Oh man, dat moet echt goddelijk zijn, volgens mij.quote:Op woensdag 19 november 2014 17:09 schreef minilot het volgende:
Ik weet het, stuffing is voor Thanksgiving en niet voor kerst, maar oooo, wat zat ik net te kwijlen toen ik dit broodjes-recept net zat te lezen.
Uitleg, stap voor stap:
The Food Lab: How to Make Pull-Apart Stuffing-Flavored Rolls
Verkort recept:
http://www.seriouseats.co(...)ll-bread-recipe.html
[ afbeelding ]
Mocht iemand op zoek zijn naar belachelijk calorierijke dinner rolls voor op de kersttafel, dan is dit volgens mij een erg lekkere optie!
Ik ga ze volgende week uittesten
Het toetje wordt gedaan door het zusje van mijn vriend.quote:Op woensdag 19 november 2014 17:18 schreef Bleie het volgende:
[..]
Oh man, dat moet echt goddelijk zijn, volgens mij.
Maar goed, ik ga geloof ik een toetje maken. En een keer een volledig diner, maar maar voor 3 personen (en twee kinderen die vrijwel niets eten).
Jaaa, input is van harte welkom! Ik zit zelf te denken aan een grand desert of zo. Zag deze op Pinterest, lijkt me een leuk alternatie voor een bolletje ijs. (groot plaatje, dus even in spoiler)quote:Op woensdag 19 november 2014 17:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Het toetje wordt gedaan door het zusje van mijn vriend.Ik hou juist zo van toetjes maken!
Naja. Als ik met die van jou mag meedenken hoor ik het wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar veel meer weet ik nog niet. We zijn met 7 volwassenen en 6 kinderen (tussen 1 en 10 jaar), en ik moet het kunnen vervoeren (uur in de auto).
Deze man is een nogal fanatiek pleitbezorger van de klassieke Franse keuken, maar het buikspek maakt hij ook op zijn Chinees:quote:Op zondag 9 november 2014 16:33 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Hoe dan ook, ja dan zou ik mij natuurlijk ook aan kunnen passen. Zie het zelf alleen niet zitten om die reis af te leggen als we net 3 weken een mini erbij hebben. Zullen er genoeg zijn die het wel zouden doen. En zoals je ziet kan ik nu mijn eigen ding doen, waar ik ook niet rouwig om ben.
Hm Chinese stijl lijkt mij lekkerder, maar scherp kan dan alweer niet, omdat er een peuter mee eet. Denk dat dan Europees makkelijker is? Al zou Chinees wel weer zoeter zijn?..
Gooi beide recepten er maar in!
Deze staat nog op mijn verlanglijstje om te maken.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:30 schreef minilot het volgende:
Inzake varkensbuik: lekkerder dan op deze manier heb ik het nog nooit gegeten:
http://ladyandpups.com/20(...)le-roast-pork-belly/
[ afbeelding ]
Had er laatst speciaal metalen spiesjes voor gekocht, want die had ik nog niet, maar het was de aanschaf zeer de moeite waard! En aankomende zomer ook handig bij het barbecuen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste keer was t vis. Nu weet ik het nog niet
Om pork belly crackling te krijgen, bijvoorbeeld bij het maken van porcetta van de Big Green Egg, perforeer ik de huidkant ook. Dit doe ik echter een dag van tevoren, dan bestrooi ik de huid met wat zout en baking soda en laat ik het een nacht in de folie in de koelkast staan. De volgende dag even afspoelen en je krijgt echt een briljante crackling korst.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:30 schreef minilot het volgende:
Inzake varkensbuik: lekkerder dan op deze manier heb ik het nog nooit gegeten:
http://ladyandpups.com/20(...)le-roast-pork-belly/
[ afbeelding ]
Had er laatst speciaal metalen spiesjes voor gekocht, want die had ik nog niet, maar het was de aanschaf zeer de moeite waard! En aankomende zomer ook handig bij het barbecuen
De appel is stukgekookt, het ruikt heerlijk. 't Begin van het oefenen is er alvast.quote:Op woensdag 5 november 2014 08:20 schreef minilot het volgende:
Zeer geslaagd licht toetje voor na een zware maaltijd!Iets knapperigs erbij serveren is overigens wel erg lekker. Ik deed flinterdunne amandelkoekjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kwam ze gewoon in de AH tegen, dit was het enige koekje wat me wat luchtiger leek met amandelen
freedom is just another word for nothing left to lose
Die jules de stroperkoekjes zijn;quote:Op woensdag 19 november 2014 22:21 schreef Lot_1 het volgende:
Wat een leuk toetje Bleie! Niet te lastig maar wel lekker denk ik
[..]
