weet wel, staat in mijn kookboek over wild. Heb het alleen al een tijdje niet op. Laatste keer was in Canada, en dat was door die man zelf geschoten en dus zeker wild heh
pi_146837754
Oooooooooooh, ik heb veeeeeeeels te veel ideeën. En tegelijkertijd ook te weinig. :')

Wat ik in ieder geval weet:
4 pers. op Eerste Kerstdag.

Ik wil kippenleverpate maken met een cranberrysaus of jam.
Ik wil in totaal 4 kleine gerechtjes maken voor het hoofdgerecht. En een amuse.
Ik wil een soepje maken, waarschijnlijk een paddestoelensoep met een bladerdeegspekspiraaltje.
Ik wil in die 4 kleine gerechten in ieder geval 1 met vis maken.
Ik wil het hoofdgerecht laten bestaan uit een goed stuk vlees met wat bijgerechten.
Ik wil een dessert, ik denk met peer.
En ik wil een bonbon/truffel/koekje maken voor bij de koffie na.

En de tafel natuurlijk fantastisch aankleden, net als m'n gerechtjes. *)
  donderdag 20 november 2014 @ 22:20:19 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146855377
Eerste gedachte

Pate foie gras
Bouillon met een kwartelei
Wild drieerlei met Reerug, Haasfilet en Partijs, morieljessaus, rode kool, spruiten en aardappelgratin
Flan caramel of een Herrencreme
Kazen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 20 november 2014 @ 22:21:19 #273
45206 Pietverdriet
pi_146855409
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:59 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Hert is geen wild?
Meeste niet, wordt gekweekt
pi_146855623
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Eerste gedachte

Pate foie gras
Bouillon met een kwartelei
Wild drieerlei met Reerug, Haasfilet en Partijs, morieljessaus, rode kool, spruiten en aardappelgratin
Flan caramel of een Herrencreme
Kazen
foie gras kan ik volgens mij niet aankomen. Kwartelei gebruik ik bij m'n zalmgerechtje.
Reerug denk ik nog over na.
Kazen wil ik inderdaad nog doen
Flan caramel en Herrencreme ga ik even opzoeken. Thanks!
  donderdag 20 november 2014 @ 22:30:33 #275
45206 Pietverdriet
pi_146855738
quote:
2s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

foie gras kan ik volgens mij niet aankomen. Kwartelei gebruik ik bij m'n zalmgerechtje.
Reerug denk ik nog over na.
Kazen wil ik inderdaad nog doen
Flan caramel en Herrencreme ga ik even opzoeken. Thanks!
herrencreme

4 XL bio eieren
400 cc melk
200 cc slagroom, lobbig geslagen
Vanillestokje, vanilleextract of bourbonvanillesuiker, ik gebruikte mijn eigengemaakte vanillesiroop
100 gram suiker
100 gram geraspte bittere chocolade
4 blaadjes gelatine
100 cc bruine rum ( ik gebruik ron mulata anejo gran reserva)
Verwarm de melk in een pannetje met de vanille
Sla de eieren los in een grote stalen schotel
Als de melk 90 graden is ( niet laten koken), los de gelatine er in op giet je deze in een dun straaltje bij de eieren terwijl je die klutst
Verwarm dit au bain marie terwijl je met een garde blijft roeren tot het ca 85 graden is.
Dit vormt een dikvloeibaar mengsel
Haal het van het vuur en zet de schaal met ei-melk in een grotere schaal met ijs en water en voeg de suiker toe en roer met het mengsel zodat het afkoelt. Als het koud is voeg de rum toe en de slagroom, roer dit voorzichtig om zodat je de lucht er niet uitslaat.
Voeg de geraspte chocolade toe en zet het in de koelkast om op te stijven.

Is een zeer geliefd dessert in bepaalde delen van Duitsland. Een dikke lobbige creme. Deze is erg lekker. Meestal wordt ie kindervriendelijk gemaakt, met rumaroma ipv rum en dr Oetker vanillepuddingpoeder ipv room, eieren en gelatine. Die is niet lekker.
  donderdag 20 november 2014 @ 22:33:18 #276
45206 Pietverdriet
pi_146855819
Flan Caramel
Suiker
eieren
melk
eventueel wat vanille
zet een steelpannetje op het vuur met een kopje water en breng aan de kook.
Neem een teflon antiaanbak koekepannetje en doe er een flinke hoeveelheid suiker is, zeg maar een ons of zo.
Smelt de suiker op een laag vuur, en laat dit zacht carameliseren.
Als de suiker caramel is, en vloeibaar giet je deze onder continu roeren beetje bij beetje in het kokende water, het gaat heftig koken omdat de suiker heter is als kokend water.
Giet NOOIT kokend water in de suikerpan, das bloedlink, spuitende spetterende suiker en kokend water kunnen dan alle kanten op vliegen
Je kookt de caramel water mix tot ie wat dikker begint te worden, maar moet nog geen draden trekken.
Je caramelsaus is nu klaar.
Neem Timbaaltjes, of kopjes, en beboter deze, wrijf ze in met boter dus, aan de binnenkant.
doe nu wat suiker in een kopje en bedek de boter met suiker, en giet wat over is in het volgende kopje. (4 stuks)
giet nu voorzichtig de afgekoelde caramelsaus in de kopjes.
Neem 4 eieren, wat suiker met 2 kopjes melk, en kluts deze door elkaar, met eventueel wat vanille erdoor (zaadjes uit een boon of gewoon vanille suiker, dr oetker heeft vanille suiker met echte vanille, ipv vanilin een smaakstof die naar vanille smaakt)
giet caramelsaus in timbaaltjes, een bodempje
Giet het eimengsel voorzichtig in de timbaaltjes, (of kopjes)
en zet het in een overvaste schaal met die je 3/4 vult met water. Dit zet je in de oven bij 175 graden (hoe lang ligt aan je oven) tot het mengsel stijf is, en goudbruin.
Af laten koelen, langs de wand losmaken indien nodig met een mesje, en er een toetjes bord boven op leggen, en dan omdraaien.
Nu staat het timbaaltje ondersteboven op je bordje en je tilt het voorzichtig op zodat je flan (puddinkje) op het bord blijft staan, de dikke caramel loopt er prachtig overheen.
pi_146855833
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

herrencreme

4 XL bio eieren
400 cc melk
Vanillestokje, vanilleextract of bourbonvanillesuiker, ik gebruikte mijn eigengemaakte vanillesiroop
100 gram suiker
4 blaadjes gelatine
Als de melk 90 graden is ( niet laten koken), los de gelatine er in op giet je deze in een dun straaltje bij de eieren terwijl je die klutst
Verwarm dit au bain marie terwijl je met een garde blijft roeren tot het ca 85 graden is.
Haal het van het vuur en zet de schaal met ei-melk in een grotere schaal met ijs en water en voeg de suiker toe en roer met het mengsel zodat het afkoelt. Als het koud is voeg de rum toe en de slagroom, roer dit voorzichtig om zodat je de lucht er niet uitslaat.

Is een zeer geliefd dessert in bepaalde delen van Duitsland. Een dikke lobbige creme. Deze is erg lekker. Meestal wordt ie kindervriendelijk gemaakt, met rumaroma ipv rum en dr Oetker vanillepuddingpoeder ipv room, eieren en gelatine. Die is niet lekker.
Mijn moeder vindt het fantastisch lekker, das de enige reden voor mij om het te maken want van mij hoeft het niet zo. Het is wel heeeeeeel machtig, toch? Daar twijfel ik nog wel over, wilde iets wat niet zo zwaar is.
  vrijdag 21 november 2014 @ 07:39:24 #278
45206 Pietverdriet
pi_146861024
quote:
2s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijn moeder vindt het fantastisch lekker, das de enige reden voor mij om het te maken want van mij hoeft het niet zo. Het is wel heeeeeeel machtig, toch? Daar twijfel ik nog wel over, wilde iets wat niet zo zwaar is.
Het valt wel mee, het is vooral melk, met wat room en eieren, er zit geen meel in wat het meestal zo zwaar maakt
pi_146861350
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

herrencreme

4 XL bio eieren
400 cc melk
100 gram suiker
4 blaadjes gelatine

Ik zoek nog een dessert! Is dit nog lekker met een stukje fruit? Granaatappelpitjes er over, stoofpeertje, gewoon peertje?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 21 november 2014 @ 08:27:48 #280
45206 Pietverdriet
pi_146861392
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 08:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zoek nog een dessert! Is dit nog lekker met een stukje fruit? Granaatappelpitjes er over, stoofpeertje, gewoon peertje?
Zure kersen? Sinaasappelfilets?
Die smaken erg goed bij chocolade
pi_146863681
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Meeste niet, wordt gekweekt
maar wordt wel vaak onder de noemer wild geserveerd toch? met bijbehorende rode kool oid?
pi_146864121
Oke, komt ie:
eerste punt: ik wil graag de glazen aardappelchips ergens bij gebruiken.

Verder heb ik als amuse een steak tartare van hert, daar moet nog iets knapperigs bij. Bijv. de aardappelchips, of iets anders?

Als warm tussengerecht heb ik een mini lams t-bonesteakje. Ik heb daar nog geen bijgerechten bij. Wil het klein houden, want tussengerecht. Zat te denken er een rucolapesto bij te doen, maar wil vooral nog een groente erbij. En iets knapperigs. 2 x aardappelchips gebruiken vind ik niet leuk.

Het dessert, ik vind dessert lastig omdat ik zelf niet zo'n dessertvrouwke ben. Van mij hoeft het allemaal niet zo. Ik zat te denken aan iets met peer, omdat stoofpeertjes fantastisch zijn. Maar iets anders kan ook, zolang het maar niet zo zwaar is, want dan heb je namelijk net 6 gangen op. :+
Ideeen, tips, inspiratie?
pi_146864168
LOKQUOTE!
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:46 schreef minilot het volgende:
(Zullen we dit even transporteren naar het Kersttopic Lonaa? Jij je vraag en ik het antwoord. Kan er verder meegedacht worden ;))
  vrijdag 21 november 2014 @ 10:50:49 #284
45206 Pietverdriet
pi_146864175
Een steak tartaar van hert?
Zou daar voorzichtig mee zijn ivm parasieten.
pi_146864190
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Een steak tartaar van hert?
Zou daar voorzichtig mee zijn ivm parasieten.
Indien ingevroren geweest kan het geen kwaad, toch?
pi_146864219
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:48 schreef Lonaa het volgende:
Oke, komt ie:
eerste punt: ik wil graag de glazen aardappelchips ergens bij gebruiken.

Verder heb ik als amuse een steak tartare van hert, daar moet nog iets knapperigs bij. Bijv. de aardappelchips, of iets anders?

Als warm tussengerecht heb ik een mini lams t-bonesteakje. Ik heb daar nog geen bijgerechten bij. Wil het klein houden, want tussengerecht. Zat te denken er een rucolapesto bij te doen, maar wil vooral nog een groente erbij. En iets knapperigs. 2 x aardappelchips gebruiken vind ik niet leuk.

Het dessert, ik vind dessert lastig omdat ik zelf niet zo'n dessertvrouwke ben. Van mij hoeft het allemaal niet zo. Ik zat te denken aan iets met peer, omdat stoofpeertjes fantastisch zijn. Maar iets anders kan ook, zolang het maar niet zo zwaar is, want dan heb je namelijk net 6 gangen op. :+
Ideeen, tips, inspiratie?
Ik kan de glazen chips van harte aanraden, ze zijn tof om te maken, lekker, en zien er gaaf uit. ^O^

Hert als amuse, lam als tussengerecht, wat heb je dan als hoofdgerecht? Is het niet erg vlezig? :O Nou ja, als je mensen hebt die erg van vlees houden is het wel een feestje natuurlijk. ;)
Ik vind rucola zelf heel erg niet lekker in pesto (veel te bitter, brr!), maar wat voor smaken wilde je gaan gebruiken bij het stukje lam zelf? Je kunt het met lam op een Britse toer gooien met munt en erwt (bleh), met rozemarijn en knoflook (klassiek, maar erg lekker!) of bijvoorbeeld een tikkie midden-oosten met dingen als harissa en ras-el-hanout (heul lekker!). Welke kant je je lam op wilt duwen qua smaak zou ik laten bepalen wat je er verder bij serveert.
Aan de andere kant: het is ook maar een tussengerecht hè? Alleen een heel klein t-bonesteakje met bijvoorbeeld een saus en een minuscuul beetje garnituur is daarvoor al voldoende, lijkt me.

Wat het toetje betreft: ik zou voor na een kerstmaaltijd in elk geval wegblijven van dingen waar deeg in zit, taartjes, galettes, cakejes, etcetera. Dat is voor de meeste mensen veel te zwaar na al zoveel gangen. Iets met ijs of merengue of panna cotta in combinatie met fruit is in elk geval wel goed. :Y Als je geen ijsmachine hebt zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan een lekkere semifreddo, heb je alleen maar een cakeblik voor nodig. Kun je mooie laagjes maken. Plankje snijden, lauw, zacht stoofpeertje erbij, hatsikidee! Inspiratie:http://foodgawker.com/page/2/?s=semifreddo
pi_146864298
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:52 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik kan de glazen chips van harte aanraden, ze zijn tof om te maken, lekker, en zien er gaaf uit. ^O^

Hert als amuse, lam als tussengerecht, wat heb je dan als hoofdgerecht? Is het niet erg vlezig? :O Nou ja, als je mensen hebt die erg van vlees houden is het wel een feestje natuurlijk. ;)
Ik vind rucola zelf heel erg niet lekker in pesto (veel te bitter, brr!), maar wat voor smaken wilde je gaan gebruiken bij het stukje lam zelf? Je kunt het met lam op een Britse toer gooien met munt en erwt (bleh), met rozemarijn en knoflook (klassiek, maar erg lekker!) of bijvoorbeeld een tikkie midden-oosten met dingen als harissa en ras-el-hanout (heul lekker!). Welke kant je je lam op wilt duwen qua smaak zou ik laten bepalen wat je er verder bij serveert.
Aan de andere kant: het is ook maar een tussengerecht hè? Alleen een heel klein t-bonesteakje met bijvoorbeeld een saus en een minuscuul beetje garnituur is daarvoor al voldoende, lijkt me.

Wat het toetje betreft: ik zou voor na een kerstmaaltijd in elk geval wegblijven van dingen waar deeg in zit, taartjes, galettes, cakejes, etcetera. Dat is voor de meeste mensen veel te zwaar na al zoveel gangen. Iets met ijs of merengue of panna cotta in combinatie met fruit is in elk geval wel goed. :Y Als je geen ijsmachine hebt zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan een lekkere semifreddo, heb je alleen maar een cakeblik voor nodig. Kun je mooie laagjes maken. Plankje snijden, lauw, zacht stoofpeertje erbij, hatsikidee! Inspiratie:http://foodgawker.com/page/2/?s=semifreddo
Semifreddo is wel een goed idee!

Rucolapesto bitter ja? Meh, dat wist ik niet, zonde. Dan denk ik dat het een beetje de mediterrane kant op gaat. Want super lekker. :Y
De garnituur vind ik wel belangrijk, juist omdat veel gangen een vorm van vlees of vis bevatten. Nu heb ik wel vleesliefhebbers aan tafel, maar ik wil niet alleen maar vlees serveren, maar ook juist de garnituren/groentes een belangrijke rol geven. :Y Vandaar dat ik op zoek ben naar toffe garnituren e.d.

Edit: Ik twijfel inderdaad nog wel wat over de lam, omdat het zoveel (vlees) wordt, ik ben bereid om die gang op te geven of te wisselen voor iets anders.

Eigenlijk weet ik dus nog bijna niks zeker. :@
pi_146864333
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:56 schreef Lonaa het volgende:
Rucolapesto bitter ja? Meh, dat wist ik niet, zonde. Dan denk ik dat het een beetje de mediterrane kant op gaat. Want super lekker. :Y
Vind ik dan hè? Misschien vind jij het wel heel lekker. Ik begrijp hieruit dat je het zelf nog niet geprobeerd hebt? Het kost één minuut om pesto te maken, dus ik zou zeggen: probeer het eens uit.
Ik vind rucola sowieso niet lekker (alleen als het heeeeeeeeeel jonge is gaat het wel), ook niet in salade. Dus vandaar :)
pi_146864359
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:58 schreef minilot het volgende:

[..]

Vind ik dan hè? Misschien vind jij het wel heel lekker. Ik begrijp hieruit dat je het zelf nog niet geprobeerd hebt? Het kost één minuut om pesto te maken, dus ik zou zeggen: probeer het eens uit.
Ik vind rucola sowieso niet lekker (alleen als het heeeeeeeeeel jonge is gaat het wel), ook niet in salade. Dus vandaar :)
Ik vind rucola in combinatie met bepaalde dingen wel lekker, maar zo, hap hap, niet zo.

En natuurlijk ga ik het eerst proberen. :Y
pi_146864453
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:56 schreef Lonaa het volgende:
Eigenlijk weet ik dus nog bijna niks zeker. :@
Ja lieve schat, da's lastig adviseren hè? ;)

Ik zou zelf in elk geval niet gaan voor drie gangen met vlees, maar dat is omdat ik me heel makkelijke en comfortabel voel op het vegetarische/veganistische vlak. Een vegetarisch tussengerecht klinkt door voor mij erg logisch als je net al hert op hebt en er nog een flink stuk beest als hoofdgerecht komt, maar dat moet je natuurlijk maar net liggen.

Al met al is het misschien handiger om eerst eens na te denken over een wat globaler thema, waar je dan vervolgens je menukeuzes op kunt aanpassen. Als alles kan is er gewoon teveel om uit te kiezen. ;)
pi_146864515
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:02 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja lieve schat, da's lastig adviseren hè? ;)

Ik zou zelf in elk geval niet gaan voor drie gangen met vlees, maar dat is omdat ik me heel makkelijke en comfortabel voel op het vegetarische/veganistische vlak. Een vegetarisch tussengerecht klinkt door voor mij erg logisch als je net al hert op hebt en er nog een flink stuk beest als hoofdgerecht komt, maar dat moet je natuurlijk maar net liggen.

Al met al is het misschien handiger om eerst eens na te denken over een wat globaler thema, waar je dan vervolgens je menukeuzes op kunt aanpassen. Als alles kan is er gewoon teveel om uit te kiezen. ;)
Het flinke stuk beest als hoofdgerecht valt wel mee. :Y
Ik wil een half eendenborstje per persoon serveren, dat is dus zo'n 100 gram.

Menu's bedenken vind ik superlastig. Wil een goede balans tussen vlees, vis en groentes.

Omdat ik me niet zo zeker voel op vegetarisch vlak, heb ik geen idee wat een goed (tussen)gerecht zou zijn zonder vlees. Heb je suggesties?
pi_146864544
Oh, nog even over hert.. Ik vind hert zelf erg lekker in combinatie met bosbessen en/of port :9 Misschien kun je daar iets mee. :)
Ik heb hert trouwens nog nooit rauw gegeten, dat moet ik er wel bij zeggen. :+
pi_146864563
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:06 schreef minilot het volgende:
Oh, nog even over hert.. Ik vind hert zelf erg lekker in combinatie met bosbessen en/of port :9 Misschien kun je daar iets mee. :)
Ik heb hert trouwens nog nooit rauw gegeten, dat moet ik er wel bij zeggen. :+
Mijn hertenbiefstuk bestel ik altijd raw, en dat is superlekker. :9
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:07:37 #294
45206 Pietverdriet
pi_146864591
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Indien ingevroren geweest kan het geen kwaad, toch?
Dat is alleen zo voor (lint)wormsoorten die in varkensvlees voorkomen zover ik weet.
pi_146864606
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is alleen zo voor (lint)wormsoorten die in varkensvlees voorkomen zover ik weet.
Wat voor parasieten zouden dit moeten zijn dan? Google vindt niks, of ik zoek niet goed.

Edit: behalve dan hep. E bij wilde herten.
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:12:14 #296
45206 Pietverdriet
pi_146864717
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:08 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat voor parasieten zouden dit moeten zijn dan? Google vindt niks, of ik zoek niet goed.

Edit: behalve dan hep. E bij wilde herten.
Vossenlintworm bijvoorbeeld, maar die kan je ook van rauwe bramen of bosbessen krijgen. Kans is trouwens klein.
pi_146864719
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:05 schreef Lonaa het volgende:

Omdat ik me niet zo zeker voel op vegetarisch vlak, heb ik geen idee wat een goed (tussen)gerecht zou zijn zonder vlees. Heb je suggesties?
Dat wordt wel heel random dan, dat begrijp je. Zo zonder verdere restricties. :P Zomaar wat willekeurige suggesties van vleesloze kleine hapjes die ik zelf al eens gemaakt heb en die lekker waren:

Pittige oesterzwammen:

Ui, pastinaakpuree en in olie gepocheerde eidooier:

Beignets met krab en blauwe kaas:

(Foto's van de receptenblogs, niet van mij :))
pi_146864742
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijn hertenbiefstuk bestel ik altijd raw, en dat is superlekker. :9
Ja, maar dan zit er wel een gebakken randje omheen. Toch anders dan steak tartare. ;)
pi_146864770
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat wordt wel heel random dan, dat begrijp je. Zo zonder verdere restricties. :P Zomaar wat willekeurige suggesties van vleesloze kleine hapjes die ik zelf al eens gemaat heb en die lekker waren:

Pittige oesterzwammen:
[ afbeelding ]

Ui, pastinaakpuree en in olie gepocheerde eidooier:
[ afbeelding ]

Beignets met krab en blauwe kaas:
[ afbeelding ]

(Foto's van de receptenblogs, niet van mij :))
Ja, ja, dat begrijp ik. :P Geeft niet. Ik vind de vegetarische wereld soms nog steeds een hele ontdekking, dus sowieso leuk om te zien, zeg maar.

Thema's vind ik altijd lastig. Ik heb er even over nagedacht om het diner 'Het diner voor de verborgen drinkers' te noemen omdat er in veel gang wat (verschillende) drank gaat.
pi_146864780
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, maar dan zit er wel een gebakken randje omheen. Toch anders dan steak tartare. ;)
Dat klopt. Ik ga sowieso eerst alles proberen voordat kerst. :Y
pi_146864808
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:14 schreef Lonaa het volgende:
Thema's vind ik altijd lastig. Ik heb er even over nagedacht om het diner 'Het diner voor de verborgen drinkers' te noemen omdat er in veel gang wat (verschillende) drank gaat.
Kijk, da's leuk! Daar kun je alles wel tof aan ophangen! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')