abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146863551
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Aawh. :*

Ik heb wel vandaag of morgen je creatieve hulp nodig voor wat details enzo hoor!
Kom maar op :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_146863561
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Alsof ik dat er óók nog bij kan hebben! :D
:Y
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_146863691
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Kom maar op :)
Oke, komt ie:
eerste punt: ik wil graag de glazen aardappelchips ergens bij gebruiken.

Verder heb ik als amuse een steak tartare van hert, daar moet nog iets knapperigs bij. Bijv. de aardappelchips, of iets anders?

Als warm tussengerecht heb ik een mini lams t-bonesteakje. Ik heb daar nog geen bijgerechten bij. Wil het klein houden, want tussengerecht. Zat te denken er een rucolapesto bij te doen, maar wil vooral nog een groente erbij. En iets knapperigs. 2 x aardappelchips gebruiken vind ik niet leuk.

Het dessert, ik vind dessert lastig omdat ik zelf niet zo'n dessertvrouwke ben. Van mij hoeft het allemaal niet zo. Ik zat te denken aan iets met peer, omdat stoofpeertjes fantastisch zijn. Maar iets anders kan ook, zolang het maar niet zo zwaar is, want dan heb je namelijk net 6 gangen op. :+
Ideeen, tips, inspiratie?
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 21 november 2014 @ 10:42:48 #204
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_146864000
Steak tartare van hert. Wow... Ik zit meteen te kwijlen.
Siesta & Fiesta!
pi_146864032
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:42 schreef Bramito het volgende:
Steak tartare van hert. Wow... Ik zit meteen te kwijlen.
:D
Mooi!
pi_146864037
Ik kan de glazen chips van harte aanraden, ze zijn tof om te maken, lekker, en zien er gaaf uit. ^O^

Hert als amuse, lam als tussengerecht, wat heb je dan als hoofdgerecht? Is het niet erg vlezig? :O Nou ja, als je mensen hebt die erg van vlees houden is het wel een feestje natuurlijk. ;)
Ik vind rucola zelf heel erg niet lekker in pesto (veel te bitter, brr!), maar wat voor smaken wilde je gaan gebruiken bij het stukje lam zelf? Je kunt het met lam op een Britse toer gooien met munt en erwt (bleh), met rozemarijn en knoflook (klassiek, maar erg lekker!) of bijvoorbeeld een tikkie midden-oosten met dingen als harissa en ras-el-hanout (heul lekker!). Welke kant je je lam op wilt duwen qua smaak zou ik laten bepalen wat je er verder bij serveert.
Aan de andere kant: het is ook maar een tussengerecht hè? Alleen een heel klein t-bonesteakje met bijvoorbeeld een saus en een minuscuul beetje garnituur is daarvoor al voldoende, lijkt me.

Wat het toetje betreft: ik zou voor na een kerstmaaltijd in elk geval wegblijven van dingen waar deeg in zit, taartjes, galettes, cakejes, etcetera. Dat is voor de meeste mensen veel te zwaar na al zoveel gangen. Iets met ijs of merengue of panna cotta in combinatie met fruit is in elk geval wel goed. :Y Als je geen ijsmachine hebt zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan een lekkere semifreddo, heb je alleen maar een cakeblik voor nodig. Kun je mooie laagjes maken. Plankje snijden, lauw, zacht stoofpeertje erbij, hatsikidee! Inspiratie:http://foodgawker.com/page/2/?s=semifreddo
pi_146864067
(Zullen we dit even transporteren naar het Kersttopic Lonaa? Jij je vraag en ik het antwoord. Kan er verder meegedacht worden ;))
pi_146864118
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:46 schreef minilot het volgende:
(Zullen we dit even transporteren naar het Kersttopic Lonaa? Jij je vraag en ik het antwoord. Kan er verder meegedacht worden ;))
Was ik inderdaad van plan. :+
pi_146864226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:14 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik heb het hele jaar geen enkele vorm van stress, dus de !!!KERSTPANIEK!!!!1!!! is wat dat betreft een welkome afwisseling. :+

The blessing of AD(H)D! *O*
pi_146864234
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:22 schreef Bramito het volgende:

[..]

Het heette curry kofta en het was schaap. Meer weet ik niet. De Sikh die er zaten hadden het ook. Redelijk heet, niet teveel. Echt heel lekker.
Waar? :)
pi_146864280
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

The blessing of AD(H)D! *O*
Haha, wie weet. Ik heb sowieso wel de neiging om dingen op te zoeken die ik eigenlijk heel eng vind. Beter dat dat tot uiting komt in een kerstetentje organiseren voor schoon- en eigen familie dan dat ik toch eens heroïne probeer of de HEMA ga overvallen, dunkt me ;)
pi_146864302
O potver, alweer elf uur! Ik moet eens naar kantoor! :o
pi_146866116
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:07 schreef Bramito het volgende:
Gisteren de lekkerste curry ooit gegeten in een restaurantje met 16 zitplaatsen. We namen de specialiteit van het huis. Toen we de kok feliciteerden met z'n creatie wilde hij ons wel kussen. Erg leuk.
Namen en rugnummers?
  vrijdag 21 november 2014 @ 13:07:41 #214
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146867384
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:10 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Namen en rugnummers?
Yes please! *O*
pi_146867461
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:10 schreef Isegrim het volgende:

Namen en rugnummers?
Ja verdorie. Beste curry ooit gegeten en het dan geheim houden waar dat was, dat kan niet hoor }:|
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146867635
Aan het profiel te zien woont Bramito in Spanje ;(
pi_146867810
-O- Hoop. Vervlogen. ;(
pi_146868247
Aan de andere kant.. Hoe tof zou een SC-schoolreisje naar Spanje voor De Beste Curry wel niet wezen? O+
pi_146868249
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:24 schreef Isegrim het volgende:
-O- Hoop. Vervlogen. ;(
Uhm...een vliegticket naar spanje is nou ook weer niet zo duur he? :o
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_146868268
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:42 schreef minilot het volgende:
Aan de andere kant.. Hoe tof zou een SC-schoolreisje naar Spanje voor De Beste Curry wel niet wezen? O+
Lijkt me serieus een giller _O- Restaurant afhuren voor een avond want de FOK CUL-SC komt eten :D En dan met z'n allen in een vliegtuig of bus naar Spanje :')
pi_146868276
Vliegen = geen schoolreisje! }:|

Lekker met een busje! *O*
Samen zingen en samen snacken en slapen op smutzige parkeerplaatsen O+
  vrijdag 21 november 2014 @ 13:44:36 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146868284
Nou, Bramito heeft iets te regelen. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_146868292
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:43 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Lijkt me serieus een giller _O- Restaurant afhuren voor een avond want de FOK CUL-SC komt eten :D En dan met z'n allen in een vliegtuig of bus naar Spanje :')
Zou echt wel awesome zijn.
En dan na afloop allemaal loeikwaad op Bramito als de korma toch niet zoveel voorstelde! :D
  vrijdag 21 november 2014 @ 13:46:34 #224
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146868324
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:44 schreef minilot het volgende:
Vliegen = geen schoolreisje! }:|

Lekker met een busje! *O*
Samen zingen en samen snacken en slapen op smutzige parkeerplaatsen O+
Vliegen met Ryanair of een andere goedkope aanbieder is goedkoper dan met een busje rijden en aan de reis alleen een paar vakantiedagen kwijt zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146868421
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vliegen met Ryanair of een andere goedkope aanbieder is goedkoper dan met een busje rijden en aan de reis alleen een paar vakantiedagen kwijt zijn
Hangt er nog vanaf waar je in Spanje moet zijn hè? Restaurant zal niet bovenop het vliegveld zitten. Met een troep mensen met het openbaar vervoer of ter plekke alsnog een busje huren is ook niet handig/voordelig.
Maar vooral: busje is leuker. :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')