De appel is stukgekookt, het ruikt heerlijk. 't Begin van het oefenen is er alvast.
Hoeveel eiwitten heb jij ongeveer gebruikt? Ik heb nu 2 appels gekookt met kruiden, straks nog even pureren en dan de koelkast in. Morgen ga ik dan de eiwitten kloppen en ik heb inmiddels ook koekjes in huis. Van het merk 'Jules Destrooper', gekocht bij de AH. Ik hoop dat het wat is want ik heb geen tijd om van tevoren ook nog koekjes te bakken. Het ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Ik moet nog geschikte olie kopen om de kaneelvloeistofbolletjeskaviaar in te laten druppen, en misschien ook nog een druppelflesje waarmee dat handig kan. En een ijsblokjesvorm.
Leuk maar wel veel gedoe zegDe Monin kaneelsiroop heb ik al wel, ik zag dat er zelfs een Moninsiropen-topic op fok was
De pain d'amande van Jules de Strooper is hartstikke lekker!quote:
Eens, ze zijn echt heerlijkquote:Op donderdag 20 november 2014 06:29 schreef minilot het volgende:
[..]
De pain d'amande van Jules de Strooper is hartstikke lekker!
Prima alternatief voor als je geen zin of tijd hebt om zelf koekjes te bakken.
Rode kool vind ik eigenlijk alleen maar lekker bij wild. Krijg waarschijnlijk, net als elk jaar, haas met rode kool op eerste kerstdag. Kan ik nu al naar uit kijken!quote:Op donderdag 20 november 2014 11:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik wil 1 dag Hertenbiefstukjes in Rode port saus maken, Daarbij wilt mijn man graag gevulde aardappel.
Maar ik kom er niet uit wat voor groente daar bij moet. Eigenlijk wou ik rode kool..maar de combi lijkt me zo "apart"
Hert is geen wild?quote:Op donderdag 20 november 2014 11:51 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Rode kool vind ik eigenlijk alleen maar lekker bij wild. Krijg waarschijnlijk, net als elk jaar, haas met rode kool op eerste kerstdag. Kan ik nu al naar uit kijken!
Voor zover ik weet wel, staat in mijn kookboek over wild. Heb het alleen al een tijdje niet op. Laatste keer was in Canada, en dat was door die man zelf geschoten en dus zeker wild hehquote:
foie gras kan ik volgens mij niet aankomen. Kwartelei gebruik ik bij m'n zalmgerechtje.quote:Op donderdag 20 november 2014 22:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Eerste gedachte
Pate foie gras
Bouillon met een kwartelei
Wild drieerlei met Reerug, Haasfilet en Partijs, morieljessaus, rode kool, spruiten en aardappelgratin
Flan caramel of een Herrencreme
Kazen
herrencremequote:Op donderdag 20 november 2014 22:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
foie gras kan ik volgens mij niet aankomen. Kwartelei gebruik ik bij m'n zalmgerechtje.
Reerug denk ik nog over na.
Kazen wil ik inderdaad nog doen
Flan caramel en Herrencreme ga ik even opzoeken. Thanks!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |