Hoe leveren de beroepsmilitairen ons nu geld op? Heb je een business case?quote:Op maandag 1 september 2014 14:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, die kosten geld maar leveren meer op dan 60.000 uitkeringen.
Over kapitaalvernietiging gesproken zeg.quote:Op maandag 1 september 2014 14:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je werkende mensen uit hun baan trekt kunnen werkelozen die plaatsen opvullen.
En mogen daarna weer de klusjes opknappen van een andere dienstplichtige. Dan ga je toch gewoon helemaal niet werken tot aan je dienstplicht?quote:Op maandag 1 september 2014 14:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Over kapitaalvernietiging gesproken zeg.
Die werkende mensen zijn na een half jaar dus werkloos. Tel uit je winst.
Neenee, die mogen natuurlijk de baan hebben van iemand die op dat moment in dienst moet!quote:Op maandag 1 september 2014 14:05 schreef Hexagon het volgende:
Die werkende mensen zijn na een half jaar dus werkloos.
Het aanleren van discipline, samenhorigheidsgevoel, verantwoordelijkheidsgevoel, doorzettingsvermogen, respect, minder verwende kneusjes die denken mensen met jaren ervaring wel even de les te kunnen lezen, verbeterde lichamelijke gezondheid en een klein bijeffect van een verbeterde keuze om wel of niet voor defensie te kiezen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat levert een half jaar doe vakantie, die nog vele malen duurder is dan een uitkering, dan precies op?
En die baan komt dan vrij voor een werkeloze.quote:Waarbij je nog voorbij gaat aan het feit dat je hiermee ook nog jongeren die wel een baan hebben van hun werk gaat houden.
En dan heb je net je opleiding afgerond, nog geen echte werkervaring en dan mag je vervolgens je een half jaartje niks met de kennis van je opleiding doen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:05 schreef Hexagon het volgende:
Die werkende mensen zijn na een half jaar dus werkloos. en werkgevers verliezen steeds ervaring door jeugd die in dienst moet. Tel uit je winst.
Ik ken geen 18 jarige accountants. En voor onmisbare vakkrachten is er altijd al een uitzondering geweest. De beroepen waarin werkelijk een grotere vraag is dan aanbod zijn echt de uitzonderingen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Want arbeiders zijn vrij inwisselbaar. Een accountant die dienstplicht moet vervullen kan zo vervangen worden door een werkeloze lasser. Oh ja, en alle werkelozen zitten te springen om een baan, maakt niet uit welke.
Werk vinden gaat je sowieso niet lukken als 16-18-jarige. Welke werkgever wil nou iemand aannemen die binnen no time weer moet stoppen want dienstplicht?quote:Op maandag 1 september 2014 14:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En mogen daarna weer de klusjes opknappen van een andere dienstplichtige. Dan ga je toch gewoon helemaal niet werken tot aan je dienstplicht?Waarom anders die moeite doen?
Lees de discussie in zijn geheel en trek het niet uit zijn verband.quote:Op maandag 1 september 2014 14:05 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hoe leveren de beroepsmilitairen ons nu geld op? Heb je een business case?
Geef hey toch op jo.quote:Op maandag 1 september 2014 14:08 schreef AchJa het volgende:
Even voor Ouder, als we nu verhoudingsgewijs evenveel geld gaan uitgeven aan defensie als in de tijd van de dienstplicht zou defensie nu een budget van structureel 20 miljard per jaar moeten hebben. En dan laat ik de vele miljarden die als investering op dit moment benodigd zijn nog even buiten beschouwing.
Hoeveel 16 en 17 jarigen zijn er fulltime aan het werk?quote:Op maandag 1 september 2014 14:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Over kapitaalvernietiging gesproken zeg.
Die werkende mensen zijn na een half jaar dus werkloos. en werkgevers verliezen steeds ervaring door jeugd die in dienst moet. Tel uit je winst.
Ik lees alleen maar verzuurdheid en afgunst.quote:Op maandag 1 september 2014 14:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het aanleren van discipline, samenhorigheidsgevoel, verantwoordelijkheidsgevoel, doorzettingsvermogen, respect, minder verwende kneusjes die denken mensen met jaren ervaring wel even de les te kunnen lezen, verbeterde lichamelijke gezondheid en een klein bijeffect van een verbeterde keuze om wel of niet voor defensie te kiezen.
We zitten nu met een hele generatie die met de gouden paplepel en eeuwig applaus en bewondering is grootgebracht. Snotneusjes die denken overal recht op te hebben en nergens wat voor te hoeven doen. Dat lijkt mij geen aanwinst van het afschaffen van de opkomstplicht.
Ja, gooi er ook nog even een batterij beledigingen tegen jongeren in het algemeen tegenaanquote:Op maandag 1 september 2014 14:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het aanleren van discipline, samenhorigheidsgevoel, verantwoordelijkheidsgevoel, doorzettingsvermogen, respect, minder verwende kneusjes die denken mensen met jaren ervaring wel even de les te kunnen lezen, verbeterde lichamelijke gezondheid en een klein bijeffect van een verbeterde keuze om wel of niet voor defensie te kiezen.
We zitten nu met een hele generatie die met de gouden paplepel en eeuwig applaus en bewondering is grootgebracht. Snotneusjes die denken overal recht op te hebben en nergens wat voor te hoeven doen. Dat lijkt mij geen aanwinst van het afschaffen van de opkomstplicht.
Fijn hoor, de overheid die even je baan afpakt en werkervaring uit bedrijven rukt.quote:En die baan komt dan vrij voor een werkeloze.
Gelul, leg jij nu eens uit hoe een militair geld oplevert.quote:Op maandag 1 september 2014 14:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lees de discussie in zijn geheel en trek het niet uit zijn verband.
Weinig, maar als je dat als argument gebruikt dan gaat het werklozen dus ook niet helpen om een baan te vinden.quote:Op maandag 1 september 2014 14:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoeveel 16 en 17 jarigen zijn er fulltime aan het werk?
Daar staat alleen dat Klaveren dat een goed idee vindtquote:Op maandag 1 september 2014 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
De OP gelezen?
Daar staat al dat het dan ook voor vrouwen geldt.
Ik ben voor. Een half jaar afknijpen en leren gehoorzamen!
Okay, de jeugd leert dan hoe om te gaan met wapens, maar ze gebruiken ze nu toch wel.
Overigens mag dit wmb ook 9 maanden zijn. Een schooljaar eigenlijk.
Weet ik. Besef ik ook. Ik ben het dan ook met een hele hoop grote uitgaven van de politiek niet eens. Geen kabinet in de Nederlandse geschiedenis die zoveel heeft uitgegeven als het huidige. Wat ze doen is bijna volledig het vergroten van hun inkomsten door lastenverhogingen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:08 schreef AchJa het volgende:
Even voor Ouder, als we nu verhoudingsgewijs evenveel geld gaan uitgeven aan defensie als in de tijd van de dienstplicht zou defensie nu een budget van structureel 20 miljard per jaar moeten hebben. En dan laat ik de vele miljarden die als investering op dit moment benodigd zijn nog even buiten beschouwing.
Door de belangen van grote (olie)bedrijven veilig te stellen in verre landen natuurlijk.quote:Op maandag 1 september 2014 14:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gelul, leg jij nu eens uit hoe een militair geld oplevert.
Denk je dat serieus? Ik denk niet dat reljeugd meer discipline, respect, verantwoordelijkheidsgevoel of doorzettingsvermogen aanleert van de dienstplicht. Waarschijnlijk staan die binnen twee weken weer buiten omdat ze onhandelbaar zijn of ze brengen hun 6 maanden grotendeels door in de militaire gevangenis. Daar worden ze niets beter van.quote:Op maandag 1 september 2014 14:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Aldus de babyboomer.quote:We zitten nu met een hele generatie die met de gouden paplepel en eeuwig applaus en bewondering is grootgebracht. Snotneusjes die denken overal recht op te hebben en nergens wat voor te hoeven doen. Dat lijkt mij geen aanwinst van het afschaffen van de opkomstplicht.
Correct. Socrates zei toch ook al eens zoiets?quote:Op maandag 1 september 2014 14:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar verzuurdheid en afgunst.
Dus je moet al op je 16e je school onderbreken om in dienst te gaan?quote:Op maandag 1 september 2014 14:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoeveel 16 en 17 jarigen zijn er fulltime aan het werk?
Maar ze zijn niet onmisbaar, want jij zegt net dat een werkeloze hun werk wel kan doen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ken geen 18 jarige accountants. En voor onmisbare vakkrachten is er altijd al een uitzondering geweest. De beroepen waarin werkelijk een grotere vraag is dan aanbod zijn echt de uitzonderingen.
Maar daar mogen die dienstplichtigen helemaal niet heen...quote:Op maandag 1 september 2014 14:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Door de belangen van grote (olie)bedrijven veilig te stellen in verre landen natuurlijk.
Ik moet er toch niet aan denken dat ik mijn studie had moeten onderbreken om in dienst te gaan. Maar daarmee zal ik wel verwend zijn en moet er bij mij nodig eens wat discipline ingeramd worden.quote:Op maandag 1 september 2014 14:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus je moet al op je 16e je school onderbreken om in dienst te gaan?
Sowieso, afgeven op "de Jeugd van tegenwoordig" is het belangrijkste symptoom dat je een verzuurde ouwe zak aan het worden bent.quote:Op maandag 1 september 2014 14:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Denk je dat serieus? Ik denk niet dat reljeugd meer discipline, respect, verantwoordelijkheidsgevoel of doorzettingsvermogen aanleert van de dienstplicht. Waarschijnlijk staan die binnen twee weken weer buiten omdat ze onhandelbaar zijn of ze brengen hun 6 maanden grotendeels door in de militaire gevangenis. Daar worden ze niets beter van.
De rest van de jongeren heeft helemaal niet meer discipline, respect, verantwoordelijkheidsgevoel of doorzettingsvermogen nodig. Het idee dat ze daar een tekort aan hebben is nergens op gebaseerd.
[..]
Aldus de babyboomer.
Die bovendien er om bekend staat haar werkloosheid en algemene moeite met het leven af te schuiven op jongeren, MOE-landers, falend kabinetsbeleid en het mannelijk geslacht.quote:Op maandag 1 september 2014 14:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, afgeven op "de Jeugd van tegenwoordig" is het belangrijkste symptoom dat je een verzuurde ouwe zak aan het worden bent.
Studie onderbreken is natuurlijk ook bullshit, dat was in de dienstplicht tijd ook niet zo, je kreeg uitstel van de dienstplicht. Maar dat zal wel weer Ouder haar waarheid zijn.quote:Op maandag 1 september 2014 14:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik moet er toch niet aan denken dat ik mijn studie had moeten onderbreken om in dienst te gaan. Maar daarmee zal ik wel verwend zijn en moet er bij mij nodig eens wat discipline ingeramd worden.
Vroegâh, toen was alles beter.quote:Op maandag 1 september 2014 14:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, afgeven op "de Jeugd van tegenwoordig" is het belangrijkste symptoom dat je een verzuurde ouwe zak aan het worden bent.
Dienstplichtigen gaan een jaar later de arbeidsmarkt op.quote:Op maandag 1 september 2014 14:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weinig, maar als je dat als argument gebruikt dan gaat het werklozen dus ook niet helpen om een baan te vinden.
Begrijp je ook dat het aantal banen in Nederland niet statisch is? Je verliest dus een jaar arbeidsproductiviteit en zodoende kost de economische groei en dus banen. En aan het eind van het liedje ben je dus geen meter opgeschoten.quote:Op maandag 1 september 2014 14:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dienstplichtigen gaan een jaar later de arbeidsmarkt op.
Vergeet ook niet dat werkervaring veel waard is. Net als voor werkloosheid geldt dat een jaar geen werkervaring opdoen door dienstplicht en overgangsperiodes blijft doorwerken in de inkomsten.quote:Op maandag 1 september 2014 13:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vergeet niet de kosten voor training,huisvesting en het verlies aan belastinginkomsten omdat de persoon niet kan werken al zou hij het wel kunnen.
We hebben juist een extreem overschot aan arbeidsproductiviteit; aan mensen die dolgraag willen werken maar geen baan kunnen vinden.quote:Op maandag 1 september 2014 14:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Begrijp je ook dat het aantal banen in Nederland niet statisch is? Je verliest dus een jaar arbeidsproductiviteit en zodoende kost de economische groei en dus banen. En aan het eind van het liedje ben je dus geen meter opgeschoten.
En jouw oplossing is om een grote groep mensen verplicht op vakantie te sturen?quote:Op maandag 1 september 2014 14:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
We hebben juist een extreem overschot aan arbeidsproductiviteit; aan mensen die dolgraag willen werken maar geen baan kunnen vinden.
Ja, iets met een crisis enzo.quote:Op maandag 1 september 2014 14:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
We hebben juist een extreem overschot aan arbeidsproductiviteit; aan mensen die dolgraag willen werken maar geen baan kunnen vinden.
En dan Ouder1 in de eerste lichting. Eens zien of zij nog steeds voor is, als ze zelf ook de zak is.quote:Op maandag 1 september 2014 14:25 schreef Wespensteek het volgende:
Ik vind die dienstplicht helemaal geen gek idee alleen moeten ze het niet voor jongeren doen maar voor de 65plussers. Die vergrijzing komt eraan en dan kunnen we de jongeren beter gebruiken voor belangrijke dingen. Met een geweertje schieten kun je die oude knarren ook wel leren. Geen AOW zonder eerst een jaar in dienst, die oudjes worden wat fitter dus het scheelt ook in gezondheidszorg.
JA MAAR IK HEB AL MIJN HELE LEVEN GEWERKT EN DIE JONGEREN HEBBEN NOG NIKS TOEGEVOEGD AAN DE MAATSCHAPPIJ!!quote:Op maandag 1 september 2014 14:25 schreef Wespensteek het volgende:
Ik vind die dienstplicht helemaal geen gek idee alleen moeten ze het niet voor jongeren doen maar voor de 65plussers. Die vergrijzing komt eraan en dan kunnen we de jongeren beter gebruiken voor belangrijke dingen. Met een geweertje schieten kun je die oude knarren ook wel leren. Geen AOW zonder eerst een jaar in dienst, die oudjes worden wat fitter dus het scheelt ook in gezondheidszorg.
De tijd die jij nu in dienst zit, komen er banen vrij die jongeren kunnen opvullen om iets toe te voegen aan de maatschappij. Win-win, ja toch?quote:Op maandag 1 september 2014 14:29 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
JA MAAR IK HEB AL MIJN HELE LEVEN GEWERKT EN DIE JONGEREN HEBBEN NOG NIKS TOEGEVOEGD AAN DE MAATSCHAPPIJ!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dan is het plotseling anders...quote:Op maandag 1 september 2014 14:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En dan Ouder1 in de eerste lichting. Eens zien of zij nog steeds voor is, als ze zelf ook de zak is.
En dan is het ook nog een stuk weerbaarheidstraining voor die oudjes, het aantal overvallen op die oudjes zal ook wel dalen. Nederland wordt er een stuk veiliger van als al die grijze koppen die jeugdige overvallers met één klap onderuit halen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En dan Ouder1 in de eerste lichting. Eens zien of zij nog steeds voor is, als ze zelf ook de zak is.
Ik was de babyboom huilreactie alvast maar aan het maken. Ben zelf nog dienstplichtig.quote:Op maandag 1 september 2014 14:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De tijd die jij nu in dienst zit, komen er banen vrij die jongeren kunnen opvullen om iets toe te voegen aan de maatschappij. Win-win, ja toch?
Ja, dat begrijp ik. Daarom schreef ik een sarcastische babyboom-huilreactie-weerlegreactie waarin ze geconfronteerd worden met hun eigen woorden.quote:Op maandag 1 september 2014 14:35 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik was de babyboom huilreactie alvast maar aan het maken. Ben zelf nog dienstplichtig.
Een ander punt is dat waar de criminaliteit onder jongeren al jaren aan het dalen is, het grijze gevaar alleen maar toeneemt. Het is niet zo gek dat je na een leven lang roven van andere mensen via de overheid hetzelfde in je privé leven gaat toepassen als je een beetje seniel begint te worden. Een jaartje discipline zal idd wel goed voor onze babyboomers zijn.quote:Op maandag 1 september 2014 14:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En dan is het ook nog een stuk weerbaarheidstraining voor die oudjes, het aantal overvallen op die oudjes zal ook wel dalen. Nederland wordt er een stuk veiliger van als al die grijze koppen die jeugdige overvallers met één klap onderuit halen.
Hebben jullie last van selectief lezen? Ik heb al gezegd me onmiddellijk vrijwillig te melden als die mogelijk er zou komen. Graag zelfs.quote:Op maandag 1 september 2014 14:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Precies. Daar leren ze discipline en doorzettingsvermogen om beter met hun oude dag om te kunnen gaan, ze krijgen een betere lichamelijke gezondheid, ze kweken een beetje saamhorigheidsgevoel, ze leren wat verantwoordelijkheidsgevoel en respect richting jongeren zodat ze niet steeds denken dat ze alles weten omdat ze meer ervaring hebben. Oh ja, en een verbeterde keuze om voor defensie te kiezen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En dan is het ook nog een stuk weerbaarheidstraining voor die oudjes, het aantal overvallen op die oudjes zal ook wel dalen. Nederland wordt er een stuk veiliger van als al die grijze koppen die jeugdige overvallers met één klap onderuit halen.
Oh ja, lekker over één kam scheren. Ik ga altijd graag de discussie met je aan in het openbaar, en DM's kun je negeren. Laat die 'kinders' toch lekker en richt je op de discussie hier.quote:Op maandag 1 september 2014 14:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hebben jullie last van selectief lezen? Ik heb al gezegd me onmiddellijk vrijwillig te melden als die mogelijk er zou komen. Graag zelfs.
Maar aangezien ik nu dus DM's ontvang waarin de hoop uitgesproken wordt dat ik maar spoedig mag komen te overlijden of te verongelukken met scheldwoorden als tyfus en paupermens e.d. er bij.. Laat ik het er maar bij zitten. Als dit de manier is waarop de huidige Fok-jeugd het nodig vindt een discussie te voeren (en dan ook nog per DM.. lafkakkers) dan is voor mij de lol er wel af.
Je klinkt wel als een babyboomer, zoals je zit te huilen over een of ander schrikbeeld van de jeugd dat helemaal nergens op gebaseerd is. Oh, en je hebt ook die typische instelling van een babyboomer dat alles maar voor je betaald moet worden (in andere topics dan).quote:Op maandag 1 september 2014 14:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hebben jullie last van selectief lezen? Ik heb al gezegd me onmiddellijk vrijwillig te melden als die mogelijk er zou komen. Graag zelfs.
Maar aangezien ik nu dus DM's ontvang waarin de hoop uitgesproken wordt dat ik maar spoedig mag komen te overlijden of te verongelukken met scheldwoorden als tyfus en paupermens e.d. er bij.. Laat ik het er maar bij zitten. Als dit de manier is waarop de huidige Fok-jeugd het nodig vindt een discussie te voeren (en dan ook nog per DM.. lafkakkers) dan is voor mij de lol er wel af.
En nee.. ik ben verre van een babyboomer.
Shit nu ben ik er zelf ingestonken.quote:Op maandag 1 september 2014 14:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Daarom schreef ik een sarcastische babyboom-huilreactie-weerlegreactie waarin ze geconfronteerd worden met hun eigen woorden.
Maar ja, sarcasme werkt niet op het internet.
Vrijwillig aanmelden om andermans geld te roven. Wat nobel van je! En wat gemeen dat mensen je uitschelden als je een jaar van hun leven af wil pakken zonder dat ze wat verkeerds hebben gedaan. Iemand een paupermens noemen is tenslotte veel hufteriger dan dwangarbeid voorstellen.quote:Op maandag 1 september 2014 14:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |